Alla kategorier Matkasse Stockholms län Tyresö Matkomfort

Matkomfort, sid 2

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö — Visa karta

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 408 kunder tycker om Matkomfort

• Ann B skrev om Matkomfort
    Råvarorna är alltid av god kvalitet och såser och röror mm fantastiskt goda. På totalen en restauranglik upplevelse i eget kök med minimal tillagningstid. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Ann B
    Underbart att höra Ann, precis så som vi hoppas det ska kännas hemma i vardagen. Tack för fint betyg!
  • Lena K
    Lena K skrev om Matkomfort
    Är mycket nöjd med premiumlådan för tre personer min man och jag har i veckorna. Det räcker till en matlåda då också. Gott och lättlagat. Speciellt nöjd med välsmakande hemlagade såser och dressingar i liten burk. Saknar helglådan som levererades torsdagar med fina råvaror till två lyxiga och goda middagar. Synd att det konceptet upphörde. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Lena K
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Lena! Härligt att vi uppskattas i er vardag och att mat för 3 personer passar er med matlåda. Roligt att höra att Premium Helg uppskattades. Den kanske återuppstår i lite olika former framöver. Håll utkik!
  • Annika T skrev om Matkomfort
    Jag har köpt Premielådan med 4 måltider för två personer.
    Jag tycker det är skönt att slippa hitta på varje dag vad vi
    skall äta till middag. Mycket smidigt att få hem allt på söndagen.
    Roligt att få så hög kvalitet på alla ingredienser.
    Måltiderna är välsmakande omväxlande och enkla att laga.
    Skönt att slippa allt planerande. Vi spar både tid och pengar
    eftersom vi inte behöver gå och handla så ofta.
    Sommarhälsningar
    Annika Tamm Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Annika T
    Åh vilket fint betyg och omdöme Annika, tack snälla!
    Toppen att vi får hjälpa er i vardagen och att vi underlättar både val och själva matlagningen - och att ni med oss också sparar både pengar och tid.
  • Anders F skrev om Matkomfort
    Beställer matkasse varannan vecka (just nu Stockholms kassen). Bra innehåll med fantasifulla anrättningar. I samtliga fall bra kvalitet på råvaror och kompletterande såser. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Anders F
    Härligt att vår mat och våra såser uppskattas. Tack för toppenbetyget Anders!
  • Marianne L skrev om Matkomfort
    Jag har Stockholmslådan varannan vecka och är mycket nöjd med den.

Och jag bemöts trevligt och proffsigt av företaget, någon gång tycker jag att det vegetariska alternativet har varit mindre lyckat t.ex. var det svårt att göra falafel senast.

Jag återkommer gärna i höst.

Med vänlig hälsning
    Marianne Lundeberg Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Marianne L
    Härligt att vi ses igen i höst Marianne! Tack för fint betyg och toppen att höra vad som kanske också varit lite krångligt.
  • Nana W skrev om Matkomfort
    Mina beställda matvaror levererades inom given tidpunkt och de motsvarade förväntad kvalitet. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Nana W
    Tack för det fina betyget Nana! Härligt att höra att vi motsvarade era förväntningar.
  • Josefin H skrev om Matkomfort
    Vi har haft Stockholmslådan ett tag nu, och vi är supernöjda! Jättegoda recept, med bra kryddning och smak men som samtidigt är enkla och snabba att laga. Råvarorna är alltid jättefina, dessutom! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Josefin H
    Åh va roligt att höra att ni är nöjda med oss och Sthlmslådan. Tack för det fina betyget!
  • Louise R skrev om Matkomfort
    Väldigt trevligt bemötande i kundservice, aldrig några problem med leveranserna, bra o balanserad mat- vi har varit kunder hos Matkomfort i många år nu o är supernöjd! Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Louise R
    Tack för den rekommendationen Louise! Toppen att höra att ni är nöjda med allt från mat till service och leveranser.
  • Rebecka R skrev om Matkomfort
    Matkomfott uppfyller alla förväntningar avseende kvalitet på råvaror och färdiga delar av måltiderna (såser). De håller vad de lovar gällande tidsåtgången av de olika rätterna. Bonus för att jag fick en gåva vid min födelsedag och en annan gå a för att jag varit trogen kund! Litet minus för att man inte kan beställa för 5 personer vissa menyer och detta kommer att leda till problem när barnen växer då vi är 5 i familjen. Sammantaget är vi ändå mycket nöjda med matkomfort som helhet. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Rebecka R
    Härligt att höra att ni uppskattar oss som helhet och att våra små uppvaktningar överraskade och uppskattas! När det gäller Familjefavoriter har vi vissa råvaror som endast går att köpa för 4, från våra leverantörer. Därför kan vi inte dela upp i flera storlekar som för Sthlmslådan och Premium. Det går heller inte att köpa till extra av huvudråvaran som för Vrooom och Premium, då det krävs en storlek för två personer. Hoppas att vi ändå får fortsätta hjälpa er i vardagen när barnen blir större, då kanske med någon av våra andra matkassar.
  • Helena R skrev om Matkomfort
    Enkelt att följa recept och anpassa efter tycke och smak. Snabblagad lyxmat för vardagen!
    Allltid bra råvaror och portionsstorlekar.
    Rekommenderas! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Helena R
    Toppen att höra Helena, tack för fin rekommendation!
  • Lotte E
    Lotte E skrev om Matkomfort
    Premiumlådan. Trevligt bemött, inga konstigheter. Maten kommer när den ska och avviseras. Alltid trevliga personer som levererar.
    God mat i sin helhet, men för många feta såser med majonnäs. Svårt att följa recepten, skulle vilja ha en annan layout. Nu behöver man läsa i en vänsterruta och en högerruta, ineffektivt och rörigt. Förrstår tanken men tycker det blir svårläst. Är inte heller förtjust i alla dessa plastförpackningar. Går det att återvinna till er, alltså att vi skicka tillbaka en låda med tomma förpackningar när vi får en leverans? Använda glasburkar? Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Lotte E
    Tack för ditt betyg och viktiga feedback Lotte!
    Vi tittar mycket på betygen som kommer in till oss och det är alltid de såser som är baserade på majonnäs, crème fraiche och vår bearnaise som får högst betyg. Därför återkommer de också ofta. Vi försöker väga upp veckan med lättare såser, så vi hoppas att ni vill fortsätta med oss framöver också.

Vi har idag ingen möjlighet att återanvända burkarna. För det skulle det krävas en stor rengöringsanläggning, vilket inte finns. Att köra med glasburkar skulle kräva en ny packmaskin och det skulle bli alldeles för tungt för våra chaufförer. I dagsläget är detta den bästa lösningen. Burkarna går att användas om och om igen hemma och sedan kan de lämnas till återvinningsstation och återvinnas. Jämför du med alla förpackningar som du skulle få hem om du köper alla ingredienser som är i såsen, skulle det bli en hel del.

Tack också för feedback gällande menyn. Vi tänker att man läser från vänster till höger, spaltvis uppifrån och ner. Vi vill gärna ha mer detaljerat önskemål om hur det med ett annat upplägg skulle underlätta för dig! För att ha med oss när vi eventuellt gör om menyerna framöver. Återkom gärna!
  • Eva C skrev om Matkomfort
    Vi har Stockholmspaketet och är mycket nöjda! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Eva C
    Toppen att höra, tack snälla för toppbetyg Eva!
  • Anna Charlotta Ulfsdotter A skrev om Matkomfort
    Vi har haft Matkomfort i omgångar under flera år. Efter uppehåll återkommer vi alltid då det underlättar vår vardag. God mat och omväxlande. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Anna Charlotta Ulfsdotter A
    Härligt att ni kommer och går som det passar er! Toppen att maten och omväxlingen uppskattas, tack för fint betyg Charlotta!
  • Ingrid S skrev om Matkomfort
    Premium låda med extra huvudråvara
    Utmärkt bemötande, mycket hög kvalitet på maten
    Men oproportionerligt mycket sås till rätterna slm ofta måste kasseras.
    Vi är mycket nöjda kunder! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Ingrid S
    Tack för ditt fina betyg Ingrid!
    Härligt att ni är nöjda med oss men tråkigt att ni känner att ni ofta får slänga sås, särskilt med extra huvudråvara!
  • Leif R skrev om Matkomfort
    Dom färska grönsakerna är inte ok, lite "trötta" Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Leif R
    Tack för feedback Leif! Tråkigt att höra att du fått lite trötta grönsaker. Även om det är varmt ute är det kallt i kylar och bilar, så de borde hålla sig. Hoppas du hör av dig till oss via kundtjänst när de inte håller måttet!
  • Samuel S skrev om Matkomfort
    Alltid fantastiskt god och varierad matsedel!
    Även efter 2,5 år är de flesta recept nya för oss.
    Vi fortsätter gärna så länge vi orkar laga vår mat. Vi är nu 89 och 91 år gamla. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Samuel S
    Så underbart att ni uppskattar vår mat och att vi får hjälpa er så länge ni orkar att laga det där sista. Tack för det fina betyget Samuel!
  • Viktoria H skrev om Matkomfort
    Alltid fräscha grönsaker och varor. Stor valfrihet på leveranstid och alltid punklig leverans. Enkelt att handla via appen. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Viktoria H
    Tack för ditt fina betyg Viktoria, även om jag är lite osäker på om du i skrivandets stund blandat ihop oss med någon annan, kanske MatHem.
  • Johan M skrev om Matkomfort
    Vi har provat ett par olika matkassar men aldrig varit riktigt nöjda med råvarorna vi fått. Ofta har grönsakerna varit gamla, köttet av låg kvalitet.

Med matkomfort får man råvaror av exceptionell kvalitet, bjärekycklingen är möjlig att bryna utan att den släpper enorma mängder saltvatten och nibble kotletten ger en mör bit kött när den är stekt. Grönsakerna håller en hög kvalitet och tillagningen är varierad. Såserna är i allmänhet goda och recepten väl varierade med en god kombination av smaker som är väl avvägda där det tydligt märks att de som producerat menyerna är kockar. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Johan M
    Tack för din fina rekommendation Johan, den värmer! Så härligt att höra att våra kockars jobb med råvaror, menyskapande och tillbehör uppskattas och att det märks att vi gillar det vi gör. Toppen att vi får vara med och underlätta er vardag med god mat.
  • Kristoffer E skrev om Matkomfort
    Vi har varit kunder i nästan 3 år, och är jättenöjda. God mat, bra variation och jättebra service! Bra upplägg för oss med små barn också, vi är jättenöjda! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Kristoffer E
    Toppen att höra att ni är nöjda med allt från mat, variation och service! Vi är glada att få hjälpa er i vardagen och härligt att barnen också gillar oss. Tack för toppbetyg Kristoffer!
  • Christian B skrev om Matkomfort
    Matkomforts lådor håller hög klass och kvalité i både leverans och råvaror samt enkla att till laga Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Christian B
    Toppen att höra Christian, tack för det fina betyget!
  • Elizabeth W skrev om Matkomfort
    Kreativa menyer
    Fräscha råvaror
    Superba såser
    Mkt bra kundtjänst
    Alltid lätta att nå Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Elizabeth W
    Tack Elizabeth för ditt fina betyg och ditt omdöme! Härligt att höra att vi uppskattas på alla punkter.
  • Karin L skrev om Matkomfort
    Positivt att det är få moment i matlagningen. Maten har varit god men inte så mycket mer. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Karin L
    Tack för ditt betyg Karin! Tråkigt att maten bara varit god och inte mycket mer. Hoppas att de få momenten väger upp och att vi får fortsätta hjälpa dig i vardagen - och att du då hittar fler rätter som du gillar!
  • Ursula D
    Ursula D skrev om Matkomfort
    Matkomforts produkter underlättar verkligen vardagen. Maten uppskattas av hela familjen och leveranserna är punktliga. Jag uppskattar även flexibiliteten med möjlighet att byta mängd/meny eller pausa vecka för vecka. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Ursula D
    Toppen att du hittat flexibiliteten och enkelheten hos oss, i produkt och mängd efter just ert behov, från vecka till vecka. Tack för att vi får vara en del av er vardag och för fint betyg!
  • Jesper W skrev om Matkomfort
    Mycket nöjd med kvaliten på råvaror och såser. Vissa recept är självklart bättre än andra men överlag nöjd. Kanske lite för lite variation. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Jesper W
    Tack för fint betyg och feedback! Vi ser oss ständigt om efter nya råvaror som passar oss. Ofta är det "svenska och färska huvudråvaror" som är vår utmaning. Samt att leverantörerna inte alltid har möjlighet att packa för 1-6 personer åt oss.
  • Susanne L skrev om Matkomfort
    snabbt enkelt att laga till!
    mycket bra råvaror!
    ALLT har faktiskt varit riktigt gott!
    ger mig inspiration till min egen matlagning Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Susanne L
    Åh va roligt att höra att vi ger dig inspiration och att du uppskattar enkelheten, vår råvaror och våra smaker. Tack Susanne!
  • Björn Lennart S skrev om Matkomfort
    Jag har alltid fått ett bra bemötande och service av god kvalitet.

Jag är mycket nöjd med Matkomfort och dess produkter.

Om jag skulle ha några synpunkter så skulle det vara lite större variation vad gäller rätter. Exempel på saker som gärna skulle få förekomma oftare är sallader och soppor. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Björn Lennart S
    Härligt att höra att du önskar soppor och sallader lite oftare! Det hälsar vi kockarna. Toppen att både service och mat får fint betyg.
  • Joanna B skrev om Matkomfort
    I det stora hela väldigt nöjd. Önskan är dock att det stod på varje ingrediens till vilka rätter den tillhör.
    Tycker också att det är för lite grönsaker. (Jämför gärna med Linasmatkasse som dessutom är billigare). Såserna upplevs väldigt onyttiga. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Joanna B
    Tack för viktig feedback och fint betyg Joanna! Vissa tycker att vi har lite för mycket grönsaker. Det är förstås olika vad man är van vid och ibland kan det spela roll hur många portioner våra kunder har, då vissa grönsaker är svåra att dela. Att märka upp grönsaker och huvudråvaror med vilken rätt den tillhör har vi inte möjlighet att göra i dagsläget. Vet inte hur det skulle fundera. Kanske klisterlapp med dag, liksom på burkarna i så fall.
  • Kerstin A skrev om Matkomfort
    Fina råvaror och jättegoda såser Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Kerstin A
    Tack, härligt att höra Kerstin!
  • Eva R skrev om Matkomfort
    För oss är det värdefullt att inte behöva planera och fundera ut vad som ska ätas till middag i vardagen.
    Det blir enkelt att laga och servera bra mat till familjen. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Eva R
    Härligt att vi på riktigt underlättar er vardag och att vi får servera er god och bra mat. Tack för fint betyg Eva!
  • Anders L skrev om Matkomfort
    Ibland makalöst gott. Ibland förvånansvärt intertsägande. Såserna avgörande. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Anders L
    Tack för ditt betyg och feedback Anders! Toppar och dalar, härligt att våra såser väger upp helheten. Hoppas du hör av dig om det är något speciellt som sticker ut.
  • Agneta H
    Agneta H skrev om Matkomfort
    Goda rätter med fräscha tillbehör, vänligt bemötande vid kontakt med kundservice.Bra bonussystem. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Agneta H
    Toppen att du hittat till vårt bonussystem och våra premier man kan samla ihop till. Kul att vår service och maten är till belåtenhet, tack!
  • Tomas A skrev om Matkomfort
    Bra kvalitet, lagom mix mellan färdiglagat och laga själv, samt bra variation av rätter. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Tomas A
    Tack Tomas för ditt fina betyg! Toppen att vi lyckats hitta en mix som passar dig och din vardag så bra.
  • Nina K skrev om Matkomfort
    Vi har haft Matkomfort i många år och vi säger alltid att vi är så nöjda med kvalité och recept och smak.
    Det har hänt högst två gånger av alla rätter att vi har varit lite missnöjda.
    Annars perfekt för oss som par i 50 års åldern att slippa handla och planera middagar.
    Livskvalité !!! Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Nina K
    Härligt att vi kan få bidra med lite extra livskvalité Nina, tack!
  • Karin A skrev om Matkomfort
    Vi använder matkassen Vroom och tycker att det funkar bra. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Karin A
    Toppen, härligt att ni hittat rätt med Vrooom. Tack för toppbetyg!
  • My L skrev om Matkomfort
    Har haft matkomfort i 4 år och är mkt nöjd. Fräsch och god mat, mkt bra variation. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar My L
    Vi är så glada att vi får fortsatt förtroende att hjälpa er i vardagen. Tack det och för fint betyg!
  • Tommy W skrev om Matkomfort
    Premium - perfekt för mig! Längre text blir sämre Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Tommy W
    Härligt att höra Tommy, tack för fint betyg!
  • Ida K skrev om Matkomfort
    Alltid god mat. Lättlagat och det går snabbt att få middagen klar! Leveranser har aldrig strulat Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Ida K
    Fint betyg Ida, tack! Bra att det funkat smidigt både med att färdigställa maten och med leveranserna.
  • Kerstin K skrev om Matkomfort
    Allt har fungerat bra
    Kanske lite udda kryddning på såserna Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Kerstin K
    Tack för betyg och feedback Kerstin! Toppen att få vetskap om både vad som är bra och mindre bra.
  • Pelle E skrev om Matkomfort
    Grym kvalitet på maten och supergoda såser Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Pelle E
    Wow, tack för superbetyg Pelle!
  • Helen E skrev om Matkomfort
    Jag har en stående prenumeration av premium, 2 portioner, varannan vecka. Jag är för det mesta väldigt nöjd med innehållet. Det som är trevligt är att man får mat som man annars kanske inte hade lagat. Det mesta är gott men ibland lite väl enkla rätter. Råvarorna är oftast av god kvallitet. Eftersom jag beställer låda bara varannan vecka är det viktigt att huvudkomponent och såser går att frysa, vissa veckor finns kanske bara en rätt som går att frysa vilket blir ett problem. Tycker också att det skulle vara bättre med något senare leveranstider, mellan 17 - 18 vore bra. Annars är risken stor att lådan får stå utomhus under längre tid vilket inte är bra varken när det är kallt eller när det är varmt. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Helen E
    Tack för betyg och massor av bra feedback Helen! Härligt att det mesta är bra och att vi får inspirera i vardagen. Vi ska se vad vi kan göra för att säkerställa att fler rätter går att spara om det skulle behövas. De kalla såserna håller oftast längre än vad som står på burken, om de hålls kylda och oöppnade. Smaka och lukta dig fram! De varma såserna går bra frysa.

Enklare och snabbare rätter är efterfrågade och många önskar en som är lite enklare per vecka, att ta till den dagen man har riktigt brått.

När det gäller leveranstiden har vi svårt att planera om utifrån transportfirmans rutt. De optimerar för att slippa åka i samma område flera gånger och därmed göra så lite miljöpåverkan som möjligt. Beroende på var du bor kanske måndagskvällen är ett alternativ för leverans? Eller att hämta lådan i Tyresö, på ICA Stop i Täby eller i Biskopskvarn, på Circle K.
  • Mark P skrev om Matkomfort
    Super gott och fantastiskt qvalité Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Mark P
    Underbart att höra, tack för fint betyg Mark!
  • Anna F skrev om Matkomfort
    Vi har premium men beställer ibland även Familjefavoriter.
    Matkomfort ger alltid en fin service och återkopplar snabbt via deras olika kanaler.

Vi har varit kunder i många år nu och är fortfarande väldigt nöjda. Matkomfort går inte att jämföra med andra matkassar på marknaden. De underlättar vår vardag och sätter guldkant på vardagsmaten! Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Anna F
    Åh, underbart att höra Anna, tack för fint betyg! Vi är så glada att vi får fortsätta att sätta guldkant på er vardagsmat år efter år.
  • Susanna Sawano T skrev om Matkomfort
    Abonnerar på Premium-lådan varannan vecka.
    God mat som uppskattas av både föräldrarna och barnen. Går relativt fort att tillreda då det i princip bara är frukt och grönsaker som behöver fixas innan man kan börja tillaga. Proteinet tillagas som det levereras (filéat, i bitar, strimlat etc). De fantastiska såserna och de för det mesta fräscha och väl portionerade råvarorna är anledningen till att jag väljer Matkomfort framför andra lådor/kassar. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Susanna Sawano T
    Tack Susanna! Roligt att höra att barn så väl som vuxna uppskattar vår mat och våra såser och att vår hjälp uppskattas i vardagen.
  • Lena J skrev om Matkomfort
    Den perfekta "matkassen"! Bra att jag kan byta mellan lådorna varje vecka. Alltid god mat som går snabbt att laga då såserna/baserna är gjorda av Matkomforts kockar. Allt känns fräscht och smakar alltid got! Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Lena J
    Tack för toppbetyg Lena! Perfekt att du byter mellan de olika lådorna från vecka till vecka och därmed får det som passar dig bäst just då.
  • Yvonne R
    Yvonne R skrev om Matkomfort
    Har haft deras matlådor i 15 månader nu. Det är alltid spännande att se vad de innehåller. Jag har lärt mig att använda framför allt grönsaker, som jag inte använt tidigare samt att tillredande alla grönsaker på ett nytt och spännande sätt. Och sen förståss är det såserna, som är kanongoda. De är kronan på verket.
    De gånger jag av någon anledning behövt vända mig till kundservice för att få hjälp har allt lösts snabbt och enkelt. Inga problem där! Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Yvonne R
    Roligt att höra att mat, såser och kundtjänst är uppskattade! Kul att höra att vi fått dig att se på grönsakerna på nya sätt.
  • Frederik N skrev om Matkomfort
    Fantastisk god mat, enkelt och snabbt att tillaga.
    På minussida är priset och att de kunde byta ut rätterna lite oftare (familjekassen) Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Frederik N
    Tack för betyg och feedback! Härligt att det smakar. Familjefavoriter var från början skapad för att upprepa sig och att barnen ska känna igen och därmed lära sig tycka om nya smaker. Är de redo att gå vidare rekommenderar vi Premium eller Vrooom. Ett bra alternativ är att blanda och köra varannan vecka Familjefavoriter och varannan vecka av någon av de andra. Men fler har sagt samma sak så till hösten kommer Familjefavoriter inte rulla lika strikt på samma meny men fortfarande vara barnanpassad med återkommande favoriter.
  • Carina P skrev om Matkomfort
    Matkomfort är väldigt bekvämt och enkelt, det enda jag önskar av dem är att allt vore laktosfritt (eller möjligt att välja detta som tillval), samt att man borde kunna säga till om man inte vill ha t.ex bulgur så man får detta ersatt med alternativ. Likaså säga till om man har kvar mycket av pasta eller potatis etc så de kan låta bli att skicka ut just detta för att spara mat/transport etc. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Carina P
    Tack för toppbetyg och feedback Carina!
    Vi har i dagsläget inget laktosfritt alternativ och en av anledningarna är att vi inte hittat storkökspack av laktosfria alternativ. Att utgå ifrån små konsumentpack skulle bli både tidskrävande, dyrt och mycket avfall i förpackningar. Vi håller dock ständigt ögonen öppna för alternativ, så vi får se vad som händer framöver.

Många önskar också alternativ till pasta, ris och potatis, därav bulgur, cous cous och andra gryn och kolhydrater. Att personifiera lådorna går för tillfället inte då logistiken hos oss och chaufförerna skulle bli för komplicerad för det upplägget vi har idag. Vi tar ändå all feedback med oss så får vi se vad som händer i framtiden!
  • Alex V skrev om Matkomfort
    Den enda ”matkassen” som faktiskt bidrar med något. Lagad, riktigt god mat. Sparar tid på riktigt. Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Alex V
    Wow Alex, är inte det det bästa omdöme vi kan få? Tack för att vi får underlätta din vardag!
  • Lars Stefan W skrev om Matkomfort
    Bra råvaror, alltid fräscha. Bra recept som är lätta följa och alla goda såser. 👍 Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Lars Stefan W
    Kul att höra att våra råvaror, recept och inte minst såserna är uppskattade, tack!
  • Per L skrev om Matkomfort
    Tror vi köper premium-lådan. Vi vill ha god och varierad mat .
    Vi är mycket nöjda med utbudet och variationen. Smakar bra Läs mer
    2018-07-06 Matkomfort svarar Per L
    Tack Per för fint betyg och rekommendation! Härligt att ni är nöjda med både smak, utbud och variation.

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö