MediaMarkt

1.5 i betyg av av 6 omdömen

Läs vad 6 kunder tycker om MediaMarkt

• 2020-05-28

Tomas L skrev om MediaMarkt
    Om möjligheten fanns för minus så hade dom fått det.
    Nu i coronatider så gå man ut med fri frakt och hemleverans vid köp över 500:-. Så här står det på deras hemsida "Vi erbjuder fri hemleverans vid beställningar över 500 kr i vår webbshop." Min order har levererats till ett ombud.
    När jag ringer till kundtjänst så får jag beskedet att med hemleverans så menar dom att det levereras till något annat ställe, i mitt fall ett ombud. Kundtjänst kan inget göra utan rekommenderar mig att inte hämta ut vara så att den efter två veckor går tillbaks.
    Vad har dom en kundtjänst till om den inte kan göra något.

Det är så otroligt idiotiskt. Läs mer
    Tunby Fritid
    4.7 / 5 i betyg — 198 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Beställde ett set om två stolar och bord för utomhusbruk. Dagen efter återkom dom och beklagade fel i lagersaldo och hänvisade till ett anna"
  • JONAS A

2020-03-04

JONAS A skrev om MediaMarkt
    När väl tvättmaskinen levererades kunde de inte installera den pga "för kort sladd", trots att installation ingick i köpet. De som kom med maskinen hem till mig lovade att komma tillbaka och göra klart installationen så snart jag bokat en elektriker. Jag gjorde som de sa och bokade elektrikern, och fick betala elektrikern 900 SEK för något som egentligen skulle ingått. Sedan när jag ringer kundtjänst får jag svaret från dem att ingen installation kommer göras. Jag ringer sedan kundtjänst två gånger och får i två olika mejl veta att de inte kommer utföra den installation som de lovat. Det har tagit mig flera timmar nu att hålla på och ringa och mejla med deras värdelösa kundtjänst. Varning för MediaMarkt! Läs mer
  • 2020-02-27

HANS I skrev om MediaMarkt
    Okunniga försäljare och det som varit värst är felaktiga uppgifter om garanti-längd.
    Jag var tvungen att lära rötäggen i Gävle att Philips alltid har TVÅ års garanti på teve.
    Varuhuset tjatade om bara ETT år då jag gjorde förfrågan om en felande apparat hos min mor
    som var 1,5 år gammal. Orsak? Dumhet, oärlighet / vilja att sälja nytt. Läs mer
    Fenix Begravning
    4.6 / 5 i betyg — 413 omdömen
    fiveYearsBadge
    "En mycket bra begravningsbyrå som tog hand allt och förklarade allt som behövdes. Mycket bra och trevligt bemötande, omtänksamma och profess"
  • 2019-08-21

Anders E skrev om MediaMarkt
    Jag har aldrig varit med om liknande De försöker inte ens lösa mitt ärende utan butiken hänvisar till kundservice och kundservice till butiken Aldrig mer! Läs mer
  • 2019-03-04

Jessica pap skrev om MediaMarkt
    Hemsk kundtjänst, beställde en ugn 28 Januari fortfarande inte fått information om leverans eller andra alternativ av lösningar. JAG va tvungen att själv ringa BOSCH och få ett svar om leverans samt skicka att jag vill lösa problemet med att ta en annan ugn som finns i lager, men nu har det gått över 1 vecka och väntar fortfarande svar på "ett EVENTUELLT godkännande". JAG har varit dragit i eventuella lösningar vilket kundtjänst borde gett mig samt är jag FORTFARANDE helt ovetande när jag får hem en ugn. fan inte okej. Läs mer
    La Villa
    4.6 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyg"
  • 2018-10-03

Lars skrev om MediaMarkt
    Beställde ett headset från MediaMarkt via nätet som jag förskottsbetalade, det kom igår. Ljudet fungerar, dock ej mikrofonen. Jag anser då såklart att de helt enkelt ska ersätta mig med en likadan - men fungerade produkt med tanke på att garanti gäller, jag kan gärna skicka tillbaka den defekta produkten om de står för frakten.

Detta vägrar dock MediaMarkt och tycker att jag ska betala extra för att ta mig till närmsta MediaMarkt-butik som jag såklart ej har gångavstånd till (hade jag haft det hade jag ju inte beställt produkten via nätet av dem från första början.) för att de vill "få in produkten till ett serviceställe för att kolla vad det kan vara för fel och se om det är möjligt att göra en reperation.". 😂

Man beställer ju från dem via nätet just för att det ska vara så billigt och smidigt som möjligt så att man slipper sådant här, att betala extra för att åka in till deras butik. Och nu tror de alltså att jag ska betala extra för att ta mig in till deras butik när det är dom som borde stå mig till tjänst som trots allt skickat en defekt produkt till mig jag redan betalt för. 😂 Riktigt vidrigt skämt till företag med horribel service. Läs mer

Bästa webshopparna i Stockholm:

Sussie B Sussie B tycker: