Speedy Bilservice Högsbo

Speedy Bilservice Högsbo

En del av Speedy www.speedybilservice.se
  • BadgeElevenYears
1 157

Välkommen till Speedy Bilservice i Högsbo! Här arbetar kompetenta biltekniker. Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe. Vi ger dig...

1157 omdömen om Speedy Bilservice Högsbo

Sedan starten hos Reco 2014

Nils K
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Däckbyte och förvaring av däck. Kund hos Speedy för service och däckbyte sedan många år. Brukar alltid fungera utan problem.

Kerstin L
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabbt däckbyte, trevlig och vänlig personal.

Berit W
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Det är ett serviceinriktat och kunnigt team som möter dig här.

Bengt L
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Utmärkt bemötande som vanligt.

Johan S
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Alltid snabba och kommer med bra kostnadseffektiva lösning. Fortsätt så!

Johan C
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Allt var enkelt och bra. En bilservice som kändes seriös

Eva O
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Trevlig personal, tydlig information.

Maria W
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabbt, proffsigt och trevligt. Högsta betyg.

Sono A
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabbt & enkelt att boka. Bra service på plats.

Karl Ingvar S
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra service och snabbt åtgärdat av felet Återkommer när nytt fel uppstår

Siv S
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Alltid snabb och korrekt utförd service! Bara bäst!

Nils-erik P
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra bemötande o service bytte flera delar på v bakhjul o koladde även höger sida med men där va ok de käns tryggt

Jan-Åke M
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Rätt bra, tydligt och posititivt bemötande.

Toni B
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Impressed with the level of service provided. The staff was friendly, knowledgeable and efficient. I know where I will be back for sure!

Chuek K
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra bemötande och jobb utfört enligt överenskommelse till rimligt pris. Har tidigare fått tid inom några dagar. Fick vänta några veckor denna gång.

Mveg A
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra service snabbt jobbat bra pris

Vanja T
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Alltid bra service och trevligt bemötande

Toolab A
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra kundbemötande och snabb service

Eva D
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Allt var perfekt! Bilen togs emot på exakt tid, skiftet åtgärdades snabbt av trevlig personal.

Luzy Maria A
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

De är Alltid proffsiga med den bästa servicen!🌹🌹🌹

Personuppgiften S
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Väldigt trevligt bemötande och snabb service.

Anne-Catherine E
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Trevligt och bra bemötande, men problemen jag hade med bilen (lysande bromslampa) och svårighet att starta, kvarstod efter besöket. Besiktningen visade för låg bromsvätskenivå (vilket kan vara orsaken till att bromslampan lyser) och mkt dålig bromsverkan på en av bromsarna bak. Åtminstone bromsvätskenivån borde ha kollats och upptäckts av verkstan.

Svar från Speedy Bilservice Högsbo

Hej Anne-Catherine, Informationen som du lämnade till oss gällande din bil löd: Bromslampan lyser när den inte ska. Detta har vi tolkat som att bromslampan/ljuset lyser när den inte ska. Alltså bilen var inte inbokad för kontroller på respektive hjulbroms. Att bilen fortfarande inte startar ibland har vi ju hittat orsaken till. Däremot är den inte reparerad och självklart så kommer inte felet försvinna av sig själv. Tråkigt att du inte är nöjd med ditt besök hos oss. Vi har helt enkelt uppfattat varandra fel, infon...

Eva K
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Grymt bra service fick snabbt en tid och bra bemötande och rådgivning ifrån anders

Personuppgiften S
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Alltid trevligt och proffesionellt bemötande.

Ava N
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Som vanligt professionellt bemötande och bra service till bra priser

Jan Gunnar L
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Korrekt ! Tips vad som behöver göras med bilen Kort sagt bra !

Leif P
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Trevligt bemötande och väldigt snabba!

Arne C
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra bemötande och lätt att få igenom mina önskemål. Tidsåtgång innan reservdelar kunde anskaffas. Minus att lånebilen ej var gratis, var alltså en slags hyrbil!.

Erika Å
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabba ryck med flexibel personal. Vi fick ett dunkande ljud och dagen efter var bilen klar. Allt gick jättefort med tanken på våra jobb. Tusen tack!

Mattias B

Snabb service. Inga väntetider

Per R
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Alla är bra på det dom gör. Och mycket trevliga.

Thanusilp H
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Mycket bra servis och välinformerad om fordon.

Johan R
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabb och bra bemötande. Fixade en billugare lösning än vad som först föeslagits.

Tage S
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabb och kunnig personal. Jag var helnöjd med arbetet.

Ann-Charlotte L
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabb service och information, trevligt bemötande!

Milan V
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Fick rekommendation av en granne som brukar lämna sin bil hos er och fick till mig att ni är snabba och duktiga. Vid inlämningen fick jag ett väldigt bra första intryck verkstadschefen och även mekanikern. Följde även med ut för att titta på en skada som jag precis fått. Bilen blev klar som utlovat och priset var bra! Kommer absolut komma tillbaks för nästa service eller reparation!!

Lena A
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Min första kontakt var att jag skickade en förfrågan vad jag behövde hjälp med.Beskrev felet som bilbesiktning uppgett. Fick då ett svar med prisförslag vilket lät bra. Vid nästa kontakt via telefon behövdes det först en felsökning före reparation. Vid felsökningen konstaterades samma fel som bilbesiktningen angett. Därefter åtgärdades felet och slutsumman var högre än prisförslaget. Är dock ändå nöjd med arbetet då det utfördes snabbt. Men, varför ska jag uppge ett problem via mail som är konstaterat och sedan betala för felsökning före reparationen.

Svar från Speedy Bilservice Högsbo

Hej Lena, Besiktningsprotokollet påvisade ett fel på ena hjulbromsen bak. För att säkerställa vad som behöver bytas ut är en demontering /kontroll nödvändig för att kunna veta exakt. Finns ju olika delar som kan vara orsaken till en anliggande eller felande broms. Därför krävdes en felsökning och där kunde vi också konstatera att båda sidornas hjul cylinder kärvade men vi uteslöt även att bromsbackar och vajrar till backarna var intakt. Detta kan man omöjligt göra via ett besiktningsprotokoll eller över mejl/telefon. ...

Leif P
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabb återkoppling och bra service!

Elsie N

Trevligt bemötande 👍 Hjälpsamma👍 🚗 Byte av batteri👍

Jan-olof Ö
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra bemötande men något svåra att få kontakt med. Lovade återkomma när bilen var klar att hämtas, men gjorde inte det. Kan inte uttala mig om alla kontroller är gjorda, kommer kolla detta imorgon, delvis via M. Tyvärr var vädret emot oss, så utsidan på bilen var nedkladdad eller bara vidrörd. Så det såg ut som man målat något på bakluckan. Priset var OK. Skall kolla att det är infört i den digitala serviceboken också så att garantin från Mazda gäller.

Cathrine A

Trevligt och proffsigt bemötande

Martin D
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra service! Bra kommunikation och snabbt.

Magnus H
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Nonchalant verkstadschef,svårt att få något svar när min bil kunde lagas och vad total kostnaden skulle bli.

Svar från Speedy Bilservice Högsbo

Hej Magnus, Väldigt tråkigt att du fått den upplevelsen ifrån oss. Du får gärna kontakta oss via vår mejl med lite uppgifter så ska jag gå till botten med detta. Vi strävar alltid efter att göra ett bra jobb och bibehålla den kund nöjdheten som vi har idag. Ha en fortsatt trevlig dag!

Lars-Peter S
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Perfekt service i hela arbetsgången

Vahid K
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Snabbt svar och tid för reparation. Mycket bra bemötande och svar på frågor som man ställde. Speciellt tack till Milan med bra service och bemötande.

Patrik L
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra och snabb service som vanligt,

Jonas B
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Jag blev bemött på ett grymt bra sätt. Helnöjd med speedy högsbo. Fick igång min vw igen. Kommer använda dom igen nu när det är dags för en olje service. Rekommenderar dom. Jonas

Marina Birgitta J
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Toppen, de är trevliga och snabb med åtgärder.

Josef F
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra! Bra protokoll efter service. Enkelt att välja bort "onödig" service.

Christine R
Skrev om Speedy Bilservice Högsbo

Bra bemötande av kunnig personal. Första gången hos et. Felsökning då motorlampa lös.