Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Upplands Väsby Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Bromma

Mekonomen Bilverkstad Bromma

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Bromma!

Här finner du kompetenta bilmekaniker och tekniker som strävar efter att göra ditt BilLiv enklare. Vi har många års erfarenhet och fokuserar alltid på att din bil ska vara i trygga händer när du lämnar in den till oss. Självklart erbjuder vi förmåner som tre års garanti och fyra månaders delbetalning.

Vad behöver du hjälp med? Oavsett bilmärke eller årsmodell kan vi säkerligen svara på dina frågor. Sväng förbi på en kopp kaffe eller ring oss så tar vi en pratstund.
Mån-Tor: 07:00-17:00
Fre: 07:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 521 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Bromma

• Antonio C
    Antonio C skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag hämtade bara bilen.
    Fick inte uppleva nn service. Läs mer
  • Tina D
    Tina D skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabb och bra service. Trevlig man bakom disken. Lite svårt att komma fram i telefon på fm. Läs mer
  • Sigrid N
    Sigrid N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Meconomen Bilverkstad tog hand om min efter att den stått parkerad ute i ca 2 år. Den blev bärgad till verkstaden. Efter en genomgång och telefonsamtal byttes batteriet och en givare till något jag inte satt mig in i vad den behövdes till. Det fanns fler åtgärdes som skulle behövas åtgärdas men vi kom överens om att jag skulle byta lite lampor själv och besiktiga för att se var nedslagen kom. Har inte sett en lista på vad som hittades vid genomgången. Saknar det. Motorutrymmet var rätt nedskräpart av diverse övervintrande djur. Skräp ej rensat. Misstänker att torra blad finns under batteriet. Antars ett väl utfört jobb. Läs mer
  • Henryk M
    Henryk M skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabbt och i rätt pris! Super nöjd. Läs mer
  • Patrik D
    Patrik D skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra och snabbt skött. Byte vänsterdrivaxel fram. Stort minus för att debitera en yttre tvätt som ej utförts. Hade beställt det men dom hade inte utfört det. Deras kortterminal var nere den dagen så jag fick en faktura hemskickad några dagar senare och det var då jag såg att dom lagt på 350kr för tvätten som ej gjorts. Såg ju direkt att bilen inte var tvättat när jag hämta den. Jag antog dock att dom inte hade hunnit och att det inte skulle debiteras på fakturan. Detta var mitt under semestern så jag var bortrest när fakturan kom. Och den hade förfallit 2 dagar innan jag kom hem igen så jag betala bara snabbt. Sen såg jag det. Blev lack men orka inte lägga ner energi på det. Men reparationen är jag nöjd med fast det kosta 6000. Läs mer
    2018-08-08 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Patrik D
    Hej!
    Det ska inte deb mer än det som utförts, Har ni vägarna förbi alt vid nästa besök så tar vi givetvis å krediterar det som ej blivit utfört.
    Med vänlig hälsning/Ingemar Bromma Verkstan
  • Anna Barbro Margareta B
    Anna Barbro Margareta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Alltid vänligt bemötande.
    Proffs.
    Väldigt nöjd med verkstaden, men inte särskilt glad av att bli väckt kl. 03.25 för att ni skickar ett påminnelse-sms om denna enkät. Läs mer
  • Anita Ann-charlotte W
    Anita Ann-charlotte W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilen bärgades till er. Tändspolen var trasig. Blev ganska dyrt men det gick snabbt. Bemötandet var proffsig och bra. Läs mer
  • Ken Robert G
    Ken Robert G skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Otroligt irriterande sms mitt i natten från reco.se om att man ska skriva omdömen. Varför skulle jag dessutom vilja spara svaret med fb? Läs mer
  • Maria Cecilia M
    Maria Cecilia M skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra service och känslan av att dom var ärliga och kunde sin sak !! Läs mer
  • Bo Staffan Sigvard B
    Bo Staffan Sigvard B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Slarvat vid påfyllning av bromsolja. Upplever att bromspedalen sjunker något vid rödljus.
    Överskred bestämda beloppet med 13%. Läs mer
    2018-08-06 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Bo Staffan Sigvard B
    Hej!
    Om ni åter kopplar så ska vi givetvis rätta till om vi har gjort något fel
    Med vänlig hälsning/Personalen Bromma
  • Oskarsson Nordström Ab O
    Oskarsson Nordström Ab O skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag servade bilen verkstaden föreslog olika reparationsåtgärder som jag inte beställde vid detta tillfälle. Läs mer
  • Gösta Olof Richard S
    Gösta Olof Richard S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag brukar lämna in bilen för service en gång om året på Ranhammarsvägen och har alltid varit mycket nöjd. För en vecka sedan fick jag även hjälp med att byta halvljusen i Ystad på Bronsgatan. Mekonomen ger bra service, tycker jag. Läs mer
  • Per Hadar S
    Per Hadar S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabbt och bra bemötande och kompetent personal. Oftast bra priser. Läs mer
  • Erik Gunnar T
    Erik Gunnar T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Motorlampan lös. Först byttes en luftslang men efter ett par dagar lös lampan igen. Då visade det sig att lambdasonden behövdes bytas. All service utfördes snabbt. Bemötandet var trevligt och prisnivån mycket rimlig. Läs mer
  • Christina V
    Christina V skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mekonomen i Bromma reparerade min bil. Som vanligt proffsigt och snabbt med trevlig kundservice. Läs mer
  • Anna Paulina H
    Anna Paulina H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bokade en felsökning av hjul och bromsar efter att ha kört punktering (pga en stor grop). Snabb hjälp, vänligt bemötande. Dessutom lätt att boka tid utan lång väntan. Läs mer
  • Mats Anders W
    Mats Anders W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Reparation och service. Vänligt bemötande. Bra rådgivningsdialog. Läs mer
  • Eric Martin B
    Eric Martin B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande och snabbt och till bra pris! Läs mer
  • Bo Lennart B
    Bo Lennart B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Sedan många år kund på all service av min Saab 95 inkl däck hotell. Alltid bra service och flexibelt mottagande,. Ingemar på kundservice är superbra Läs mer
  • Per Tobias O
    Per Tobias O skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Tydligt, proffesionellt bemötande med det där lilla extra.
    Jag är mycket nöjd med Mekonomens arbete på min bil. Läs mer
  • Per Richard G
    Per Richard G skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jättebra service. Dit åker jag igen helt klart! Läs mer
  • Svante Bertil S
    Svante Bertil S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Feltankat dieselbil med bensin, snabbt och bra service p Läs mer
  • Gunlög Helena L
    Gunlög Helena L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt bemötande och så vitt jag kan förstå proffsig service av bilen Läs mer
  • Anette Marie J
    Anette Marie J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag har anlitat Mekonomen ett antal gånger för reparationer av min bil och är fullständigt nöjd med både bemötande och de reparationer de gjort.

Mvh Anette Johansson Läs mer
  • Johan Lennart N
    Johan Lennart N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bad er laga kylningen, men ni fyllde bara på med kylvätska. Bilen läcker vätska och behöver ständigt fyllas på... Läs mer
  • Monika Gerda Anna B
    Monika Gerda Anna B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag servar min bil och byter däck när det är tid
    Jag har alltid varit jättenöjd med personalens bemötande och professionella rådgivningen. Läs mer
  • Mona S
    Mona S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Service av min bil , snabbt, bra, toppen bemötande Läs mer
  • Carl Andreas H
    Carl Andreas H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Hjullager byte utfördes, mycket nöjd med bemötande attityd pris och tid. Har inget att klaga på förrutom att någon ohängd inte kunde låta mitt telefonfäste vara kvar i bilen.
    130kr så ingen stor grej, men det är det enda som gör att det här företaget får max betyg. Läs mer
  • Richard Lars-christer S
    Richard Lars-christer S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fick snabbt tid för ett akut batteribyte. Utmärkt bemötande och snabbt avklarat.
    Har också gjort en stor service på bilen.
    Utmärkt jobb. Enda anmärkningen är att det tog längre tid än utlovat. Men som helhet är jag mycket nöjd. Läs mer
  • Jeanette K
    Jeanette K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Så himla proffsigt och bra bemötande!! Läs mer
  • Ingeborgs Olof Gustaf G
    Ingeborgs Olof Gustaf G skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande,serviceminded,förstår kunden Läs mer
  • Paul T
    Paul T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    De rättade en felaktig debitering utan större krångel. Utmärkt service Läs mer
  • Richard S
    Richard S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    När det var dags för service på min VW Tiguan från 2015 så kollade jag först med Din Bil vad denna ”lilla” service skulle kosta. De låg ca 3000 kr högre i pris än Mekonomen i Bromma så jag valde dem istället.

Jag har alltid ansett att man skall serva på märkesverkstäder men kunde nu inte motivera det väldigt mycket högre priset hos Din Bil. Idag har Mekonomen fullt likvärdiga servicemöjligheter (vad jag vet) och erbjuder även 1-års vägassistans.

Bemötandet hos Mekonomen i Bromma var bra och det kändes som om de varit med länge i gamet så att säga. Sen kanske man kan önska ett lite mer lättsamt bemötande men alla är vi olika, speciellt kl 7 på morgonen.

Jag hade önskemål att ha bilen klar senast kl 16 och det löste de bra då bilen var klar redan innan lunch.

Jag kan tänka mig att lämna in min bil hos Mekonomen i Bromma även vid nästa service. Läs mer
  • Sven Håkan A
    Sven Håkan A skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Som vanligt perfekt service. Ingemar och de andra gör så att det här är en riktig verkstad. Råd, tips osv. Läs mer
  • Lars Arnold L
    Lars Arnold L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande, de gjorde vad de kunde - men inga underverk. Det gällde en trasig fönsterhiss (kunde inte lagas) och byte av luftpump. Läs mer
  • Eva Therése Virginia R
    Eva Therése Virginia R skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Personligt bemötande! Snabba och adekvata insatser. Läs mer
  • Gun Kerstin Marianne N
    Gun Kerstin Marianne N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Service enligt uppdrag oxh på tid Läs mer
  • Elsa Britta C
    Elsa Britta C skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Ett utmärkt val till din ordinarie bilverkstad! Läs mer
  • Stig Ove Ö
    Stig Ove Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilservice, alltid vänliga, korrekta, full service med ett leende. Rekommenderas! 👍 Läs mer
  • Artur Jan-erik S
    Artur Jan-erik S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Akut problem med motoroljeläckage via pumpen till styrservot. Fixades snabbt till min stora glädje.
    Mycket glad och nöjd. Utmärkt arbete! Läs mer
  • Olausson E
    Olausson E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt bemötande Snabbt och smidigt Läs mer
  • Källman B
    Källman B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    16000 mila service inklusive kamremsbyte.

Mekonomen verkstaden föreföll kunniga, hjälpsamma och ffa bra kommunikation och återkoppling.

Priset ok och billigare än förväntat. Läs mer
  • Lee K
    Lee K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Första gången i Mekonomen känns bra kostade strax över 6000 service för en Audi som är 7 år gammal känns ok. Minus är butiken stänger kl 17;0 fick endast sms kl 16;15 att bilen är klart att hämta (istället telefon samtal) man har bara ca 45 minuter på sig att hämta bilen den biten är lite dåligt. Läs mer
  • Andersson H
    Andersson H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Däckskifte, vinter till sommar med förvaring.
    Bemötandet var OK.
    Tiden var rimlig och beloppet OK. Läs mer
  • Broderick I
    Broderick I skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Servicen var utmärkt och jag är jättenöjd Läs mer
  • Holmberg L
    Holmberg L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilen kunde hämtas enligt avtalad tid. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Mjärdner H
    Mjärdner H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Köpte nya däck pga att ett av bilens däck fått punktering och var oanvändbart.
    Fick snabb och bra hjälp. Dock så tycker jag att olika alternativ kunde ha erbjudits från början. Jag fick först det dyraste alternativet och visste då inte att det fanns andra, billigare, alternativ utan det framkom senare (som tur var) pga att de dyrare däcken inte fanns i lager.
    I övrigt som sagt snabb hjälp och informativt. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Ågren I
    Ågren I skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevlig och proffsig personal. Läs mer
  • Öst G
    Öst G skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Service bil. Bra bemötande. Bra rådgivning. Geschwinnt! Läs mer
  • Barnevik N
    Barnevik N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Några av personalen var lite smått otrevliga i början, men min verkstadskontakt var mycket vänlig och professionell. Han bytte två elektriska AC-motorer, beställde smådelar som saknades under bilen, bytte oljor m.m. Han höll nere kostnaderna så mycket som det gick. Jag är på det stora hela nöjd med tjänsterna. Läs mer

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma