Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Mekonomen Mekonomen BilLivet Gävle
Rekommenderat företag 2015 - Mekonomen BilLivet Gävle

Mekonomen BilLivet Gävle

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Gävle! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 324 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Gävle

• Lena L
    Lena L skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Jag fick lämna bilen 3 ggr pga felbest reservdelar o missade att laga allt som var fel.
    Men ekonomen hade trots detta fin service och kompenserade mig för allt krångel.
    Fint bemötande av servicekillen Kim!
  • Kauko U
    Kauko U skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra jobbat av att det inte blir för dyrt.
  • Jörgen M
    Jörgen M skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra, inga konstigheter med extra kostnader eller annat.
  • Carl D
    Carl D skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Enkelt att boka service, bra kundservice.
  • Ernst J
    Ernst J skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra bemötande och klara besked.
    Kamremsbyte och framhjulsinställning.
    Arbetet utfört helt efter mina förväntningar.
    Jag tycker att det är en bra verkstad.
  • Göran H
    Göran H skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Snabbt och enkelt att få kontakt och arbetet utfört på ett proffsigt sätt
  • Bengt F
    Bengt F skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Mycket bra service och bra kundbemötande
  • Soili K
    Soili K skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Toppen verkstad. Myclet nöjd. Glad att ni finns.
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Är helt nöjd, med bemötande och allt.
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Trevligt bemötande. Men ringde inte när reservdelarna kommit. Efter en vecka fick jag själv kontakta dom.
  • Ann-sofie D
    Glenn F skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra bemötande och rekommendationer
  • Harry L
    Harry L skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Mycket bra trevligt bemötande och bra service
  • Kjell M
    Kjell M skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra och snabb service Lite högt pris.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Mycket bra.Trevligt bemötande också bra service.👍🚗😂
  • Gunnel B
    Gunnel B skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Väldigt bra o trevligt bemötande! Dom håller tider och ringer o meddelar fel dom hittat mm. Däremot kan jag tycka att man borde förstått vid mitt första besök att batteriet borde bytas.... Strömmen bröts men det var man tvungen att felsöka två gånger (kostnad för mig).
  • Christoffer T
    Christoffer T skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Personalen var inte intresserad av att förklara så att man förstod, och servicen när man ringde var bedrövlig.
  • Bror S
    Bror S skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra bemötande och schysst pris! Jag hade dock lite svårt att hitta då set fanns två verkstäder som låg nära varandra. Hitta.se:s navigeringstjänst visade bara en.
  • Doris R
    Doris R skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Trevligt bemötande och snabbt och väl utfört arbete
  • Erica S
    Erica S skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Klockrent! Bra priser och toppenservice av personalen.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Mycket nöjd med service och bemötande och tidsåtgång.
  • Bo H
    Bo H skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Jag blev nöjd med det bemötande jag fick och jobbet blev bra tycker jag.
    Så jag kommer troligen att åter komma vid nästa service.
  • Anna S
    Anna S skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra kundbemötande, servicen var bra.
  • Marziyeh A
    Marziyeh A skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra service och trevlig personal, mycket nöjd!
  • Rolf Z
    Rolf Z skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Proffsigt snabb service och bemötande!
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra bemötande och smidig hantering.
  • Johan L
    Johan L skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Allt gick smidigt! 21000milaservice.
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Snabbt utförd service enligt överenskommet.
    Det blev till och med något billigare än offererat.
  • Johan P
    Johan P skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Nöjd med besöket. Flexibel tidsbokning
  • Ami W
    Ami W skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Hej jag fick ett trevligt och tillmötesgående bemötande! Killen ordnade tom så jag fick serva bilen när den ändå var inne för montering av motorvärmare. Det var verkligen ett plus. Dessutom bättre pris än Bilmetro!
    Mekonomen BilLivet Gävle gillar detta
  • Jan H
    Jan H skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra och snabb service, trevligt bemötande i disken, snabba raka svar på mina frågor. Bilen rullar som den ska efter utfört jobb i verkstaden!
  • Anna M
    Anna M skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Fick ett mkt gott bemötande, det uppskattar vi! Blev dock lite tokigt i planeringen då delar av problemet inte åtgärdade trots att det problemet hade diskuterats utförligt i samband med tidbokningen. När vi fick besked om att bilen var klar väldigt snabbt så förstod vi att ngt hade missats. Slutligen så fick vi lämna in bilen en dag till, efter det var allt ok.
  • Mozafar Z
    Mozafar Z skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    trevligt personal och mycket bra service:
    Tack för dett👌🏿
  • Pirkko J
    Pirkko J skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Mycket bra och trevlig bemötande vid bokning. Bra service. Arbetstid och priset blev som lovad. Bytte avgassystemet.

Dåligt det, att när jag först bokade tiden via mejl, ni svarade inget förrän efter 3 dagar och ber mig ringa och boka!
    Eftersom ni har internetbokning, måste ni kunna svara under samma dag. Jag fick ju vänta i tre dagar! Var nära att boka tid hos någon annan verkstad.
    Ps. Mitt tilltalsnamn är Johanna.
    2016-11-23 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Pirkko J
    Hej Johanna.
    Kul att du tycker det var bra service, när det gäller internetbokningarna så har vi jobbat stenhård på att det skall återkopplas snabbt så tre dagar är inte okej, problemet skall vara åtgärdat.
    Kim Hansen
  • Sara A
    Sara A skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Blev datastrul med bokningen (inte Merkonomens fel), men de löste det jättebra och jag fick en ny tid snabbt. När jag väl lämnade in bilen var den klar på två timmar, vilket jag tyckte var snabbt jobbat:)
  • Sven S
    Sven S skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Jag är mycket nöjd och har ett gott förtroende för personalen
    Mekonomen BilLivet Gävle gillar detta
  • Tomas M
    Tomas M skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Sammanfattningsvis ett bra besök, förutom att den gamla ägaren står kvar i erat system. Ägarbyte skedde 2012. Dags att uppdatera systemet?
  • Karl G
    Karl G skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Det är aldrig roligt att serva bilen men gänget på Mekonomen i Gävle gjorde upplevelsen väldigt bekväm trots allt, toppenbetyg!
  • Åke G
    Åke G skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Lätt att få tid, snabb o bra service och förbesiktning på köpet.
  • Johan T
    Johan T skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra bemötande! Rekommenderas.
  • Cremab Isolering
    Cremab Isolering skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Bra och snabb service. Hade dock önskat frågan om jag ville ha hjälp med någonting annat en servicen jag bokade. Så som "byta torkarblad etc."
  • John A
    John A skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Jaha ni vill ha en "uppriktig rekomendation". Blir svårt att förena dessa ord när det gäller mitt ärende. Jag lämnade in bilen med ett antal fel:
    1. Bakluckan gick inte att låsa 2. Indikeringslampa/meddelande om avgassystemproblem (Jag påtalade redan då att jag misstänkte att det var hål på avgassystemet, eftersom det lät illa) 3. Farthållare fungerade inte ( detta skulle enligt er personal fixa sig själv när indikeringslampan (se punkt 2)släcktes). 4. Bakre passargerardörrar kärvar. Avtagbar dragkrok kärvar.
    Lämnar in och får tillbaka bilen för att se om problem kvarstår med avgassystem, övriga fel ej åtgärdade. Jag testkör en timme och lampan tänds igen. Lämnar in och får samtal om att lamdasond (som är ny) kan vara det som behövs bytas. Den byts och jag får reda på att nu verkar problemet vara åtgärdat. Men att bilen rycker /ojämn gång vid färd. Jag testkör och Uppsala turoretur och problemet med Indikeringslampa återkommer + att även jag märker att bilen beter sig ryckigt. In igen med bilen och bl.a. en luftmassemätare + tändstift byttes. Tydligen var det tändstiften som var problemet med felkoden/indikeringslampan. Mer info om detta har ni själv. Men när jag summerar allt så det ända som har blivit reparerat är bakluckans lås (fast då har istället förrardörren förblivit olåst vid flera tillfällen) och att indikeringslampan är släckt. Jag har fortfarande: ingen farthållare, dörrarna+dragkrok kärvar. Dessutom har ju bilen på köpet fått en oren gång. Detta kostade mig 5753,69kr och då var ni ändock sjyssta nog att sänka priset från närmare 8000r.

Min fråga till er blir därför: Ska jag vara nöjd? och varför skulle jag rekommendera er?
    När jag sista gången hämtade bilen sa verkstadskillen "att det verkar som att det är hål på avgassystemet"😂

Per Forsstrand

PS. Varför ska man gnälla när jag numera faktiskt kan låsa bakluckan...
  • Sven S
    Sven S skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Byte av Olja och oljefilter på en Volvo
  • Rolf H
    Rolf H skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Ärligt talat ¨å vill jag inte uttala mig just nu lämnade in bilen för ventilerna fick tillbaka bilen med halv motor, så är inte ett dugg nöjd, får se hur det ska lösas
    jag fick i all hast köpa 1 annan bil eftersom jag jobbar i annan del av landet & har husvagn med mig.
    2016-10-20 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Rolf H
    När vi monterade en begagnad topp på motorn och drog momenten så släppte en av insatsgängorna i blocket, vilket vi inte är orsak till och detta har Rolf fått förklarad för sig och har accepterad förklaringen.
    sen kommer han att få tillbaka pengarna för toppen som han beställde eftersom den inte går att använda.
    Kim Hansen
    2016-10-21 Rolf H svarar Mekonomen BilLivet Gävle
    Det är fel att säga att jag accepterat eran förklaring det som det handlade om var att den beg toppen skickades tillbaka till Frykmalms i Värmland dom betalade inte tillbaka något eftersom toppen blivigt förstörd av någon form av slipning hos Mekonomen i samband med rengöring det har ni sett bildbevis på & även talat med Frykmalms om detta efter samtal som jag haft med teckniker på Volvos motorfabrik så ska aöötid en beg topp planas innan man sätter den på annan motor vilket inte är gjort & gängorna i blocket ska rengöras noggrant innan man drar toppen med nya dragbulltar, vad anbelangar ersättningen så har jag fått tagit fram bevis på hur toppen blivit behandlad av er & rungt kors & tvärs i slutändan fick jag lov att åka till verkstaden med min data för att visa korten på toppen & Kim fick även tala med Frykmalms när jag ringde upp dom därav lösningen på ersättningen, FEL KAN VI ALLA GÖRA DET ÄR MÄNSKLIGT MEN MAN SKA ERKÄNNA DOM OCKSÅ, VI GÖR ÄVEN FEL I MITT YRKE BLIR DET STORA KOSTNADER SÅ HAR VI FÖRSÄKRINGAR VI KAN TA TILL PENGARNA JAG HADE KUNNAT TA TILL MOTORBYTE FICK JAG TA FÖR ATT SKAFFA EN ANNAN BIL EFTERSOM JAG HAR HUSVAGN MED MIG NÄR JAG JOBBAR I ANDRA DELAR AV LANDET SÅ NU HAR JAG 1 & 1/2 BIL KÄNNS INTE SÅ SKOJIGT
    SKRIVER MAN UT HELA SANNINGEN SÅ KAN DET INTE BLI NÅGRA TVIVEL.
    FÅR ANLITA DOM MEKONOMEN VERKSTÄDER SOM JAG ANVÄNT TIDIGARE FAST DOM LIGGER 20 MIL BORT HAR ALLTID HAFT BRA SERVICE HOS DOM TIDIGARE.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Lars Y
    Lars Y skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Mycket bra. Bra service, bra kunskap, åtgärdar problem. Ger en fungerande bil som går längre. Kul att enkelt kunna lämna in bilen och hämta den lagad. Nästan som ny
  • Karl F
    Karl F skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Kostnaden var enligt förslaget. Bilen var klar när det var sagt. Personalen var trevlig och kaffet helt okej.
  • Gösta B
    Gösta B skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Helt OK. Ingen lång väntetid. OK pris.
  • Eva L
    Eva L skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Mycket bra, priset jag fick på telefon diffade på fyra kr👌
  • Michael L
    Michael L skrev om Mekonomen BilLivet Gävle
    Tydlighet snabb service och trevlig personal priset överkomligt

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle