Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Sollentuna Mekonomen Bilverkstad Häggvik

Mekonomen Bilverkstad Häggvik

Kuskvägen 2, 191 62 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Häggvik!

Vi är en bilverkstad som både servar och reparerar, med all den moderna teknik som behövs. Vi arbetar med de flesta bilmärken och lämnar alltid tre års garanti på alla reservdelar.

Vad behöver du fixa på din bil? Besiktning, däck eller kanske göra en felsökning eller mer omfattande reparation? Det är få saker vi inte löser.

Här får du professionella bilmekaniker. Vi är godkända av samtliga försäkringsbolag och ringer alltid upp dig inom 24 timmar när du kontaktar oss.
Mån-Tor: 07:00-18:00
Fre: 07:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 90 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Häggvik

• Jonas C skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Dålig intern kontroll hos denna lokala Mekonomenenhet.
    Slarv och dåligt utförd service. Läs mer
  • Ernst C
    Ernst C skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Lämnade bil på service. Bra bemötande och bra information. Billigare än märkesverkstad men fortfarande ganska kostsamt. Läs mer
  • Harriet H skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Service o de upptäckte att göra servicen som var utförd av en annan Mekonomen ej var riktigt korrekt o då åtgärdade de det Läs mer
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Proffs och o. Det blir fel på nått 100 procent fixas det direkt
    Magnus i Häggvik på kundmottagning är bäst av allt jag träffat på under 41år Läs mer
  • Joakim N skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Bilservice.
    Antar att arbetet med bilen utfördes korrekt men fick ingen stämpel i boken och Serviceintervall informationen nollställdes ej. Läs mer
  • Håkan skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Service plus div.
    Utmärkt bemötande av kunnig personal. Läs mer
  • Maria V skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Lämnade in bilen för lampbyte.
    Blev bra bemött, och det gick mycket fortare än jag trodde. Läs mer
  • Anders J skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Jag har haft min bil på service där och kundbemötande var mycket bra Läs mer
  • Margot S
    Margot S skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Lagning av min bil plus ett nytt batteri till min bilnyckel. Trevlig personal.
    Har alltid fått fort tid när jag har haft fel på min bil. Läs mer
  • Awet Y skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Bra bemötande bra service och snabbt Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Ändra strålkastarinställning, nedslag från besiktning samt ombesiktning efter ändringen. Bilen godkänd. Allt enligt överenskommen tid och kostnad. Läs mer
  • Ann-sofi F skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Trevligt bemötande !! Kunnig personal. Kan bli lite bättre på att höra av sig när bilen är klar! Annars är jag supernöjd Läs mer
  • Kjell Lennart N skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Trevligt bemötande och bra åtgärd vid rep av framhjulslager.
    Mvh Kjell Läs mer
  • Stockholm P
    Stockholm P skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Skall göra ljusinställning och får ett pris och bokar tid. När jag sedan kommer dit med bilen lägger de på 29kr i förbrukningsmaterial. Jag undrar vad det är för förbrukningsmaterial för ljusinställning. Han påstår att det är smörjmedel. När jag försöker reda ut med Mekonomen Kundtjänst per epost vad det är för smörjmedel som används vid ljusinställning. Svarar de inte på meddelandena och till slut får man meddelande om att det inte finns något sådant för ljusinställning. SÅ VAR BEREDD PÅ EXTRA, EJ AVTALADE AVGIFTER, för PÅHITTADE saker ifall du anlitar denna verkstad. Läs mer
  • Claire R skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Super dålig upplevelse. Jag betalde över 9000 sek då min bil fick start problem. Problemet återkom bara 2 veckor senare och det blev en lång diskussion hur vidare jag skulle betala för att man ska hitta felet igen! Total tappade förtroende och lämnade bilen på en pålitlig verkstad som byte batteriet. 9000 sek bortkastade! Läs mer
  • Håkan D skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Har mailat en förfrågan utan svar. En vecka sedan. Läs mer
  • Sahar J skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Snabba och tillmötesgående personal! Läs mer
  • Ingrid B skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    2 veckor efter service brakar motorn. och bilen får skrotas. Läs mer
  • Consuelo N skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Hej
    Bytt broms skivor.
    Alltid vänlig personal
    Ligger bra nära mitt hem.

Skulle vilja att Mekonomen återgå till att vara del av lojalitets företag med Cash back world

Med vänlig hälsning,
    Mats Läs mer
  • Susanna O skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Trevligt bemötande och hjälpsamma när jag gjorde min service där.
    Också mycket bra bemötande från personalen i butiken där jag handlade några dagar innan. Läs mer
  • Annika T skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Service vid 11.000 mil på VW Caddy. Bra bemötande och redovisning av vad som gjorts. Läs mer
  • Johan W skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Vänligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Inge Nils Erland H skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Bytte en trasig sidospegel. Bad om koll av katalysatorfästet. Kontrollen visade stt inga åtgärder behövdes. Läs mer
  • Claes skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Om ni är rädd om lacken på bilen, så ska ni inte lämna in bilen här! De hade satt oljiga händer på flera ställen på bilen. Riktigt svårt att tvätta bort. Faktiskt första gången någonsin det hänt, när jag lämnat in mina bilar på någon verkstad. Läs mer
    2018-08-23 Youcef A svarar Claes
    Hej Claes,
    Väldigt tråkigt att höra en sådan kommentar trots att vi tog det och åtgärdade problemet. Sedan var det bevisat att vi inte var orsaken till skadan.
    Detta togs ändå på goodwill från vår sida men det var tydligen inte bra nog.

Med Vänlig Hälsning
    Mekonomen Edsberg Häggvik
    2018-08-23 Claes svarar Youcef A
    Nu tror jag inte jag förstår vad Youcef skriver. Jag hämtade bilen igår med stora oljiga handavtryck på flera ställen på lacken. Jag har inte fått någon Goodwill där, så jag förstår inte vad du menar med "Detta togs ändå med goodwill..." Misstänker att det gäller någon annan bil inte min. Är det kanske fler som fått lacken förstörd av er och klagat?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Lars Christer Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Snabbt enkelt profisionellt. Inga problem någon av gångerna jag lämnat in bilen. Läs mer
  • Bahram A skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Effektiv och punktlig Läs mer
  • Anna Gabriella F skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Snabba. Trevliga. Bytte generator.
    Ps. Om ni vill få återkoppling på detta sätt jan ni inte kräva att vi ska skriva hela 30 tecken! :) Läs mer
  • Christer Roy Sigvard D skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Köpte en service på bilen, blev bra bemött och har inget att klaga på. Läs mer
  • Lena Christina S
    Lena Christina S skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Snabb service. Mycket bra bemötande. Trevlig personal och löste problemet. Mycket nöjd! Läs mer
  • Joel Simon F
    Joel Simon F skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Gick relativt bra. Fick lånebil för att lösa logistiken när de bytte spindelled under dagen.

Såg på kvittot att de skrivit att jag hade 'eget material' dvs köpt spindelleden någon annanstans, trots att jag köpt den i butiken på samma Mekonomen, kort tid innan verkstadstiden. Är detta för att slippa längre garantiperiod kanske? Läs mer
    2018-08-15 Youcef A svarar Joel Simon F
    Hej,
    Kul att det gick bra.
    Det kan vara förvirrande för kunder jag vet. Trots att det ligger i samma lokal så är det två olika företag. Ni har exakt samma garanti dock så är det butiken som ansvarar för garantin i detta fall då den är köpt där och inte via verkstaden.
    Inget konstigt bara ren juridik :)
    Med vänlig hälsning
    Mekonomen Bilverkstad Häggvik
  • Carl Håkan L skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Fjädrar fram.
    Bra mottagande i både butik och verkstad och lätt att boka tid. Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Felsökning och reparation klar samma dag, snabbt jobbat och bra bemötande.
    Rekommenderas varmt+++++++ Läs mer
  • Relita Industri & Skadeservice R skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    lätt att få tag på, gör de som dom ska , prismässigt ok Läs mer
  • Karin Märta Elisa T skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Bra bemötande. Lämnade in bilen med ej fungerande AC, fick tillbaka den med ej fungerande AC , men nästan 4tusen fattigare. Lämnade in bilen igen och fick tillbaka den med AC som fungerade , utan någon merkostnad . 👍 Läs mer
  • Marie Kristina F skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Trevligt och professionellt bemötande när jag bad om offert på kommande reparationer av bilen. Började med byte av tändstift och jag är mycket nöjd! Återkommer gärna hit då även priserna är moderata. Läs mer
  • Mervi Marjaana S skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Trevligt bemötande, snabbt byte av generatorn. Med andra ord: Ingen krångel! 😄 Läs mer
  • Johan Karl-mikael Veli O skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Byte av ett låshus i bakluckan.
    Allt gick smidigt och mycket bra service och bemötande från första kontakt tills bilen var klar! Läs mer
  • Fredrik Martin S skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Service.
    Det blev dyrare och vi fick vänta längre ön sagt och ringa flera gånger för att få klarhet i läget. Läs mer
  • Lars Johan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Lämnade in bilen för att åtgärda avgassystemet. Det gick enkelt att boka tid, snabbt utfört och trevligt bemötande. Vad jag gillar är Mekonomens förmåga att bedömma insats (typ av rep) i förhållande till typ av bil (ålder skick etc). De föreslår ekonomiskt vettiga alternativ (ingen över debitering). Upplevs som en ärliig leverantör. Läs mer
  • John Mauritz G skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Bokning o genomförandet av kamremsbyte gick bra. Läs mer
  • Maria Elenor Joha B skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Vi fick vår luftkonditionering lagad mitt under semesterperioden. Då märkesverkstäderna inte visade något större intresse för att lösa vårt besvär ställde alla inblandade på mekonomen upp till 100%. Jag kan varmt rekommendera Mekonomen i Sollentuna. Läs mer
  • Dan H
    Dan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Byte vattenpump.
    Lite väl dyrt men man höll sig till sagt pris. Läs mer
  • Dargham Javad Kad A skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Personalen var trevliga och duktiga jag var mycket nöjd med servicen Läs mer
  • Madelaine Elisabeth B skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    10000milaservice. Blev bra bemött, fick tydlig info om vad som behövde göras. Fick slut nedskrivet också. Läs mer
  • Eva Carina H skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Bra serviceservice, kunnig personal, tydliga prisuppgifter och alltid trevligt bemötande. En verkstad som jag varmt rekommenderar. Läs mer
  • Bengt Jhonny E skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Trevlig säljare o snabb hantering Läs mer
  • Sven Allan Tord C skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Fantastisk service och otroligt bra mottagande. Stort tack! Läs mer
  • Per Anders Bernt T skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Till bra hjälp när tiden var knapp.
    Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • Charlotte-sofi Marga A
    Charlotte-sofi Marga A skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Schysst och vänlig personal och bra pris. Jag är nöjd Läs mer
  • Paul W skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik
    Acc fungerade inte, en snabb och korrekt bedömning av mekaniker löstes och åtgärdas. Läs mer

Kuskvägen 2, 191 62 Sollentuna