Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Johanneshov Mekonomen Mekonomen BilLivet Globen

Mekonomen BilLivet Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Globen! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 606 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Globen

• Maria N
    Maria N skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Alltid mycket trevligt bemötande! Basservice och byte av strålkastare, glödlampor etc. Man missade att byta torkarblad bak men när jag påpekade det var det inte något problem att fixa det.
    Min favoritverkstad!
  • Carl G
    Carl G skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Jag fick förtroende för servicen och kommer att fortsätta serva bilen där.
    Larserik grundell
  • Erik W
    Erik W skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    bra och trevligt bemötande när jag lämnade in bilen på service
  • Ida N
    Ida N skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Trevligt bemötande, proffsig återkoppling, tydliga besked om kostnader. Flera gånger hos Mekonomen Globen har kostnaden understigit det prognostiserade, jag har även fått rekommendationer för att hålla nere kostnaden. Har flera gånger tänkt "nu hade de kunnat blåsa mig fett", men jag har alltid upplevt kontakten som genuint ärlig. Inte varje dag man känner sig lite nöjd efter att ha spenderat 7000 på en bilverkstad. 😊 Tummen upp för Mekonomen Globen.
  • Eva S
    Eva S skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Trevligt bemötande och bra service.
  • Kjell I
    Kjell I skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra service . och trevligt bemötande
  • Erg?l 0
    Erg?l 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Toppen! Profesionella , duktiga! Bra bemötande , bra service . Dom blev klara 1/2 dag tidigare än planerat , positiv överraskning.
  • Dena 0
    Dena 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Trevligt och tillmötesgående service. Dock ngt för höga priser!
  • Eva Å
    Eva Å skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Upplevelsen var mycket bra. Det var ett mycket bra bemötande både när jag lämnade in bilen och när jag hämtade bilen.
  • John 0
    John 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Mycket gott bemötande god och snabb service.
  • Anna-maria 0
    Anna-maria 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Jag hade fått en prisuppgift som när jag kom dit ändrades till ca 1000 kronor mer. Jag var missnöjd med detta. Under tiden bilen servades då blev jag uppringd av mekonomen som bad om ursäkt och som reglerade priset och jag fick extra servis som kompenasation. Efter detta blev jag blev nöjd med bemötandet.
  • Gustaf L
    Gustaf L skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    I stort sätt så är jag nöjd med de servicear som jag lämnat bilen på. Det som de missat vid flertal tillfällen är att fylla i serviceboken. Har då tvingats gå in igen för att få boken ifylld. Onödigt
  • Jan N
    Jan N skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bokning och kundmottagning helt OK, men om ni vet att ni inte klarar av att felsöka en viss bilmodell (Chevrolet) så ska ni inte åta er jobbet! Dessutom inte ta betalt för felsökningen som misslyckades!
  • Christer
    Christer skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Trots reparationer för 27.192 kronor fick jag nedslag på besiktningen. Och ni hade inte tid att åtgärda det ni missade. Och det var bråttom eftersom vi skulle flytta. Så här sitter jag med en bil som snart har körförbud. Måste hitta en verkstad på nya orten. Har man gjort ett misstag så ska det åtgärdas direkt! Och nu var det panik eftersom vi skulle flytta, men det funkade inte. Så nu får jag betala ännu mer för att åtgärda erat misstag. Mitt betyg är fem minus och jag ska varna alla.
    2016-11-28 Mekonomen BilLivet Globen svarar Christer
    Hej Christer! Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd! Jag har letat i vårt system, men kan inte hitta dig. Kan jag få ditt reg.nr så jag kan titta närmare på ärendet?
  • Anna E
    Anna E skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Trevligt bemötande! Kommer välja mekonomen Globen nästa gång jag behöver hjälp med bilen!
  • Anna-maria S
    Anna-maria S skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Fick en tid snabbt vilket var nödvändigt för mig. Uppskattat
  • Göran 0
    Göran 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Trevligt bemötande och snabbt åtgärdande
  • Monica F
    Monica F skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Fick inget svar då jag ringde, signalen bröts.
  • Anne 0
    Anne 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Okej! Hade önskat att jag hade sluppit avslag på besiktning efter service hos er?!
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Allt fungerade utmärkt. Är mycket nöjd.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Noggrant arbete samt bra info om saker som behövde åtgärdas . Självklart kunde den övriga servicen va lite billigare
  • Lena W
    Lena W skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra och snabb 15 000 mil service. Bäst pris vid jämförelse.
  • Linda 0
    Linda 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Kommer inte rekommendera er till någon annan!
  • Eva P
    Eva P skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Jag fick ett väldigt bra mottagande och allt utfört på bästa sätt- fantastiskt trevlig personal- högsta betyg!
  • Anna M
    Anna M skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra bemötande.. Dock. Fick betala för felsökning, men de hittade inte felet. Fick rekommendationen att missljudet nog försvinner när jag byter till vinterdäck - trots att det låter när jag står stilla:)
  • Magnus 0
    Magnus 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Snabba och service vänliga. Ringde hela tiden upp för att informera och få mitt godkännande vid beställning av reservdelar. Prisvärd verkstad som kan sin sak. Kommer definitivt att vända mig till mekonomen I globen framöver.
  • Anna B
    Anna B skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra bemötande. Trevlig personal. Tillräcklig information.
  • Rolf 0
    Rolf 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Kommunikationen fungerade mycket bra och trots att de sa att de skulle ta över en vecka var de klara på 4 dagar.
  • Bengt W
    Bengt W skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Ej full med olja efter servic.
  • Berit 0
    Berit 0 skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra bemött. Snabb tid för service av bilen. Bilen kändes smidigare att köra efter service. Hälsningar Irene Molin
  • Lill-ruth J
    Lill-ruth J skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Kom efter stängning efter bärgning pga punktering men fick hjälp direkt. Trevligt bemötande, jag är mycket nöjd!!
  • Monica P
    Monica P skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Det var bra trevligt mottagande skulle vilja veta om det är garanti på arbetet
  • Lars V
    Lars V skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Service var i och för sig korrekt utförd, men det pris som ursprungligen angavs ökade till mer än det tredubbla pga mycket tillkommande arbete. Detta har jag upplevt hos Mekonomen tidigare.
  • Anne E
    Anne E skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Jag skulle inte rekommendera mekonomen pga nedan upplevelse.

1. Ber om en offert, godkänner den och bokar tid. Tar mig dit på morgonen och får reda på att det helt plötsligt (?) kan bli dubbelt så dyrt och att det är 50% chans att det händer. Här känner jag att jag blir satt i en knepig situation då jag har begränsat med tid då detta även gällde att åtgärda en 2:a från besiktningen. Väljer att chansa tillslut.
    2. Blir lovad att bilen ska bli klar till slutet av dagen och att de ska ringa och meddela om det blir dubbelt så dyrt eller inte - Detta händer inte.
    3. Försöker nå verkstaden för att veta om jag kan hämta bilen (då jag skulle åka bort morgonen efter) utan resultat. Detta försökte jag med i ca 1,5 timma.
    4. Tar mig dit ändå och stressar för att hinna innan stängning och får gå tidigare från jobbet för att sedan komma dit och få veta att bilen inte är klar..
    5. Är missnöjd med hela situationen och blir lovad kompensation.
    6. Hämtar bilen och nämner kompensationen och blir bemött med ett ifrågasättande sätt då en annan person jobbar. Känner mig bara jobbig och i vägen.
    7. Får tillslut kompensationen vilket gjorde att det kändes mer ok.
    2016-10-21 Mekonomen BilLivet Globen svarar Anne E
    Hej Anne! Jag tycker det är väldigt tråkigt att läsa om din upplevelse hos oss. Problemen som du stött på är p.g.a dålig kommunikation från vår sida, redan från början vid bokning av bilen. På senare tid har vi dessutom haft svårt att svara i telefon p.g.a tekniska skäl, då alla samtal inte kopplas fram till oss på verkstaden. Anne, jag hoppas verkligen du är villig att ge oss en ny chans trots ditt senaste intryck av oss.
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne verkstadschef mekonomen yehlove globen.
    Henrik E gillar detta
  • Pia R
    Pia R skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Trevligt o mkt hjälpsamt bemötande. Raka svar på frågor.
  • Tomas W
    Tomas W skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Dåliga på hålla tider, komp så småningom ioför sig med lånebil
  • Mariana M
    Mariana M skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Då jag skulle ombesikta bilen var det ombesörjt av Mekonomen. Bra service
  • Gunnar B
    Gunnar B skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Lite rörigt vid bokningen. Gjorde bokningen via nätet och blev sedan uppringd och personen som ringde hade inte koll på datum osv. För övrigt fungerade det bra.
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Har inget att klaga på eller undra över. Helt nöjd.
  • Nils S
    Nils S skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Kanon, snabb och skicklig service och bemötande
  • Magdalena A
    Magdalena A skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra bemötande trevlig personal
  • Certego Ab
    Certego Ab skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Mekonomen Globen är ett trevligt gäng!!!
  • Jan G
    Jan G skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Trevlig personal,kommer att återkomma. Janne
  • Anders B
    Anders B skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Fungerade bra.
    Verkade få en ärlig bedöming av vad som behövdes göras på min gamla bil förutom service.
  • John M
    John M skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Snabb och bra kvalitet. Chefen Jonas var väldigt bra
  • Anders E
    Anders E skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra service. Snabba besked. Nöjd kund.
  • Lena T
    Lena T skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra bemötande. Trodde att avgassystemet skulle bytas. Men den som ringde sa att det inte var nödvändigt därför känner jag att jag inte blev lurad. Utan det som behövde göras gjordes och inget mer.
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Jag blev rekommenderad att söka upp Mekonomen och en specific tekniker som kan söka elfel. En dryg timme efter att jag lämnat bilen ringer han och ger en fullständig redogörelse för hur han felsökt och vad han hittat samt en rekommendation om hur han vill gå vidare. Det visar sig stämma och bilen är klar på eftermiddagen. Proffsigt och 10 ggr bättre än Audi som vill byta allt och inte kunde förklara felet.
  • Jan M
    Jan M skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Snabbt, billigt och bra service. Trevligt bemötande.
  • Anna N
    Anna N skrev om Mekonomen BilLivet Globen
    Bra bemötande. Håller vad dom lovar. Bra jobb till ett bra pris

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm