Maries Puts & Städ AB

Instrumentvägen 25, 126 53 Hägersten — Visa karta

Utför fönsterputs, flyttstäd, kontorsstäd och trappstäd till företag, privatpersoner, och brf.
Storvretsvägen 56H, 14234, SKOGÅS
Ludwa Städ
Jeanette S:
Ludwa städ har varit proffesionella från första början. Det är alltid samma person som kommer varje gång och man kan lita på att de kommer i...

Lokalvårdare nära Maries Puts & Städ AB:

Terrängvägen 16, HÄGERSTEN
Emma E:
Vi är supernöjda över både bemötande och service! Rekommenderas varmt!

Eggegrundsvägen 11, Johanneshov
Städfirma Katerinas Städ & Bygg grundades 2009 och erbjuder hemstädning, fönster... Läs mer ›
Linnea N:
Fönsterputs, skinande rent! Fick snabbt svar, bra pris, kom i tid. Supernöjda!

Västberga Allé 8, HÄGERSTEN
Bromma Fönsterputs AB grundades 1948 och är i och med detta Stockholms äldsta fö... Läs mer ›
Jermu L:
Riktigt bra bemötande. Varit mycket hjälpsamma vid bokning av fönsterputs. Kommer att anlita dem igen.

Vretensborgsvägen 28, HÄGERSTEN
Miljöpalatset AB i Stockholm har 18 år på marknaden och är sedan 2009 Auktoriser... Läs mer ›
Madelene T:
Bemötandet och viljan från ledningen har alltid varit bra. Dock har kvaliteten på städarna varit väldigt varierande. Tagit två år att hitta ...

Läs vad 26 kunder tycker om Maries Puts & Städ AB

• Helene  B
    Helene B skrev om Maries Puts & Städ AB
    Bokade storstädning med Maries Puts & Städ då offerten vi fick var prisvärd och var seriös.
    Jag var uppriktigt sagt lite nervös då det är första gången vi släppte in en städfirma i vårt hem.
    Min oro var dock helt obefogad. Vi fick hjälp av två supertrevliga killar som trots att de inte kunde så bra svenska var väldigt måna om att de förstod exakt hur vi ville ha det.
    De var extremt försiktiga med våra saker och ingenting gick sönder eller blev skadat.
    Vi är helnöjda med vår storstädning och kommer absolut anlita Maries igen för andra tjänster.
  • Anders B
    Anders B skrev om Maries Puts & Städ AB
    Jag använde Maries igår igen för flyttstädning och som första gången allt va perfekt :)
    personalen va mycket proffisonella och jobbet helt perfekt igen. kommer anlita dom igen.
  • Henric W
    Henric W skrev om Maries Puts & Städ AB
    Man får vad man betalar för, Maries puts och städ gav mig ett bra pris på offerten och de var väldigt enkla att få tag på när jag hade frågor före arbetet var utfört. Jag kontaktade dem även via telefon för att stämma av att de hade stege med sig då ett av mina fönster kräver en ordentlig stege för att nå. När de dök upp hade de med sig en stege på ca 1 meters höjd och det var såklart omöjligt med en sådan stege. Priset blev dock det samma trots att de inte kunde rengöra det fönstret. De hade slarvat lite på vissa ställen men det jag stör mig på att det inte gått att få tag på dem via mejl när jag hade klagomål efter utfört arbete. 3 mejl men inget svar fastän det gått flera veckor. Man är bara ute efter snabba pengar, nöjda kunder verkar inte vara viktigt och det ser man ju när man läser folks åsikter på den här sidan. (vilket jag dumt nog inte gjorde före!)
  • Johan L
    Johan L skrev om Maries Puts & Städ AB
    Vill man få jobbet gjort? Anlita inte dom här.

VARNING
  • Birgit J
    Birgit J skrev om Maries Puts & Städ AB
    Supernöjd med storstädning och en 14-dagars städning! Trevligt bemötande av personalen och bra jobbat!
  • fredrik a
    fredrik a skrev om Maries Puts & Städ AB
    Vi anlitade Maries städ i samband med vår flytt. Vi har anlitat dem innan och då har de varit bra och duktiga. Dock var flyttstädningen en katastrof. Flera saker anmärkte min fru på men fick till svar att det är vår kvalité, det är vad Ni betalar för.

När jag påpekade detta fick jag till svar "reklammationsrätten är bara 3 dagar och den har passerats". Nu kommer vi inte använda bolaget flera gången.

efter kontakt med Maries städ så måste jag ändra uppfattningen om det. en av deras chefer kontaktade oss och kommer åka tillbaka till lägenheten och städa om det som var dåligt samt bett om ursäkt. Självklart kan alla göra ett dåligt jobb men jag blir imponerad när man svänger om vill ställa till rätta!
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om Maries Puts & Städ AB
    Inte godtagbar flyttstädning!

Flyttat in i en lägenhet som flyttstädats av Maries. Det var absolut inte någon flyttstädning. Snarare en snabbstädning där de gjort det som syns vid första anblick. Golven såg vi direkt när vi kom in att de var fulla med klet, jag trodde det inte gick bort och testade med hushållspapper och vatten och det gick enkelt bort. Testade slumpmässigt här och där med samma svarta resultat på pappret. Golvsocklarna var inte heller rengjorda. Där satt vita stänkfläckar och jag trodde det var målarfärg, men det gick enkelt bort med papper och vatten.

Kyl och frysdörrarna var stängda efter rengöring så jag fick göra om rengöringen pga av den hemska lukt som uppstår om man stänger igen ett avstängt kyl/frysskåp. Elementärt att man aldrig stänger dörrarna om de inte är påslagna. Golvbrunnarna hade missats. I garderober, badrum och andra skåp hade kunden glömt kvar saker vilket inte sades till kunden så att kunden kunde hämta sakerna. Och då var inte heller de skåpen städade. Köksskåpen var generellt bara urtorkade på hyllplanen. Inte köksdörrar, lister eller sidorna i köksskåpen. Inte heller var väggar eller tak dammade så i varje rum hängde dammtussar ner från taken.

Jag har fått åka dit och släppa in dem ett antal gånger för att de skulle åtgärda det värsta. Totalt har jag nu lagt ner cirka 8 timmar plus transport till och från lägenhet på en undermålig flyttstädning och får knappt någon kompensation. Linda på kontoret har varit hjälpsam men det hjälpte inte. Magnus på försäljningssidan ville inte kompensera mig. ”Eftersom jag inte är den betalande kunden utan "bara" mottagare av deras tjänst.”

Varning! Maries är inte bra vid flyttstäd. Det är stora krav på det, större än storstädning. Jag har tidigare anlitat de till andra tjänster med bättre resultat. Och de verkar dessutom ha stora problem med kommunikationen från kontoret ut till utförarna. Inte värt anlita dem vid flytt för då har man fullt upp ändå.
  • Anna
    Anna skrev om Maries Puts & Städ AB
    Extremt dålig upplevelse!

Jag flyttade in i en lägenhet som var flyttstädad av Maries puts & städ med garanti att rätta till fel om jag inte var nöjd.

Det generella intrycket var ok (inte bra men inte katastrof heller). Några saker var dock dåliga:
    - Fläktfiltret var inte rengjort
    - Diskmaskinfiltret ej rengjort
    - Skåpdörrar inte rena på utsidan
    - Musli/frön i köksskåp

Jag har kontaktat företaget 3 ggr och varje gång lovar de att ringa tillbaka, men jag har fortfarande inte hört något på en vecka så nu har jag fått städa själv då jag inte vill vänta mer med att flytta in.

Extremt dåligt bemötande! Verkar inte det minsta intresserade av att rätta till det som blivit fel.
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Maries Puts & Städ AB
    VARNING!

Verkligen inte nöjd!

Bokade städning och fick lägga till 100kr för bäddning, förberedde bäddningen genom att dra av lakan och lägga fram nya sängkläderna på sängen la överkast, på nåt otroligt sätt lämnade de som de var.

Se bild! http://i60.tinypic.com/nn2kg0.jpg

Hur kan man lämna de sådär?

Allmänna intrycket var heller inte bra, trodde de missat att komma.. tog 10 minuter innan jag såg att skurhinken var flyttad, först då förstod jag att någon varit där.

Dessutom är jag ryggmärgskadad och mina middagsgäster fick sköta bäddningen....

Blev först bara erbjuden att slippa betala bäddningen.. som de inte gjort..

Sedan 10% avdrag.. Verkligen dåligt.

BOKA EJ.

Jag rekommenderar istället Exklusiv Städ och Måleri AO

Halva priset mot Maries och mycket bra städning!

Tack för mig.
  • Anna S
    Anna S skrev om Maries Puts & Städ AB
    Varning. Boka ej denna firma för flyttstäd. Så dåligt utfört att t o m mitt barnbarn på 10 år réagerade. Fönsterputsningen var bra men det var det enda. Det blev en mycket dyr fönsterputs.
  • Marian
    Marian skrev om Maries Puts & Städ AB
    Maries Pust & Städ sökte en kontorist för den ynka lönen: 102 kr/timme genom sin annons hos Arbetsförmedlingen (2014).

Så omständigt, tråkigt, slitsamt för psyket och obehagligt som det måste vara att försöka hålla koll och ta emot klagomål och trassel med allt möjligt - så borde Maries vilja vara att erbjuda en rimlig lön.

Låt er inte lockas söka jobb där; de vill bara tjäna snabba pengar men tänker inte på sitt rykte eller omdömen som sedan visas här...

Inte heller kollar de upp med uppföljningar hur det gick, varit på plats och vad som sagts och skett i kontakt med den man förväntades gå bredvid i sin prövotid en vecka som praktikant.

Denna introducerande människa kan vara en som önskar att alla eventuella kommande konkurrerande aspiranter till jobbet ska dra åt helvete och aldrig komma igen. Så ökar chanserna till egna nya uppdrag.
    Svenska arbetarna ska tydligen bort?
  • Sofi N
    Sofi N skrev om Maries Puts & Städ AB
    Vi är nöjda med Maries Puts och städ! Dom ringer och påminner inför helgdagar, om vi vill flytta städningen till annan dag tex. Städningen kan vi absolut inte klaga på och jag uppskattar att de gånger vi har haft en vikarie har det varit samma varje gång.

Det kan vara något svårt att få tag på kundtjänst via telefon men de svarar snabbt och bra via mail så jag tycker inte det är något problem.

Jag rekommenderar Maries Puts & Städ!
  • Anna C
    Anna C skrev om Maries Puts & Städ AB
    Supernöjd med fönsterputsningen! Jämfört med andra som jag använt så blev detta finare resultat, gick snabbare, plus att han torkade upp varendaste dropp efter sig på fönsterbrädorna och golvet. Proffsigt, helt enkelt! Tycker verkligen att det var prisvärt.
    Nu har jag använt dem igen och igen: 2012, 2013, 2014, 2015!
  • Björn W
    Björn W skrev om Maries Puts & Städ AB
    Maries Puts & Städ var hemma och putsade våra fönster, resultatet var strålande rent, inga problem med kommunikationen och till ett extremt överkomligt pris. Putsa fönster kan dom i alla fall.
    Jakob J, Tobias B gillar detta
  • Bitte O
    Bitte O skrev om Maries Puts & Städ AB
    Det är ju vanligt att man lämnar sin kommentar när man är irriterad över något. Vill därför väga upp de tråkiga erfarenheter som andra kunder haft med att säga att vi har anlitat Maries i säkert tre år nu och är jättenöjda. Endast två städerskor har varit hos oss under den tiden och Maries ringer alltid och kollar om det är OK om de vill ta med en praktikant. Bra städat, bra kontakt med städerskan (ok, vi får köra lite teckenspråk ibland, men man får väl ha lite god vilja). Alltid bra hjälp hos kundtjänst.
    Sofi N gillar detta
  • Robert N
    Robert N skrev om Maries Puts & Städ AB
    Städningen blev inte ens genomförd då städaren inte dök upp och kundtjänsten var ett skämt. Ett dåligt skämt.
  • Natta N
    Natta N skrev om Maries Puts & Städ AB
    Oj oj. Jag min make och våra 4 barn flyttade in i en lgh so Maries påstod sig ha städat- Äckligt, undermåligt och snuskigt utförande av en flyttstädning. Kommer gå vidare då mina barn skall slippa snusk.
  • Charlotta A
    Charlotta A skrev om Maries Puts & Städ AB
    Har haft Maries puts o städ i ett halvår. nej , detta funkar inte. städarna kan inte prata varken svenska eller ens lite engelska. När man ringer till kontoret får man vänta i telefon för det finns för lite personal på plats (antar jag) . städarna gör sitt bästa men saknar ordentlig utbildning. man tvättar inte tv:n med vatten etc.
    har nu bytt till ett mindre företag som funkar utmärkt. (rena hem.com) där verkar man bry sig om både kunderna o om städarna som får fortbildning.
  • Sara L
    Sara L skrev om Maries Puts & Städ AB
    Städningen var ett stort skämt. När jag kom för att besiktiga lägenheten satt killen utanför och väntade. Sedan visade det sig av en granne att han hade suttit där minst en timme och inte gjort något. Det var så mycket i lägenheten som inte var städat. Han hade inte ens dragit trasan över kaklet i badrummet, det fanns både damm och tandkräm på dem... Alla fönsterbrädor var otorkade. Jag bad honom förbättra och han kollade konstigt på mig och menade att dem var rena. Eee jag ska inte får damm och grus på handen om dem är rena. Jag fick även be honom polera diskhon, men det blev inte ens bra efter att han gjorde det. Dem har helt fel produkter och teknik. Dessutom, alla jobb som var utöver deras normala sysslor som vi betalt extra för var inte gjorda. Dem skulle städa ballkongen (inte gjort), dem skulle göra rent avloppet (inte gjort) städa under badkaret (inte gjort). Jag skulle också ha städat själv och jag kommer aldrig rekommendera detta företag eller använda dem igen. Passa er och anlita ett annat som kan städning.
  • Karl R
    Karl R skrev om Maries Puts & Städ AB
    Varning - säkerhetsrisk!

Efter 6 månader som kunder bestämde vi oss för att byta till ett städbolag som inte endast torkar runt, utan också klarar att lyfta på t.ex en kaffekopp. Inga hard feelings - de utförde nästan precis vad de lovade i avtalet på en (oftast) nästan acceptabel nivå.

Den sista städningen skulle utföras när vi var på semester. Vi gav tydliga instruktioner om att nyckeln skulle läggas i vårt postfack på 1:a våningen i huset då vi ej har brevlåda. Detta konfirmerades via e-post av Maries puts och städs kundservice.

När min mor kom förbi samma dag upptäckte hon någonting väldigt märkligt: Nyckeln till dörren låg i ett öppet kuvert c:a 1 decimeter från själva nyckelhålet (tidningsfacket).

Vi blev alla självfallet väldigt upprörda, men jag bestämde mig för att informera Maries puts och städ först. Efter blivit runtstudsad ett par gånger ringer de tillbaka och förklarar för 3e gången hur olyckligt detta var - och att Maries puts och städ absolut inte skulle kunna tänka sig att kompensera för obehaget

Så -- om ni vill ha det rent under ljuskoppar och tandborstmuggar -- eller känna er någorlunda säkra på att städfirman inte lämnar nyckeln i dörren när de är klara för dagen -- då rekommenderar jag er att använda ett annat bolag än Maries puts och städ.
  • Jakob L
    Jakob L skrev om Maries Puts & Städ AB
    Många negativa här, vilket är vanligt då man sällan skriver omdömen när man är nöjd...
    Vi har haft hemstädning från Maries i 4 månader nu och vi är supernöjda. Riktigt trevlig tjej som städar hos oss, snabb kontakt med Maries och bra priser.
  • Jennie G
    Jennie G skrev om Maries Puts & Städ AB
    Riktigt dålig flyttstäd. Skrattretande rent ut sagt. Vid kontroll fanns kiss på toalettringen, spisen var inte ens avtorkad, golvet i köket var orört, fönsterbrädor fulla av damm. Vad städaren hade gjort i vår lilla tvåa under fyra timmar är ett mysterium. Såklart blev han skitsur när jag klagade. Jag vägrade godkänna arbetet. VARNING!!
  • Maria L
    Maria L skrev om Maries Puts & Städ AB
    Slarvigt uförd flyttstädning, svårt att kommunicera med städerskan som knappt pratade svenska. När jag påpekade slarvet började städerskan argumentera emot. Trots att jag ej godkände städningen vid beskiktningen så vägrade Maries puts och städ att göra avdrag på fakturan. Tex 10 % av 2500 = ca 250 kr. Hade varit ett billigt sätt för dem att få en nöjd kund. Men nej, istället vägrade man ersätta kunden. Betydligt dyrare med en missnöjd kund...
  • Linn S
    Linn S skrev om Maries Puts & Städ AB
    Städningen var delvis slarvigt utförd, det var svårt att kommunicera med personalen som knappt pratade ett ord svenska.

Efter städningen var badkarsfronten borta (gått sönder, stulen?), Maries städ AB vägrade ta någon som helst ansvar eller ersätta mig på något sätt.

Utöver fakturan för själva flyttstädningen så har den kostat mig mycket pengar och tid i att skaffa fram en ny front till badkaret. Jag skulle ha städat själv…
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Maries Puts & Städ AB
    Jag är mycket missnöjd med Maries Puts och Städ som jag anlitade för en flyttstädning.

Kundtjänst var otroligt förvirrad och ringde 3 gånger och frågade om mitt personnummer.

Städpersonalen var otrevlig och klagade på att lägenheten var smutsig (inte mer än normalt). Efter städningen blev hon arg när jag påpekade att det inte var avtorkat på några ställen. Jag fick ett påslag på 1000 kr för att lägenheten vad grovt nedsmutsad. Det enda hon kunde peka ut som grovt smutsat var ugnen (som inte var smutsigare än normalt).

När jag efter städningen försökte komma i kontakt med kundtjänst och diskutera frågan blev jag hela tiden lovad att bli uppringd utan att något hände.

Jag fick känslan av att det här var en standardförfarande, att firman alltid försöker lägga på någon 1000-lapp och skylla på grovt smuts.

Använd er inte av Maries Puts och Städ!
  • Ove L
    Ove L skrev om Maries Puts & Städ AB
    Väl utfört arbete, trevligt bemötande
    Riktigt bra städfirma med kunnig personal

Instrumentvägen 25, 126 53 Hägersten