Alla kategorier Veterinär Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Fruängen Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Mälarhöjdens Veterinärpraktik

Fruängens Kyrkogata 14, 129 51 Hägersten — Visa karta

Vi på Mälarhöjdens veterinärpraktik är specialister på djurtandvård och och behandlar hundar och katters tandsjukdomar på vårt djursjukhus i Fruängen. Veterinärerna som jobbar hos oss är omtänksamma, kunniga och kan djurtandvård.

Vi är ett privatägt företag och ingår inte i någon stor, opersonlig koncern. När det gäller djurtandvård har vi högpresterande röntgenapparater och all utrustning som krävs för att laga, skydda och operera djurtänder.

Vi utför också vaccinationer, ultraljud, kastrering, medicinska behandlingar m.m.

Välkommen in till oss i Fruängens Centrum!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 211 kunder tycker om Mälarhöjdens Veterinärpraktik

• Anki N
    Anki N skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Proffsigt och varmt bemötande. Min mycket oroliga vovve fick bästa möjliga omhändertagande och vård i samband med tandoperation. Både matte och hund är tacksamma för en trygg och värdig upplevelse! Tack!
  • rane b
    rane b skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Vi skulle låta dra ut en huggtand på en liten hund. Tanden var inte nämnvärt angripen men tandköttet hade skadats på utsidan av tanden så pass mycket att det var bättre att dra ut tanden. En sköterska tittade på tandstatusen och förmedlade detta till veterinären som skulle utföra själva ingreppet. Hon kom tillbaka och informerade oss att priset skulle ligga mellan 8-10.000kr. Troligast var att det hade hamnat i närheten av 10.000kr för i det priset 8000kr ingick inga röntgenbilder.
    Vi tog kontakt med en annan veterinärmottagning i Eskilstuna där VETERINÄREN själv ( mycket bättre) tittade på hundens tandstatus. Det var inga problem avlägsna tanden.
    Vi körde hunden dit och kostnaden för kalaset blev 3200kr inklusive tandstensborttagning och 200kr i bränslepengar.
    Hunden mår prima efter det. Den hade inte mått bättre av högre pris.
    Prisskillnaden blir över 6000kr för en tand!
    Lärdom: Det kan vara värt att kolla lite utanför Stockholm.
    2017-05-02 Erik A svarar rane b
    Vi antar att det gäller din hund Baloo?

Baloo har tidigare haft grav parodontit, prisuppgiften du fick var för röntgen helstatus och professionell tandrengöring samt extraktion av den lösa tanden. Eftersom vi vet att Baloo sedan tidigare har omfattande parodontit-förändringar på sina tänder gav vi en prisuppgift för att bedöma och göra en handlingsplan för hela munnen inklusive att dra ut den lösa tanden.

Victoria som undersökte Baloo är inte sköterska utan legitimerad veterinär med omfattande tandutbildning. Alla tandundersökningar hos oss utförs av veterinärer.

När patienten sövs sköter en veterinär narkosen och narkosövervakningen medan en annan veterinär utför röntgen, rengöring och tandundersökning. Efteråt går en veterinär igenom röntgenbilder, undersökningsfynd och behandlingsrekommendationer med ägaren.
    2017-05-11 rane b svarar Erik A
    Min hund heter inte Baloo!
    Jag har kopierat lite uppgifter från er hemsida. Där står det bland annat följande:
    Professionell tandrengöring
    Detta ingår: gasnarkos, tandstensborttagning med ultraljud, mätning av fickdjup, bedömning av tandköttsinflammation, extraktion av mycket lösa tänder, polering samt behandlingsplan för hemtandvård. Pris Lindrig 3100 kr .
    Personen som kollade tänderna på hunden kunde konstatera att det knappt förekom någon tandsten. Så här långt har vi narkos, den lilla tandstensborttagning samt polering av tänderna. Således skulle bara själva extraktion av en tand och röntgenbilderna kosta.5-7000kr. Hur många bilder tar man 20 eller 30? Enligt min räkning går inte det riktigt ihop och matte det kan jag. Så hundar som haft tidigare parodontit är dyrare att dra ut lösa tänder? Vad kostar det om dom har pågående parodontit?
    Till priset 3100kr ingår extraktion av mycket lösa tänder (undrar bara hur många).
    Men en lös tand drar ni ut för 8-10.000kr?
    2017-05-15 Erik A svarar rane b
    Hej!
    Om det inte är Baloo det gäller så kan vi inte säga något mer eftersom vi inte vet vilken patient det gäller.

Om man röntgar hela munnen så behöver man ta mellan 10 och 20 bilder, ibland i olika vinklar, för att få med alla tänder.

Mvh Erik
    Läs mer genom att expandera tråden +
    rane b gillar detta
  • Cajsa J
    Cajsa J skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Som nybliven kattägare visste jag inte riktigt vad jag hade att vänta inför det första veterinärbesöket för Mini. Vi blev så fint bemötta och kände oss trygga med den vård som Mini fick. Känns skönt att vi hittat "vår" veterinär.
  • Irene P
    Irene P skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Otroligt duktig, trevlig personal.De är mycket omtänksamma med djuren och vår katt verkar lugn när han är där både före och efter operationerna. Dagen efter hör de av sig på telefon och frågar hur deras patient mår.Vi är mycket nöjda med kliniken och har och kommer att fortsätta rekommendera dem.
  • Afl K
    Afl K skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Mycket trevligt och kompetent bemötande
  • Miriam F
    Miriam F skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Informativa, lugna och engagerade. Jag upplever att jag får vara med och fatta beslut i processen och höra olika infallsvinklar. Personalen verkar väl insatta.
  • Per N
    Per N skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Bra bemötande.
    Trovärdiga.
    Snabba och effektiva.
    Sympatiska i en svår situation.
    Bra efteruppföljning.
  • Therese C
    Therese C skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevligt bemötande i en trevlig miljö. Det bästa var att min hund fick träffa mig så fort hon vaknat efter operationen och behövde inte vara i bur, eftersom hon var valp. Kändes skönt att de värnade att hon skulle få en positiv upplevelse hos dem.

Lätta att nå på telefon och mail. Hade kontakt via mail och fick snabbt svar. Hade även ett litet problem efter operation som vi löste med fotografi som jag mailade till veterinären för beslut om något behövde göras. Detta kändes super bra att slippa åka hela vägen till dem för detta. Jag har bara positivt omdöme om denna veterinärklinik
  • Anna T
    Anna T skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Alltid lika vänliga och vill verkligen hjälpa djur och oss ägare. SUPER tycker jag , vänder mig alltid dit nu för tiden
  • Inger S
    Inger S skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Första besöket på mottagningen med min katt. Kom dit för att ta bort tandsten i narkos. Vänlig o trevlig personal, inget att klaga på.
  • Lo L
    Lo L skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Bra och kompetent bemötande! Vaccinerade min katt snabbt och smidigt.
  • Sarmilla P
    Sarmilla P skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Jag kan verkligen rekommendera Mälarhöjdens Veterinärpraktik! Jag har fått oerhört mycket hjälp med mina skygga, sjuka katter (som man knappt kan ta till veterinären). Ett fantastiskt personligt bemötande av alla som jobbar där. Bra uppföljning via telefon.
    Dom tar sig verkligen tid och klurar ut olika lösningar.
    Känner mig oerhört trygg med dom!
  • Erika S
    Erika S skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevligt bemötande och hög kompetens.
  • Camilla D
    Camilla D skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Gullig personal, lätt att få tider, ligger bra i förhållande till t-bana för oss som inte är bilburna.
  • Karin W
    Karin W skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevlig personal och bemötande, klara instruktioner efter operation
  • Tinette S
    Tinette S skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Supertacksam för hjälpen med våran lilla Kato! Fantastisk återkoppling av veterinären, ni tog er tid och det kändes tryggt att lämna honom till er! Hoppas ju inte på fler besök,men om det skulle behövas så ses vi igen! 👍🏻
  • Emilie E
    Emilie E skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Ni var super trevliga med mig och min katt Dänsk. Vi kände oss väldigt speciella! Tack snälla!
  • Bert Y
    Bert Y skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Fantastiskt bemötande.
    Proffsigt och trevligt.
  • Nathalie P
    Nathalie P skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Vår tös var tvungen att få sina 4 hörntänder bortopererad. Nyadopterad och skräcklagen vid närkontakt med främlingar, var oron stor att upplevelsen skulle sätta djupa spår på henne. Men personalen var så otroligt ömsinta och varsamma med henne, att hon visade glädje vid samtliga besök.
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Mycket nöjd med bemötandet från första kontakt till hemgång efter operation. Extra plus för återkoppling (ovanligt idag att veterinär ringer någon dag efter op och frågar om hur hunden mår).
  • Mârten S
    Mârten S skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Bra bemötande. Gjorde en kastration på en av mina hundar - är inte så nöjd med själva ingreppet som jag tycker var alltför stort och fult, uppstod också lite komplikationer men som jag fick bra hjälp med. Tycker kliniken är bra och trevlig men kommer inte kastrera nästa hund där.
  • Anette E
    Anette E skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Fått mycket bra bemötande både via telefon samt vid operationsbesök med min hund. Pedagogisk information, kunnig personal och vänligt bemötande och omhändertagande.
  • Felicia M
    Felicia M skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Fantastiskt trevliga veterinärer som tog sig tid för min hund. Lugnande spruta, röntgen på käke och tänder och ett stort tålamod. Tack!
  • Björn H
    Björn H skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Professionellt och trevligt bemötande med hög kompetens och väl strukturerat. Vår hund fickutmärkt vård och hjälp med tänderna. Logistiken fungerade utmärkt.
    Rekommenderar varmt MHVP.
  • Sonja K
    Sonja K skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Fick en bra tid för vaccinering av min katt. Trevlig personal och allt gick smidigt. Har varit här förut och kommer definitivt att återvända, eftersom jag nu bor i närheten.
  • Ida R
    Ida R skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Lätt att få tid
    Bra bemötande
    Professionell och empatiska veterinärer
  • Sigbritt W
    Sigbritt W skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Vänligt bemötande men för dyrt
  • Alena R
    Alena R skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevligt och personligt bemötande, kunnig personal. Rekommenderas varmt
  • Michaela T
    Michaela T skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Vi är hos denna veterinary på remiss.
    Allt toppen som hos alla veterinerer, dock dyrare än på andra ställen.
  • Ann P
    Ann P skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Har varit där flertalet gånger för rengöring av min hunds tänder. De har givit ett gott bemötande vid varje tillfälle, de har gjort ett bra jobb med hundens tänder (tror jag) men tyvärr har all veterinärvård blivit allt dyrare så även där. Jag anlitar dock en annan veterinärklinik för andra problem med mina hundar men då Mälarhöjden är specialister på tänder hamnade vi där för ngr år sedan då det var det som vi behövde hjälp med.
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Mycket professionellt bemötande och vård av min katt med kronisk stomatit. Trots långtidsvård där vi behövt byta veterinär och ha kontakt med såväl kirurger som övriga så har jag alltid fått intrycket av att alla är insatta i just min katts hälsa och sjukdomsutveckling. Genuint intresse för att hjälpa djuren och inte den ekonomiska aspekten. Har tipsat om denna veterinärpraktik till andra i mitt umgänge.
  • Ann-sofie B
    Ann-sofie B skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevligt bemötande hela vägen genom två katters tandsjukdom.
    Mälarhöjdens Vet levde mer än väl upp till mina förväntningar.
  • Adrienne S
    Adrienne S skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Jättebra bemötande. Uppskattar flexibiliteten i ert arbete så att jag kunde vara med själv mycket då jag har en lättstressad hund (istället för att bara lämna in hunden på morgonen och hämta på e.m. som är standard på många andra ställen). Bra info både före och efter operation (två avslagna tänder togs bort).
    Känns väldigt kompetent och tryggt!
  • Marilén K
    Marilén K skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevlig personal som var väldigt tillmötesgående när min hund var rädd och därför inte ville hälsa eller hoppa upp på undersökningsbordet.
  • Anna J
    Anna J skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Ljus och fin praktik. Man blev väl omhändertagen både jag och min katt. Jag som orolig matte kände mig trygg efter besöket. Kommer gärna tillbaka igen om det skulle behövas.

/Anna
  • Emma F
    Emma F skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Toppenbra! De tog hand om min pyttelilla hund på 1,2 kg och både narkos och tandborstning gick bra!
  • Carola G
    Carola G skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Bra bemötande, viktig information förmedlades efter kontroll av kattens mående trots att ärendet handlade om chip och vaccination.
  • Vivianne S
    Vivianne S skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevligt bemötande o fina mot min hund
  • Salvatore D
    Salvatore D skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Mycket bra och kunnigare personalen !
  • Jeanette B
    Jeanette B skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Bra bemötande med utförlig information
  • Marianne M
    Marianne M skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Möttes av mkt.trevlig,hjälpsam personal Jag fick en bra genomgång efter min katts behandling vad som framkommit och hur man vill gå vidare,kändes tryggt!
  • Helene G
    Helene G skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevlig personal och mycket trevligt bemötande både mot hund och ägare.
    Stor eloge för att inte stora och dyra behandlingar presenterades som första alternativ. Istället förslogs föreslogs enklare behandling (med uppföljning) som nu har visat sig fingera jättebra!
  • Loes D
    Loes D skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Ja, fullständigt hutlöst att begära 6650 kr för att dra ut en liten mjölktand på en dvärgtaxvalp. Som tur var fann jag en duktig veterinär på annat håll och betalade 1500 kr. De 650 kr utöver det 6000 kr för operation var för att se på tanden, alltså ett extra besök som ni vägrade att ersätta med ett foto som jag kunde skicka.
    Vi är många som undrar över vart veterinärerna är på väg. Ni verkar anse att det är okej att lura kunder på pengar eftersom försäkringen ju betalar och man ganska tryggt kan appellera till djurägarnas kärlek till sina djur. Härmed står vi försäkringstagare i ett svagt
    läge och kostnadsökningen betalas avN oss genom ökande premier och sämre självrisksvillkor. Eller vad tycker ni om att jag fått betala omkring 40.000 kr för ett enkelt stick från en fästing därför att man inte lyssnat på mig och inte ansåg det nödvändigt att först kolla ett blodprov, utan föredrog att söka alla möjliga sjukdomar till exempel sända ett benmärgsprov för cancer till Tyskland för cirka 7000 kr. Ohemult.
  • Liselotte H
    Liselotte H skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Jag och min hund blev väl bemötta och omhändertagna hos er.
    Jag är väldigt nöjd med besöket och operationen där en tand togs bort på min Isac
  • Monica K
    Monica K skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Proffsigt och förtroendeingivande.
  • Fanny K
    Fanny K skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Trevlig personal och bra bemötande!
  • Per-ove N
    Per-ove N skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Mycket professionella och trevliga.
    Behandlingen gick mycket bra.
    Hunden Ellie fick mycket bra omvårdnad och trivdes
  • Nina S
    Nina S skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Är mer än nöjd med min praktik på MHVP!
    Trevlig personal som alla tog ansvaret att lära upp och informera om arbetet på djurkliniken som till mig som praktikant.
    Den bästa praktikplats man kan tänka sig!
  • Per-anders R
    Per-anders R skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Bra mottagande. Lyhörda och respektfulla.
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Mälarhöjdens Veterinärpraktik
    Alltid fått ett positivt och glatt bemötande. Upplever att personalen har god kunskap om det man frågor om. Ringt för rådgivning när vår hund hade hosta; fått toppenbra hjälp vid kloklippning.

Fruängens Kyrkogata 14, 129 51 Hägersten