Yvonne Ulvegren
Registrerad mäklare sedan 1991
Aktiv på Reco.se sedan 2014
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att hjälpa kunder med deras oftast viktigaste affär i livet.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en erfaren mäklare med stor kunskap om bostäder. Förutom det så är jag positiv, social och hjälpsam. Min långa erfarenhet tror jag hjälper mig på min väg mot nöjdare kunder.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag reser, läser, umgås med familj och vänner.

Vad vet vi inte om dig?
Jag ger mig aldrig oavsett marknadsläge! Läs mer

Läs vad 49 kunder tycker om Yvonne Ulvegren

• Åke G skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mycket bra bemötande under hela försäljningsprocessen. Lyckades hitta köpare trots det skakiga marknadsläget. Läs mer
  • Adina R skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Yvonne var hur underbar som helst. Såg till att jag som köpare var nöjd och ställde upp och svarade på meddelanden och samtal alla dagar i veckan. Hon verkligen över förväntan, trodde inte man skulle få så mycket hjälp som jag har fått. Läs mer
    2018-02-01 Yvonne U svarar Adina R
    Tack Adina hoppas du och dina vänner kommer att trivas.
  • Maximilian R
    Maximilian R skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Personlig och pålitlig. Yvonne har haft löpande kontakt med oss och kommit med bra förslag längs försäljningsprocessen när hon hjälpte oss att sälja vårt hus. Hennes erfarenhet i kombination med engagemang är oöverträffbar. Läs mer
    2018-02-01 Yvonne U svarar Maximilian R
    Stort tack för fina ord, hoppas ni får det bra i nya boendet.
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mycket professionell och saklig, samtidigt utstrålar hon värme
    och personligt engagemang,viktigt för oss som var lite ängsliga och oerfarna hussäljare/lägenhetsköpare.Allt gick smidigt och
    mycket bra.Vi kan verkligen rekomendera Yvonne Ulvegren.

Kerstin o Bosse Scullman Läs mer
    2018-02-01 Yvonne U svarar Kerstin H
    Hej, tack för varma ord, lycka till i ert nya boende.
  • Magnus Å skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Vänlig, engagerad, erfaren, arbetar verkligen för kundens räkning Läs mer
    2018-02-01 Yvonne U svarar Magnus Å
    Hej Magnus, tack för din rekommendation, lycka till i nya boendet.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Yvonne var klar och tydlig om vad som skulle ske och hon hade ett väldigt proffsigt sätt att hantera hela flödet, från första kontakt tills affären var klar. Helt klart så överträffade hon mina förväntningar och som jag berättade för en bekant:
    - husförsäljningen var som en bra film, bara luta sig tillbaka i soffan och med spänning invänta upplösningen. Läs mer
    2018-02-01 Yvonne U svarar Mikael L
    Tack för trevliga ord, lycka till med nya boendet
  • Nanna G
    Nanna G skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Denna mäklare skulle sälja ett objekt, och vi hade det näst högsta budet och meddelade om att vi ej vill gå vidare med detta objekt utan ser oss om efter annat. Sen hoppade de som budade högst av, då skickade Yvonne ett sms där det står "Kan du ringa mig? Har hänt något". Då visar det sig att de som budat högst hade ångrat sig, och vi blev erbjudna att köpa huset för det bud vi lagt. Jag förklarade att vi redan gått vidare i tankarna men bad om att få tala med min partner och återkomma. Återkopplade via sms några timmar senare och förklarade att vi, som sagt, redan har börjat titta åt andra håll och att vi ej är intresserade (dock eventuellt i framtiden om de lägger ut objektet igen). Då fick jag svaret "Vill bara tala om att min säljare mår väldigt dåligt idag, snälla lägg inga bud ni ej står för". Känns väldigt oproffsigt att försöka skuldbelägga de som hade näst högst bud för att de gått vidare. Läs mer
    2017-10-11 Yvonne U svarar Nanna G
    Ni la bud redan på visningen 300.000 över begärt pris vilket medförde ett totalstopp utom för den kunden som lade över er 25.000 men tyckte att det blev för dyrt för dom. Ni lade trots allt ett högt bud och stod inte för det. Jag välkomnar förslaget om att det även i Sverige som i andra länder är förenat med straffavgift om man inte står för bud man lägger. Varken köpare eller säljare gynnas av det system vi har idag utan det orsakar bara problem.
    2017-10-11 Nanna G svarar Yvonne U
    Det låter inte helt orimligt med det lagförslaget, jag antar att det lagförslaget även skulle innebära att om man vinner en budgivning och mäklaren säger "ni vann budgivningen" så betyder det att man måste sälja till vinnaren, även om ett bud kommer in innan kontraktskrivningen, även om den sker en vecka bort? Det har nämligen hänt oss också.

Angående vårt bud, så var utgångspriset 4 195 000 om jag inte minns fel, och vi bjöd 4.5 mkr. Om man tittade på liknande objekt som sålts i närheten så är 4.5 mkr fortfarande lågt för det området, och du själv sa på telefon att du hade sagt till säljarna att ni siktade på ca 4.7. Det är ett brott mot Marknadsföringslagen att sätta för låga priser (dock svårbevisat eftersom det ska vara satt i system, och den meningen är multifaceterad). Mitt bud på 300 000 var taktiskt och smart (dina egna ord, enligt telefonsamtal), eventuellt skrämde det bort andra spekulanter och det är väl ändå målet för köparen? Att få köpa så bra som möjligt så billigt som möjligt?

Men, huvudsaken är att mitt bud inte gällde eftersom vi blev överbudade, vilket jag sakligt förklarade för dig dels när du ringde om det nya budet, och dels när de drog tillbaka sitt bud. Menar du att ALLA som har lagt bud ska få en straffavgift om man inte köper, även om man blivit utbudad?

Jag förstår att det är en jobbig sits för säljaren och jag hoppas verkligen att de hittar rätt köpare.

Av ren nyfikenhet, budförs de bud som även dras tillbaka? Så eventuella köpare och säljare kan skydda sig mot bulvaner och andra mörkare sidor i fastighetsbranschen.
    2017-10-12 Yvonne U svarar Nanna G
    Ja alla budgivare redovisas alltid. Svårt i ditt fall står som Nanna G på visningen men du skriver hit som Hanna W??
    2017-10-12 Nanna G svarar Yvonne U
    När man loggar in på Reco med Facebook så använder de ens profilbild men de anonymiserar namn. Detta förmodligen för att kunder ska våga lämna ärliga rekommendationer. Alltså, när jag loggar in med Facebook på Reco så får jag inte välja namn, och Hanna W dök upp automatiskt. Antingen så kan du ta bort den kommentaren du skrev nu, eller så kan jag kontakta Reco så får vi höra vad de tycker om att Mäklarhuset av-anonymiserar någonting som de jobbat för att göra anonymt?
    2017-10-12 Yvonne U svarar Nanna G
    Har talat med kundtjänst Reco och dom bekräftar att kunderna skall göra inlägg med sitt riktiga namn dom förstår inte att du skulle fått alternativ
    2017-10-12 Nanna G svarar Yvonne U
    Det var det som stod när jag loggade in med Facebook, men det går att ändra under profilen såg jag nu. Dock står mitt efternamn inte med utan det står Nanna G. Känner du fortfarande för att hänga ut mig med för och efternamn, på din egna Reco sida?

Märker att du inte kommenterar prissättningen, vad du trodde fastigheten skulle nå för pris, men men.

Jag rekommenderar dig varmt att be någon utomstående gå in på din recosida, och sen får de avgöra huruvida de skulle anlita dig som mäklare eller om de väljer att anlita någon som uppför dig på ett mer proffsigt sätt.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Christina N skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Positiv, entusiastisk, kunnig och tillgänglig. Vad mera kan man begära. Läs mer
  • Monica T skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Väldigt trevlig, hjälpsam, snabba svar. Har genomfört 3 försäljningar med Yvonne och lika nöjd varje tillfälle.

Kan och har varmt rekommenderar henne till vänner. Läs mer
  • Evy E
    Evy E skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby
    Mycket tillmötesgående och ger ett gediget intryck som förmedlar lång erfarenhet med stor kundkrets av både köpare och säljare. Läs mer
    2017-08-15 Yvonne U svarar Evy E
    Tack, lycka till i nya boendet!

Andra mäklare hos Mäklarhuset Vällingby - Hässelby

Yvonne Ulvegren