Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB

Dalhemsvägen 45, 141 46 Huddinge — Visa karta

Här hos oss på Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB (MBV Huddinge) servas och repareras bilar av alla märken, nya som gamla. Eftersom alla Mekonomenverkstäder alltid använder originalreservdelar och följer biltillverkarens servicerekommendationer, gäller din nybilsgaranti. Din servicebok stämplas med MBV Huddinge vilket ger dig trygghet och ett varaktigt värde på din bil. Dessutom får du hela 3 års garanti på reservdelarna och 1 års vägassistans när du servar bilen hos Mekonomen.

Målet är att du ska känna dig trygg och nöjd med din bil. Låt oss ta hand om det tekniska, så kan du fokusera på att köra!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 119 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB

• 2020-06-01

Eva Katarina N skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Mycket trevligt bemötande vid inlämning av släp för reparation och släckning av tvåa hos bilbesiktningen. Fick också tips på lokalt företag som säljer reservdelar. Läs mer
  • 2020-05-27

Lars Johan J skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Väldigt trevlig och kunnig personal, men känns ofta ovanligt dyrt och de priser man får genom att boka på nätet skiljer sig oftast väldigt mycket jämfört med slutfakturan.
    Köpte service + lampbyten och i samband med detta rådde de även mig att byta fläktrem. Läs mer
  • 2020-05-20

Schindler H skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Väldigt proffsiga och tillmötesgående:) Läs mer
  • 2020-05-15

Mikael F skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Trevligt bemötande, och en känsla av att de bryr sig om mig som kund. Läs mer
  • 2020-05-15

Maria Ingegerd Kris B skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Trevligt, proffsigt bemötande. Service med det lilla extra. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-05-14

Shine T skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    My car lock got stuck and went there to open. They opened the lock for me by lowering the back window somehow but they didnt fixed the lock and charged me like 1350 krons for just opening the door. But am happy that they are donating the money for children who are suffering from cancer. When i came to know this, i felt like even if they charging more, they are doing something good. Thats why i have gave 5 stars. Läs mer
  • 2020-05-14

Mp E skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Bästa verkstadens trevlig och glad personal! Läs mer
  • 2020-05-13

Lina Katarina L skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Fantastik och snabb service med trevlig personal. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-06

Per S skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Trevligt bemötande och värdefull information om bilen ,som kan bli användbar i framtiden.
    Mvh Per Stelander Läs mer
  • 2020-05-06

Eva Kristina J skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Trevlig personal som gör att man alltid känner sig välkommen och speciell som kund. Läs mer
  • 2020-05-04

Frida Karolina B skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Mycket trevlig personal. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-01

Andreas F skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Däcksbyte o service. Alltid trevliga och snabba! Möjligen kunde ni ha föreslagit tvätt av fälgarna. Men ändå mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-04-30

Pia Margaretha J skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Löjligt att tvingas skriva nått är min åsikt Läs mer
  • 2020-04-29

Tommy Å skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Hjulbyte och vinter förvaringe Läs mer
  • Liliann Evelina A

2020-04-28

Liliann Evelina A skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Säger bara WOW , ringde in måndag morgon dem tog emot mig 40 minuter efter mitt första samtal . Fast dem hade ganska fullbokat så löste det mitt bekymmer inom 24 timmar , på det fick jag hyra en jätte fräsch lånebil . Kommer i fortsättningen alltid att komma till er , snabbt, smidigt och enkelt var det och ni va så tillmötesgående :) ska rekommendera er till mina närmaste Läs mer
  • 2020-04-28

Karin Ulla-britt P skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Mkt bra bemötande och service Läs mer
  • 2020-04-25

Sten Tomas L skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Fick tid snabbt och allt gick smidigt. Läs mer
  • 2020-04-24

Tony Juhani J skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Mkt trevligt bemötande och seriös beskrivning av åtgärder. Läs mer
  • 2020-04-23

Ola Fredrik C skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Lämnade serviceintresse på hemsidan och blev uppringd dagen efter med förslag på servicepunkter och offert.
    Nöjd överlag med hela upplevelsen. Läs mer
  • 2020-04-23

Eva Elisabeth D skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Det var fel i planeringen vilket hade kunnat ställa till det rejält för mig under dagen. Men personalen på plats löste det blixtsnabbt och utan krångel för mig situationen. Mycket proffsigt! Läs mer
  • 2020-04-22

Jennifer G skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Bilen läckte bromsvätska, skulle behöva betala 12000 för reparation (då också inräknat hämta&lämna-service samt felsökning), jag sa nej, då sa de att de kunde reparera den såpass att den rullade ett tag till för 6000, jag sa nej, sen blev jag uppringd för att de ville köpa bilen för 4000(jag skulle fortfarande betala 2000 så jag skulle få 2000 i handen) med motiveringen att sådana bilar säljs för ca 10000 på marknaden. Det märkliga är att jag har kollat runt lite själv och hade jag inte haft reparationer på 10000 kvar så kunde jag sälja den för mycket mer än 10000, vilket gör 4000 till en jävligt dålig affär. Känns som att de försöker lura en. Läs mer
  • 2020-04-21

Per Anders Sven L skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Snabbt och med profession. Trevligt bemötande! Läs mer
  • 2020-04-20

Engboms N skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Bytte till sommardäck. Fick en tid samma dag. Arbetet utfördes snabbt medans jag väntade.
    Väldigt trevlig personal.🙂 Läs mer
  • 2020-04-19

Eva Mariann L skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Vi bytte till sommardäck.
    10 000mils service.
    Smidigt och mycket bra! Läs mer
  • 2020-04-18

Louise Sofia H skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Beställde service, var smidigt att boka på hemsidan, bra bemötande väl där och servicen utförd på utsatt tid Läs mer
  • 2020-04-16

Axel Emanuel R skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Fantastik personal! Professionella, ärliga och genuint trevliga. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-04-15

Sven Henry R skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Alltid bra service och bra bemötande Läs mer
  • 2020-04-14

Stig Rune E skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Allt är var riktigt bra, men vid betalning och hämtning av bilen
    tycker att ansamling av kunder
    i det lilla utrymmet vid kunddisken var för många (4) vid tillfället, inte bra i virustider
    Annars bästa betyg
    Låt kön vara på utanför Läs mer
  • 2020-04-12

Mehri A skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Byte av bromsbelägg.

Snabb och intresserad service.
    Fick tag i delar trots dåliga odds.
    Ställde upp snabbt med bytet.

Har höga förväntningar sedan tidigare och de infriades Läs mer
  • 2020-04-11

Anna Karolina E skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Lagade lås i dörr. Tydlig info. Höll överenskommet pris. Trevligt bemötande. Snabb leverans. Läs mer

Beauty J skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    proffsigt jobb / vänligt bemötande Läs mer

Annelie Maria J skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Köp av 4 nya däck. Vänlig personal bra bemötande god service. Läs mer

Hans Christer H skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Däckbytet gick snabbt och personalen är trevlig. Läs mer

Carina Margaretha N skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Korrekt trevligt bemötande vid däckbyte och däckförvaring. Läs mer
  • Gino H

2020-03-30

Gino H skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Jag ville ha spindelleden på vänstersida (som jag hade köpt dagen innan) bytt på min Saab, som jag fått en tvåa på besiktningen.
    Sen även en tryckning av kylsystemet för att hitta en läcka.
    Läckan hittades.
    Även att åka till besiktningen och släcka tvåan som bilen fått.

När jag kom till verkstaden, och frågade om dom hade tid, så hade dom tid att byta spindelleden. Vilket gladde mig.
    Sen ringer kundmottagaren, och säger att en av blinkerslamporna behöver bytas, jag sa ja, för jag trodde den slutat fungera.
    Jag berättade att jag har lampor i förvaringen under bagageutrymmets golv.
    Jag fick höra att dom inte hade hittat lampan, senare. Sen visades det sig att dom bytt båda blinkerslamporna??
    Jag kommer för att hämta ut bilen, glad att det var lagat, trodde jag....
    Jag betalar 4206kr, åker iväg hemåt då helt plötsligt ratten lägger sig åt vänster, och EJ som det var när jag lämnade in min bil.
    Jag ringer verkstaden direkt när detta hände, och frågade vad dom gjort med styrningen?
    Han sa att dom bytt spindelleden, eftersom jag jobbar i närheten av verkstaden, så sa jag att dom får fixa detta. En framvagnsinställningen gäller då.
    Jag får en ny tid dagen efter, bra.
    Kommer dit lämnar in bilen igen.
    Senare på dagen får jag ett meddelande att det kommer och kosta ytterligare 1.500kr för att åtgärda detta, att ratten lutar åt vänster. Jag ringer upp och verkstaden
    kundmottagaren säger att dom kollat bilen igen. Och säger att dom gjort allt rätt.

Då undrar jag varför ratten lutar åt vänster vilket den absolut inte gjorde när jag lämnade in bilen. Då säger mottagaren, att han inte kan veta om den stod rakt när jag lämnade in den. Det har han rätt ifråga.
    Men om ratten stod snett vid inlämning, och jag kört med det innan, och hade varit van vid det, varför skulle jag då påpeka att det var fel annars.

Jag blir upprörd och arg vi pratar fram och tillbaks för att dom inte tänker göra nåt åt rattens snedhet, om jag inte betalar ytterligare 1500kr dels för att det är rostiga styrstag??? Dom kan gå sönder, om dom gör nåt åt det, finns det nån bil som har ett par år nacken som inte har rostiga styrstag??

Jag hämtar bilen senare på dagen, fly förbannad, jag är för arg att prata med kundmottagaren, det står även en kvinna bakom disken, vet ej vem det är, jag får nyckeln till bilen. Jag hör kvinnan hånfullt säga Hej då.

Min förväntning var att få tillbaka min bil, som den var med rak ratt och en ny spindelled. Så blev det ju inte
    Jag känner mig så besviken, och grundlurad. 4206kr
    Finns inte chans i universum att jag kommer att rekommendera denna verkstad, till någon.
    Måtte inte alla Mekonomen verkstäder vara på detta sätt mot sina kunder. För då lär ni inte ha några kvar.

Sammanfattning: Stäng igen verkstan, och börja sälja tulpaner på Hötorget istället. Läs mer
  • Daniel L

2020-03-28

Daniel L skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Kom in med,ä min bil med en bärgare tidigt på morgonen utan att ha bokat tid och fick den hjälp jag behövde. Kunde hämta bilen dagen efter och jag var jätte nöjd om vi bortser från prislappen :) Läs mer
  • 2020-03-27

Bengt Gösta H skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Skifte av vinterdäck till sommar däck.
    Jag blev mottagen på trevligt sätt!
    Jag fick också reda på att bromskivorna
    behöver bytas i höst.
    Bra! då kan jag planera i god tid för nästa
    besök. Läs mer
  • Elin Kristina L

2020-01-24

Elin Kristina L skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Tack för proffsig och trevlig service! Ni ordnade på bästa sätt så att vår bil blev körbar igen. Vi är mycket nöjda och tacksamma. Läs mer
  • Lotta F

2018-03-20

Lotta F skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Bra och snabb service! Fick snabb hjälp med min bil trots att jag inte bokat tid. Kommer lätt komma tillbaks Läs mer
  • Mari B

2018-03-09

Mari B skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Mekonomen tar extra betalt för extra undersökningar m m så där kostade byte av broms-oket dryga 4200 kr vilket är mycket dyrare om man jämför. Det gäller att kolla runt före. Läs mer
  • Fredrik S

2017-09-03

Fredrik S skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Bra service och fint bemötande. Ficklåne bil under tiden bilen fixades. Kommer tillbaka till denna verkstad. Läs mer
  • Ulf M

2017-01-05

Ulf M skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Lätt att komma i kontakt med, trevlig och hjälpsam personal, tydligt och lättöverskådligt serviceschema. Och mest av allt överraskades jag av att de uppmärksammat ett emellanåt återkommande fel som inte Skodaåterförsäljaren lyckats upptäcka trots upprepade påpekanden. Läs mer
  • 2016-09-26

Ingela J skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Kompetent AC-felsökning, snabb service. Bra bemötande. Läs mer
  • 2016-09-24

Cecilia B skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Snabbt att få tid och inga speciella problem vad jag vet. Men varför ska man skriva 30 tecken? Läs mer
  • 2016-09-22

Stig F skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Bra tillmötes gående, har det mesta hemma
    Personalen är väl utbildad och vet vad pratar om Läs mer
  • 2016-09-22

Ulf B skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Jag tycker personalen var mycket trevlig och hjälpsam! Jag är nöjd med bemötandet och reparationen av mitt fordon. Läs mer
  • 2016-09-14

Karin H skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Trevligt bemötande och bra service. Läs mer
  • 2016-09-14

Sofia K skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Toppen verkstad, snabba, trevliga, stort plus för låne bil. Läs mer
  • 2016-09-12

John E skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Pålitliga, kunniga och bra service
    Mycket nöjd Läs mer
  • Magnus B

2016-09-12

Magnus B skrev om Mekonomen Bilverkstad i Huddinge AB
    Snabb diagnos av fel och utförd reparation samma dag. Billigare än min förväntning. Läs mer

Dalhemsvägen 45, 141 46 Huddinge