Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Upplands Väsby Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Bromma

Mekonomen Bilverkstad Bromma

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Bromma! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-17:00
Fre: 07:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 358 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Bromma

• Eva-lena B
    Eva-lena B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Däckbyte gick snabbare än vad som sagts och fick sms när det var klart .
  • Bo J
    Bo J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Besviken då Mekonomen inte lyckades laga felet på min bil enligt den överenskomelse som utlovats så samma fel återstog efter jag fick tillbaka bilen så jag blev tvungen att lämna in min bil på en ej Mekonomen verkstad för att få felet lagat så bilen kunde gå igenom bilprovningen. Så istället för utlovar en verkstads kostnad fick jag två.
    2017-07-10 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Bo J
    Hej!
    Tråkigt att vi inte lyckats laga er bil. var vänlig åter koppla så vi kan reda ut vad som var felet på er bil.
    Med vänlig hälsning/Ingemar med personal
  • Helen N
    Helen N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande och service när väl rätt reservdelar kommit till verkstan
  • Per Z
    Per Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag fick hjälp med att byta strålkastarlampa på min bil.
    Trotts en miss i bokningen dagen innan så fixade verkstaden felet.
    Jag blev väl mottagning vid ankomsten, fick även meddelade när bilen var klar.
    Även när jag hämtar nycklarna och betalat så blev jag väl bemött.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mecinomen gav mig god service både vanlig service och byte av bromsok på bakhjul.
    Trevligt bemötande och vänlig hjälp när jag inte hann hämta före stängningstid.
  • Konrad B
    Konrad B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bea bemötande, service, personal och resultat.
  • EVA J
    EVA J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte av fläktmotor, tog lite tid då det var originaldelar från Ford och när den kom var det fel. Men bemötandet från mekonomens personal var mycket bra och hjälpsamt
  • Sammy H
    Sammy H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabb och bra service som vanligt.
  • Bo H
    Bo H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabb service och mycket trevligt bemötande. Prisvärt
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    En standardservice och drivremsbyte på en Toyota corolla. Trevligt bemötande och inga problem.
  • Kent L
    Kent L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Proffsigt och några tecken till så vi kommer upp i kravet på 30 tecken
  • Raimo L
    Raimo L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fick hjälp att laga bilen då dottern lånde den o åkte till Stockholm. Bra service då dom tog bilen samma dag .Ladda batteriet felsökning påfyllning kylarvätska och olja.
  • Per P
    Per P skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trots att Mekonomen inte hade fått någon bokning om lampbyte på min bil, tog de hand om den. Jag fick bra bemötande från dem och jag var nöjd.
  • Chun T
    Chun T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Överlag ok service och bemötande. Hade dragit av en hjulskruv och begärde en offert, passade på att fixa lite annat. Tog ett tag att få offerten, priset blev några hundralappar mer än vad som offerterades men inte så blodigt. Hade dock beställt byte av torkarblad; de missade att byta på bakre torkaren, missade att jag hade beställt extra hjulmuttrar. Småsaker, men tar ner helhetsbetyget något.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Smidigt, bra, snabbt och trevlig service
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Det var bra,blev informerad på rätt sätt,dvs rakt på sak och priset. Trevliga på telefon och även när man hämtade ut bil. Kan tänka mig att lämna den där igen. Bra pris!
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    ...............................
  • Britt-marie S
    Britt-marie S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra utfört arbete och trevligt bemötande.
  • Marcus F
    Marcus F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Strålande service! Hade en trasig tuta på bilen och haft den inlämnad på andra ställen innan utan resultat. Det va även lite bråttom då bilen behövdes besiktas. Mekonomen lyckades hitta problemet och laga det snabbt och till ett bra pris.
  • Lars A
    Lars A skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket duktiga och jobbet blir väl utfört av dem, till skillnad från andra mekaniker. Kan rekommenderas stort. Till ett bra pris också!
  • Anna W
    Anna W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fint bemötande, snabbt kostnadsförslag på reparationen.
  • Anne Å
    Anne Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt bemötande i telefon. Snabbt svar efter undersökning och direkt besked vad som måste åtgärdas med kostnadsförslag.
  • Fredrik C
    Fredrik C skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra, snabbt fixat. Enkelt att få tid. Dock en ganska hög prisbild.
  • Ralph B
    Ralph B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Först, tveksam till om Mekonomen skulle klara min 50 år gamla MG. Men mina farhågor kom på skam.
    Mycket engagerade personal. Samt under arbetets gång hade vi kontakt och jag fick hela tiden info om arbetet på min bil.
    Toppennöjd kund! Var också hos Mekonomen med ytterligare en 60 år gammal MG och fick då också samma fina bemötande.
  • Ab Jw Ventilation Stockholm
    Ab Jw Ventilation Stockholm skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra och tydlig kommunikation. Snabbt jobb
  • Jonny P
    Jonny P skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Toppen bemötande👍😁, Fick akut problem med bilen och erbjöds Att komma in med bilen, trots större helg.
    De lokaliserade felet och jag fick snabb återkoppling.
    En verkligt i kunden fokus, som man sällan får uppleva på vissa verkstäder. Det är just det som gör att man återkommer och får Stort förtroende för er på Mekonomen. STORT Tack
    Vänliga hälsningar
    Robert Peuravaara
    Ni får gärna sprida mitt omdöme👍
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Upptäckte och åtgärdade fel som tidigare verkstad gjort, utan kostnad.
  • Anna L
    Anna L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket trevlig och kunnig personal!
  • Gun S
    Gun S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Ett bra mottagande, snabbt åtgärdat fel och ett telefonsamtal som berättade om felet, och inte minst kort tid på verkstaden!
  • Pa Interior
    Pa Interior skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fyllde inte tillräckligt med olja i växellåda, innebar ytterligare 1 dag på verkstad.
    Detta är en firmabil som behövs varje dag och servicen planerades efter att bilen skulle vara på verkstad 1 dag inte 2.
    Mycket trevlig personal som förstod mitt dilemma.
  • Maria G
    Maria G skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande, lagat läckande tank, bytt bromsar och tätat avgasrör
  • Pia P
    Pia P skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Nöjd med service och bemötande!
  • Sofia R
    Sofia R skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket trevligt och kunnande bemötande.
  • Bianca W
    Bianca W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket trevlig personal, fick hjälp med hjuinställningar, nya däck och montering av dom.
  • Nils B
    Nils B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevlig och bra personal.
    Dyrt felsökningsavgiften när felet ändå var konstaterat!
  • Theresa W
    Theresa W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Kort ledtid i tidsbokning och alltid fått god service, snabb åtgärd, samt trevlig bemötande.
    Supernöjd på alla sätt.
    Årlig service, reparation av diverse fel, däckbyte
  • Anna B
    Anna B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Hjälpsamma, effektiva och proffsiga
  • Karsten F
    Karsten F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Toppenservice, jobbade övertid för att jag skulle hinna med min färja.
  • Markus K
    Markus K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Ok pris, snabbt svar och snabbt däckbyte+lagring.
  • Anna-karin G
    Anna-karin G skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Det som det fanns anmärkningar på vid service var inte det som uppkom vid besiktning. Bilen gick inte igenom besiktningen pga helt andra saker som inte ens nämndes. Kommer inte serva min bil här igen.
    2017-05-03 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Anna-karin G
    Hej!
    Skulle vilja komma kontakt med er så vi kan reda ut vad som gått fel.
    Om vi har missat något som bilprovning upp täckt så ska vi givet vis hjälpa er med det.
    Med vänlig hälsning/Ingemar med Personal
  • Erik Z
    Erik Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande. Mycket trevlig personal. De kollade även annat och gav bra rekommendationer och ny kunskap. Känner mig också rätt säker på att jobbet är lika bra gjort som jag tror det utlovats vara (det är ju tyvärr svårt att betygsätta över 99 % säkerhet utan att be nån som kan kolla det). De har också ett betydligt bättre pris än vad originalverkstan tar. Sammantaget blir betyget alltså - jättebra.
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande och tydlig information.
  • Pertti H
    Pertti H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte av multirem, kamrem, vattenpump, spännarna,olja, oljefilter och kylarvätska på Volvo V70 2004.
    Under arbetets gång upptäcktes även att en ventil behövde bytas ut.

Ett litet missöde med monteringen gjorde att motorlampan indikerade något problem när jag hämtade bilen.
    Detta fixades under nästkommande två dagar.

Bemötandet vat korrekt och vänligt.
  • Per Linus N
    Per Linus N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Nöjd med den reparation som gjordes men mycket besviken på att man under förbesiktningen totalt missade en brusten fjäder. Det fick mig att tappa förtroendet för verkstaden.
  • Ulla Christina H
    Ulla Christina H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mekonomen Bromma har servat min Opel Astra ända sedan starten,
    och alltid gjort det med allra bästa resultat, jag är oerhört nöjd med samarbetet!
    Denna gång beställde jag fyra delar till motorutrymmet för dämpning av motorhuven samt en hållare för att fästa stången som kan hålla motorhuven i
    lyft läge. Även denna gång var jag mycket nöjd.
    Mekonomen har verkligen sinne för service och stort kunnande!
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande. Trevlig personal.
  • Kjell Ingemar R
    Kjell Ingemar R skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra verkstad,blev billigare än avtalat👍
  • Per Arne Torgny H
    Per Arne Torgny H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket kommer vara kund i framtiden
  • Roger L
    Roger L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabbt, väl utfört, trevligt bemötande och inte så dyrt. Kommer tillbaka. /Roger
  • Anders Sture B
    Anders Sture B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    bra, trevligt bemötande.
    uppfattades som proffsiga och kunniga
    efter frågor och samtal enades vi om vad som skulle åtgärdas.
    allt utfördes enligt överenskommelse
    Bra!