Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Gävle

Mekonomen Bilverkstad Gävle

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Gävle! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 470 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Gävle

• Bengt J
    Bengt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande vid bokning och utförande av service. Felsökning med åtgärd gjord enligt överenskommelse. Skriftlig prisoffert avseende handbroms lämnad vid avhämtning. Dock ingen återkoppling vid telefonförfrågan om rep av handbroms med medhavda reservdelar.
  • Hans J
    Hans J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra servis och bemötande, dock tog det längre tid än utlovat.
  • Kenth S
    Kenth S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Min upplevelse hos mekonomen Gävle blev mycket god servic och kort väntetid för reperationer.
  • Rolf T
    Rolf T skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag bytte yttre och inre styrleder och även framfjädrar på min opel astra de tillkom även fjäderbenslagring som var dålig,blev kontaktad om de och fick vänta en dag extra för dom fans ej hemma i lager,avslutningsvis gjordes även en fyrhjulsinställning. Jag fick bra bemötande och är nöjd med jobben som utfördes.
  • Erik G
    Erik G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Rullade in med hackande bil. Var beredd att gå och vänta några veckor på tid men bilen fixades direkt. Bra service.
  • Shir B
    Shir B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag har serverat min bil hos Mekonomen efter det var borta en lock och när stänger av bilen låter mycket . Nu är skakar bil när bilen är står stilla.
  • Inger L
    Inger L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service och trevligt bemötande.
  • Johan S
    Johan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bokade tid på internet och ändrade sedan AC-service till AC-felsökning via telefon utan problem. Allt gick smidigt och jag fick tid snabbt.
  • Anders F
    Anders F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bränsleläckage uppstod eller kvarstod efter byte av bränslefilter. Ingen snabb åtgärd erbjöds. Halvbra.
    Annars dock oftast nöjd kund hos M.
  • Lars M
    Lars M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Dåligt!!!
    Lämnade in bilen på överrenskommen dag och fick ett medelande kl 16 samma dag att ni inte skulle hinna med att serva bilen pga sjukdom. !!! Sen när jag väl fick bilen servad och hämtade den så lyser det ett meddelande ( dax för service). Så mitt betyg blir 1 av 5.
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mailade ang. service på bilen, fick offert väldigt fort. Fick även en tid snabbt. Tyckte allt funkade jättebra. Nöjd kund som kommer tillbaka.
  • Pär F
    Pär F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Årlig service. Mycket nöjd.
    Bra pris. Trevligt bemötande. Snabbt utfört. Bra redovisat på papper.
  • Lars F
    Lars F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra, snabbt och trevligt bemötande!! men det bästa är att man får priset direkt när man bokar, fortsätt med det!! 👍😃
    Mvh Jörgen
  • Gösta B
    Gösta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Om jag bortser från (men varför skulle jag bortse från det) att det gick förvånansvärt snabbt att få en tid för service hos Mekonomen och om jag dessutom bortser från att jag fått lite skrytsamma rekommendationer om verkstadens förträfflighet i allmänhet och den aktuelle servicemannens utomordentliga kunnighet i synnerhet (inte heller motiverat att bortse från) så är jag mycket nöjd med resultatet, inte minst med tanke på att det problem som uppstod under arbetet löstes på ett förträffligt sätt.
    Lars B
  • Lars B
    Lars B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ingen från Mekonomen ringde upp och meddelade att bilen var kvar trots att det var vad som kommunicerades på morgonen (förklarade att jag hade nästan en timmes promenad och behöver därför veta). Inget svar på 20 uppringingsförsök. Central kundtjänst lämnade meddelanden 2ggr om att jag sökt verkstaden, men ingen ringde upp.
    Påpekade detta vid hämtning av bilen och vid återbesök men fick inte så mycket mer svar än en axelryckning och att det var ju konstigt.
    Säkerligen ett bra utfört jobb, men kommunikation och kundbemötande är minst lika viktigt.
  • Lars-göran S
    Lars-göran S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Superbra verkstad dessutom billigare en priset jag fick i offerten
  • Anne J
    Anne J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bokade service som utfördes bra. Vi fick service den dag som passade oss.
  • Per K
    Per K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Reparationen gick förhållandevis fort och avtalat pris stämde. Dock är det svårt periodvis att kontakta verkstaden för frågor.
  • Lars-olof W
    Lars-olof W skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabbt omhändertagande av akut problem med hjullager på bilen.
  • Lars P
    Lars P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Gjorde en hjulinställning på alla fyra hjulen , som va värdelös började slita däck i bak som den inte gjorde tidigare , å dom vägrar erkänna att de är fel , dom säger att de är ok ........ Fast däcken snesliter som dom inte gjorde innan .... LITE KONSTIGT
  • Karl K
    Karl K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte av stötdämpare. Bra bemötande vid hämtning av bilen samt information under reparationen. Priset helt OK.
  • Daniel Å
    Daniel Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra jobb men fruktansvärt dålig uppföljning!
    Servicelampan lyser fortfarande. De skulle släcka den men klarade inte av det och skulle höra av sig sen vilket de inte gjort... men de har ju fått sina pengar så de är väl nöjda!
    2017-06-05 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Daniel Å
    Hej Daniel.
    Jag önskar att du hör av dig till mig för en servicelampa skall vi klara av att släcka och jag ber om ursäkt att vi inte har hört av oss.
    Kim 0722 32 23 30
  • Allan H
    Allan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    15.000 mil service på bilen. Bra service o mottagande.

Men jag heter INTE Allan 👍
  • Ziad I
    Ziad I skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Det känns bekvämt att åka till Mekonomen,för där får man trevlig bemötande.,trevliga personal och bra service.
  • Jan Erik W
    Jan Erik W skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag lämnade in bilen för basservice inklusive oljebyte och felsökning på grund av vibrationer och ljud från höger framdäck. Servicen utfördes samma dag och felsökningen visade på ett trasigt hjullager som inte fanns i verkstadens lager. En vecka senare hade lagret beställts hem och blev bytt. Bra bemötande och tydlig kommunikation. Jag är på det stora hela nöjd.
  • Linnéa N
    Linnéa N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    De kunde inte laga min bil.
    Hörde inte av sig ang läget med min bil.
    Fick själv ringa. Ingen svarade. Fick ringa flera ggr.
    Till slut svarade någon.
    Och tog mitt meddelande två ggr.
    Men ingen ringde upp i alla fall.
    Fick ringa upp igen och be att få prata med chefen.
    Men det gick inte pga att de var två olika chefer.
    Men till slut fick jag hjälp pga en kvinna. 👍
    Sämsta stället jag har haft min bil på. 👎👎👎
  • Björn N
    Björn N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Reparationen utfördes väl, men tidsangivelsen angående arbetets längd var lite diffus och trots att de nämndes att arbetet skulle gå fort och jag lämnade in bilen direkt vid öppning var bilen klar precis före stängning, lite för sent enligt min uppfattning.
  • Ingegerd E
    Ingegerd E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket trevligt bemötande. Trygghetskänsla.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Toppen.
    Bra kontakt, flexibilitet, service , flyt.
    Prisvärt!
    Bra utfört arbete
    Bra pris
  • Lars K
    Lars K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jättebra jobb bra mottagande snabbt utförande. ✌✌😁😁
  • Anna J
    Anna J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Har monterat dragkrok och allt har fungerat kanon.
  • Mona L
    Mona L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Väldigt bra service o trevligt bemötande
  • Malin H
    Malin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabb och smidig affär. Tackar 👍🏻🙋🏼
  • Anna B
    Anna B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ett bra bemötande och personal med kompetens. Skulle lätt kontakta dom igen.
  • Jun Z
    Jun Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    bra service, men dröjde för länge.
  • Raimo N
    Raimo N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Relativt nöjd. Trots allt tog det längre tid än utlovat.
  • Barrander & Kurberg
    Barrander & Kurberg skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabb och smidig hjälp. Trevlig och hjälpsam personal.
  • Helmer S
    Helmer S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Perfekt, trevlig kille o snabb service
  • Kenneth E
    Kenneth E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket nöjd med besöket och beskrivningen av fele
  • Kerstin F
    Kerstin F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevlig personal, snabb service😊
  • Anders K
    Anders K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Allt fungerade bra! Jag blev bra bemött och felen blev åtgärdade!
  • Per H
    Per H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande, bra service. Inget strul.
  • Kjell S
    Kjell S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra hjälp, lite otur grejor fanns inte hemma så jag var tvungen att hämta bilen och komma tillbaka en ny dag
  • Sven B
    Sven B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hitintills verkar det vara ok. Ni var snabb på att ge service.
  • Jan I
    Jan I skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lätt att boka tid. Mycket trevligt bemötande vid in /utlämning. Snabbt gick det också.
    Mvh Jan
  • Norrlandskol Ab
    Norrlandskol Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Allt funkade bra, snabbt och enkelt.
  • Roger P
    Roger P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra dialog kring felsökning och lagning
  • Leif H
    Leif H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevlig och hjälpsam personal. Är återkommande kund
  • Cristina D
    Cristina D skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag va nöjd. Bilen hade fått det den skulle.

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle