Alla kategorier E-handel Matkomfort

Matkomfort, sid 2

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 512 kunder tycker om Matkomfort

• 2019-04-10

Annika A skrev om Matkomfort
    Alltid hög kvalitet på råvarorna samt varierade och goda recept. Snabb och tillmötesgående återkoppling från kundservice. Kunde inte vara nöjdare! Läs mer
    2019-04-10 Matkomfort svarar Annika A
    Det är ju det bästa betyg vi kan få, tack Annika! Toppen att vi får vara med och underlätta er vardag med god mat och snabb service.
  • 2019-04-10

Markus H skrev om Matkomfort
    Deras tjänst är otroligt smidig, prisvärd och har verkligen förenklat vår vardag. Läs mer
    2019-04-10 Matkomfort svarar Markus H
    Underbart att höra Markus, tack snälla för toppbetyg! Härligt att vi på riktigt förenklar er vardag med vår middagslösning.
  • 2019-04-07

Christer J skrev om Matkomfort
    Det finns inte så mycket att tillägga mer än att vi är väldigt nöjda och rekommenderar det gärna till andra. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Christer J
    Härligt att höra Christer!
    Tack för toppbetyg och för att vi får hjälpa dig med vardagsmaten.
  • 2019-04-06

Emma L skrev om Matkomfort
    Jag beställer Stockholmslådan varannan vecka men bokar av ofta då recepten inte passar vår smak eller att vi inte kan äta delar av receptet pga graviditet.

Alltid god mat men kort hållbarhet på råvarorna, kan knappt spara till helgen om man inte hinner laga måndag-torsdag. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Emma L
    Tack för ditt betyg och din viktiga feedback Emma!
    Toppen att ni hittat rätt enkelheten i att boka av när menyn inte faller i smaken eller inte passar av andra anledningar. När det gäller graviditeten får du gärna meddela vilka råvaror/maträtter du väljer bort! Röding serverar vi ytterst sällan och någon av våra andra fiskar ska inte vara några problem. Vi ser också över på vårt håll, vad det kan vara då det var ett par år sedan vi var gravida här, och uppdaterade på vad som skulle undvikas.

När det gäller hållbarheten beställer vi våra råvaror på måndagen, då vi stänger för ändringar. Fisken fiskas, kycklingen slaktas och råvarorna packas, transporteras till oss och vi packar råvarorna under helgen. Längre hållbarhet har dessvärre inte dessa färska råvaror. Kycklingen brukar hålla till lördagen och vissa fiskar håller lika länge, vissa till torsdagen. Den vegetariska rätten beror lite på vilka grönsaker som är med och hur de håller. Såser, soppor och grytor håller alltid minst veckan ut. Smaka och lukta - även om jag förstår att ni kanske inte vill vara på gränsen pga graviditeten. Hör av er om det är något speciellt ni undrar över i hållbarhet och råvaror! Eller vad som helst.
  • 2019-04-05

Beatrice A skrev om Matkomfort
    Vegetarisk låda med tre måltider för två personer.
    Mycket god mat och lagom tillagningstid.
    Leveranserna funkar bra, bara vid ett tillfälle hade distributören fått fel portkod - som om vi hade ändrat fast vi inte hade det.
    Fint att erbjuda leverans på måndag när det är påskdag på söndag.
    Tråkigt med alla plastburkar. Torra varor borde kunna ligga i papperspåsar.
    Vi är mycket nöjda, tjänsten förenklar tillvaron. Plastburkarna är det enda som gör att jag inte sätter en femma som betyg. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Beatrice A
    Tack för ditt fina betyg Beatrice! Då hoppas jag att det snart går upp till en 5:a, när du läst nyhetsbrevet som vi precis skickade ut i helgen.
    Ett litet utdrag:
    När det gäller ris, pasta och kryddor till exempel, har vi nu äntligen hittat en förpackningsmaskin som passar vår verksamhet. Det är en stor investering för oss som vi tycker det är värt att göra, då vi kommer kunna minska plastanvändningen för torrvarorna med ca 60 %. De nya förpackningarna är av mjukplast och i den nya maskinen kommer vi att kunna anpassa storleken på förpackningarna bättre efter innehåll. Den nya maskinen beräknas vara i bruk i höst.

Vi har däremot valt att behålla befintlig förpackning till de såser, soppor och grytor vi kokar hos oss eftersom färskvaror ställer helt andra krav på förpackningen. De behöver tåla värme och vara tätare än en förpackning för till exempel ris och kryddor. Vi ser också en stor vinning i att burken till skillnad mot en påse är återförslutningsbar vilket minskar matsvinnet.
    Hör mer än gärna av dig om du har några fler funderingar!
  • 2019-04-05

Anna H skrev om Matkomfort
    Oftast Familjefavoriter matkasse, provat även vroom. Återkommer alltid till Matkomfort om jag provat ngt annat. Går inte att jämföra. Särklass bäst. Råvaror toppen, fantastiskt såser (det är de som gör allt!) och bra rätter utan för många moment och tjafs.
    Det som drar ned är att de helt plötsligt valt att ha med kotlett varje vecka som inte alls går hem hos oss (förstår inte valet av denna vara återkommande) så 1/4 måltider går bort. De övriga alltid super. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Anna H
    Tack för ditt fina betyg Anna! Toppen att du hittat rätt hos oss och det är ju perfekt att växla lite som det passar.
    Kotletten är en bra vardagsråvara som många gillar och den brukar särskilt gå hem hos barnen. När vi vill hålla oss till svenskt och färskt är det också en bra huvudråvara som funkar prismässigt och att få från våra leverantörer i de storlekar vi behöver. Har du några önskemål och tips om nya huvudråvaror och kanske till och med någon leverantör, är du varmt välkommen att höra av dig!
  • Ann-sofie N

2019-04-03

Ann-sofie N skrev om Matkomfort
    Stockholmslådan. Det är alltid väldigt tydligt hur jag beställer/avbeställer mina leveranser. Om jag gör uppehåll mm.
    Det var ett trevligt bemötande hos Kundservice. Det överträffade mina förväntningar, även om en del tillbehör är i mesta laget (men det går inte att skicka ut t ex en halv zucchini. Vi är måna om att all mat ska gå åt i vår familj.
    Vi använder fortfarande Matkomfort och kommer att göra det så länge vi är nöjda.
    Med vänlig hälsning, Annsofie Nyström Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Ann-sofie N
    Härligt att höra att du är nöjda med oss och som du säger, vissa grönsaker går inte att dela då de snabbare tappar i fräschhet i så fall. Går inte allt åt de närmsta dagarna, skiva ner och frys in! Perfekt i en gryta eller så lite senare. Många bäckar små... kan bli en hel soppa/gryta eller liknande.
  • 2019-04-03

Josefin J skrev om Matkomfort
    Jag har prövat många kassar och har fastnat för matkomfort pga
    - nästan alltid väldigt god mat
    - går snabbt att laga då såserna är färdiga
    - mycket bra råvaror, framförallt köttet är det mycket hög kvalite på
    - lätt att ändra kasse enskilda veckor för att få variation
    - pålitliga leveranser både tidsmässigt och innehållässigt Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Josefin J
    Underbart att höra Josefin, tusen tack för det fina betyget!
  • Britt E

2019-04-03

Britt E skrev om Matkomfort
    Spännande varierande recept. Gott och enkelt att tillaga. Bra service vid önskad ändring av leveransdag samt leverans direkt till dörren på avtalad tidpunkt. Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Britt E
    Härligt att höra att ni är nöjda med smak, enkelhet, leverans och service! Tack för fint betyg.
  • 2019-03-31

Ann Thomsson W skrev om Matkomfort
    Mycket bra mat . Varierande maträtter som går relativt snabbt att laga. Det enda synpunkten jag har som är negativt är att det är dyrt, väldigt dyrt. Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Ann Thomsson W
    Tack för ditt fina betyg! Trots att du tycker det är dyrt hoppas vi att det känns prisvärt i längden. Vi har provhandlat alla ingredienser som behövs för en vecka för 4 personer (Premium) och skillnaden blev någon hundralapp. Då får du det dessutom förberett och hemkört. Att köpa de råvaror vi levererar blir alltså inte mycket dyrare via oss då vi har en god kontakt med exempelvis Bjärefågel. Köper man andra typer av råvaror och passar på att köpa det som är på extrapris i butiken, går det absolut att komma ner i pris.
    Det går utmärkt att ha leverans varannan vecka, var tredje eller kanske en gång i månaden, för att med jämna mellanrum få lite hjälp.

Kenth A skrev om Matkomfort
    Premium låda för två som det oftast räcker till lunch för en person. Blir alltid utomordentligt bemött av matkomfort. Alla såser och liknande håller restaurang klass.
    Alla förväntningar är uppfyllda och vi har blivit rejält bortskämda med mat i superklass Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Kenth A
    Underbart att vi får skämma bort er i vardagen med både mat och service! Tack för superfint betyg.

Natalie C skrev om Matkomfort
    Väldigt bra och enkel matlagning. Bra att såserna alltid kommer klara. Ibland är det lite samma återkommande mattyp, annars toppen! Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Natalie C
    Tack, kul att höra att ni gillar vår enkelhet och att vi förbereder era middagar. Vi söker ständigt efter nya huvudråvaror att variera med. Vår utmaning ligger först och främst i att vi vill jobba med svenskt och färskt kött. Sedan behöver leverantören i fråga ha möjlighet att packa 1-6 portioner, då det vanliga är att de packar för 4. Hör gärna av dig om det är något speciellt du saknar och vill tipsa oss om!

Henrik W skrev om Matkomfort
    Tycker generellt att matkomfort är riktigt bra --> framförallt konceptet att det faktiskt gör livet enklare. Det som just nu har varit det enda negativa är att portionsstorlekarna på sistone har blivit mindre och mindre vilket är lite störande då min sambo och jag aktivt tagit beslutet att ha 3 portioner (x3) i veckan för att hon även ska få matlåda.

Viktigt också med variation i rätterna om man ska kunna köra matkomfort i flera år - vilket jag vill göra!

Tack! Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Henrik W
    Härligt att höra att ni är nöjda med oss och att vi får underlätta er vardag.
    Jag har kollat med köket och mängderna har inte minskat. I någon rätt här och där har vi dragit ner på köttmängden och kompletterat upp med andra proteiner eller byggt en rätt där inte köttet är i fokus. Det är den enda skillnaden. Återkom gärna med någon specifik rätt som ni känner är mindre, så kan vi kolla upp mer noggrant!
  • 2019-03-28

Ann-cathrin W skrev om Matkomfort
    Köpte Premium 2 personer
    Väldigt nöjda såserna m.m väldigt goda.
    Men har gjort ett längre uppehåll på grund av att kostnaden som är lite i högsta laget för 2 pers 4 dagar i veckan
    Hushållsbudgeten blev lite för hög tyckte vi .
    Annars är allting bra .
    Med vänlig hälsning, Ann-Cathrin Wennström Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Ann-cathrin W
    Tack för din fina rekommendation, härligt att ni var nöjda med oss. Varmt välkomna tillbaka att beställa någon enstaka vecka då och då, ha leverans varannan vecka eller en gång i månaden kanske!
  • 2019-03-27

Eva-lisa O skrev om Matkomfort
    Återkom som kund efter några års frånvaro. Fick hjälp med leveranstider och dessutom rabatt på de första leveranserna. Snabb och trevlig kundservice och trevlig matleverans. God mat också. Läs mer
    2019-03-28 Matkomfort svarar Eva-lisa O
    Härligt att ha dig tillbaka och höra att du är nöjd med leverans, mat, service och kundtjänst. Tack för fint betyg Eva-Lisa!
  • 2019-03-27

Pernilla T skrev om Matkomfort
    Bra och varierande rätter. Goda såser. Läs mer
    2019-03-28 Matkomfort svarar Pernilla T
    Tack för fint betyg Pernilla! Toppen att du gillar rätterna och att såserna är goda.
  • Maria B

2019-03-22

Maria B skrev om Matkomfort
    Haft både Premium- och Stockholmslådan, lika nöjd med båda. Gott och fräscht. Såserna håller vad de lovar. Hade hoppats på att få rester över till lunch på jobbet nån gång familjen slukat alltid allt på kvällen. Läs mer
    2019-03-26 Matkomfort svarar Maria B
    Underbart betyg Maria, tack! Kanske lite snopet att det inte blir någon lunch över när även resterna går åt redan på kvällen. Gott betyg från alla i familjen med andra ord, härligt!
  • Veronica F

2019-03-22

Veronica F skrev om Matkomfort
    Jag får en matkasse var annan vecka. Det är goda och varierande recept med bra råvaror och underbara såser. Maten levereras på utsatt tid. Jag är en mycket nöjd kund Läs mer
    2019-03-26 Matkomfort svarar Veronica F
    Tack för ditt fina betyg och din rekommendation! Härligt att du är nöjd med allt från variation och råvaror till leveranser och fram för allt såserna!
  • 2019-03-22

Carolina T skrev om Matkomfort
    I princip alltid god mat som jag dessutom aldrig hade kommit på att laga själv. Läs mer
    2019-03-26 Matkomfort svarar Carolina T
    Härligt att höra att vi inspirerar med god mat i din vardag, tack för fint betyg!
  • Ingalill A

2019-02-19

Ingalill A skrev om Matkomfort
    Köper matlådan "Premium" varannan vecka. Jättegoda och omväxlande maträtter som är lätta att tillreda. Levereras punktligt till dörren. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-02-19 Matkomfort svarar Ingalill A
    Åh va härligt att höra Ingalill!
    Tack för ditt fina betyg och för att vi får hjälpa dig i vardagen.
    Ingalill A, Matkomfort gillar detta
  • Helena T

2019-02-18

Helena T skrev om Matkomfort
    Vi har/haft Premiumlådan för två pers. Maten är god och varierad, alltid välkryddad. Inget alls att klaga på. Men jag har problem med att leverans sker för tidigt på söndagar - det begränsar helgens aktiviteter. Sen är det förstås egentligen onödigt dyrt för två personers mat under fyra dagar. Det är därför vi valt att bara ha leverans max en gång i månaden. Läs mer
    2019-02-19 Matkomfort svarar Helena T
    Tack för ditt fina betyg Helena! Toppen att maten smakar bra och att det inte finns något att klaga på. Det är helt perfekt att ni hittat det intervall som passar er och att ni väljer hur ofta ni vill ha vår hjälp i vardagen. Gällande leveranstiden planerar vår transportfirma så det blir så effektivt som möjligt. De väljer den bästa rutten vilket är bra för både miljön och ekonomin och någonstans behöver vi börja. Bra att det funkar för er ändå.

Anna K skrev om Matkomfort
    Varierade menyer, tydliga instruktioner, gott bemötande. Ibland står inte proportionerna av tillbehör i riktig korrelation till övrig meny.
    Överlag nöjd! Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Anna K
    Tack för ditt betyg Anna! Härligt att du är nöjd över lag med oss, att du uppskattar våra menyer, bemötandet och instruktionerna. Hälsar kockarna angående proportionerna och hör av dig om det är någon speciell rätt du tänker på, så vi kan se om det är någon speciell råvara eller så som det blir mindre av.

Håkan W skrev om Matkomfort
    Utmärkta menyer som är varierande.
    Såserna - himmelskt goda och sådant som jag troligen aldrig själv skulle göra (eller komma på att göra)
    Enbart närodlat (i så stor utsträckning som möjligt) eller eko. Dessutom så är det mesta baserat på säsong
    Stor variation på hur stora "lådor" man vill ha - vill du ha en låda anpassad för 1 person, inga problem. Vill du nästa omgång ha en för 4 personer, inga problem.
    Inget svinn - mängden varor är anpassat efter antal portioner. Jag har aldrig haft så lite som jag kasserar.
    Smidig hemsida och enkelt att avbeställa eller ändra.

Och slutligen - en riktigt trevlig personal. Det mesta går att lösa Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Håkan W
    Håkan, tack för din fantastiska rekommendation!
    Underbart att vi kan erbjuda himmelskt goda såser, att det känns smidigt att byta antal portioner efter ditt behov, att vi hjälps åt att minska matsvinnet och att du blir bra bemött hos oss. Vi är väldigt glada att vi får hjälpa dig med vardagsmaten!

Cecilia M skrev om Matkomfort
    Gott, enkelt, smart. Superbra service, vi har haft vroom och det har varit super! Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Cecilia M
    Härligt att höra Cecilia, tack för toppbetyg!
  • 2019-02-06

Anna F skrev om Matkomfort
    God mat för mig som är riktigt kräsen. Mycket bra bemötande vi kontakt med kundtjänst. Läs mer
    2019-02-06 Matkomfort svarar Anna F
    Härligt att vår mat smakar och att den går hem även hos den riktigt kräsna.
    Tack för fint omdöme och toppbetyg Anna!
  • 2019-02-05

Susan T skrev om Matkomfort
    Jag abonnerar på Vego Premium varannan vecka. Goda vegetariska rätter som (peppar, peppar) de flesta i familjen gillar. Läs mer
    2019-02-06 Matkomfort svarar Susan T
    Tack för fint betyg Susan! Härligt att alla gillat maten hittills, vi hoppas att det fortsätter. Sätt gärna betyg veckovis på Mina sidor också, de jobbar vi mycket med.
  • 2019-02-05

Hanna A skrev om Matkomfort
    Vegomatkassen. Bra service och digitala tjänster.

Jobbigt med lådan - jag skulle hellre få leveranserana i pappkasse som är enklare att återanvända. Läs mer
    2019-02-05 Matkomfort svarar Hanna A
    Tack för fint betyg Hanna! Härligt att du gillar maten, servicen och tjänsten.
    Du vet väl att du kan vika upp och platta till lådan och återlämna den till chauffören vid nästa leverans? Då tar han den med sig och återvinner den.
  • Anna J

2019-01-29

Anna J skrev om Matkomfort
    Enkelt, gott och superkvalitet! Läs mer
    2019-02-04 Matkomfort svarar Anna J
    Va härligt att höra, tack för toppbetyg Anna!
  • 2019-01-24

Christina L skrev om Matkomfort
    Vego varannan vecks.
    Bemötandet var helt proffsigt, snabba svar och vänligt
    Jag utvidga mitt ärande och få nya impulser
    Förväntningarna var rimliga men överträffades oftast. Några få rötter var lite tråkiga men uppvägdes av alla goda såser. Läs mer
    2019-01-25 Matkomfort svarar Christina L
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Christina!
    Toppen att du alltid blivit snabbt och proffsigt bemött hos oss. Plus att vi kan ge dig inspiration i vardagen och överträffa dina förväntningar! Skulle såserna inte väga upp lite trötta grönsaker hoppas jag du hör av dig till oss, om de inte går att använda.

Gun-britt G skrev om Matkomfort
    jag köper 4-a dagars matlåda,premium.Ett enkelt sätt att få hem
    ingredienser till god och näringsriktig mat.Jag har bara lådan under vintern, eftersom jag har svårt att ta mig till affären då.
    Jag blev rekommenderad matkomfort av en vän. Jag blir alltid väl bemött av företaget, även om jag inte är så duktig att fixa allt på datorn.Förväntningarna var precis som min vän hade sagt, till i och med bättre!
    Sammanfattningen blir en fyra i betyg, hade kunnat bli en femma
    om det inte hade varit så mycket chili, som jag inte tål så bra.
    Trevligt också med poängpresenter Hälsningar Gunbritt. Läs mer
    2019-01-23 Matkomfort svarar Gun-britt G
    Toppen att du hittat ditt sätt att låta oss hjälpa dig i vardagen - när det är sån här vinter och sånt här väglag är det perfekt att ta hjälp av oss med vardagsmaten! Härligt att vi kan hjälpa till och att vi överträffat dina förväntningar som din vän gav dig när du blev tipsad. Tack för att du rekommenderar oss vidare! Trevligt att du gillar våra premier man kan samla ihop till och så hälsar jag kockarna angående chilin. Något de som du märkt är väldigt förtjusta i. Ofta försöker vi skicka med den bredvid, så man kan välja om man vill spetsa till det ytterligare eller ej.

Margareta E skrev om Matkomfort
    Premium för två. Alltid fått positivt bemötande när kontakt behövts. Det är väldigt skönt att inte behöva tänka på vad som ska planeras/inhandlas den vecka vi har leverans. Överlag har våra förväntningar infriats, mer i början än numera. Upplever att variationen på råvaror klart minskat och att vi ofta vill komplettera med mer grönsaker och utesluta ris/pasta. Sen kan vi också tycka att såser blivit alltför kryddstarka och dödar maten. Har påpekat detta i recensioner tidigare.
    Som helhet gillar vi Matkomfort och konceptet med färdiga såser od. Läs mer
    2019-01-22 Matkomfort svarar Margareta E
    Underbart att mat, hjälpen och bemötandet uppskattas!
    Vi hör det ibland, att vi överraskar i början och skämmer bort våra kunder med goda smaker och råvaror med mycket hög kvalitet. Sen höjs förväntningarna ytterligare och även om vi kanske ligger kvar på samma nivå upplevs det som "det normala" och inte lika överraskande. Att såser upplevs som mer kryddstarka kollar vi upp med kockarna. Toppen att du meddelat oss tidigare vid betygsättning. Där lägger vi stort fokus när vi jobbar vidare med framtida menyer.
    Tack för fint helhetsbetyg!

Louisa E skrev om Matkomfort
    Väldigt god och lättlagad mat. Goda såser och färdiga baser. Mina barns absoluta favoritlåda. Läs mer
    2019-01-22 Matkomfort svarar Louisa E
    Underbart att höra Louisa! Barnens favoriter, det är ett väldigt gott betyg. Tillsammans med betyget 5 och "gott och lättlagat" kan det inte bli bättre, stort tack!
  • 2019-01-17

Marie T skrev om Matkomfort
    Många fantastiska såser och gratänger, varierat! Läs mer
    2019-01-18 Matkomfort svarar Marie T
    Toppenbetyg, tack snälla Marie!
    Härligt att såser, gratäng och variation uppskattas.
  • 2019-01-17

Mathias K skrev om Matkomfort
    Har premiumlådan, är kanonnöjd . Mycket variation och nya smaker.
    Hade blivit rekommenderade matkomfort av vänner och förväntningarna uppfylldes och mer därtill. Blivit trevligt bemötta på konoret samt budkillen har alltid ett leende på läpparna. Läs mer
    2019-01-17 Matkomfort svarar Mathias K
    Tack Mathias för ditt fina omdöme och toppbetyget!
    Underbart att höra att vi levde upp till förväntningarna, efter det att vännerna tipsat er - och sen lite till.

Mattias H skrev om Matkomfort
    Vi köper Stockholmslådan varannan vecka. Bra bemötande vid leverans. Skulle önska ännu flexiblare lösning. T. ex. kombinera nuvarande Stockholmslåda med glutenfritt (dvs byta ut glutenprodukter när det är aktuellt). Önskar även korta ledtiden för avbokning av lådor man inte önskar. Läs mer
    2019-01-15 Matkomfort svarar Mattias H
    Tack för omdöme och fint betyg Mattias!
    Härligt att ni hittat rätt i Sthlmslådan. Skulle vi erbjuda en glutenfri variant för alla våra lådor i alla portionsstorlekar skulle det bli dubbelt så många produkter, en logistik vi i dagsläget inte klarar. Men bra att höra att det efterfrågas, så får vi se framöver.

Att vi behöver framförhållningen är för att vi beställer exakt så mycket vi vet att vi ska levererar ut kommande söndag och våra leverantörer behöver den framförhållningen då vi endast jobbar med färskt kött. Efter beställningen på måndagarna fiskas och slaktas det, sedan ska det packas i våra olika portionsstorlekar. På det här sättet behöver vi inte kalkylera för svinn vilket skulle påverka priset. Men framför allt är vi på detta sätt med och påverkar matsvinnet. Eftersom vi har den framförhållningen beställs inget extra och inget slängs! Matsvinnet är något vi brinner för och vill jobba för att minska. Både hos oss som leverantör men även hemma hos våra kunder.

Hoppas det funkar även i fortsättningen med lite glutenvaror från oss!
    Thérese Å, Matkomfort gillar detta

Cecilia R skrev om Matkomfort
    Bra recept och goda såser.
    Dålig kvalitet på frukt och grönsaker, många gånget senaste halvåret får man skära bort och slänga innan användning (bara ett par dagar efter leverans) Läs mer
    2019-01-15 Matkomfort svarar Cecilia R
    Tack för fint betyg Cecilia. Härligt att ni gillar recept och våra såser. Men tråkigt att höra att ni fått dåliga grönsaker flera gånger senaste halvåret! Toppen att vi får vetskap om det så vi kan se var det brister. Återkom gärna till oss om det är några speciella grönsaker som "alltid" är dåliga eller inte håller fram tills de ska ätas, så vi kan spåra.

Marielena U skrev om Matkomfort
    Väldigt god mat som uppskattas av hela familjen. Just nu har vi Vroom kassen. Kort tillagningstid då mycket redan är förberett. Kan varmt rekommendera Matkomfort Läs mer
    2019-01-15 Matkomfort svarar Marielena U
    Åh va härligt att höra Marielena. Kul att ni hittat rätt med Vrooom just nu.
    Tack för fint omdöme och toppbetyg!
  • 2019-01-12

Jenny R skrev om Matkomfort
    Köpt Vroom och Premium. Oftast är allt super gott, era såser och enkelhet slår alla konkurrenter. Kan dock ibland var ofräscha grönsaker, har ibland fått slänga och köper hellre grönsakerna själv för att få dom av bästa kvalite. Så anstränger ni er även på grönsakerna kommer ni bli oslagbara. 😊 Läs mer
    2019-01-14 Matkomfort svarar Jenny R
    Tack Jenny för fint betyg och omdöme! Härligt att höra att vi verkligen underlättar med enkelhet.

Men tråkigt att du känner att du fått dåliga grönsaker - och så många gånger. Vi anstränger oss verkligen och visst kan det gå fort ibland men allt ska ses över innan det packas och vissa grönsaker ser man inte utanpå, hur de är inuti. Vi köper förstås alltid fräscht från våra leverantörer. Meddela oss gärna om du orkar/hinner, så vi kan ta det vidare med våra leverantörer vid behov.
    Bra att du uppskattar att varva med Vrooom då där du kompletterar själv med det vi tipsar om eller helt egna grönsaker efter tycke och smak. Och tid!

Frida K skrev om Matkomfort
    Familjefavoriter
    Bra hjälp o h service i samband med att vi missade att beställa och ville bli uppsatta på väntelista. Detta skötte matkomfort galant så att det löste sig för oss. Läs mer
    2019-01-09 Matkomfort svarar Frida K
    Åh va härligt att höra Frida!
    Tack för att vi får hjälpa er i vardagen och tack för det fina betyget!

Cecilia T skrev om Matkomfort
    Vi har testat både Vroom-kassen och Familjefavoriter, båda kassarna har varit jättebra. Enkla och goda. Såserna är fantastiska. Vi har aldrig haft något som helst problem med varken kvalitet eller leverans. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-01-08 Matkomfort svarar Cecilia T
    Härligt att både Vrooom och Familjefavoriter varit bra och toppen att ni varvar mellan dem. Tack för betyg och rekommendation!

Christine L skrev om Matkomfort
    Vroom- vi är jättenöjda, kanske nån mer snabblagad mat ibland som tar ca 20 min.
    Potatis i ugn tar närmare 40 min inte 20 som står i receptet. Men det är det enda. Vi har haft vroom över ett år och är som sagt jättenöjda!!! Läs mer
    2019-01-08 Matkomfort svarar Christine L
    Tack snälla för fint betyg Christine!
    Härligt att ni hittat rätt hos oss med Vrooom.
    Alla ugnar är olika och tar olika lång tid men vi ser över tiderna i beredningstexterna. När vi provlagar hos oss räcker oftast 20-25 minuter.
  • Birgitta A

2019-01-06

Birgitta A skrev om Matkomfort
    Matkomforts låda premium/1 pers är alldeles utmärkt för mig, lite äldre kvinna med inte så stor mataptit. Det blev alltså ofta 6-7 port. i en låda för mig. Som tur är, är det bra hållbarhet på all mat.
    Tyvärr har mitt liv varit lite för oplanerat pga sjukdom och lite svårigheter att komma igen, men sen!
    Jag har rekommenderat matlådorna till vänner, men de tycker ofta att det är dyrt. Men se ovan! Bra kvalitet och lite nya impulser varannan vecka är värt lite grann! Läs mer
    2019-01-07 Matkomfort svarar Birgitta A
    Tack för din fina rekommendation och toppbetyget! Härligt att vi får hjälpa dig i vardagen när det passar dig och att du får ut flera måltider än vad vi planerat för. Då blir det som du skriver än mer prisvärt. Härligt att du rekommenderar oss vidare till dina vänner. Använd din mejladress som rabattkod, så får de 150 kronor rabatt på sina 4 första leveranser - då blir det prisvärt! Och du får förstås en rabatt som tack, för varje vän som testar oss.
  • 2019-01-03

Birgitta J skrev om Matkomfort
    Alltid gott och lättlagat. Goda tillbehör. Läs mer
    2019-01-03 Matkomfort svarar Birgitta J
    Härligt att höra Birgitta! Tack för toppbetyg.
  • 2019-01-01

Johan P skrev om Matkomfort
    Vi har genom åren köpt olika lådor och är generellt sett nöjda. Barnlådan höll inte tillräcklig "vuxenklass" och barnen var inte heller så förtjusta i den så den köper vi inte längre.
    Priset är lite i överkant för oss så vi använder lådan bara när vi har särskilt behov av att underlätta vår vardag.
    Ibland kan vi uppleva lite väl varierande kvalitet på rätterna med någon enstaka rätt som känts väldigt basic samtidigt som det är hög kvalitet för det mesta.
    Senaste omgången har vi fått många dåliga råvaror - det tog 5 veckor innan vi fick en låda där vi kunde använda samtliga grönsaker. Vi använder oss inte av möjligheten att få dessa ersatta eftersom det är lätt och billigt att ersätta t.ex. en rödlök. Det drar dock ned intrycket av en relativt dyr kvalitetsprodukt. Packningen går ju snabbt (jag har viss insyn eftersom jag besökt anläggningen) och det är lätt att missa felaktiga produkter men om ni kan justera den processen något så tror jag att ni skulle kunna eliminera problemet.
    I grunden är jag ändå mycket nöjd med produkten/tjänsten. Tack! Läs mer
    2019-01-03 Matkomfort svarar Johan P
    Tack Johan för fint betyg och bra feedback!
    Härligt att ni tar hjälp av oss när ni verkligen behöver lite avlastning och att ni då tycker det är värt det något högre priset. Plus att du är nöjd över lag med oss. Många efterlyser mer basic rätter då och då för att de ofta går ännu snabbare att tillaga.
    Tråkigt att höra att ni fått dåliga råvaror så många gånger! Det hör till ovanligheten och bra att vi nu får vetskap om det så vi kan 1. meddela våra leverantörer och 2. som du nämner se över rutiner vid packning. Det går fort och oftast väldigt bra. Hälsar vidare till köket.
  • Cecilia S

2019-01-01

Cecilia S skrev om Matkomfort
    God mat som nästan alltid funkar med barnen och de vuxna.. Punktlig och bra med leveranserna, bra med sms notifieringar.
    Tycker det känns ibland som jag har mycket plast att ta hand om, vet inte om det går att minska men det skulle kännas bättre. Läs mer
    2019-01-02 Matkomfort svarar Cecilia S
    Tack för toppbetyg Cecilia! Härligt att höra att det mesta funkar både för barn och vuxna.
    Tack för feedback angående förpackningarna. Vi är medvetna om plasten. Tänker man på alla ingredienser som är i såser och grytor, och att alla de har en egen förpackning, är det inte så mycket! Det tåls också att jämföra med att vår plast går att återanvända om och om igen och sedan är det bra om den återvinns. Den är väldigt eftertraktad på andrahandsmarknaden, bland annat till bilindustrin. Mjukplastförpackningar kan inte återvinnas, de går till brännbart (även om du lämnar dem i återvinningen tyvärr). Trots det tittar vi på en alternativ lösning för kryddor och exempelvis ris. Får se vad som händer under året!
  • 2018-12-29

Viveka F skrev om Matkomfort
    Bra god mat med fina råvaror!
    Vi brukar beställa Premium eller Stockholmslådan
    Godast har fisksoppan varit
    Övriga soppor gillar vi ej hos oss Läs mer
    2019-01-02 Matkomfort svarar Viveka F
    Tack för fint betyg och bra feedback Viveka! Härligt att fisksoppan smakar och bra att höra om de andra. Vi kollar mycket på betygsättningen när vi jobbar med menyerna framåt.

Johanna G skrev om Matkomfort
    Enkelt smidigt och otroligt gott Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Johanna G
    Tack för toppenbetyg Johanna!
    Härligt att det smakar och att vi underlättar din vardag.

Anki C skrev om Matkomfort
    Familjelådan och Stockholmslådan
    Leverans perfekt i tid.
    Bra hemsida.
    Bra mat. Jättegoda såser. Ibland lite knappt med kött/fisk för 4 personer.
    Stockholmslådan blev väl dyr. 3 vardagsmiddagar för ca
    1 200 kr.
    Kanske återgår till Familjelådan när det blir stressigt på jobbet i vår. Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Anki C
    Tack för fint betyg Anki!
    Härligt att du gillar det mesta med oss och toppen att höra att det smakar bra. Sthlmslådan är något dyrare per portion då den innehåller våra dyraste råvaror, kycklingen och fisken. Plus att de ekologiska grönsakerna och de vegetariska råvarorna vi använder är dyrare.
    Toppen att ni ändå känner att vi sparar tid åt er och att ni får god mat från oss. Perfekt att ni väljer den låda som passar er vardag bäst. Byt som det passar från vecka till vecka!

Conny L skrev om Matkomfort
    Matkomfort premium.
    Professionella i sitt handläggande både vid tecknande av abonnemang och lika bra vid stopp.

Bra variation och framför allt bra råvaror

Vi kör vidare med detta. spar både tid och pengar. Dessutom blir det inget slänga Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Conny L
    Tack för toppbetyg och fint omdöme Conny!
    Härligt att du uppskattar vår hjälp, vår målsättning att minska matsvinnet och våra råvaror plus att ni verkligen sparar både tid och pengar med oss.

Åsa G skrev om Matkomfort
    Vroom är bra och snabb, vego är bra men ibland för många moment det skulle vara bra med mer halvfärdigt i vegolådan Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Åsa G
    Tack för ditt betyg och recension Åsa!
    Toppen att du varvar Vrooom och Vego Premium. Det blir en del moment för att få en komplett vegetarisk rätt känner vi. Vi tittar mycket på betygsättningen och får de lite snabbare rätterna bra betyg ska vi nog kunna få in dem lite oftare.

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö