MB Flytt och Städ

4.3

174 omdömen om MB Flytt och Städ

Andreas V
Skrev om MB Flytt och Städ

Mf Flytt bistod med en extremt bra flytt från Stockholm till Malmö. De var vänliga och Lalle var tillmötesgående och lyssnade på mina behov. De säkerställde att allt förvarades på ett bra sätt och inget gick sönder under resan. Är extremt nöjd.

Karl Joel Henrik A
Skrev om MB Flytt och Städ

Det sämsta köpet i mitt liv Jag ångrar bittert och plågsamt att jag behövt ha med detta företag att göra. - flyttbilen kommer mer än tre timmar försent dagen vi ska flytta - städningen blir inte godkänd, hyresvärden säger att det var en av de sämsta städningar han någonsin sett, visar hur golvet fortfarande var dammigt och skåpen smutsiga med mera - i första samtalet lovar de att de ska betala den akuta flyttstädning som hyresvärden var tvungen att kalla in och sedan fakturera oss för (betydligt dyrare än marknadspriset)...

Madeleine T
Skrev om MB Flytt och Städ

Väldigt nöjd med städningen. Trevliga och proffsiga personer. Rekommenderar!

Olivia J
Skrev om MB Flytt och Städ

Jag är besviken över kommunikationen från MB Flytt, vilket kraftigt påverkat min flyttupplevelse. Jag försökte kontakta dem i förväg för att lösa eventuella frågetecken, men jag fick inte kontakt förrän två dagar innan jag skulle lämna lägenheten. Då efterfrågade jag ett mer tydligt tidsschema för att kunna lösa allting, vilket tydligen var svårt att ge. Jag fick ingen klar information om när olika delar av flytten, som nyckelöverlämning och tömning av lägenheten, skulle ske. Kommunikationen var generellt väldigt rörig,...

Tina Irene M
Skrev om MB Flytt och Städ

Mb flytt och städ har bestått mig med världens bästa flytt kan inte annat än vara nöjd , super trevliga flyttgubbar

Sara V
Skrev om MB Flytt och Städ

Riktigt tråkig upplevelse av flytt från Sverige till Danmark. Oseriösa flyttkillar som inte visste hur man packade. De var över en timma sena. Sen tog det 5-6h att packa 120kvm, det är inte normalt! Fick till slut hyra en egen lastbil vid sidan om då allt inte fick plats, trots att vi gått på 10kubik mer än rekommenderat. Mycket suck och stön och allmän beklagan över hur mycket saker vi hade. Slarviga med möblerna som blev skitiga och skadade på sina ställen. Våra nyslipade golv i det nya huset såg hemska ut efter att de...

Sara A
Skrev om MB Flytt och Städ

Lätt att boka, snabba på att ge offert.

Ottilia Å
Skrev om MB Flytt och Städ

Snabb återkoppling och professionellt bemötande.

Nelago L
Skrev om MB Flytt och Städ

they do everything to handle the agreement as was promised. Both while picking up goods for transport to Malmo, as when they were planned for delivery in Amsterdam. Easy and accurate contact with coordinator Miro (phone/mail) and the driver during transport. All was delivered in perfect state within the agreed period. If I need any new transportation later, they will be where go to have it organised.

Anna H
Skrev om MB Flytt och Städ

Milka Flytt och städ har bistått oss under flera flytt och likaså med städning . De är oerhört service inriktade , hjälpsamma och tar stort ansvar . Vi kan inte annat än ge dem bästa omdöme och varmt rekommendera dem .Trevligt bemötande, fantastiska medarbetare och varsamma transporter gör att vi känner en stor trygghet varje gång vi behövt deras hjälp !

Anne Ö
Skrev om MB Flytt och Städ

Mycket bra mottagen av alla i firma .Bra chef att prata med. Starka trevliga kunniga pojkar kom och utförde sitt arbeta på ett professionellt sätt. Jag hade flytthjälp. Anne Örtenholm

Jenny J
Skrev om MB Flytt och Städ

Smidiga och bra kommunikation Försiktiga med packningen och välorganiserade Rekommenderar verkligen MB

Ludvig A
Skrev om MB Flytt och Städ

Usel upplevelse, uppfyller inte alls vad de lovar

Daniel B
Skrev om MB Flytt och Städ

En fruktansvärd upplevelse. Hade planerat in en dubbelflytt idag, två bohag till en. Hade bokat MB på fast pris. Först kommer dom 1,5h sent sen tog det 11h att flytta 77m2 och då klockan 20.30 skulle de fortsätta flytten med nästa adress. Det tyckte jag inte va ok vilket jag skrev till chefen som svarade att mitt bohag varit för stort och att jag skulle debiteras mer än överenskommet. Det ville jag inte och står nu med ett bohag på två adresser. De skickade två killar varav den ena va halt och den andra va påtänd. Inte undra...

Inger H
Skrev om MB Flytt och Städ

Mycket NÖJD! Snabba trevliga!

Margaretha S
Skrev om MB Flytt och Städ

Proffsiga och trevliga, inget att klaga på. Snabba o effektiva.

Pia H
Skrev om MB Flytt och Städ

Fick flytten genomförd redan dagen efter beställningen. Allt fungerade väldigt bra.

Erik Per-Olof O
Skrev om MB Flytt och Städ

Bra på packa i fordonet. Gav bra bemötande av ledaren. Inget har verkat gått sönder (dock har alla lådor inte packats upp)

Johan H
Skrev om MB Flytt och Städ

Snabba, trevliga och noggranna! Rekommenderas starkt till alla som behöver flytthjälp. Vi är supernöjda med vår flytt från Malmö till Göteborg!

Carolina J
Skrev om MB Flytt och Städ

Vi har köpt städhjälp där de kommer regelbundet varannan vecka. Kvaliteten varierar oerhört mycket. Ibland är det jättefint och ibland ser det ut som att de knappt varit här. Slarvigt helt enkelt! Eftersom vi har digitalt dörrlås kan vi se när de kommer och går och ibland är de inte här ens 1 h. De har lovat att de ska vara här minst 1,5-2 h. Fakturorna kommer ibland digitalt och ibland med post trots att vi har bett att få dem digitalt. De har konstiga faktureringsdatum och kort tidsfrist. Bemötandet är trevligt, men jag upplever inte att vi får gehör för våra önskemål.

Sophie L
Skrev om MB Flytt och Städ

3 timmar försenade, flyttkillarna i sig var duktiga. Flyttstädningen var katastrof

Anette S
Skrev om MB Flytt och Städ

Mycket bra personal! Snabba , flitiga flyttkillar!! Likadant med de som städade lägenheten! Kan varmt rekommendera er för vänner och bekanta!!

Clary A
Skrev om MB Flytt och Städ

Nu på senare tid är vi nöjda med städningen det fungerar bra. Likaså är det samma personal som kommer och det är en stor fördel även det att vi kan kommunicera är bra. Dessförinnan var det en sämre period inte bra jag var på väg att byta bolag. Ros-Marie

Ivan O
Skrev om MB Flytt och Städ

Nu när det blev givna tider med justeringar iibland blev det helt Ok. Förr blev det för mycket ändringar och improvisationer. Tjejerna är snabba och effektiva.

Per H
Skrev om MB Flytt och Städ

Jag tycker att kontakten med företaget var bra och man fick en snabb återkoppling på mail och telefonsamtal under hela tiden. Hade läst på recensioner från andra kunder via nätet innan jag bestämde mig för att anlita MB Flytt och stöd och dessa var överlag positiva. Anlitade företaget till att utföra flyttstädning av min lägenhet och bemötandet av personalen som skulle städa var positivt men blev tyvärr lite besviken på kvaliteten städningen. Golven var inte helt rena och fläckar/märken på väggar och golv var inte åtgärdade...

Gerd R
Skrev om MB Flytt och Städ

Vi använder städfirman till hemmet Luktar rent . Ren toalett och badrum och kök Rena golv . Dammtorkat Renbäddat de sängar vi tagit fram till

John S
Skrev om MB Flytt och Städ

Snabba svar och en positiv attityd! Lösningsinriktad! Snabbt effektivt och positivt agerande på plats!

Jenny T
Skrev om MB Flytt och Städ

Killarna var trevliga. Men får lova att säga att det var för dyrt

Per J
Skrev om MB Flytt och Städ

Jättebra, trevliga och starka gubbar.

Anneli N
Skrev om MB Flytt och Städ

Är MYCKET nöjd med MB flytt på alla plan!! Så serviceminded, vänliga, hårt arbetande och ordentliga. Får toppbetyg från mig🤩

Ingrid S
Skrev om MB Flytt och Städ

Efter en försenad start på flytten, blev det sedan alldeles utmärkt utfört, snabbt, trevliga killar, allt helt och i ordning vid framkomsten till min nya bostad. Fick flera anbud från flyttfirmor, valde MB p g a trevligt bemötande.

Marianne H
Skrev om MB Flytt och Städ

Mycket fint arbete med både flytt och städ. Alla har varit väldigt trevliga och vänliga. Jag är en helnöjd kund!

Frida H
Skrev om MB Flytt och Städ

Väldigt professionella, tillmötesgående och flexibla. Jag valde både flytt och städ och allt gick väldigt smidigt, till ett förmånligt pris. Rekommenderas starkt!

Olivia E
Skrev om MB Flytt och Städ

Mycket oprofessionellt företag. De debiterade mig för en flytt som aldrig blev av trots att jag avbokade i god tid. Rekommendera alla att välja en annan flyttfirma.

Kerstin P
Skrev om MB Flytt och Städ

Vi kom plötsligt på att vi behövde hjälp med några tyngre skåp då ett hus skulle tömmas vid försäljning. Fick snabbt hjälp, bra pris och proffsigt utförande. Mycket nöjd! /Anneli

Lara E
Skrev om MB Flytt och Städ

Jag brukar normalt inte skriva recensioner omdömen men efter min senaste upplevelse med MB Flytt kände jag att jag verkligen ville dela detta. Flytten gick otroligt smidigt, tack vare det effektiva och trevliga teamet från MB Flytt. Jag kände mig omedelbart avslappnad och fri från stressen som oftast följer med flyttar. Allt från själva flytten till faktureringen hanterades på ett problemfritt sätt. Jag kan varmt rekommendera MB Flytt till alla som behöver professionell och pålitlig flyttservice. Tack igen för en fantastisk upplevelse!

Act A
Skrev om MB Flytt och Städ

Vi använde oss av MB Flytt & Städ när vi flyttade kontoret - de både packade ner och packade upp hela kontoret, såg till att skydda datorer och var försiktiga med våra grejer. Kommer använda mig av MB flytt både privat och med företaget om det behövs i framtiden, rekommenderar vidare!

Louisa P
Skrev om MB Flytt och Städ

Trevliga medarbetare men inte helt nöjd, tyvärr. Framförallt var jag inte helt nöjd med flyttstädningen och datumet för leveransen ändrades fram och tillbaka, vilket gjorde det svårt att planera flytten.

Patric D
Skrev om MB Flytt och Städ

Väldigt smidig flytt, 2 killar tömde lägenheten, körde på tippen med en del och flyttlasset gick 6 mil.. allt på en förmiddag. Suveränt

Kenneth S
Skrev om MB Flytt och Städ

Både och. Vet ej vilken firma som gäller efter ägarbytet. Började med 3 veckors städning men det funkade inte för firman schemamässigt så det blev efter ett tag varannan vecka. En del strul med städtider. De som städar här nu gör det bra

Peter G
Skrev om MB Flytt och Städ

Blev stort besviken hur man handhade våra kartonger, ingen koll alls. Dessutom otroligt dyrt. Aldrig någonsin jag vil använda eller rekommendera detta företag.

Pia L
Skrev om MB Flytt och Städ

Mycket besviken . Allting fick inte plats i lastbilen får betala fär två runder. Fast jag hade ett fast pris på 74 kvm. Så jag kommer att överklaga! Flytt gubbarna var annars duktiga. Dom skadade mitt vitrinskåp , så min flytt var inte alls positivt. Pia

Nils D
Skrev om MB Flytt och Städ

Mycket trevliga och hjälpsamma medarbetare!

Sarah Y
Skrev om MB Flytt och Städ

De hjälpte mig med flytt från Hässleholm till Falun. Allt jag kan säga är att jag är sjukt imponerad av deras professionalism. De tog väl hand om både mig och mina saker under hela processen, med sin förmåga att hålla kommunikationsvägar tillgängliga från koordinator till flyttkille. Stort tack till alla er, ett speciellt tack till Arthur (?) och Maja!

Dmitrij N
Skrev om MB Flytt och Städ

AKTA, firman är i konkurs och betalar inte sina räkningar! MB Flytt och Städ AB har anlitat oss för akut bärhjälp De har sedan inte betalat fakturan trots påminnelser via mejl och samtal Personen som svarar påstår att firman gått i konkurs men att de köpt namnet

LISELOTT H
Skrev om MB Flytt och Städ

Kan verkligen rekommendera MB flytt och städ!!! Trevligt bemötande vid offert förfrågan och andra kontakter. Snabb och effektiv flytt av trevliga och mycket hjälpsamma killar. Städningen perfekt utförd och utan anmärkning av bostadsbolagets besiktning.

PATRIK S
Skrev om MB Flytt och Städ

Bra, snabb och tydlig kommunikation. Tydlig offert. Kom när det var överenskommet. Trevlig personal. Flytten gick smidigt och inget gick sönder. Rekommenderar den varmt.

JONAS A
Skrev om MB Flytt och Städ

Vi anlitade MB Flytt & Städ och vi är mer än nöjda med flytten! Snabba ,försiktiga, super trevliga, jobbade med ett Smile på läpparna från 8 till 19.00. ⭐⭐⭐⭐⭐ sen anlitade vi även dem för städning av det gamla huset. Vilket blev över all förväntan. De började 8.00 och var klara 23.00! Huset som är på 500 kvm var perfekt i ordning!

JOZSEF B
Skrev om MB Flytt och Städ

Flytten gick bra. Städ däremot... Jag var dum nog att inte kontrollera direkt. Toalettsits tog dem sönder utan att meddela, när dem skulle städa uppe på skåpen. Den ersatte jag själv då jag inte ville krångla. Men när köparen flyttar in så får jag bilder på allt möjligt skit som inte var städat, som faktiskt var med på checklista för företaget. Cirka hälften av sakerna var inte åtgärdat från checklista, mycket från kök. När jag klagar 1 månad senare så meddelar dem att det gått för lång tid. Trots att ingen bott...

Ingemar A
Skrev om MB Flytt och Städ

Snabb sercvice plus ordning & reda