Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Upplands Väsby Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Bromma

Mekonomen Bilverkstad Bromma

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Bromma!

Här finner du kompetenta bilmekaniker och tekniker som strävar efter att göra ditt BilLiv enklare. Vi har många års erfarenhet och fokuserar alltid på att din bil ska vara i trygga händer när du lämnar in den till oss. Självklart erbjuder vi förmåner som tre års garanti och fyra månaders delbetalning.

Vad behöver du hjälp med? Oavsett bilmärke eller årsmodell kan vi säkerligen svara på dina frågor. Sväng förbi på en kopp kaffe eller ring oss så tar vi en pratstund.
Mån-Tor: 07:00-17:00

Olausson E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt bemötande Snabbt och smidigt Läs mer
  • Källman B
    Källman B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    16000 mila service inklusive kamremsbyte.

Mekonomen verkstaden föreföll kunniga, hjälpsamma och ffa bra kommunikation och återkoppling.

Priset ok och billigare än förväntat. Läs mer
  • Lee K
    Lee K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Första gången i Mekonomen känns bra kostade strax över 6000 service för en Audi som är 7 år gammal känns ok. Minus är butiken stänger kl 17;0 fick endast sms kl 16;15 att bilen är klart att hämta (istället telefon samtal) man har bara ca 45 minuter på sig att hämta bilen den biten är lite dåligt. Läs mer
  • Andersson H
    Andersson H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Däckskifte, vinter till sommar med förvaring.
    Bemötandet var OK.
    Tiden var rimlig och beloppet OK. Läs mer
  • Broderick I
    Broderick I skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Servicen var utmärkt och jag är jättenöjd Läs mer
  • Holmberg L
    Holmberg L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilen kunde hämtas enligt avtalad tid. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Mjärdner H
    Mjärdner H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Köpte nya däck pga att ett av bilens däck fått punktering och var oanvändbart.
    Fick snabb och bra hjälp. Dock så tycker jag att olika alternativ kunde ha erbjudits från början. Jag fick först det dyraste alternativet och visste då inte att det fanns andra, billigare, alternativ utan det framkom senare (som tur var) pga att de dyrare däcken inte fanns i lager.
    I övrigt som sagt snabb hjälp och informativt. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Ågren I
    Ågren I skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevlig och proffsig personal. Läs mer
  • Öst G
    Öst G skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Service bil. Bra bemötande. Bra rådgivning. Geschwinnt! Läs mer
  • Barnevik N
    Barnevik N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Några av personalen var lite smått otrevliga i början, men min verkstadskontakt var mycket vänlig och professionell. Han bytte två elektriska AC-motorer, beställde smådelar som saknades under bilen, bytte oljor m.m. Han höll nere kostnaderna så mycket som det gick. Jag är på det stora hela nöjd med tjänsterna. Läs mer
  • Andersson V
    Andersson V skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Väl bemött. Lämnade bilen för service.
    Blev påtalade fel som åtgärdades till full belåtenhet. Kommer fortsäningsvis lämna bilen till denna verkstad för nya uppdrag. Läs mer
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Kom för att nya däck och blev upplyst om att de hade tjänat ut. Snabbt hämtades nya och jag var klar inom två timmar. Snabbt och vänligt bemötande. Kommer gärna tillbaka. Läs mer
    2018-05-09 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Kristina L
    Tack för ert omdöme välkommen åter
    Med vänlig hälsning/Personalen i Bromma
  • Westerberg E
    Westerberg E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra bemötande enkelt att lämna och hämta bilen. Läs mer
  • Anna Maria L
    Anna Maria L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    De fixade vår bil klart billigare än vi trodde att det skulle kosta. Mycket Bra! Läs mer
  • Svante Lars Gösta R
    Svante Lars Gösta R skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fick hjälp att byta vattenpump och med felsökning av motorfelkoder. Det resulterade i byte av vevaxelgivare, lambda och luftmassemätare. Mycket kompetent och trevligt bemötande. Gäller en gammal Opel corsa c Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Det fungerade ungefär som förväntat. Läs mer
  • Felicia Maria B
    Felicia Maria B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Nye Av bromsar, snabbt , smidigt till angivet pris. Bra Läs mer
  • Dan Christoffer W
    Dan Christoffer W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilen bogserades till verkstaden i Bromma. Fick inledningsvis två vitt skilda prisuppgifter. När jag efter kontakt med min vanliga verkstad ifrågasatte den sista och dyrare uppgiften fick jag ett stödigt och kort svar. Tyvärr bidrog det även till att man också undrar om den tekniska kunskapen fanns.
    Det var mycket förvånade då jag hört gott om Mekonomen på andra orter och av praktiska skäl övervägt att flytta över till er. Något som nu inte kommer hända. Läs mer
    2018-04-05 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Dan Christoffer W
    Hej det var tråkigt att du känner dig missnöjd efter ditt besök hos oss.
    Du är välkommen in så kan vi gå igenom dina funderingar angående din bil.
    Med vänlig hälsning Mekonomen bromma.
  • Owe Axel A
    Owe Axel A skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag fick ett toppen mottagande och kan med gott samvete rekommendera detta företag
    Bra och hjälpsam personal samt fint utfört arbetet Läs mer
  • Per C
    Per C skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte bromsbeläggen fram, mycket bra bemötande. Läs mer
  • Leena Maria W
    Leena Maria W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Så himla smidigt. Och att betala via sms var ju helt perfekt! Läs mer
  • Lars Einar L
    Lars Einar L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mycket nöjd med bemötande och utfört jobb! Jag rekommenderar gärna verkstan till andra! Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bil inlämnad för service.Trevlig och kunnig personal som gav ett gott intryck. Företaget levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte av generator. Snabbt bra information vänligt bemötande Läs mer
  • Jan Christer L
    Jan Christer L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Servar alltid hos Mekonomen Bromma. Läs mer
  • Lars Erik Gustaf A
    Lars Erik Gustaf A skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag fick snabb hjälp och till ett korrekt pris. Bra servicenivå, rekommenderas. Läs mer
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt bemötande och snabb service! Läs mer
  • Börje Lennart E
    Börje Lennart E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Utmärkt! Tider och kostnader enligt muntlig offert. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag har anlitat företaget ett par år nu med några stora reparationer och bemötandet har varit toppen med kort väntetid och väl utfört arbete! Det finns verkstäder som har lägre priser men Mekonomen är väldigt proffsiga och pålitliga enligt min erfarenhet. Jag rekommenderar mina vänner att anlita dem! Läs mer
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabbt bemötande och offert vid förfrågan. Ordnade bra tid för åtgärd och verkstaden gjorde jobbet precis som beställt. Läs mer
  • Ann Elisabeth T
    Ann Elisabeth T skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Jag fick en prisuppgift som indikerade att det skulle kosta max 1500 och intrycket att det kunde bli billigare än så. Det enda som gjordes var att stoppa i avläsaren för diagnos. Detta tog påstår de tog en timme och tog maximal beloppet 1500.
    Bemötandet i verkstaden var arrogant då jag nämnde att bilen har sålts. Personen jag pratade med vägrade fakturera personen som köpt bilen pga adressen personen hade i Malmö. Han vägrade svara på varför han inte ville fakturera den nya ägaren för tjänsten att flytta bilen. Uselt bemötande baserat på, ja vaddå (främlingsfientlighet)? Kommer inte återkomma till den här Mekonomen-verkstaden. Besviken både på pris återkoppling och bemötande (arrogans). Läs mer
    2018-03-14 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Ann Elisabeth T
    Hej!
    Va trist att ni upplevde så, felsökning man ju ta olika lång tid vad fel finns eller om man inte får fram det på engång.
    Ni får jätte gärna höra av er så vi kan reda ur vad som blev fel .
    Med vänlig hälsning/Personalen
  • Anne Viktoria J
    Anne Viktoria J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Hej,
    Jag tycker att bemötandet var super totalt sett, även om jag fick tjata lite i början. Man var vänlig och förklarade tydligt och bra vad som hänt och vad som behövde åtgärdas med min bil. Det tog inte särskilt lång tid och bilen går nu utmärkt. Det kostade såklart en slant, men det var överkomligt. Jag återkommer med förtroende till Mekonomen! Läs mer
  • Anna Elisabet K
    Anna Elisabet K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Lätt att få en passande tid. Bra service och mycket trevlig personal Läs mer
  • Hans Artur L
    Hans Artur L skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Blev väldigt väl bemött.
    Proffessiionella kundmottagare.
    Jag kommer att anlita de igen,
    när det blir problem med bilen. Läs mer
  • Su Yngvadottir Ab
    Su Yngvadottir Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Fantastiskt bra första upplevelse när jag fick kostnadsförslaget (vad superproffs personen nu hette?) sen helt ok när jag bokade tid och bilen var försenad (inte klar i tid), men då jag påpekade det fick jag bra hjälp av Ingmar. Ev glömdes det att fylla spolarvätska för det indikeras på infodisplayen (alt att nollställa den) Kostnadsvärt! Läs mer
  • Hans Ola B
    Hans Ola B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabb hantering o bra meddelande service. Bra billagning. Trevlig personal Läs mer
  • Ove Bertil J
    Ove Bertil J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Mekonomen kunde snabbt ordna en tid för att släcka en 2:a. Det visade sig att Delta bilprovning skrivit fel anmärkning vilket innebar ett annat mer omfattande jobb. Mekonomen skötte all kontakt med bilprovaren och felet åtgärdades till belåtenhet. Bra bemötande och professionell hantering. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Patrik Johani H
    Patrik Johani H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra kommunikation och bra service. Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Snabbt, trevligt och proffsigt bemötande. Ringde och upplyste om merarbete och levererade en reparerad bil före utsatt tid. Skulle gissa på 10-15% billigare än märkesverkstäder. Läs mer
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilen stakade och de hjälpte mig Läs mer
  • Karin Ulrika H
    Karin Ulrika H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Riktigt proffsiga på Mekonomen i Bromma Läs mer
  • William S
    William S skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Servicen var bra men Reco kan stoppa upp den Läs mer
  • Hans Olov B
    Hans Olov B skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevligt bemötande och snabb service. Textbook agerande. Läs mer
  • Lena Margareta J
    Lena Margareta J skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Byte av batteri. Smidigt och bra hjälp.
    Tack😊 Läs mer
  • Ida Maria E
    Ida Maria E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Allt funkade bra. Förutom när det kom till betalningen. Jag tycker att informationen på Mekonomens hemsida är lite vilseledande angående det svarta Mekonomenkortet:

”12 månaders räntefritt

Gäller för köp som överstiger 1500 kronor. Ditt inköp delas i 12 delar. Aviavgift på 29 kronor tillkommer på varje delbetalning och en uppläggningsavgift på 295 kronor betalas med den första inbetalningen.”

Detta motsas av personen som skulle ta betalt av mig. Hen berättade att räntan skulle bli ganska hög om man avbetalar under 12 månader. Läs mer
  • Marcus Tobias Nicklas E
    Marcus Tobias Nicklas E skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra. Kunnig och trevlig personal. Ringde och frågade innan de bytte saker.
    5/5. Läs mer
  • Tempest Security Ab
    Tempest Security Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Trevlig & kunnig personal när jag servade min bil. Läs mer
  • Karl-johan Georg H
    Karl-johan Georg H skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bra service , o klara besked . Läs mer
  • Lars Michael R
    Lars Michael R skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Hade problem med kopplingen till bilen.
    ringde direkt till Mekonomen i Bromma. Fick tid någon dag senare. Jag lämnade bilen vid 07:00 på morgonen och vid 09:30 kontaktade de mig och berättade vad felet vad, kostnaden för reparationen och att om jag accepterade priset var bilen klar att hämta vid ca: 15:00.
    Det var lätt att komma i kontakt med dem och de var proffsiga och allt gick smidigt. Läs mer
  • Ingrid Viveka N
    Ingrid Viveka N skrev om Mekonomen Bilverkstad Bromma
    Bilen blev bärgad . Blev väl informerad i telefon . Fick en prisuppgift och valde att reparera. Bilen kunde stå kvar några dagar tills jag kunde hämta den. Det var smidigt och god service. Läs mer

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma