Mäklarhuset Karlstad

Bryggaregatan 4, 653 40 Karlstad — Visa karta

Välkommen till Mäklarhuset i Karlstad!

Vi på Mäklarhuset i Karlstad finns för att göra det så enkelt som möjligt för dig att köpa eller sälja din bostad - oavsett om det gäller villa, fritidshus, bostadsrätt, lägenhet, tomt eller kommersiella fastigheter.

Hos oss hittar du mäklare med lång erfarenhet och dessutom en lokalkännedom utöver det vanliga. Vi har full koll på närområdena med affärer, förskolor, idrottsanläggningar m.m.

Väljer du att köpa eller sälja din bostad med Mäklarhuset i Karlstad erbjuder vi dig: Fri värdering, Skyddat köp, Mäklarhuset smart annonsering samt tjänsten Förberedd.

Hör gärna av dig om du vill veta mer om oss och har frågor angående försäljning av din bostad eller om du bara letar efter nytt.

Läs vad 106 kunder tycker om Mäklarhuset Karlstad

• 2020-08-04

Ida J skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Klickade direkt med Anna när jag träffade henne då hon kändes driven, otroligt kunnig och ambitiös. Trots semestertider fanns hon alltid tillgänglig och vi hade en bra dialog där hon gav ärliga synpunkter men alltid bollade idéer med mig. Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2020-07-30

David R skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde en lägenhet på Herrhagen där Anna och hennes kollega Michelle hade hand om försäljningen. De båda gav ett mycket bra och proffesionellt intryck vid första mötet och lägenheten såldes redan innan den planerade visningen. Processen blev således väldigt smidig genom hela försäljningen. Rekommenderar mäklarhuset och Anna starkt för er som står i valet och kvalet av mäklare! Läs mer
  • 2020-07-12

Åke D skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna gjorde ett utmärkt jobb för oss med att sälja huset. Hon visade prov på bra fingerkänsla och affärsmannaskap för att dra intresse till vårt objekt och lyckades överträffa vår prisförväntan. Läs mer
  • 2020-07-12

Agneta M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna är en mycket professionell mäklare! Hon är saklig, erfaren, lugn och hade en god kommunikation och lyhördhet med oss säljare hela vägen genom försäljningen.

Jag kan verkligen rekommendera henne varmt!

Agneta Mårtensson Läs mer

Angelica F skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi sålde ett radhus i en BRF i Kristinehamn.

Vi är väldigt nöjda med våran mäklare Anna som på alla tänkbara sätt är rätt person på rätt plats. Alltid glad, flexibel och väldigt ödmjuk. Återkopplar alltid som utlovat och bryr sig inte om det är vardag eller helg. Tillgänglig mäklare 7 dagar i veckan med ett leende.

Rekommenderar varmt Anna på mäklarhuset. Läs mer

Daniel F skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna hjälpte oss att sälja vårat parhus och våra förväntningar var ganska låga från början.

Anna är och var väldigt proffesionell och väldigt duktig.

Allt flöt på väldigt bra och hon har en fantastisk service!👍🏻😃.

Rekommenderar starkt Mäklarhuset i Karlstad och Anna Henriksson! Läs mer

Ann-kathrin D skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna Henriksson har uppfyllt alla våra förväntningar när det gäller försäljningen av vår mammas hus. Det gick smidigt och snabbt och vi är nöjda med priset. Jag kan verkligen rekommendera henne. Ann-Kathrin Dahlin Läs mer
  • 2020-07-08

Rose-marie N skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Svarar snabbt på mail och sms.
    Tar reda på saker man frågat om direkt,följer upp,och ringer tillbaka.
    Man känner sig alltid välkommen när man ringer.
    I stora hela den bästa Mäklare man kan ha! Läs mer
  • 2020-07-01

Izaura P skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålt bostadsrätt i Skoghall 2rok.
    Mäklaren var mycket tillmötesgående, trevlig, flexibel och lättillgänglig. Hon var kunnig och professionell samt levde väl upp till förväntningarna. Försäljningen gick snabbt och smidigt samt slutpriset blev högre än förväntat. Läs mer
  • 2020-06-04

Karin L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde våran bostadsrätt där försäljningen gick över förväntan. Väldigt trevligt och proffsigt bemötande och allt löpte på supersmidigt. Kan varmt rekommendera Anna som mäklare! Läs mer
  • 2020-05-17

Kristina L skrev om Anders Bloom en del av Mäklarhuset Karlstad
    Ander har ett mycket bra bemötande, han är även mycket hjälpsam, lyhörd och noga!
    Jag är mycket nöjd med hjälpen jag fick i samband med försäljningen av min fastighet. Läs mer
  • 2020-05-15

Anita M skrev om Anders Bloom en del av Mäklarhuset Karlstad
    Hej!
    Jag sålde en bostadsrätt.
    Anders var trevlig och tillmötesgående under hela försäljningen. Var verkligen mån om att allt skulle bli rätt och kännas bra för mig. Läs mer
  • 2020-05-14

Marcus F skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde min Bostad som va en tvåa på 56kvm i Karlstad i Herrhagen, hon kontaktade mig och frågade om jag ville ha en värdering på lägenheten vilket va bra då jag hade tänkt sälja till sommaren året efter. Hon va trevlig och jordnära vilket gjorde att det kändes bra att lägga försäljningen i hennes händer. Har inte sålt innan så hade väl inga krav direkt, ville ha utgångspris och det fick jag, svårt i dessa tider också så är svårt att kräva mer! Är nöjd med försäljningen och allt har gått väldigt lätt och smidigt! Läs mer
  • 2020-04-26

Caroline B skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi sålde vår fyra med Anna på Mäklarhuset Karlstad. Anna har allt man önskar av sin mäklare; ett stort engagemang i just din affär, vi kände att hon ville lyckas lika mycket som vi med vår bostadsaffär. Hon hade en stor tillgänglighet och svarade snabbt på våra frågor. Vi kände stor tillit till Anna och märkte att hon hade stor kunskap inom området. Vi rekommenderar verkligen att välja Anna om du vill ha en mäklare som på riktigt hjälper dig till en bra bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-04-26

Maria A skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna hjälpte mig att sälja min Lägenhet. Var ett perfekt stöd i hela processen. Läs mer
  • 2020-04-23

Lojane M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Med hjälp av Anna sålde vi vår bostadsrätt i Karlstad chockerande snabbt. Vi fick kontakt genom "Hittamäklare" och från att vi valde Anna tills vi sålde den jobbade hon snabbt och engagerat. Hon var väldigt professionell och hade en positiv inställning. Vi hade ganska höga förväntningar på henne och hon var över de förväntningar. Vi var lite negativt inställda p.g.a hur världen ser ut idag men hon lyckades!
    Allt som allt är Anna en mäklare som man kan lita på, rekommenderar henne varmt för alla som funderar på att sälja! Läs mer
  • Ulrika O

2020-04-16

Ulrika O skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi har sålt en 1 1/2 plansvilla i Karlstad.
    Mycket trevlig mäklare där vi blev bemötta bra. Vi hade stora förväntningar på försäljningen , men i Corona tider som hägrade gick det lite trögt . Men tack Anna för att du inte gav upp.
    Med vänlig hälsning, Ulrika o Lars Läs mer
  • Monika G

2020-04-01

Monika G skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jag har sålt en villa.
    Anna var den som stack ut bland mäklarkontakterna. Proffsig, positiv och inkännande.
    Hon har gjort allt och lite till, jag är supernöjd med hennes arbete.
    Peppig och stöttande när jag tyckte det var trögt.
    12 av 10 möjliga ⭐️ Läs mer
  • 2020-04-01

Daniel N skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Hon är väldig snäll och ser inge problem men ser bara lösningen det är bra arbete
    Tillsammans med hon Läs mer
  • 2020-03-09

Lovisa G skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna hjälpte oss sälja vår bostadsrätt. Allt gick så smidigt och Anna höll oss uppdaterade hela vägen in i mål. En klippa! Läs mer
  • 2020-03-01

Sebastian M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    En mycket tillmötesgående mäklare som jag starkt rekommenderar. Läs mer
    2020-03-09 Anna H svarar Sebastian M
    Tack för rekommendationen :) Hoppas ni ska trivas riktigt bra i nya fina huset!
  • 2020-02-26

Marco B skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jag har sålt ett hus. Och möte flera olika mäklare men Anna stack ut med bemötande som en känslig situation, proffsighet men även känsla av välkomnade.
    Jag fick höga förväntningar på Anna och tyckte lite synd om henne att hon var tvungen att infria dem. Men hon infriade dem och mer.
    Hon kom med idéer som med stor sannolikhet ökade värdet på fastigheten. Hon var med från tidig början och gjorde detta till en lyckad försäljning på många sätt.

Hon gjorde detta till en bra upplevelse. Kan bara säga en sak låt Anna sköta dina mäklar affärer.

Marko & Emma Läs mer
    2020-03-09 Anna H svarar Marco B
    Stort tack för era fina ord :) Jobbar alltid för bäst möjliga resultat!
  • 2020-02-19

Sofie K skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna visste vilka områden vi var intresserade av att flytta till och kontaktade oss omedelbart då ett passande objekt, en villa, kom in. Hon ordnade med privat visning där vi fick jättebra information och guidad rundvisning i huset. Det var hela tiden god kommunikation mellan mäklare, säljare och oss köpare. Anna höll oss hela tiden uppdaterade om processen och var snabb på att besvara de frågor vi som köpare hade. Jag rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-03-09 Anna H svarar Sofie K
    Tusen tack Sofie för er rekommendation, det betyder mycket! Väldigt roligt att få hjälpa kunder att hitta sin drömbostad. Hoppas ni kommer att trivas!
  • 2020-02-19

Anna-lena L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi är mycket nöjda med Anna. Hon hjälpte oss att sälja vårt hus på Sommarro. Hon var effektiv, informativ och mycket hjälpsam. Anna är dessutom mycket trevlig och positiv. Hon överträffade våra förväntningar och vi kan varmt rekommendera henne.
    Det var sammanfattningsvis en mycket positiv upplevelse att samarbeta med Anna. Läs mer
    2020-03-09 Anna H svarar Anna-lena L
    Tack så mycket för detta! Jag tyckte det var väldigt roligt och givande att samarbete med er. Lycka till med nya fina lägenheten :)
  • 2020-01-28

Matilda H skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jag kan mer än varmt rekommendera Anna på mäklarhuset! Över alla förväntningar vilket trevligt bemötande och kunnig att svara på alla frågor och funderingar jag har haft. Väldigt tryggt och smidigt, kommer definitivt använda mig av Anna som mäklare i framtiden. Läs mer
  • Sofia L

2020-01-28

Sofia L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Första gången jag sålt en bostad och redan vid första mötet kändes Anna så trygg och självklar. Har varit väldigt engagerad, lyhörd och proffsig! Rekommenderar henne och mäklarhuset starkt! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • Han Z

2020-01-13

Han Z skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna is the most professional I ever met!she is wisedom and hard working,she can handle several things in good tempos and works perfectly! Läs mer
  • 2019-10-09

Sebastian W skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Hej
    Anna´s proffisionalitet + bemötande gjorde att när vi köpte en bostad som hon var mäklare för bestämde att hon var rätt person att sälja vårt boende.
    Vi är väldigt nöjda med hur hon som person och egenskap av mäklare hanterat ärendena.
    Så vi kan bara säga TACK Anna! Läs mer
  • 2019-09-27

Jörgen M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Professionellt bemötande och bra tjänsteutbud! Vi är riktigt nöjda! Läs mer
  • 2019-09-27

Josefin A skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Pålitlig och kunnig mäklare med ett mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Johan J

2019-09-10

Johan J skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Träffade Anna via en värdering av min lägenhet och blev direkt proffsigt bemött. Kände direkt att det var rätt mäklare för min lägenhet, det var främst dialogen och kontakten och strategin som var proffsigt framtaget. Kunde inte få någon bättre mäklare som uppfyllde mina förväntningar på bästa sätt. Läs mer
  • 2019-09-09

Tobias G skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna hjälpte mig att sälja min lägenhet. Hon var ärlig och jag kände att hon ville verkligen mitt bästa.

Vi satte ett mål på 950k för lägenheten. Allt över det så skulle hon ta ut 10% utav. Hon fixade fram snabbt en köpare som ville ge mig 950k Innan budgivning. Hon rekommenderade mig att ta detta även om hon skulle ha tjänat mer pengar på att riskera dealen genom att sätta mer press.

950k var för övrig ett tangerat rekord för en lägenhet av den typen i min bostadsrättsförening.

Jag har under kort tid haft med lite olika mäklare att göra ifrån väl kända mäklarfirmor. Anna är den bästa jag har haft att göra med. Om hon har tid att hjälpa dig med din bostads försäljning så har du tur!

M. V. H Tobias Gåård Läs mer
  • 2019-08-22

Berith J skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    "Anna är en mycket duktig och kunnig mäklare. Det kändes mycket tryggt att ha henne som vår mäklare. Presentationsmaterialet med foton och beskrivning var utmärkt, vilket utmynnade i ett diplom för den populäraste bostadsannonsen på Hemnet. Grattis!

Säljare på Nyeds-Hulteby 422

22 aug 2019 Läs mer
    2019-08-29 Anna H svarar Berith J
    Stort tack för era fina ord! Det var underbart att få lära känna er samt hjälpa er till en fin försäljning. Kram Anna
  • 2019-07-16

Per N skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Snabb och trevlig försäljning. En utmärkt mäklare! Läs mer
  • Sofia A

2019-07-12

Sofia A skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde villa på 150 kvm i Arvika. Anna visade stort engagemang, hög tillgänglighet och uppdaterade oss hela tiden med information. Hon hade skattat marknaden rätt och gav oss rimliga förväntningar på försäljningspris som hon senare också levde upp till. Vi är på det stora hela mycket nöjd med att ha haft Anna som vår mäklare, det har känts tryggt och gjorde att det blev en mycket smidig affär vilket var viktigt för oss! Läs mer
  • 2019-07-09

Ragnar E skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna Henriksson verkar kunnig och driven, och gjorde en mer realistisk värdering av min lägenhet än två andra mäklare. Under en månad arrangerade hon flera visningar, och då min lägenhet verkade vara mer svårsåld än jag hade hoppats på tror jag inte att en annan mäklare hade gjort ett bättre jobb. Läs mer
  • 2019-06-05

Johan W skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Hjälpte till i en hektisk situation. Proffsig och mån om sina kunder. Gör de lilla extra som ibland krävs och är alltid positiv och glad. Läs mer
    2019-06-07 Anna H svarar Johan W
    Känns härligt att vi lyckades så bra på så kort tid :) Stort lycka till med nya huset!
  • 2019-06-03

Simon N skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna gjorde ett toppenjobb. Hon har ett starkt affärstänk, är driven och mycket erfaren. Läs mer
    2019-06-07 Anna H svarar Simon N
    Tack för ett gott samarbete Simon! Kul att höra att du känner dig nöjd :)
  • Anders J

2019-05-20

Anders J skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde en bostadsrätt och blev jätte bra bemött av mäklaren. Mäklaren var/är jätte noga med allt och mäklaren levde verkligen upp till dem. Läs mer
    2019-05-28 Anna H svarar Anders J
    Tack för din rekommendation Anders! Det var en spännande process :)
  • 2019-05-20

Roger B skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Kan rekommendera Anna strakt hon hjälper mig att sälja min bostadsrätt.
    Bra bemötande kunskap och servis.
    Fixad och trixade för att det skulle blir så bra som möjligt och det skulle gå smidigt tills bostadsrätten blev såld. Läs mer
    2019-05-28 Anna H svarar Roger B
    Tack Roger för ett väldigt bra samarbete! Så roligt att höra att du känner dig nöjd :)
  • Agneta L

2019-05-16

Agneta L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Köpt lägenhet och sålt ett hus i samma område Fick kontakt med Anna via lägenhetsköpet och var mycket nöjda . Ville fortsätta kontakten vid husförsäljningen. Anna är tydlig, engagerad och håller kunden informerad. Läs mer
    2019-05-20 Anna H svarar Agneta L
    Hej Agneta! Tack för din fina Reco :)
  • Philip H

2019-04-17

Philip H skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jag har köpt en fin lägenhet hos mäklarhuset. Läs mer
    2019-05-14 Anna H svarar Philip H
    Hoppas att du är nöjd med din nya bostad :)
  • Jimmy P

2019-04-15

Jimmy P skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålt lägenhet.
    Ett proffsigt, öppet bemötande och stöttande igenom hela processen med kunskap och idéer. En vinnarskalle som inte ger sig och får mig som säljare förtroende att hon gör allt i hennes makt att lyckas.
    Kommer absolut vända mig till Anna igen när det är dags för köp och sälj igen! Läs mer
    2019-04-15 Anna H svarar Jimmy P
    Tack för förtroendet Jimmy! Så kul att du är nöjd, jag ger mig aldrig! :)
  • Jimmi P

2019-04-08

Jimmi P skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Professionell mäklare som levererar över förväntan och skötte allt smidigt för mig som säljare. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-04-15 Anna H svarar Jimmi P
    Tack för din Reco Jimmi! Det var roligt att få hjälpa er :)
  • 2019-04-02

Chaoren L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    It was a nice and smooth process about selling my apartment by having Mäklarhuset. Anna Henriksson is very professional and experienced agent in between. I knew her because I received her phone call about evaluating the apartments in my street. Afterwards, I got a job offer. Then I needed to move and sell my apartment. So she is my lucky angel. I think we met each other by destiny. From beginning to ending, I only met her 3-4 times. Because she already prepared everything that was needed and she had informed me any information that I needed to know during the processes. I strongly recommend anyone who plan to sell the apartment to contact Mäklarhuset. Their company is not the largest, but they have most professional ones. I felt comfortable during the selling process because she provide me comprehensive information about market and neighborhoods selling information. She will answer your questions for 7-24. I am satisfy with the selling experience and would like to sell or buy apartment through her in the future. Läs mer
    2019-04-03 Anna H svarar Chaoren L
    Thank you so much! This review is truly amazing :) Wish you all the best in Stockholm!
  • 2019-04-01

Lotta B skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jag har fått ett toppen bra bemötande av en proffsig mäklare vid mitt köp av en bostadsrätt. Jag kan varmt rekommendera Anna och Mäklarhuset i Karlstad. Läs mer
    2019-04-03 Anna H svarar Lotta B
    Tack Lotta för rekommendationen! Lycka till med husförsäljningen :)
  • 2019-03-24

Gunnar W skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna har hjälpt oss med att sälja en lägenhet och hon har varit jättebra att ha att göra med. Vi fick förtroende för Anna direkt. Hon är aktiv och driven och verkligen engagerad och kunnig. Om hon inte kunnat svara direkt när man sökt henne har hon ringt, messat eller mailat bara någon minut efteråt. Även på helger är hon kontakbar. Vi rekommenderar verkligen er att använda Anna som mäklare. Gunnar och Åsa Läs mer
    2019-04-01 Anna H svarar Gunnar W
    Tack tack tack för era fina ord! Så roligt att få hjälp er :)
  • 2019-03-22

Hanna R skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna har varit lättillgänglig, flexibel och till mötes.
    Bostaden jag köpte var framställd på ett bra sätt, och motsvarade mina förväntningar både utifrån bilder och beskrivning.
    Som köpare är jag nöjd med den kontakt och hjälp jag haft av Anna. Läs mer
    2019-04-01 Anna H svarar Hanna R
    Hej Hanna! Roligt att du är nöjd :) Det var en väldigt snabb och rolig affär att få hjälpa till med. Vi ses på tillträdet!
  • 2019-03-13

Caroline E skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna har ett super bemötande. Försäljningen gick snabbt och var smidig tack vare henne! Läs mer
    2019-03-22 Anna H svarar Caroline E
    Tack för din rekommendation! Skönt att allt gick smidigt och ni gjorde även ett bra förarbete :)
  • 2019-03-12

Elin M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Köpte en bostadsrätt. Anna var hjälpsam, proffsig och effektiv. Mycket god service med snabb kontakt både kväll och helg. Läs mer
    2019-03-22 Anna H svarar Elin M
    Hej Elin! Roligt att höra att du känner dig nöjd :)
Anna Henriksson
Anders Bloom