Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Upplands Väsby Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Bromma

Mekonomen Bilverkstad Bromma

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Bromma!

Här finner du kompetenta bilmekaniker och tekniker som strävar efter att göra ditt BilLiv enklare. Vi har många års erfarenhet och fokuserar alltid på att din bil ska vara i trygga händer när du lämnar in den till oss. Självklart erbjuder vi förmåner som tre års garanti och fyra månaders delbetalning.

Vad behöver du hjälp med? Oavsett bilmärke eller årsmodell kan vi säkerligen svara på dina frågor. Sväng förbi på en kopp kaffe eller ring oss så tar vi en pratstund.
Mån-Tor: 07:00-17:00
Fre: 07:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 572 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Bromma

• 2018-12-16

Lars P skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket bra service till bra pris! Läs mer

Tuula F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Hej.Har varit kund hos dem över 11 år och alltid gjort en årlig service där samt en gång bytt en ny motor till vindrutetorkarna samt i år en ny vajer till handbromsen. Jag har allt8d varit mycket nöjd med både för bemötandet samt för det gjorda arbetet! Mvh Tuula Forsberg Läs mer

Kent L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Det var mitt första besök & jag byte bromsar bak på bilen. Det var visst många sjuka på verkstan den dagen. Men de leverade bilen i rätt tid och utförde jobbet på ett bra sätt. Så jag återkommer till er igen. / Roger Läs mer
  • Henning I

2018-12-14

Henning I skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Utbyte kylvattenpump.
    Jag är helt nöjd med bemötande och åtgärd. Läs mer

Lundblad Dressyr Ab L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra service, trevligt bemötande och snabb hjälp. Bästa verkstaden jag upplevt. Det var första gången och kommer att bli fler. Läs mer
    2018-12-14 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Lundblad Dressyr Ab L
    Trevlig Jul å Gott Nytt År
    Önskar Personalen i Bromma
    Mekonomen BilLivet Bromma gillar detta
  • 2018-12-03

Carl Thomas Ragnarson N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra jobb och på kort tid. Ganska värdelös SEAT som levde på övertid men som klarade besiktningstid tills den gjorde sitt sista jobb. Därefter dog den.... 😂 Läs mer
  • 2018-11-23

Lina S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte till vinterdäck och fick även hjälp att i efterhand beställa ny hjulsidasom ramlat av. Personalen är alltid serviceinriktad, vänlig och hjälpsam! Läs mer
  • Tomas E

2018-11-22

Tomas E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag gjorde ett däckbyte och fick betala extra, det tog extra tid och de gjorde repor.

De sa att det tog tid att ta bort centrumdelen på däcket för att kunna lossa det. Alltså delen i mitten som visar märket på däcket.

De repade dessa och tog extra betalt för att det tog de extra tid då de inte visste hur ta bort dem.

Meeh! Läs mer
    2018-11-22 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Tomas E
    Hej Tomas !
    Skulle du kunna ringa upp oss , för har vi repat bilen eller haft sönder något så ska vi naturligt vis ersätta er
    Kontakt oss på 08-51789400
    Med vänlig hälsning/Ingemar Bromma

Morteza P skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    God bemötande och snabbt service. Läs mer

Annica E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    För svåra att få kontakt med, bokning på nätet funkar inte ( när man kommer till sista sidan kommer ”server error” upp) telefon till central bokning vidarebefordras inte?till Bromma. I somras väntade jag 10 dagar efter tel samtal utan att nån hörde av sig. Då mailade jag verkstaden direkt, en person ringde o talade in på min tel svarare” vi ringer igen el du ringer oss”. Jag Ringde två ggr samma dag, inget svar. Ingen ringde mig igen. Då två veckor gått utan kontakt!! gick jag in på Bilias hemsida o bokade tid, allt klart på ett par minuter. Andra gånger har jag lätt fått kontakt via mail. Läs mer

Kurt Anders Sigfrid H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande vid bokning samt hjälp vid uppkommet extra akut ärende. Läs mer

Ann L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Vänligt och förtroendegivanfe bemötande Läs mer

Rörbolaget I Stockholm Ab R skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande/ snabb service
    Däck bytet funkade bra Läs mer

Lillemor S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Lagning av bromsar och andra delar i framvagnen till en kostnad av 30000 kronor på min SAAB 93 som gått 15000 mil och är 10 år gammal. Jag har använt Mekonomen i Bromma under alla de åren för service och lagning och personalen är alltid mycket professionell och kunnig och man blir dessutom väldigt trevligt bemött. Jag kommer att använda den verkstaden så länge jag har min gamla SAAB kvar. Läs mer
    Mekonomen BilLivet Bromma gillar detta

Bengt K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Däckbyte, bemötandet var som vanligt strålande. Däckbytet gick som förväntat så företaget levde upp till mina förväntningar.
    På det hela taget en bra upplevelse. Läs mer

Michael L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Service
    Utmärkt bemötande
    Normala förväntningar att servicen utförs på ett professionelkt sätt Läs mer

Lars-gunnar L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabb å bra service. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Rolf Å

2018-11-19

Rolf Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Årsservice och utbyte av knappen till fyrvägsblinkersen samt hjul-byte.
    Proffsigt mottagande.
    Utmärkt och snabb service. Läs mer

Kerstin E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Däckbyte. Väntetiden var kortare än tidigare, jättebra! Läs mer

Anders A skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt, flexibelt bemötande! Läs mer

Morteza P skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag är nöjd med både bilservice och bemötandet. Läs mer

Max B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Service av bil köpte jag. Halvdan bemötning och lite besserwisserhet vid upphämtning. Förväntar mig en ödmjukhet och ärlighet i bemötandet. Kändes bara som att de ville sälja mer vilket inte fanns behov av i efterhand. Läs mer
    2018-11-19 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Max B
    Hej!
    Trist att ni upplevde ett sådant bemötande ,vi strävar ju alltid för att sätta kunden i fokus.
    Åter koppla gärna till oss så vi kan höra era synpunkter
    Med vänlig hälsning/Ingemar med personal

Per D skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Service, alltid bra bemötande och tillgängligt. Bra dialog samt ärligt bemötande för mitt, bilens, bästa.

Sammanfattning: Mycket bra bemötande, tillgängligt och lokalen lokation passar mig mycket bra. Läs mer

Eva S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Årlig service!
    Bemötandet var utmärkt! Läs mer

Lola V skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Det var bra service och bemötande. Minus för att de missade informera att del som de skulle byta inte hade kommit den dag som de bokade mitt besök. Så jag fick komma tillbaka nästa dagen. Läs mer

Karola J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabb respons när jag ville hyra in mina däck..

Snabb service när jag var på plats och tydlig information Läs mer

Gunnar M skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte av strålkastarlampa. Omedelbart svar. Kunde komma på en gång. Bytet gick fort. Läs mer

Salvatore C skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Gjorde felbedömning och fick betala för det. Ett gäng muppar helt enkelt. Läs mer
    2018-11-16 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Salvatore C
    Hej!
    Synd att du upplevde det så. Bilen som kom in för kontroll var ju tyvärr krockskadad under bilen när vi skulle kontrollera gas tankarna då kan vi inte släppa igenom den som godkänd.
    Med vänlig hälsning/ Personalen I Bromma

Nils F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    På Mekonomen Bromma får man alltid ett trevligt bemötande. Samt flexibla lösningar Läs mer

Carina F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag kom för att byta till vinterdäck. Det gick snabbt, bra service, trevlig och kunnig personal! Dessutom kaffe i soffan medan man väntar. Läs mer
  • 2018-11-09

Tobias skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Detta hände min 76 åriga pappa. Hans bil hamnade ovetandes på Mekonomen Bilverkstad Bromma, den 8 Oktober 2018.

Det började med att hans bil, en VW Golf 2006 (13 000mil) skulle åtgärda en lackskada på företaget, Sveaplans Bil Plåt & Lack AB. Detta företag ligger på samma gata som Mekonomen.

När han ringde (den 5/10) och kollade med Sveaplans Bil Plåt & Lack AB om bilen var klar, fick han till svar att bilen inte startade. Den 8/10 åker han till Sveaplans Bil Plåt & Lack AB för att kontrollera bilen. Då säger dom på plats att det troligen är bromsljuskontakten och att dom håller på med det just nu. Han väntar ca 3h på plats, men måste åka därifrån och lämnar platsen utan bil.

Senare under dagen ringer Sveaplans Bil Plåt & Lack AB och säger att bilen står på Mekonomen Bilverkstad Bromma. Samt att han skall ta kontakt med Mekonomen.

Den 9/10 ringer han till Mekonomen och får reda på att dom gjort en felsökning. Detta utan hans godkännande eller vetskap. Felsökningen ägde tydligen rum den 8/10. Bilder och mail finns som tidsstämpel.

Han pratar med Ingemar på Mekonomen Bilverkstad Bromma och får höra att det är vatten som kommit in i kontakten till ECU:n Engine Control Unit. Detta har då skapat ärg på kontaktytorna och på grund av detta haft sönder ECU:n. Bild på kontakten skickas till pappa. Bilden skall tydligen visa dom ärgade kontaktytorna. Detta är svårt att se, då bilden är av dålig kvalitet. Ingemar säger att felkodsläsaren visar jättemånga fel. Jag citerar Ingemar ”58 felkoder typ”. Dels att det är kortslutning i ECU:n.

Åtgärder som måste göras enligt Ingemar är att byta ut ECU:n och kontakt med kablage. Detta till ett pris av 25.000kr.

Pappa ber om att få återkomma. Den 10/10 bogserar vi hem bilen och gör en egen felsökning. På kontakten till ECU:n finns det ingen antydan till ärg. Kontakten är som ny. Vi kopplar in en felkodsläsare och läser ut koden P0685 (ECM/PCM Power Relay Control Circuit / Open). Letar upp var detta relä skall sitta och finner att det fattas ett. Vi får tag på ett relä och testar på nytt att läsa ut felkoder. Nu är felkod P0685 borta och bilen startar!

Vid hämtandet av bilen sades inget. Nycklarna bara lämnades över snabbt.

För mig handlar detta om rent bedrägeri.

Tankar och idéer kring detta?

Har även skrivit till Mekonomen Group två gånger. Detta med utebliven respons. Läs mer
  • 2018-11-08

Hans N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag fick fint mottagande o bilen fixad bra! Läs mer
  • 2018-10-23

Anders B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Service. Smidigt att lämna och hämta. Läs mer
  • 2018-10-18

Håkan L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra och trevlig personal man får alltid en bra förklaring på vad som är gjort och vad som behöver göras för att bilen ska var säker att köra med. Läs mer

Ali A skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Dem fixade ljus inställning till mig i Sundbyberg gjorde jag några GÅNGER SERVICE SNART BEHÖVER JAG.DÄCK BYTA Läs mer

Per S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    6000 mila service inklusive byte av kamrem
    Mycket positivt bemötande
    Kommer gärna tillbaka Läs mer

Agneta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Blev mycket förvånad och glad över mekanikerns felsökning då slut summan blev märkbart lägre än om nya delar hade beställts vilket var det första alternativet. Är så tacksam för Mekonomens arbete då jag faktiskt inte känner mig lurad ( för första gången på en verkstad ). Hoppas det håller i sig för min avsikt är att alltid anlita Mekonomen. Läs mer
  • 2018-09-29

Anna-lise D skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fick snabbt tid och var delaktig i valet. Blev synnerligen vänligt bemött väl där, vilket jag alltid blivit. Satt kvar medan servicen genomfördes. Min bil togs in snabbt så jag behövde inte vänta särskilt länge. Hade stora bekymmer med bilen jag hade förut och fick stor hjälp av verkstaden påRanhammarsvägen. Behöll därför samma serviceverkstad, när jag köpte en Kia. Läs mer

Karl Roland K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilen på service. Trevligt bemötande. Kommer att fortsätta serva bilen där. Läs mer

Björn Jonny W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Alltid trevligt bemötande och bra utförda arbeten. Läs mer

Inger Monica B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Montering av dragkrok. Ett bra bemötande under hela processen med många tips Läs mer

Lena Christina S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt bemötande, jobbet på bilen gick fortare än jag hade trott! Utmärt👍 Läs mer

Tord F skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Nya bromsskivor och bromsbelägg bak på en SAAB 9-3.
    Mycket vä bemötande, snabb leveranstid utlovades.
    Leveranstiden hölls och bilen fungerar utmärkt.
    Mycket positiv, återkommer när det blir dags för service.. Läs mer

Jan Alvar T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Nyckelprobleml avslöjades, bara superbra besök, bemötande. Jan Thorson. Den där betygsrutan fungerar inte, det blev fel, kan inte "sudda" Läs mer

Jessica Helena H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma

2018-09-25

Tinkan L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte av batteri i nycklar till Subaru Läs mer

Jr Rörtryckning Ab J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Läs mer

Anna Elisabeth K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Oljeservice. Jag hade inte beställt tid men de klämde in min bil i schemat och hade den klar på ett par timmar, och var serviceboken ifylld. Snabbt, enkelt, och trevligt bemötande. Läs mer

Karl Marthin Julius H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra o kunnig personal. Trevlig personal. Dock för mycket lukt av bildäck o verkstad/olja i receptionen/ kundmottagningen. Läs mer

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma