Alla kategorier Bilverkstad Skåne Malmö Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Katrinelund

Mekonomen Bilverkstad Katrinelund

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Celsiusgatan 38A, 212 14 Malmö — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Katrinelund! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 611 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund

• Bojan P
    Bojan P skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    De va inte som jag har tänkt mig, allt va lite slarvigt och jag fick böte när jag lämnade bilen. Läs mer
  • Kustbevakningen R
    Kustbevakningen R skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Byte av topplockspackning.
    Mycket bra bemötande.
    Överträffade förväntningarna.
    Snabbt, proffsigt och bra pris Läs mer
  • Lars Gunnar W
    Lars Gunnar W skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    rekommenderar. Läs mer
  • Joyce Ann-britt B
    Joyce Ann-britt B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Får alltid bästa service hos Meconomen alltid lika vänlig personal som gör vad dom kan så man får det bästa möjliga. Läs mer
  • Ivica S
    Ivica S skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    mycket bra. bra service.närra till min bostad, punktliga, biliga, Läs mer
  • Erik Axel Z
    Erik Axel Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Duktiga och snabba till ett bra pris! Kommer tillbaka med den andra bilen inom kort! Läs mer
  • Åsa Helene H
    Åsa Helene H skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bästa verkstaden. Trevligt bemötande, snabb hjälp och bra service. Läs mer
  • Anna-carin Linnéa T S
    Anna-carin Linnéa T S skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bemötande jag var nog inte så önskvärd
    Ringde och beställde tid OK.De felsökte 2 dagar senare ? Sa att det nog var kamkedjan. Skulle kosta ca 50.000 att laga skulle kolla priset närmare.Återkom senare nu var det 25.000 men de hade sett på besiktningen att bromsarna bak låg ann
    Detta skulle tillkomma till priset 🤔 Jag sa gör jobbet när är det klart ? Om en vecka sa de ?? Kom dit en vecka senare jobbet klart. Fick mig påtalat att kamkedjan gick ofta sönder och WW s reservdelar var dåliga?😓? Men det var bara att laga igen.Räkna den håller halva utlovad tid ? Pris 11400 . De verkade inte ha fasta priser!!!!! Sen behövde vi inte vara mer än en som hämta bilen ? Jag hade mina 2 pojkar med eftersom jag nyligen bytt båda knäna och inte kan köra just nu.Dessa gossar är 35 resp 32 år och välanpassade i samhället . De har jobb hus och barn de hänger inte i gardiner och lever runt på verkstäder. Men de stod tysta innanför dörren och vänta. Jag lovar denna firma ska slippa min bil fler gånger.
    Anna-Carin Svensson bil Skoda DSZ942 fd kund 21892 Läs mer
  • Kerstin Marja Hedvig C
    Kerstin Marja Hedvig C skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Fick själv ringa upp efter 1 vecka för att fråga om de börjat att se på bilen.
    De var lösningsfokuserade och bra på bemötandet men tyvärr överarbetade och få personal. Läs mer
  • Zlatko D
    Zlatko D skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Trevligt bemötande, bra info om vad felet kan vara ,bra felsökning som resulterade till en lagning som jag var mycket nöjd med.
    Nöjd med resultatet.. Läs mer
  • Izet O
    Izet O skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Roffsigt bemötande. Bejälplig personal och bra service Läs mer
  • Dan Andreas I
    Dan Andreas I skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Proffsigt, effektivt, snabbt och framför allt prisvärt. Precis som förväntat. Läs mer
  • Linda Maria B
    Linda Maria B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Fick snabb och proffsig hjälp. Läs mer
  • Helene H
    Helene H skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Vilken service!
    Kommer in för att boka tid, dom tar in bilen direkt och ber mig komma tillbaka en stund senare. När jag hämtar bilen har man gjort mer än jag förväntade mig. Dessutom besiktad och klar.
    Mycket trevligt bemötande.
    Tack Tomas för hjälpen.

Den lilla röda Citroënen.... Läs mer
  • George I
    George I skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Hej
    Det här är den bästa Mekonomen någonsin. Duktiga killar och ärliga bilmekaniker.
    Skulle det kosta mindre än det ursprungliga lösningen så tvekar de inte att säga det.
    Ärligheten varar längst.
    Tack killar. Läs mer
  • Adrian D
    Adrian D skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra bemötande och fixat bilen samma dag.

Med vänlig hälsning

adrian Läs mer
  • Markus Juhani V
    Markus Juhani V skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Kan inte klaga på nåt, lämnade in min bil strax efter dom öppnat och fick tillbaka den runt lunch precis som utlovat. Fick ett bra bemötande och ett bra pris på min service. Läs mer
  • Nikolay B
    Nikolay B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra. Trevlig personal. Fick allting förklarat. Läs mer
  • Barbro A
    Barbro A skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Service 9000mil
    Bokades via nätet
    Vid avlämnande lovades ett sms när arbetet var klart men det kom ej! Läs mer
  • Annika Birgitta J
    Annika Birgitta J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Trevligt och hjälpsamt bemötande av er personal. Läs mer
  • Leida Elisabet S
    Leida Elisabet S skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Problem med skrapande ljud när jag bromsade + service (oljebyte)
    Jag fick snabb hjälp. Mycket trevlig och hjälpsam personal.
    Kommer att anlita er i fortsättningen. Läs mer
  • Ebba Anette B
    Ebba Anette B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket profesionel service station
    Trevlig personal
    Gott kund bemötande Läs mer
  • Brigitte Waltraut G
    Brigitte Waltraut G skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket trevligt bemötande och smidiig öveenskommelse. Kommer själv att köra enbart till Mekonomen i framtiden om jag få problem med min bil eller vid vanlig service. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Klas Daniel O
    Klas Daniel O skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Svårighet med kontakt och online bokning uppvägdes av ett väldigt trevligt bemötande på Bilverkstad Katrinelund. Förstaklassig service och undersökningar som inte lämnat några klagomål. Läs mer
  • Maud Eva Malin J
    Maud Eva Malin J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bytte hjullager och ABS givare på min bil. Väldigt trevligt bemötande och snabb hantering. Fick bra information hela vägen igenom. Läs mer
  • Bengt Göran F
    Bengt Göran F skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra och fint bemötande. Snabbt och väl utfört arbete. Dessutom fick jag bilen besiktigad utan att ens ha bett om det. Mycket nöjd! Läs mer
  • David Andreas Roine F
    David Andreas Roine F skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Dddddddddddddddddddddddddddffffffdffddfffff Läs mer
  • Jan Thomas L
    Jan Thomas L skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra bemötande. I övrigt katastrof.
    Skulle byta stördämpare fram. Efter bytet lös ABS/TRAC
    Dessutom var hjulinställningen helt fel, trots jag kollat cs 6 mån innan.
    Upplyste om detta men inte fått svar än.
    Med vänlig hälsning,
    Jan Ljungkvist Läs mer
  • Maths Ulf G
    Maths Ulf G skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Tydlig kommuniktation och klara besked. Trevligt bemötande och en korrekt prisuppgift. Snabb leverans och löpande återkoppling. Läs mer
  • Michael Radu P
    Michael Radu P skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Gott och proffesionellt bemötande,,service av mycket bra kvalitet,snabbt och effektivt. Läs mer
  • Emma Maria B J
    Emma Maria B J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Fick hjälp med att ta reda på varför min bil inte ville starta och varför en lampa börjat lysa, dåligt batteri. Proffsiga och väldigt hjälpsamma, från början till slut! Inga krussiduller utan raka och informativa. Levererade snabb service med glimten i ögat. Rekomenderar dem gärna och kommer komma tillbaka. Läs mer
  • Alain C
    Alain C skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Lämnade in min bil för att byta stötdämpare fram. Efter byte lös ABS o Trac lampor. Samt var ratten sned/hjulinställning påverkad. Läs mer
  • Grönlunds Yrkesutbildningar Ab
    Grönlunds Yrkesutbildningar Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra bemötande och bra kundfokus. Läs mer
  • Leif Ingvar N
    Leif Ingvar N skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket trevligt bemötande. Hade bilen inlämnad för felsökning, fick varning om att det kunde tillkomma extra kostnader för "följdfel" redan vid inskrivning . Läs mer
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Har varit en trogen kund i många år men det kom sedan fram att de ljuger om fel på bilen för att tjäna mer pengar. Har dubbelkollat med besiktning och andra verkstäder så har torrt på fötterna. Lämnade också in en fungerande bil gång men fick tillbaka en obrukbar. Fick själv stå för hela kostnaden på annat håll för att de skyllde ifrån sig. Köpte anledningen då, men har nu förstått att jag blivit lurad. Jag skulle tänka till en gång extra innan jag lämnade in bilen här. Läs mer
  • Per-erik Gunnar R
    Per-erik Gunnar R skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra service och ett bra kund bemötande 😎 Läs mer
  • Björn Håkan J
    Björn Håkan J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Detta är en utmärkt verkstad som jag alltid använder. Mycket mer prisvärd än märkesverkstaden och lättare att få tider. Läs mer
  • Jenny Maria B
    Jenny Maria B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra service, trevligt och proffsigt bemötande! Läs mer
  • Bo Peter W
    Bo Peter W skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Schysst bemötande trots att jag inte var speciellt insatt i detaljerna kring det som behövde repareras. Läs mer
  • Ivan F
    Ivan F skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket trevligt bemötande.
    Jag fick förklarat vad felen var och vad det kostar att åtgärda.
    Felen snabbt åtgärdade .

Har fått hjälp med bromsar (byte av skivor och klotsar fram + dörrlås) denna gången

Min upplevelse hos Mekonomen är mycket positiva. Läs mer
  • Sven-ingvar Einar H
    Sven-ingvar Einar H skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bokning och reparationen fungerade utan problem.
    Blev uppringd på förmiddagen då dom berättade om felet, när bilen beräknades vara klar och vad det skulle kosta.
    Jag fick senare på eftermiddagen ett sms om att bilen var klar och vad det kostade totalt.
    När jag senare hämta bilen så fick jag även se delen som dom bytte och en förklaring på varför felet hade uppstått.

Mycket nöjd med trevlig personal och bra bemötande!!! Läs mer
  • Teodor Robert J
    Teodor Robert J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra bemötande, bra återkoppling. Det kändes som att de gjorde allt de kunde göra för mig! Läs mer
    2018-01-12 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Teodor Robert J
    Riktigt kul att höra!
    Vi försöker alltid att göra allt för att ge en god service
  • Alicja Maria F
    Alicja Maria F skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra service. Rent och bra jobbat. Läs mer
  • Christina Marie W
    Christina Marie W skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Att ni är Trevliga mot Kunden på Mekonomen ju ! Och jag upptäckte sedan att allt behöver inte vara dyrt fast dom flesta Bil service är ju ganska dyra ju ? Så det är bra att det finns i alla fall ett ställe som inte är för dyrt ! Ochdrr kan vara kanske beror på vad man lagar på Bilen förstås Hälsningar eran nya Kund har ej låg åt Bilar för för ut! Toppen bra betyg får ni utav mig jag sätter 5 Getingar efter er @ Hälsningar Christina *******************
    Men jag behöver folkets hjälp Och vill vara anonym jag tycker folk pratar för mycket dkiy bakom min rygg hyrvkommer det sig? Kan nån inte be dom sluta och någon grupp får sätta stopp för sådant och Sd än är det någon försöker Sätta dit mig för jag är den som betalar för mig vad menar någon där ute att göra så i mig npgon som inte stör någon? Vem är det som har satte i gång alltid detta bör man kunna rida ut innan en olycka händer ? Hallå ni har ju med folk att göra ju hjälp mig ur detta bör kunna rå reda på varför? Oavsett vem Hälsningar från eran Kund ?
    Och jag trodde detta sms var också något mystisk med än att Leva !
    2018 01 19 Från Kunden Christina
    ursäkta om jag frågar om? 😈 Läs mer
  • Micael G
    Micael G skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket nöjd med allt. Lånebilen framkörd, bra pris och inga konstigheter! Läs mer
  • Anna-lena M
    Anna-lena M skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Gott bemötande hela vägen från bokning via telefon till hämtning av min bil efter utförd service.

Den prisuppgift jag fick vid bokning av bilservicen hölls exakt på kronan vid betalningen. Läs mer
  • Karin Annika S
    Karin Annika S skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Hej! Har nyligen fått min bil reparerad. Bensinrör som skulle bytas o bilen skulle ombesiktigas. Mycket vänligt bemötande o kostnaderna blev lägre än det föreslagna o det är är man ju inte van vid!!! Läs mer
  • Bodirekt M
    Bodirekt M skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Jag använde dem för första gången i dec och blev imponerad och kommer i fortsättningen använda dem. Det blev till och med billigare än prisuppgiften jag fick innan samt de har en väldigt god social kompetens Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Snabb korrekt och vänlig service till ett pris som var rejält under Mechanums erbjudande. Läs mer
    2018-01-12 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Andreas B
    Tack!
    Vi jobbar för fullt för att kunna ge en bred och bra service till humana priser genom att ha en slimmad och effektiv organisation.
  • Lina Cecilia G
    Lina Cecilia G skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Superbra service! Mekonomen Katrinelund hittade vad som strulade med vår bil direkt (har lämnat in den hos en annan verkstad innan som inte hittade felet) och åtgärdade det för en rimlig kostnad. Läs mer

Celsiusgatan 38A, 212 14 Malmö