Registrerad mäklare sedan 2018
Aktiv på Reco.se sedan 2019

Läs vad 15 Läs vad Filip Ullhag

• Camjar D skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-06-02

Mäklaren var väldigt trevlig och välbemötande. Ytterst informativ och förståelsefull! Läs mer
  • Ingvar W skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-05-20

Filip var vår mäklare när vi på under en vecka sålde vår bostadsrätt i Hammarby Sjöstad underhand. Filip var mycket kunnig om området och även mycket affärsmässigt korrekt i sina kontakter med oss och våra alternativa köpare. Vi blev mycket nöjda med utfallet och valet av köpare. Om vi skall sälja något liknande boende i framtiden ringer vi Filip.

Med vänlig hälsning Ingvar Läs mer
  • Carina C skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-05-04

Mycket mogen för sin ålder och hade koll på allt han gjorde. Inga missar och dessutom en sympatisk person Läs mer
    2019-05-05 Filip U svarar Carina C
    Hej Carina,

Stort tack för de fina orden. Jag vet att du kommer att trivas utmärkt i din nya, fina lägenhet.

Allt gott!
  • Niklas L skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-05-03

Jag sålde vår lägenhet i Sjöstaden våren 2019. Kände direkt att denna mäklare var den person jag ville ha på mitt objekt, i god konkurrens med 2 st andra mäklare vi hade på hembesök skall sägas men Filip stod ut mest när jag hade vägt in alla faktorer.

Jag hade gjort ganska god egen research på mitt objekt vilka nivåer den absolut lägst skulle kunna säljas för och visste att objektet med renovering av kök, golv och styling skulle gå för mer än den kanske troddes gå för under mäklarnas hembesök tidigare i processen. (vilket den också gjorde, rejält mer).

Diskussionen om arvodet var givetvis en stor faktor för jag betalar inte mer i grundarvode än nödvändigt för en (i mina ögon) sälj på ett standardobjekt. Missförstå mig rätt, mitt objekt är en fantastiskt fint renoverad och inredd lägenhet men det är fortfarande ett objekt i Sjöstaden som byggdes 2003 och har sålts 3-4 gånger före mig, det är inget unikt objekt utan här handlade det om att presentera snyggast möjliga lägenhet på bilderna för att driva trafik på visningarna för ju fler spekulanter som kommer på visningarna desto större chans för fler budgivare och slutligen högre pris och oj oj oj vad många spekulanter i dagens lite avsvalnande marknad Filip och hans assistent fick ta emot :-)

Tillbaka till mina tankar om arvodet så gillar jag generellt upplägget med bonus inom säljyrket eller procentuell trappa som det kallas bland mäklarna. Det skapar en "win win" i form av mervärde för uppdragsgivaren om objektet når nivåer över förväntan och samtidigt då mer i arvode/bonus för mäklaren. Vart denna s k trappa skulle börja var jag helt överens med Filip från start jämfört med övriga mäklare som ville han den satt mycket lägre där den i mina ögon hade "trillat in" utan speciellt mycket merjobb för mäklaren vilket är ett upplägg jag inte köper, varför skall jag "ge bort" mina pengar utan en motprestation som ger mig värde, jag anser det ett rimligt resonemang.

Filip personliga egenskaper vill jag också beskriva. Som sig bör står han givetvis lojal på sin uppdragsgivares sida under hela processen, jag tror även köparna fick den trygga känslan de behöver få för att genomföra en större affär. Han återkopplade varje dag, både med fakta och med egna tankar och i en säljprocess är det inte alltid positiva nyheter hur försäljningen fortgår vilket även dem förmedlades på ett rakt sätt av Filip.

Sista grejen får bli att jag ville veta hur Filip hanterade själva mötet med spekulanterna på visningen eftersom jag även hade tankar på att han skall få sälja mitt nästa objekt "på ritning". Så min bror Leo gick på söndagsvisningen som hade absurt mycket spekulanter (40 st) och utan att jag hade sagt något så rapporterade Leo tillbaka att mötet både med Filip och hans assistent hade känts proffsigt och min bror sade Filip hanterade spekulanter på olika sätt beroende på deras egen personlighet vilket enligt mig tyder på skicklighet inom "sälj". Småsaker som att Leo presenterade sig med namn i dörren och 15 minuter senare när han lämnade blev han tilltalad med sitt namn av assistenten kan också poängteras.

Nytt uppdragsavtal är redan skrivet med Filip för vårt nya objekt där vi inte ens har flyttat in än vilket kanske visar att jag sätter högsta betyg på Filip att vara min mäklare.

Mvh:
    niklas Läs mer
    2019-05-05 Filip U svarar Niklas L
    Hej Niklas,

Stort tack för din utförliga och fina recension. Tack för förtroendet att hjälpa er att sälja er lägenhet och kul att ni är nöjda med mitt jobb.

Allt gott!
    Filip U gillar detta
  • Staffan E skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-02-11

Filip är en engagerad, noggrann och mycket trevlig mäklare. Nöjd med försäljningen av min lägenhet! Läs mer
    2019-02-11 Filip U svarar Staffan E
    Hej Staffan,

Stort tack för de fina orden. Du har ju fått vara både köpare och säljare där jag har varit mäklare, superkul att höra att du är nöjd med mitt arbete. Grattis till en lyckad försäljning och till din nya kanonlägenhet.

Vi hörs!
  • Erika K skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-02-09

Mycket proffsigt och omtänksamt bemötande. Det känns tryggt och säkert med Filip. Läs mer
    2019-02-11 Filip U svarar Erika K
    Hej Erika,

Stort tack för de fina orden.

• Madeleine F
    Madeleine F skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-01-05

Jag har sålt min 2a på Kungsholmen under hösten 2018 och valde bästa proffsiga mäklaren Filip Ullhag att ta sig an mäklaruppdraget.
    Han har varit serviceminded, driven och engagerad genom hela processen och lyckades sälja min lägenhet snabbt och till högt pris. Jag är SÅ nöjd!
    Jag rekommenderar varmt Filip Ullhag och ni kommer känna er trygga med denna proffsiga mäklare genom ert livs största affär! Läs mer
  • Christina K skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-01-04

Min man och jag har köpt en bostadsrätt på Hantverkargatan på Kungsholmen där Filip var fastighetsmäklare. Filip har alla kvaliteter och får högsta betyg av oss. Han är proffsig, kompetent, påläst om både bostaden och området och mycket väl förberedd både på visningen av bostaden , vid kontraktsskrivningen och vid tillträde. Vi ger Filip våra varmaste rekommendationer! Anlita Filip!
    Christina Kloo Thorburn och Magnus Thorburn Läs mer
    2019-01-04 Filip U svarar Christina K
    Hej Kicki,

Stort tack för de fina orden. Jag är övertygad om att ni kommer trivas utmärkt i lägenheten.

• Peter V skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-01-03

Filip Är en engagerad och driven mäklare som gör allt för att nå det gemensamt satta målet. Tack vare sin aldrig sinande energi och positiva sätt hittar han lösningar för att få affären i hann. En riktigt duktig mäklare som vi varmt kan rekommendera. Läs mer
  • Lisa K skrev om Filip Ullhag en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-01-02

Bostadsrätt. Filip var väl förberedd o lyhörd vid vårt första möte så jag fick ett stort förtroende. Han hade en god lokalkännedom i området. Filip var mkt engagerad o målinriktad genom hela processen o jag är en nöjd kund. Läs mer

Andra mäklare hos Mäklarhuset Innerstan

Mikael Lindström