Mattsons Madrassfabrik

Mattsons Madrassfabrik

Ring 0346-71 88 00 www.mattsonsmadrassfabrik.se

Traditionella och svenska hantverk. Nytänkande funktion och design. Vi på Mattsons Madrassfabrik lyfter sängen till ett inredningsobjekt värt att prata om. Vår vision är att du som kund helt ska få bestämma look och stil på din säng, oavsett om du föredrar klassiskt elegant eller excentriskt och coolt. Vi vill göra sängen till...

51 omdömen om Mattsons Madrassfabrik

Ulf H
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Kvalitetssängar till mycket bra pris. Fantastiskt trevligt och proffsigt bemötande.

Anders L
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Mycket bra bemötande från personal i butiken, inväntar nu leverans.

Fredrika F
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Bemötandet har varit helt fantastiskt. Har fått hjälp från början till slut och de har varit så hjälpsamma. Gemensamt har vi fått fram den perfekta sängen för mig och mina behov. Det är den skönaste sängen som jag någonsin har ägt. Är evigt tacksam, då min sömn har blivit så mycket bättre!! Rekommenderas starkt!!

Anita O
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Mattsons i Halmstad . Tipsad via rekommendation . Mest träffat Oskar även andra killen kundvänligs, bra, info. Supernöjd. Finns ett stort problem som drar ner min euforiska upplevelse. Madrassen glider ner. Alltid upphöjd varje kväll innan insomning.Har halkskydd. Inte effektivt. Jag orkar inte lyfta upp madrassen själv. Önskar en lösning!? 21.800kr är mycket pengar! Mvh Anita Ottosson

Svar från Mattsons Madrassfabrik

Hej Anita! Självklart ska vi se över detta problem och finna en bra lösning! Installatörerna hör av sig till dig under veckan så ska vi se till att bäddmadrassen inte glider ner! MVH Mattsons madrassfabrik

Annika K
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Bra information om de sängar som ni har att välja emellan. Bra bemötande av de säljare som vi har träffat.

Fredrik C
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Väldigt kunniga och hjälpsamma när jag och min sambo bestämde oss för att byta säng.

Margareta S
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Fin butik på gångavstånd från Halmstad ”city”! Blev trevligt och mycket proffsigt bemötta av en yngre man! Ändrade senare vår beställning via telefon -också utan problem! Levererades enl uppgjord plan! Hämtade våra beställda madrasser i Falkenberg! Inga som helst problem! Sover numera såå gott!

Eva O
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Vi har köpt 2 sängar där man kan höja fot o huuvudända. Pga att min man råkade ut för en olycka/nackfraktur var vi i desperat behov av nya sängar snabbt samt att jag skulle genomgå en knäoperation. Jag har aldrig mött ett så proffsigt o engagerande bemötande som av Henrik. Inom 1 v var sängarna på plats, vi hade ändå valt speciellt tyg.Vi är storbelåtna m våra nya sängar överträffar våra förväntningar. Vi har rekommenderat er till många vänner.Mvh Eva Oknelid

Einar S
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Till full belåtenhet . Trevlig och tillmötesgående försäljare i Halmstad.

Maria L
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Fått ett mycket personligt - proffsigt bemötande. De visste verkligen allt om sina produkter o sålde rätt säng! Vi kände oss betydelsefulla.

Johan L
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Köpte min första säng och fick jättebra hjälp samt kunskap i de valen som jag gjorde. Förstaklassig service, rekommenderas starkt!

Gustaf H
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Genom ett vänligt bemötande och kloka frågor ledde de mig till det bästa sängvalet jag gjort någonsin! Tack Mattsons!

Henrik K
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Trevligt bemötande och kunnig personal.

Erik T
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Fick bästa hjälpen och bemötandet. Kunde inte bli mer nöjd. Från början till slut märkte man att man handlade av proffs!

Jonas N
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Jättenöjd med min nya säng, bra bemötande av trevlig och hjälpsam personal och leveransen gick smidigt.

Ebba M
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Jag köpte en omega XP kontinental 180x200. Bemötandet var verkligen bra. Det märks att företaget jobbar hård med servicen. Killarna som levererade var också väldigt trevliga och hjälpsamma. Plast och papp tog de självklart också med sig. Vi har nu haft sängen i 2 veckor och wow vilken skillnad jag känner i ryggen. Rekommenderas starkt!

Bo Och Elise N
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Mycket bra bemötande i butiken. Säljare som är kunnig och trevlig utan att puscha. Bra priser och allt går att lösa. Känns som att man tagit rätt beslut när man lägger ordern. Perfekt leverans av två glada killar som bär upp till andra våning och skruvar ihop de två 105 cm breda motorassisterade sängarna, klädda i grå vacker ull. Tyvärr fick vi en vattenskada i vårt nya sovrum och har därför inte tagit sängarna i bruk än. Men jag är ganska säker på att vi kommer att trivas alldeles underbart i dem. Annars hör vi av oss. 😊 / Elise

Emanuel J
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Mycket bra service och sjyssta sängar

Marcus E
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Väldigt trevligt bemötande av personalen på plats. Kunde verkligen hjälpa oss med att få vad vi ville ha även om vi var lite krångliga. Snabb och smidig leverans och underbara sängar av hög kvalité!

Henrik B
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Trevlig personal. Fick hjälp att välja ut en ny säng för min rygg. Sen att få hjälp med färgen på sängen så den matchade bättre i rummet än vår förra. Snabb leverans!

Erik B
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Mycket kunnig personal och bra service. Killen med tofs i halmstadsbutiken är en riktig läckerbit.

Viktor F
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Jag har handlat mina senaste sängar hos Mattssonsmöbler, trotts att de har ett ganska högt pris så är det värt det, då en alltid blir väl mött och får en expertis vilket gör att en sover som en kung om nätterna. Varje gång jag vart på besök har jag gått där ifrån med svar på mina frågor.

Kajsa A
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Väldigt bra bemötande o information o rekommendation gällande sängköp. Vi är supernöjda.

Sofia N
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Toppen . Väldigt nöjd med min säng och en trevlig personal. Kommer fortsätta köpa säng där.

Niclas S
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Jätte bra bemötelse och grym service

Rikard B
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Väldigt trevlig och professionell personal som hjälpte mig att välja ny säng! Är mycket nöjd.

Jonas I
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

De har varit fantastiska, från början till slut. Sängen är den bästa jag haft och servicen var suverän!

Stewe P
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Köpt sängar Trevligt och kunnigt bemötade i butiken

Ulf B
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Butiken i Halmstad. Mottagandet och produktkunsksapen var mycket bra. Vi skulle köpa en ny säng men det fanns ingen extra hård madrass i butiken. Jag var ytterst tveksam att köpa en säng utan fått provlagade. Då jag har problem med ryggen är det viktigt med en madrass som inte "säckar". Mannen i butiken var övertydlig att jag skulle få en madrass efter mina behov så vi köpte en säng. Tyvärr var madrassen inte hård nog utan jag har lagt förstärkning mellan bäddmadrass och sängmadrassen. Med dettaresultar kommer jag...

Svar från Mattsons Madrassfabrik

Hej Ulf B, tack för din Reco, vad tråkigt att du rekommenderade oss med en etta. Vi erbjuder våra kunder två veckors hårdhetsgaranti, vilket betyder att ni under två veckor har chansen att byta ut hårdheten i er säng utan kostnad. Eftersom vi bygger våra produkter själva i vår fabrik i Falkenberg är det inte några problem att byta ut din fasta fjäder till en extra fast. Kontakta gärna oss på telefon 0346-718800 eller mail info@mattsonsmobler.se så ska vi se till att du blir nöjd! Mvh Oscar Mattsons madrassfabrik

Johan P
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Har köpt en härlig säng som vi är supernöjda med.Var i butiken i Halmstad och där var det kunnig personal vi fick hjälp av. Hemleverans givetvis av trevliga kullar.

Hulda B
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Bra kvalité på sängarna vi köpte, god service och bra bemötande! Kan bara rekommendera!!

Irene H
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Otroligt hjälpsamma. Fick problem med en glidande madrass men fick snabb hjälp

Jan Christoffer W
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Jag har fått hjälp med att specialbeställa en fantastisk säng i grön sammet av Oscar som är en riktigt klippa! Ser fram emot när den levereras!

Leif A

Jättetrevlig personal. Kunnig

Bertil A
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Fick bra hjälp och goda råd när jag köpte dubbelsäng

Henrik T
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Hej, bra service och bemötande. Kunde. I fokus.

Stefan A
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Bra bemötande i butik. Kunnig säljare trevligt bemötande tillmötesgående för våra önskemål.

Torbjörn A
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Mattssons ställde upp till 100%. Tyvärr klantade de sig ett par gånger men det rättade dom till. Att det därmed drog ut på tiden gjorde ingenting.

Madeleine H
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Trevligt bemötande, fantastisk service och helnöjd med min nya säng!

Kjell-åke J
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Då jag blev sjuk och inte kunde ligga i den sängen som jag hade var vi runt i olika affärer i stan för att titta på nya sängar till mej och min fru, men tyckte inte att vi fick den hjälp som vi behövde. Vi blev rekommenderade Mattsons affär på Norra vägen i Halmstad. DÄR FICK VI DEN HJÄLP VI BEHÖVDE! Ställbara sängar, prova madrasser, personlig service, allt det som vi tidigare saknat. Visade stor förståelse vår situation, så vi fick snabb leverans. Allt perfekt!!!!

Johan K
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Fick bra hjälp med att välja säng , samt att jag har fått låna hem några olika madrasser vilket var svårt att känna vilken som passade mig bäst ,genom att bara provligga i affären , Dom har även erbjudit sig att byta fjädrar om jag inte blir nöjd med hårdheten på den ,

Ronnie L
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Vid köp av två säńgar i december 2016 beställde vi samtidigt ett quiltat madrasskydd. Vid leveransen fick vi i stället ett skydd i frotté mot löfťe om att få det beställda utan kostnad så snart det fanns i lager. Försök gjordes i februari 2017 att få löftet verkställt. Utan framgång. Säljaren (Henrik?) ville inte tro oss utan lovade på klassiskt manér att höra av sig. Vilket han naturligtvis inte gjorde... Betyget kan tyvärr bara bli uselt! Synd på en relation som började så bra. Ronnie Lind

Svar från Mattsons Madrassfabrik

Hej Ronnie. Tack för er Reco. Vi beklagar att ni råkat ut för missöden med oss. Hoppas att ni ändock sover gott i nya sängen. Var vänlig hör av er till oss på Mattsons madrassfabrik på 0346-718800 så ska vi komma fram till en lösning som gör er nöjd. Välkomna åter. Mvh Oscar Mattsons madrassfabrik

Monica S
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Underbara sängar :) Utmärkt service samt bra pris Rekomenderar er att köpa en Mattsons om ni ska handla en ny säng.

Ulla S
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Mkt bra bemötande. Köpt säng som kördes ut och installerades i min lgh. Köpte sedan säng gavel som också kördes ut och sattes på plats i min lgh. Allt jättebra. Lite svårt med öppettider men det var under sommaren. Plötsligt var det bara semesterstängt men det fanns att hänvisningsnummer. Trivs med sängen men gillar inte riktigt "knopparna" i madrassen. Sänggaveln lite "slarvigt/amatörmässigt sydd.

Mats J
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Trevligt bemötande och dessutom har vi erfarenhet av god kvalite genom tidigare köp

Kurt I
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Fantastiskt fint bemötande och hjälp vid vårt köp av sängar som vi är helnöjda med.

Marianne L
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Jag köpte en 120 cm säng. Medelmjuk den är jätte bra helt undebar att sov i . Den passar mej perfekt vill aldrig ha en annan säng. / Mari

Linda B
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Bra madrass tycker jag ligger skönt. Bra bemötande och bra information..

Johan P
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Från första till sista stund...proffsigt, intresserat, kunnigt och tillmötesgående på alla sätt. Från lev tid till betalmetod.

Birgitta J
Skrev om Mattsons Madrassfabrik

Mycket bra hela köpet igenom. Från beställningen i butiken i Halmstad, till leverans. Mycket nöjd