Peter Eriksén
en del av Mäklarhuset Innerstan

Mina främsta egenskaper är att jag har ett personligt engagemang, är driven och har en förmåga att skapa trygghet hos både köpare och säljare genom hela processen. Registrerad fastighetsmäklare sedan 1992. Delägare och VD på Mäklarhuset Innerstan sedan 2008.
Norr Mälarstrand 72
112 35 Stockholm — Visa karta

Vad tror Peter att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 86 kunder tycker om Peter Eriksén

• Isabell W skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Smidigt och proffsigt, utmärkt leverans. Jag skulle rekommendera er. Läs mer
  • Johanna-maria H skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Ett utmärk och proffsig bemötande Läs mer
  • Kristina N skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket bra bemötande från mäklare Peter Eriksén som sålde en fin lägenhet till oss. Svarade snabbt på tel, sms och mail och var mycket tillmötesgående. Kunde stämma träff för visning och kontraktsskrivning med kort varsel.
    Trevligt och proffsigt bemötande utan att vara överdriven. Läs mer
  • Gertie R skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket proffsig och effektiv samtidigt hela tiden trevlig Läs mer
  • Peter M skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Smidigt och enkelt. Inget krångel och trevligt bemötande. Jag rekommenderar verkligen Mäklarhuset. Läs mer
  • Fabian Carl Philip E skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    - Peter var alltid trevlig och tillmötesgående
    - Alla mina förväntningar på hur en mäklare ska agera professionellt skötte Peter galant
    - Självklart skulle jag rekommendera Peter till andra
    - Bara positiva upplevelser Läs mer
    2018-03-13 Peter E svarar Fabian Carl Philip E
    Tack Fabian för den fina rekommendationen. Det var ett sant nöje att sälja din fina lägenhet.
  • Marija N skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket trygg intryck och väldigt bra o snabb proffsigt hantering Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Marija N
    Tack Marija och fantastiskt snällt att rekommendera mig till din granne som ska sälja.
  • Claes Urban D skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter är en mycket trevlig och effektiv mäklare. Samarbetet fungerade mycket bra, i förarbetet med försäljningen av lägenheten, med att plocka fram alla uppgifter till visning och planera styling samt 3D fotografering. Peter levererade mycket väl genom de intresserade köpargrupper som lägenheten visades för.
    Totalbetyg mycket bra Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Claes Urban D
    Tack Claes Urban. Det var ett nöja att sälja er fina våning.
  • Nicolas Z skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Rak och transparent i dialogerna och känns väldigt kunnig inom fastigheters marknadsvärden. Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Nicolas Z
    Tack Nicolas. Roligt att det gick så snabbt och smidigt vid ert köp.
  • Ann W skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter är en otroligt professionell och erfaren mäklare. Det kändes tryggt att låta honom ta hand om vår försäljning! Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Ann W
    Tack Ann! Jag är är glad att vi kom i mål med försäljningen på ett bra sätt.
  • Leif H skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Fick bra kontakt med Peter från första stund och förtroende för upplägget.
    Försäljningen utfördes på ett mycket bra och proffsigt sätt.
    Detta trots de under försäljningstiden mycket negativa artiklarna i medierna.

Kungsholmsbo. Läs mer
    2017-11-20 Peter E svarar Leif H
    Tack Leif.
    Jag är glad att allt gick snabbt och smidigt i dagens tröga marknad.
    Peter
  • Leonard P skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi fick ett riktigt bra intryck av Peter Eriksén när vi köpte vår nya bostad på Kungsholmen. Han gick den extra milen för att ta reda på de frågor som just vi hade inför vår stora investering och var proffsig och påläst. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Leonard P
    Stort tack för de varma orden Leonard.
  • Joe M
    Joe M skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    När jag skulle sälja min lägenhet föll valet naturligt på Stans vassaste mäklare Peter.

Peter är en mycket trevlig och lyhörd person med stort engagemang som känns ärligt.
    Han inger ett gott förtroende och man känner sig trygg genom hela affären från start till mål.
    Han är en mycket duktig mäklare som jag varmt kan rekommendera lyhörd.

Tack för ett bra jobb! :) Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Joe M
    Tack Joe. Det ett sant nöja att sälja din toppenfina lägenhet!
  • Börje S skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Trevligt och affärsmässigt korrekt. Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Börje S
    Tack Börje. Har man all information till kunderna blir resultatet bra.
  • Fredrik V skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter Eriksén var enormt engagerad och driven under hela försäljningsprocessen. Han hade en bra fingertoppskänsla för värdet på lägenheten och när den skulle läggas ut. Vi fick alltid snabba svar på de frågor vi hade och kände oss prioriterade. Skulle vi sälja igen så skulle jag välja Peter alla dagar i veckan. Kan varmt rekommendera Peter som mäklare. Läs mer
    2017-11-20 Peter E svarar Fredrik V
    Stort tack för de fina orden Fredrik.
    Peter
  • Sofia D skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter är mycket driven och målinriktad. Alltid lätt att få tag på. Rekommenderar gärna Peter vidare. Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Sofia D
    Tack Sofia! Just att ha koll på sin mail och mobil är mitt signum. Ett måste för en bra mäklare.
  • Peter D skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Kunnig och tydlig under hela processen från visning till köp. Otroligt tillgänglig och effektiv. Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Peter D
    Tack Peter. Jag hoppas att renoveringen blev bra. Det är en riktig pärla ni köpt!
  • Christer A skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter är social,lyhörd,kunnig. Han engagerar sig på ett proffsigt och effektivt sätt.Jag rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2018-03-05 Peter E svarar Christer A
    Tack Christer! Att få sälja din fantastiska våning var ett stort privilegium för mig.
  • Josephine K skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peters erfarenhet lyser igenom, han är riktigt duktig på att värdera och han vet vad en köpare efterfrågar. Han är rak, bestämd och professionell. Riktigt vass på att stänga affärer och svarar snabbt i telefon och på sms. Han vågar att säga som det är utan krusiduller. Vi är mycket nöjda med hans insats! Läs mer
  • Stefan S skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Rak och enkel kille
    Svarar alltid i telefon
    Gjorde sitt jobb säljare brilliant
    Med vänlig hälsning
    Stefan Sundblad Läs mer
  • Michael K skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter är precis vad man önskar sig av en mäklare. Väldigt kunnig, rak, ärlig och kommunikativ. Han ger ett mycket proffesionellt intryck och vågar säga som det är i alla lägen. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Camilla B skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Köpte min lägenhet på Kungsholmen genom Peter. Kände snabbt ett stort förtroende,lugn o ärlighet i alla dom samtal o möten jag hade med honom. Mkt fint bemötande. Tack ännu en gång- Camilla Läs mer
    2017-05-15 Peter E svarar Camilla B
    Tack själv Camilla. Det blev mycket smidigt och bra. Grattis till den fina lägenheten! // Peter
  • Christian M skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Super rekord och bra förhandlat! Läs mer
  • Åsa S skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Perfekt handläggning och god service. Seriöst intryck rakt igenom. Hoppas det fortsätter så. Läs mer
  • Emelie A
    Emelie A skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter Eriksén upplevs som seriös, förtroendeingivande, proffsig, effektiv och rutinerad. Inte en enda sekund går förlorad i kontakten mellan mäklare, säljare och köpare. Vi är oerhört nöjda med hur Peter Eriksén skötte vår lägenhetsaffär. Läs mer
  • Anna-Moa N
    Anna-Moa N skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Köpte en lägenhet av Peter Eriksén i oktober 2016. Upplevde honom som arrogant, ointresserad och dessutom oärlig. Sålde nyss lägenheten för 850tkr mer, med annan mäklare. Läs mer
    2017-04-07 Peter E svarar Anna-Moa N
    Hej Anna-Moa. Det var tråkigt att du känner så. Jag skulle vilja gratulera dig till en bra affär. Vid det försäljningstillfället var det endast ni som bjöd på lägenheten och det gjorde att ni fick den till ett väldigt bra pris.
  • Samira R skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket trevligt bemötande.Behäskar sitt yrke Läs mer
  • Joanna H
    Joanna H skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter Eriksén gjorde ett utmärkt jobb med försäljningen av min lägenhet.
    Allt flöt på precis som det ska. Jag kan starkt rekomendera honom. Läs mer
  • Birgitta E skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Hej
    Jag har väldigt svårt att ha någon åsikt eftersom jag aldrig träffade Peter Eriksén. Jag träffade bara hans assistent Josefs. Läs mer
  • Carl Z skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Bra, effektiv och professionell. Läs mer
  • Lars M skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter har på ett engagerat och effektivt sätt ombesörjt alla tänkbara aktiviteteter i samband med försäljningen av vår lägenhet. Där har han förmedlat trygghet och värdefull sakkunskap baserad på mångårig erfarehet, i en för oss ovan situation. Läs mer
  • Björn N skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Kompetent, social, kunnig, informativ, korrekt och realistisk.
    Effektivt lagarbete med assisterande mäklare.
    En mycket angenäm upplevelse. Läs mer
  • Linnea F skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Snabb, smidig och spot on med prissättning! Deras erfarenhet av kungsholmen var för oss guldvärt! Läs mer
  • Tina S skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Rak, fötroendeingivande och ärlig. De bästa egenskaper hos en Mäklare i mina ögon. Läs mer
  • Markus E skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag tycker att Peter gjorde det en mäklare ska - sålde min bostad till ett bra pris. Hans arbetssätt lämnar en del att önska, han kör sitt eget race och dök inte alltid upp/hörde av sig trots avtalade tider. Det är dock den enda mäklare jag har jobbat med så jag har inget att jämföra med. Läs mer
  • Tobias H skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter agerade snabbt och effektivt, vi är nöjda med resultatet! Läs mer
  • Martina H skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Riktigt vass mäklare med bra koll på marknaden. Han tillsammans med sina kollegor hjälpte och gjorde min försäljning snabb, smidig och lönsam. Läs mer
  • Marie A skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter Eriksén har genomgående varit tydlig och professionell i bemötande och genomförande. Vi är mycket nöjda med Peter Eriksén och även med Sanne Lundh som varit vänlig och tillmötesgående. Läs mer
    2016-12-19 Peter E svarar Marie A
    Tack så mycket för din fina rekommendation, det var ett nöje att hjälpa er med försäljningen av din lägenhet!
  • Benjamin S skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Erfaren och väldigt duktig. Toppbetyg från min sida. Läs mer
    2016-12-19 Peter E svarar Benjamin S
    Stort tack för ditt omdöme, kul att höra att du är nöjd!
  • Minela H skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Ska du sälja lägenhet på Kungsholmen och i Vasastan så rekommenderar vi varmt att välja Peter Eriksén. Vi har anlitat Peter vid två tillfällen och han kommer att få förnyar förtroende vid ev. framtida försäljningar. Läs mer
    2016-12-19 Peter E svarar Minela H
    Stort tack för ditt omdöme! Det var ett nöje att sälja er fantastiska lägenhet. God jul och gott nytt år!
  • Agneta R skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Väldigt professionell, kunnig och visade ett stort engagemang. Det kändes som om vi skulle bli en viktig kund för mäklaren om vi valde honom. Smidig och snabb i processen, gick som smort. Läs mer
    2016-12-19 Peter E svarar Agneta R
    Stort tack för detta omdöme Agneta. Ett nöje att hjälpa dig och Anders med försäljningen av er fantastiska våning! Vi är mycket nöjda med att vi överträffade värderingen och att hela försäljningsprocessen gick smidigt.
  • Anders R
    Anders R skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi tog in offert på 4 olika offerter och redan i detta skede skiljde sig Peter och Pär på ett mycket positivt sätt, snabbt, effektivt, proffsigt och prisvärt. Processen med foto, styling, samt bostaden ute på marknaden mm sköttes mycket bra och gick snabbt, detsamma gäller även avslutet. Kan bara rekommendera å det varmaste om du behöver hjälp med försäljning. MVG Plus :-) Läs mer
    2016-12-19 Peter E svarar Anders R
    Stort tack för detta omdöme Anders. Ett nöje att hjälpa dig och Agneta med försäljningen av er fantastiska våning! Vi är mycket nöjda med att vi överträffade värderingen och att hela försäljningsprocessen gick smidigt.
  • Indira F skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Processen kring försäljning av min lägenhet gick smidigt och bra. Läs mer
  • Håkan B skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket kunnigt och seriöst intryck fick jag av honom. Allt väldigt bra förberett. Inga negativa synpunkter alls. Läs mer
  • Mercedes R skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket bra bemötande av Peter, man fick förtroende direkt. Läs mer
  • Henrik N skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Social, kunnig och effektiv. Alltid nåbar och proffesionell! Rekommenderas absolut! Läs mer
  • Susanne W skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Positivt bemötande, enkelt & snabbt. Läs mer
  • Andreas B skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Leverans och slutpris i världsklass. Finns inte mycket mer att säga! Topp! Läs mer
  • Kaspar Z skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Rekommenderar Peter Eriksén starkt! Vi är fantastiskt nöjda med Peters insats vid försäljningen av vår bostadsrätt! Läs mer
  • Ronnie R
    Ronnie R skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Helt klart bästa mäklarn. Snabba svar, mycket kunnig och håller proffsig servicenivå. Snabb försäljning och rätt pris av lägenheten. Läs mer
Mikael Lindström
Peter Eriksén