Yvonne Ulvegren
Registrerad mäklare sedan 1991-05-03
Aktiv på Reco.se sedan 2014-12-21
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att hjälpa kunder med deras oftast viktigaste affär i livet.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en erfaren mäklare med stor kunskap om bostäder. Förutom det så är jag positiv, social och hjälpsam. Min långa erfarenhet tror jag hjälper mig på min väg mot nöjdare kunder.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag reser, läser, umgås med familj och vänner.

Vad vet vi inte om dig?
Jag ger mig aldrig oavsett marknadsläge! Läs mer

Läs vad 61 Läs vad Yvonne Ulvegren

• Joel Eric S skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2020-03-16

Den mest oförskämda mäklare vi mött!

Vi är i 30-årsåldern, jag arbetar som konsult inom bank och frun är framgångsrik företagare. Vi har varit gifta i snart 10 år och har tre barn. Bor redan i området där huset hade visning - och tittar nu efter större villa.

Vi upptäckte huset ganska sent och frun bestämde sig under kvällen för att ta en promenad för att besöka visningen.

Mäklaren ifrågasatt varför min fru var där och böjde sig framåt och frågade med en översittande ton ”vart hennes föräldrar var”. Min fru är i 30-års åldern - det är omöjligt att missta henne för en 20-åring, eller en 15-åring. Ett oerhört otrevligt bemötande. Obergripligt!

Vidare anklagade mäklaren min fru för att ”inte ha råd” med fastigheten och ”bara vara där för att hon var nyfiken”. Inget av dessa orimligt otrevliga berömmandet tillika påhopp stämmer ö.h.t.

Mäklaren beteende gjorde oss oerhört förnärmade och jag vill förtydliga detta oerhört dåliga beteende och ge en varningssignal till alla som funderar på att anlita denna mäklare. Har aldrig någonsin mött en mäklare som ens varit i närheten av en så otroligt otrevlig attityd. Läser man här nedan på Reco verkar fler haft liknande erfarenheter. Tycker främst synd som säljarna som riskerar att förlora potentiella köpare av denna oerhört otrevliga mäklare. Läs mer
    2020-03-16 Yvonne U svarar Joel Eric S
    Varför respekterar man inte att anmälan skall ske. Och din fru kan vara glad att jag trodde hon var så ung. Om ni var intresserade varför var inte du med?
    2020-03-16 Joel Eric S svarar Yvonne U
    Jag tror det här svaret är ett perfekt bevis för alla som funderar på att anlita dig. Noll självinsikt. Borde inte ens bemöta ditt svar - alla ser hur du hanterar intressenter, och det var det jag ville informera omvärlden.

Men:
    1) ”Kan vara glad att jag trodde hon var så ung”. Så ung att hon skulle kommit med sina föräldrar? Obegripligt.

2) ”Om ni var intresserade” - såklart vi var. Måste båda gå på visning för att man ska vara intresserade?

3) Varför jag inte följde med? Det angår inte dig överhuvudtaget. Jag kanske var sjuk? Jobbade sent? Jag litar för övrigt helt på min frus omdöme. Men om du behöver veta vi har tre barn i som går i skola och förskola som behöver sova. Hade du uppskattat mer om barnen följde med?

4) Vi respekterar att anmälan ska ske och du kunde givetvis informera om att det visningen var stängd och inte tillåtit henne att komma in. Vi upptäckte huset i sista minut, bor i närheten och gjorde en chansning. Hade varit helt OK om du nekade henne att komma in och krävde att vi bokade privat visning. Istället var du extremt otrevlig. Vilket du med ovanstående svar tydligt bekräftar för alla som kommer besöka din Reco sida. Tråkigt, att du bemöter intressenter med en så oartig attityd.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Joel Eric S gillar detta
  • Soleiman B skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-12-19

Verifierad kundrelation
    Jag mejlade Yvonne (två gånger) samma morgon som radhuset blev annonserad på hemnet och visade stort intresse. Hon ringde tillbaka men jag kunde ej ta samtalet i det ögonblicket. Sedan ringde jag tillbaka och nämnde att jag var väldigt intresserad av att radhuset som hon annonserade upp på hemnet. Jag fick ett nonchalant svar: "Vad har du för förutsättningar av att köpa radhuset?".

Jag kan förstå om Yvonne frågade mig om jag har ett lånelöfte (vilket jag hade) men att hon frågar mig vilka förutsättningar jag har för att köpa radhuset har hon ingenting med att göra. Till en början gjorde jag inte en stor grej av det och helt enkelt ignorerade att svara på den frågan, hon bad mig sedan att återkomma trots att jag sa i telefon att jag vill boka ett personligt face-to-face möte med henne för att diskutera mer detaljer kring radhuset för att annonsen var inte så informativ.

Vi båda la på och jag fick en dålig känsla av att hon var jävligt osugen på att sälja till mig, trots jag jag närmade mig henne med en trevlig ton. Jag började fundera över varför hon frågade mig om mina förutsättningar. Var det pga mitt namn som ledde till att hon ställde en sån konstig fråga? Varför är hon så osugen på att sälja till mig? Vad kan det vara undrade jag?

Så jag ringde tillbaka, återigen med en trevlig ton och sa att jag är väldigt intresserad av detta radhus, svaret jag fick var:
    - Yvonne "Du vet väl om att det är många som har ringt och är intresserade, kanske 15 har ringt och är intresserade".

- Jag "Eeehh ok, jag och min fru är nu en av dem då, dessutom anmälde jag intresse minuten du la upp annonsen vad är det du vill få sagt här egentligen?"

- Jag frågade sedan: "Vad menade du när du frågade hur mina förutsättningar ser ut?"

- Yvonne: "Hur ser din ekonomi ut?"

- Jag: "Det är mellan mig och min bank" svarade jag.

- Jag "Jag skulle vilja boka ett möte med dig för att diskutera detaljerna kring radhuset"

- Yvonne "Njaaaee, jag är väldigt fullbokad men ring mig nästa vecka på måndag"

Vi båda la sedan på och min dåliga känsla i magen kvarstod att hon var jävligt osugen på att sälja till mig av någon anledning som jag ej är medveten av. Det slutade med att jag ej ringde henne på måndagen pga detta. Jag vill bara att folk ska veta vad det här är för typ av mäklare om ni någonsin råkar ut för samma behandling av henne så vet ni nu varför.

Mvh. Läs mer
  • Victoria S skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-09-27

Yvonne har min sin otroliga kunskap och erfarenhet både hjälpt oss till ett tryggt köp och efter det en trygg försäljning. En mäklare med en härlig personlighet som varmt rekommenderas!! Läs mer
  • Robert L skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-09-27

Proffsig, rak och ärlig mäklare som har en mycket god kännedom om området.
    Skötte både mitt köp av hus samt försäljningen av mitt tidigare hus mycket smidigt, tryggt och effektivt. Läs mer
  • Daniel Y
    Daniel Y skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-08-12

Köpte hus i Spånga där Yvonne var ansvarig mäklare. Yvonne är trevlig och professionell. Kändes tryggt under hela processen. Läs mer
    2019-08-12 Yvonne U svarar Daniel Y
    Hej och tack, lycka till med huset.
  • Krister L skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-07-16

Yvonne är rak och tydlig i sin kommunikation och har all fokus på att såväl säljare som köpare skall mötas och känna tillfredsställelse i en avslutad affär.

En mycket kompetent mäklare som vi varmt kan rekommendera. Läs mer
    Yvonne U gillar detta
  • Marie L skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-07-16

En eldsjäl som jobbar hårt för sina kunder vare sig det är vardag eller helg.
    Vi är mycket nöjda med Yvonne
    och kommer att rekommendera henne varmt! Läs mer
    2019-07-16 Yvonne U svarar Marie L
    Tack för goda rekommendationer. Ni är också väldigt trevliga säljare att ha att göra med.
    Yvonne U gillar detta
  • Berit D skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-07-16

Dödsbo. Fått mycket bra hjälp vid försäljning av lägenhet. Upplevt mäklaren som kompetent och trygg i sin yrkesroll. Professionell. Glad och trevlig. Tydlig info både till mig och köparen i samband med att avtal skrevs. Lätt att komma i kontakt med. Läs mer
    2019-07-16 Yvonne U svarar Berit D
    Tack för god rekommendation, ni är också lätta att ha att göra med. Hälsa Mats!
  • Gunilla L skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-04-16

Yvonne sålde min lägenhet i Spånga. Jag fick bra råd och tips inför försäljningen. Bra återkopplande vid de olika processerna. Hon är erfaren och har ett trevligt bemötande. Jag kan rekommendera henne. Läs mer
    2019-04-16 Yvonne U svarar Gunilla L
    Tack Gunilla det var bara roligt o trevligt att hjälpa dig.
  • Elis-elisabeth S
    Elis-elisabeth S skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga

2019-04-11

Lägenhet på Gränsvägen solhemshjärta.
    Jag upplevde att köpet gick snabbt och smidigt. Yvonne var lätt att nå. Bra bemötande samt trevlig. Fick all information förklarat för mig och hon var väldigt service inriktad. Överlag är jag väldigt nöjd med upplevelsen. Läs mer

Andra mäklare hos Mäklarhuset Spånga

Yvonne Ulvegren