4.6 / 5 i betyg — 90 rekommendationer
Ska du köpa eller sälja en bostad och söker mäklare i Farsta - Bandhagen - Sköndal - Trångsund? Då har du kommit rätt!

Vi har arbetat i området under längre tid med god lokalkännedom, bra kontaktnät och bred fackkunskap.

Vill du köpa en bostad hjälper vi dig gärna med bankkontakter, hantverkare, jurister, flyttfirmor och städbolag. Vi som arbetar på kontoret är själva boende i området sen många år och känner därför väl till alla smultronställen i området och kan svara på frågor som rör dagis, skolor och kommunikationer.

Läs vad 90 användare tycker om Marcus Klass

• Charlotta F
    Han var ju inte min mäklare utan säljarens, lite förvirring ibland.
    2016-08-18 Marcus K svarar Charlotta F
    Hej Lotta, tack för din rekommendation. För mig är det en värdegrund att arbeta objektivt i att hjälpa både säljare och köpare i bostadsprocessen. Jag är noga med att säkerställa att allt är i sin ordning inför tillträde med bank och abonnemang av el, försäkring osv. Hoppas du ska trivas bra i din nya fina lägenhet!
  • Amed R
    Jag har fått mycket bra, vänligt och trevlig bemötande. Marcus har svarat på mina frågor på ett vänligt sätt.
    2016-08-17 Marcus K svarar Amed R
    Tack för din rekommendation! Vi ses strax i samband med tillträdet av din nya fina lägenhet.
  • Trokic D
    Mäklaren var mycket proffesionell.,
    Mycket nöjd med honom.
    Tillmötesgående. Alltid tillämglig
    2016-08-17 Marcus K svarar Trokic D
    Tack för din rekommendation, ses snart vid tillträdet!
  • Jagoda P
    Jag kan rekommendera Marcus varmt. Bästa mäklare jag har träffat! Väldigt professionell, trevlig o lätt att kontakta med.
    Marcus gjorde ett fantastisk jobb med vår lägenhetsförsäljning. Vi fick detta pris vi ville.
    Funderar ni på att sälja/köpa boende tveka inte att anlita Marcus
    2016-08-17 Marcus K svarar Jagoda P
    Roligt att allt gick så bra med er försäljning och att allt föll på rätt plats för er i alla delar. Stort tack för den fina rekommendationen!
  • Ann-charlotte A
    Stor kunskap om området och föreningen. Lätt att få tag på, mån om att återkoppla snabbt. Bra räckvidd på annonsering, både i tidningar, sociala media och nätet. Kaxig men levererar.
    2016-08-17 Marcus K svarar Ann-charlotte A
    Tack för den fina rekommendationen! Det var roligt att få hjälpa er i bostadsförsäljningen. Hoppas ni ska trivas bra i Nora:)
  • Annika S
    Engagerad, bra service. Anträffbar när man ville fråga om något
    2016-04-14 Marcus K svarar Annika S
    Hej Annika, roligt att höra att du som köpare är nöjd med den service du fått av mig. Hoppas du ska trivas bra i din fina lägenhet.
  • Christoffer A
    Marcus Klass är Mkt proffsig!
    2016-04-26 Marcus K svarar Christoffer A
    Hej Christoffer, tack för din rekommendation! Vi ses igen vid tillträdet.
  • Arja M
    ok bemötande . När kontraktet skulle skrivas under så bytte vi mäklare.
    2016-04-12 Marcus K svarar Arja M
    Hej Arja, tack för det fina omdömet jag fick från dig. Jag var dessvärre tvungen att be en kollega ta hand om kontraktsskrivningen då jag hade fått förhinder. Jag är ansvarig fastighetsmäklare och kommer att ta hand om det som kommer härefter och tillträdet. Ser fram emot att vi ses vid tillträdet!
  • Caroline G
    Jag fick tillfredsställande stöd och hjälp med mitt köp.
    2016-02-01 Marcus K svarar Caroline G
    Hej Caroline, hoppas du trivs bra i din fina lägenhet.
  • Madeléine F
    Väldigt påstridig mäklare som försökte vända på mail för att få oss att vi kommit överens om övenskomelsen som vi inte hade.
    2016-01-31 Marcus K svarar Madeléine F
    Hej Madeleine, tack för din rekommendation. Det är såklart tråkigt när det uppstår frågetecken i saker som kommer upp efter en kontraktsskrivning. Min roll är att försöka hjälpa båda parter att hitta överenskommelser innan ett tillträde för att inte riskera att köpare och säljare sitter i en rättslig tvist i efterhand. När jag frågade er hur ni upplevt mitt arbete vid tillträdet så sa ni då att ni tyckte det var bra att jag var så noggrann med att allt skulle vara utrett och skrivet i tilläggsavtal innan tillträdet genomfördes. Om du vill får du väldigt gärna komma in till vårt kontor så sätter vi oss och reder ut hur du upplevt detta. Om inte så hoppas jag ni ska trivas bra i ert nya fina hus.
  • Ove B
    Marcus har varit professionell, engagerad och bidragit till en smidig hantering genom hela processen.
    2016-01-31 Marcus K svarar Ove B
    Hej Ove, tack för den fina rekommendationen. Hoppas vi hörs framöver om ni har fler bostadsplaner.
  • Adela T
    Vi fick jättebra service och råd vid köpet av vår första bostadsrätt i Stureby. Rekommenderar Marcus varmt!
    2016-01-31 Marcus K svarar Adela T
    Hej Adela, tack för den fina rekommendationen det värmer. Hoppas ni ska trivas bra i er fina lägenhet och ni är alltid välkomna att höra av er igen till mig.
  • Tore L
    Han var kroekt och kunnig noggrann med redovisningen av budgivning och övrga papper Helt nöjd
    2016-01-29 Marcus K svarar Tore L
    Hej Tore, noggrannhet brukar vara bäst i längden. Tack för rekommendationen!
  • Jessica T
    Proffsigt bemötande och personligt engagemang, kändes tryggt och så fick vi både ett bra pris och trevliga köpare också.
    2016-01-29 Marcus K svarar Jessica T
    Hej Jessica, tack för din rekommendation! Kul att ni hittade ert fina drömhus:)
  • Erik N
    Noggrann och pålitlig. Skulle definitivt kunna tänka mig att anlita honom igen
    2016-01-29 Marcus K svarar Erik N
    Hej Erik, tack! Du är varmt välkommen att kontakta mig när du har bostadsfrågor eller bara komma in på en kopp kaffe om du har vägarna förbi.
  • Hedvig A
    Kunnig, noggrann och förtroendeingivande - tack för all proffsigt stöd kring försäljningen av mitt radhus!
    2016-01-29 Marcus K svarar Hedvig A
    Hej Hedvig, tack! Hoppas du ska trivas bra i din nya lägenhet:)
  • Tony G
    Förstklassig mäklare som med kompetens och erfarenhet hanterade vår försäljning på ett lysande sätt. Lämnade alltid god och uttömlig information och fanns alltid tillgänglig. Samt att de alltid höll det de lovade.
    2016-01-29 Marcus K svarar Tony G
    Hej Tony, tack för de fina orden. Det har bara varit ett roligt nöje att få hjälpa er med er försäljning och er köpprocess.
  • Amir C
    Super nöjd! Fick hjälp med allt ifrån köp av bostadsrätt till svar på frågor kring köpet. Eftersom vi aldrig hade köpt egen bostad tidigare så fick vi svar och hjälp ifrån Marcus så fort vi behövde det.

Rekommenderas starkt!
    2016-01-29 Marcus K svarar Amir C
    Hej Amir, tack för den fina rekommendationen! Då det är viktigt för mig att vara opartisk och hjälpa både köpare och säljare så är det särskilt roligt när jag köpare som är så nöjda med min hjälp. Hoppas ni nu trivs bra i er fina lägenhet.
  • Therése L
    Super bra mäklare
    Alltid tillmötesgående och löste situationer snabbt!
    Mycket god erfarenhet, bra företag de samarbetar med och bra planering!
    En riktigt smidig försäljning!
    2016-01-29 Marcus K svarar Therése L
    Tack Therése för din rekommendation. Det har varit roligt att få hjälpa er med er försäljning. Hoppas ni trivs bra i er nya bostad. Hör gärna av er igen om ni behöver min hjälp.
  • Nicklas D
    Trevlig och professionell mäklare. Jag kände mig trygg och bra bemött i mitt samarbete med mäklarringen och Markus.
    2015-06-30 Marcus K svarar Nicklas D
    Hej Nicklas, tack för den fina rekommendationen. Hoppas ni trivs bra i er nya lägenhet:)
  • Stefan O
    duktigt och ambitiös. Styrde upp allt på ett bra sätt
    2015-05-31 Marcus K svarar Stefan O
    Hej Stefan, det var en fin lägenhet du köpte med ett bra läge i gavel. Hoppas du ska trivas riktigt bra.
  • Helene F
    Trevlig och ser båda parter. Han ringde mig efter försäljning av annan lgh i samma fastighet och tipsade om den lgh jag nu köpt.
    2015-05-31 Marcus K svarar Helene F
    Hej Helene, tack för din rekommendation. Kul att det löste sig så bra för dig med ditt köp och att det även passade säljarna så bra. Vi ses vid tillträdet.
  • Elin A
    Bra bemötande, seriös och hjälpsam.
    2015-05-29 Marcus K svarar Elin A
    Hej Elin, tack för din rekommendation. Hoppas ni ska trivas bra nu i er nya fina bostad.
  • Margareta S
    Vi var mycket nöjda med Markus Klass hjälp vi en lägenhetsförsäljning. Han var kunnig, mycket hjälpsam och professionell i sitt uppdrag.
    2015-05-27 Marcus K svarar Margareta S
    Hej Margareta, tack för de fina orden. Det har varit ett nöje att hjälpa er med er försäljning. Jag talade med köparen igår och han är väldigt nöjd med sin nya bostad.
  • Pauline L
    Klockren. Såg till mitt behov som säljare samt köparens behov, vilket är sällsynt i branschen!
    2015-05-27 Marcus K svarar Pauline L
    Hej Pauline, tack för rekommendationen och det är verkligen roligt att allt föll så bra på plats för er och likaså för köparen.
  • Eva-lena K
    Marcus är en utmärkt mäklare som alltid fanns tillgänglig. Otroligt engagerad i hela processen.
    2015-05-26 Marcus K svarar Eva-lena K
    Hej Eva-Lena, tack för din rekommendation.
  • Munther C
    Jag och min fru fick ett fint och trevligt bemötande av mäklaren Marcus Klass, dessutom gick affären mellan oss och säljaren väldigt smidigt med hjälp av honom.
    Jag rekommenderar Markus Klass för andra som tänker köpa eller sälja en bostad.

Munther Mahdi
    2015-05-26 Marcus K svarar Munther C
    Hej Munther, Tack för den fina rekommendationen. Det betyder särskilt mycket när också mina köpare är nöjda med sin bostadsaffär.
  • Mary B
    Markus är ambitiös och kan sin sak. Kände mig trygg att anlita honom som mäklare. Dessutom är han charmig och trevlig att ha och göra med som person.
    2015-05-26 Marcus K svarar Mary B
    Hej Mary, tack så mycket:) Det har varit ett sant nöje att få hjälpa dig med din försäljning. Önskar dig och familjen all lycka framöver!
  • Marita B
    En mycket seriös mäklare med god kunskap och bra beteende i såväl visning, budgivningsprocess som vid kontraktsskrivning
    2015-05-26 Marcus K svarar Marita B
    Hej Marita, tack för de fina orden och det är särskilt roligt att få det från köpare då det är viktigt för mig att ge både säljare och köpare den hjälp de behöver i sin viktiga affär.
  • Robin E
    Vi har blivit mycket väl omhändertagna av samtliga på Mäklarringen Farsta/Bandhagen. Mycket detaljerat vad gällde budgivning bra redovisning. Marcus Klass var ju den som var ansvarig vid vår försäljning mycket proffsig bra
    på läst vi kände oss trygga i hans händer, en stor affär för oss.
    2015-05-26 Marcus K svarar Robin E
    Hej Robin, tack för den fina rekommendationen och verkligen kul att ni både fick ett bra slutpris och en trygg affär med nöjda köpare. Hoppas ni nu även ska trivas bra i ert nya hem som ni flyttar till.
  • Kjell L
    Marcus Klass från Mäklarringen är en mäklare som vill kundens bästa och det har vi märkt i vår förening BRF Sjösavägen 11-19. Vi rekommenderar denna mäklare vart till Alla.
    2015-05-25 Marcus K svarar Kjell L
    Tack för det Kjell, det bästa resultatet är när både säljare och köpare är nöjda med sin affär.
  • Petra P
    Utmärkt, snabbt och enkelt att hålla kontakten. Perfekt bemötande och tillgänglighet. Snabb tillgänglighet till visningen och fortsatt bra kontakt och bemötande genom hela affären
    2015-02-12 Marcus K svarar Petra P
    Hej Petra, tack för den fina rekommendationen. Hoppas nu att du ska trivas riktigt bra i din fina lägenhet. Hoppas vi hörs igen!
  • Josefine A
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet jag fick när jag var intresserad av att köpa en lägenhet Marcus Klass visade. Jag missade tyvärr den öppna visningen men ringde senare på kvällen och fick komma och se lägenheten direkt ändå. Jag fick hjälp och svar på alla frågor jag hade, och mäklaren var alltid anträffbar och höll mig underrättad om vad som pågick hela tiden, vilket gjorde att man kände sig trygg både under budgivningen och under köpet.
    2014-11-28 Marcus K svarar Josefine A
    Hej Josefine, det är roligt att höra att din upplevelse varit bra vid ditt köp. För mig är det viktigt att både köpare och säljare känner sig trygga i affären. Det är verkligen en fin lägenhet du köpt och jag hoppas du ska komma att trivas i den.
  • Svante E
    Ja tyckte det va väldigt dyrt annars ok
    2014-11-28 Marcus K svarar Svante E
    Hej Svante
    Detta var en speciell försäljning med ett stort prisrekord i föreningen. Vi har ett väl valt koncept som vi arbetar efter för att på många sätt försöka maximera försäljningspriset. Detta innebär att vi även har en del merkostnader för att lyckas, vilket vi i detta fall gjort med råge. Hoppas att du är nöjd i helhet då du fått väldigt bra betalt för bostaden. Ringer dig lite senare idag för att diskutera saken och hitta någon lösning. För mig betyder det mycket att du blir nöjd.
  • Mikael J
    Jag har köpt en lägenhet. Marcus är tillmötesgående person som ger ett mycket vänligt bemötande. Proffesionel i sitt yrke, man känner sig trygg i produkten/affären som han levererar. Han är mycket handlingskraftig i positiv mening.
    2014-11-27 Marcus K svarar Mikael J
    Hej Mikael, tack för den fina rekommendationen.
  • Jenny P
    Jag har sålt min bostadsrätt genom Mäklarringen (Markus Klass) och har enbart positiva erfarenheter. Jag har fått trevligt bemötande och kunnig hjälp genom hela processen med annonsering, visning, avtalsskrivning o.s.v.
    2014-11-26 Marcus K svarar Jenny P
    Hej Jenny, tack för din rekommendation och roligt att höra att din upplevelse har varit bra. Du är alltid välkommen att höra av dig till mig med dina bostadsfrågor och vi ses snart i samband med tillträdet.
  • Maria N
    Bostadsrättsförsäljning av dödsbo.
    Tycker att allt varit tydligt och noggrant skött av Marcus. Han har varit lyhörd och kommit med bra tips. I samband med fotograferingen av lägenheten kände jag att teamet gjorde sitt bästa med respekt för det inträffade.
    Jag har fått all information gällande prospekt,budgivningens gång,
    samt övrigt info under processens gång.
    Dessutom ett mycket trevligt bemötande! Tack Marcus!
    2014-11-26 Marcus K svarar Maria N
    Hej Maria, tack för den fina rekommendationen och för förtroendet att få sköta er försäljning i samband med det inträffade.
  • Olof P
    Inga konstigheter. Allt fungerade bra.
    2014-11-26 Marcus K svarar Olof P
    Hej Olof, tack för din rekommendation!
  • Patrik N
    Mycket kompetent och förstående. Kändes som han förstod exakt vad vi ville ha och mer där till. 100% nöjd.
    2014-11-25 Marcus K svarar Patrik N
    Hej Patrik, tack för din fina rekommendation. Vi ses snart vid frånträdet av ert hus.
  • Anette G
    Väldigt seriös och bra. Kan varmt rekommendera Marcus till de som ska sälja sin bostad.
    2014-11-24 Marcus K svarar Anette G
    Hej Anette, tack för de fina orden:) Det har varit roligt att få hjälpa er med försäljningen. Det är alltid roligt när vi har kunder som både köpt genom oss och sedan även sålt.
  • Stefan A
    Har bara haft telekontakt med Marcus. Vi har köpt lägenhet i Bandhagen till vår dotter som studerar där. Så här långt i processen, vi har erlagt handpenning, är jag klart nöjd med Marcus.
    2014-11-24 Marcus K svarar Stefan A
    Hej Stefan, tack för din rekommendation. Det är en fin lägenhet som ni köpt tillsammans till er dotter. Kanske ses vi på tillträdet i december.
  • Andréas H
    Jag och min sambo har anlitat Marcus Klass vid ett flertal tillfällen när det gäller att köpa/sälja lght. Marcus är engagerad och gör ett mycket bra jobb som mäklare.

Mvh Andreas
    2014-11-24 Marcus K svarar Andréas H
    Tack Andreas för din rekommendation. Det är roligt med stamkunder och ni är alltid välkomna att höra av er med era bostadsfrågor. Vin ses ju även vid tillträdet som kommer.
  • Emelie H
    Trevligt och proffsigt bemötande. Har haft bra kontakt genom hela försäljningen.
    2014-11-24 Marcus K svarar Emelie H
    Hej Emelie, tack din rekommendation. Det har varit ett nöje att få hjälpa dig med din försäljning. Skönt att du nu kan gå in i det nya året och att allting är klart.
  • Anders L
    Marcus är en professionell mäklare som är lätt att samarbeta med!
    2014-11-24 Marcus K svarar Anders L
    Hej Anders, tack för din rekommendation. Du är alltid välkommen att höra av dig igen med dina bostadsfrågor.
  • Ahmed I
    Marcus Klass vill mer än gärna ge ut det lille extra som behövs för en lyckad affär.
    Ger honom mina rekommendationer.
    2014-11-24 Marcus K svarar Ahmed I
    Tack för din rekommendation. Jag hoppas ni ska trivas bra i ert nya hus. Det har varit ett nöje att hjälpa er i er bostadsaffär och ni är alltid välkomna att höra av er igen med era bostadsfrågor.
  • Alena H
    Snabbt och professionell service. Jätte nöjd.
    2014-09-11 Marcus K svarar Alena H
    Hej Alena, tack för din rekommendation och jag blir så glad att höra att ni är jättenöjda och jag hoppas ni ska trivas bra i er nya bostad.
  • Hans H
    Marcus tog tag i försäljning av min bostadsrätt fast han hade semester vilket jag uppskattade oerhört mycket.
    Försäljningen gick snabbt och enkelt antagligen tack vare det stora kontaktnätet Marcus hade.

Jag skulle definitivt anlita Marcus igen om jag hade något mer att sälja.

MVH
    Hans
    2014-08-26 Marcus K svarar Hans H
    Hej Hans, tack för din rekommendation och det är alltid roligt att höra att mina kunder är nöjda med den service jag ger. Vi ses snart när köparen ska tillträda.
  • Mahin K
    Väldigt professionellt och trevligt bemötande. Vi skulle köpa en lägenhet innan det blev visning. Marcus ställde upp och ordnade med en visning fast han var på semester och ordnade alla papper på vår sista vistelsedag i Stockholm. Sedan hade vi kontakt genom sms och mail för ytterligare justeringar och förfrågningar. Allt har gått bra och smärtfritt än så länge. Vi tackar för all hjälp vi fick inför köpet av insatslägenheten.
    2014-08-24 Marcus K svarar Mahin K
    Hej Mahin, kul att allting gick att ordna så bra och tack för den fina rekommendationen. Vi ses snart i samband med tillträdet:)
  • Sara M
    Marcus Klass var bra. Dessvärre valde han att sälja min lgh som en 2:a, vilket den inte är utan en 1,5:a. Detta har troligtvis medfört att fel spekulanter kommit på visning, vilket sedan syntes i budgivningen....
    2014-08-20 Marcus K svarar Sara M
    Hej Sara, tack för din rekommendation. Jag får ta till mig det du skriver, dock är det viktigt att poängtera att det inte är jag som bestämmer hur försäljningen och annonsering ska gå till utan det är den som säljer sin bostad som godkänner annons och text och har beslutandet. Hoppas du är nöjd med min insats i övrigt med hantverkare, städfirma m.m. Du får gärna höra av dig till mig om du vill tala mer med mig om din försäljning. För mig är det alltid viktigt att göra mitt yttersta för att ha både nöjda säljare och köpare.
  • Peter O
    Marcus sålde en lägenhet till mig. Bra bemötande. Bra service. Förtroendeingivande.
    2014-08-20 Marcus K svarar Peter O
    Hej Peter, tack för din rekommendation. Du är alltid välkommen att höra av dig till mig om du har vidare funderingar kring ditt köp och bostadsfrågor.
Marcus Klass
Vicky Sandström