Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Upplands Väsby Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Bromma

Mekonomen Bilverkstad Bromma

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Bromma! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-17:00
Fre: 07:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 401 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Bromma

• Andreas I
    Andreas I skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra och proffsigt bemötande och utfört arbete.
  • Aina Margareta S
    Aina Margareta S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    En snabb och korrekt behandling. Har redan talat varmt med flera jag känner. Tack för ett fint jobb. Aina
  • Anastasia Elisabet T
    Anastasia Elisabet T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Kanon jobbat! Trevligt emottagande och korrekt utfört, koll på läget.
  • Ulrika Elisabeth E
    Ulrika Elisabeth E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Gott bemötande och god service.
  • Per-olof W
    Per-olof W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mekonomen i Ulvsunda ger för mig ett seriöst intryck. De försöker inte skjorta upp en utan försöker tala om vad som ska/bör åtgärdas förutom det som man lämnar in för åtgärd.

Ingmar m fl känns som sagt seriösa och jag har fullt förtroende för dem. Det har förekommit att åtgärder som utförts inte gjorts helt korrekt, men de har varit snabba att åtgärda missarna. Så det känns bra.

Hälsningar
    Lagade bromsarna.
  • Erik Bertil T
    Erik Bertil T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Vänligt bemötande.
    Kunninghet beträffande åtgärder som behöver vidtagas.
    Bytt strålkastare och ventilkåpepackning.
    Oljebyte med kvalitetsolja
  • Lena Marina B
    Lena Marina B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Första besöket var jättebra!
    Andra besöket var skitdåligt, jag tog mina grejer och åkte till en annan verkstad!!
  • Lars Åke F
    Lars Åke F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket bra bemötande, otroligt proffsiga!
  • Annika Birgitta H
    Annika Birgitta H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket bra service samt bemötande.
  • Heléne V
    Heléne V skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket bra bemötande med bra o kontinuerlig dialog. Också mycket bra dialog när försäkringsbolaget blev inblandat. Mycket bra också att det gick att få en tid på verkstaden i närtid. Hos märkesverkstad var väntetiden ca 6 veckor! Till följd av den proffsiga hanteringen hos Mekonomen i Bromma kommer jag att anlita dem för fortsatt service på min bil.
  • Anders F
    Anders F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilbesiktning
    Inga problem från början till slut
    Bra pris
    Jag är nöjd
  • Maria Madeleine Annelie F
    Maria Madeleine Annelie F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Kom till Mekonomen akut, och då hade de datakrångel så klart..
    Men sen gick det snabbt och smidigt, så jag är helnöjd och kommer absolut att komma tillbaka till dem om/när det behövs👍
  • Jimmy Arvid Victor J
    Jimmy Arvid Victor J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt och professionellt bemötande. De var ärliga med vad de kunde göra och vilka alternativ jag hade och det är det jag söker hos en bilverkstad.
  • Marco M
    Marco M skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag lämnade in en bil som hade ett läckande avgassystem och bad om en översyn av bromsarna.
    Fick en rekommendation att byta ut allt vilket skulle kosta mycket mer än bilen gjorde så jag lagade inte bilen.

Det var en rimlig rekommendation av arbetet och ett professionellt bemötande även om jag beslöt att inte göra något hos dem.
  • Elisabeth V
    Elisabeth V skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag fick ett trevligt bemötande när jag ringde och bokade tid. Fick snabbt tid och hjälp med trasig passagerardörr samt ett bilbälte som krånglade.Lämnade bilen måndag morgon och hämtade den samma tid nästa dag. Supernöjd!
  • Jens L
    Jens L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Suverän service! Lätt att boka tid och trevligt bemötande. Kan varmt rekommenderas.
  • Ann-Kathrin S
    Ann-Kathrin S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mkt bra bemötande vid ankomst för däckbyte. Under väntan påtalas för mig defekta bromsskivor samt skev framvagn som leder till snedslitna däck. Det som uppskattas är att jag får följa med in på verkstaden och där visas för mig defekterna på min bil. Känns tryggt och seriöst. Tack! Hälsningar A-K Strandberg Kia Ceed
  • M42 Food Ab
    M42 Food Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Min upplevelse om Mekonomen Bromma och Nekonomen Vinsta är väldigt dåligt. Det var
    Oansvarig, Oseriöst, väldigt dyrt samt svårt att få kontakt. Efter en månad är bilen fortfarande stillastående som har orsakat stora ekonomiska och transport problem.
    2017-11-08 Mekonomen BilLivet Bromma svarar M42 Food Ab
    Hej!
    Vi har bett dig att höra av dig till oss i Bromma, vi felsökte men ni ville ta bilen till annan Vst där dom ej satte dit Original del.
    Å upp datera bilen.
    Med vänlig hälsning/Personalen Bromma
  • Alf A
    Alf A skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Underbart bra bemötande & service på min bil.
    Snabb och underbar service ang fel på bil.
    Nya lampor vid behov.
    Nya vidrutetorkar vid behov
    Nya hjulbultar då mina gamla låsbara var utslitna
    Priserna kunde givetvis vara bättre
    Då jag har systersöner som idag är bilmekaniker.
    Jag kanske kan tippsa om dessa om Mekonomen i Bromma är intresserade av Nyutbildad personal från gymnasium lokalt i Bromma.
  • Anne Karin Annemor J
    Anne Karin Annemor J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag fick snabbt en tid för service och byte av bromsskivor som fått en tvåa på besiktningen. De fixade allt och släkte tvåan. Meddelande när bilen var klar för hämtning. Allt gick smidigt och bra. Personalen hade eyt trevligt bemötande.
  • Mattias Lars Alrik W
    Mattias Lars Alrik W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bokade tid för att få loss en dragkrok som fastnat, inkl efterkontroll/släckning av besiktningsanmärkning.
    När jag kom till verkstaden var min bokning försvunnen, vilket ställde till det en del.
    Verkstaden hanterade det ändå på ett bra sätt så totalt sett är jag ganska nöjd.
  • Karl Kenneth N
    Karl Kenneth N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Har köpt servicedelar till bilen och
    bemötande jag fick var proffsigt
    fick alla delar på en gång, hade ringt
    dan före o beställt delarna Med vänlig hälsning, Kenneth.
  • Inga Helena B
    Inga Helena B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Det var enkelt och snabbt att boka tid. Bilen blev färdig samma dag (bromsbyte och kontroll av lampor) och jag fick dels samtal angående vad som behövdes göras och därefter sms med besked att bilen var färdig. Enkelt, smidigt och alla var mycket vänliga.
  • Anna-lena Marie S
    Anna-lena Marie S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Väldigt effektivt och trevligt bemötande.
  • Nicholas Anders Frank T
    Nicholas Anders Frank T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Inga problem alls, hjälpsamma och tillmötesgående.
  • Gunnar Peter Mikael H
    Gunnar Peter Mikael H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Hej vi lämnade in bilen på ranhammarsvägen. Vi är mkt nöjda med den service vi fick av personalen. Trevligt och professionellt. Tack för det👍
  • Erik A
    Erik A skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Toppen jättebra mycket nöjd som alltid vid Mina besök
  • Pia S
    Pia S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt bemötande och förklaring man förstod. Uppskattas av mig som inte kan bilar.
  • Ove Gunnar E
    Ove Gunnar E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Toppen!
    Gick fort och bra bemötande.
  • Ingrid Margareta T
    Ingrid Margareta T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fint bemötande av trevlig personal
    Nöjd med insatsen
  • Torbjörn L
    Torbjörn L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Sökte verkstad för troligt trasigt framjulslager vilket det också var. Smidig bokning via nätet och snabbt svar och återkoppling. Relativt snabb verkstadstid trots semestertid. Snabbt besked om trolig kostnad och efter godkännande snabbt åtgärdat. På det stora hela en bra upplevelse. Kostnaden för felsökningen kunde varit en aning lägre.
  • Jacob H
    Jacob H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Genomfört 3 000 milaservice.
    Allt till belåtenhet
  • Per F
    Per F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket bra och snabb service. Kan varmt rekommendera att utföra arbeten vid denna verkstad.
  • Hans E
    Hans E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande och snabb hjälp innan min semester, fick en 2 på besiktningen så det var bråttom
  • Leif H
    Leif H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fantastisk service. De fick hem reservdelar och lagade min bil på en halvdag.
  • Karl W
    Karl W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Vi var på besök i Sthlm (från Västerås) då motorlampan började lysa. Vi vågade inte fortsätta utan att kolla upp, så vi ringde mekokomen Bromma i panik och de sa att vi fick komma in direkt för en titt. De såg att det var tändkasetten det var fel på och att de inte hade chansat på att åka hem utan åtgärd. Vi hade sådan tur att de kunde hjälpa oss där och då! En timme senare kunde vi lugnt sätta oss i lagad bil och fortsätta vår resa! Så skönt!!
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra och trevlig personal. Nöjd med mitt besök
  • Bertil Å
    Bertil Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Vänligt och snabbt bemötande med engagerad information
  • Lars P
    Lars P skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Grymt bra bemötande och mycket hjälpsamma med att försöka hitta en möjlighet att åtgärda min bil innan planerad verkstadstid, om det skulle dyka upp en lucka.
    Vilket det gjorde och jag sparade på det viset en massa problem med logistik
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Huvudsyftet AC men sen gjorde vi även service. Bra bemötande före och efter samt bra med flexibilitet då vi fick utökat behov av åtgärder
  • Carl K
    Carl K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Släckte anmärkning från bilprovningen snabbt och en timme efter jag ringt. Toppen.
  • Michael W
    Michael W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Tack Ingemar på Mekonomen Bromma , för din snabba service och hjälp igår när vår Opel gick sönder under resa. Bättre och snabbare service och bemötande går väl knappast att hitta. Du räddade vår dag och resa hem så stort tack! Michael (Opel Astra Kombi)
    2017-08-03 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Michael W
    Hej!
    Tack för det omdömet, vi är ju till för att hjälpa bil lister som får problem på vägen å givetvis alla andra som vill komma å serva bilen hos oss. Hoppas att bilen håller ett tag till å att det inte uppstår nya bekymmer.

Med vänlig hälsning/Ingemar Med personal
    Michael W gillar detta
  • Eva-lena B
    Eva-lena B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Däckbyte gick snabbare än vad som sagts och fick sms när det var klart .
  • Bo J
    Bo J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Besviken då Mekonomen inte lyckades laga felet på min bil enligt den överenskomelse som utlovats så samma fel återstog efter jag fick tillbaka bilen så jag blev tvungen att lämna in min bil på en ej Mekonomen verkstad för att få felet lagat så bilen kunde gå igenom bilprovningen. Så istället för utlovar en verkstads kostnad fick jag två.
    2017-07-10 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Bo J
    Hej!
    Tråkigt att vi inte lyckats laga er bil. var vänlig åter koppla så vi kan reda ut vad som var felet på er bil.
    Med vänlig hälsning/Ingemar med personal
  • Helen N
    Helen N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande och service när väl rätt reservdelar kommit till verkstan
  • Per Z
    Per Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag fick hjälp med att byta strålkastarlampa på min bil.
    Trotts en miss i bokningen dagen innan så fixade verkstaden felet.
    Jag blev väl mottagning vid ankomsten, fick även meddelade när bilen var klar.
    Även när jag hämtar nycklarna och betalat så blev jag väl bemött.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mecinomen gav mig god service både vanlig service och byte av bromsok på bakhjul.
    Trevligt bemötande och vänlig hjälp när jag inte hann hämta före stängningstid.
  • Konrad B
    Konrad B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bea bemötande, service, personal och resultat.
  • EVA J
    EVA J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte av fläktmotor, tog lite tid då det var originaldelar från Ford och när den kom var det fel. Men bemötandet från mekonomens personal var mycket bra och hjälpsamt

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma