Alla kategorier Postorder Stockholms län Stockholm Östermalm MatHem i Sverige AB

MatHem i Sverige AB

Östermalmsgatan 87D, 114 59 Stockholm — Visa karta

MatHem vill göra människors vardag både enklare och roligare genom att
inspirera till goda och nyttiga måltider. På MatHem kan man handla matvaror på nätet i en komplett och
fullsorterad matbutik, handla en färdig matkasse, hitta inspirerande
recept för mat till vardag och fest och bäst av allt: Vi kommer hem
till dig med maten!
MatHem erbjuder livsmedel i sortimentet samt färdiga middagslösningar
med ingredienser och recept.

Vi är en matbutik på nätet med 10 000 varor i vårt sortiment (t.ex.
ekologisk mat, hushållsartiklar, bl.a.). Varorna beställs enkelt från
vår hemsida och levereras hem till dörren. Det går också utmärkt att
göra sina egna inköpslistor, som kan sparas och användas vid varje
inköp.

Vi har också flera färdiga matkassar med ingredienser och recept.

Läs vad 30 kunder tycker om MatHem i Sverige AB

• Mads S
    Mads S skrev om MatHem i Sverige AB
    Bra koncept där funkar bra för barnfamiljen.
    Vi är nöjda Läs mer
  • Eric O
    Eric O skrev om MatHem i Sverige AB
    Handlat i 12 månader ca. Alldeles för ofta blir leveranserna fel, det fattas varor eller nån av kassarna är fel. Det går fort och chauffören vill försvinna snabbt så man hinner inte kolla av ordentligt. SUMMA: Det blir i slutändan enklare att åka och handla själv.

Eric
    Ensamstånde förälder, företagare och opriskänslig Läs mer
  • Fredrik O
    Fredrik O skrev om MatHem i Sverige AB
    Bra! Haft de i snart 6 månader. Överväger dock att byta över till annat företag för att testa annat. Läs mer
  • Isa E
    Isa E skrev om MatHem i Sverige AB
    Jag jobbar med mat och att veta att en matleverans är garanterad att komma är A och O i min bransch. Nyligen ställdes den dock in en dag pga tekniska problem i hela systemet. Den skulle kommit mellan under en två timmars intervall och jag fick ett sms om den inställda leveransen de sista 5 minuterna. Dagen efter bokade jag samma leverans till 06.00-08.00 till min arbetsplats där jag skulle hålla en kurs 2 timmar senare. När kom råvarorna? Jo kl 09.00!
    Jobbar man med mat så skulle jag byta till mat.se eller hemköp för Mathem är inte att lita på har jag insett. Och svaret om full kompensation nekades och svaret jag fick var "Jag förstår att det detta är irriterande men att rutten avbröts kunde vi tyvärr inte styra över." Läs mer
  • Anna
    Anna skrev om MatHem i Sverige AB
    Leveransen kommer ofta minst en ibland flera timmar efter det leveransintervall som uppgivits.

De glömmer ofta varor, ibland uppemot 1/4 av beställningen! Kundtjänst kan sedan inte hjälpa till alls och de försöker få en att gå med på tillgodokvitto för de glömda varorna! Stå på dig så du får pengarna tillbaka.

En gång luktade hela leveransen starkt av mögel och påsarna var fuktiga.

Nu har jag tröttnat och kommer vända mig till andra företag i framtiden. Läs mer
  • Anton  J
    Anton J skrev om MatHem i Sverige AB
    Idag har Stockholm varit lamslaget av snökaos, eftersom det kom 50cm på ett dygn. Trafiken har stått helt still större delen av dagen/kvällen.

Då blir man djupt imponerad när två glada grabbar från Mathem levererar kvällens kassar. Detta var verkligen inget jag förväntade mig, det hade varit fullt förståeligt om leveransen uteblev med tanke på trafiksituationen. Den smärre förseningen var dessutom aviserad långt innan.

Det är sällan man blir glad över outstanding service, men det blev jag verkligen denna gång. Stor eloge till Mathem så får logistik och tjänst att fungera en dag som denna, skulle aldrig handla någon annan stans över nätet framöver!

Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anette N
    Anette N skrev om MatHem i Sverige AB
    Gillar verkligen Mathem, har anlitat dom i många år. Alltid blir jag lika nöjd. Fräscha varor, trevlig personal och pålitliga leveranser.
    Dock blev jag lite besviken sista gången: de verkar ha tagit bort det butiksbakade brödet. Det var väldigt synd, hoppas det kommer tillbaka.
    Som alternativ föreslår de samma fast att man ska stå och grädda det själv (!). Alltså göra jobbet själv då. Eller så har de Gateau, ett förnämligt, men väldigt dyrt alternativ. (Mer om man ska ha en fin tårta el likn. Inte har man råd att köpa sånt bröd till vardags även om det är väldigt gott. :-( ) Läs mer
  • Enperson K
    Enperson K skrev om MatHem i Sverige AB
    Tre gånger på en och en halv vecka har jag beställt en huvudingrediens till våra middagsplaner som sedan uteblivitvid leveransen. Varan har kommit in i lager och jag har beställt direkt och betalt, nästa dag får jag ett mail att varan var slut vid packning och hem kommer enbart tillbehören till middagen! Tre ggr på en å enhalv vecka! Lockvaror!

förtar ju hela syftet med hemlevererad mat! Ringde kundtjänst och frågade om inte varorna bokas när de betalats, men så är det tydligen inte. Dåligt!!!! Läs mer
  • Josefine A
    Josefine A skrev om MatHem i Sverige AB
    I tisdags beställde jag mat från MatHem för första och sista gången.
    Det fattades produkter och jag ringde kundtjänst för att få hjälp.

Kundtjänst: "vi skickar inte ut en bil för att ->bara<- lämna ett par produkter för det är inte bra för miljön".
    Jag: "Okej. Vad ska NI har glömt för att ni ska skicka ut det igen?"
    Kundtjänst: "njaaa, typ kött."

Okej, så där tänker ni inte på miljön då? Kött är ju en av dagens miljöbovar. Produkt som produkt och ni har ju inte någon gräns när man beställer. Ett av de lamaste ursäktena jag hört.
    Helt värdelös service och jag är jättemissnöjd. Jag rekommenderar INTE MatHem.

/Josefine Ahlstedt Läs mer
  • Hanna S
    Hanna S skrev om MatHem i Sverige AB
    Fick ett presentkort från min mobiloperatör TRE idag. God jul stod det och en kod som skulle ge mig 200 kr att handla för. Nu har jag skickat iväg min leverans och kassen som kommer imorgon fredag mellan kl 17 - 22 innehåller varor för ca 25 kr. Det blev pepparkaksdeg, två lökar och en krydda samt expeditionsavgift, fakturakostnad och leveransavgift på totalt 175 kr. På slutet skrev jag som anvisat in koden från Tre och totalt uppgick mina kostnader till 198kr,80öre. Eftersom jag hade en kod ville jag inte betala med kort och var då tvingad att välja faktura från Klarna. Köpet gick igenom och det ska bli spännande att se om MatHem.se, missade min kod och det ligger en faktura i min brevlåda om några dagar. Efter bekräftat köp stod det ingenting om koden från TRE, bara en fakturakostnad.

Nu kanske ni undrar varför jag beställde? :) Tja, mitt liv är ganska händelselöst sedan jag slutade med boxningen och jag är en nyfiken person av mig som planerar på att studera till jurist. Skulle behöva lite fart i mitt liv, gärna lite pepparkaksdeg att mumsa på.

MVH Hanna, strategisk kommunikatör och snart jurist.

Go Jul.
    Plus Sverker & Janne J är bäst <3 Läs mer
  • David E
    David E skrev om MatHem i Sverige AB
    Vi har varit kunder hos Mathem i ungefär ett år och tyvärr så har det blivit sämre.
    Varje leverans som innehållit frukt så är hälften dålig så vi har slutat med att beställa frukt helt och hållet, missade varor och felleveranser är inte ovanligt.
    Vi tog beslutet idag att inte beställa mer från dom och handla i butik i fortsättningen.
    När vi började handla så var allting perfekt, men det senaste halvåret så har det stadigt blivit sämre. Försenade leveranser är heller inget ovanligt. Priserna hade varit okay om leveransen och kvalitén på varorna hade varit perfekta men i slutänden så känner vi att detta är en förlustaffär så valet är inte så svårt längre. Att leverera dålig frukt till sina kunder är ingen slump utan enbart slarvigt. Läs mer
  • K
    K skrev om MatHem i Sverige AB
    Bra mat allt annat är helt värdelöst.
    Man lämnar tex inte matkassar värde 1500 utanför dörren och sticker. Att jobba på företag handlar om att lösa problem. - det är inte mitt problem attyden funkar inte i längden .
    När dom inte skälva kan utföra sitt arbete så vill dom att kunderna ska göra deras arbete via telefonen.
    Företaget tycker inte om när man lämnar kritik. Kritik kan faktist användas som vidareutveckling i företaget.
    Mathems chafförerna låser inte bilen när dom leverar mat. Den står vid öppen så det går bra för vem som helst att bara ta kassar från bilen. Läs mer
  • J
    J skrev om MatHem i Sverige AB
    Mycket bra service och trevlig samt tillmötesgående personal! Läs mer
    2012-04-17 Malin M svarar J
    Tack snälla J för din rekommendation! Kul att du är nöjd med MatHem! /Malin, MatHem
  • Linda A
    Linda A skrev om MatHem i Sverige AB
    Bra matvaror. Bra service på killen som levererar. Dock lite smaklös mat men med egen fantasi kan man hitta på en del själv med hjälp av kryddskåpet. Lite väl mycket pasta, lax och parmesan... Läs mer
    2012-04-17 Malin M svarar Linda A
    Hej Linda! Kul att du är nöjd med servicen och tack för feedbacken kring matkassen! Vilken typ av kasse är det du har? Har du prövat att handla från recepten i receptbanken? /Malin, MatHem
    2013-01-14 Linda A svarar Malin M
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Susanne R
    Susanne R skrev om MatHem i Sverige AB
    Bra. Familjen var väldigt förtjusta i början, men uppskattningen har minskat på sistone. Vi testade först både Linas Matkasse och Middagsfrid men kände att Monicas matkasse hos Mathem passade vår familj med tonårsbarn bäst. Läs mer
  • Johanna J
    Johanna J skrev om MatHem i Sverige AB
    Nöjd med utbud och service! Lite svårt att komma fram per telefon - men det är det på mitt företag med. Överlag toppen. Läs mer
    2012-01-25 José N svarar Johanna J
    Hej Johanna! Härligt att höra du är nöjd med våt utbud och service. Kundtjänst är alltid bemannad under öppettiderna (8-22 vardagar, 14-22 söndagar) och svarar ofta inom några minuter. Ibland är trycket högt, om många ringer samtidigt. Då kan det ta lite längre tid innan man kommer fram. Självklart vill vi utvecklas och ytterligare förbättra vår service. Tack för din feedback!
  • Joanna G
    Joanna G skrev om MatHem i Sverige AB
    Jag är nöjd med utbud, service samt Monikas kasse. Saknar köttfri kasse dock. Läs mer
    2011-12-27 José N svarar Joanna G
    Hej Joanna! Vad trevligt att läsa din kommentar. Tack! Vi uppskattar också din rekommendation om en köttfri matkasse. Jag tar den vidare till ledningsgruppen/Jose @MatHem
  • ahrengart a
    ahrengart a skrev om MatHem i Sverige AB
    bra ide men tråkig mat tycker jag. Funderar på att byta. Läs mer
    2011-12-21 Malin M svarar ahrengart a
    Synd att du inte gillat maten i matkassarna - har du provat att handla från våra recept? Då väljer du garanterat bara det du gillar!
    /Malin, MatHem
  • Anne H
    Anne H skrev om MatHem i Sverige AB
    2011-12-16 José N svarar Anne H
    Vad lyxigt med kockar hemma ;) Trevligt att läsa att alla i familjen uppskattar vårt koncept. Tack!
  • Carmen R
    Carmen R skrev om MatHem i Sverige AB
    Bra få lära sig laga nya recept. Matpåsen blir som en matlagningskurs. Läs mer
    2011-12-16 José N svarar Carmen R
    Det blir en enkel, bra och snabb matlagningskurs ;) Tack för din kommentar Carmen.
  • Ylva N
    Ylva N skrev om MatHem i Sverige AB
    Helt perfekt matkasse. Jag lämnar tillbaka de tomma matkassarna vid nästa leverans. Eftersom de är av bra kvalitet, kan de återanvändas många gånger. Läs mer
    2011-12-16 José N svarar Ylva N
    Vad trevligt att läsa din kommentar Ylva. Stort tack!
  • Lisa F
    Lisa F skrev om MatHem i Sverige AB
    Mycket bra, proffsiga Läs mer
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om MatHem i Sverige AB
    Smidig sökfunktion. Relativt goda erbjudanden. Jag saknar visst utbud av varor. Läs mer
    2011-12-16 José N svarar Cecilia A
    Tack för dina kommentarer Cecilia. Vi vill definitivt utveckla vårt utbud av varor. Vilka varor saknar du?
    2011-12-16 Cecilia A svarar José N
    Jag saknar ett bredare utbud av gräddfil och mineralvatten.
    2011-12-16 José N svarar Cecilia A
    Vi uppskattar din återkoppling och tar den vidare till ledningsgruppen.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Kamilla K
    Kamilla K skrev om MatHem i Sverige AB
    Hittills en bra affär för oss. God och lättlagad mat. Det bästa är det väldigt tydliga instruktionerna i recepten vilket gör det extra lätt att laga mat. Läs mer
    2011-12-16 José N svarar Kamilla K
    Vad bra Kamilla att du upplever oss som en bra affär!
  • cristiana w
    cristiana w skrev om MatHem i Sverige AB
    Bra site
    Hyfsat lätt site att navigera på
    Fantastiska valjmöjligheter, kunna handla allt, köpa matkasse, få recept, vin
    Äntligen någon som har förstått att matkassen inte löser det faktum att man faktiskt vill kunna handla allt på nätet Läs mer
    2011-12-16 José N svarar cristiana w
    Tack för dina kommentarer Cristiana. Vi är en komplett matbutik på nätet och vad bra att du upplever skillnaden.
  • Louise R
    Louise R skrev om MatHem i Sverige AB
  • anna t
    anna t skrev om MatHem i Sverige AB
    Jag älskar mathem. Enda nackdelen är att dom är lite dyra på vissa varor. Läs mer
  • Catti L
    Catti L skrev om MatHem i Sverige AB
    Förenklar min vardag, ger mig mer tid till annat. Bra utbud, bra service!
    Det enda jag tycker kunde förbättras är, att kunna betala med kort på appen, och
    att de skulle ta tillbaka sina kassar. Läs mer
    2011-12-16 José N svarar Catti L
    Vad trevligt att läsa att MatHem förenklar din vardag. Vi uppskattar också din återkoppling och tar den vidare till ledningsgruppen.
  • Tobias B
    Tobias B skrev om MatHem i Sverige AB
    Mathem är som alla andra "matkassar" fast bättre. Du slipper åka till stormarknaden och kompletteringshandla frukost, blöjor osv. Därmed sparar vi en timme eller två i veckan vilket jag tycker är riktigt bra. Ett extra plus för att man kan välja ungefär när de ska dyka upp med maten och att recepten inte kräver för mycket tid av kocken. Det enda som drar ned betyget är sajten som är lite otydlig och emellanåt svårnavigerad. Om du kör en annan tjänst skulle jag rekommendera dig att testa Mathem för att uppleva glädjen att slippa åka till stormarknaden en vardagkväll. Läs mer
  • Tommy P
    Tommy P skrev om MatHem i Sverige AB
    Har visserligen inte testat olika leverantörer, men allt är bra med Mathem! Inte minst att man kan beställa och abonnera på "allt", frukostmat, frukt, blöjor och vad tusan man vill ha. Matkassarna är bra. Mathem är extremt hjälpsamma och trevliga vid all kundkontakt. Allt från dem som plockar ihop varorna som ringer vid frågor, till kundservicepersonal och inte minst de som levererar varorna. Läs mer