Maria Bil

Sydhamnsvägen 46, 151 38 Södertälje — Visa karta

Är du på jakt efter en ny bil eller har du en du behöver sälja? Fantastiskt! Vi på Maria Bil AB köper, säljer, byter samt förmedlar bilar i alla prisklasser.

Du hittar oss på Sydhamnsvägen 46 i Södertälje där vi har vårt billager, vilket du även kan se online om du besöker vår hemsida.
Din bil är vår passion och vi hjälper dig gärna med varje steg genom bilaffären. Vi har lång erfarenhet, expertis och brinner för bilaffärer.

Varmt välkommen in till oss på ett förstklassigt sammanträde - vi ser fram emot din kontakt!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 98 kunder tycker om Maria Bil

• Kristian M skrev om Maria Bil
    Jätte bra och snäll personal, jag köpte min första bil från de och jag fick tipps på vilken bil jag borde skaffa. Skit bra. :) Läs mer
  • Emma M
    Emma M skrev om Maria Bil
    Köpte min första bil hos Maria Bil. Jag blev otroligt bra bemött av de trevliga säljarna. På företaget är de väldigt kunniga kring sin sak vilket kom fram flera gånger under våra samtal. Jag fick bra och tydliga svar på alla frågor jag hade. Väldigt nöjd kund, kommer utan tvekan tillbaka när det är dags för en ny bil! Läs mer
  • Goran M skrev om Maria Bil
    Köpte min andra bil på Maria bil o jag kan säga bara tack. Väldigt nöjd med båda bilar. Läs mer
  • Alexander K skrev om Maria Bil
    Detta är första gången jag skriven en recension och detta beror på att jag blivit grundlurad av en trevlig bilhandlare som på ett respektlöst sätt ljuger för sina kunder och jag känner mig tvungen att informera människor som funderar på att köpa bil från Maria Bil i Södertälje hur du efter ett köp kan bli bemött.

Vi köpte en bil på Maria Bil. Jättetrevlig kille. Två veckor efter började en lampa lysa i bilen som indikerade att någonting i avgassystemet var trasigt. Vi lämnade in bilen till Maria Bil och de släckte lampan och sa att det var inget att bry sig om. Två veckor efter detta började samma lampa lysa igen.. Vi lämnade in den på VW för att få veta vad som faktiskt är felet. Detta kostade 2000 kr och vi fick felkoden på papper. Lämnade in den igen till Maria Bil och han skulle fixa det. När vi sen hämtade ut bilen började lampan lysa igen (ÄVEN Fast Maria Bil hade fått en kopia med felkoden) efter 2 veckor och felet hade inte åtgärdats.
    Nu har vi lämnat in bilen på ett annat företag och detta kostade 5000 kronor + jobb och mekanikern själv sa: "Ni har blivit grundlurade, det finns inte en chans att de på Maria Bil inte visste om detta fel."

Kort och gott, köp ingen bil från Maria Bil i Södertälje, de är heller inte med i MRF och står inte för några som helst garantier, men det värsta av allt är att de inte ens åtgärdat fel som de sa att de skulle göra. De har alltså ljugit en kund rakt upp i ansiktet och sagt att felet åtgärdats fastän ingenting överhuvudtaget har åtgärdats.

PS. Det här med att de har bra ratings på deras hemsida beror på att när du köpt bilen är de väldigt angelägna om att du ska in och skriva en recension, fastän du faktiskt inte vet om det var ett bra köp eller ej.

= Om du ska köpa bil, köp bil från ett företag som är med i MRF och som har garantier och bli inte lurad (som jag själv blev) av en kille som är övertrevlig och med "bra ratings" på hemsidan. Bilen jag köpte för 36 000 kr har nu kostat mig ca 45 000 kronor. Läs mer
    2018-03-22 Maria Bil svarar Alexander K
    Hej Alexander! Vi vill först och främst beklaga att ni idag, fem månader efter en då lyckad bilaffär gett uttryck för missnöje.
    Bilen ifråga var vid tillfället 13 år gammal, och såldes därför utan garantier, vilket tydligt framgår på köpekontraktet som ni signerat.
    Detta är praxis för alla bilhandlare oavsett om dem är MRF-anslutna eller ej.
    Då bilen köptes av er var batteriet urladdat, vilket inte är ovanligt när bilar varit stående en längre period. Bilen startades igång med hjälp av startkablar och ni lämnade bilfirman efter avslutad affär.
    Dagen efter då ni hör av er för att meddela att en kontrollampa tänds i instrumentet valde Maria Bil att utföra en dator diagnostik på bilen för att konstatera att lampan tänds pga en ”intermittent felkod”. Detta ska tolkas som att bilen registrerat en avvikelse, men att avvikelsen inte kvarstår.
    Vi bedömde att detta kan ha uppkommit pga spänningsfall relaterat till det urladdade batteriet dagen innan och monterade därför kostnadsfritt ett nytt startbatteri i bilen innan felkoden raderades. Vid samma tillfälle meddelades ni även att om kontrollampan tänds igen, så är ni välkomna tillbaka för en kostnadsfri reparation.
    Två veckor senare informeras Maria Bil av er att lampan åter tänds och att ni valt att lämna in bilen hos auktoriserad verkstad för felsökning.
    Mariabil väljer då att för er helt kostnadsfritt utföra den reparation som verkstaden rekommenderar. Allt för att göra er nöjda, vilket vi inte minst med anledning av er generösa presentgåva till oss efter reparationen tolkade som ett betyg på bra bemötande. Efter detta kontaktas Maria Bil inte av er igen och reparationen antas därför av oss ha löst problemet med den lysande kontrollampan.
    Därför finner Maria Bil det mycket olyckligt och förvånas av er mycket negativa recension som ni nu skrivit drygt fem månader senare.
    Att felet på bilen för Maria Bil varit känt innan affären, är helt uteslutet och finner det tråkigt att en auktoriserad verkstad gör sådana uttalanden, då det krävts upp till två veckor för kontrollampan att tändas samtidigt som bilen i övrigt fungerat normalt.
    Hoppas att ni i framtiden ger Maria Bil möjligheten att ändra er nuvarande uppfattning genom att vi fortsätter överträffa dem riktlinjer som anges hos dem olika branschorganisationer såsom MRF samt konsumentköplagen.
    Välkomna åter!
    Med vänliga hälsningar, Maria Bil
  • Lennart B skrev om Maria Bil
    Trevliga killar och bra bemötande. Sålde en 13 år gammal bil till dem. Betalar inga överpriser men det är ju en förhandlingsfråga. Lätta att ha med att göra. Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Maria Bil
    Köpte en begagnad bil hos Maria Bil. Träffade Peter och fick ett väldigt gott intryck av honom. Bilen var i väldigt gott skick förutom ett mindre fel som Peter lagat. Han bjöd även på en nybesiktning av bilen så jag kan vara lugn att allt är bra med bilen. Läs mer
  • Mikael E skrev om Maria Bil
    Otroligt seriöst. Väldigt trevligt bemötande. Tack från en nöjd kund! Läs mer
  • Johanna D skrev om Maria Bil
    Upplevdes som en trygg och professionell bilhandlare. Vi fick ett trevligt och kunnigt bemötande. Rekommenderas. Läs mer
  • Stina Maria S skrev om Maria Bil
    Mycket bra, vänligt och kunnigt. Läs mer
  • Alexander K skrev om Maria Bil
    Mycket bra service och jag är jättenöjd med mitt köp! Läs mer
  • Erdinc Aron C
    Erdinc Aron C skrev om Maria Bil
    Köpte min Volvo V40 hos Maria bil av en säljare vid namn Peter. Första intrycket jag fick var att det kändes som ett seriöst företag och säljaren kändes väldigt kunnig och framförallt ärlig. Bilen har fungerat bra sen köpet. Läs mer
  • Poya D
    Poya D skrev om Maria Bil
    Snabb affär, trevligt bemötande, extremt nöjd kund! Läs mer
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Maria Bil
    Otroligt bra och personlig service! Läs mer
  • Thomas K skrev om Maria Bil
    Mycket trevligt, kan rekommenderas Läs mer
  • Niklas V skrev om Maria Bil
    Han var bra. Duktig. Bra kille. Läs mer
  • Jesper L skrev om Maria Bil
    Trevligt bemötande.
    Flexibel säljare som är beredd att diskutera affären.

Känns som att jag har gjort en bra affär! Läs mer
  • Marie H skrev om Maria Bil
    Blev väl bemött och med bra service. Läs mer
  • Max S skrev om Maria Bil
    Bra och seriös säljare, uppfriskande ärlighet. Rekommenderas! Läs mer
  • Lars R skrev om Maria Bil
    trevlig och bra säljare, väldigt tillmötesgående och ger ett bra intryck :)
    Efter 4 dagars provande av bil måste jag nog säga att jag är nöjd :)

Rekommenderas Läs mer
  • George H skrev om Maria Bil
    Mycket bra service och är jätte nöjd Läs mer
  • Pier R
    Pier R skrev om Maria Bil
    Riktigt bra och trevligt bemötande!
    Rekommenderar fler att komma hit och hitta sin blivande bil.
    Kommer titta hit igen nästa gång det är dags att byta 😃 Läs mer
  • Petra O skrev om Maria Bil
    Trevligt bemötande, bra killar !! Smidig affär, är nöjd ! Läs mer
  • Göran C skrev om Maria Bil
    Har köpt en bil idag 13 maj, av Peter på Maria bil. Bilen var inte helt perfekt från början, men man gjorde allt för att jag skulle bli en nöjd kund.Rekomenderas. //Göran Läs mer
  • Eddie L skrev om Maria Bil
    Trevlig upplevelse. Lite för få roliga bilar för min smak, men en räckte tydligen för den köpte jag. Läs mer
  • Erika E skrev om Maria Bil
    Seriöst företag med personligt engagemang och kunden i fokus. Ligger lite off men väl värt besväret. Läs mer
  • Mats L skrev om Maria Bil
    Mycket trevlig säljare
    Bara bra Läs mer
  • Björn K skrev om Maria Bil
    Mycket ödmjuk, service- och kundorienterad bilhandlare. Läs mer
  • Istvan L skrev om Maria Bil
    Jag kom Till Maria Bil och fick hjalp direkt
    Jag blev glad Med min Bil
    Bra Pris utan problem och personalen var Bra och snalla Läs mer
    István L, Maria Bil gillar detta
  • Christoffer S skrev om Maria Bil
    Hej, jag rekommenderar verkligen denna firman. Fick ett väldigt seriöst och trevligt bemötande när vi träffades. Bilen va i exemplariskt bra skick, precis som han beskrev den i annonsen och jag är väldigt nöjd med bilen. Det va inte sista gången jag köper bil på Maria bil.
    Tio av tio stjärnor får Maria bil. Med vänliga hälsningar en väldigt nöjd kund på Maria bil Läs mer
  • Janne V skrev om Maria Bil
    Mycket bra firma att köpa bil av Läs mer
  • Jenny E skrev om Maria Bil
    Jätte nöjd med min bil! Bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • Marie S skrev om Maria Bil
    Jätte trevligt o bra ställe. Man fick förtroende för säljaren direkt Läs mer
  • Sebastian L
    Sebastian L skrev om Maria Bil
    Mycket bra välkomnande! Allt stämde med beskrivningen som jag fick angående bilen på telefon.
    Efter provkörning och lite kaffe slutade det med bilköp!
    Tack Peter för kanonbra service!
    /Nöjd kund från Småland! :) Läs mer
  • Veronica L skrev om Maria Bil
    Enormt bra service och intryck av säljaren o jätte trevlig en dessutom :) Läs mer
  • Joakim B skrev om Maria Bil
    Riktigt bra bilfirma med riktigt bra service. :) Läs mer
  • Barbara P skrev om Maria Bil
    Det var ett utmärkt bemötande av säljaren som hjälpte mig med min bilköp. Läs mer
  • Clas L
    Clas L skrev om Maria Bil
    Sålde min bil med hjälp av Peter på Maria Bil. Mycket nöjd med resultatet och med samarbetet. Trevligt och proffesionellt! Läs mer
  • Rafael M skrev om Maria Bil
    Fantastisk service!
    Fin och fräsch bil höll precis vad som lovats.
    Rekommenderar starkt. Läs mer
  • Mari L
    Mari L skrev om Maria Bil
    Trevligt bemötande! Man fick den tid man behövde för att fatta stort beslut. Utan massa försäljare snack i hundra åttio. Peter var Lungt och förtroende och trevlig.Mvh Mari Läs mer
  • Camilla E skrev om Maria Bil
    Trevligt bemötande! Enkel och smidig affär. Läs mer
  • Jev J skrev om Maria Bil
    Trevligt bemötande och personlig service.
    Kommer igen när det är dags.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Matthias A skrev om Maria Bil
    Tack så mycket. Bätte fin bil jag är nöjd. Läs mer
  • Peter G
    Peter G skrev om Maria Bil
    Really had a good experience. Made to feel very welcome. Läs mer
  • Johan T skrev om Maria Bil
    Det var en helt ok affär. Bra försäljare. Läs mer
  • Pia-Maria S skrev om Maria Bil
    Jag har nog tidigare varit lite skeptisk till små bilfirmor men nu såg jag en intressant bil hos Mariabil och jag bestämde mig för att åtminstone titta på den...
    Det blev ett köp, och det ångrar jag inte!
    Min upplevelse är att Peter är en seriös bilförsäljare och jag är väldigt nöjd.

Proffsig: ordentligt kvitto + garanti och han fixade direkt ägarbyte, påställning samt t.o.m bilförsäkring åt mig.

Ansvarstagande: på väg hem märkte jag ett par fel på bilen. "Kom in så tittar vi på det" sa han.
    Ett par dagar senare gjorde jag det och han åtgärdade felen utan diskussion.

Jag skulle även vilja ge en guldstjärna till Jakob, den hjälpsamma och trevliga mekanikern som verkligen kunde sitt jobb. ⭐ Läs mer
  • Adam R skrev om Maria Bil
    Pålitlig och trevlig personal, supernöjd som kund. Läs mer
  • Michael A skrev om Maria Bil
    Trevlig personal och ett seriöst och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Jevgeni T skrev om Maria Bil
    Bra och roligt affär! Rekommenderar. Läs mer
  • Bibi H skrev om Maria Bil
    Jätte trevlig och seriös bilhandlare.
    Allt gick hur smidigt som helst.
    Ett jätte rekommendation för denna bilhandlaren. Läs mer
  • Torvald P
    Torvald P skrev om Maria Bil