Alla kategorier Bilverkstad Skåne Malmö Mekonomen bilverkstad Fosie

Mekonomen bilverkstad Fosie

Hornyxegatan 12, 213 76 Malmö — Visa karta

Välkommen till oss på Mekonomen i Fosie!

Med hög kvalité och service, upparbetad "know how" och modern teknik servar och reparerar vi på Mekonomen Fosie i princip alla bilar, oavsett märke, modell och ålder.

När du väljer att serva din bil hos oss får du alltid minst 3 års garanti på reservdelar och stämpel i serviceboken. Det ingår även ett års vägassistans, som du kan utnyttja vid t.ex. punktering, motorhaveri eller bensinstopp.

Har du frågor om din bil? Kom förbi på en kopp kaffe, vi svarar gärna!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 159 kunder tycker om Mekonomen bilverkstad Fosie

• Jan S
    Jan S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte och fått monterat nya skivor och bromsklossar.Mycket vänligt och professionellt mottagande.Kan verkligen rekommendera denna verkstad. 🤩🤩🤩🤩🤩 Läs mer
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Söndag kväll och kraftigt oljud i bilen, 40 mil hemifrån. Bilen bogserad till deras verkstad och hyrbil hem. Efter felsökning (lagerhaveri i generatorn) och beställning av reservdel så var arbetet med byte igång på torsdagen. Jag åkte neråt när bilen ff var på lyften för att hinna dit innan stängning men stopp i trafiken gjorde att jag kom dit senare. Vi ordnade allt via telefon så att det bara var att hämta bilen utanför.
    Dock gick bilen hackigt och hemresan fick bära eller brista. Kom hem och sedan hade vi mailkontakt om vad som hänt. Efter en del felsökning så hittades en lös luftslang. Och vi kom överens om en reducering av priset och de betalade tillbaka en del.

Sammanfattningsvis så reparerades bilen snabbt. All kontakt med verkstadsansvarige Måns var bra (vid telkontakt hamnade man i svarsservicen men han ringde tillbaka rätt omgående). De ersatte för missen vid återmontering. (Alla gör en miss nångång). Det enda som drar ner från 5/5 var i mitt tycke priset för begagnad reservdel och arbetskostnaden. Trots att det var billigare än märkesverkstad.

Rekommenderas!
    /Hannu Läs mer
  • Almedin B
    Almedin B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Vanlig service plus lås på motorhuven på bilen.
    Bra, ringde så fort det blev ett problem. Löstes smidigt Läs mer
  • Ann A
    Ann A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service
    Mycket bra
    Hade inga förväntningar dock blev det mycket positivt
    Mycket bra proffsigt Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    bytt oljefilterpackning tidigare. fick hjälp med säkerhetsbälte, byt xenonlampor också Läs mer
  • Kent B
    Kent B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra bemötande
    Snabbt o få tid till en ac kontroll Läs mer
  • Christl S
    Christl S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag fick fyllt på gas till ACn . Blev bra bemött och fick snabb cervis. Det är vad jag förväntar mig av ett sådant företag.🙂 Läs mer
  • May O
    May O skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bilvården kunde bokas med kort varsel, den genomfördes smidigt och med gott resultat. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Gezim O
    Gezim O skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte nya låsbulltar och ni fick bora upp dom gammla på min bil för jag hade tappat bort min bullt lås :)det gick snabbt och smidigt tack Läs mer
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bara positivt. Vänligt. Snabbt arbete. Läs mer
  • Heidi E
    Heidi E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte basservice. Blev mycket väl bemött! Allt fungerade snabbt och smidigt. Läs mer
  • Britt-louise C
    Britt-louise C skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Byte av fjäder vid bakhjul.
    Mycket trevlig personal och bra priser.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Jag kommer att fortsätta som kund! Läs mer
  • Eva N
    Eva N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service
    Vad om ett kostnadsförslag.
    Fick detta.
    Fakturan snabbt o enkelt. Läs mer
  • Robert C
    Robert C skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag lagade min bil på verkstaden. Läs mer
  • Clemens L
    Clemens L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte ett par nya däck och fick monterade på mina gamla fälgar. Upptäckte i efterhand att de däcken som försäljaren rekommenderat och som vi därför valt såldes nästan för dubbla priset på
    Mekonomen jämfört med flera andra däckfirmor. Nåja, man får skylla sig själv om man inte gör research. Däremot så var det riktigt tråkigt att upptäcka att 2 av däcken inte höll tätt utan ledde till ett återbesök till verkstaden där jag fick sitta och vänta i 90 minuter på att få det fixat. Läs mer
  • Susanna N
    Susanna N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Snabb, billig och bra service :) Läs mer
  • Anna Karolina Margareta P
    Anna Karolina Margareta P skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Min bil gick sönder och blev bärgad till Mekonomen. Personalen var väldigt vänlig och hjälpsam och hittade på smarta lösningar som jag sparade mycket pengar på. När jag kom och hämtade bilen följde mekaniken med mig och visade vad som gått sönder och hur de hade lagat det. Jättebra service! Jag kan verkligen varmt rekommendera Mekonomen i Fosie! Läs mer
  • Hatem Rasho K
    Hatem Rasho K skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Det är jätt bra med Mekonomen jobbet Läs mer
  • Rajaa A
    Rajaa A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Hjälpsamma personal och bra service Läs mer
  • Karl Tomas V
    Karl Tomas V skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Vänligt o professionellt bemötande samt snabb handläggning! Läs mer
  • Bertil Gunnar Ingvar N
    Bertil Gunnar Ingvar N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bytte lampor liten service

Bra

Hade väntat mig bra jobb. Så blev det okså.

Bra Läs mer
  • Lars Magnus N
    Lars Magnus N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    gick fort och smidigt blev mycket billigare än räknat med Läs mer
  • Sven-erik Nymann H
    Sven-erik Nymann H skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Väldigt väl bemött. Smidigt och bra. Läs mer
  • Sven Christer L
    Sven Christer L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevlig och väldigt service inriktad personal. Fick gått igenom bilen helt enligt serviceboken till ett mycket förmånligt pris. Nu har jag hittat min servicepartner. Läs mer
  • Erik Johan Wolfgang M
    Erik Johan Wolfgang M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service och reparation av bil. Utfört enligt överenskommelse men jag tycker de borde uppmärksammat ett fel som bilprovningen påpekade dagen efter. Läs mer
  • Camilla Maria G
    Camilla Maria G skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag fick ett mycket bra bemötande och är mycket nöjd med reparationen på bilen. Läs mer
  • Sten Ingvar A
    Sten Ingvar A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag gjorde service på min bil. Personal mycket trevliga. Fick snabbt en ledig tid som passade mej. Fin service och en rentvättad bil hämtade jag på avtalad tid. Mycket nöjd. Läs mer
  • Ola R
    Ola R skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Lite strul uppstod vid servicetillfället. Måns gjorde dock allt för att jag tillslut skulle kunna köra hem som nöjd kund. Läs mer
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Kamremsbyte
    Allt fungerade mycket bra och mycket vänlig personal Läs mer
  • Thomas Krister L
    Thomas Krister L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Och lite spolarvaska pa kopet Läs mer
  • Karin Sandra Cecilia E
    Karin Sandra Cecilia E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte nya däck med allt inklusive påsättning. Snabbt och enkelt.
    Bra råd och de försökte inte få mig att köpa de dyraste däcken på marknaden utan inom min budget och så klart bra säkra däck. Läs mer
  • Olof Gunnar N
    Olof Gunnar N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Byte av insättning.
    Bra bemötande. Snabb åtgärd.
    Mycket nöjd.

Mvh: Gunnar Nilsson Läs mer
  • Britt Anita E
    Britt Anita E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevligt bemötande och bra snabb service och tänkte utanför boxen Läs mer
  • Marie Christin E
    Marie Christin E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service av bil, smidigt och bra Läs mer
  • Sbh Portservice Aktiebolag S
    Sbh Portservice Aktiebolag S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service samt drivaxelbyte + bromsar bak mycket bra respons och info Läs mer
  • Claes Rikard B
    Claes Rikard B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Kontroll av varningslampa. Trevlig personal som informerade bra. Läs mer
  • Ola W
    Ola W skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra bemötande. Trevlig personal. Nöjd med utfört arbete. Läs mer
  • Moa Anna O
    Moa Anna O skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevlig hjälp och bilen, som var inne på städning, blev mycket ren! Läs mer
  • Brunitec International Ab B
    Brunitec International Ab B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    De skulle problemsöka efter felet på min AC och vid mindre fel reparera. Fords egna service bredvid hade lång väntetid men jag fick tid snabbt hos Mekonomen och de hittade och åtgärdade problemet på en förmiddag till bra pris. Väldigt tacksam att få igång min AC. Jag hade aldrig använt dem tidigare men kommer garanterat att använda deras hjälp igen. Läs mer
  • Bert Roger N
    Bert Roger N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Problem med motorn
    Perfekt bemött och mycket bra service. Det gick bättre än förväntat. Kommer absolut lämna mina bilar igen. Läs mer
  • Istvan S
    Istvan S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag fick monterat motorskydd. Blev väldigt bra bemött och fick det åtgärdat snabbt och perfekt. Läs mer
  • Jozsef B
    Jozsef B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Mekonomen Fosie är en verkstad utöver det vanliga! Vi lämnade in vår bil en onsdag strax före stängningsdags. De lovade att bilen blir färdig måndagen därpå, ev lite tidigare. Dagen efter ringde de och sa att bilen är klar att hämtas. Det var otroligt snabbt med tanke på att märkesverkstaden ville ha 19 dagar på sig att ens påbörja felsökningen!
    Jag kan inget annat än att varmt rekommendera De. Läs mer
  • Louise Jessica W
    Louise Jessica W skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Byte av halvljuslampor. Svårt att komma fram på telefon, men fick ett bra bemötande. Läs mer
  • M M A
    M M A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Det är proffsigt, snabbt och bra pris. Läs mer
  • René M
    René M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra, snabb service. Hittade inget fel på felsökningen men är välkommen tillbaka vid fortsatta problem. Läs mer
  • Fransoaz P
    Fransoaz P skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bemötandet frå företaget har varit förstklassigt från början till slut. Min bil skulle in för att få tre saker fixade plus en service. Något som skulle ta en dag tog nästan två veckor. Bilen råkade ut för en olycka i verkstaden. Shit happen och ingen anledning att gråta över spilld mjölk. Hur ska företaget visa sin ”Good Will” var det som nu gjorde mig intresserad. Fick en väldigt mager rabatt på fakturan. Inte OK! Frågade killen bakom frontdesken vem som är hans chef. Därefter frågade jag vem som är HANS chef. Då började det hända saker. Genom denne man visade företaget sann ”Good Will”. En man vid namn Jesper Andersson är någom som Mekonomen borde göra en stay av och sätta utanför butiken!
    Tack för all Din hjälp, Jesper!
    Bilen är hemma och vi är mycket nöjda, även om allt tog längre tid än väntar. Det oväntade händer ibland men det viktiga är hur företaget försöker hantera problemet. Förstklassigt fixat Jesper och Mekonomen! Läs mer
  • Frida N
    Frida N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Körde in med bilen för att jag trodde att fästet till mitt avgasrör hade lossnat. När min mekaniker André började förklara för mig vad som var fel och jag såg ut som en fågelholk så tog han sig tiden och fotade under min bil och visade vad han pratade om.
    Något jag uppskattar otroligt mycket iom att jag inte föstår så mycket om bilar. Läs mer
  • Stig Östen I
    Stig Östen I skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra bemötande dock lite tveksamt vad gäller priset på beställd service. Vid tidsbeställningen uppgavs ett pris och då arbetet utförts ett 500 kronor högre pris. Då detta påpekades justerades emellertid summan. Lite dålig eftersmak dock!
    På det hela taget är jag nöjd och kommer fortsätta utnyttja era tjänster. Märkesverkstaden (Mercedes) är helt omöjlig prismässigt. Läs mer
  • Håkan Berry R
    Håkan Berry R skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag var mitt en flytt, batteriet var kasst, kom in till er kl 16.00. Ni fixade det på en halvtimme. En stor eloge till er kunniga och hjälpsamma perdonal-er kommer jag att rekommendera. Läs mer
    2018-03-12 Mekonomen bilverkstad Fosie svarar Håkan Berry R
    Tack för dina fina ord!
    Vi försöker alltid att göra en snabb insats när det behövs.
  • Maria-doria V
    Maria-doria V skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Tappat förtroendet vid service när saker som var uppskrivna i protokollet var ok men inte gick igenom på besiktning
    Samt en offert med andra saker togs upp att åtgärda som inte var lika relevanta.

Nej nästa gång blir det annan verkstad!
    Förtroende o kompetens är a och o! Läs mer
    2018-03-12 Mekonomen bilverkstad Fosie svarar Maria-doria V
    Hej
    Kontakta mig gärna så att vi kan titta på detta och se vad som har blivit fel.
    Det är väldigt viktigt för oss att allt är rätt och att du känner förtroende för oss!
    Med vänlig hälsning Jesper
    jesper.andersson@mekonomenbilverkstad.se