Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik

MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik, sid 2

Borgargatan 8, 117 34 Stockholm — Visa karta

Välkommen till din MECA bilverkstad i Hornstull!
Meca Car Service - Hornstull är en bilverkstad som servar och reparerar alla vanligt förekommande bilar. Oavsett om det handlar om bilservice eller reparation, gör vi vad som är bra för just "din bil" och "din plånbok"
Om din bil omfattas av "garantier" fortsätter de att gälla också efter ditt besök hos oss. Det beror på att vi utför bilservice och reparationer enligt biltillverkarens anvisningar – och att vi använder "reservdelar" av föreskriven kvalitet.
Servar du din bil enligt biltillverkarens specifikationer hos oss på Meca Car Service - Hornstull så ingår dessutom "MECA Assistansservice " i ett helt år.
Du kan känna dig trygg med att lämna in din bil till oss.
MECA-stämpeln du får i serviceboken talar om att du varit extra rädd om din bil.
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 382 kunder tycker om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik

• Robin P
    Robin P skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Snabb och grym service och ärliga, jag är jättenöjd och kommer att anlita dom fler gånger.
    Robin Läs mer
  • Suzana C
    Suzana C skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Grym service, bemötande. Trevlig personal. Mycket professionella. Är supernöjd med hjälpen jag har fått. Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Lätt att boka, bra service. Inga konstigheter! Läs mer
  • Karl-gösta A
    Karl-gösta A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service och hjälp med och kontrollera bilen tips och trix härliga kunniga Läs mer
  • Philip G
    Philip G skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra! Och billigt ! Helt nöjd! Rekommenderas Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Service bra. Även ordentlig diagnos med protokoll om befintliga och intermittenta fel Läs mer
  • Karl Å
    Karl Å skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket trevliga och tillmötesgående. Jobbade snabbt och verkar vara ett väl utfört arbete. Läs mer
  • Bo R
    Bo R skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Gjorde årsservice, blev väl bemött från bokning till hämtningen av bilen efter 4 timmar Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra rekommendationer och rimliga priser
    Bra bemötande ringer och frågar om man hittar. Något utanför det som är överenskommelse Läs mer
  • Inge G
    Inge G skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Nappade på ett erbjudande om orginalservice till ett rabatterat pris till min V70. Mycket bra bemötande både per tfn o på plats. Snabbt utfört. Ett litet minus pga att de klistrade på reklam vid regskylten utan att fråga. Läs mer
  • Oday B
    Oday B skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mecket bra bil servic ............. Läs mer
  • Personuppgiften S
    Personuppgiften S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Tack så mycket för väldigt bra jobb👍 Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket bra bemötande och service som fungerade som överenskommet Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Enkelt att få tid. Lättsam personal. Vad jag kan se så var allt i sin ordning och allt är gjort som skulle bli gjort. Utförde en bas service och bromsvätskebyte. Jag ger 4 poäng av 5 möjliga för att det skall finnas utrymme för ständiga förbättringar :-) Läs mer
  • Christian C
    Christian C skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service. Trevligt bemötande. Proffsig. Läs mer
  • Jessica J
    Jessica J skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Tyvärr så är det ont om parkeringsplatser och lite klurigt att hitta dit. Dock är det smidigt att det ligger nära tunnelbanan.
    Personalen är trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • Liz I
    Liz I skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket trevligt och profisionellt bemötande. Läs mer
  • Gun E
    Gun E skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Det började med ett bra erbjudande på Lets deal. Jag betalade 995kr för service. Blev väldigt trevligt bemött både vid lämning o hämtning av bilen. På de fel han hittat hade lagts en offert i bilen på det som borde åtgärdas. Mycket upplysande och trevligt. Detta gjorde att jag återkom för att åtgärdA detta. Lina trevligt bemötande, allt bra gjort till ett BRA pris (jag jämförde 3 andra verkstäder). Förutom service har han fixat nya bromsbelägg dag nya damasker. Nöjd och belåten gör att jag kommer att åka dit fler gånger. Tusen tack!👍🏻 Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Oerhört bra bemötande. Snabba levererar på ett utmärkt sätt samt mycketyrevligt o kunnigt tillmötesgående. Avs johan Holmsäter Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra bemötande & service! Kändes seriöst.Återkommer! 👍 Läs mer
  • Sirak S
    Sirak S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra sevice. Trevlig personal med bra bemötande. Bra upplevelse Läs mer
  • Merage S
    Merage S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Väldigt bra service och trevlig personal. Blev rekommenderad av min pappa att lämna bilen hos er. Läs mer
  • Sven T
    Sven T skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Trevligt och bra bemötande, kan varmt rekommenderas Läs mer
  • Johannes Y
    Johannes Y skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra verkstad, rekommenderar starkt! Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Förlåt, men detta var den SÄMSTA upplevelsen med ett verkstadsbesök!

Min Jeep Wrangler var på service som man inte kunde hantera.

Oljefiltret exploderade efter ca 200 mil och hela motorn höll på att haverera pga. att all olja rann ut och att det var ett fruktansvärt rökmoln från motorrummet som jag trodde brann. När bilen bogserats till en annan verkstad så konstaterade dom att oljefiltret exploderat (av okänd anledning och att det INTE var ett orginaloljefilter(!) samt att det fanns spår av skador på oljefiltret som märkesbundna verkstaden antog var att ett felaktigt verktyg hade används). Både Meca Hornstull och Meca som koncern vägrar att ge ngn for av kompensation eller att servicen kan reklameras! Man undrar ju hur mkt värd garantistämpeln i serviceboken är värd?!? INGET då man inte tar ansvar för felet!

Måste vara världens sämsta och uslaste företag att ha att göra med!

SCAM varning! Läs mer
    2017-12-14 Sam E svarar Per N
    Hej Per Vi Ville Hjälpa dig med en reklamation men det är svårt att vi ska kunna utföra en reklamation när oljefiltret försvinner efter bara en dag du va på en verkstad där de sa felet är på oljefiltret den verkstaden du va på som du nu säger är jeep verkstad om inte du förstod att filtret måste finnas för att kunna utföra en reklamation som bevis så borde din jeep verkstad veta det sen använder sig Meca av delar som är godkända av bill tillverkaren så de ska hålla minst lika mycket och en till sak vi har olika verktyg till olika oljefilter och som är anpassade för just de olika modellerna .vi tar ansvar för vårt arbete och material men du måste förstå när du mejlade oss direkt dagen efter så skrev jag till dig på mejlet att kom bara in med oljefiltret så ska vi lösa en reklamation åt dig .Men i mina öron så låter det väldigt konstigt att en oljefilter har försvunnit från din jeep verkstad efter bara 24 Tim man har en oljefilter fat där man slänger oljefiltret vilket varje verkstad har skyldig het att har enligt miljö och hälsa så vill man komma åt den så kan man göra det . sund att du känner som du gör men rekommenderar att du i framtiden innan du godkänner ett arbete som redan är utfört på en annan verkstad att kontakta den verkstaden och berätta va felet är så de är medvetna om allt .Du måste förstå bara för att Jeep säger att felet ligger på Oljefiltret enligt dig och du godkänner byte av olja och filter hur ska jag kunna bevisa för min leverantör att felet faktiskt ligger på oljefiltret de har sålt till oss och begära att de ska betala ut din kostnad Mvh Markus
  • Michael L
    Michael L skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket bra och prisvärd bilservice Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Lämnade in bilen på en bas service, mycket snabbt och vänligt bemötande .
    Mvh Bengt Läs mer
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Skön kille, väldigt trevligt bemötande Läs mer
  • Frans A
    Frans A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Jättetrevliga och snabba.
    Kändes noggranna och ärliga. Läs mer
  • Anton J
    Anton J skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Supersnabba på att fixa fram en tid, fixade bilen snabbare än utsatt tid och gjorde lite extra service som att byta några trasiga lampor utan extra kostnad. Extremt serviceinriktade. Kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • Chriss S
    Chriss S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Väldigt trevliga och duktiga. Gjorde servicen där och inget alls att klaga på :) Läs mer
  • Carl A
    Carl A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra bemötande och snabb service! Läs mer
  • Jonathan
    Jonathan skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Torkarblad trasigt efter service. Ville inte fixa men erbjöd att montera fast den. Spolarvätska fylldes på men några dagar senare varnade bilen igen för låga nivåer. Fyllde inte på kylarvätska som lovat på lets deal. Läs mer
    2017-12-08 Sam E svarar Jonathan
    Hej Jonathan kommer ihåg att du ringde mig och på talade om att dina torkarblad satt lösa och jag erbjöd dig att komma hit så du får de rätt monterade på bilen utan nån extra kostnad trotts att vi inte ens rör dina torkarblad på just den servicen du va inbokad på men du kom aldrig . Och du hade kylarvätska läckage från bilen så det är faktiskt inte konstigt att bilen meddelar dig att du behöver fylla på kylarvätska kolla din service Protokoll Mvh Meca Hornstull
  • Stephanie A
    Stephanie A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Trevligt bemötande och bra öppetider Läs mer
  • Chelvan S
    Chelvan S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Jag var inte helt nöjd, eftersom allt som ingick i servicen gjordes inte, t.ex spolarvätska var mindre än halv tom, men ingen påfyllning gjordes. Läs mer
    2017-12-08 Sam E svarar Chelvan S
    Hej Chevlan S hej det ingår endast 1,5 L spolarvätska men i framtiden kan du säga till om du vill ha det påfylld hela vägen Mvh Meca Hornstull
  • Anna C
    Anna C skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Fick ett bra bemötande både per telefon och när jag lämnade bilen. Hade beställt en service som utfördes under dagen och jag fick hämta bilden inom utsatt tid. Bra! Byte av bl.a. motorolja vilket jag hade gjort c:a 10 veckor innan (så egentligen onödigt med detta men då det ingick i servicen så tyckte jag att det var bra ändå). När jag hämtade bilen så påtalade jag detta och verkstaden hävdade att detta inte kunde stämma då det var "gammal" olja som de tappade ur. Ord står mot ord så det var inget att göra med det.
    Allt som allt en bra upplevelse. Läs mer
  • Gél N
    Gél N skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Allt var jättebra bra service glad meckare snabb service bra pris. Läs mer
  • Lida K
    Lida K skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service och trevlig bemötande Läs mer
  • Jasmina S
    Jasmina S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Förväntningarna infriades och resultatet blev bra med utförd service. Dock glömde de att återställa service indikatorn, så nu måste jag åka tillbaka och be dem fixa det. Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Trevligt bemötande, anpassningsbara bokningstider. Läs mer
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket bra och personligt bemötande hade iofs varit glad om jag fått rådet att inte köra med bilen alls pga generator remmen Läs mer
  • Ferenc O
    Ferenc O skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Allt från bemötandet till själva arbetet var tillfredstelande. Läs mer
  • Christer C
    Christer C skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service och vänligt mottagandet. Läs mer
  • Lorena B
    Lorena B skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Jag är nöjd med personal och tjänsterna som jag köpte / stora servisen Läs mer
  • Britt-marie E
    Britt-marie E skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Fick hjälp med service på bilen. En full service att all punkter gällande service uppkollades.
    Tillägs arbete med bland annat bytte av batterie, styrled, parkerings bräms, bytte av alla backlampa som var fel inställd, rensning av diesel partikelfilter utfördes med skicklighet och garanti baserade delar och utförd arbeta.
    Fick även tips av annat på bilen som eventuellt kan behöver åtgärdas med tiden.

Nu bilen rullar som ny med stor känsla av säkerhet och trygghet.
    Mycket erfärenhet mekaniker. De meddela, förklara samt uppge hur felet kan påverkar bilen. Man sedan ta egen ställning om hur man vill ha hjälp.
    Jag är mycket nöjd och rekommendera andra bilister som är i behöv.
    Priset är rimlig.

Julius Läs mer
  • Bengt L
    Bengt L skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Hjälpsamma. Vänliga. Bra jobb,
    rekommenderas till andra och billiga. Läs mer
  • Mowahed-karib A
    Mowahed-karib A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Duktiga och professionella! Hjälpte mig med en reklamation på ett annat jobb som en annan verkstad utfört.
    Trång lokal så man kan inte lämna bilen över dagen utan man måste hämta bilen när den är klar. Läs mer
  • Sama S
    Sama S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Urdålig service. Ägaren är övermodig och oflexibel.
    Han lyssnar inte på kunden och motsäger sig själv.
    Man måste hämta bilen "exakt" när han säger till, och det är 5 timmars spelrum för honom att ringa. Så man får vara beredd hela tiden. Läs mer
    2017-11-09 Sam E svarar Sama S
    Hej Sama S det du skriver stämmer absolut inte och du va här för en basservice av din bil du skulle lämna in bilen mellan kl 08:00 och 09:00 och bilen skulle vara klar senast kl 14:00 sen måste du vara lite förståelig med att man inte kan ha bilen stående här hela dagen vi försöker i mån om plats att fullfölja våra kunders önskemål om att hämta bilen när det passar just de oftast brukar kunderna meddela oss innan att de vill lämna bilen en viss tid och hämta en viss tid då kan vi alltid lösa det men som du gjorde kom in och lämnade bilen och skulle du komma och hämta bilen precis när vi ska stänga så kunde jag inte hjälpa dig PGA det fanns inte plats att ha bilen här inne det är svårt när man inte har en parkeringsplats men jag rekommenderar dig att i framtiden att alltid meddela den verkstad du besöker angående dina önskemål i god tid Mvh Meca Hornstull
  • Paul L
    Paul L skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Service årlig. Snabbt och med trevligt ock bra bemötande. Läs mer
  • Annika T
    Annika T skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket bra service till ett mycket bra pris! Trevlig personal också. Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Stockholm:

Annalena S Annalena S tycker: