Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Mölndal Mekonomen Mekonomen BilLivet Eklanda

Mekonomen BilLivet Eklanda

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Arnegårdsgatan 7, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad Eklanda! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 677 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Eklanda

• Lone W
    Lone W skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Blev utmärkt bemött av Emil Kronaas och resultatet var perfekt. Kommer absolut tillbaka.
  • Azhar A
    Azhar A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande, som kund jag kände jag mig sedd.
    Jonas var väldigt kunnig ,villig att svara på frågor omkring min service och andra tekniska frågor rörande min bil.

Rekommenderas!
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lampbyte båda fram xenon lampor
  • Bo T
    Bo T skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lämnade bilen dagen innan reparation. Dåligt med platser innanför staketet. Korrekt bemötande samt mycket väl utfört arbete ++++. Återkommer när det är dags igen.
  • Lars J
    Lars J skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lätt att boka tid, bra återkoppling på arbetet och de tillägg som behövdes. Trevligt bemötande och jag är nöjd med det arbete som utfördes.
  • Ingegerd S
    Ingegerd S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Service. Fick offert på service och bokade en tid som jag senare bokade om utan problem. Lämna bilen på Morron och fick en på ringning när den var klar.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Inga problem. Som det skall vara.
  • Charles S
    Charles S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt bemötande, dock ingen hjälp med den lackskada jag hittade på höger framskärm efter reparationen. Kan inte bevisas ha hänt under reparationen.
  • Stina W
    Stina W skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Fick ett bra bemötande både i telefon och på verkstaden. Fick tid samma dag för byte av batteri i min KIA. Proffsig och snabb hjälp.
  • Ebba L
    Ebba L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevlig och väldigt hjälpsam personal
  • Birgit Å
    Birgit Å skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Är jättenöjd 5 blev bemött så vänligt på alla sätt tack fortsätt så kan verkligen rekomendera er
  • Per N
    Per N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Trevligt bemötande men reparationen tog för lång tid. Lämnade in bilen tio verkstaden kl 07:20 på torsdagen. Fick tillbaka bilen på fredag eftermiddag.
  • Ketty R
    Ketty R skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag lämnade in bilen för byte av styrservo damask . Det gick bra och personalen var trevliga.
  • Maj S
    Maj S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Byte kamrem/vattenpump på TON351. Måste tillbaks en gång till pga gnisslande rem; AC eller generator rem/remmar.
  • Tommy N
    Tommy N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Förvånade mig att ni servade Jaguar och tretton år gammal.
    Fick svar på vad problemet var (enigen check, lambdadetektor).
    Fick bra mottagande, speciellt J. Jönsson (tror han hette så).
    Kommer att ta kontakt senare.
  • Eva C
    Eva C skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jätte bra bemötande kan rekommenderas varmt
  • Glen S
    Glen S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Lämnade in bilen på service och som vanligt så var det ett gott bemötande och tider och priser stämde med överenskommelse.
    Var även inne i shopen och handlade lite grejer, och fick även där ett mkt bra bemötande.
    Rekommenderar gärna Mekonomen till vänner och bekanta.
  • Bahram R
    Bahram R skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Hade min bil servad där. Bra pris jämför med konkurenter och väldigt bra bemötande. Fick också goda råd och information om bilen.
  • Ralph S
    Ralph S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Service som har fungerat bra, trevlig och bemötande personal
  • Ann-margret F
    Ann-margret F skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Mycket trevligt bemötande.. Undrar om det inte skulle kunna gått något snabbare med bilen då den fick service. Lämnade 7:00 gick hämta 17:00 😴
  • Maria K
    Maria K skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Byte av två lampor fram mycket hjälpsamma bra att man bara kunde komma trevliga
  • Josefina A
    Josefina A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Ringde för att boka in en tid på närliggande verkstad, för byta av lampa och putsning av strålkastare. Fick en tid inom två veckor och reparation tog mindre än en dag. Fick sms så fort bilen var klar att hämta. Allmänt bra och trevligt bemötande på verkstaden.
  • Mats D
    Mats D skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Med tanke på hur kundmottagningen såg ut i Högsbo så var servicen trevlig och god.
  • Lars-olof G
    Lars-olof G skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Mycket gott bemötande hela vägen. Kopplingsbyte. Prisvärt och bilen funkar bra igen. Helnöjd som kund.
  • Rolf S
    Rolf S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Utmärkt, hjälpsamma och informerade bra!
    2017-07-10 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Rolf S
    Tack Rolf! Välkommen igen när du behöver hjälp.
  • Bo W
    Bo W skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Rörigt på verkstaden beroende på förestående flytt blir säkert bättre på det nya stället
  • Inger B
    Inger B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Mitt besök började illa. Det fanns ingen verkstad på den angivna adressen. Åkte runt, fram o tillbaka och letade efter verkstaden. Efter att ha frågat ett antal personer hänvisades jag till en dörr, utan någon info om att det var hit jag skulle. Fick där info om att jag inte kunde vänta på bilen när den skulle servas, skulle ta hela dagen. Fick då köra bilen till Mölndal och verkstan. Väl där gick det fort och jag kunde vänta i receptionen..... Blev bra till slut.
  • Gun T
    Gun T skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Väl bemött och bra pris på min service på bilen
  • Jerker S
    Jerker S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Tycker det sköttes väldigt proffsigt, dem ringde upp mig för dem behövde fixa lite fler grejer än vad datorn läst av. Kul att dem ringer innan dem gör något större byte, jag kommer definitivt komma tillbacka!!!!
  • Jenny A
    Jenny A skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag lämnade in min bil på service. Är väldigt nöjd med allt.
  • Lopes D
    Lopes D skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag blev fint montaget som kund och Mekonomen gjorde ett gott utfört service av min bil.
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra bemötande i stort av personalen. God ambition med att man går ut i verkstad och kommer överens med mekanikern direkt, men tycker nog att det räcker med att mekanikern ringer för att beskriva fel och kostnad. Lite tidsödande att stå i kö till kassan och därefter hos mekanikern. Felsökningskostad är dock irriterande när jag dels kunde tipsa om vad jag trodde var felet, samma som Mekonomen lagade för ett halvår sedan, och dels när jag betalar för att få felet åtgärdat.
  • Lennart C
    Lennart C skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet vid kundtjänst och service arbetet
  • Per E
    Per E skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Satte på en avtagbar dragkrok då de hade erbjudande om detta. Gick snabbt och enkelt.
  • Birgit P
    Birgit P skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Ett fantastiskt och proffsigt bemötande
  • Ingegerd C
    Ingegerd C skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Fungerade bra men återkommer inte då det var för opersonligt och för stort jobb innan man ens fick komma för att få bilen lagad. Först beskriva fel på hemsidan (jag kan inget om bilar och kan därför inte beskriva felet- därför jag sökte hjälp hos en bilreparatör!!) sen uppringd av någon som sitter på ett kontor någonstans och sen besök för att kolla felet och sedan själva lagningsbesöket två veckor senare. För lång tid och för opersonligt som sagt, vill ha en dialog med mekanikern och förstå problemet och åtgärderna och få en diagnos på bilen i övrigt. Som sagt, alla var snälla de få sekunder man träffade dom i detta rullande bandliknande bilreparations fabriken (som dessutom var dyr) Begär inte någon lång samtalstid med reparatören men vill kunna åka därifrån och veta i vilket skick min bil är i. Jag gjorde service och bytte bromsar fram...tror jag det var något som var rostigt- detta var allt jag förstod av den knapphändiga informationen.
  • Claes H
    Claes H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra service, tillfredställande resultat och ett gott kundbemötande.
  • Marc H
    Marc H skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Proffsigt och trevligt! Kom från en annan verkstad som bara hade fixat detaljerna jag nämnt istället för att lyssna på hela problemet. Killen på mekonomen fattade grejen och fixade problemet snabbt och lätt. Mycket bra!
  • Jason S
    Jason S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bra service och trevlig personal
  • Madelen S
    Madelen S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Bemötandet har varit bra, dock lämnades bilen ut trots att den var värre än tidigare. Räckte att starta motorn så hördes att felet kvarstod. Innebar därför två inlämningar så lite extra jobb men felet löstes tillslut så jag skall inte klaga.
  • Hemin S
    Hemin S skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag är mycket nöjd att jag lagade bilen hos Mekonom.
  • Lars-olof T
    Lars-olof T skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Jag lämnade in bilen för byte av bromsok höger bak. Bytet gick bra och bemötandet var bra, men då varningslampan för bromssystem ur funktion tändes när jag kommit 4 km och jag fick köra tillbaka till verkstaden för felsökning (för lite bromsolja i systemet, vilket man snabbt fixade) blir betyget tyvärr inte mer än två av fem.
  • Rita D
    Rita D skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Mycket bra reparation av bilen
  • Crab Controller R
    Crab Controller R skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Iämnat bil tidig morgon. Ingen kontakt under
    Dagen. På eftermiddag samma dag besöktes verkstaden för att betala/hämta ut bilen. Kontroll/felsökning hade endast gjorts chansen i vart fall hjullager vänster fram hade kunnat bytas då enligt felsökningen detta krävdes !!!!

Nu har vi anlitat annat företag åtgärda felen !
  • Svenska Vägrestauranger
    Svenska Vägrestauranger skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    1234567891011121314151617181920
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Kaotiskt mitt i ombyggnation.

Jag köpte service + reparation. Okunnig personal som inte ens visste hur man fäller upp taket.
    2017-06-05 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Daniel N
    Hej Daniel
    Ja vi flyttar och visst skapar det viss förvirring. Jag hoppas du skall trivas bättre hos oss i våra nya lokaler vid Eklanda efter inflyttning dit i juli. Med vänlig hälsning Jonas
  • Carin I
    Carin I skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Guldstjärna till Emil som gav min Forrd massa kärlek när motorlampan började lysa. En billig givare var problemet.
  • Anna L
    Anna L skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Tyvärr ej bra kommunikation med vetkstadstekniker. Saknade återkopplande telefonsamtal kring nyupptäckta fel som behövde årgärdas. När bilen skulle hämtas för andra gången saknades en åtgärd som var överenskommen. Som tur var mycket serviceminded person i kassan som kunde lösa det hela.
  • Axel J
    Axel J skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Dålig och mycket trött service. Välj annan verkstad - detta kändes inte helt seriöst
  • Carl B
    Carl B skrev om Mekonomen BilLivet Eklanda
    Med tanke på att jobbet inte slutfördes och jag har inte fått någon att ringa tillbaka till mig så skadan kan åtgärdas så kan jag inte rekommendera eran verkstad till någon.
    2017-05-16 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Carl B
    Hej Carl. Snälla kontakta oss på sisjon@mekonomenbilverkstad.se så vi får rett ut vad som kvarstår på din bil. Ber om ursäkt om ingen återkoppling skett. Med vänlig hälsning Jonas

Arnegårdsgatan 7, 431 49 Mölndal