Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Gävle

Mekonomen Bilverkstad Gävle

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle — Visa karta

Välkommen till oss på Mekonomen Bilverkstad Gävle!

När vi jobbar har vi alltid kunden i fokus. Vi ger alltid en helhetslösning för att möta dina bilbehov och strävar efter att du ska känna trygghet i ditt verkstadsbesök. Tre års garanti och en godkänd service i stämpelboken är självklarheter när du anlitar oss.

Våra kompetenta bilmekaniker hjälper dig oavsett bilmärke eller årsmodell. Sväng förbi vår verkstad för en kopp kaffe så diskuterar vi fram en lösning. Med oss blir ditt BilLiv verkligen betydligt enklare!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 595 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Gävle

• Berglin B
    Berglin B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Eftersom det bara var en 1000 milaservice så var den helt ok var helt klart billigare än Volvos. Läs mer
  • Sundell S
    Sundell S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Enda minuset var att de glömde lamporna på bilen när de var klara. Läs mer
  • Holmberg M
    Holmberg M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Vadå mäklare?? Jag har lämnat in bilen för service på Mekonomen!!! Läs mer
  • Stenberg R
    Stenberg R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Fick väldigt snabb hjälp då min bil havererade. Lagad på en dag och till er väldigt bra pris dessutom. Väldigt bra! Läs mer
  • Franzén S
    Franzén S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Det är bra om man ringer å talar om ifall bilen inte är klar i tid. Jobbigt att vänta i 2 timmar på plats. Läs mer
    2018-05-09 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Franzén S
    Hej.
    Vi har som rutin att kl.14.00 skall vi gå igenom det som finns kvar att göra på verkstaden och ev. ringa kunder vars bilar ej blir klar i tid.
    Tyvärr brast det i rutinerna den dag du var hos oss och jag ber om ursäkt för det.
    Tack för din feedback.
    Kim H
  • Aura G
    Aura G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket gott bemötande med kunnig personal som ger all den service dom kan. Goda humör och fin atmosfär i butiken. Läs mer
  • Larsson B
    Larsson B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Utmärkt. Bra service. Kundservice bra. Läs mer
  • Torpner A
    Torpner A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra utfört jobb och bra pris. Dock lång väntetid innan det blev klart.
    Men svårt för er, då det inte var bokad tid, min bil blev bogserad dit och togs tag i när det fanns lucka i schemat. Läs mer
  • David E
    David E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    En dålig upplevelse för att sammanfatta. Lämnade in bil för felsökning och reparation. Bokade via nätet. Fick ligga på själv för att få offert, då den som skulle skicka den till mig glömt det.

När det var dags för reparation fick man ligga på för att veta vad som hände. Fick veta att delar var restnoterad, det skulle ta längre tid. Inget man fick information om. Varje gång man ringde fick man lämna nummer, mail osv. Fast jag hade bokat via nätet. Gick inte att ringa verkstaden de flesta dagar, blev kopplad "centralt" hos Mekonomen.

Sammantaget 3,5 veckor var den där.

Mekonomen verkar ha organisatoriska problem med kommunikation internt och externt till kund. Inget har fungerat bra. Läs mer
    2018-05-08 Mekonomen BilLivet Gävle svarar David E
    Hej David.
    lovar man att återkomma så skall man göra det också, samma sak gäller när reservdelarna är restnoterad från leverantören då måste vi självklart tala om det för bilägaren. Att det är svårt att få tag i oss är vi medveten om och vi skall anställa mera personal så vi får lägre svarstider.
    Kim H
  • Knut Hans-christer J
    Knut Hans-christer J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bytt drivaxeldamasker vänster sida. Tider funkade bra. Bilen lämnades och hämtades utan problem. Offerten stämde på kronan. Läs mer
  • Erik Roger L
    Erik Roger L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag lämnade in bilen på service. Läs mer
  • David Eilert H
    David Eilert H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Läs mer
  • Pia Gunilla E
    Pia Gunilla E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Reparation på verkstad. Utmärkt mottagande och utförande och trevlig personal. Enda smolket var att jag upptäckte att radion inte fungerade efteråt, och att de inte kunde fixa det. Läs mer
  • Hans Håkan S
    Hans Håkan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Blev bärgad pga feltankning. (Det var frun...) Det tog några dagar innan de kunde ta in bilen, men då blev det snabbt åtgärdat.
    En förbättring vore att ha en slags "snabbkassa" (som i matbutikerna) där man med kortare väntetid hanterar jobb som uppskattas ta mindre än en timme? Läs mer
  • Erik Magnus L
    Erik Magnus L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra mottagande. Fixade till det dom missat utan problem. Trevlig personal! Läs mer
  • Lars Bo S
    Lars Bo S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Har bara haft bilen till verkstaden 1 gång men ja var helt nöjd Läs mer
  • Pia Helena E
    Pia Helena E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Gjorde en service på bilen. Det enda jag har att klaga på är att de glömde att höra av sig när det var klart. Läs mer
  • Anders Mattias O
    Anders Mattias O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Arbete enligt avtal. Väl utfört. Ett avdrag för visst strul med hantering av betalning med egna kreditlösningen. Läs mer
  • Annelie Birgitta J
    Annelie Birgitta J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service. Det vi som vi kom överens om att titta extra på hans inte med. Serviceboken slarvigt ifylld. Punkteringssprayen hittades inte trots att den låg klart synlig i facket under golvet i bakluckan bredvid dragkroken som kontrollerades enligt protokollet. Läs mer
  • Krång Dan Anders E
    Krång Dan Anders E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag hade problem med höga utsläppsvärden, så de gjorde en felsökning och ringde till mig när de hade hittat ett fel. Med mitt godkännande åtgärdade de felet och så fick jag ett sms när allt var fixat, dvs när de hade släckt tvåorna som jag fick på besiktningen. Bra bemötande från början till slut. Läs mer
  • Johan P C K
    Johan P C K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Intervallservice. Enkel bokning. Lågt pris. Oklart vilka kontroller som gjorts utöver oljebyte. Smörjning av dörrar, kylartemp , ev brister eller begynnande brister etc Läs mer
  • John Mikael H
    John Mikael H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Allt funkade bra, litet minus att det inte fanns en snöborste i lånebilen. Men annats bra. Läs mer
  • Bo Lars Göran R
    Bo Lars Göran R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bemötande var helt klart bra och godkänt för de frågor jag hade! Läs mer
  • Jens Sven R
    Jens Sven R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Åtgärdade handbroms samt parkeringssensor som var ur funktion. Byteav sensor tydligen. Felet återkom dock efter en vecka... Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Toppen!
    Bra bemötande från början till slut. Konkurrenskraftigt pris på arbetet. Läs mer
    2018-03-02 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Anders N
    Tack Anders roligt att höra.

Kim med personal
  • Denny Karl Olof K
    Denny Karl Olof K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevligt bemötande, hade bilen inne för byte av bilbatteri, gick snabbt och smidigt, satt och drack kaffe i butiken medans dom bytte. Nått som hade varit trevligt efter ett batteribyte vore om man nollade ut felkoder efter bytet, när jag hoppade in i bilen så fick jag bland annat upp i displayen att det var fel på strålkastarna och något mer konstigt som jag inte minns nu. Kan ju bli en del ”fel” felkoder om man haft ett kass batteri innan. Annars var allting bra! Läs mer
    2018-03-02 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Denny Karl Olof K
    Hej.
    Jag håller med att vi borde nolla felkoder, kom in till oss så skall vi se till att åtgärda detta.
    Med Vänliga Hälsningar
    Kim
  • Folke Bertil Å
    Folke Bertil Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande från början till slut.Faställt pris för byte av
    Bromsklossar redan vid bokning av tid.Bytet av klossarna
    Mkt snabbt utfört.Ej första gången jag lämnat bilen hos
    Mekonomen.Alltid varit supernöjd! Läs mer
  • Tony Stefan B
    Tony Stefan B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bemötandet vid disk av personal.inte så kul,lite stel kille,snobbigt beteende av han i kundmottagning verkstad. Träffat han tidigare vid inlämnad bil.
    Lämnade bilen på morgonen för byte av bromsbelägg bak på en BMW,skulle få sms när den va klar,kom inget så åkte ner dit och satte mig och vänta,fick då reda på att det var sjuk personal. Sånt händer ju. Läs mer
  • Eric Mathias C
    Eric Mathias C skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabb och god service. Bra och prisvärt. Läs mer
  • Emma Helena N
    Emma Helena N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra bemötande men dom " glömde bort " att åtgärda en del av vad vi hade kommit överens om. Läs mer
    2018-03-02 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Emma Helena N
    Hej.
    Tråkigt när händer att det glöms bort, hoppas att du fick en snabb tid för åtgärd av det som glömdes.
    Kim
  • Sven Roland A
    Sven Roland A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    De tog lång tid att lagga den Läs mer
  • Bo Kenneth N
    Bo Kenneth N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Krockkuddssymbolen på displayen framför ratten slocknade inte. Det ordnades till ett "bra" pris typ... Läs mer
  • Anna Margareta W
    Anna Margareta W skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Gjorde service på bilen och är nöjd med arbetet. Lämnade bilen vid 7:30-tiden och fick vänta till 15-tiden innan den var klar, vilket inte var så bra. Kommer i fortsättningen att använda min märkesverkstad, där jag får den bästa servicen Läs mer
  • Bernt Håkan P
    Bernt Håkan P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hej. Kommunikation var inte bra. Tidsplanen hölls inte. Fick ej information om detta. Fick fråga själv om lånebil. Inget erbjudande. Ingen sänkning på priset. Eller presentkort. Skärpning!!!!!. Mycket besviken. Ge mig presentkort på 1000 kr. Är inte för mycket. Fick offra mycket tid på er. För att ni inte ringde mig om förseningen. Mvh Bernt. Läs mer
  • Sweden Filial M
    Sweden Filial M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Beställde montering av extra ljus
    Inte mycket har fungerat
    Strul med tidsbokningen ,allt blev inte monterat ,delar saknades vid hämtning
    Väntar på en ny tid för att få allt monterat Läs mer
  • Monica Terese K
    Monica Terese K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mycket trevligt bemötande, snabbt svar på offert förfrågan. Hjälp med oljeinspektion och service.
    Nöjd! Läs mer
  • Erling Sigvard E
    Erling Sigvard E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Möjd med bemötandet. och arbetet som utfördes. Ärendet gällde byte av generator. Läs mer
  • Paul P
    Paul P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Första besöken va ingen bra, hade ingen låna bil som jag hade bokad.
    Fick komma tillbaka och fick bra bemötande och kompensation. Läs mer
  • Jonas Erik K
    Jonas Erik K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
  • Kristina Magdalena M
    Kristina Magdalena M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Han som stod i kassan otroligt dåligt kundbemötande borde inte jobba i en kassa. Nästa kille jag surra med i telefonen som fixa bilen va väldigt bra och snabb och svarade på frågor som inte den i kassan gjorde mvh. Läs mer
  • Karl Mikael A
    Karl Mikael A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Fantastisk service, stor kunskap och snabbt jobbat!
    Victor som jobbar där förtjänar massor med beröm. Läs mer
  • Anette Sofi G
    Anette Sofi G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevlig personal, bra jobb och gick fort. Läs mer
  • Ingrid Margareta G
    Ingrid Margareta G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag fick bra hjälp med mitt problem, man hittade en billig lösning på verkstan till min bil där låset på en bakdörr slutat fungera.
    Trevligt bemötande i receptionen. Läs mer
  • Gunvi Ingela A
    Gunvi Ingela A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevligt bemötande förutom att det hade blivit fel på tiden. Jag hade bokat på nätet en service och det syndes inte i bokningen hos Mekonomen. Personalen ordnade det bra. Läs mer
  • Wiklands I Oppala Ab
    Wiklands I Oppala Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Det var lite krångel med sjukdom hos er. Jag lämnade in bilen på morgonen, hade cykel med mig så jag skulle ta mej till jobbet. Kl. 14.00 meddelade ni att ni hade sjukdom så jag fick hämta den utan åtgärd och göra om samma procedur en annan dag. Meeeen alla kan bli sjuka och det är inget att göra åt. Läs mer
  • Anna Kristina A
    Anna Kristina A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevligt bemötande, mycket nöjd med reparationen av min bil. Läs mer
  • Mahamed A
    Mahamed A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag lämna min bil till företaget den 0912.2017 och och det var nonting fel på bilen och det fiskade allt o bil funket so den ska Läs mer
  • Jan Anders K
    Jan Anders K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mekonomen renoverade mina bromsar bla och jag är mycket nöjd. Då det uppstod fler fel så var det inga problem. Jag fick dessutom en lånebil vilket hjälpte mycket. Kommer garanterat anlita Mekonomen nästa gång också. Läs mer
  • Hans Peter F
    Hans Peter F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bytte motor och diverse delar.Dom gjorde ett
    Bra pris på bytet..lite minus var att det kanske tog lite längre tid än väntat.. Läs mer
  • Per Anders E
    Per Anders E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service .
    Jag är jättenöjd .
    Bra bemötande och bra service. Läs mer

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle