Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Mölndal Mekonomen Mekonomen BilLivet Eklanda

Mekonomen BilLivet Eklanda

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Arnegårdsgatan 7, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad Eklanda! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 737 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Eklanda

• Anna P
    Anna P skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Fick erbjudande om gratis däckbyte. En mkt trevlig mekaniker vid namn Alfred bytte mina däck medan jag drack kaffe. När jag kommer ut till bilen ser jag att han måste ha spolat av mina rutor också. Trevlig överraskning! Passade på att köpa nya vindrutetorkare som de satte på åt mig. Suverän och trevlig service!
  • Johan Petter N
    Johan Petter N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt och proffsigt bemötande. Rekommenderas!
  • Monica Elisabeth G
    Monica Elisabeth G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra och flexibelt bemötande. Bilen klar på utsatt tid och till överenskommet pris. Kan verkligen rekommendera Mekonomen Eklanda
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Gjorde en service på min bil. Bra och vänligt bemötande från personal. Väldigt bra info o. Bilens skick och ev brister. Nöjd på alla sätt och kommer definitivt att återkomma.
  • Jan Peter N
    Jan Peter N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Ville åtgärda trasigt dörrhandtag och vindrutetorkare. Inga delar hemma. I stället betala för felsökning. Skulle höra av sig inom 5 dar när delarna kommit. Efter två månader ingen kontakt. Bilen fortfarande trasig men betalat en räkning på 2000:-
    2017-11-10 Mekonomen BilLivet Eklanda svarar Jan Peter N
    Hej. Ring oss gärna så skall vi reda ut vad som skett och varför delar inte kommit. Vi jobbar ständigt med att försöka göra alla våra kunder nöjda så det vore kul om vi fick göra ett riktigt försök med dig också. Jag vågar påstå att jag tror vi lyckas!

Med vänlig hälsning Jonas C. 031-7104540
  • Christel Ann-sofie A
    Christel Ann-sofie A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande o effektiv service! Prisvärd service av min bil.
  • Fidan S
    Fidan S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Hej,

Efter att en motor lampa tändes bokade jag tid på Mekonomen Eklanda. Lämnade in bilen o fick ett samtal som informerade om vad som behövs göras o till vilken kostnad.

När jag ska hämta bilen har jag med mig min 3 åriga dotter. Jag får nycklarna och går ut till bilen. Jag hinner inte ens komma ur parkeringsfickan innan jag märker att bromsen är helt stum och bilen är inte körbar.

Jag går in och medelar detta och berörd mekaniker kommer ut som bekräftar detta och frågar om bilen var så tidigare vilket inte var fallet. Han tar in bilen för undersökning. Under väntetiden tar jag en kaffe o min dotter ser sig om kring. Vid ett ögonblick går någon igenom dörren från butik till verkstad o orden som hörs skrickande är "din jävla kuksugande hora" från verkstad, vilket gav en omedelbar känns av låg proffessionalitet i verkstaden. En bunt av vuxna barn som inte vet hur man pratar i vuxen ålder o på en arbetsplats.

När mekaniker kommer ut berättar han att han har råkat ha sönder en av bromsslangarna och att han har nu tejpat slangen. På fråga från mig om bilen är körbar får jag svaret att man inte är säker och när man ser att jag har ett barn med mig så säger mekaniker att nej den är inte körbar. Enligt mig ska detta vara ett solklart svar då det spelar ingen som helst roll om jag har ett barn eller ej då bilen är en trafikfara. Jag frågar då om de kan anordna en hyr bil ( vilket de borde erbjuda själva) och efter många om och men fixar man en bil. Detta på grund av att slangen de förstör får de in en ny dagen efter.

För detta fick jag betala 3800kr och när jag ser nedbrytningen så tar man betalt mest för det som är minst arbete kring, en felsökning på dryga 1600kr.

Att jag fick vänta i 2 timmar för något som är sunt förnyft togs inte hänsyn till eller att jag måste återigen komma dagen efter för att hämta bilen.

2017-11-14 Mekonomen BilLivet Eklanda svarar Fidan S
    Hej. Det du skriver om vårt språkbruk är såklart högst allvarligt och jag har tagit upp det med all personal. Vi kan visst ha en skämtsam och kanske ibland grov jargong men vi tilltalar inte varandra på det viset du beskriver. Ingen här kan påminna sig om att dessa ord har yppats och vi har en strikt uppförandekod som inte accepterar sådant språk. Din vakuumslang till bromsservon gick sönder och denna ersatte vi kostnadsfritt. Tekniken märkte inte det när han körde ut bilen. Ber om ursäkt att du fick återkomma och om informationen var bristfällig.
  • Idah G
    Idah G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    mkt bra bemötande, hjälp med service av bil
  • Gunilla Maria S
    Gunilla Maria S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Service och lagning av diverse fel.
    Från första kontakten kanon, kontakt med service killen under reparationen var väldigt bra.
  • Henry Roger A
    Henry Roger A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra början , utdraget jobb utan kontakt, men bra avslut .
    Verkstan kändes seriös .
  • Susanne Christina L
    Susanne Christina L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Kanon kunnig personal! Hjälpsamma
  • Fiona Fe Fe H
    Fiona Fe Fe H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Väldigt trevlig personal!
    Monterade in motorvärmare.
    Och köpte även till kupévärmare.
  • Bilvision Ab
    Bilvision Ab skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra service och bra personal. Åker gärna tillbaka.0
  • Amanda Linnéa U
    Amanda Linnéa U skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bilreparation, bra bemötande, kunnig och hjälpsam personal. Bra resultat.
  • Leif Martin A
    Leif Martin A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Snabbt och bra bemötande från bokning till uthämtning av bilen efter byte av bromsar. Personlig service och uppföljning efter slutfört arbete.
  • Eva-karin N
    Eva-karin N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Professionella hjälpsamma och dyra
  • Erland Ingvar E
    Erland Ingvar E skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Utmärkt.Bytte till vinterdäck angiven tid följdes perfekt.
    Gott bemötande
  • Göran Tobias G
    Göran Tobias G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt bemötande i kundmottagningen och bra återkoppling från verkstan. Allt fungerande perfekt utan krångel och konstigheter. Här tänker jag lämna in bilen även nästa gång då det är dags för reparation.
  • Irene Carola L
    Irene Carola L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Snygg, trevlig personal med snabb jättebra service! Rekommenderas!
  • Harald O
    Harald O skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Byte bromser fram o bak, byte kamrem (som troligen var för stramt montert). Felsøkning på oljud.

Bra personlig bemötande. Osäker på den djupa tekniska kompetensen.
  • Ida Linnéa Sophia R
    Ida Linnéa Sophia R skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt och snabbt besök samt bra pris på däckhotell+byte.
  • Patrik Mats Åke M
    Patrik Mats Åke M skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra service, trevligt bemötande, gick snabbt och smidigt att lämna in bilen och hämta samma dag!
  • Babak S
    Babak S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Okej!! Hittade verktyg i motorn utrymme!! Annars servicen o bemötandet helt okej!!🙂
  • Frank Arne C
    Frank Arne C skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Från börja jättebra, härligt bemötande och ni skapade stort förtroende.
    ABS-kransen var bytt och systemet var okej igen.
    Såg efter några dagar att navkapseln saknades, detta märktes inte då då bilen hämtades.
    Fick skaffa ny men glädjande tog verkstaden kostnaden, känns bra.
    Nu när jag bytt till vinterdäck ser jag att saxpinnen, den som går genom axeln saknas. Dessutom knirkar det i gupp, just från den lagade sidan.
    Det får mig att tänka om.
    Dessa grejer har tärt på ert förtroendekapital.
    2017-11-08 Mekonomen BilLivet Eklanda svarar Frank Arne C
    Hej där!
    Kom gärna förbi eller hör av dig så tar vi in bilen och kollar vad som kan rättas till. Finns et ett samband med det vi gjort lagar vi naturligtvis detta utan kostnad.

/Jonas C.
  • Rolf L
    Rolf L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    gick fort och va bra........ så d så
  • Olle Wiking B
    Olle Wiking B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande. Bra reservdelar. Ganska bra pris. Snabbt jobbat
  • Leif Christian G
    Leif Christian G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bytte hjullager på min gamla skruttbil. Tog med eget från biltema. Snabbt och billigt.
  • Gerd Laila B
    Gerd Laila B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag lämnade bilen och sedan hämtade jag den och betalade
    Antar att man utförde jobbet som skulle utföras
    Hade ingen direkt kontaktade personalen
  • Rebecca G
    Rebecca G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Super bemötande! Har inget att klaga på! Bra på alla sätt
  • Karin Monika V
    Karin Monika V skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra incheckning o utcheckningen
    Trevlig personal
  • Almedin B
    Almedin B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Köpte lite verktyg för en "nybörjarmekare" som mig, vill börja mecka med min v40, -04;a så er personal föreslog mer eller mindre all verktyg jag köpt. Nöjd med bilservicen också.
  • Malin Johanna H
    Malin Johanna H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Reparation av läcka i biltak. Mycket bra bemötande från persolan rätt igenom. Läckan blev även helt åtgärdad.
    2017-10-02 Mekonomen BilLivet Eklanda svarar Malin Johanna H
    Hej!
    Vad kul att höra! Vattenläckage kan vara svårt att hitta så det är extra kul att få återkoppling att du blev nöjd. Välkommen åter när du behöver hjälp nästa gång.
    /Jonas
  • Anna Sofia Margareta N
    Anna Sofia Margareta N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lämnade in mina däck för däckförvaring. Blev mött med serviceanda och vänlighet.
  • Carina Helén B
    Carina Helén B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Servade bilen där nyligen och fick bra bemötande och bra information.
    Har sedan något år helt övergått till Mekonomen då jag är mycket nöjd med den service som både bilen och jag får!
  • Galina A
    Galina A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Det är bara beröm till personal med vänligt bemötande från första kontakten. Jag lämnade bilen för byte av fjädrar och stötdämpare ,bra arbete och snabbt klar,mycket positivt omdöme till verkstad // Galina
  • Mona Kristina E
    Mona Kristina E skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bilen fick en bra service och de gick snabbt!
  • Kjell Owe M
    Kjell Owe M skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra och snabb service och personal som bryr sig om kunden
  • Sten Lennart L
    Sten Lennart L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Byte av bromsbackar, oljebyte. Var nöjda fick bra service och bra mottagande av personalen.
  • Sabah M
    Sabah M skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    De är jättebra och trevlig jag var mycket nöjd
  • Henrik M
    Henrik M skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande vid disk. Bra utfört arbete. Prisvärt. Klockrent.
  • Daniel Per-william S
    Daniel Per-william S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt bemötande och bra service
  • Kerstin Ann-margreth H
    Kerstin Ann-margreth H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra service o återkoppling både vid bokningen av servicen o utförandet.
  • LENNART L
    LENNART L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra korrekt service!
    Vänligt bemötande.
  • Jan Ture A
    Jan Ture A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Service med oljebyte. Snabbt svar och bra bemötande. Klart i tid och till utlovat pris. Klart godkänt.
  • Bernd S
    Bernd S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Allt bra som det ska text text text
  • Heidi Charlotte H
    Heidi Charlotte H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande, proffsig personal. Servicen blev klar snabbt .
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Volvo service samt balansering av däck. Bra bemötande i Täby.
  • Laszlo C
    Laszlo C skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt och professionellt bemötande. Väl utfört arbete.
  • Sven Mikael J
    Sven Mikael J skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Gott bemötande! Bra återkoppling och service!
  • Katarina Katalin E G
    Katarina Katalin E G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Ringde och beställde tid på verkstad. När dagen kom så lämnade jag in bilen på verkstad och senare på dagen så hämtade jag bilen. Under dagen när min bil var på verkstad så ringde ni och meddelade vad som behövdes göras och fick mitt godkännande samt fantastiskt att få sms att bilen är klar.

PERSONALEN ÄR MYCKET TREVLIGA!!

Arnegårdsgatan 7, 431 49 Mölndal