Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Göteborg Mekonomen Mekonomen BilLivet Sisjön
Rekommenderat företag 2016 - Mekonomen BilLivet Sisjön
Rekommenderat företag 2015 - Mekonomen BilLivet Sisjön

Mekonomen BilLivet Sisjön

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Otto Elanders Gata 4, 421 32 Västra frölunda / göteborg — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Sisjön! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 483 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Sisjön

• Teresa B
    Teresa B skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra och professionellt bemötande. Trevlig personal. Snabb service.
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Servicen gick kanon, fick en snabb bokning och det gick fort att få klart bilen.
  • Rosita O
    Rosita O skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Snabbt,lätt och bra jobb! Hyfsat pris!😬
  • Ralf K
    Ralf K skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Välkommen och god service och under angiven tid
  • Berit O
    Berit O skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Jag hade beställt tid till på morgonen och att jag ville vänta. Fick ett bra mottagande. Han frågade om det var något han skulle vara uppmärksam på. Bad mig sitta ut i kundrummet och ta mig kaffe från automaten där. Han var klar innan utsatt tid. Informerade mig om att smörja bromsbackarna på bakhjulen vid däckbyte.
  • Lj Svets
    Lj Svets skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Tråkigt när privatpersoner får rabatt när man som företag inte får nån när man frågar efter det trots att man handlar i butiken och reparerar firmabilarna där.
  • Maxim C
    Maxim C skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra servis, kan rekomnenderas.
  • Santo E
    Santo E skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Trevlig personal och bra service
  • Tarja A
    Tarja A skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Hej! På er Mekonomen i Sisjön Göteborg!
    Jag kan rekommendera Mekonomen verkstad till nära o kära! Det blev jätte fin bemötande där o tackar särskilt en verkstads tekniken nr 5 som ville tar snällt min bil den 23/11 år 2016. Jag är så Tacksam bilen den ser o är nu som lysande Citroën! ! Kan varmt rekommendera just denna Mekonomen besök dem! Mvh T.A
  • Anna F
    Anna F skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Trevligt bemötande och snabb service!
  • Anna L
    Anna L skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Dyra genomfört med andra meconomen verkstäder för felsökning.
  • Sten S
    Sten S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra och trevligt bemötande. Lagade nästan alla de fel jag påpekat, men glömde/hann inte felsöka en av dem.
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Det va första gången ja besökte denna verkstad och förmodligen den sista fick inget förtroende för denna verkstad .men ett +vill ja ge till killen i kund tjänst tror han hette Martin
  • Emma L
    Emma L skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Mycket trevligt och schysst bemötande. Bra pris och snabbt åtgärdat.
  • Tore M
    Tore M skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙🚙😊😊😊😊😕😕😕😕😊
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Professionellt skött och vid lovad tidpunkt.
  • Per C
    Per C skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra service men man gjorden en felräkning på priset som var tvungen att påpeka.
  • Ralf E
    Ralf E skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Snabb service! Och ett vänligt bemötande härligt!!
  • Kersti S
    Kersti S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Trevligt bemötande rakt igenom, beställning via telefon, inlämning och uthämtning av bilen. Återkommer gärna!
  • Eva J
    Eva J skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Trevligt bemötande vid både bokningen och inlämningen. Positivt att träffa serviceteknikern som skulle ta hand om bilen. Positivt att de ringde upp när bilen var klar (hade räknat med heldag, men bilen var klar vid lunchtid).
  • Werner R
    Var nöjd m bemötande
    Endast priset var negativt
  • Linus N
    Linus N skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Jag gjorde mitt 24000mil service hos Mekonomen Sisjön.

Det gick bra och jag är jätte glad att de passade på att byta en del av mina ljus som behövdes bytas ut. De tog även tid på att kolla en extra sak åt mig som jag bad de när jag lämnade bilen (dvs. inget som skulle göras från början)
  • Marie S
    Marie S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Ärligt. Förtroende ingivande.
  • Karin H
    Karin H skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Hela förfarandet med bokning, inlämning, service och hämtning fungerade väldigt bra. Anledningen till att vi lämnade in bilen just nu var att den skulle på besiktning. Och med tanke på att vi på besiktningen fick några anmärkning med tillhörande felmeddelanden så är jag inte helt nöjd. Jag kan tycka att man borde ha upptäckt detta vid servicen.
    2016-11-15 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Karin H
    Hej Karin
    Jag ser i bilregistret att du fått en s k villkorstvåa på felkoder i motorn. Detta kräver ingen ombesiktning men skall åtgärdas snarast. Kom in till oss så ser vi om det går att radera felkoderna. Vi bjuder på detta!

/Jonas
  • Karsten H
    Karsten H skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra service, tydligt med vad man får och en lyhördhet för kundens problem.
  • Erik S
    Erik S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Vi kan rekommendera .Vi har alltid blivit väl bemötta.
  • Hans R
    Hans R skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Proffsig hantering men ganska dyrt. Har ej fått den utlovade matkassen trots påstötningar.
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Hej, Jag har reklamerat räkningen, men inte fått svar. Ni tog betald för en sökning jag inte bett om.

Hälsningar Ingrid
  • Robert G
    Robert G skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Dom påstod att bromsarna kanske inte skulle klara besiktningen, dessutom påstods det att det var oljeläckage från motorn som behövde felsökas. Bromsarna skulle kosta 11000:- att byta. Kollade med verkstaden brevid, dom ville ha 6500:- för samma jobb men dom sa att bromsarna inte behövde bytas, "onädigt arbete, åk du besiktiga". På besiktningen fick bromsarna mer än godkänt och något oljeläckage kunde dom inte hitta trots att jag uttryckligen bad besiktare kolla extra. Kunde blivit lurad på minst 15000:- om jag hade lyssnat på deras "råd".
    2016-10-17 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Robert G
    Hej Robert.
    Vet inte på rak arm vilken bil detta gäller.
    Bromsar är en bedömningsfråga och vi på verkstan gör alltid en bedömning om bromsarna håller till nästa år/service.
    Besiktningen gör endast bedömningen om bromsarna håller för stunden och om bromsverkan är okej.
    När vi ser ett oljeläckage på en bil gör vi alltid rent för att kunna felsöka det vidare efter en tids körning om man inte direkt kan avgöra vart ifrån kommer.
    Kontakta oss gärna så ska vi kolla mer in i detta fall.
    Mekonomen BilLivet gillar detta
  • Maria P
    Maria P skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Reklamerade ett arbete och blev bemött på ett strålande sätt. De tog tag i problemet och allt löste sig.
  • Raimondas P
    Raimondas P skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Hej! Jag är mycket glad och nöjd på denne , om ni hjälpa dom. Tack!
  • Maria L
    Maria L skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Trevligt bemötande och bra service
  • Lars A
    Lars A skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Mycket bra bemötande och kanon service
  • Gabi E
    Gabi E skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra mottagande, arbetet utfördes inom lovad tid.
  • Anders A
    Anders A skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Jöttebra rekomenderas.allt fungerade bra
  • Claes S
    Claes S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra och snabb service. Kändes ärliga och det var bra pris. Rekommenderar dem
  • Lars N
    Lars N skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Förhållandevis nöjd. Dessvärre verkar den kundmottagare som vi haft ha fått andra uppgifter. Man får ju en relation. Men som sagt, på det hela taget är det bra.
    2016-10-07 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Lars N
    Hej Lars.
    Nej då, jag är kvar! Har bara en nyförvärvad verkstad som jag behövt lägga lite tid på nu men kommer allt att finnas i Sisjön också. Annars hjälper ju Andreas och Martin dig lika bra hoppas jag! :-)
    Med vänlig hälsning Jonas
  • Anna C
    Anna C skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Toppen ! Både vid leveransen och avhämtningen jätte fint bemötande även i kundtjänsten. Väldigt nöjd👍👍👍
  • Pontus S
    Pontus S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Det var lång väntetid på service men själva servicen va kanon, smidigt och de var klara på utlovad tid.
  • Eva S
    Eva S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra mottagande och snabb service
  • Ann H
    Ann H skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Fin service och snabbt omhändertaget
  • Gustav V
    Gustav V skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Mycket bra och service medvetna!
  • Malin J
    Malin J skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Lysande service, tillgänglig personal
  • Mats S
    Mats S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Helt ok! Klart positivt.
    Mycket bra pris för service.
  • Dag E
    Dag E skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Som vanligt, trevligt bemötande o kunnig personal
  • Yvette H
    Yvette H skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Mycket bra service!Märkesverkstaden ville ha 4700 kr här fick jag det för 2499 kr.Servicen är lika bra som i märkesverkstaden om inte bättre!Jag är supernöjd!
  • Birgitta O
    Birgitta O skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Har haft inne bilen på service och blev väldigt trevligt bemött. Både när jag bokade tid och när jag servade bilen. Väldigt nöjd
  • Berit S
    Berit S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Väldigt bra och snabb service! Mycket nöjd!
  • Markus S
    Markus S skrev om Mekonomen BilLivet Sisjön
    Bra bemöt samt bra service betyg OK

Otto Elanders Gata 4, 421 32 Västra frölunda / göteborg