Meet

Meet

Ring 031-18 05 50 restaurangmeet.se
4.4

Välkommen till Meet! Både 2013 och 2014 blev vi nominerade till årets köttkrog. Vi är specialiserade när det kommer till kött och använder vårt eget hängmörade kött till våra maträtter. Hos oss kan du avnjuta allt från carpaccio och charkuterier till råbiff, lammfilé, oxfilé, ryggbiff eller entrecôte - det är få kötträtter...

68 omdömen om Meet

HANS B

En riktig skitresturang! Göteborgs näst bästa stekhouse? Möjligen det näst sämsta eller stället för dig helt utan krav. Är du en normalbegåvad hemmakock i någon skepnad kommer du både bli grymt besviken samt prestera betydligt bättre själv än "krubbet" och "kockarna" på meet. Överstekt kött, råraka, bränd, indränkt med rosmarin, bedrövlig kvalité på "amerikansk entrecote" motsvarande senig dansk kadaverkossa, Om detta vekligen är amerikanskt kött är jag Charlie Chaplin reinkarnarnerad. Långsammaste servicen i hela norra...

CORNELIA F

Hade stora förväntningar på denna resturang efter att ha läst på hemsidan . Tyvärr visade det sig att deras lovord om sig själva och verkligheten inte stämmer överens. Jag blev serverad hård potatisgratäng samt en rå köttbit . Efter påtalande till köket om detta fick jag tillslut tillbaka potatisgratängen som då var något mjukare men tyvärr hade köttbiten som var helt oätlig kallnat under tiden . Kompensationen från restaurangen var två marmeladkulor, dom hade dom hellre kunnat hängt i julgranen!

Birgitta A

Bra mat, mysigt, helt ok service. 3:a kanske pga av att jag kanske för högt ställda förväntningar på maten (tog den kanadensiska ryggbiffen med hemgjorda pommes).

Jonas N

Mycket trevligt och angenämt. Trevlig miljö.

Margareta S

Mycket gott bemötande samt bra information om lämplig dryck till maten. Mycket välsmakande mat och trevlig atmosfär

Catrin A

Göteborgs bästa köttrestaurang

Daniel F

Dyrt för en ganska ordinär upplevelse

Katarina V

Vi åt middag på restaurangen i augusti. Som jag minns så var det trevlig personal med god service och mycket god mat.

Mariana M

Mycket trevlig ställe, utomordentlig service, mycket god mat. Trevlig miljö och tillmötesgående personal som kommer med lösningar för ens behov. Rekommenderas starkt.

Oscar L

Oerhört trevlig och serviceminded personal. Vi blev väldigt imponerade på maten som smakade riktigt gott.

Birgitta A

Vi var ett sällskap på 10 personer, vi var alla mycket nöjda med med både mat och bemötande. Servitören var mycket trevlig och passade upp på oss under hela tiden, maten var gudomligt gott, bästa köttet man kan tänka sig. Tack ska ni ha alla som förgyllde våran kväll.

Khalil B

Den bästa köttrestaurangen i Göteborg utan tvekan! Väldigt bra mat och service.

Arne N

Utmärkt service och fantastisk mat

Nicole D

Servicen och miljön på meet gjorde att vi valde att ha våran bröllopsfest på Meet. Vi kunde inte önska oss ett bättre ställe att fira denna dag. Maten och servicen var fsntastisk, lyxigt men ändå på ett familjärt sätt! Vi rekommenderar meet till alla vi känner!

Oskar D

Bra bemötande vid bokning. Service och mat levde dock ej upp till förväntningarna.

Dick A

Mycket bra restaurant, Fantastiskt bra kött och personlig service. Alltid ett säkert kort.

Maria H

Det var helt fantastiskt. Vi var lite sena och ringde från taxin och sa att vi är på gång. Då stod vår servitris ute på trappen och välkomnade oss med namn när vi kom kände oss så välkomna. Var en fantastisk kväll att fira min pojkväns 50 års dag Vi kände oss så speciella hela kvällen. Otroligt serviceminded. Maten var gudomlig och kvällen grym.

Sebastian H

Bästa köttrestaurangen i Göteborg. En utav den bästa måltiden i mitt liv.

Johan C

Mycket trevligt och mycket god mat. Om det är något som man skulle vilja så är det en större lokal då det är svårt att få bord och det är lite trångt.

Fredrik A

Trevöig atmostfär, kunniga framför allt på kött ( skiner ) men även inom vin. Trevlig enkel och varm personal

Magne J

Levde upp till förväntningarna, toppen mat och bra service.

Johanna P

Fantastiskt bemötande av personalen från början till slut! Och maten håller världsklass! Jag har varit på Meet 2 gånger och andra gången var jag tyvärr missnöjd med köttet. De tog hand om det SÅ proffsigt! Fick nytt kött utvalt av kocken och då blev jag mer än nöjd. Super service och mat i världsklass!

Peter N

Har varit på restaurangen ett par gånger nu. Alltid väldigt bra service och köttet(Waguy) har alltid varit superbt. Min fru som var med sist var överväldigad.

Gunilla A

mysig restaurang med god mat - just den här gången lite kallt för på min plats drog det från dörren....

Marcus K

Jag har varit ganska många gånger på Meet av anledning att jag tycker väldigt mycket om stället och maten är mycket bra. En av dom bättre restaurangerna i Göteborg för att få en bra stek och uppleva steakhouse stämning. Trevlig personal och ett mycket mysigt ställe. Jag saknar dock färska ostron på menyn, som jag tycker tillhör ett riktigt stekhus samt passar in på västkusten. Tack. Mvh Marcus

Jan T
Skrev om Meet

Liten mysig restaurang som ví inte hade några alls klagomål på, rekommenderas

Annelie K

Bästa råvarorna Så gott kött Fin personal Goda grönsaker Fin miljö

Terese E

Bokade bord för för födelsedagsfirande. Trevligt bemötande på telefon, men väldigt dåligt bemötande på restaurangen. Flera rätter fanns inte, detta meddelades när vi försökte beställa rätterna bland annat fanns inget vegetariskt alternativ och personalens bemötande kändes väldigt oproffsigt. Har varit på restaurangen flera gånger tidigare men denna gången och varit mer nöjd då, men senaste gången gjorde att jag överväger att inte besöka igen

Frank Z

Trevligt bemötande och bra urval av kvalitetkött.

Annica H

Vid åt middag, en grupp på 8 personer. Hade höga förväntingar på mat och bemötande och det var också väldigt bra. Inte en femma men gott och väl en stark fyra.

Jacob A

God mat

Felicia L

Fantastisk restaurang med kunnig och trevlig personal en grym matupplevelse! Ett måste när man besöker Göteborg!

Magnus B

Fick ett bra bemötande vid bokning på telefon. Vi var ett sällskap på 8 personer och samtliga vart mycket nöjda med både service och maten. Köttet var fantastiskt men kunde önskat att tillbehören höll samma klass.

Christian O

Alltid trevlig personal och fantastisk mat! En av Göteborgs bästa restauranger!

Mia F
Skrev om Meet

Mycket bra mat och bra service.

Charlotta L

Är alltid supernöjd på Meet! Trevligt bemötande, bra service och fantastiskt god mat. Återkommer ofta!

Emil H

Mycket bra service och bemötande. Maten var även den mycket bra!

Stefan S

Trevligt bemötande av en kunnig personal

Peter B

Fantastiskt vällagat kött och mysiga lokaler. Lätt att boka bord och väldigt trevlig personal. Jag skulle lätt käka här igen närsomhelst!

Mari Å

Väldigt nöjd. Både med personal och mat. Ett extra plus till trevliga Maria som skötte om oss på ett proffesionellt och lättsamt sätt.

David K

väldigt bra bemötande från personal, servicen var bra, trevliga. maten var riktigt god, förrätt huvudrätt och efterrätt var klockrena!

Martin F

Fick ett underbart bemötande och små förfrågningar i början om eventuellt en fördrink? Självklart blev det en prosecco medan man kikade in menyn där man fick en bra väntetid så man hann välja vad man ville ha! Beställde själv en Oxfilé 300g medium rare och sambon en svensk entrécote på 200g (tror jag). Som sagt även en bra väntetid och när maten kom fram så njöt man som bara den! Underbar kött och även sås samt extrarätterna man beställde. Har ätit på många ställen innan men Meet toppade allt! Proffessionella servitörer...

Richard T

Bra mat, bra bemötande i trevlig miljö i centrala Göteborg.

Annette A

Trevligt och proffessionelt bemötande. De kunde rekommendera bra mat och det smakade precis som man önskar. En mycket bra köttrestaurang. Kan absolut rekommendera.

Sara K

Mycket bra. Ganska dyrt men god mat, trevlig personal och kanonbra service. Oerhört bra kvalitet på mat och dryck!

Albin K

Vi fick vänta lite länge på förrätten, men det var det värt. Angående huvudrätten kan jag citera min flickvän: Det va ta mig fan det godaste jag någonsin ätit! Trevlig personal och nra service.

Kristin H

Otroligt nöjd, maten var riktigt god!

Cecilia H

Möttes av ett hjärtligt välkomnande när vi klev in in denna fantastiskt varma och mysiga restaurang. God mat och fin service från en kunnig personal. Återkommer mer än gärna.

Sara L

Dålig service, onödigt dyrt och opersonligt. EU nöjda när vi gick därifrån.

Ronald J

Det är så här en bra köttbit skall smaka! Mästarklass på råvara och tillagning. Bra bemötande och en mycket duktig servitris som verkligen kunde rekommendera rätt dryck till varje rätt. En mindre restaurang med fokus på rätt saker, råvaror, tillagning, kunnighet och service. Firat ett par jubilarer här och återkommer gärna. Med vänlig hälsning, Ronald