Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Gävle

Mekonomen Bilverkstad Gävle

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Gävle! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!

Maid Hemservice I skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra. Serviceminded personal. Snabb service
  • Erik Peter André J
    Erik Peter André J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket nöjd med bemötande.
    Dock kunde reception påminnt om efterfrågningar av hjul muntligt när jag hämta ut bilen...
  • Lars Magnus L
    Lars Magnus L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabb service och trevlig personal
    Mekonomen BilLivet Gävle gillar detta
  • Hans Robert M
    Hans Robert M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Otrolig bra service. Trevlig Personal , trevligt bemötande, kunnig.
    2017-11-12 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Hans Robert M
    Tack Hans, det känns skönt att höra:)
  • Eva Margareta N
    Eva Margareta N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Fick erbjudande om gratis skifte till vinterhjul. Tog naturligtvis det! Svårt att få kontakt med verkstaden. Blev lovad att bli uppringd men uppringningen uteblev. Väl på plats för bytet gick allting smidigt.
    2017-11-12 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Eva Margareta N
    Hej Eva.
    Tyvärr har vi varit underbemannad men vi hoppas att det löser sig snart med personal.
    Kim Hansen
  • Siv Margareta L
    Siv Margareta L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande och service!
    Tidsmässigt höll de tiden!
    Kan rekommendera det till vänner!
  • Dennis E
    Dennis E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Felaktig felsökning. nedlåtande bemött och dyra priser.
    Otroligt dåligt!!
  • Stig Olov Torbjörn P
    Stig Olov Torbjörn P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Däckbyte! Fick en bra tid snabbt gjort kunde åka besikta direkt efter bytet!
  • Inger Birgitta M
    Inger Birgitta M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag servade bilen och det var ok trevlig personal inget att klaga på
  • Erik Jonas M
    Erik Jonas M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Funkade smidigt med åtgärd samt att bilen blev ombesiktigad av er.
  • Kjerstin Johanna S
    Kjerstin Johanna S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra information och prisuppgift innan:
    Hjälp med service, kamremsbyte, lagning av gummilist vindrutetorkare baktill samt byte till vinterdäck.
    Bra bemötande och info vid lämning/hämtning av bil.
  • Ulla Britt S
    Ulla Britt S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ett fint jobb gjort! Och lite rabatt!👍
  • Bengt Arne J
    Bengt Arne J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Väldigt dåligt kostnadsförslag, stämde inte alls. Gick från 14000 till 24000 pga att dom inte fick fram de delar dom beräknat priset på.
  • Emy Anna Josefin S
    Emy Anna Josefin S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jätte fint bemötande.
    Snabb, kunnig och trevlig personal
  • Jan Peter K
    Jan Peter K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Toppen! Snabb service och bra priser!
  • Henrik R
    Henrik R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lämnade in på service och det fungerade bra. Fick ett kostnadsförslag på ett annat jobb som behövdes göra men tyvärr var det sedan omöjligt att komma kontakt med verkstaden igen. Jag kom till en växel som sa att verkstan skulle ringa upp vilket dom aldrig gjorde, tillslut tröttnade jag och vände mig till en annan verkstad.
  • Mikael
    Mikael skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    På Mekonomen i Gävle kryddstigen 1-3 på kundtjänst för verkstaden jobbar det en ung kille som är fruktansvärt otroligt arrogant och väldigt otrevlig mot alla kunder.
    Jag blev väldigt dåligt bemött när jag skulle få byta däck gratis men mitt sms som checken fanns på hade försvunnit. Då sa han att det är bara att betala.
    Så nu får jag stå ut på min gård och byta däck själv
    Jag har alltid servat mina bilar hos er men nu slutar jag med det
    Hoppas ni kontaktar honom och skickar honom på en kurs på hur man bemöter kunder på ett rätt sätt... Eller avskedar honom
  • Anders B
    Anders B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande hela tiden. Service på bilen. De skulle höra av sig om åtgärder som behöver repareras, men de hörde aldrig av sig.
  • Mir P
    Mir P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    De var snälla och kunika .
    Jag fick en bra upplevelse och. Respekt , bra förslag .
    Jag kommer tillbaka och rekonstruera till mina Väner .
    MVH
    Mir Esmaeil
  • Mohammed H
    Mohammed H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service och snabba reparationer till humana priser! Rekommenderas absolut
  • Ester G
    Ester G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hej! Fick ett fantastiskt fint mottagande . Är mycket nöjd med det arbete som gjordes av nedmontering och montering av båda fjädrarna fram samt det samarbete med den firma som bytte vindrutan samtidigt efter ett stenskott. Skönt att slippa fara själv mellan olika företag samt ett stort pluss var att ni även gjorde en ombesiktning. Tack .
  • Åke P
    Åke P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag lämnade in bilen för att stötfångaren höll på att lossna på min Volvo 855 och fick då ett pris på att åtgärda detta på 2700-: men när jag hämtade ut bilen kostade det drygt 6500:- så det är jag mycket besviken på och tänker ta kontakt med Konsumentombudsmannen om så jag kommer inte att rekordets Mekonomen
    2017-11-01 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Åke P
    Ibland inträffar det att saker ramlar mellan stolarna och då kommer inte informationen fram som man tror.
    Men vi erkänner när vi inte har lyckats med dom kraven som är ställda på oss och har därför också betalat tillbaka mellanskillnaden till Åke.
  • Leif D
    Leif D skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bemötandet var bra hela vägen.
    Kom in med bärgare för en tännspole hade gått sönder på bilen.
  • Saliba G
    Saliba G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bemötandet var mycket bra och jag var nöjd med servicen
  • Konsttransport Sverige
    Konsttransport Sverige skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Högsta betyg till Gävle mej grabbarna.
    Kunniga och ytterst trevligt bemötande.
    Kommer i fortsättningen både lämna samt rekommendera andra.👍👍👍👍👍
  • Lars S
    Lars S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service! Utför alltid arbete snabbt och på ett professionellt sätt!
  • Julie K
    Julie K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service pch trevligt bemötande fick jag.
  • Rickard B
    Rickard B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte av bromsklossar och skivor bak. Bra bemötande. Smidigt med betalning bia klarna.
  • Abdulkadir M
    Abdulkadir M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Det är väldigt bra från då man bokar tid tills man är färdigt och Mekanomen har lösning till allt som har bil med att göra.
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket bra bemötande, proffsig och kunnig personal.fick hjälp med elen och ett bakhjuls lager. Kommer och vända mig till Meconomen nästa gång jag ska laga bilen👍
  • Michaela E
    Michaela E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bemötande var toppen från början till slut. Snabb hjälp, återkoppling och bra lösningar på problem till ett bra pris
  • Per I
    Per I skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande, fixade felet ringde och berättade om vad felet var och priset på jobbet!, sms när jobbet var klart!
  • Emil B
    Emil B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Otroligt trevligt bemötande & väldigt kunnig personal.Personalen är problemlösare framför att iställt skylla ifrån sig på eventuella transportförserningar. Raka och ärliga till 100%!
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabbt åtģärdat och väl beskrivet vad dom gjort. Bra bemötande..
  • Johan Ö
    Johan Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    De gav mig ett kostnads förslag som var mycket lägre än hos volvo men de höll inte sitt löfte som stod på offerten, jag visade dem service protokollet från Volvo och frågade vad det skulle kosta hos dem och de skulle bli ca 3000 kr billigare så jag bokade tid, efter att varit av med bilen en hel dag så var den ändå inte klar för att de inte hade delar hemma, är det inte poängen med att boka tid så att delarna finns? Det var inget speciellt utan de som var på offerten så de visste vad som behövdes, nu var jag tvungen att få en ny tid och bli av med bilen en hel dag till sen när jag skulle betala så var det inte samma pris som de sa att det skulle kosta utan delen som de inte hade men som var med på protokollet från Volvo och de skulle ha räknat med på offerten kostade 3000 kr till så det blev dyrare än volvo så de lockade med ett bättre pris men när servicen var klar blev räkning en annan än offerten och bara att betala, så åk inte dit för du vet inte vad priset slutar på även om de ger dig en offert på hela jobbet, saltar den ordentligt.
  • Mats M
    Mats M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Är mycket nöjd med det jobb Mekonomen utförde. Ärlighet och kvalitet med ett trevligt bemötande har gjort att jag är en trogen kund!
  • Annika Å
    Annika Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Fantastiska att ha o göra med. Lätt att boka tid, bra priser . Sms när bilen är klar. Så nöjd!
  • Hans L
    Hans L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Gött jobbat okokpkokoklkoklonlolkklkknk
  • Karin K
    Karin K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    En vänlig människa tog emot som lyssnade och som snabbt satte sig in i mitt bilbekymmer. Strax hade jag både verkstadstid och kostnad klart!
    Och när jag lämnade in bilen mötte jag åter en vänlig människa som meddelade att de skickar sms när den är klar. Vid lunchtid kom sms:et och jag hämtade bilen. Allt var klart.

Härligt bemötande! Bra jobbat!
    Hälsar tacksam kund.
  • Börje Krister F
    Börje Krister F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte av kamrem och vattenpump samt 8000-milaservice. Bra jobb och snabbare klart än vad som var sagt. Fast det blev dyrt.
  • Gert Olof B
    Gert Olof B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra kanon återkommer gärna till er igen

• MIKA JUHANI V
    MIKA JUHANI V skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra och trevligt bemötande från början till slut! Fortsätt på samma sätt.
  • Carl Lennart N
    Carl Lennart N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Vänligt bemötande och snabbt vid lämnandet och hämtande av bilen
  • Roger S
    Roger S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande och mycket bra service, Dock så vore det bra om service man inte bokat informeras om före det utförs.
  • Mats Mikael D
    Mats Mikael D skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Kanon bra just pris bra bemötande
    Mer prisvärt än märkesverkstan
  • Karl Stefan U
    Karl Stefan U skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Det sämsta jag varit med om lämna in bilen för felsökning men efter en hel dag dom haft bilen7-16 så åker jag in och frågar om min bil. Då får jag som svar dom tror det är fel på en sak men var ej hundra för dom var tvungen att testa det. Dom ringer till mekanikern och han hade bara starta och lyssnat ej hunnit kolla något. Här har dom bokat in mig för en felsökning och haft bilen en hel dag utan att göra något och ger ett svar dom dom gissat på. Jag kommer aldrig att låta dom titta på någon av mina bilar. Jävla tomtar . Skall tilläggas det dom gissa på var helt fel var inte ett dugg fel på dessa saker.
  • Ola Erik Gustav T
    Ola Erik Gustav T skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ok..........,..............,.............,,...
  • Lotta Birgitta G
    Lotta Birgitta G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service av bil, snabbt gjort, lätt att få tid, gott bemötande.
  • Jens Christer F
    Jens Christer F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra information service och trevligt bemötande.
  • Bo Anders S
    Bo Anders S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service, nöjd kund . En verkstad som har mitt förtroende.

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle