Alla kategorier Begagnade bilar Skåne Malmö MB Bilverkstad

Lundavägen 62, 212 25 Malmö — Visa karta

Emblagatan 4, 26271, ÄNGELHOLM
Bilförmedlingen Ängelholm
Panu H:
Jag planerade att köpa en viss bil från Stockholm och ta den med mig till Finland. Bilen var inte 100% vad jag sökte. Jag tänkte att åka til...

Läs vad 15 kunder tycker om MB Bilverkstad

• Hanna B
    Hanna B skrev om MB Bilverkstad
    Kan inte ens rekommendera detta ställe till min värsta fiende. Är otroligt upprörd över det oprofessionella bemötandet vi fått. Där råder alltid stor förvirring på stället. De håller aldrig tider som bokats in. Att de ens får något gjort där kan jag inte förstå. Sven är arrogant, oserviceminded och besserwisser som borde gå i pension snarast. Försökte få mer betalt för något han sagt ett annat pris för. Ville höja sina priser för att andra tar mer. Info: de kan ta mer betalt för att de levererar högre kvalité på utförd tjänst och är mer profesionella!!
    Men vi vägrade betala och kommer aldrig någonsin sätta vår fot där igen.
  • Tobias F
    Tobias F skrev om MB Bilverkstad
    Hej, detta är ett rent kriminellt företag. De hade vår bil inne för rutin och sedan började de ringa om än det ena och det andra. Rent nonsens, kamremmen var för löst spänd!, när de skulle sätta på nya däck kärvade en mutter, då kunde plötsligt servorn skadas vilket skulle bli dyrt såklart.

Jag åkte dit och bad att få ut min bil omedelbart. Den stackars receptionisten lämnade ut mina nycklar direkt. Hon var van!

Det märkliga är att stora försäkringsbolag som exempelvis trygg Hansa använder dem. Det är därför jag skriver detta då vi nu av dem blev rekommenderade MB Bilverkstad som jag glömt. Trodde de hade gått i konkurs eller blivit hotade eller stämda bortom konkurs för länge sedan.

Tobias Fredriksson
  • K
    K skrev om MB Bilverkstad
    Som tidigare nämnt så är detta ett företag att akta sig för. Vi hade kontakt med Sven.
    Vi begärde att få se papper på vad de gjort med bilen. En helt vanlig fråga och rättighet som kund då de sade att de lagat bilen där de titlerade problemet som "fel på en säkring", självklart kostar felsökning men hur kan det landa på närmare 4 lappar?
    Personen i fråga höjde rösten, satte näven i bordet och bad oss gå därifrån - en känslig fråga och vi fick känslan av att detta hänt förr. Han ville inte lämna ut några papper. Efter 40 minuter av diskussion sade han att vi kan komma tillbaka om ett par timmar, då skulle jag få papper på vad som gjorts. Något ordentligt underlag blev det aldrig.
    Han såg också helst att jag betalade kontant.
    Oseriöst, oprofessionellt och obehagligt.
    Jag skulle inte ens rekomendera dem till min värsta fiende.
  • Nils U
    Nils U skrev om MB Bilverkstad
    Ett hopplöst företag. Jag drog företaget inför ARN. Änr. 2013-11446, där jag tyvärr förlorade pga. dåligt bevisunderlag.
  • Claes J
    Claes J skrev om MB Bilverkstad
    Otrevlig kille den där Sven. Dåligt kundbemötande. Luddiga prisangivelser. Ingen spec. Överpris, nästan det dubbla jmf m annan verkstad. (Har kollat i efterhand.) jag befann mig i knipa så Sven passade på att utöva lite utpressning också: Allt till ett överpris eller inget jobb utfört
    Personalen jag kom i kontakt med var trevlig. Men GU fan vilken chef!
    Håll er borta och välj annan verkstad.
  • Ursula v
    Ursula v skrev om MB Bilverkstad
    En mardröm som aldrig tar slut om man lämnar bilen där.
    Första gången jag lämnade min krockskadade bil där så fungerade alt bra. Men när jag lämnade bilen andra gången så lyste en kontroll lampa som inte hade lyst när jag lämnade in den.
    Eftersom krocken inte var orsak till att lampan lyste och inte de ihäller fick jag betala för att laga och släcka lampan. Efter en och en halv vecka börjar lampan lysa igen. Jag lämnar in bilen för reklamation och får en lånebilen. När det har gått fyra dagar vet jag fortfarande ingenting ringer upp och får då besked att den som jobbar med bilen har fått sem så då händer inget med den......
    Ring på måndag sa Sven. Lätt irriterad för förra gången tog det tre dagar nu har det gått 5.
    Ringer på måndag och får då reda på att nu var det några kablar som måste bytas och det var ingen reklamation jobbet tar några timmar så jag kan få bilen på kvällen. Va de har haft bilen en vecka jag har visserligen haft en lånebil men den har ingen servostyrning och är ett elände att köra så den har jag bara använt i nödfall.
    Sven säljer att han ringer upp mig när bilen är klar. Jag väntar hela dagen till slut ringer jag själv och får då besked att ja oj kom du och hämta bilen. Hoppar in i lånebilen ska bara köra bort och tanka den men till min fasa upptäcker jag att tanklockets nyckel är knäck och jag kan inte tanka.ringer till Sven och säger att jag kan inte tanka för han har lånat mig en bil med knäckt tanklocks nyckel. Han blir direkt otrevlig och sa att jag får lösa det själv och jag ska komma in med lånebilen. Helt omöjlig att resonera med denna Sven kör jag mot Malmö och ber en bön att bensinen ska räcka.
    Nästan framme i Malmö dör bilen på motorvägen och jag ringer till Sven och säger att nu står jag på motorvägen och kommer inte längre . Ännu otrevligare skäller han på mig och inget av det jag säger lyssnar han på och Sven säger även att alla har gått hem så ingen kan hämta mig till slut säger han att han ska ringa bärgning. Ring mig om fem min. Nu sitter jag i ösregn i en liten bil och är mycket utsatt för sikten är så dålig och lastbilar som dånar förbi så hela bilen skakar. Jag är rädd, ledsen och förbannad att bli anklagad att ha knäckt nyckeln och att som kund bli behandlad på detta sättet. Jag ringer upp Sven och får då reda på att någon bärgning finns inte utan hans sekreterare Anita ska bogsera mig tillbaka aha det finns någon kvar på kontoret??
    Efter en stund kommer denna underbara Anita och räddar mig.
    Hon kramar om mig för jag är helt förtvivlad över hela situationen.
    Väl tillbaka på verkstaden mötts vi av två livs levande bilmekaniker..... Öh
    De tittar på tanklocket och får till slut upp det med en skruvmejsel sen får jag frågan var är den andra biten av nyckeln för de trodde att den skulle sitta i tanklocket. Återigen förklarar jag att det vet inte jag utan nyckeln var knäckt sedan innan.
    Jag betalar till min bil och tänker att jag ska gå bort till Sven och säga att han borde anmälas vad han just nu har utsatt mig för. Men jag är så skakig och nära till gråt så jag vill bara där ifrån.
    Vill tillägga att övrig personal har skött sig helt korrekt och proffesionellt det är bara Sven som är en total katastrof att ha att göra med.
    Så jag vill verkligen höja ett varningens finger att lämna sin bil här.
    Sven är den mest otrevliga människa jag stött på och totalt enkelspårig och okänslig för andras argument. Jag anser att han utsatte mig och andra trafikanter för livsfara att inte kontrollera att allt var okej med bilen och till saken hör att hans trevliga sekreterare sa att vi brukar ALDRIG låna ut den bilen jag fick låna och nu vet jag varför.
    LÄMNA ALDRIG ER BIL TILL MB BILVERKSTAD!!
  • Jacob A
    Jacob A skrev om MB Bilverkstad
    Tack för bra service.

Fick inbrott i min husbil i början på året april 2013.

Kontaktade flera olika firmor för prisförslag och hjälp men många,/alla som jag var i kontakt med var väldigt långsamma och ointresserade då det var en äldre husbil från 1989 och man tyckte det var ett för tidskrävande jobb att hitta delar.

Jag höll på att ge upp tills jag av en slump stötte på Mb bilverkstad då jag sökte hjälp att byta glasruta hos Carglass vägg i vägg med MB bilservice. Tyvärr skulle Carglass ta fler månader på sig att hitta ny ruta då svängde jag in hos MB och det har inte varit några problem sedan dess utan, dem har fixat allt tillsammans med mitt försäkringsbolag utan krångel och alltid med vänlig min och välbemötande.

1000-tack Robert och MB för Ert beundransvärda jobb även för mig som kund med gammal bil/husbil från 1989.

Kommer återkomma i andra ärende, garanterat!
  • ronny p
    ronny p skrev om MB Bilverkstad
    Tack för fin och snabb reparation. Med trevligt bemötande. Tack för jobbet ni gjorde på min Mazda,6 . Den blev som ny. Kommer säkert att anlita er igen. Särskilt Tack till plåtslagare och lackerare! / Nöjd kund.
  • Sandra
    Sandra skrev om MB Bilverkstad
    Detta företaget är rena skämtet. Aldrig blivit fått ett sådant illa bemötande som kund som jag fick av Sven på MB bilverkstad. Att de sedan tar överpriser och inte kan sina saker gör saken bara värre.

Och naturligtvis som andra nämner så skulle allt betalas kontant och inte med kort!

Ifrågasätter man vad de egentligen gjort med bilen så får man en utskällning. Och att föra ett samtal med Sven går absolut inte, han vägrar förklara vad de gjort med din bil, allt man skall göra är betala för ett uruselt utfört arbeta som sedan fick utföras på nytt hos annan bilverkstad.
  • Helena A
    Helena A skrev om MB Bilverkstad
    Var till en början nöjd med den hjälp och service jag fick av min bil. Har anlitat denna verkstad sedan slutet av 2006, men har nu bytt eftersom jag flyttat. Verkstaden som jag anlitar på nya orten upptäcker då en lagning som gjorts på MB, men som jag inte fått information om att den gjorts. Tydligen hade inte heller bromsolja fyllts på, fast det borde varit gjort. På specifikationen stod det att byte av glödlampor gjorts, men det hade inte gjorts - de hade bara kontrollerats fick jag reda på när jag ifrågasatte "bytet". En annan gång när jag fick bytt vindrutetorkarna så satte de på FEL variant med resultat att den ena lossnade på vägen hem därifrån. Åkte tillbaka någon dag senare och fick ditsatt RÄTT torkare. Kan hålla med om att mannen som förmodligen är chefen inte är lätt att tas med. Så fort man ifrågasatte något så fick man en lång föreläsning och såklart aldrig varken en ursäkt eller ett erkännande. Vid ett tillfälle, när jag satt och väntade på att min bil skulle bli klar, blev jag åhörare till hur en kund skälldes ut. Förskräckligt. Ett plus är att jag vid några tillfällen fått en lånebil, det var bra! Har bara gott att säga om tjejen som jobbar där i kundmottagningen - hon vet vad bra bemötande och god service är.
  • Jullis J
    Jullis J skrev om MB Bilverkstad
    Väldigt Dåligt företag! Sämsta bemötandet jag upplevt!! Den jag talade med som hette Sven skällde ut mig för jag undrade om den väldigt dyra fakturan på sevicen jag beställt. Om jag ville ha min bil så var det bara att betala sa dom! Känner mig väldigt lurad men orka inte ta strid. En annan firma jag talade med strax efter sa att det skulle kosta halva den summan jag betalade på mb bilverkstad. Han kallade mig desutom för kanakas, vilket jag tog för att vara invandrare, för jag är ganska mörk. Men inte stämmer, är svensk! Väldigt tragisk gammal man!
  • Adam B
    Adam B skrev om MB Bilverkstad
    Sven är inte rolig att ha med att göra när det kommer till att betala med faktura, fick även jag en mindre utställning för att jag inte kommit med kontanter då jag redan från början visste vad jobbet skulle kosta. Kort innebär mycket administration och avgifter (bokföringen av inkomst som blir dyrt säkert pga. skatt) de lönar sig väl att jobba under disken.

Detta var ett tag sen och kommer inte på frågan att ta hjälp utav dessa mer.
  • Mister J
    Mister J skrev om MB Bilverkstad
    Ett jobb som enligt en annan firma, som jag kontaktade efteråt, skulle den reparation jag gjorde ha kostat mellan sex och åtta tusen. Inte elva som jag tvingades betala. MB Bilverkstad ringde flera gånger upp och bad mig godkänna belopp och eftersom jag verkligen behövde bilen snabbt sa jag ja. De vill också ha betalt kontant. När jag frågade om det fanns kortbetalning så blev svaret svävande och de menade att kontant var bäst. När jag på plats frågade om faktura blev jag av delägare Sven rent ut sagt utskälld. Tillslut fick jag betala med kort.

Det kändes som om den person som ringde mig kollade av mitt kunnande och sen drog till med ett rejält saltat pris. När jag sen inte hade några invändningar så kände han att han kunde göra sig en hacka. Jag var blåögd och naiv och har nu fått betala ett rejält överpris. Anlita dem inte. Och om du gör det. Kolla pris och förhandla innan!
  • xxx x
    xxx x skrev om MB Bilverkstad
    den gången bilen var inne här så blev allt bra gjort och personalen var hjälpsam.
  • Anders
    Anders   skrev om MB Bilverkstad
    Riktigt duktiga killar och tjejer här!
    Toppenresultat på bilen varje gång jag varit där.
    Snabbstädar till och med bilen åt en.
    Får i alla fall mig att vilja komma tillbaka.

Lundavägen 62, 212 25 Malmö