Alla kategorier Mäklare Stockholms län Sundbyberg Mäklarringen Sundbyberg & Solna

Mäklarringen Sundbyberg & Solna

Tulegatan 12, 172 78 Sundbyberg — Visa karta

4.5 i betyg av av 35 omdömen

Går du i säljtankar eller bara har frågor kring en bostadsförsäljning? Då har du kommit helt rätt!

Vi har en bred kompetens, god lokalkännedom och lång erfarenhet av bostadsbranschen. Vi är ambitiösa och strävar efter att både köpare och säljare ska känna att de gjort en bra affär i slutändan, något som vi gör genom att bygga förtroende och relationer till våra kunder.

Vi arbetar dessutom med att söka nya bostäder till våra kunder. Hos oss får ni tips och råd även när gäller inredning, renovering, försäkringar, flytthjälp och goda bankkontakter. Vi jobbar gärna med helhetslösningar åt våra kunder.

Välkommen in till oss på Mäklarringen i Sundbyberg och Solna!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 35 kunder tycker om Mäklarringen Sundbyberg & Solna

• 2019-03-13

PAUL R skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Tidor Ablahad på Mäklarringen 2019

Jag måste tyvärr lämna ett sämre omdöme för Tidor. Han tog in min lägenhet med hänvisning till en köpare som redan hade sålt och stod i begrepp att köpa en lägenhet i närtid i just mitt område. Jag hade då en lägenhet som jag fått upp ögonen för och var intresserad av om jag kunde göra en smidig affär. Därefter hände ingenting och det blev en tystnad utan ett livstecken från Tidor under ca 3 månader.

Så i princip när 3 månadersperioden med ensamrätt var slut återkom han och ville fotografera min lägenhet. Jag gick med på det och min tanke var att ha den startklar och ev. tillgänligt för privat visning för kunder som var beredda att betala ett bra pris för min lägenhet. Jag sa den är endast till salu för ett högt pris då den är att betrakta som en premiumlägenhet med läge +++++
    I slutet på samma vecka vi fotograferat hör Tidor av sig och säger att den ligger ute på Hemnet på fredagen med visningstid kommande måndag och söndagen därefter. Han lägger alltså ut den utan att ha stämt av några tider med mig, kunden. Han kontrollerar inte om tiderna passar och har inte diskuterat strategi eller vilka försäljningskanaler jag är intresserad av eller hur jag vill lägga upp det. Bristande kommunikation med kunden.

Jag sa upp förmedlingsuppdraget pga. detta. Därefter ringer han mig och talar om att han gjort fel med Hemnet och erbjuder sig betala halva kostnaden för annonseringen oavsett om vi ska fortsätta eller inte. Samtidigt får jag höra att han fått förhandsbud. Lägenheten las ut för 5 495 000 kr och förhandsbudet låg på 6 150 000 kr. En rejäl höjning mao. Dessutom hade 4 andra spekulanter ringt in som var mycket intresserade varav ytterligare en spekulant kunde bjuda över de nivåerna. Trots det beslöt jag efter viss betänketid inte att gå vidare med en publik visning.

Trots att förmedlingsuppdrag saknas så marknadsför han fortfarande min lägenhet 13/3 2019

Jag erhöll en faktura från Hemnet och la in min del i Internetbanken för betalning och bad Tidor att betala in sin del. Men då meddelar han att han inte kan betala utan gör avdrag först efter vi har sålt lägenheten. Han står inte för sitt ord om att ta halva kostnaden. Jag mailade upprepade gånger och bad honom förklara varför han inte står för sitt ord. Inget svar har kommit efter en dryg vecka. Det är otroligt nonchalant beteende.

Pga. allt detta strul blir mitt omdöme om Tidor negativt. Han upplevs som en junior mäklare med stor brist när det gäller att kommunkation med sin kund/uppdragsgivare. Ord förblir tomma ord och löften hålls inte. Han kan bli bättre men har en bit kvar och jag kommer inte att välja Tidor som en framtida mäklare oavsett. Min helhetsupplevelse har för många brister och märkligt handhavande av vad man trodde var en professionell mäklare. Läs mer
  • Malin B

2016-11-13

Malin B skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Dedikerad mäklare med verkligen hjärtat på rätta stället. Kände mig väl omhändertagen från första stund. Proffsig ut i fingerspetsarna. Har rekommenderat Nina Axelsson till alla vänner o bekanta då jag var en mycket nöjd kund. Läs mer
  • 2016-11-12

Else-maj R skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Nina Axelsson har varit jätte bra. Tillmötesgående, vänlig och hjälpsam. Läs mer
  • Fransin M

2016-11-10

Fransin M skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Vår familj har såld 4 objekteter genom Nina Axelson .
    Vi är väldigt nöjda med hennes jobb och kommer att rekommendera henne till våra vänner i framtiden.
    Fransin Farzane Madani Läs mer
  • 2016-11-10

Nader A skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Seriöst och proffesionellt bemötande. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2016-04-18

Madeleine J skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Emma va jätte trevlig och väldigt informativ då det var mitt första lägenhetsköp. Läs mer
  • 2016-03-22

Somar K skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Hej,

Vi fick jättebra service och hjälp med att sälja vår lägenhet. Mäklaren Emma Hanna på Mäklarringen gjorde ett fantastiskt jobb och vi fick jättebra råd i hur vi skulle gå tillväga vid försäljningen. Hon var alltid tillgänglig när helst vi hade frågor och hjälpte oss genom hela försäljningsprocessen. Vilket vi tycker var otroligt professionellt. Så vi är super nöjda och tacksamma. Läs mer
  • 2015-11-20

Britt-marie G skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Tycker att Nina är en bra samarbetspartner. Har bara gott att säga om henne. Läs mer
  • 2015-11-18

Peter R skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Nina gav oss ett mycket bra bemötande och gav information hela tiden vad som hände i säljprocessen. Vi kan mer än gärna rekommendera Nina till andra.
    5 stjärnor av 5.
    Peter O Mona Rydje Läs mer
  • 2015-11-11

Anna K skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Vi är super nöjda med Nina dom mäklare. Punktlig,seriös och otroligt trevlig. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2015-11-09

Fatima M skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Nogrann, snabb och kunnig. Vi kopplade av och hon genomförde försäljningen. Läs mer
  • Jan T

2015-05-27

Jan T skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Nina hjälpte mig att sälja min mors villa då hon flyttat till äldreboende. Jag fick ett gott intryck redan vi första telefonsamtalet med Nina och offerten på uppdraget kändes tydlig, seriös och lättförståelig. Försäljningen sköttes föredömligt vad gäller presentation på hemnet, i prospekt samt under visningarna. Jag kände att vi hade en trygg och bra kontakt under hela säljprocessen.

Ninas agerande var alltigenom proffsigt och med en äkta känsla av att vilja det bästa för oss som säljare men även för köparens del. Jag kan varmt rekommendera Nina Axelsson som mäklare. Läs mer
  • 2015-05-25

Lotta P skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Nina Axelsson har varit engagerad i vår försäljning av lägenhet i Sundbyberg i ca 1,5 år, den tid det tog för oss att hitta ny lägenhet. Hon har tagit sig tid att svara på frågor när jag kontaktat henne gällande köpet av nuvarande lägenhet.
    Nina har hela tiden bemött oss professionellt men ändå med personlighet. En person som vi känner förtroende för och varmt kan rekommendera för andra säljare.

Lotta P Läs mer

Linn F skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Både jag och min sambo känner oss mycket nöjda med Nina! Läs mer

Jerome M skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Really good - delivered on what she said she would. Efficient Läs mer

Mattias S skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    OK mäklare som var tjänstvillig efter köp med att få tag i nycklar etc, men ganska långsam i kontakt och med budgivning. Dock efter budgivning var det mycket bråttom med signering och besiktning trots närhet till jul. Läs mer
  • 2015-05-20

Marie B skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Jag kan verkligen rekommendera Nina
    Mycket proffsig och ett personligt bemötande Läs mer
  • 2015-05-19

Tina S skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Trevlig person som gav ett professionellt intryck. Läs mer
  • 2015-05-19

Ulf L skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Nina var enkel att prata med kände till solna väl
    Avslutet med kontrakt säkert och enkelt
    Hälsar Ulf Läs mer
  • 2014-10-22

Mattias K skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Vi är super nöjda med Nina. Redan vid första mötet så kände vi oss omhändertagna och hela affären gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2014-10-20

Elinor J skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Ninas bemötande kändes väldigt bra. Hon gav ett seriöst intryck från första början. Inget kändes påtvingat, allt kändes öppet och ärligt. Valde Nina framför två andra mäklarfirmor av ovan nämnda anledningar. Kan med värme rekommendera henne för andra som står inför en försäljning av sitt hem.

Nedan följer några tips och tankar jag fick under resans gång;

Vid kontraktsskrivningen, alltså inte sista mötet för reglering av slutlikvid och överlämnandet av nycklar var Nina Axelsson ej närvarande. En kollega till henne var närvarande vilket jag inte tyckte kändes helt rätt.
    Dessutom gav den personen inget bra intryck enligt min uppfattning. Jag fick säga hur en del av signeringen skulle gå till för han visade prov på att han inte visste hur det går till. Han gav ett nervöst och oerfaret intryck och då han skulle läsa igenom kontraktet högt för mig och säljarna hoppade han över vissa punkter.

Att Nina skulle närvara vid varje steg genom min försäljning trodde jag var något jag kunde förutsätta. Så ett tips från mig är att det kan vara av värde för er att tänka på, var med och där för kunden i alla lägen!

Den objektbeskrivning som togs fram, lite tråkigt att en och samma bild fanns med på två olika sidor i broschyren. Påpekade detta men fick ingen reflektion om detta. Kanske påpekade jag detta för sent? Bilderna blev reviderade innan visning men ingen ny genomgång gjordes av hur den nya objektbeskrivningen skulle se ut. Kanske var tiden knapp men ibland tog det några dagar innan mina frågor via sms blev besvarade. Fick vid något tillfälle skicka frågor på nytt för att få svar.

Om jag hade tänkt till bättre hade jag velat ändra på visningstid den torsdag som första av två visningar ägde rum. Klockan 17.30 hölls visningen, som sagt en torsdag. Känner att det är en tid som inte många hinner komma på av de som har en arbetsdag den dagen. Så med facit i handen kändes det inte så rätt.

Vill tacka för mig och tack för att ni hjälpte mig att sälja min lägenhet.

Med vänlig hälsning,
    Elinor Johansson
    0707-312610 Läs mer
  • 2014-08-21

Roy F skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Jag är super nöjd med presentation och bemötandet!
    Rekommenderar verkligen Nina Axelsson Mäklarringen Läs mer
  • 2014-08-19

Alexander F skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Trevlig och förtroendeingivande mäklare Läs mer
  • 2014-05-11

Maria H skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Jag köpte min lägenhet genom Mäklarringen där Nina var mäklare. Nina kändes väldigt trovärdig och ärlig och visade tydligt intresse för att både jag och säljaren skulle vara nöjda. Inte så hal och pushig som jag upplevt de flesta mäklare att vara. Nu sitter jag i den sötaste lägenheten i hela Sundbyberg :O) ! Läs mer
  • 2014-05-10

Bahman t skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    jag tycker Nina har varit väldigt bemötande och professionell på alla sätt, hon har alltid följ alla frågor så att man alltid kommer till rätta.

hon har även efter genomförd köp haft väldigt bra uppföljning, detta skapar en trygghet inför framtiden. Läs mer
  • 2014-05-09

Kerstin H skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Nina Axelsson är en mycket vänlig och tillmötesgående person som varit ett stort stöd för oss vid försäljningen av vår lägenhet. Hon har varit engagerad i sin uppgift och visat stor kunnighet i sitt uppdrag. Vi kan verkligen rekommendera henne och hennes företag. Läs mer
  • 2014-05-07

Tomas G skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    mkt trevlig och hjälpsam,kan rekomendera henne till alla som vill köpa eller sälja sin fastighet Läs mer
  • 2014-02-23

Hanna E skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Ett fantastiskt bemötande och gott samarbete. Kunde inte varit mer nöjd med Nina Axelsson! Stort tack igen :) Läs mer
  • 2014-02-23

Hanna E skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Ett fantastiskt bemötande och mycket gott samarbete. Kunde inte ha varit mer nöjd med Nina Axelsson! Stort tack igen! Läs mer
  • 2013-04-26

Benny J skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Utmärkt service med brett utbud. Läs mer
  • Jasmina D

2012-12-13

Jasmina D skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Duktig, lugn, trevlig och professionell! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2012-11-20

Petter H skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Trevlig, lugn och noggrann. Dessutom gör hon det lilla extra, det är tackvare hennes samtal till oss som vi fått lägenheten eftersom hon visste våra behovoch tänkte på oss i rätt stund :-) Läs mer
  • Lisa T

2012-11-20

Lisa T skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Nina är flexibel, professionell och lättillgänglig. Vi fick våran lägenhet såld snabbt (innan visning) till ett bra pris och är mycket nöjda med Nina! Läs mer
  • Kjell H

2012-11-20

Kjell H skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    Seriös, nogrann samt lätt och trevlig att samarbeta med Läs mer
  • Nancy F

2012-11-19

Nancy F skrev om Mäklarringen Sundbyberg & Solna
    bra förhandlare. Läs mer

Bästa mäklarna i Sundbyberg:

Debbie A Debbie A tycker:
“Väldigt trevlig och håller dig...” Läs mer

Kungsvägen 26, 19128, Sollentuna