Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Haninge Mekonomen Mekonomen BilLivet Haninge
Rekommenderat företag 2016 - Mekonomen BilLivet Haninge
Rekommenderat företag 2015 - Mekonomen BilLivet Haninge

Mekonomen BilLivet Haninge

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Markörgatan 8, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Haninge! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 238 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Haninge

• Mari L
    Mari L skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Hej, ni bör se över era register för ni skickar ut meddelanden till fel människor. Jag är inte Mari som ni så frekvent försöker kontakta.
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Snabb och bra service till ett bra pris
  • Karl B
    Karl B skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Snabbt o proffsigt omhändertagande av mitt stora överraskande bil problem
  • Jan P
    Jan P skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    TOPPEN BEMÖTANDE och snabb hjälp
  • Anders C
    Anders C skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Hade inne bilen för montering av motorvärmare och kupevärmare. Ringde och fick tid redan efter 2 dagar. Bra mottagande, bilen klar samma dag, proffsig montering och dessutom prisvärt. Inget att klaga på.
  • Kurt N
    Kurt N skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Peter är ett föredöme bland bilmekaniker./Kurt
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Fantastiskt O-imponerad av denna mekonomfirma.Jag lämnade in min bil måndagen den 3 oktober med 2 st 2;or som måste åtgärdas, den ena 2,an var framhjulslagret och dessa lyckades dom byta? Felkoden P0263 var det värre med, där var dom i kontakt med någon support och hänvisade till något belopp på 5000 kr för en ny bränsle-spridare och runt 5 timmars arbete enligt mekanikern? Jag ringde då upp min bilförsäljare som använder en annan mekonomfirma i Täby (Viggbyholm) - dit var jag med bilen idag den 10 oktober och efter ca 2 timmar så hade den mekanikern lyckats fixa felkoden och även så åkte dom iväg och ombesiktigade min bil som såklart gick igenom och inte en pinal byttes?
    Så, man kan ju undra hur dom jobbar på Markörvägen? Jag fick inte ens med utredningen från supporten som "mekanikern" hade samtalat med en för att citera honom "en lång period" fast jag fick betala för den?
    Det står på deras vägg i Haninge att verkstaden är kontrollerad? Hur då? Jag känner mig i alla fall otroligt blåst från denna Mekonomen och kommer ALDRIG att besöka den igen!!
    2016-10-14 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Stefan S
    Hej Stefan
    Jag vill börja med att tacka för din återkoppling, då det är lärorikt för oss att få veta när vi har gjort fel, så som även när vi har gjort något bra.
    Det känns skönt att höra att felet är avhjälp på bilen och att du fått bilen besiktigad.
    Du är varmt välkommen att kontakta oss angående felsökningen så får vi reda ut vad som kan ha gått fel.

2016-10-14 Stefan S svarar Mekonomen BilLivet Haninge
    Som sagt! Jag kommer inte att rekommendera er eller återkomma till er igen.. Typ Aldrig betyder Aldrig! Däremot så måste ni se över era mekanikers rutiner och arbetsinsatser! Det kan omöjligt skilja minst 10000 kr på ett resultat till ett annat? Det är något ni måste jobba på för att återfå ert förtroende!
    2016-10-14 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Stefan S
    Hej igen Stefan
    Då får jag tacka dig igen för informationen som du har delat med dig till oss, den är värdefull för oss så vi kan jobba vidare och utveckla våran verksamhet.
    Tyvärr så vet jag inte vad den andra verkstad gjorde för åtgärd på bilen, men om vi hade kommit fram till samma sak i våran felsökning som den andra verkstaden så hade det självklart inte skiljt 10 000kr
    Beklagar självklart det.

Önskar dig en trevlig kväll

2016-10-14 Stefan S svarar Mekonomen BilLivet Haninge
    Det som gjordes på Viggbyholmsvägen var:
    1, Felsökning i ca 1 timma och återställning av felet.
    2, Provkörning och sedan felsökning igen
    3, Besiktning av bilen - det tog 2 timmar totalt och inga delar för 5000 kr byttes.

Det som gjorde mig trött och irriterad var när jag hämtade bilen var att just den "meken" satt vid sin station - till syntes helt inne i sin mobiltelefon och kaffe i handen nedslagen på en stol medan en bil stod upphissad på lyften - tickade den kostnaden för den kunden som hade bilen där då?? "Meken" hade också en ganska dryg inställning när jag samtalade om min bil. Lite oäven att hjälpa till när jag sa att jag skulle be den andra verkstaden skulle höra av sig! Näe, jag fick som sagt en dålig magkänsla av besöket från er - även när det gällde att få ut papperet från supporten? Det är otroligt förtroendeskadligt för en så känslig bransch som bilverkstäderna tillhör och detta måste ni ju känna till?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Naimo D
    Naimo D skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Ni har gjort bra jobb och jag är nöjd
  • Isabell H
    Isabell H skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Jag upplevde dom trygt och säkert och väldigt trevliga och upptiktiga.
  • Södra Ventilations - Gruppen Ab
    Södra Ventilations - Gruppen Ab skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Problemfritt och snabbt utan tjafs.
  • Berit V
    Berit V skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Bra återkoppling av tekniker. I rätt tid dessutom.
  • Mats M
    Mats M skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Väldigt bra mottagande, både av mekaniker som tog emot bilen och mekade med den och av personalen som lämnade ut bilen. Kommer fortsätta lämna in bilen där.
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Mycket nöjd med er service och att ni gör så bra jobb
  • Maria W
    Maria W skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Gick snabbt att få en tid. Snabbt åtgärdat och trevlig personal.
  • Mats K
    Mats K skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Bättre denna gång, då man faktiskt fick ur pluggen på diffen bak och bytte olja där, vilket man missat 2ggr tidigare
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Killen som höll i betalningen av verkstadakostnaden var mycket
  • Alf L
    Alf L skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Jag lämnade in bilen på årlig service och fick samma trevliga bemötande som vanligt.
  • Seija G
    Seija G skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Helt ok 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😬😀😀😀😀😀😀😀😬😀😬😬😀😀😀😀😬😬😬😀😀😀😀😀😀😀😬😬😀😀😬😀😬😬😀😬😬😀😬
  • Sandra P
    Sandra P skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Tycker att ni var trevliga och hjälpsamma.
    Skulle rekommendera er till mina kompisar.
  • Brita T
    Brita T skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Underhållsservice till belåtenhet. 9000 mil Hyundai ix35.
  • Karl K
    Karl K skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Mycket bra mottagande efter ett uppståndet fel efter en nyss gjord reparation. Det åtgärdades mycket snabbt samma dag. Jag har ingenting att klaga på efter den tidigare reparationen heller. Hälsningar Erik
  • Lars L
    Lars L skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Hej, bra och snabb service! Känner mig nöjd!
  • Lina E
    Lina E skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Mycket bra och trevligt bemötande. Snabb och professionell service.
  • Kim L
    Kim L skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Snabbt utfört arbete byte lampa höger fram på min polo
    medans jag väntade.

mvh

Kim
  • Waldemar W
    Waldemar W skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Grymt bra service😉 och bemötande
  • Caravanhallen
    Caravanhallen skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    God service, lagom väntetid och bra pris
  • Susanna D
    Susanna D skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Alltid trevligt och kunnigt bemötande både i verkstaden och butiken.
  • Showkofa A
    Showkofa A skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Okunniga personal, har betalat för ej utförd arbete. Det finns inget värre.
    2016-09-07 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Showkofa A
    Hej

Tråkigt att höra att du har fått en negativ upplevelse av oss.

Du får gärna kontakta oss, så får vi se om vi kan reda ut om det uppstått oklarheter.

• Tanja L
    Tanja L skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Bra mottagande ett gott betyg, vet inte vad jag ska skriva mer än att jag var nöjd fånigt att nu tvingar folk att skriva en viss mängd tecken
  • Nils N
    Nils N skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Toppen trevlig personal snabba Bra på att förklara.
  • Jan B
    Jan B skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Mitt problem med bromsarna är borta. 2:an från besiktningen ordnade Mekonomen. Man får tacka😃
  • Ove B
    Ove B skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Jag är helnöjd med min senaste service hos er.
    Byte av bromsok och div just.
    Classe
  • Österhaninge Plattsättning
    Österhaninge Plattsättning skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Grymt bra och snabb sevice, bra priser och trevligt bemötande
  • Ashkan M
    Ashkan M skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Upplevde servicen på bilen som bra men när jag väl skulle hämta bilen var han i kassan ganska otrevlig !!!
    2016-09-07 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Ashkan M
    Hej

Roligt att höra att du gillade servicen på bilen, men väldigt tråkigt att höra att du känner att vi var otrevliga när bilen skulle avhämtas, så ska det verkligen inte vara.
    Vi i personalen har pratat om detta och hoppas att du lämnar in bilen igen samt att du självklart ska får ett professionellt bemötande av oss.

Om du vill prata om situationen så är du välkommen att ringa oss.

• Magnus M
    Magnus M skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Däckbalansering ok, men de skulle återkomma med prisuppgift ang ett annat jobb och har inte gjort det.
    2016-09-07 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Magnus M
    Hej

Beklagar att vi inte har återkopplat om pris uppgift.
    Du får hemskt gärna ringa oss, så ska vi hjälpa dig.

• Ann J
    Ann J skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Mkt väl bemött av personalen.Efter en miss i leveransen av tillbehör så fick jag vänta mm Men blev kompenserad för detta på ett trevligt sätt! Det var mitt första möte med Mekonomen men inte det sista! Återkommer som kund vid behov!
  • Mårten B
    Mårten B skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Mkt bra. Trodde strålkastaren gått sönder men det var kontakten som hoppat ur. De fixade det utan kostnad. Mkt seriöst!
  • Jan H
    Jan H skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Bra service och allt gick bra och de höll tiden. Lite dyrt bara.
  • Lars C
    Lars C skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Smidigt att lämna in bilen och sedan hämta den. Trevlig och kunnig personal!
  • Compwell Aktiebolag
    Compwell Aktiebolag skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Mekonomen har tagit in bilen, försökte laga den genom att skaffa delar från Renault och efter några dagar ringde och sa bilen inte kan lagas då Mekonomen inte har rätt till programvara. Vi var tvugna att hyra en bil under en vecka.
    Vi tog bilen till Bilia som lagade den inom 2 dagar. Inga omprogrammeringar behövdes. Det var en mekanisk komponent som felade. Mekonomen är OK för enkla repatation, däckbyten, etc. Inget annat
    2016-09-07 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Compwell Aktiebolag
    Hej

Skönt att höra att du fått bilen lagad, beklagar att vi inte kunde hjälpa dig på rätt sätt.

Självklart får ni gärna ringa oss, så får vi reda ut vad som gått fel i våran felsökning.

• Ulf N
    Ulf N skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Kanon bra sevis och ett vänligt bemötande när man hämtade bilen👍👍😀
  • Inger H
    Inger H skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Tog lång tid ( semestertid)
    Kändes som hög kostnad för felsökningen
    Har tyvärr följdfel skrapande ljud
    Såhelheten ej nöjd
    2016-09-07 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Inger H
    Hej

Vi beklagar tråkigheterna med följdfelen, hoppas du har fått hjälp med skrapande ljuden?

Om du inte redan har fått hjälp så kontakta gärna oss så får vi reda ut vad som hänt.

MVh: Stefan
  • Peter v
    Peter v skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Väldigt smidigt, både bokning och genomförande av servicen. På toppen av det så fick jag ett bra bemötande både via telefon och på plats.
  • Kajsa Y
    Kajsa Y skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Dyra priser /mer den orginal verkstaden
    2016-09-07 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Kajsa Y
    Hej

Du gärna kontakta oss så får vi reda ut om det blivit fel.

• Sonja L
    Sonja L skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Upplevelsen var bra. Jag kommer att komma tillbaka.
  • Karl Å
    Karl Å skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Hej heter Kalle är utbildad Bilmek på Polhems gymnasiet Volvo är mycket nöjd med Mekonomen när dom servat samt reparerat alla mina bilar
  • Per B
    Per B skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Super proffsigt bemötande av alla som jobbar på mekononen i Haninge. Tack som fan för hjälpen
  • Sari N
    Sari N skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Trevligt och snabbt bemötande, fick svar på alla mina frågor. Tack
  • Wilson B
    Wilson B skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Jag bev nöjd av er service tusen tack
    Wilson
  • Christian A
    Christian A skrev om Mekonomen BilLivet Haninge
    Fick den hjälp som jag behövde

Markörgatan 8, 136 44 Handen