Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Gävle

Mekonomen Bilverkstad Gävle

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Gävle! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 419 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Gävle

• Christofer S
    Christofer S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ingenting att anmärka på :) billig service!
  • Carl J
    Carl J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra utförd reparation. Tyvärr drog dom fast hjulbultarna så hårt att det jag var tvungen att åka tillbaka till verkstaden för att få loss hjulet två veckor senare.
  • Björn B
    Björn B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Det blev många turer tillbaka till verkstaden inna felet kunde åtgärdas. Som helhet är jag nöjd då det nu fungerar.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande och grundligt beskrivande om vad som var gjort och vad de anser behöver göras. Skulle inte vara fel om man via nätet kan följa sin bils reparationer under dagen för att se när den är köar.
  • Leif O
    Leif O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Allt fungerade jättebra!

Förstår inte varför man måste skriv 30 tecken. Dum undersökning!
  • Hans Martin A
    Hans Martin A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket trevligt bemötande! Bra arbete! Snabbt utfört! Bra pris! Vad kan man mer förvänta sig?
  • Thomas I
    Thomas I skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Först gick det lite fort. = Ett extra besök på verkstaden (för byte av lampor.)
  • Terttu Kaarina F
    Terttu Kaarina F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lämnade in bilen på service , jätte bra bemötande och information om vad som behövde åtgärdas.
  • Kontorscenter I Hudiksvall Ab
    Kontorscenter I Hudiksvall Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    till en början så va det bra men senare så vart de lite dålig kontakt. vi fick vänta länge på både offert och utförande av arbete. samt så fick vi inte reda på precis när bilen va klar utan vi fick ett meddelande att bilen hade varit klar i 3 veckor. ingen hörde av sig när den precis vart klar.
    2017-03-09 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Kontorscenter I Hudiksvall Ab
    Tråkigt när det blir så här, jag har kollat över det här för att se vad som gick fel och det jag har hittad är att vi hade nu ett felaktig telefonnummer, för när jag mailade er så hade ni inte fått mina sms tyvärr.
    Sen skall jag erkänna att det har ramlat mellan stolarna och där har vi ändrat våra rutiner för att det inte skall hända igen.
    Hoppas att jag får möjligheten att få erat förtroende igen när det gäller era bilar i Gävle
    MVH
    Kim Hansen
  • Per Sverker Rickard K
    Per Sverker Rickard K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Nöjd med servicen. Bra pris och bilen klar på utsatt tid.
  • Nanna Catrine H
    Nanna Catrine H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande bra utfört arbete toppen
  • Niclas Eric M
    Niclas Eric M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Vi är jätte nöjda med servicen. Enkelt och snabbt att få tid och bra utfört arbete!
  • Per Ola R
    Per Ola R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Positiv upplevelse, trevlig personal
  • Laila Cecilia L
    Laila Cecilia L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevlig o tillmötesgående personal. Men vill prata direkt med verkstaden inte komma till nån kundtjänst på ett helt annat ställe.
  • Björn Birger L
    Björn Birger L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabb o bra service tycker vi
    Fick tid fort
    Återkommer bog
  • Nils Rickard D
    Nils Rickard D skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande, snabb service i telefonen och på plats i kundmottagningen...bra utfört verkstadsjobb...
  • Anne H
    Anne H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket bra bemötande och service!
  • Per Christian N
    Per Christian N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra och snabb service. Fick besked på sms när bilen var klar super nöjd
  • Nabil I
    Nabil I skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Perfekt service till bil och kund
  • Lena Maritha B
    Lena Maritha B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Tyckte att det tog för lång tid innan jag fick svar i telefon. Hen som tog emot samtalet missuppfattade vad som skulle utföras. När tiden väl var bokad o det som skulle utföras blev gjort, var det snabb hantering och bilen bilen färdig snabbt!
  • Gunvor Lilian Ö
    Gunvor Lilian Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Väl omhändertagen. Proffsigt jobb. Bra pris.
  • Lisbeth Marie H
    Lisbeth Marie H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Suveränt bemötande och suverän service!
    Toppbetyg från mig!
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande och snabb service. Kollade igenom ett misstänkt fel (som inte visade sig vara fel) utan att ta något extra betalt för det.
  • Micael A
    Micael A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Väl mött och snabbt arbete av värmarmontaget!
  • Lars T
    Lars T skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket bra! Enkelt att boka med kort kö. Snabb återkoppling och bien klar tidigare än beräknat.
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabbt och exakt mottagande. Bokade dock på nätet och det blev en del förvirring på vilken verkstad jag skulle lämna bilen.
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Fick hjälp med service. Alla hjälpsamma
  • Mats W
    Mats W skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Väl mött av personal och bra utfört arbete.
  • Ulf C
    Ulf C skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Åtgärdade handbroms och signalhorn. Nya bromssköldar (?), nya handbromsbackar. "Släckte" två 2:or. :)
    Bemötandet var bra.
  • Anna-lena O
    Anna-lena O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande och enkelt att lämna och hämta. Mycket bra med en reception istället för att man ska leta någon att prata med i en verkstad.
  • Edvard T
    Edvard T skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service av bil. Helt ok, när vi kommit till skott.

Dock oklart innan eftersom det är svårt för konsumenten att få svar på vad som ingår i en standardservice och jämföra mellan olika bolag. I detta fall frågade jag och gav samma uppgifter till er och en märkesverkstad och fick en stor prisspridning. När jag åtekom för att utnyttja prisgarantin fick jag ett nytt pris som var 40% lägre.
  • Ann-kristine N
    Ann-kristine N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Nöjd . Men blev lite överraskad att ni tog betalt för lånebilen vilket inte annat stort företag har gjort när jag lämnat in bilen där . Annars bra.
  • Bo L
    Bo L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag blev positivit bemött och jag är nöjd med servicen.
    2017-02-16 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Bo L
    Hej Bo.
    Roligt att du är nöjd med ditt besök hos oss, välkommen en annan gång.
  • Kristian N
    Kristian N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Strulade lite med beställning av reservdelar men grym service och trevlig personal :)
  • Rigmor M
    Rigmor M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket bra bemötande.
    Bilen lämnades inne för årlig service och allt gick som det skulle.
    Nästa service kommer vi att använda Mekonomen också, det är ett väldigt bra betyg för verkstaden.
  • Måns H
    Måns H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service av bilen varje år.
    Utmärkt.
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Väldigt bra service. Det var 2 veckors kö för att få tid, mindre bra. Annars väldigt bra.
  • Eva A
    Eva A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag är mycket nöjd med besöket. Kunnig och trevlig personal. Vid servicen upptäcktes fel som skulle ta längre tid än vad som avsågs från början, men de löste detta på bra sätt, de kontaktade mig per telefon och löste problemet (lite dyrare för mig) men jag fick bilen i tid.
  • Helena V
    Helena V skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Fick tid snabbt o supertrevlig personal:)
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande, fick tid snabbt, 10.000 mil service var 5000kr billigare än hos en märkesverkstad.

Bra utfört arbete, ( eftekontrollerade allt då jag är bilmekaniker)

Rekommenderas starkt!
  • Kurt B
    Kurt B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra genomförd reparation men jag hade även kryssat i byte av vindrutetorkare samt lampor, men det var inte gjort.
  • Per L
    Per L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service med trevligt bemötande. De lagade allt som skulle lagas till ok priser. Rekommenderas
  • Harri W
    Harri W skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Allt fungerade väl från bokning till leverans av utfört arbete. Dock kunde man varit tydligare med att man hade tillgång till lånebil under reparationstiden.
  • Lotta A
    Lotta A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lämnade bilen utan problem 8:30 som de sa. Bilen skulle vara klar vid 12 stod det på pappret. Kom efter 13:30 och då har de inte ens börjat med bilen. Så den blev klar 15:30 ist för 12. Jättedåligt tycker jag eftersom vi fick vänta i Gävle.
  • Carina F
    Carina F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevligt bemötande och bra service.
  • Nils A
    Nils A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra kunnande, men ganska dåligt bemötande i butiken. Långa väntetider för att få hjälp av servicedisken till verkstaden.
  • Malin H
    Malin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Som alltid ! Mycket bra service!
  • Angelica U
    Angelica U skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra som helhet, men jobbet tog längre tid än sagt vid bokningen
  • Malin J
    Malin J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Strålande trevlig service och riktigt smidigt när om besiktning ingick
  • Per S
    Per S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Helt okej tog skulle ha felsökt mera så hade dom minskat jobbet! Men annars toppen service och super trevlig personal

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle