Mando Steakhouse

Mando Steakhouse

Ring 073-535 62 39 www.mandosteakhouse.com
4.1

Du känner säkert igen dig då inredningen varit den samma i 40 år sedan starten 1966 och menyn oförändrad sedan 1975. Denna kulinariska konservatism har glatt mången läckergom och mättat många magar, och vi håller kvar vid detta vinnande koncept.

14 omdömen om Mando Steakhouse

Michael J
Skrev om Mando Steakhouse

Mando är en anrik restaurang i de gamla delarna av staden, inte långt från Lilla torg. Maten håller alltid en jämn och hög nivå. Servicen är trevlig och pigg. Gillar man att äta en god köttbit är detta ett bra ställe. Mando har ofta bra rabatter, t.ex. kan man få 40% rabatt på mat om man besöker dem innan 17:30 vissa dagar, vilket gör maten väldigt prisvärd.

Carl P
Skrev om Mando Steakhouse

Riktigt bra mat & service, bästa köttet i malmö!

Stefan J
Skrev om Mando Steakhouse

Riktigt bra! God mat och snabb och bra service.

Alexander J
Skrev om Mando Steakhouse

Första gången i Malmö. Hittade till denna lunchrestaurang. Riktigt bra mat, bra pris (79 kr), ligger bra till. Rekommenderas!

snadra b
Skrev om Mando Steakhouse

Hade kontakt med två servitörer under vår korta lunch och båda var mycket trevliga, maten kom fort, var god och fint upplagd och priset var ganska lagom. Blev glatt överraskad då jag såg att de verkar ta ett visst etiskt ansvar, samtliga kötträtter kunde serveras med quornfilé och jag tror jag läste något om att de skänkte pengar till välgörande ändamål och använde närproducerade råvaror. Tyckte det var lite synd att inte uteserveringen var rökfri, men det är säkert ett plus för många andra =)

ANDREAS I
Skrev om Mando Steakhouse

Så jävla najs. Äter där nästan varje gång jag besöker Malmö. Inredningen är helt i mässing/koppar eller liknande och känns väldigt speciellt. Men det är inte inredningen du går dit för utan det fantastiska köttet som dessutom inte är dyrt. Nej, besök Mano om du har vägarna förbi!

Anders K
Skrev om Mando Steakhouse

Helt fantastiskt, serverat 750 000 plankstekar sedan start om jag inte missminner från sist jag var där. Jag tycker personalen var extremt effektiv trots helt fullt när vi var där. Liten trångt eller väl utnyttjad yta kanske man skall säga. Men trevlig personal, fantastisk plankstek och har man provat den förut skall man definitivt prova lövbiffen.

Qpaqex
Skrev om Mando Steakhouse

Få ställen i Malmö som är så konservativa och som lyckas behålla ett vinnande koncept. Servisen är så där. Fast det är inte därför man går hit. Maten är fantastisk. Här finns kött för alla smaker! Priserna kunde varit lägre. Jag minns när man klarade sig med 100:- i budget! ;)

Anders B
Skrev om Mando Steakhouse

Helt okej restaurang. Lite för sliten för min smak. Maten är god. (Men inte så god som ryktet säger.) Jag har varit på många ställen med godare kött än här. Det som drar ner betyget från en trea till en tvåa är personalen. Riktigt snorkig personal.

Åsa J
Skrev om Mando Steakhouse

Favorit jajamänsan! Nöttvåan är fantastisk. Både enkel och dubbel! Gillar du kött krävs ett besök hit. Du blir verkligen mätt och glad. Och vegetarianer kan äta någon annanstans! Menyerna skulle behövas rengöras eller varför inte trycka upp och laminera nya? De känns kladdiga då de används som underlägg. Men för övrigt är Mando toppen!

Kerstin A
Skrev om Mando Steakhouse

Detta är en liten mysig restaurang som ligger i närheten av Lilla Torg. Dvs den är inte svår att missa. Dock är här en aning mörkt och du ser knappt maten framför dig. Men, jag antar att detta är för att skapa en eventuell romantisk stämning ;). Här serveras olika kötträtter med en sallad till, som jag ibland undrar om de lägger mer tid på den eller det resterande på tallriken. (är ingen salladsälskare)men, salladen klagar jag inte på den är ändå god med deras dressing till. Restaurangen får klart godkänt av mig.

Johanna L gillar detta
Johanna L
Skrev om Mando Steakhouse

Jag tycker detta är en trevlig liten restaurang med bra priser. Helt klart ska man testa planksteken. Och kan följa på tavlan hur många som "sålts" genom åren. Har man humor kan detta underhålla:P Nackdel som jag upplever är att det är aningen trångt i lokalen. Är det fullt med gäster känns det lite som att man sitter i "knäet" på varandra. Rekommenderas ändå och jag ska för omväxlingens skull använda mig av en fullpoängare....

Kerstin A och Kerstin A gillar detta
Jonas E
Skrev om Mando Steakhouse

Mando på skomakargatan är ett helt ok ställe att gå om man vill ha en smakrik kötträtt. Stället ligger ju på en av det tättaste stråken och är svår att missa om pan promenerar från lilla torg up mot Gustav Adolf. Dock tycker jag stället är lite slittet och känns som om de lever på sin adress.

C gillar detta
Melina G
Skrev om Mando Steakhouse

Här ska man äta plankstek. Dels för att det är otroligt gott men även för att det är kul då de räknar sålda plankstekar på en griffeltavla utanför ingången. Den andra maten, typisk steakhouse mat, är också god och kan rekommenderas. Personalen är trevlig och har ofta mycket att göra, det gäller att boka bord om man är fler än två.

Christian N gillar detta