Alla kategorier Målare Västra Götaland Göteborg MålaNytt i Göteborg
Rekommenderat företag 2016 - MålaNytt i Göteborg
Rekommenderat företag 2015 - MålaNytt i Göteborg

MålaNytt i Göteborg

Vinlandsgatan 3G, 417 29 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Måla Nytt i Göteborg. Vi erbjuder dig alla typer av måleritjänster. Vårt främsta mål är att alltid erbjuda dig som kund ett måleriarbete utfört av absolut högsta kvalitet. Vi är en personliga målerifirma som lever på att utföra förstklassiga måleriarbeten. Vi har gedigen kompetens och lång erfarenhet i branschen, med ett stort nätverk av målare och hantverkare kan vi ta oss an projekt på alla olika nivåer!

Vi är en flexibel liten målerifirma som lever på att vi utför arbeten som ger oss nöjda kunder och ett gott rykte. Tack vare våra kunder blev vi framröstade till en finalplats som landets bästa hantverkare 2015!

Välkommen till Måla Nytt i Göteborg, vi ser fram emot att höra från dig!

Läs vad 26 kunder tycker om MålaNytt i Göteborg

• Bror B
    Bror B skrev om MålaNytt i Göteborg
    Väldigt proffsiga och höll tid och budget hela vägen.
    Utdraget bar att måla om fasad och sockel på en tvåplans villa.
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Bror B
    Tack för omdömet Mvh Christopher
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om MålaNytt i Göteborg
    Snabbt och bra utfört jobb som var ett mindre arbete med målning av tak och väggar i en övre hall.
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Jörgen L
    Tack för omdömet mvh Christopher
  • Brf Önneröds By Eken
    Brf Önneröds By Eken skrev om MålaNytt i Göteborg
    Håller ej vad de lovar och utför ett bedrövligt arbete med vattenskador och dylikt.
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Brf Önneröds By Eken
    Tråkigt att ni känner så. Vi hamnade i en tvist här. Ur vårt perspektiv så gjorde vi allt vi kunde för att få er nöjda. Vi informerade om att det aldrig går att garantera blåsbildning på ert hus då vi inte fick reda på vad som var i botten på husen. Alla hus i området har fullt med blåsor i fasadfärgen och detta tog vi en diskussion med er om 2015 då vi även utförde etapp nr1. Blåsor dök upp året efter och vi sa att vi kan åtgärda dessa blåsor för er även om vi sagt att vi inte kan lämna garantier för detta. Vi erbjöd oss av välvilja. Vi skulle åtgärda dessa när vi skulle påbörja etapp nr 2 i början på sommaren 2016. När vi har planerat att köra igång med er så hade vi 4 man som var på väg till er. Först då säger ni att ni avbryter avtalet på grund av era ekonomiska skäl. Där fick vi en stor kostnad innan vi fick planerat in andra jobb för vårt manskap som blev stillastående i 4 dagar. Den kostnaden ville ni inte ta. Samt att ni avbröt kontraktet. Ni ber oss ändå komma upp och fixa blåsorna. och den så kallade fuktskadan. Vi anlitade en besiktningsman för att granska fuktskador efter vi tvättat husen och efter arbetet med målningen. Något vi bjöd på åter igen av välvilja till er. Besiktningsmannen hittade inga fel utöver att en spik i en dörr hade rest sig ca 3 mm. Spiken hade sen skavt av färg på dörrfodret. Den så kallade fuktskadan på en storlek mindre än 1 cm åtgärdade vi och ägaren till dörren blev nöjd. Och som sista gest så åkte vi upp och ställde färg hos er så att alla de boende kunde själva rätta till om det skulle komma fler blåsor i framtiden. Samt att vi fixade en del utav blåsorna som vi kom åt. Arbetet granskades och godkändes av besiktningsman samt att vi informerade om riskerna. Något som ni var införstådda med. Vi har gjort allt vi kan och mer där till. Och ni tänker inte stå för den kostnaden ni orsakat genom att inte informera oss att ni avbryter avtalet för än vi står på plats med nyköpt färg med era kulörer. Vi arbetar hårt för att få nöjda kunder men den här gången rimmade det helt enkelt inte. Själv så tror jag på att kommunikation är det viktigaste. Och eftersom jag har fått kommunicera med 4 stycken olika under 2 år så är det lätt att förstå att det är där det har brustit. Tråkigt att detta ska behövas tvistas om. Hoppas vi kan komma överens på något sätt. (Tips: Nu när det gått 2 somrar så blåsar det sig förmodligen inte mer. Att skrapa upp in till trät, grunda med olja samt måla två gånger är något som fungerar. Det tar ca 2 dagar att göra för 1 man.) Ni får gärna höra av er om ni har några funderingar på hur vi kan göra er nöjda. För det gör vi mer än gärna. Mvh Christopher
  • Jennie E
    Jennie E skrev om MålaNytt i Göteborg
    Vi anlitade MålaNytt för ommålning av nedervåningen. Det gjordes snabbt och effektivt och vi blev nöjda.
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Jennie E
    Tack för omdömet. Mvh Christopher
  • Jl Form
    Jl Form skrev om MålaNytt i Göteborg
    Hyr hjälp till mina projekt. Jobbar bara med företagare som har samvete och det har MålaNytt. Löser alltid jobben.
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Jl Form
    Ja här har vi en det special utföranden på häftiga nattklubbar och kreativa lösningar. Alltid kul med cola och lite galna resultat. Här vidgar vi vår kunskap rejält med speciallösningar. Tack JL Form
  • Removed By Laser
    Removed By Laser skrev om MålaNytt i Göteborg
    Mycket duktiga hantverkare! Professionellt bemötande!
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Removed By Laser
    Tack för omdömet mvh Christopher
  • Sandkullens Måleri
    Sandkullens Måleri skrev om MålaNytt i Göteborg
    Han är duktig målare, man kan lita på det han säger och det är tryggt
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Sandkullens Måleri
    Tack för detta kära samarbetspartner. Dock är betyget kanske lite partiskt här. Men sanningen är ju att samarbetet flyter fint och flera utav våra arbetskamrater hjälper till att skapa dessa goda omdömen.
  • LisaMarie A
    LisaMarie A skrev om MålaNytt i Göteborg
    Trevliga killar som kunde komma och hjälpa mig med målning av hallen med kort varsel. Dock sprack färgen i taket efter två veckor, men de kom och åtgärdade detta. Dock hände samma sak direkt efteråt igen. I övrigt är jag nöjd med bemötande och resultat.
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar LisaMarie A
    Ja här gav vi oss på att försöka täta glappet mellan 2 stora betongblock. Oftast håller det. Vi limmade med MSpolymer lim. Spacklade med gips och kraftiga remsor samt armeringsduk på det. 2 gånger dessutom eftersom vi kom tillbaka och försökte fixa det igen. Här vet jag faktist inte vad vi kan göra mer. Vill ni att vi kommer och försöker täta igen så hör av er. Mvh Christopher
  • Kersti S
    Kersti S skrev om MålaNytt i Göteborg
    Bästa rekommendationer. Proffsigt och effektivt. Två trappor målade i radhus.
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Kersti S
    Tack för omdömet. Mvh Christopher
  • Natasha J
    Natasha J skrev om MålaNytt i Göteborg
    MålaNytt är väldigt bra, professionell och ordningsam firma. Christopher målade vår villa & garage så fint, noggrant och med kvalité. Hans engagemang, kunskap och duktighet ser vi på resultatet vilket vi är väldigt nöjda med. Christopher tog hand om arbetet helt själv från start till slut och därför hans ambition och passion för sitt jobb rekommenderar vi varmt vidare till andra jobb. Vi anlitar gärna honom igen för liknande jobb!
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Natasha J
    Tack för omdömet. Ert hus blev det snyggaste på hela gatan. Häftig mattsvart kulör med.
  • Therese B
    Therese B skrev om MålaNytt i Göteborg
    Helt perfekt målat, både trappa och väggar i vårt nya hus!
    Super nöjda!
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Therese B
    Va kul att ni blev så nöjda. Tack för omdömet. Mvh Christopher
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om MålaNytt i Göteborg
    Vi anlitade Målanytt till att spackla våra väggar, måla väggar tak och lister.
    Resultatet blev fantastiskt och jobbet gick fort. Klara när de sa att de skulle vara klara samt att de jobbade näst intill helt dammfritt vilket vi tyckte var väldigt bra jämfört med tidigare upplevelser.

Mvh Cecilia A
    2016-12-07 MålaNytt i Göteborg svarar Cecilia A
    Tack Cecilia. Du var själv grym på att måla när du började att hjälpa till. Blir du arbetslös någon gång så är du välkommen att söka jobb hos oss. Mvh Christopher
  • Panelstugan
    Panelstugan skrev om MålaNytt i Göteborg
    Vi är mycket nöjda med MålaNytt och anlitar alltid dom för att bland annat måla om trappor som vi renoverar. Christoffer är mycket kompetent och lämnar aldrig ett jobb som kunden inte är mer än nöjd med.
  • Rusta Ab
    Rusta Ab skrev om MålaNytt i Göteborg
    Ringde, bokade möte, fick prisuppgift, bokade datum för genomförande. Mycket bra fån första telefonkontakten, enkelt, snabbt och bra utförande.
  • Camilla W
    Camilla W skrev om MålaNytt i Göteborg
    Vi är nöjda med de tjänster vi köpt från MålaNytt.
  • Peter G
    Peter G skrev om MålaNytt i Göteborg
    Gör jobb med bra resultat. Bra på att lyssna och genomföra det jag som kund vill ha. Jobbar hårt för att varje uppdrag ska avslutas med nöjd kund.
    2015-10-19 MålaNytt i Göteborg svarar Peter G
    Tack för omdömet. Vi kände att vi fick ett bra avslut och en god dialog. Tråkigt att er upplevelse av oss inte var helt på topp! Är det något vi kan komma och fixa till? Om inte annat, är det något som du tycker vi kan bli bättre på? Mvh Christopher
  • Anders R
    Anders R skrev om MålaNytt i Göteborg
    Bra jobb, trevligt bemötande, noga med kvaliteten.
  • Nina W
    Nina W skrev om MålaNytt i Göteborg
    Bra killar, snabba och riktigt snyggt resultat!
  • Christoffer J
    Christoffer J skrev om MålaNytt i Göteborg
    Kan verkligen rekommendera Måla nytt! Renoverade hallen för några månader sen! Anlitade då Måla nytt vilket jag är väldigt glad för med tanke hur trevligt man blev bemött och hur hjälpsamma dem var! Och dom utförde ett väldigt bra jobb!!! Mycket nöjd kan ej klaga på något...
  • Kjell E
    Kjell E skrev om MålaNytt i Göteborg
    Korrekt och professionellt bemötande. Väl specificerad offert. Gällde ommålning av kök samt målning i samband med ombyggnad av trappa.
    Arbetet levde helt upp till våra förväntningar.
  • Ted N
    Ted N skrev om MålaNytt i Göteborg
    Vi anlitar måla nytt till våra nybyggda villor då det ställs höga krav på material och utförande.
    Det känns solklart för oss att använda målanytt då jag tycker det är den bästa firman i branschen.
  • Alf Y
    Alf Y skrev om MålaNytt i Göteborg
    Snyggt och proffsigt målningsjobb.
  • John J
    John J skrev om MålaNytt i Göteborg
    Proffigt utfört jobb, effektivt och till ett bra pris!
  • Mattias R
    Mattias R skrev om MålaNytt i Göteborg
    De håller vad de lovar och levererar med hög kvalitét.
  • Mats N
    Mats N skrev om MålaNytt i Göteborg
    Vi behövde måla om huset till det yttre och kontaktade 5 olika företag. Det stod klart redan från början att MålaNytt var de vi ville anlita.

Anledningen till detta var att MålaNytt var väldigt tydliga i sin kommunikation. Det var aldrig någon tvekan om när sker skulle göras, hur långt de hade kommit och när nästa steg skulle ske.

Vi är mycket nöjda, inte bara med resultatet utan med hela upplevelsen.
  • Roger H
    Roger H skrev om MålaNytt i Göteborg
    Min erfarenhet av Måla Nytt är mycket positiv målning av väggar inomhus och målning av hela huset utvändigt

Vinlandsgatan 3G, 417 29 Göteborg