Alla kategorier Bilverkstad Skåne Malmö Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Katrinelund

Mekonomen Bilverkstad Katrinelund

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Celsiusgatan 38A, 212 14 Malmö — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Katrinelund! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 582 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund

• Michael Radu P
    Michael Radu P skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Gott och proffesionellt bemötande,,service av mycket bra kvalitet,snabbt och effektivt. Läs mer
  • Emma Maria B J
    Emma Maria B J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Fick hjälp med att ta reda på varför min bil inte ville starta och varför en lampa börjat lysa, dåligt batteri. Proffsiga och väldigt hjälpsamma, från början till slut! Inga krussiduller utan raka och informativa. Levererade snabb service med glimten i ögat. Rekomenderar dem gärna och kommer komma tillbaka. Läs mer
  • Alain C
    Alain C skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Lämnade in min bil för att byta stötdämpare fram. Efter byte lös ABS o Trac lampor. Samt var ratten sned/hjulinställning påverkad. Läs mer
  • Grönlunds Yrkesutbildningar Ab
    Grönlunds Yrkesutbildningar Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra bemötande och bra kundfokus. Läs mer
  • Leif Ingvar N
    Leif Ingvar N skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket trevligt bemötande. Hade bilen inlämnad för felsökning, fick varning om att det kunde tillkomma extra kostnader för "följdfel" redan vid inskrivning . Läs mer
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Har varit en trogen kund i många år men det kom sedan fram att de ljuger om fel på bilen för att tjäna mer pengar. Har dubbelkollat med besiktning och andra verkstäder så har torrt på fötterna. Lämnade också in en fungerande bil gång men fick tillbaka en obrukbar. Fick själv stå för hela kostnaden på annat håll för att de skyllde ifrån sig. Köpte anledningen då, men har nu förstått att jag blivit lurad. Jag skulle tänka till en gång extra innan jag lämnade in bilen här. Läs mer
  • Per-erik Gunnar R
    Per-erik Gunnar R skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra service och ett bra kund bemötande 😎 Läs mer
  • Björn Håkan J
    Björn Håkan J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Detta är en utmärkt verkstad som jag alltid använder. Mycket mer prisvärd än märkesverkstaden och lättare att få tider. Läs mer
  • Jenny Maria B
    Jenny Maria B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra service, trevligt och proffsigt bemötande! Läs mer
  • Bo Peter W
    Bo Peter W skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Schysst bemötande trots att jag inte var speciellt insatt i detaljerna kring det som behövde repareras. Läs mer
  • Ivan F
    Ivan F skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket trevligt bemötande.
    Jag fick förklarat vad felen var och vad det kostar att åtgärda.
    Felen snabbt åtgärdade .

Har fått hjälp med bromsar (byte av skivor och klotsar fram + dörrlås) denna gången

Min upplevelse hos Mekonomen är mycket positiva. Läs mer
  • Sven-ingvar Einar H
    Sven-ingvar Einar H skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bokning och reparationen fungerade utan problem.
    Blev uppringd på förmiddagen då dom berättade om felet, när bilen beräknades vara klar och vad det skulle kosta.
    Jag fick senare på eftermiddagen ett sms om att bilen var klar och vad det kostade totalt.
    När jag senare hämta bilen så fick jag även se delen som dom bytte och en förklaring på varför felet hade uppstått.

Mycket nöjd med trevlig personal och bra bemötande!!! Läs mer
  • Teodor Robert J
    Teodor Robert J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra bemötande, bra återkoppling. Det kändes som att de gjorde allt de kunde göra för mig! Läs mer
    2018-01-12 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Teodor Robert J
    Riktigt kul att höra!
    Vi försöker alltid att göra allt för att ge en god service
  • Alicja Maria F
    Alicja Maria F skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra service. Rent och bra jobbat. Läs mer
  • Christina Marie W
    Christina Marie W skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Att ni är Trevliga mot Kunden på Mekonomen ju ! Och jag upptäckte sedan att allt behöver inte vara dyrt fast dom flesta Bil service är ju ganska dyra ju ? Så det är bra att det finns i alla fall ett ställe som inte är för dyrt ! Ochdrr kan vara kanske beror på vad man lagar på Bilen förstås Hälsningar eran nya Kund har ej låg åt Bilar för för ut! Toppen bra betyg får ni utav mig jag sätter 5 Getingar efter er @ Hälsningar Christina *******************
    Men jag behöver folkets hjälp Och vill vara anonym jag tycker folk pratar för mycket dkiy bakom min rygg hyrvkommer det sig? Kan nån inte be dom sluta och någon grupp får sätta stopp för sådant och Sd än är det någon försöker Sätta dit mig för jag är den som betalar för mig vad menar någon där ute att göra så i mig npgon som inte stör någon? Vem är det som har satte i gång alltid detta bör man kunna rida ut innan en olycka händer ? Hallå ni har ju med folk att göra ju hjälp mig ur detta bör kunna rå reda på varför? Oavsett vem Hälsningar från eran Kund ?
    Och jag trodde detta sms var också något mystisk med än att Leva !
    2018 01 19 Från Kunden Christina
    ursäkta om jag frågar om? 😈 Läs mer
  • Micael G
    Micael G skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket nöjd med allt. Lånebilen framkörd, bra pris och inga konstigheter! Läs mer
  • Anna-lena M
    Anna-lena M skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Gott bemötande hela vägen från bokning via telefon till hämtning av min bil efter utförd service.

Den prisuppgift jag fick vid bokning av bilservicen hölls exakt på kronan vid betalningen. Läs mer
  • Karin Annika S
    Karin Annika S skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Hej! Har nyligen fått min bil reparerad. Bensinrör som skulle bytas o bilen skulle ombesiktigas. Mycket vänligt bemötande o kostnaderna blev lägre än det föreslagna o det är är man ju inte van vid!!! Läs mer
  • Bodirekt M
    Bodirekt M skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Jag använde dem för första gången i dec och blev imponerad och kommer i fortsättningen använda dem. Det blev till och med billigare än prisuppgiften jag fick innan samt de har en väldigt god social kompetens Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Snabb korrekt och vänlig service till ett pris som var rejält under Mechanums erbjudande. Läs mer
    2018-01-12 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Andreas B
    Tack!
    Vi jobbar för fullt för att kunna ge en bred och bra service till humana priser genom att ha en slimmad och effektiv organisation.
  • Lina Cecilia G
    Lina Cecilia G skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Superbra service! Mekonomen Katrinelund hittade vad som strulade med vår bil direkt (har lämnat in den hos en annan verkstad innan som inte hittade felet) och åtgärdade det för en rimlig kostnad. Läs mer
  • Matti Johan Sigfrid G
    Matti Johan Sigfrid G skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Fick ett bra bemötande när jag besökte verkstaden Läs mer
  • Per Stefan Fredrik L
    Per Stefan Fredrik L skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Vi har fått fin service med flera olika lagningar. Läs mer
  • Ulf Axel E
    Ulf Axel E skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Fick bra hjälp när alla andra verkstäder hade stängt Läs mer
  • Bengt Sixten E
    Bengt Sixten E skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra service och klar i utsatt tid. Kunnig personal Läs mer
  • Bo-anders Ingemar A
    Bo-anders Ingemar A skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Trevlig besök. Bra hjälp av killarna i verkstaden Läs mer
  • Paul C
    Paul C skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bytade bromsklossar , jag blev bemött på ett mycket trevligt sätt av en glad personal Läs mer
  • Victor A
    Victor A skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra mottagande och väl utfört service Läs mer
  • Stig Jonas Martin N
    Stig Jonas Martin N skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Fantastisk kundorienterad personal och snabb service Läs mer
  • Nina Pernilla K
    Nina Pernilla K skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Byte av bromsar
    Mycket nöjd
    Kunnig personal Läs mer
  • Gert Roland S
    Gert Roland S skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra bemötande och punktlig personal. Servicen blev utförd till belåtenhet Läs mer
  • Anders Patrik N
    Anders Patrik N skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Trevliga att prsta med!
    Dock fick jag höra att jag skulle köpaen riktig bil och inte en chevrolet....fick ju bara hålla med!
    Min avtagbara dragkrok satt fast och behövdes få loss. När jag hämtade bilen efter döckbyte fick jag höra att nyckeln vsr av och det var bara att slå sönder kroken!
    Åkte till en annan firma som tog av kroken, något var fel men den gick av och jag har 2 hela nycklar!?
    Med vänlig hälsning,
    Patrik o Linda Läs mer
    2018-01-12 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Anders Patrik N
    Hej
    Kul att höra att vi är trevliga!
    Men tyvärr verkar det inte som att du är riktigt nöjd med besöket.
    Kontakta oss gärna så att vi kan reda ut detta!
    Mail: Jesper.andersson@mekonomenbilverkstad.se
  • Jan Gunnar Bertil J
    Jan Gunnar Bertil J skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Använder som däckhotell Ok hoppas jag! Tycker dock att man måste skaffa kapacitet att tvätta hjulen vilket man inte kan fick jag veta när jag skulle betala!!! Läs mer
  • Dan Anders B
    Dan Anders B skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Har alltid varit nöjd med personalens bemötande på Mekonomen! Läs mer
  • Per Åke H
    Per Åke H skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Trevligt, snabbt och proffsigt! Läs mer
  • Adnan C
    Adnan C skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Jette bro allt ok med min bil och personalen tack Läs mer
  • Lena Maria S
    Lena Maria S skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Snabb service till bra pris, kan inte vara mer nöjd! Läs mer
  • Tatjana S
    Tatjana S skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Allt var mycket bra. Utför arbeten och trevligt bemötande. Läs mer
  • Robin L
    Robin L skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Smidigt och bra service! Trevligt bemötande Läs mer
  • Li Agneta Linnea W
    Li Agneta Linnea W skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Tog extremt lång tid och krävde över 15 telefonsamtal och e-mail för att få en tid. Läs mer
    2018-01-12 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Li Agneta Linnea W
    Hej
    Vi beklagar att det har varit svårt att få tag på oss stundtals, vi har haft en hög belastning och mycket att göra.
    Det är ju såklart kul att många vill ha vår hjälp men inte så kul att vi inte hinner med att hålla en snabb service alla gånger!
    Vi rekryterar för fullt för att få ännu bättre kapacitet och service.
  • Ingela Gull Margret T
    Ingela Gull Margret T skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Mycket bra bemötande, snabba besked och arbete klart som utlovat. Mycket nöjd. Läs mer
  • Anna Elisabeth K
    Anna Elisabeth K skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Beställde däckbyte online. Blev inbokad ett annat datum än vad bekräftelsemailet sa. Men det löstes av personalen på plats. Läs mer
  • Veronica Maria C
    Veronica Maria C skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Vi glömde kvar muttrarna hemma vid däckbyte och bilverkstan var toppen och lånade oss en bil så vi kunde hämta dom. Jättetrevlig personal!!! Läs mer
  • Martin Filip L
    Martin Filip L skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Lämnade in bil för årsservice, och det gick smidigt och bra. Bra, tydligt bemötande trots krånglande bokningssystem/betalningssystem. Läs mer
  • Åsa Kristina H
    Åsa Kristina H skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Det gick bra med allt. Vi bokade däckhotell plus byte men förstnämnda missades först. Detta åtgärdades dock snabbt när vi påpekade det. Läs mer
  • Stylianos-nicholas N
    Stylianos-nicholas N skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Däckbyte. Allt gick mycket smidig. Bokade tid på sajten, kom och lämnade bilen på morgonen, hämtade efter jobbet. Läs mer
  • Ulf Rickard P
    Ulf Rickard P skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Service på min Toyota Prius. Mycket bra bemötande. Läs mer
  • Florica C
    Florica C skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    De som arbetar där är antingen inkompetenta eller vill bara blåsa dig. Jag gjorde service sen när jag körde 500m så slutade motorn fungera som den ska. Gick tillbaka och fick höta att alla min insprutafördelare var paj och notan skulle gå på ca 14000kr. Jag avböjde och gick till en bekant, han stoppa in sin dator och tog bort fel koderna sen dess har bilen fungerat perfekt! Rekommenderar ingen att gå dit till de horungarna som arbetar där!! Läs mer
    2018-01-12 Mekonomen BilLivet Katrinelund svarar Florica C
    Hej
    Vi beklagar verkligen att du känner såhär och vill gärna komma i kontakt med dig i detta ärendet så
    att vi kan reda ut detta.
    Maila mig gärna på: Jesper.andersson@mekonomenbilverkstad.se
  • Stipe M
    Stipe M skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Bra kundbemötande. Bra info om pris och vad som skulle åtgärdas på bilen. Det var riktigt proffsigt .👍🙂 Läs mer
  • Kjell Stefan C
    Kjell Stefan C skrev om Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
    Trevligt bemötande
    Kommer att komma tillbaka Läs mer

Celsiusgatan 38A, 212 14 Malmö