119 rekommendationer

Marcus Klass
en del av Mäklarringen Farsta/Bandhagen/Sköndal/Trångsund

Ska du köpa eller sälja en bostad och söker mäklare i Farsta - Bandhagen - Sköndal - Trångsund? Då har du kommit rätt! Vi har arbetat i området under längre tid med god lokalkännedom, bra kontaktnät och bred fackkunskap. Vill du köpa en bostad hjälper vi dig gärna med bankkontakter, hantverkare, jurister, flyttfirmor och städbolag. Vi som arbetar på kontoret är själva boende i området sen många år och känner därför väl till alla smultronställen i området och kan svara på frågor som rör dagis, skolor och kommunikationer.
Björksundsslingan 1
124 31 Bandhagen — Visa karta

Vad tror Marcus att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 119 kunder tycker om Marcus Klass

• Bennet B
    En suverän och klanderfri försäljning. Mycket trevligt och tillmötesgående bemötande. Rekommenderas!!!!
    2017-09-15 Marcus K svarar Bennet B
    Hej Bennet, Tack för din rekommendation! kul att höra att du hade en fin upplevelse av affären.
  • Björn W
    Marcus var tydlig och pedagogisk under hela budgivningsprocessen. När vi vunnit budgivningen och skulle skriva kontrakt gick han igenom och förklarade alla dokument på ett tydligt och konkret sätt. I den perioden som är nu innan vi slutför vårt köp av bostadsrätten har Marcus varit väldigt pedagogisk och tillmötesgående under hela processen.

Vi kan varmt rekommendera Marcus som mäklare!
    2017-09-15 Marcus K svarar Björn W
    Hej Björn, tack för den fina rekommendationen! Roligt att det blev ni som fick den fina lägenheten:)
  • Maria S
    Snabb försäljning med kvalitet
    2017-09-14 Marcus K svarar Maria S
    Hej Maria, tack för din rekommendation! Hoppas ni ska trivas bra i ert nya ni flyttade till:)
  • Lena E
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    2017-09-13 Marcus K svarar Lena E
    Hej Lena, tack för din rekommendation!
  • Viktor F
    Marcus upplevdes som en ärlig och genuint vänlig mäklare. Det var för mig uppenbart att han strävade efter att göra både säljare och köpare så nöjda som möjligt. I sammanhanget var detta mitt första bostadsköp och i den kontexten var Marcus Klass perfekt: Han förklarade pedagogiskt varje steg och fanns alltid tillgänglig för enkla svar på frågor. Jag rekommenderar honom varmt till både säljare och köpare.
    2017-09-13 Marcus K svarar Viktor F
    Tack Viktor för de värmande orden! Det är särskilt roligt när även mina köpare får en god upplevelse i affären. Grattis till den fina lägenheten, hoppas att ni ska trivas bra:)
  • Sara N
    Vi är otroligt nöjda med Marcus under hela processen i samband med försäljning av vår lägenhet. Vi har blivit professionellt bemötta och känt att vi varit i trygga händer under hela resan.
    Kan varmt rekommendera Marcus Klass till kommande säljare/köpare.
    2017-09-13 Marcus K svarar Sara N
    Hej Sara & Max, tack för den fina rekommendationen:) Roligt att ni haft en bra upplevelse genom affären!
  • Gösta L
    Det är en angenäm upplevelse att få hjälp av en mäklare som verkligen jobbar hårt och mycket professionellt med sina objekt.
    Jag har ju erfarenhet av att ha sett honom jobba i vår förening även med andra objekt.
    Gösta Lindström
    2017-09-13 Marcus K svarar Gösta L
    Tack Gösta, det har varit roligt att hjälpa dig med din försäljning!
  • Ganesh N
    Marcus was really helpful throughout the process and very professional in his work.
    I will surely recommend him.
    2017-09-12 Marcus K svarar Ganesh N
    Hi Ganesh, thank you for your kind Words. I am happy to hear that you are so saticfied with your new apartment. Kind regards Marcus
  • Kim I
    Vill inte skriva saker som syns på internet om en privat affär
    Marcus får gärna ringa om han vill ha rekommendation
    2017-09-12 Marcus K svarar Kim I
    Hej Kim, jag ringde dig och det var roligt att höra att du var nöjd med ditt bostadsköp.
  • David A
    Bra bemötande, smidig affär.cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
    2017-03-30 Marcus K svarar David A
    Hej David, tack för din rekommendation!
  • Filip D
    Vi var väldigt nöjda med Marcus. Han var tydlig, snabb och mycket trevlig i sitt bemötande. Vid kontraktsskrivningen var han också mycket tydlig och enkel att ha att göra med.

/Filip och Lisa Durefelt
    2017-03-30 Marcus K svarar Filip D
    Hej Filip och Lisa, tack för er rekommendation! Det är viktigt att möta både säljares och köpares behov för att skapa en trygg affär för båda parter och det är särskilt roligt att få höra från er som köpare att jag lyckats med det. Grattis till er nya fina lägenhet, vi ses snart vid tillträdet!
  • Anton H
    Fick ett bra bemötande av Marcus. Väldigt trevlig och påläst om lägenheten vilket gav bra trygghet när jag stod inför ett köp.

Träffade honom på en tidigare visning också. Där var han lika påläst och väldigt pigg på att visa fördelarna med bostadsrättsföreningen. Känns som att han tog en väldigt aktiv del i processen jämfört med andra mäklare jag träffat i samband med visningar, klara pluspoäng.

Intrycket jag fick var på det hela taget positivt. Uppskattar inte den traditionella "säljarstilen" där mäklaren har en räv bakom varje öra och fick inte heller den känslan av Marcus.
    2017-03-28 Marcus K svarar Anton H
    Hej Anton, roligt att höra att du fått den hjälp och service du behövt och tack för den fina rekommendationen:) Det är en fin lägenhet du köpt. Jag hoppas du kommer att trivas bra i den.
  • Ingemar I
    Mycket bra bemötande - Marcus Klass är engagerad och har bra kommunikation med mig som säljare. Allt har fungerat mycket bra i försäljningsprocessen.
    Jag kan verkligen rekommendera Marcus Klass.
    2017-03-29 Marcus K svarar Ingemar I
    Hej Ingmar, tack för din rekommendation:) Det har varit roligt att hjälpa dig med din försäljning och tack för så gott samarbete.
  • Andreas T
    Mycket bra och förtroendeingivande
    2017-01-05 Marcus K svarar Andreas T
    Hej Andreas, tack för din rekommendation. Lycka till i er nya fina lägenhet!
  • Ulla N
    Bemötandet har varit bra, och det mesta har fungerat som det ska.
    2016-12-27 Marcus K svarar Ulla N
    Hej Ulla, tack för din rekommendation.
  • Roger A
    Vi valde Marcus Klass som mäklare för att han var driven, engagerad och lyhörd. Han gjorde verkligen allt han sagt och mer därtill. Vi vill hemskt gärna rekommendera Marcus om ni ska sälja er lägenhet.
    Mvh Roger Alsin
    2016-12-25 Marcus K svarar Roger A
    Hej Roger, tack för din rekommendation!
  • Claes B
    Tycker att Marcus var väldigt profisionell med ordning och reda. Blev bra bemött och fick bra hjälp av honom under processen.
    2016-12-25 Marcus K svarar Claes B
    Hej Claes, tack för din rekommendation. Hoppas du trivs bra i din nya lägenhet.
  • Mattias F
    Hej Marcus gjorde ett 100 % uppdrag från första möte till slutaffär . Han månade om oss som uppdragsgivare men även om köparen som slutkund .
    Vi kan endast ge honom och hela kontoret de varmaste rekommendationerna
    2016-12-23 Marcus K svarar Mattias F
    Hej Mattias, tack för de fina orden. Ja både köpare och säljare är viktiga i försälningen, det ska vara en rolig och trygg process för båda parter. Du är alltid välkommen att höra av dig igen när så behövs.
  • Kristina B
    Mycket bra mäkare som kunde sin uppgift från start till avslut.
    Bra bemötande, snabb o kunnig! Ja..vad mer behövs? Jag som säljare är jättenöjd och rekommenderar verkligen Markus Klass
    2016-12-23 Marcus K svarar Kristina B
    Hej Tina, roligt att höra att du var nöjd med försäljningen och skönt också att allt löste dig så bra med tillträdet av den.
  • Toini L
    Redan från början fick vi ett mycket gott intryck av Marcus Klass - han verkade mycket kunnig och ambitiös. Det visade sig vara ett bestående intryck
    under den ganska långa tid tid det tog för oss att tömma huset (maj till sept.) Vi fick också många nyttiga tips om åtgärder och presentation av huset. Visningarna var en succe´och krävde mycket arbete, något som vi var tacksamma att slippa.
    Vi har genomgående varit mycket nöjda med hans insats. Utmärkt!
    2016-12-23 Marcus K svarar Toini L
    Hej Toini, tack för den fina rekommendationen. Det var roligt att få hjälpa er sälja ert fina sekelskifteshus. Hoppas ni trivs bra nu i er nya lägenhet.
  • Eric K
    Mycket trevligt och ett varmt mottagande. När jag var på visning blev jag "sedd" och han tog tid att förklara och berätta om lägenheten.
    2016-12-22 Marcus K svarar Eric K
    Hej Eric, tack det var roligt att höra att du var nöjd. Det är särskilt roligt när både säljare och köpare är nöjda. Grattis till din nya fina lägenhet!
  • Fredrik B
    Marcus Klass var kompetent, alltid tillgänglig, löste en situation som uppstod på ett mycket proffsigt sätt och sålde min lägenhet för mer än jag vågat hoppas på.
    2016-12-21 Marcus K svarar Fredrik B
    Tack Fredrik för de fina orden! Det var en delad glädje att allt gick så bra med din försäljning.
  • Nenad J
    Marcus Klass är en ambitiös och proffsig mäklare. Väldigt gott bemötande och stöd genom hela processen.
    2016-12-21 Marcus K svarar Nenad J
    Hej Nenad, tack för de fina orden. Det har varit ett nöje att hjälpa er med er försäljning och roligt att det blev så trevliga köpare. Jag önskar er all lycka med er nya bostad.
  • Conny H
    Mycket bra genomförd försäljning av min villa!
    Även en snabb återkoppling av alla händelser vid visningar mm.
    2016-12-21 Marcus K svarar Conny H
    Hej Conny, tack för rekommendationen! Det har varit roligt att hjälpa dig med din försäljning. Hoppas ni snart hittar er drömbostad på Södermalm.
  • Ida B
    Mycket nöjd! Tillgänglig, svarar snabbt, tillmötesgående och trevlig.
    2016-12-22 Marcus K svarar Ida B
    Hej Ida, tack för din rekommendation. Roligt att ni var nöjda med ert köp.
  • Hannes Ö
    Trevlig, professionell och tillgänglig
    2016-12-22 Marcus K svarar Hannes Ö
    Hej Hannes, roligt att ni var nöjda med ert köp och stort tack för din rekommendation.
  • Gitte K
    En kunnig, seriös mäklare. Allra helst i Stockholm sker budgivningar och försäljningar i rask takt, kunden kan lätt falla bort. Av dessa anledningar är det viktigt att fortfarande kunna uppleva ett bibehållet förtroende och respekt.
    Jag upplevde att Marcus Klass lyckades med detta.
    2016-12-21 Marcus K svarar Gitte K
    Hej Gitte, tack för din fina rekommendation. Jag håller med om att affärerna ofta sker i alltför rask takt i Stockholm och det är viktigt att hålla isär det som sker och försöka hjälpa alla inblandade parter på bästa sätt.
  • Ladan M
    Hej!
    Jag är väldigt nöjd med mitt köp och hur Marcus hanterade det. Han är väldigt engagerad, hjälpsam och positiv. Jag skulle gärna återkomma till honom ifall jag behöver hjälp med köp eller bostadförsäljning !
    Tack Marcus!
    2016-12-21 Marcus K svarar Ladan M
    Hej Ladan, tack för de fina orden och roligt att du är nöjd med ditt köp och mitt arbete. Hoppas du ska trivas bra i din nya fina bostad.
  • Jonas E
    Perfekt

Bra service hela vägen
    2016-12-21 Marcus K svarar Jonas E
    Tack för din rekommendation. Hoppas ni ska trivas bra i er nya fina bostad!
  • Charlotta F
    Han var ju inte min mäklare utan säljarens, lite förvirring ibland.
    2016-08-18 Marcus K svarar Charlotta F
    Hej Lotta, tack för din rekommendation. För mig är det en värdegrund att arbeta objektivt i att hjälpa både säljare och köpare i bostadsprocessen. Jag är noga med att säkerställa att allt är i sin ordning inför tillträde med bank och abonnemang av el, försäkring osv. Hoppas du ska trivas bra i din nya fina lägenhet!
  • Amed R
    Jag har fått mycket bra, vänligt och trevlig bemötande. Marcus har svarat på mina frågor på ett vänligt sätt.
    2016-08-17 Marcus K svarar Amed R
    Tack för din rekommendation! Vi ses strax i samband med tillträdet av din nya fina lägenhet.
  • Trokic D
    Mäklaren var mycket proffesionell.,
    Mycket nöjd med honom.
    Tillmötesgående. Alltid tillämglig
    2016-08-17 Marcus K svarar Trokic D
    Tack för din rekommendation, ses snart vid tillträdet!
  • Jagoda P
    Jag kan rekommendera Marcus varmt. Bästa mäklare jag har träffat! Väldigt professionell, trevlig o lätt att kontakta med.
    Marcus gjorde ett fantastisk jobb med vår lägenhetsförsäljning. Vi fick detta pris vi ville.
    Funderar ni på att sälja/köpa boende tveka inte att anlita Marcus
    2016-08-17 Marcus K svarar Jagoda P
    Roligt att allt gick så bra med er försäljning och att allt föll på rätt plats för er i alla delar. Stort tack för den fina rekommendationen!
  • Ann-charlotte A
    Stor kunskap om området och föreningen. Lätt att få tag på, mån om att återkoppla snabbt. Bra räckvidd på annonsering, både i tidningar, sociala media och nätet. Kaxig men levererar.
    2016-08-17 Marcus K svarar Ann-charlotte A
    Tack för den fina rekommendationen! Det var roligt att få hjälpa er i bostadsförsäljningen. Hoppas ni ska trivas bra i Nora:)
  • Annika S
    Engagerad, bra service. Anträffbar när man ville fråga om något
    2016-04-14 Marcus K svarar Annika S
    Hej Annika, roligt att höra att du som köpare är nöjd med den service du fått av mig. Hoppas du ska trivas bra i din fina lägenhet.
  • Christoffer A
    Marcus Klass är Mkt proffsig!
    2016-04-26 Marcus K svarar Christoffer A
    Hej Christoffer, tack för din rekommendation! Vi ses igen vid tillträdet.
  • Arja M
    ok bemötande . När kontraktet skulle skrivas under så bytte vi mäklare.
    2016-04-12 Marcus K svarar Arja M
    Hej Arja, tack för det fina omdömet jag fick från dig. Jag var dessvärre tvungen att be en kollega ta hand om kontraktsskrivningen då jag hade fått förhinder. Jag är ansvarig fastighetsmäklare och kommer att ta hand om det som kommer härefter och tillträdet. Ser fram emot att vi ses vid tillträdet!
  • Caroline G
    Jag fick tillfredsställande stöd och hjälp med mitt köp.
    2016-02-01 Marcus K svarar Caroline G
    Hej Caroline, hoppas du trivs bra i din fina lägenhet.
  • Madeléine F
    Väldigt påstridig mäklare som försökte vända på mail för att få oss att vi kommit överens om övenskomelsen som vi inte hade.
    2016-01-31 Marcus K svarar Madeléine F
    Hej Madeleine, tack för din rekommendation. Det är såklart tråkigt när det uppstår frågetecken i saker som kommer upp efter en kontraktsskrivning. Min roll är att försöka hjälpa båda parter att hitta överenskommelser innan ett tillträde för att inte riskera att köpare och säljare sitter i en rättslig tvist i efterhand. När jag frågade er hur ni upplevt mitt arbete vid tillträdet så sa ni då att ni tyckte det var bra att jag var så noggrann med att allt skulle vara utrett och skrivet i tilläggsavtal innan tillträdet genomfördes. Om du vill får du väldigt gärna komma in till vårt kontor så sätter vi oss och reder ut hur du upplevt detta. Om inte så hoppas jag ni ska trivas bra i ert nya fina hus.
  • Ove B
    Marcus har varit professionell, engagerad och bidragit till en smidig hantering genom hela processen.
    2016-01-31 Marcus K svarar Ove B
    Hej Ove, tack för den fina rekommendationen. Hoppas vi hörs framöver om ni har fler bostadsplaner.
  • Adela T
    Vi fick jättebra service och råd vid köpet av vår första bostadsrätt i Stureby. Rekommenderar Marcus varmt!
    2016-01-31 Marcus K svarar Adela T
    Hej Adela, tack för den fina rekommendationen det värmer. Hoppas ni ska trivas bra i er fina lägenhet och ni är alltid välkomna att höra av er igen till mig.
  • Tore L
    Han var kroekt och kunnig noggrann med redovisningen av budgivning och övrga papper Helt nöjd
    2016-01-29 Marcus K svarar Tore L
    Hej Tore, noggrannhet brukar vara bäst i längden. Tack för rekommendationen!
  • Jessica T
    Proffsigt bemötande och personligt engagemang, kändes tryggt och så fick vi både ett bra pris och trevliga köpare också.
    2016-01-29 Marcus K svarar Jessica T
    Hej Jessica, tack för din rekommendation! Kul att ni hittade ert fina drömhus:)
  • Erik N
    Noggrann och pålitlig. Skulle definitivt kunna tänka mig att anlita honom igen
    2016-01-29 Marcus K svarar Erik N
    Hej Erik, tack! Du är varmt välkommen att kontakta mig när du har bostadsfrågor eller bara komma in på en kopp kaffe om du har vägarna förbi.
  • Hedvig A
    Kunnig, noggrann och förtroendeingivande - tack för all proffsigt stöd kring försäljningen av mitt radhus!
    2016-01-29 Marcus K svarar Hedvig A
    Hej Hedvig, tack! Hoppas du ska trivas bra i din nya lägenhet:)
  • Tony G
    Förstklassig mäklare som med kompetens och erfarenhet hanterade vår försäljning på ett lysande sätt. Lämnade alltid god och uttömlig information och fanns alltid tillgänglig. Samt att de alltid höll det de lovade.
    2016-01-29 Marcus K svarar Tony G
    Hej Tony, tack för de fina orden. Det har bara varit ett roligt nöje att få hjälpa er med er försäljning och er köpprocess.
  • Amir C
    Super nöjd! Fick hjälp med allt ifrån köp av bostadsrätt till svar på frågor kring köpet. Eftersom vi aldrig hade köpt egen bostad tidigare så fick vi svar och hjälp ifrån Marcus så fort vi behövde det.

Rekommenderas starkt!
    2016-01-29 Marcus K svarar Amir C
    Hej Amir, tack för den fina rekommendationen! Då det är viktigt för mig att vara opartisk och hjälpa både köpare och säljare så är det särskilt roligt när jag köpare som är så nöjda med min hjälp. Hoppas ni nu trivs bra i er fina lägenhet.
  • Therése L
    Super bra mäklare
    Alltid tillmötesgående och löste situationer snabbt!
    Mycket god erfarenhet, bra företag de samarbetar med och bra planering!
    En riktigt smidig försäljning!
    2016-01-29 Marcus K svarar Therése L
    Tack Therése för din rekommendation. Det har varit roligt att få hjälpa er med er försäljning. Hoppas ni trivs bra i er nya bostad. Hör gärna av er igen om ni behöver min hjälp.
  • Nicklas D
    Trevlig och professionell mäklare. Jag kände mig trygg och bra bemött i mitt samarbete med mäklarringen och Markus.
    2015-06-30 Marcus K svarar Nicklas D
    Hej Nicklas, tack för den fina rekommendationen. Hoppas ni trivs bra i er nya lägenhet:)
  • Stefan O
    duktigt och ambitiös. Styrde upp allt på ett bra sätt
    2015-05-31 Marcus K svarar Stefan O
    Hej Stefan, det var en fin lägenhet du köpte med ett bra läge i gavel. Hoppas du ska trivas riktigt bra.
Marcus Klass
Vicky Sandström