Alla kategorier Bilverkstad Skåne Malmö Mekonomen Mekonomen BilLivet Katrinelund
Rekommenderat företag 2016 - Mekonomen BilLivet Katrinelund
Rekommenderat företag 2015 - Mekonomen BilLivet Katrinelund

Mekonomen BilLivet Katrinelund

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Celsiusgatan 38A, 212 14 Malmö — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Katrinelund! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 368 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Katrinelund

• Sara-Marie G
    Sara-Marie G skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Bra tillgänglighet
    Ringer efter bedömning ang kostnader
    Lite otydligt med klartider
    Inte billigare än andra bilverkstäder, vilket man marknadsför sig som prisvärt
    Bra bemötande
  • Pia M
    Pia M skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Bra bemötande och genomförande.
  • Hans G
    Hans G skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Mycket bra service, kvalité på jobbet, bra pris
  • Anders A
    Anders A skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Hade ett elfel jag inte orkade felsöka själv. Mycket nöjd med bemötande och återkoppling. Rimliga prissättning
  • Richard L
    Richard L skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Alltid blivit bemötta väl..
    Bra service , alla reparationer till
    belåtenhet.
    Alltid punktlighet..
  • Conny D
    Conny D skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Snabb och bra mottagande och service.
  • Lillo G
    Lillo G skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Snabb hjälp och bra på att lyssna på problemet
  • Björn J
    Björn J skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Mycket väl mottagen kanon service
  • Claes B
    Claes B skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Toppen bra kundservis och bra utfört jobb jag kan rekommendera er
  • Paul G
    Paul G skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Fick åka tillbaka för däcken var placerade i fel rotationsriktning efter byte till vinterdäck.
  • Diana A
    Diana A skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Kanon service, trevlig personal och snabb...
  • Karin S
    Karin S skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    En bra verkstad som jag kan rekommendera vänner och bekanta!!
  • Britt R
    Britt R skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Årlig service. Som vanligt professionellt kunnande och vänligt bemötande. I alla år jag varit kund har det varit så.
  • Johan E
    Johan E skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Lagade en kylare som hade ett stort hål i sig.
  • Jenny T
    Jenny T skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Bra service, har endast bytat däck hos er samt förvarat mina däck på ert däckhotell, fungerat utmärkt hittills.
  • Osamah A
    Osamah A skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Jag tror att de bra om man ska jämföra priser med original firma. Arbets kvalitet i Mekonomen beror på vem som jobbar. Ibland finns bra personalen och ibland slarviga de ta hand inte om bilarna.
  • Lena J
    Lena J skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Jag är mycket nöjd med service och bemötande vid mitt senaste besök med min bil.
  • Mona A
    Mona A skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Jag upplever att deras bilservice är det bästa som jag har
  • Hans P
    Hans P skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Bra mottagande. Tyvärr lämnades bilen för reparation av del som byttes för 3,5 år sedan och borde hållt mycket längre.
  • Martin B
    Martin B skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    very professional service , quick and efficient
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Lämnade in för årlig service på min bil, sa uttryckligen till att de skulle kolla lampor innan besiktning som jag hade två dagar efter. Men på besiktning fick jag ändå anmärkning på lampa som ej fungerade mycket märkligt eftersom det även hände året innan, mycket besviken
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Hejsan Mekonomen vart väldigt besviken tyvärr denna gång!😰😰.För att priset kändes väldigt olika på min service på bilen fick olika prisbild ifrån olika håll ifrån er som jobbade!😫😫.Sedan när jag skulle hämta min bil på kvällen så ringde jag i tid då svarade ingen sen ringde jag upp och sa att jag blev se ifrån mitt jobb då sa ni att det vart lugn om jag blev lite försenad!😃👍okej tänkte jag och åkte till er på katrinelund och skulle hämta bilen då vart där ingen kvar!😫😫😰blev väldigg arg o sur o tyvärr så vet jag ej om jag kommer att serva min bil hos er igen!😫😫😫😰😰så mitt betyg blir en 2a utav 10 möjliga poäng e absolut ingen gnällig o klagosam människa annars lovar till 100 procent!😃😃👍😀jobbar själv inom servie branschen!😃👍mvh Patrik Lindgren
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    6000 mil service Audi, däckbyte, vinterförvaring. Bra bemötande och bilen klar samma dag som jag lämnade den. Dyrt. Nu väntar jag på min kod så att jag kan få en matkasse från Lina. Ska också återkomma för att få skruvarna spända efter däckbytet.
  • Eva K
    Eva K skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Mycket bra, kan lita på killarna på mekonomen.
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Bra bemötande! Kompetent personal. Bra priser.
  • Hiss I Skåne Ab
    Hiss I Skåne Ab skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Fantastiskt Världsklass !!!!!!!!!!!!!!
  • Devanto Ab
    Devanto Ab skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Punktliga, prisvärda. Emil i kunddisk utomordentlig.
  • Josefine P
    Josefine P skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Trevlig bemötande, alltid ordnat lånebil. Får tid snabbt och fixat det jag beställt.
    Byte vinterdäck, byta tändstift, byta temperaturgivare.
    Positiv!
  • Carl N
    Carl N skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Snabb & bra service, fick hjälp direkt!
  • Stefano B
    Stefano B skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Professionellt samt vänligt, allt var fixat som överenskommet.
  • Markus S
    Markus S skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Vill säga Mekonomen Bilverstad på Katrinelund förtjänar toppbetyg i alla kategorier som bilverkstad. Tack för alla fina och prisvärda arbeten ni gjort på mina bilar och tack för ert proffsiga bemötande och er högsta servicenivå. Kommer alltid vara er trogen. Hälsningar Markus från Lokaltidningen & MS Marintjänst!
  • Senad P
    Senad P skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Det var sind att Mekonomen inte kunde Hitta fel - ni hade inte Den softver for att hitta felet ( det handlade o ABS), inte fixat ngt. Men jag anda maste betala 1200-: for undersokning....missnojd mvh Senad
    2016-10-11 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Senad P
    Hej Senad,

Vi tycker att det är tråkigt att du inte är nöjd med oss. Dock är det du själv som avböjt vidare felsökning och en reparation. Detta framgår också tydligt på ditt kvitto.

Du är mer än välkommen att boka en ny tid hos oss.

Med vänlig hälsning Oskar Ax
  • Christopher F
    Christopher F skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Mkt nöjd med mottagande. Förklaring om vad som görs. Dessvärre är inte en del problem lösta. Har redan tagit kontakt med verkstaden igen för en översyn av problemen som kvarstår.
    2016-10-11 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Christopher F
    Hej Christopher

Vad roligt att du är mycket nöjd med oss. Jag har tittat på ditt ärende men kan inte hitta någonstans i historiken att vi skulle felsöka eller lösa andra problem som du har med din bil. Vi hade en bokad tid till dig 10/10 kl 14.00, men du kom aldrig.

Vänligen återkom till oss och boka en ny tid.

Med vänlig hälsning Oskar Ax
  • Emma J
    Emma J skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Bra bemötande men kass städning. Sprayfläckar på flera ställen på inredningen
    2016-10-07 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Emma J
    Hej Emma

Jag vill gärna att du kontaktar mig och berättar vad som hänt. Jag förstår inte riktigt vad du menar med sprayfläckar på inredningen. Har vi gjort något fel så står vi givetvis för detta. Skicka gärna ett mail till mig oskar.ax@mekonomenbilverkstad.se eller ring in till oss 040-29 50 40.

Med vänlig hälsning, Oskar Ax
  • Olof R
    Olof R skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Bra utfört arbete. Tyvärr påverkas betyget negativt av bristande kommunikation som i sin tur medförde onödiga extra kostnader för mig. Ni bör införa en sms tjänst eller liknande som kontinuerligt uppdaterar kunden gällande status på ärendet. Verkstaden går inte att nå via telefon, man hamnar alltid centralt.
    2016-10-06 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Olof R
    Hej Olof

Nöjda kunder är vår högsta prioritet. Jag vill gärna att du kontaktar mig och berättar vad som har hänt. Du ska absolut inte få onödiga extrakostnader när du lämnar din bil hos oss.

Skicka ett mail till mig oskar.ax@mekonomenbilverkstad.se så återkommer jag till dig snarast möjligt.

Hälsningar, Oskar Mekonomen Katrinelund
  • Matts Ö
    Matts Ö skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Fick snabbt svar på offertförfrågan ang reparation. Sedan mycket bra service hela vägen. Helt Ok prismässigt dessutom. Mycket nöjd
  • Jeanette T
    Jeanette T skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    bra bemötande, trevlig kunnig personal.
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Jag är mycket nöjd med servicen jag kommer igen nästa år
  • Manuela K
    Manuela K skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Pålitliga o hög kvalitet på reservdelar. Bra personal
  • Karl S
    Karl S skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Trevligt bemötande o kunnig personal. Kort vänte tid. Rekommenderat till mina vänner!!
  • Ludvig K
    Ludvig K skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Det kändes bra och seriöst!
    De fixade massa på bilen!
  • Eva P
    Eva P skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Fick tid snabbt och jobbet gjordes bra och snabbt. Tyckte dock att det var en aning dyrt för att endast byta en lampa för halvljuset.
  • Eva S
    Eva S skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Är jättenöjd. Bra service med och trevlig personal.
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Bra bemötande. Byte av slangar till avgasturbon på Focus 2010
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Standardservice på bilen efter x antal mil.
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Korta väntetider och en service som hittills varit top notch varje gång. Mekaniker som tänker på vad som är bäst för både dig och din bil. Både sett ur ekonomisk och kvalitetsmässig vinkel.
  • Cristian F
    Cristian F skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Fick den känsla att ärlighet och det ger mycket när miniskor man bemöter är faktiskt hjälper i detta fall sina kunder.
  • Siri S
    Siri S skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Jag har haft både bra och mindre bra upplevelser hos mekonomen katrinelund. Under förra året var jag där ett flertal gånger och var i början nöjd. Men sen fick jag dålig info om öppettider varpå jag var nära att inte kunna hämta ut min bil i tid. Vid den service jag betalade för genomfördes tex inte byte av vindrutetorkare som utlovat, samt att jag tycker att bemötandet och servicen varierat väldigt beroende på vem man mött där. Jag kommer tyvärr inte i fortsättningen vända mig till katrinelund.
  • Ahmed A
    Ahmed A skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Hej så fint servise :). Och trevliga
  • Britt E
    Britt E skrev om Mekonomen BilLivet Katrinelund
    Det enda som var negativt var att jag var tvungen att vänta en vecka från att jag tog kontakt med verkstaden till att de kunde ta emot min bil. Väldigt positivt däremot att den blev reparerad snabbare än väntat! F ö var all personal jag hade kontakt med väldigt tillmötesgående och professionella!

Celsiusgatan 38A, 212 14 Malmö