Alla kategorier Bilverkstad Skåne Malmö Mekonomen bilverkstad Fosie

Mekonomen bilverkstad Fosie

Hornyxegatan 12, 213 76 Malmö — Visa karta

Välkommen till oss på Mekonomen i Fosie!

Med hög kvalité och service, upparbetad "know how" och modern teknik servar och reparerar vi på Mekonomen Fosie i princip alla bilar, oavsett märke, modell och ålder.

När du väljer att serva din bil hos oss får du alltid minst 3 års garanti på reservdelar och stämpel i serviceboken. Det ingår även ett års vägassistans, som du kan utnyttja vid t.ex. punktering, motorhaveri eller bensinstopp.

Har du frågor om din bil? Kom förbi på en kopp kaffe, vi svarar gärna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 118 kunder tycker om Mekonomen bilverkstad Fosie

• Jozsef B
    Jozsef B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Mekonomen Fosie är en verkstad utöver det vanliga! Vi lämnade in vår bil en onsdag strax före stängningsdags. De lovade att bilen blir färdig måndagen därpå, ev lite tidigare. Dagen efter ringde de och sa att bilen är klar att hämtas. Det var otroligt snabbt med tanke på att märkesverkstaden ville ha 19 dagar på sig att ens påbörja felsökningen!
    Jag kan inget annat än att varmt rekommendera De. Läs mer
  • Louise Jessica W
    Louise Jessica W skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Byte av halvljuslampor. Svårt att komma fram på telefon, men fick ett bra bemötande. Läs mer
  • M M A
    M M A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Det är proffsigt, snabbt och bra pris. Läs mer
  • René M
    René M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra, snabb service. Hittade inget fel på felsökningen men är välkommen tillbaka vid fortsatta problem. Läs mer
  • Fransoaz P
    Fransoaz P skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bemötandet frå företaget har varit förstklassigt från början till slut. Min bil skulle in för att få tre saker fixade plus en service. Något som skulle ta en dag tog nästan två veckor. Bilen råkade ut för en olycka i verkstaden. Shit happen och ingen anledning att gråta över spilld mjölk. Hur ska företaget visa sin ”Good Will” var det som nu gjorde mig intresserad. Fick en väldigt mager rabatt på fakturan. Inte OK! Frågade killen bakom frontdesken vem som är hans chef. Därefter frågade jag vem som är HANS chef. Då började det hända saker. Genom denne man visade företaget sann ”Good Will”. En man vid namn Jesper Andersson är någom som Mekonomen borde göra en stay av och sätta utanför butiken!
    Tack för all Din hjälp, Jesper!
    Bilen är hemma och vi är mycket nöjda, även om allt tog längre tid än väntar. Det oväntade händer ibland men det viktiga är hur företaget försöker hantera problemet. Förstklassigt fixat Jesper och Mekonomen! Läs mer
  • Frida N
    Frida N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Körde in med bilen för att jag trodde att fästet till mitt avgasrör hade lossnat. När min mekaniker André började förklara för mig vad som var fel och jag såg ut som en fågelholk så tog han sig tiden och fotade under min bil och visade vad han pratade om.
    Något jag uppskattar otroligt mycket iom att jag inte föstår så mycket om bilar. Läs mer
  • Stig Östen I
    Stig Östen I skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra bemötande dock lite tveksamt vad gäller priset på beställd service. Vid tidsbeställningen uppgavs ett pris och då arbetet utförts ett 500 kronor högre pris. Då detta påpekades justerades emellertid summan. Lite dålig eftersmak dock!
    På det hela taget är jag nöjd och kommer fortsätta utnyttja era tjänster. Märkesverkstaden (Mercedes) är helt omöjlig prismässigt. Läs mer
  • Håkan Berry R
    Håkan Berry R skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag var mitt en flytt, batteriet var kasst, kom in till er kl 16.00. Ni fixade det på en halvtimme. En stor eloge till er kunniga och hjälpsamma perdonal-er kommer jag att rekommendera. Läs mer
    2018-03-12 Mekonomen bilverkstad Fosie svarar Håkan Berry R
    Tack för dina fina ord!
    Vi försöker alltid att göra en snabb insats när det behövs.
  • Maria-doria V
    Maria-doria V skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Tappat förtroendet vid service när saker som var uppskrivna i protokollet var ok men inte gick igenom på besiktning
    Samt en offert med andra saker togs upp att åtgärda som inte var lika relevanta.

Nej nästa gång blir det annan verkstad!
    Förtroende o kompetens är a och o! Läs mer
    2018-03-12 Mekonomen bilverkstad Fosie svarar Maria-doria V
    Hej
    Kontakta mig gärna så att vi kan titta på detta och se vad som har blivit fel.
    Det är väldigt viktigt för oss att allt är rätt och att du känner förtroende för oss!
  • Rut Kerstin Hildegard E
    Rut Kerstin Hildegard E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Köpt service och nöjd med kundbemötande. Läs mer
  • Erik Tobias S
    Erik Tobias S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Har lämnat in bilen för flera olika små och större jobb, har alltid kunnat diskutera olika alternativ med kompetent personal.

Dyra delar men jobbet har alltid blivit väl utfört.

/Erik Läs mer
  • Sigvard Per Olov L
    Sigvard Per Olov L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra bemötande skulle ha service på bilen
    Efter undersökning fick jag pris på servicen
    Och datum för den
    Jag väntade under jobbet 2,5 timmar
    Helt ok

Kommer att återkomma
    PS kaffet inte gott gärna en kaka till
    Peo Läs mer
  • Tomas Elias G
    Tomas Elias G skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Vänliga,trevliga och proffsiga.
    Mycket bra! Läs mer
  • Birgitta Angelo F
    Birgitta Angelo F skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevligt bemötande men fick information som inte stämde kring servicen. Första prisuppgiften via telefon var 3300, när jag lämna bilen sa de 2700. Sedan ringde de mig och sa att det blir 5500. Sedan ringde ni och sa att det blir 3500. Det sistnämnda blev ochså slutpriset. Ni tittade även på ett gnisslande ljud som kommer när man svänger höger men lyckades inte åtgärda detta. Detta skadar mitt förtroende av om ni vet vad som ska trföras vid olika serviceintervaller. Förra servicen glömde ni att stämpla min bok. Efter att ha servat bilen hos er det senaste fem åren känner jag att det tyvärr är dags att överväga konkurenterna. Sammanfattningsvis trevlig personal men brister i kompetens eller organisation. Läs mer
    2018-03-12 Mekonomen bilverkstad Fosie svarar Birgitta Angelo F
    Hej
    Vi beklagar att ditt besök inte har blivit som det bör.
    Kontakta mig gärna så att vi kan titta lite mer på vad som har gått fel, det är viktigt för oss.
  • Bengt Åke Ernie P
    Bengt Åke Ernie P skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevlig och korrekt personal men hela besöket slutade med investering utan resultat på 1495:- som enbart gjorde att jag förlorade 6000:- vid fortsättningen på märkesverkstaden. Verkstadens agerande obegripligt och klantigt. Väldigt besviken. Söker vägar för att gå vidare med ansvars frågan. Läs mer
    2018-03-12 Mekonomen bilverkstad Fosie svarar Bengt Åke Ernie P
    Hej
    Riktigt tråkigt att höra.
    Uppskattar om du vill kontakta mig så att vi kan titta på detta ärendet närmare.
  • Johan Nils Arne H
    Johan Nils Arne H skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Väldigt trevlig personal, enkelt att boka tid och bra resultat på jobbet. Läs mer
  • Richard Mattias F
    Richard Mattias F skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra bemötande, enkelt och tydligt.
    Negativt var att prisspecifikationen jag fick stämde inte priset jag fick betala. Delar, oljor och utfört arbete var detsamma men slutsumman blev ca 200 kr högre av anledning att alla vätskor ändrats i vilken mängd man fyllt på jämfört med vad som preciserats i offert... Samt att personal ändrat däcktryck pga "felaktigt" tryck. Trots att trycket var rätt utifrån den rekomendation som ges av tillverkaren för tyngre last i bilen. Läs mer
  • Mikael Gösta Alexander W
    Mikael Gösta Alexander W skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Lämnade in bilen för service och byte av nån packningar till växellåda. Trevligt och proffsigt bemötande som vanligt när man lämnar in bilen. Läs mer
  • Merith Ros-mari N
    Merith Ros-mari N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Efter byte av spindelled hade de slarvat med att sätta dit framhjulet så Vi fick åka dit igen. Ingen ursäkt ingen kompensation. DÅLIGT Läs mer
    2018-03-12 Mekonomen bilverkstad Fosie svarar Merith Ros-mari N
    Hej
    Uppskattar om du vill kontakta mig så vi kan titta på detta, verkar väldigt konstigt att vi inte har bett om ursäkt
    och försökt att lösa detta. Det är ju såklart inte okej.
  • Alan S
    Alan S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag är mycket nöjd med Mekonomens bemötande. Personalen är mycket vänliga och möter en på ett proffsigt sätt. Jag rekommenderar varmt Mekonomen på Fosie i Malmö! Läs mer
  • Sasa R
    Sasa R skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Helt okej
    Det enda negativa var att jag fick ett pris på telefon och betalde ett annat i butik. Läs mer
  • Nazim E
    Nazim E skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Mycket bra utfört arbete och välkommande.
    Tack. Läs mer
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Upplevelsen var bra, trevligt bemötande, trevligt att man kunde slappna av med en kaffe medan man väntade och framförallt att allt gick bra med bilen. Läs mer
  • Ulf Joachim A
    Ulf Joachim A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Fantastiskt bemötande.
    MEN ALLDELES FÖR DYRT Läs mer
    2018-03-12 Mekonomen bilverkstad Fosie svarar Ulf Joachim A
    Hej
    Toppen att du upplever vårt bemötande bra!
    Men det verkar konstigt med att vi är dyra, vi brukar alltid vara ett prisvärt alternativ.
    Kontakta mig gärna så att vi kan titta på detta närmare.
  • Lars Hampus R
    Lars Hampus R skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Mycket bra service och kunnig och trevlig personal Läs mer
  • Per-Åke T
    Per-Åke T skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Montering av extra ljusrampsom fälldes in i grillen Läs mer
  • Björn Jonas N
    Björn Jonas N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra bemötande och omhändertagande. Bytte parkerings lampa på en BMW Läs mer
  • Igballe M
    Igballe M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jättebra sevice, snabb leverans, kort väntetid! Toppen Läs mer
  • Siv Terese B
    Siv Terese B skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevligt bemötande hela vägen från vanlig milservice till offert på reservdelar till avslutad affär. Läs mer
  • Jan Mårten Tobias P
    Jan Mårten Tobias P skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Suveränt bemötande! Ytterst kompetent personal som höll oss uppdaterade under hela tiden bilen felsöktes och problemen åtgärdades. Kommer aldrig att lämna min bil någon annanstans, utan tvekan den bästa servicen! Läs mer
  • Dahl Medical Ab
    Dahl Medical Ab skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Däckhotell, byte av däck. Smidigt! Hög service! Läs mer
  • Tomas Karl K
    Tomas Karl K skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Hej jag har bytt däck och lämnat dem på förvaring. Kom utsatt td och fick trevligt bemötande. Är nöjd. Läs mer
  • Christel Susanna S
    Christel Susanna S skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevlig personal son alltid star till tjanst. Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Liten rep - ny multi generatorer. Bra bemötande och rak kommunikation med hög trovärdighet.
    Rek denna verkstad. Läs mer
  • Emma Sofie K
    Emma Sofie K skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Trevliga, serviceminded och snabb tillgänghet Läs mer
  • Ella Maj-britt N
    Ella Maj-britt N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Läckage på kylarslang och termostathus. Kylarslangen bytades snabbt, termostathuset tog lite lång tid p.g.a tidsbrist enl.uppgift. Kommunikationen mellan verkstad och kund var dålig när den sistnämnda reparationen skulle utföras. Från början bra kontakt. Läs mer
  • Karin Marie P
    Karin Marie P skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bytt däck och däckhotell. Mycket bra bemötande! Trevlig personal och smidigt och enkelt. Läs mer
  • Lars Ulf Mikael K
    Lars Ulf Mikael K skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Återkommer gärna igen. Bra service o bemötande. Enkelt att hitta dit.

Till er som utför denna undersökning.
    Ta bort att det skall vara tvingande med 30 tecken. Läs mer
  • Gunnar Michael Duerth M
    Gunnar Michael Duerth M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Hej helt ok men det tog lite längre tid än väntat. Läs mer
  • Gerd Anne-marie K
    Gerd Anne-marie K skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Mycket bra bemötande,trevlig personal. Läs mer
  • Bo Roland M
    Bo Roland M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jag har fått service på min bil och har fått utmärkt bemötande av alla inblandade Läs mer
  • Bodil Ethel Jannette O
    Bodil Ethel Jannette O skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Jättebra bemötande och god service när vi bytte till vinterdäck! Läs mer
  • John J
    John J skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bra, har haft byte av hjul och service på min bil.
    trevlig personal och jag upplever er affärsverksamhet som ärlig och trovärdig. Läs mer
  • Elsa Margareta Elna W
    Elsa Margareta Elna W skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Bytte däck o hjulinställning lämnade bilen 8.30 och fick ut den vid 4. Trodde man kunde vänta men så många timmar är inte okey för dom saker dom skulle göra Läs mer
  • Robin R
    Robin R skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Underbart vi gillade varktligen profetionelt service och bemötande Läs mer
  • Linda Anna-karin K
    Linda Anna-karin K skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Mannen som tog emot oss och som jag bokade tid med var mycket trevlig och hjälpsam.
    Allt har varit positivt förutom att dom missade att jag skulle ha bytt en framkalla som vi i efterhand fick be om och blev då gjort direkt. Läs mer
  • Ulf Joachim A
    Ulf Joachim A skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Kunniga mekaniker och tydliga priser för allt som behövde göras. Läs mer
  • Dinnie Rose-marie C
    Dinnie Rose-marie C skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Snabbt. Bra bemötande. Bra pris. Bekvämt och enkelt. Läs mer
  • Mats Arne Bernhard N
    Mats Arne Bernhard N skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Snabb o korrekt hjälp. Supernöjd. Läs mer
  • David M
    David M skrev om Mekonomen bilverkstad Fosie
    Snabb, smidigt med god service. Vill lyfta att de är snabba på att återkoppla vilket uppskattas. Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Malmö:

Teodor Robert J Teodor Robert J tycker:
“Mycket bra bemötande, bra åter...” Läs mer

Cypressvägen 10 A, 21363, MALMÖ