Alla kategorier Bilverkstad Skåne Malmö Mekonomen bilverkstad Fosie

Mekonomen bilverkstad Fosie

Hornyxegatan 12, 213 76 Malmö — Visa karta

Välkommen till oss på Mekonomen i Fosie!

Med hög kvalité och service, upparbetad "know how" och modern teknik servar och reparerar vi på Mekonomen Fosie i princip alla bilar, oavsett märke, modell och ålder.

När du väljer att serva din bil hos oss får du alltid minst 3 års garanti på reservdelar och stämpel i serviceboken. Det ingår även ett års vägassistans, som du kan utnyttja vid t.ex. punktering, motorhaveri eller bensinstopp.

Har du frågor om din bil? Kom förbi på en kopp kaffe, vi svarar gärna!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 176 kunder tycker om Mekonomen bilverkstad Fosie

• Anders M
    Anders M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service på min Volvo V70. Jag är nöjd med arbetet. Fick tips om ett antal åtgärder som bör göras. Har för avsikt att lämna in bilen innan vintern för att få dessa åtgärder fixade. Läs mer
  • Marie A
    Marie A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bilen på service, mycket trevlig personal och kanon service. Läs mer
  • Stellan I skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Besök 1: Lämnade bilen med en lysande motorlampa och en glappande led i framvagnen. Efter 7 timmar var bilen felsökt och hade rullat 3 mil. Oklart varför.

Besök 2: Fortsatt felsökning motorlampa, leden bytt. Bilen drar nu kraftigt åt höger och är nervös.

Besök 3: Motorlampa kan ej släckas. Bilen körd 1,5 mil. Oklart varför.

Besök 4: Flera hjulinställningar görs. Felet blir värre. Man råder mig att besöka en annan Mekonomen bilverkstad. Bilen körd 1,7 mil. Oklart varför.

Besök 5: Ej ännu genomfört. (Motorlampa släcktes på Mercedes Benz efter ett byte av en sensor vilket tog 30 min).

KATASTROF!!!!! Läs mer
  • Per E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag gjorde service på min bil. Allt var till belåtenhet. Läs mer
  • Ellen G skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Reparation av bromsar. Bra och vänlig service Läs mer
  • Ann-charlotte B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service av min bil.Trevligt bemötande.
    Ja det tycker jag lätt att få tid.
    Tyvärr är set lite väl dyrt att serva bilen. Läs mer
  • Mia K skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevlig personal. Dom glömde dock att skicka/ ringa och säga att bilen var färdig att hämtas. Bra! Läs mer
  • Hans L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Byte av bromsolja. Fungerade jättebra och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Åke V skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Lämnade bilen för lackering , detta tog mycket längre tid än utlovat men fick ett bra avdrag på priset så måste säga att servicen var bra ändå . Mycket bra bemötande av personalen. Läs mer
  • Kai S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service till bra pris. Lade även till för tvätt. Perfekt med en extra stopp försäkring för ett år Läs mer
  • Annika S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Tack De åtgärdade felet fast det var 30 min t stängningsdags
    C Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Fick snabbt en tid för service och de hade bra bemötande👍 Läs mer
  • Philip W skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Lämnade bilen på service. Tyvärr så hann dom inte med bilen på den bokade dagen men skötte situationen snyggt. Blev uppringd där de förklarade situationen och frågade om bilen kunde stanna en dag till. Dagen efter fick jag tidigt ett meddelande att det var färdigt och jag kunde komma förbi för att hämta. Personalen som bemött mig var trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Hej,

Efter att ha noterat ett konstigt ljud som verkade komma från mitt högra framhjul när jag bromsade lämnade jag in bilen för en undersökning.

Fick svar att bromsbelägg samt skivor var slut på alla hjul!

Då jag inte haft någon anmärkning på mina hjul eller bromsar endast för 10 mån sedan blev jag väldigt förvånad över detta. Frågade en extra gång om det verkligen var akut på alla hjul samt att jag tyckte det lät underligt.

Fick svar att man kunde kanske vänta med bromskivor fram ca 2 mån.

Då min intuition sa att detta inte kunde stämma, samt att det kostade över 10 000 kr att laga, så valde jag att avbeställa jobbet i sista sekund och få någon mer till att se på bilen för en extra bedömning.

Då jag hämtade bilen på Mekonomen i Fosie hade jag kollat upp att man kunde köra rakt över gatan och in och göra en drop in besiktning, vilket ändå skulle göras inom ett par veckor.

Jag bad dem undersöka mina bromsar extra noga och de kom fram till följande.

1. Ljud jag hört verkade vara en sten som kommit imellan skiva och belägg och som var borta.

2. Belägg på bromsar fram rekommenderades att bytas inom ett par månader.

3. Skivor fram inga anmärkningar alls

4. Bromskivor bak samt belägg var ok och borde lätt fungera minst ett år till på trots av rost i kant.

Jag har betalat 500 kr för er undersökning och skall jag vara helt ärlig tycker jag att ni borde skämmas och returnera detta belopp till mig.

Kommer tyvärr nog inte att kunne rekommendera er alls pga denna dåliga rådgivning samt att jag har ett ärende innan detta för endast ett par veckor sedan där ett fel med ett relä bedömdes att jag var tvungen att byta bägge spakar till både blinkers och vindrutetorkarna. Kanske det var korrekt av er men fick betala 2500 kr och med tanke på sista upplevelse undrar man ju lite hur ni arbetar.

Jan Thyssen Läs mer
  • Marie C skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag fick min bil lagad på verkstaden. Jag fick ett vänligt bemötande och personalen kändes kompetent. Läs mer
  • Roger N
    Roger N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Fixade spolarvätskeslang
    Blev bra bemöt av proffsig personal
    Sämre betyg hade jag gett mekonomen Trelleborg Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte och fått monterat nya skivor och bromsklossar.Mycket vänligt och professionellt mottagande.Kan verkligen rekommendera denna verkstad. 🤩🤩🤩🤩🤩 Läs mer
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Söndag kväll och kraftigt oljud i bilen, 40 mil hemifrån. Bilen bogserad till deras verkstad och hyrbil hem. Efter felsökning (lagerhaveri i generatorn) och beställning av reservdel så var arbetet med byte igång på torsdagen. Jag åkte neråt när bilen ff var på lyften för att hinna dit innan stängning men stopp i trafiken gjorde att jag kom dit senare. Vi ordnade allt via telefon så att det bara var att hämta bilen utanför.
    Dock gick bilen hackigt och hemresan fick bära eller brista. Kom hem och sedan hade vi mailkontakt om vad som hänt. Efter en del felsökning så hittades en lös luftslang. Och vi kom överens om en reducering av priset och de betalade tillbaka en del.

Sammanfattningsvis så reparerades bilen snabbt. All kontakt med verkstadsansvarige Måns var bra (vid telkontakt hamnade man i svarsservicen men han ringde tillbaka rätt omgående). De ersatte för missen vid återmontering. (Alla gör en miss nångång). Det enda som drar ner från 5/5 var i mitt tycke priset för begagnad reservdel och arbetskostnaden. Trots att det var billigare än märkesverkstad.

Rekommenderas!
    /Hannu Läs mer
  • Almedin B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Vanlig service plus lås på motorhuven på bilen.
    Bra, ringde så fort det blev ett problem. Löstes smidigt Läs mer
  • Ann A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service
    Mycket bra
    Hade inga förväntningar dock blev det mycket positivt
    Mycket bra proffsigt Läs mer
  • Lars N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    bytt oljefilterpackning tidigare. fick hjälp med säkerhetsbälte, byt xenonlampor också Läs mer
  • Kent B
    Kent B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra bemötande
    Snabbt o få tid till en ac kontroll Läs mer
  • Christl S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag fick fyllt på gas till ACn . Blev bra bemött och fick snabb cervis. Det är vad jag förväntar mig av ett sådant företag.🙂 Läs mer
  • May O skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bilvården kunde bokas med kort varsel, den genomfördes smidigt och med gott resultat. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Gezim O skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte nya låsbulltar och ni fick bora upp dom gammla på min bil för jag hade tappat bort min bullt lås :)det gick snabbt och smidigt tack Läs mer
  • Ingrid H skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bara positivt. Vänligt. Snabbt arbete. Läs mer
  • Heidi E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte basservice. Blev mycket väl bemött! Allt fungerade snabbt och smidigt. Läs mer
  • Britt-louise C skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Byte av fjäder vid bakhjul.
    Mycket trevlig personal och bra priser.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Jag kommer att fortsätta som kund! Läs mer
  • Eva N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service
    Vad om ett kostnadsförslag.
    Fick detta.
    Fakturan snabbt o enkelt. Läs mer
  • Robert C skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag lagade min bil på verkstaden. Läs mer
  • Clemens L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte ett par nya däck och fick monterade på mina gamla fälgar. Upptäckte i efterhand att de däcken som försäljaren rekommenderat och som vi därför valt såldes nästan för dubbla priset på
    Mekonomen jämfört med flera andra däckfirmor. Nåja, man får skylla sig själv om man inte gör research. Däremot så var det riktigt tråkigt att upptäcka att 2 av däcken inte höll tätt utan ledde till ett återbesök till verkstaden där jag fick sitta och vänta i 90 minuter på att få det fixat. Läs mer
  • Susanna N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Snabb, billig och bra service :) Läs mer
  • Anna Karolina Margareta P skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Min bil gick sönder och blev bärgad till Mekonomen. Personalen var väldigt vänlig och hjälpsam och hittade på smarta lösningar som jag sparade mycket pengar på. När jag kom och hämtade bilen följde mekaniken med mig och visade vad som gått sönder och hur de hade lagat det. Jättebra service! Jag kan verkligen varmt rekommendera Mekonomen i Fosie! Läs mer
  • Hatem Rasho K skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Det är jätt bra med Mekonomen jobbet Läs mer
  • Rajaa A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Hjälpsamma personal och bra service Läs mer
  • Karl Tomas V skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Vänligt o professionellt bemötande samt snabb handläggning! Läs mer
  • Bertil Gunnar Ingvar N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bytte lampor liten service

Bra

Hade väntat mig bra jobb. Så blev det okså.

Bra Läs mer
  • Lars Magnus N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    gick fort och smidigt blev mycket billigare än räknat med Läs mer
  • Sven-erik Nymann H skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Väldigt väl bemött. Smidigt och bra. Läs mer
  • Sven Christer L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevlig och väldigt service inriktad personal. Fick gått igenom bilen helt enligt serviceboken till ett mycket förmånligt pris. Nu har jag hittat min servicepartner. Läs mer
  • Erik Johan Wolfgang M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Service och reparation av bil. Utfört enligt överenskommelse men jag tycker de borde uppmärksammat ett fel som bilprovningen påpekade dagen efter. Läs mer
  • Camilla Maria G skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag fick ett mycket bra bemötande och är mycket nöjd med reparationen på bilen. Läs mer
  • Sten Ingvar A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag gjorde service på min bil. Personal mycket trevliga. Fick snabbt en ledig tid som passade mej. Fin service och en rentvättad bil hämtade jag på avtalad tid. Mycket nöjd. Läs mer
  • Ola R skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Lite strul uppstod vid servicetillfället. Måns gjorde dock allt för att jag tillslut skulle kunna köra hem som nöjd kund. Läs mer
  • Tomas J skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Kamremsbyte
    Allt fungerade mycket bra och mycket vänlig personal Läs mer
  • Thomas Krister L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Och lite spolarvaska pa kopet Läs mer
  • Karin Sandra Cecilia E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpte nya däck med allt inklusive påsättning. Snabbt och enkelt.
    Bra råd och de försökte inte få mig att köpa de dyraste däcken på marknaden utan inom min budget och så klart bra säkra däck. Läs mer
  • Olof Gunnar N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Byte av insättning.
    Bra bemötande. Snabb åtgärd.
    Mycket nöjd.

Mvh: Gunnar Nilsson Läs mer
  • Britt Anita E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevligt bemötande och bra snabb service och tänkte utanför boxen Läs mer

Hornyxegatan 12, 213 76 Malmö