Mäklarhuset Mölndal

Mäklarhuset Mölndal

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder...

212 omdömen om Mäklarhuset Mölndal

Sara S
Åby

Jag upplevde mäklarhuset som ganska oproffessionellt. Malin var trevlig men det var tydligt att hon var på säljarens sida. Jag uppmärksammade henne på att (exempel) det i kontraktet stod att man hade kontrollerat bostaden, detta innan bostaden var kontrollerad. På mitt initiativ kontrollerades bostaden, detta var verkligen inget som Malin uppmuntrade. Tvärtom. Saker som uppmärksammades vid kontroll: Kranen i köket läckte vilket inte Malin uppmärksammade. Omöjligt att säljaren inte visste det. Eluttagen var olika vilket...

Svensk Fastighetsförmedling Mölndal
4.8/5 i betyg av 997 omdömen 4.8 av 997 omdömen

Suveränt bemötande och service från Simon. Han hjälpte mig under hela processen, en trygg upplevelse som förstaköpare.

MERGIM S
Skrev om Mäklarhuset Mölndal

Tyvärr omöjligt att rekommendera Mäklarhuset i Mölndal pga deras hantering av mitt köp och sedan hanteringen i efterhand när man påvisar fel som dom gjort. Oseriösa helt enkelt.

Hans R
Eklanda

Bra bemötande Allt fungerade bra Som förväntat av en professionell mäklare

Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
4.7/5 i betyg av 2206 omdömen 4.7 av 2206 omdömen

Lisa är en väldigt trevlig mäklare, gav väldigt bra information om objektet och området. Ställde upp och svarade på frågor hela tiden och de

Charlie T Charlie T
ARUN M
Skrev om Mäklarhuset Mölndal

OUTRIGHT CHEATING, FRAUD! We had this terrible incident recently where we were straight away cheated out of a deal by this agent. To start with, there was literally one bidder (the second bidder stopped bidding after just one bid). We entered at this point speaking to the agent about the moving in date since we had a existing apartment that we had to sell. The agent clearly told us that the moving in date was very flexible and the seller was ready to wait until September/October (i even have a text message on this). With...

Mia M
Åby

Duktiga, snabba och förstående mäklare. Sålde min radhus för mer än förväntade priset till och med innan en förhandsvisning. Jättenöjd!

HusmanHagberg Härryda/Landvetter
4.7/5 i betyg av 72 omdömen 4.7 av 72 omdömen

Vi sålde vår lägenhet genom Lenita på Husman Hagberg. Vi blev väldigt nöjda både av utfallet samt genom bemötandet under processen. Vi hade

Victor T
Kvarnby

Trevligt bemötande och proffsiga. Dock lite sega på att svara efter bostadsaffären. Annars nöjd!

Anna V
Lindome

Vi har varit jättenöjda med våra mäklare både vad gäller råd, tips etc samt återkoppling vid försäljningen vad som händer under processen. Alltid vänligt och professionellt bemötta.

Gunilla C
Mölndal

försäljning av min mors hus, hon har flyttat till ett äldreboende och ville sälja huset. Vi kontaktade flera mäklare men föll för Hanna Gole då hon kändes äkta och hade kunskap om området då hon själv är uppväxt i närheten. Pga covid-19 och rörelseproblem för mamma så har det ju varit struligt med kontakter med mamma men det löste Hanna med en fullmakt och hittills har våra förväntningar uppfyllts til fullo. Nu har vi bara resten kvar, själva överlåtelsen.

Birgith K
Jungfruplatsen

Såld en lägenhet bra bemötande och trevlig, bra förväntningar och en trevlig och bra mäklare jag är nöjd, fick tips och råd Väldig nöjd. Mvh Birgith Kjeldsen

Akram M
Kvarnby

Hej! Jag har köpt en bostadsrätt. Mäklaren Sara Lukenda var/är både angagerad och trevligt . Hon upplevdes på ett positiv sätt och var lätt at ta kontakt med.

Annika Nyman E
Eklanda

Köpt i Eklanda av ”La Beata”!🤗 Så hjälpsam och informativ!

Annie Nyman E
Eklanda

Jag har köpt ett parhus. Mäklaren var väldigt proffsig, tydlig, snabb. Kunde svara på frågor. Och trevlig! Mkt bra!

Johan E
Torrekulla

Väldigt seriös och hjälpsam personal som visat stor omsorg om oss som köpare.

Hanna P
Eklanda

Sålt parhus Vår mäklare sålde till oss för 9 år sedan och vi har haft kontakt från och till. Hon är fantastiskt duktig på det hon gör men också förtroendeingivande! Vi ville sälja så smidigt som möjligt för rätt pris. Pga hennes insikt i vårt område löste sig detta med en mkt bra deal! Beata Wennergren på Mölndals kontor är helt enkelt en riktigt bra mäklare som på riktigt bryr sig och hjälper sina kunder!

Mazen H
Bifrost

Väldigt kunnig och alltid redo och hjälpa. Väl insatt i området och kände av prisläget väl. Hade bra kontaktnät där vi fick kontakt med köpare snabbt och smidigt. Vi sålde innan visning. Även efter försäljningen fram till likvidavräkningen var hon där för att besvara frågor och ge tips och råd.

Alexandra A
Krokslätt

Vi har sålt vår lägenhet och fick direkt ett väldigt bra intryck av Catrin. Hon har överträffat våra förväntningar genom att ta sig tid, både med oss och alla intressenter. Hon är genuin och äkta vilket är viktigt både för säljare och köpare.

Theres S
Broslätt/Centrum

Sålde min lägenhet, ville att det skulle gå snabbt och lätt, och det gjorde det verkligen, grym mäklare fixa och dona allt.. sen bara skriva på papperna..precis som jag ville ha det, rekommenderar starkt!

Thomas P
Mölndal centrum

Har sålt en lägenhet Mycket professionellt Eftersom den varit till salu tidigare var förväntningarna lite nedskruvade men vi nådde väl de mål vi trott, och mäklaren gjorde absolut sitt bästa för detta. Sammanfattningsvis var detta mycket proffsigt och inlevelsefullt skött.

Jan C
Eklanda

Vi fick hjälp med ett bytesköp i Eklanda Mölndal. Som helhet var det ok men bemötandet saknade inlyssnande och förståelse i en del lägen. Att lyssna på och förstå sin kund är ofta helt avgörande i försäljning och här hade man behövt ta ett steg tillbaka själv och lyssna på kunden mer.

Monika S
Eklanda

Positiv och snabbt bemötande av frågor.

Erik L
Eklanda

Trevligt bemötande. Snabb på att svara på frågor och ringa tillbaks. Proffsigt.

Ingela K
Centralt

Sålt lägenhet . Jätte bra mäklare.

Michelle Maria J
Bifrost

Professional, very engaged , extremely knowledgeable

Alex H
Stallbacken

Lägenhetsköp i Mölndal. Allting fungerade mycket bra och mycket proffsig mäklare.

Stina P

Köpt radhus och säljer lägenhet! Mycket nöjd med bra bemötande av Lotta som känns erfaren och kunnig :) mvh stina

Ali D
Stallbacken

Blev bemött utav ett proffs. Och ja, ja jämför med mäklare jag bemött innan och det är som dag och natt. Bra jobbat Hanna!

Sabina M
Krokslätt

Catrin jobbade verkligen hårt och med stort engagemang vid försäljningen av min lägenhet. Hon har jättebra koll på hur marknaden ser och både jag som säljare och köparna är väldigt nöjda!

Sven-erik S

Lägenhet. Bra mäklaren är snabb och ambitiös

Yihong Z
Solängen

Har haft en skumskam och otrevlig upplevelse vid inköp av vårt hus. Mäklare kan inte så mycket om huset, tex har blandat ihop fasad ventil och golv ventil, givit felaktig info ang golv konstruktion i husets olika delar. Hade bra kommunikation med säljare innan. Blev accepterad av säljare att göra en fördjupad besiktning för renoverings skull efter vi har skrivit kontrakt. Men två dagar efter blev vi uppringd av mäklare, med en otrevlig, irriterad och nästan hotande ton, hade hon påpekat att det är olagligt att göra...

Henrik C
Nya Fågelsten

Lotta var vänlig och tillmötesgående

Samir S
Åby

Jag köpte en lägenhet i Mölndal i all hast och jag fick ett väldigt proffsigt arbete utfört av Sara. Köpet gick både snabbt och smidigt.

Ture K
Broslätt

Malin gjorde ett bra jobb i samband med vår försäljning. Det som störde något var att 2 mäklare var involverad i försäljningen. Ger Malin en 4 för ett gediget arbete. Rekommenderas verkligen. God jul och Gott nytt år.

Anna C
Eklanda

Beata är en väldig bra mäklare med personlig service. Hon hjälpte oss mycket när vi letade efter vår boende.

Lajla Ulla-britt E
Lindome

Köpt lägenhet och sålt hus. Har inget att jämföra med.

Annika B
Krokslätt

Sålde en 2 rums lgh. Hanna är mycket duktig och social.

Hans O
Eklanda

Beata har hjälpt oss sälja vårt hus på Östra Eklanda Höjd 5. Hon lyckades sälja huset för lite mer än det vi begärde. Hon var hela tiden väldigt bra på att återkoppla och såg till att ingenting missades. Så vi kan varmt rekommendera henne till andra

Pranay M
Åby

We sold an apartment in ponnygtaan 2d , Emil was amazing during the whole process and very helpful .

Tao J
Solängen

Vi är nöjda med huset som vi köpte, men inte alls nöjda med Mäklare. Fel information på visning och det verkar att hon kan ej så mycket om huset. Hon nekade vår begäran om fördjupad besikning som senare utfört efter köpet. Som tur är fördjupad besikning var utan anmärkning. Jag rekommenderar inte henne. Det finns många bättre mäklare.

Svar från Hanna Gole

Hej Tao, Tråkigt att ni upplever det så. Det är aldrig jag som tar beslutet gällande ny besiktning med fördjupning. Jag framför bara säljarnas önskemål. Hoppas trots allt att ni skall trivas i ert nya hus! Ha det så gott!

Hanna L
Broslätt

Köpte min första bostad som såldes via Mäklarhuset i Mölndal. Genom hela processen så kändes det tryggt och Malin gav en personlig men professionell service och svarade på alla mina frågor. Hade inte så jättemycket förväntningar då jag mest var nervös inför min största affär i livet, men Malin gjorde att allt kändes tryggt och säkert. Jag skulle gärna sälja min bostad genom Malin och Mäklarhuset!

Lojayen H
Lerum

Herrgårdsvilla Professionellt bemötande varm personlighet , klar och tydlig. Väldigt positiv , har dessutom rekommenderat Sara Lukenda vidare till vänner som velat köpa / sälja.

Filip P
Eklanda

Vi har precis sålt vårt parhus i Eklanda Mölndal. Lotta är en hjärtlig mäklare med stort nätverk som inger förtroende. Hela affären gick smärtfritt allt ifrån fotografering till försäljning.

Göran J
Krokslätt

Sålt bostadsrätt en trea. Mycket trevligt bemötande. Utförde ett bra arbete med god o hög vilja att komma i mål. Sammanfattningsvis så är Catrin en mäklare vi rekommenderar.

Susanna P
Eklanda

Lotta sålde vårt hus i Mölndal på ett utmärkt och bra sätt! Vi är så nöjda med henne, och kan varmt rekommendera henne och hennes kollega Beata! Nu har vi flyttat in i vårt nybyggda drömhus och ska förhoppningsvis aldrig sälja igen:-), men om vi skulle sälja huset är Lotta Anteros vår självklara mäklare!

Axel M
Eklanda

Trevlig, hårt arbetande med stort nätverk av kunder i Eklanda.

Somaye R
Eklanda

På Boda sidor hjälpt till oss.

Frida S
Bosgården

Levde inte upp till många av de saker som hon sa innan jag skrev på kontraktet att jag ville sälja min lägenhet via henne. Hon släckte inte ner i lägenheten när hon lämnade efter visning. Dom skulle hövats två på varje visning vilket dom inte var. Hon ringde inte upp och återkopplade efter första visningen. När jag smsade och bad henne om det strax efter visningen så fick jag till svar att hon skulle gymma och ringer imorgon istället. Dåligt tycker jag. För dagen därpå skulle vi ha nästa visning och jag ville haft feedback...

Erik L
Broslätt

Tydlig mäklare, svarade på frågor och var tillgänglig.

Lisbeth P
Eklanda

"Jag är mycket nöjd med Beata som mäklare för min bostadsförsäljning. Hon är mycket engagerad, glad och sprudlar av energi, snabb att återkoppla och rådgöra när jag själv var osäker. Det blev en mycket lyckad försäljning trots snabba puckar och sommartider. Kan rekommendera henne varmt!"

Britt-marie L
Nya Fågelsten

Lyhörd,proffsig,bra lösningar för försäljning .Lätt att tala med och snabb respons. Sålt bostad

Catrine A
Eklanda

Sålde villa i Eklanda i somras Mycket proffsig mäklare Vi är supernöjda med hela affären Intresserad av att leverera till sina kunder på ett mycket bra sätt 👍🏻😊