Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Göteborg Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Backaplan

Mekonomen Bilverkstad Backaplan, sid 2

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Deltavägen 4, 417 05 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Backaplan! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 409 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Backaplan

• Åsa C
    Åsa C skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevligt bemötande! Bilen blev klar snabbt!
  • Marlo W
    Marlo W skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra kundbemötande och bra service
  • Wamidh B
    Wamidh B skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra jobbat men inta bra med kunde behandling
  • Per Owe B
    Per Owe B skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Med hänsyn till kundens förväntningar som ej uppfylldes och att Mekonomen på sin salta faktura också fakturerade kundens medhavda material - då går det inte att bli annat än besviken.
    I övrigt blev jag som betalande kund trevligt bemött av trevlig person.
    Utan förklaring till fakturan, prisförslag, högt pris och "stöld" så blir betyget ett snällt "missnöjd kund"
    2017-04-05 Mekonomen BilLivet Backaplan svarar Per Owe B
    Hej!
    Tråkigt att du känner dig missnöjd och besviken efter ditt besök.
    Vi tror oss ha hittat vilken bil samt faktura detta gäller. Men på denna faktura har vi ej debiterat något material förutom förbrukningsmaterial. Ditt ”medhavda” material var ju i detta fall problemet då det lossnat samt trillat ned inuti strålkastaren. Då hela strålkastaren delvis var tvunget att demonteras för att få fram bygeln samt återställa glödlampsinfästningen så krävdes en större arbetsinsats då lampbygeln saknades/lossat då du skulle byta glödlampa. Detta förklarade vi redan när du bokade in bilen då vi försökt hjälpa dig att åtgärda felet på parkeringen. Bygeln är ej debiterad då denna gick att återmontera. Hör gärna av dig till oss på 031-235100 om du har några funderingar kring fakturan så skall vi försöka reda ut det samt förklara ytterligare om det är några oklarheter.

M.V.H. David, Mekonomen Bilverkstad Backaplan.
  • Phuc H
    Phuc H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Fick hjälp på Mekonomen Backaplan. Trevlig personal och snabb service.
  • Axel W
    Axel W skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Ett trevligt bemötande samt snabb och bra service!
  • Regina K
    Regina K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag känner mig mer än nöjd med ert trevliga bemötande och super snabba service. Stort tack.
  • Per Henrik K
    Per Henrik K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag har använt Mekonomen Backaplan en längre tid för att jag tycker det är prisvärt och smidigt. Dock har jag på senare tid haft lite besvär med skyddsplast under motorn som inte monterats ordentligt och sedan att jag fått betala för sådant som skulle gått på reklamation. Dock har det justerats i efterhand utan problem men skapat lite besvär för mig.
  • Erik Jacob V
    Erik Jacob V skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra dialog underfelsökningen. Rimligt pris.
  • Wardere Asir A
    Wardere Asir A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag är nöjd med den här verkstad
  • Joseph Samuel Vincent F
    Joseph Samuel Vincent F skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
  • Lars Henrik M
    Lars Henrik M skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Hjälpsam personal och prisvärt.
  • Bill Roger Ingvar A
    Bill Roger Ingvar A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Väldigt kundvänliga och proffsiga.
  • Hy Soi H
    Hy Soi H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra bemötande. Trevlig personal
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Ganska bra när jag blev kund för ca 3 år sen. Tror dom växte för mycket sen. Jag kommer att lämna dom för att dom blivit mycket sämre. Dåliga jobb + dyrt.
  • Dan J
    Trevligt bemötande
    Bilen blev
  • Eva Christina A
    Eva Christina A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Tycker det varit ett kanon bemötande. Professionella och serviceinriktade. Gjort både service och bytt startmotor på min Kia. Haft min Volvo V70 på Service.Jag kan rekommendera Mekonomen till andra och detta är mitt första hands val..
  • Carl André Henryk M
    Carl André Henryk M skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Tjugo minuter innan stängning kom jag. Kenneth gjorde allt han kunde och det var rätt. En minut i fem lämnar jag verkstaden med lagad bil. Det är service
    Lena N gillar detta
  • Patrik Guillermo R
    Patrik Guillermo R skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Snabb service för ett bra pris. Trevlig personal
  • Asta A
    Asta A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Servicen i sig klanderfri.

Men luftfiltret hade inte kommit till verkstaden så det blev några timmar extra väntan.
  • Haileab G
    Haileab G skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevliga och kunniga personal bra bemötande
  • Maria K
    Maria K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra service, snabbt åtgärdat problem och mycket trevlig personal. De upptäckte även en brist som behöver åtgärdas och påpekade detta, vilket jag verkligen uppskattar.
  • Anders N
    Anders N skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket bra bemötande. Ovanligt bra på felsökning, intresserade och ärliga. Kommer ofta fram till prisvärda och snabba lösningar. Kan varmt rekommenderar mekonomen på backaplan.
  • Marie-louise U
    Marie-louise U skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra och snabb åtgärd.trevligt bemötande korrekta prisuppgifter.
  • Kari V
    Kari V skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Slarviga..................................................................
  • Gunhild J
    Gunhild J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Snabb och bra hjälp. Trevligt bemötande. Bra pris.
  • Mohammad Y
    Mohammad Y skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevligt personal. Proffsigt arbete.
  • Ismeta H
    Ismeta H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag är nöjd med att det är snäll personal som arbetar där... Allt är bra
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Allting kanon, förutom att jag fick hem en på påminnelse faktura innan betal tiden för ordinare faktura hade gått ut -)
    2017-02-09 Mekonomen BilLivet Backaplan svarar Eva H
    Hej Eva!
    Tack för det fina betyget!
    Lyckades hitta din faktura och ser att fakturadatumet är samma som utskriftsdatumet... Givetvis har det blivit fel på den fakturan och vi ber om ursäkt för detta. Om det kommit någon påminnelse är det bara att bortse från denna, jag ändrar så att förfallodatumet hamnar en månad från utskriftsdatumet istället!
    /David, Mekonomen Billivet Backaplan.
  • Gunilla K
    Gunilla K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Väl mottagen. Fantastiskt bra service o bemötande av Carlos som tog hand om min bil o även kollade vad som kommer behövas åtgärdas inom den närmsta tiden. Jättebra kille
  • Kerstin I
    Kerstin I skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bara jättebra!!
    Jag kommer att återkomma med ev. Nya problem med vår bil.
  • Johan H
    Johan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra och snabb service. Rekommenderas varmt!
    Trevlig personal och humana priser.
  • Sven H
    Sven H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Snabb service och ok pris när jag behövde hjälp vid Göteborgsbesök!
  • Maja S
    Maja S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Ett verkstadsbesök utan problem. Lämnade på morgonen. Pris-förslag innan kl 09.00. Reparation under dagen, och hämtning på kvällen. Snabbt och smärtfritt.
  • Emili H
    Emili H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Man lagade "fel" fel på bilen. Tvingades köra in den även nästkommande vecka. Efter att man då testkört den kunde man säkerställa att man lagar det upplevde problemet.
    Överlag gillar jag Mekonomen. Personalen är oftast trevliga och man får bra service. Jag har använt Mekonomen på Backaplan många gånger, och kommer att göra det igen.
  • Tommy Z
    Tommy Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jaa, det gick ju snabbt. Trots att herrarna hade fullt upp! :-)
  • Anna J
    Anna J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Superservice, alltid hjälpsamma och dessutom med med ett gott humör.
  • Nils H
    Nils H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Snabb och smidig service! Bytte lampor medan jag handlade.
  • Karin F
    Karin F skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Årlig service av KIA. Vänligt bemötande vid tidsbeställning, inlämning och hämtning. Bra info om vad som ska göras, har gjorts och genomgång av faktura. Mycket bra.
  • Eva-britt O
    Eva-britt O skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Fick besked vid tel samtal att de skulle ringa upp mig under dagen. Ingen har ringt .
    2017-01-12 Mekonomen BilLivet Backaplan svarar Eva-britt O
    Hej!
    Ibland är det många som ringer samtidigt och då vidarekopplas samtal till en svarsservice som i sin tur lämnar meddelande till oss att kontakta den person som sökt oss. Vi återkopplar på dessa meddelanden så fort vi har möjlighet och ibland tar det längre tid beroende på arbetsbelastningen. Vi hade ej möjlighet att kontakta dig samma dag som du försökt kontakta oss (11/1) men vi kontaktade dig direkt i morse 12/1 och bokade in din bil. Vi jobbar på att korta ner svarstiderna så mycket som möjligt, men dessvärre tar det ibland lite längre tid innan vi har möjlighet att återkoppla och vi ber om ursäkt för detta.

M.V.H David, Mekonomen Bilverkstad Backaplan.
  • Bo I
    Bo I skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Ett jättebra jobb, jag är helnöjd!
  • Hossein E
    Hossein E skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra kund bemötande och service inriktad.
  • Jari L
    Jari L skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra kundomhändertagande , samt mycket bra utfört arbete . Med vänlig hälsning, Jari
  • Per H
    Per H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Grymt bra service. Fick tid snabbt och snabb återkoppling!
  • Involved Ab
    Involved Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Väldigt nöjd med kundbemötanden och service.
  • Linnéa A
    Linnéa A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket bra mottagande och hantering från början till slut
    Tack
  • Kenth S
    Kenth S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra bemötande proffsiga å ställa en prognos vad det är för fel å pris . Snabba ,problem lösare ,mm
  • Jack J
    Jack J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag tog fel på dagen för service men personalen löste det ändå, både servicen och lånebilen. De höll också tidsbegränsningen som jag behövde. Toppbetyg som sagt!!
  • Bertil L
    Bertil L skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan