Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Göteborg Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Backaplan

Mekonomen Bilverkstad Backaplan

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Deltavägen 4, 417 05 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Backaplan! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 409 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Backaplan

• Berit Inga-britt M
    Berit Inga-britt M skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Vänligt bemötande från början till slut och mycket tydlig information och till ett bra pris.
  • Erkki Antero H
    Erkki Antero H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag fick bra bemötande. Jag är nöjd
  • Eva Marie Johanna S
    Eva Marie Johanna S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket bra bemötande från början til slut. Flexibla i bemötandet av mina behov och tillmötesgående i mina önskemål. Diskussion om prissättning var mycket bra och jag kände mig väldigt hörd och viktig som kund. Jag fick hjälp med att kontrollera och byta mitt batteri som var slut samt påfyllnad av motorolja.
  • Lisbeth Irene N
    Lisbeth Irene N skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Blev väl bemött dom lagade avgasröret.Väldigt trevlig personal.Har varit där förut med bilen
  • Hans A
    Hans A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Helt suveränt bemötande, jag kom till Mekonomen tio minuter före stängning och hade problem med tändningen en kvart efter det hade man kört en analys och åtgärdat felet!!!!
  • David  R
    David R skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevligt bemötande, bra service!
  • Imre M
    Imre M skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Allt var perfekt, bra priser och duktiga mekaniker
  • Lisa F
    Lisa F skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Proffsigt bemötande, genuint intresse för att det ska bli ett bra bemötande från första stund genom hela processen. Man litar på deras kunnande och rekommendationer!
  • Gerd B
    Gerd B skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevligt bemötande, bra service, litar på dessa "gubbar", enligt mig kan dom sitt jobb👍
  • Bengt Rune Gerhard H
    Bengt Rune Gerhard H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Allt har varit till största belåtenhet!
    David Reinebrant har tagit hand om mina bilar smidigt och professionellt
  • Roger A
    Roger A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Blir alltid behandlad som en viktig kund.
    Känner att man får bra service och valuta för pengarna.
  • Aina T
    Aina T skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra service, bra återkoppling, trevlig personal, gav mig alternativ på lösningar
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    När jag lämnade in min bil för service så bad jag också att dom skulle ge mig prisförslag på att laga en avgas-upphängning. Dom hörde av sig med ett förslag som var väldigt prisvärt och dom fixade det samma dag. Alla som jag har pratat med har varit väldigt trevliga, från att jag beställde tid till att jag hämtade bilen. Jag är väldigt nöjd med allting.
  • K Christina A R
    K Christina A R skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Vi har lämnat bilen två gånger inom tre dagar men felet kunde ej hittas. De rekommenderade att vi skulle vända oss till Citroën s verkstad, vilket vi har gjort.
    Har ej ta ke på att återvända till Mekonomen i fortsättningen.
  • Marie-louise J
    Marie-louise J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Fick bra bemötande mycket hjälpsamma.
  • Bo C
    Bo C skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Snabbt bra trevligt bemötande.Fixade bromsarna fram. Lämnade bilen 12:30 hämtade den 15:30 samma dag, jättebra service. Detta var under semestertid. Sammanfattningsvis var detta jättebra!!!
  • Glenn S
    Glenn S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Snabbt och bra bemötande, fick bakr delen av avgassystemet bytt samma dag som jag ringde.
  • Anders S
    Anders S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Service, och allmän översyn, felsökning, bra och lätt att prata med inga konstiga förklaringar, Liverpool fan
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket bra bemötande och bra tillgänglighet både i verkstad och butiken. Mycket bra telefonservice.
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mekonomen på Backaplan tog emot min Ford för felsökning och hjälpte mig sedan med själva reparationen. Smidigt och snabbt.
  • Elin A
    Elin A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Byte av glödlampa + fastsättning av spegel. Jättenöjd! Alltid varit mycket nöjd med Mekonomen.
  • Karin D
    Karin D skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Ett mycket fint o trevligt bemötande varje gång man kommer. Jag har alltid fått hjälp när jag kommit och det bästa är att jag känner ett stort förtroende för killarna på verkstaden.
  • Roy J
    Roy J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Grymt duktiga och kunniga killar, gör allt för kunden. Lämnar alltid in bilen här numera.
  • Marcus O
    Marcus O skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Löste min reparation snabbt och smidigt, trevligt bemötande!
  • Christian W
    Christian W skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Missljud som visade sig komma från dåliga däck. Trots att felsökningen tog tid, kostade det inte mycket.
  • Kent R
    Kent R skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag har det problem med styrservot, lömnade bilen obokad, dagen efter var den klar och de bytte en trasig kabelhärva. Snabbt och perfekt utfört jobb och mycket trevligt bemötande. Rekommenderas!
  • Lena S
    Lena S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag har ett mycket gott betyg till personalen på backaplan. Mycket trevligt bemötande och bra återkoppling. Kommer absolut åka dit med min bil igen
  • Mikael F
    Mikael F skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Service inriktade.professionella till bra priser.
  • Gülsen Ö
    Gülsen Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Grym service, alltid hjälpsamma. Otroligt nöjd med Mekonomen på Backaplan, kommer alltid fortsätta vara där när bilen strular.
    Extra tack till David som alltid hjälpt till med Subarun.
  • Bayram K
    Bayram K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Riktigt trevlig personal och proffessionell service. Rekomenderar denna verkstaden starkt! Kommer att serva min bil här igen nästa gång.
  • Emir B
    Emir B skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket bra bemötande och duktiga mekaniker
  • Lars S
    Lars S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Hejkkk;jjjjjjkkkkkkkkjkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk;
  • Phr Entreprenad
    Phr Entreprenad skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Det rekommenderas det är bil varstad.Mekonom. mycket bra
  • Hjerpe P
    Hjerpe P skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Kanon trevliga och en trygg bilverkstad
  • Karin S
    Karin S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Snabb behandling, god service. Nöjd med jobbet.
  • Adis J
    Adis J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket bra . jätte trevlig personal
  • Imre M
    Imre M skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Fantastiskt bra!
    Grymt bemötande från killarna i verkstaden.
  • Lena H
    Lena H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Supernöjd!
    Snabbt och effektivt!
  • Lars P
    Lars P skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Lätt och snabbt att boka önskad grundservice för min audi och trevligt bemötande vid inlämningen.
    Fick ett utförligt serviceprotokoll med kompletterande information på skick och rek. åtgärder.
    Kommer nu att boka tid för att få några viktiga punkter fixade eftersom jag fick stort förtroende för denna verkstad.
    Jag är nyinflyttad till Göteborg och detta var mitt första servicebesök på Mekonomen. Här kommer jag att fortsätta serva bilen!
    Hälsningar Lars P
  • Lars-erik B
    Lars-erik B skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Vid byte av glödlampor på vår Kia gick det snabbt, smidigt och bekvämt. Att det kostade mindre än vi räknat med var så klart ett plus!
  • Anna K
    Anna K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Lämnade in min bil på felsökning. Visade sig vara ganska omfattande motorskada så det blev skrotning istället för reparation. Oerhört nöjd med bemötande, kontakter och hjälpsamhet. Fick lämna in bilen utanför öppettiderna och felsökningen var nästan gratis trots att det låg en del jobb bakom den. Det var också okej att min bil stod på parkeringen ett par dygn tills bärgare kunde ta den till skroten. Mycket trevlig personal! Kommer inte tveka att anlita den verkstaden igen, goa killar och man får snacka direkt med mekanikerna och inte någon kille i skjorta bakom ett skrivbord. De tjänade inga direkta pengar på mig då, men det är tydligt att denna verkstad förstår att vårda en framtida långvarig kundrelation, och det sätter jag stort pris på.

Har även använt mig av mekonomens verkstad i linköping tornby och dit kommer jag däremot aldrig gå igen. Avskräckande exempel, enorma kontraster.
  • Marie Louise S
    Marie Louise S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Kom in med punktering på bilen. Fick ett proffsigt och vänligt bemötande. De åtgärdade problemet på ett par timmar. Mycket nöjd med Mekonomen Backaplan.
  • Conny M
    Conny M skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevlig personal, och snabb service :)
  • Charles H
    Charles H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket trevligt bemötande av personalen på mekonomen. Snabb och smidig service på bilen.
  • Fanny N
    Fanny N skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jättetrevlig och kompetent personal. Alltid trevligt bemötande.
    Lämnade bilen på service och bytte batteri samt senare även svetsning av rör. Återkommer gärna
  • Andersson & Hansson Automation
    Andersson & Hansson Automation skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    fungerade utan större beskymmer. trevligt bemött. lånebilen var kanske i rötnaste laget dock.
  • Marianne K
    Marianne K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Beställde hos en trevlig kundmottagare en årlig service på min Mercedes. Servicen utfördes inom erbjuden tidsram och till ett långt bättre pris än hos märkesverkstaden så man kan inte annat än att rekommendera Mekonomen på Backaplan som en mycket prisvärd och pålitlig verkstad.
  • Blysing And Friends
    Blysing And Friends skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Snabb service till bra pris och personligt och trevligt bemötande. Mycket bra. Full poäng.
  • Peter A
    Peter A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra och proffsigt bemötande. Fick bra tips och svar på frågor. Inte massa råd som jag inte bett om vilket inte är ovanligt på vissa verkstäder.,
  • Karsten H
    Karsten H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Tyvärr upplever jag kontakten med Mekonomen Backaplan bedrövlig från början till slut. Här följer alla stegen: 1. Begärde offert via Mekonomens webb. Fick aldrig något svar. 2. Försökte ringa Mekonomen Backaplan för att få offert och förklara vad jag behövde hjälp med. Inget svar, men kopplades till växel som skulle be dem ringa upp, vilket de inte gjorde. Detta hände två ånger till under den här processen.
    3: När dom fjärde gången väl svarade berättade jag att jag vill byta frambromsklossar och krånga på nya egna sommardäck. Jag ville också ha råd om jag behövde byta handbromsvajer eftersom höljet var lite skadat. Begärde åter igen en offert på det hela. Vi bestämde också att jag skulle maila in ett foto på bromsvajerskadan för bedömning och beställning av reservdel. Gjorde detta och bad om bekräftelse, men fick varken det eller en offert.
    ¤: När jag lämnar in bilen påstår verkstaden att jag kom fel dag vilket inte stämmer. De hade heller inte tagit emot något mail påstod de, vilket är helt fel. Följaktligen hade de då inte heller beställt någon handbromvajer.
    Alltså blev den inte bytt. Jag bad dm också att åtgärde fel 20 i färdatorn (byte av ena halvljuslampan). Något som inte var åtgärdat när jag hämtade bilen.
    5: När jag hämtar bilen är alltså inte halvljuset utbytt och det visar sig senare att heller inte hjulen är balanserade, eller i alla fall inte rätt balanserade.
    6: Jag får lämna in bilen en gång till för rätt balanserng av hjulen. Jag får även denna gång höra att jag kommer på fel dag. Nu är i alla fall balanseringen åtgärdad.
    Under hela den här processen får jag inte en ända gång höra en ursäkt eller ens ett beklagande på hur det hela är skött. Under all kritik och jag kommer aldrig mer att utnyttja Mekonomen Backaplan.
    Däremot är jag mycket nöjd med Mekonomen Bilverkstad Sisjön i Göteborg och kommer att använda dem igen.
    Med vänlig hälsning
    Karsten Holm