Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Mölndal Mekonomen Mekonomen BilLivet Eklanda

Mekonomen BilLivet Eklanda

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Arnegårdsgatan 7, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad Eklanda! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 721 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Eklanda

• Anna Paulina N
    Anna Paulina N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Servade bilen, lätt att få tid, bra med assistansförsäkring i ett år efter service.
  • Hans B
    Hans B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    En garanti reparation som gick snabbt och utan diskussion .
    Fick samtidigt hjälp med att byta bromsbelägg och nya bromsskivor .
    Allt till ett bra pris.
  • Hulda S
    Hulda S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Mycket positivt, dom ordnade t.o.m en ombesiktning som jag själv glömde bort. Alla var mycket servicemonded.
  • Ann-charlotte Maria B
    Ann-charlotte Maria B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra service och bemötande. Byte av del avgasrör, snabbt åtgärdat och meddelande när bilen var klar
  • Astrid G
    Astrid G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Mycket trevligt bemötande från personalen och nöjd med bilservicen är jag också! Kommer gärna åter vid behov!
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt bemötande
    Bilen klar innan bestämd tid
    Snabbt och bra jobbat
    Kommer att återkomma till er
  • Karin K
    Karin K skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    En vänlig människa tog emot som lyssnade och som snabbt satte sig in i mitt bilbekymmer. Strax hade jag både verkstadstid och kostnad klart!
    Och när jag lämnade in bilen mötte jag åter en vänlig människa som meddelade att de skickar sms när den är klar. Vid lunchtid kom sms:et och jag hämtade bilen. Allt var klart.

Härligt bemötande! Bra jobbat!
    Hälsar tacksam kund.
  • Sabina D
    Sabina D skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Tre gånger under tre månader bytes lampan på strålkastaren....Hoppas på att den håller mer än en månad denna gången.
  • Anneli Matilda L
    Anneli Matilda L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Mycket trevligt bemötande!
    Hjälpsam personal !!
    Nöjd och Glad kund !!
  • Peter A
    Peter A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Ett trevligt och utomordentligt bemötande,proffesionell hjälp snabb service.
  • Per Erik Ingvar A
    Per Erik Ingvar A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag har alltid fått ett fantastiskt bra bemötande, hjälpsamma kunniga och vänliga på Mekanomen Backaplan
  • Jan Gunnar H
    Jan Gunnar H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Helt ok
    Bra bemötande.
    Levererat i tid
    Allt har fungerat som det borde
  • Börje Krister F
    Börje Krister F skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Byte av kamrem och vattenpump samt 8000-milaservice. Bra jobb och snabbare klart än vad som var sagt. Fast det blev dyrt.
  • Pia Anne-maria E
    Pia Anne-maria E skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra mottagande för tidsbeställning av 12milar service ,med hyrbil.
    Snabbt lämnande o tillgång till hyrbil.
    Sms om när den var klar.
    Bra bemötande vid hämtning och utmärkta svar på mina frågor om motortvätt och en lack skada med rekommendation vilka de bruka använda mm.
    Ett tackkort med en liten godis påse får en att bli glad då man sätter sig i sin bil igen .
    Trevliga proffs som kan sin sak och en verkstad med kollektivavtal kanon!
  • Malin Johanna H
    Malin Johanna H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Reparation av läcka i biltak. Mycket bra bemötande från persolan rätt igenom. Läckan blev även helt åtgärdad.
  • Ferenc U
    Ferenc U skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag köpte en oljetrycksgivare, efter att den mycket trevlige expediten följde mig ut till bilen för att identifiera vad det var för något oljan läckte ifrån, han konstaterade snabbt att det var en oljetrycksgivare jag skulle ha!
    Vänligt och proffsigt !!!
  • Anna Sofia Margareta N
    Anna Sofia Margareta N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lämnade in mina däck för däckförvaring. Blev mött med serviceanda och vänlighet.
  • Carina Helén B
    Carina Helén B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Servade bilen där nyligen och fick bra bemötande och bra information.
    Har sedan något år helt övergått till Mekonomen då jag är mycket nöjd med den service som både bilen och jag får!
  • Galina A
    Galina A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Det är bara beröm till personal med vänligt bemötande från första kontakten. Jag lämnade bilen för byte av fjädrar och stötdämpare ,bra arbete och snabbt klar,mycket positivt omdöme till verkstad // Galina
  • Mona Kristina E
    Mona Kristina E skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bilen fick en bra service och de gick snabbt!
  • Kjell Owe M
    Kjell Owe M skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra och snabb service och personal som bryr sig om kunden
  • Sten Lennart L
    Sten Lennart L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Byte av bromsbackar, oljebyte. Var nöjda fick bra service och bra mottagande av personalen.
  • Sabah M
    Sabah M skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    De är jättebra och trevlig jag var mycket nöjd
  • Henrik M
    Henrik M skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande vid disk. Bra utfört arbete. Prisvärt. Klockrent.
  • Daniel Per-william S
    Daniel Per-william S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt bemötande och bra service
  • Kerstin Ann-margreth H
    Kerstin Ann-margreth H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra service o återkoppling både vid bokningen av servicen o utförandet.
  • LENNART L
    LENNART L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra korrekt service!
    Vänligt bemötande.
  • Jan Ture A
    Jan Ture A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Service med oljebyte. Snabbt svar och bra bemötande. Klart i tid och till utlovat pris. Klart godkänt.
  • Bernd S
    Bernd S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Allt bra som det ska text text text
  • Heidi Charlotte H
    Heidi Charlotte H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande, proffsig personal. Servicen blev klar snabbt .
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Volvo service samt balansering av däck. Bra bemötande i Täby.
  • Laszlo C
    Laszlo C skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt och professionellt bemötande. Väl utfört arbete.
  • Sven Mikael J
    Sven Mikael J skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Gott bemötande! Bra återkoppling och service!
  • Katarina Katalin E G
    Katarina Katalin E G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Ringde och beställde tid på verkstad. När dagen kom så lämnade jag in bilen på verkstad och senare på dagen så hämtade jag bilen. Under dagen när min bil var på verkstad så ringde ni och meddelade vad som behövdes göras och fick mitt godkännande samt fantastiskt att få sms att bilen är klar.

PERSONALEN ÄR MYCKET TREVLIGA!!
  • Milad R
    Milad R skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande och trevlig personal.
  • TOMAS FREDRIK R
    TOMAS FREDRIK R skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Aaaassaa aaaassaa. Aaaassaassaaasaaaa
  • Minibussen Helsingborg Hb M
    Minibussen Helsingborg Hb M skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Är mycket nöjd!
    Servar mina bussar och ofta!
    Ibland i akuta situationer !
    Detta betyg häller såväl Råå som
    Kapplöpningsbanan !
    Tack än e gång!!
    Hans på minibussen.com
  • Siv Margareta S
    Siv Margareta S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Har alltid fått snabb och bra hjälp när jag har besökt er. Vänlig och trevlig personal.
    Är väldigt okunnig vad gäller min bil men ni har aldrig "klappat mej på huvudet" vilket inte är ovanligt när man som kvinna kommer med bilen och ser väldigt frågande ut!!
  • Lena Britt Charlotte L
    Lena Britt Charlotte L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Snabbt o bra....trevligt bemötande.Fick nya lampor på bilen.
  • Rebecka  R
    Rebecka R skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Önskade service på bilen. Byte av tändstift, tändkablar, bränsl-, luft-, oljefilter och oljebyte mm. Fick lämna in bilen tre gånger. Efter varje gång gick bilen sämre och sämre! Jag vågade inte ens köra bilen pga att bromsar inte fungerade, knackar och stannar vid tomgång och vid ca 70 vobblar den. Efter sista gången bilen var inne, ca en månad sedan har jag inte kunnat köra bilen för att den ff inte fungerar och är livsfarlig!!! Hade höga förväntningar på Mekonomen innan pga fantastisk service och kunnande i Mariestad, men i Sisjön gör att jag tyvärr aldrig mer kommer anlita dem eller säga åt någon annan att göra det, tvärtom. Otroligt besviken, lämnade in för service, fick tillbaka en obrukbar bil och 7500 kr fattigare. Inte ok, bättre tala om från början att man inte kan en sak, så kan man vända sig till de som kan.
  • Per Mathias H
    Per Mathias H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    12000 mila service
    Jättetrevlig personal och bra bemötande
  • Inger Susanne H
    Inger Susanne H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande trevlig personal.
  • Kim Daniel T
    Kim Daniel T skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Mycket bra bemötande. Fick ett allvarligt problem med kylaren men dom lyckades klämma in att jobba med min bil även fast dom var fullbokade.
  • Sivert Kåre Vincent A
    Sivert Kåre Vincent A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Efter ett par veckor på verkstad med återbesök och över 9000:- fattigare utan att problemet lösts kan man inte vara annat än besviken. Måste tydligen åka till en märkesverkstad för att få problemet löst.
    Det känns som att det primära för verkstaden inte vara att lösa problemet utan snarare att ta sig ur debacklet helskinnade.
  • Lone W
    Lone W skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Blev utmärkt bemött av Emil Kronaas och resultatet var perfekt. Kommer absolut tillbaka.
  • Azhar A
    Azhar A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande, som kund jag kände jag mig sedd.
    Jonas var väldigt kunnig ,villig att svara på frågor omkring min service och andra tekniska frågor rörande min bil.

Rekommenderas!
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lampbyte båda fram xenon lampor
  • Bo T
    Bo T skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lämnade bilen dagen innan reparation. Dåligt med platser innanför staketet. Korrekt bemötande samt mycket väl utfört arbete ++++. Återkommer när det är dags igen.
  • Lars J
    Lars J skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lätt att boka tid, bra återkoppling på arbetet och de tillägg som behövdes. Trevligt bemötande och jag är nöjd med det arbete som utfördes.
  • Ingegerd S
    Ingegerd S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Service. Fick offert på service och bokade en tid som jag senare bokade om utan problem. Lämna bilen på Morron och fick en på ringning när den var klar.

Arnegårdsgatan 7, 431 49 Mölndal