Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Gävle

Mekonomen Bilverkstad Gävle

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Gävle! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 487 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Gävle

• Gert Olof B
    Gert Olof B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra kanon återkommer gärna till er igen

• MIKA JUHANI V
    MIKA JUHANI V skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra och trevligt bemötande från början till slut! Fortsätt på samma sätt.
  • Carl Lennart N
    Carl Lennart N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Vänligt bemötande och snabbt vid lämnandet och hämtande av bilen
  • Roger S
    Roger S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande och mycket bra service, Dock så vore det bra om service man inte bokat informeras om före det utförs.
  • Mats Mikael D
    Mats Mikael D skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Kanon bra just pris bra bemötande
    Mer prisvärt än märkesverkstan
  • Karl Stefan U
    Karl Stefan U skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Det sämsta jag varit med om lämna in bilen för felsökning men efter en hel dag dom haft bilen7-16 så åker jag in och frågar om min bil. Då får jag som svar dom tror det är fel på en sak men var ej hundra för dom var tvungen att testa det. Dom ringer till mekanikern och han hade bara starta och lyssnat ej hunnit kolla något. Här har dom bokat in mig för en felsökning och haft bilen en hel dag utan att göra något och ger ett svar dom dom gissat på. Jag kommer aldrig att låta dom titta på någon av mina bilar. Jävla tomtar . Skall tilläggas det dom gissa på var helt fel var inte ett dugg fel på dessa saker.
  • Ola Erik Gustav T
    Ola Erik Gustav T skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ok..........,..............,.............,,...
  • Lotta Birgitta G
    Lotta Birgitta G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service av bil, snabbt gjort, lätt att få tid, gott bemötande.
  • Jens Christer F
    Jens Christer F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra information service och trevligt bemötande.
  • Bo Anders S
    Bo Anders S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service, nöjd kund . En verkstad som har mitt förtroende.
  • Leif G
    Leif G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag har servat min bil,jag är nöjd med allt
  • Hans-erik L
    Hans-erik L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande! Felsökning efter att bilen stannat (bergad till verkstad) Mindre bra var att jag ringde upp verkstaden för att få mera uppgifter om felet när den stod på verkstaden. Men ingen återkom på telefon som utlovat. Men slutbetyget är bra och min bil går som den ska just nu. Med vänlig hälsning H
  • Yngve D
    Yngve D skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabb och bra service. Jätte trevlig personal.
  • Carl H
    Carl H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Super nöjd, otroligt trevlig personal
  • Karl H
    Karl H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Beställde ett verkstadjobb som blev bra.
    Men fick inte besked att bilen var klar strax innan man stängde trots att arbetet gjordes på FM. Man behöver lite tid att ta till verkstaden.
  • Heidi J
    Heidi J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service av bil. Bra bemötande. Kostnaden stämde med det som sas innan.
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket missnöjd. Lämnade in bilen för en offert. De hörde inte av sig så jag ringde en vecka efter. Fick då reda på att offerten hade blivit klar samma dag som jag hade lämnat in den.
    Sedan tog det 5 veckor utan att de hörde av sig. Jag själv fick ringa 2 gånger och varje gång så fick jag ett nytt besked om när bilen skulle bli klar.
    När jag väl besiktade bilen så gick den precis igenom. 3 st besiktningsmän fick kolla på jobbet som mekonomen utförde och de sa att den hade blivit dåligt reparerad men att bilen skulle bli godkännd.
    2017-08-04 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Johanna K
    Hej.
    Det som du beskriver är ju ett sätt som vi absolut inte skall jobba på och att det var en dålig reparation är inte heller bra.
    Du får gärna kontakta mig så vi kan kolla vad som inte blev bra
    MVH
    Kim Hansen
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande vid bokning och utförande av service. Felsökning med åtgärd gjord enligt överenskommelse. Skriftlig prisoffert avseende handbroms lämnad vid avhämtning. Dock ingen återkoppling vid telefonförfrågan om rep av handbroms med medhavda reservdelar.
  • Hans J
    Hans J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra servis och bemötande, dock tog det längre tid än utlovat.
  • Kenth S
    Kenth S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Min upplevelse hos mekonomen Gävle blev mycket god servic och kort väntetid för reperationer.
  • Rolf T
    Rolf T skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag bytte yttre och inre styrleder och även framfjädrar på min opel astra de tillkom även fjäderbenslagring som var dålig,blev kontaktad om de och fick vänta en dag extra för dom fans ej hemma i lager,avslutningsvis gjordes även en fyrhjulsinställning. Jag fick bra bemötande och är nöjd med jobben som utfördes.
  • Erik G
    Erik G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Rullade in med hackande bil. Var beredd att gå och vänta några veckor på tid men bilen fixades direkt. Bra service.
    Mekonomen BilLivet Gävle gillar detta
  • Shir B
    Shir B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag har serverat min bil hos Mekonomen efter det var borta en lock och när stänger av bilen låter mycket . Nu är skakar bil när bilen är står stilla.
    2017-07-24 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Shir B
    Hej.
    Tråkigt om det är något som har kommit efter servicen, men kom in till mig så tittar vi på vad felet kan vara.
    Hälsningar
    Kim Hansen
  • Inger L
    Inger L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service och trevligt bemötande.
  • Johan S
    Johan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bokade tid på internet och ändrade sedan AC-service till AC-felsökning via telefon utan problem. Allt gick smidigt och jag fick tid snabbt.
  • Anders F
    Anders F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bränsleläckage uppstod eller kvarstod efter byte av bränslefilter. Ingen snabb åtgärd erbjöds. Halvbra.
    Annars dock oftast nöjd kund hos M.
  • Lars M
    Lars M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Dåligt!!!
    Lämnade in bilen på överrenskommen dag och fick ett medelande kl 16 samma dag att ni inte skulle hinna med att serva bilen pga sjukdom. !!! Sen när jag väl fick bilen servad och hämtade den så lyser det ett meddelande ( dax för service). Så mitt betyg blir 1 av 5.
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mailade ang. service på bilen, fick offert väldigt fort. Fick även en tid snabbt. Tyckte allt funkade jättebra. Nöjd kund som kommer tillbaka.
  • Pär F
    Pär F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Årlig service. Mycket nöjd.
    Bra pris. Trevligt bemötande. Snabbt utfört. Bra redovisat på papper.
  • Lars F
    Lars F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra, snabbt och trevligt bemötande!! men det bästa är att man får priset direkt när man bokar, fortsätt med det!! 👍😃
    Mvh Jörgen
  • Gösta B
    Gösta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Om jag bortser från (men varför skulle jag bortse från det) att det gick förvånansvärt snabbt att få en tid för service hos Mekonomen och om jag dessutom bortser från att jag fått lite skrytsamma rekommendationer om verkstadens förträfflighet i allmänhet och den aktuelle servicemannens utomordentliga kunnighet i synnerhet (inte heller motiverat att bortse från) så är jag mycket nöjd med resultatet, inte minst med tanke på att det problem som uppstod under arbetet löstes på ett förträffligt sätt.
    Lars B
  • Lars B
    Lars B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ingen från Mekonomen ringde upp och meddelade att bilen var kvar trots att det var vad som kommunicerades på morgonen (förklarade att jag hade nästan en timmes promenad och behöver därför veta). Inget svar på 20 uppringingsförsök. Central kundtjänst lämnade meddelanden 2ggr om att jag sökt verkstaden, men ingen ringde upp.
    Påpekade detta vid hämtning av bilen och vid återbesök men fick inte så mycket mer svar än en axelryckning och att det var ju konstigt.
    Säkerligen ett bra utfört jobb, men kommunikation och kundbemötande är minst lika viktigt.
  • Lars-göran S
    Lars-göran S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Superbra verkstad dessutom billigare en priset jag fick i offerten
  • Anne J
    Anne J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bokade service som utfördes bra. Vi fick service den dag som passade oss.
  • Per K
    Per K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Reparationen gick förhållandevis fort och avtalat pris stämde. Dock är det svårt periodvis att kontakta verkstaden för frågor.
  • Lars-olof W
    Lars-olof W skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabbt omhändertagande av akut problem med hjullager på bilen.
  • Lars P
    Lars P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Gjorde en hjulinställning på alla fyra hjulen , som va värdelös började slita däck i bak som den inte gjorde tidigare , å dom vägrar erkänna att de är fel , dom säger att de är ok ........ Fast däcken snesliter som dom inte gjorde innan .... LITE KONSTIGT
  • Karl K
    Karl K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte av stötdämpare. Bra bemötande vid hämtning av bilen samt information under reparationen. Priset helt OK.
  • Daniel Å
    Daniel Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra jobb men fruktansvärt dålig uppföljning!
    Servicelampan lyser fortfarande. De skulle släcka den men klarade inte av det och skulle höra av sig sen vilket de inte gjort... men de har ju fått sina pengar så de är väl nöjda!
    2017-06-05 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Daniel Å
    Hej Daniel.
    Jag önskar att du hör av dig till mig för en servicelampa skall vi klara av att släcka och jag ber om ursäkt att vi inte har hört av oss.
    Kim 0722 32 23 30
  • Allan H
    Allan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    15.000 mil service på bilen. Bra service o mottagande.

Men jag heter INTE Allan 👍
  • Ziad I
    Ziad I skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Det känns bekvämt att åka till Mekonomen,för där får man trevlig bemötande.,trevliga personal och bra service.
  • Jan Erik W
    Jan Erik W skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag lämnade in bilen för basservice inklusive oljebyte och felsökning på grund av vibrationer och ljud från höger framdäck. Servicen utfördes samma dag och felsökningen visade på ett trasigt hjullager som inte fanns i verkstadens lager. En vecka senare hade lagret beställts hem och blev bytt. Bra bemötande och tydlig kommunikation. Jag är på det stora hela nöjd.
  • Linnéa N
    Linnéa N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    De kunde inte laga min bil.
    Hörde inte av sig ang läget med min bil.
    Fick själv ringa. Ingen svarade. Fick ringa flera ggr.
    Till slut svarade någon.
    Och tog mitt meddelande två ggr.
    Men ingen ringde upp i alla fall.
    Fick ringa upp igen och be att få prata med chefen.
    Men det gick inte pga att de var två olika chefer.
    Men till slut fick jag hjälp pga en kvinna. 👍
    Sämsta stället jag har haft min bil på. 👎👎👎
  • Björn N
    Björn N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Reparationen utfördes väl, men tidsangivelsen angående arbetets längd var lite diffus och trots att de nämndes att arbetet skulle gå fort och jag lämnade in bilen direkt vid öppning var bilen klar precis före stängning, lite för sent enligt min uppfattning.
  • Ingegerd E
    Ingegerd E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket trevligt bemötande. Trygghetskänsla.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Toppen.
    Bra kontakt, flexibilitet, service , flyt.
    Prisvärt!
    Bra utfört arbete
    Bra pris
  • Lars K
    Lars K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jättebra jobb bra mottagande snabbt utförande. ✌✌😁😁
  • Anna J
    Anna J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Har monterat dragkrok och allt har fungerat kanon.
  • Mona L
    Mona L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Väldigt bra service o trevligt bemötande

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle