Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Rinkeby-Kista Kista Mekonomen Bilverkstad Kista

Mekonomen Bilverkstad Kista

Vågögatan 4, 164 40 Kista — Visa karta

Välkommen till din Mekonomen Bilverkstad i Kista!

Vi hjälper dig med allt som har med din bil att göra, för att du ska kunna köra - och åka - säkert. Här kan du reparera ett stenskott eller byta hela glaspartier på din bil. Vi hjälper dig gärna med dina hjul, byter däck och kan förvara dem åt dig när du inte använder dem.

Hos Mekonomen får du alltid 3 års garanti på både arbete och reservdelar, som är av samma, eller bättre, kvalitet som originalet. Du behåller nybilsgarantin, får stämpel i serviceboken och dessutom ingår 1 års vägassistans när du servar bilen hos oss.

Vi är även en Mekonomen Fleetverkstad, vilket innebär fast timpris, en kontakt för dig och alla fördelar som kommer av att ha tillgång till över 250 verkstäder runtom i landet.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-18:00
Fre: 07:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 370 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Kista

• Anteneh Shola S
    Anteneh Shola S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra service samt bemötande och är väldigt nöjd. Tack för ett fint jobb Läs mer
  • Jan Kurt E
    Jan Kurt E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Ett trevligt bemötande. Behövde nollställa datorn i bilen efter ett batteri byte jag själv hade gjort.
    Allt gick jättebra och smidigt. Läs mer
  • Almir K
    Almir K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Hjälpsam, duktig och ärlig personal.
    Väldigt serviceminded.
    Bra priser på service. Läs mer
  • Gustaf Lars Natanael N
    Gustaf Lars Natanael N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Värdelöst. Fick ett prisförslag som var mycket dyrare än andra verkstädet Läs mer
  • Erik Gunnar W
    Erik Gunnar W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Vi vände oss till Mekonomen Kista med ett möjligt garantiärende. Att den tidigare reparationen utförts av en (välrenommerad) Mekonomenverkstad i norra Sverige och att vi inte kunde köra bilen dit löste Mekonomen Kista på ett för oss mycket smidigt sätt. Personalen var tillmötesgående, de engagerade sig i vårt ärende och vi fick verkstadstid inom en vecka. När de vid reparationen upptäckte ännu en skada ringde de och erbjöd reparation av den också. Vi är mycket nöjda med bemötandet och kan verkligen rekommendera Mekonomen Kista. Läs mer
  • Safety Solutions Jonsereds Ab S
    Safety Solutions Jonsereds Ab S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    6000 milaservice Kia Sportage
    Suveränt bemötande av både kundmottagning och tekniker. Läs mer
  • Nazret Tluk M
    Nazret Tluk M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Mycket professionellt bemötande . Köpte full service. Jätte nöjd. Läs mer
  • Donovan Charles H
    Donovan Charles H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevligt bemötande och de var bra att förklara vad behövde göras och priset. Mycket nöjd! Läs mer
  • Waprec Ab W
    Waprec Ab W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Fick min service av vw t5 transporter utförd och är mycket nöjd med bemötande och mekanikers jobb.

Mvh anders. Läs mer
  • Bernt Olov S
    Bernt Olov S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Gjorde det de skulle på utsatt tid och enligt överenskommet pris. Nöjd. Läs mer
  • Ulf Richard K
    Ulf Richard K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jättebra service bra peesonal och bra bemötande Läs mer
  • Anna Maria Therese Ö
    Anna Maria Therese Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Den proffsigaste bilverkstan jag har sett. Läs mer
  • Gustaf N
    Gustaf N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    För att börja med det positiva så är de väldigt trevliga. Både när man träffar dem på verkstaden och på telefon. När det gäller det prisförslag jag fick för att laga min bil så är de dock antingen mycket inkompetenta eller ohederliga. Jag hade nedslag på besiktningen för anläggning av en broms samt att en tempgivare var trasig. Jag bad dem även kolla kupéfläkten. För att laga detta skulle de ha 16 000 kr. De skrev att alla delar av bromsen behövde bytas och att det var riktigt komplicerat att byta tempgivaren och kupéfläkten. I offerten skrev de vidare att arbetskostnaderna endast var 300 kr och resten var priset för delarna. Jag ansåg det inte var värt 16 000 så jag tog hem bilen. Min svåger sa att han kunde hjälpa mig. När han kollade bromsen såg han att det var en damask på bromsoket som var lite trasig. I övrigt var alla delar jättefina (bytta 2015). De hade inte ens tagit bort hjulet för att kolla bromsarna. Vi köpte ett nytt bromsok (800 kr) som min svåger satte dit på en kvart. Tempgivaren kostade 59 kr och gick väldigt snabbt att sätta dit. Vi köpte även en ny kupéfläkt som min svåger satte dit utan problem. Bilen gick sedan genom besiktning utan anmärkningar. Mekonomens prisförslag var alltså 10 gånger så dyrt som det var för min svåger att laga bilen. och då skulle arbetskostnaden alltså endast vara 300 kr. Som sagt, antingen inkompetent eller ohederligt. Akta er! Läs mer
  • Jorma Erkki Tapio V
    Jorma Erkki Tapio V skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag har köpt däckförvaring .Har känt mig som hemma. Läs mer
  • Lars Ola F
    Lars Ola F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Varning! Totalt inkompetenta och ohederliga. Har kostar mig mycket pengar och problemen är inte lösta. Kommer aldrig att återvända. Läs mer
    Gustaf N gillar detta
  • Janne Jouko P
    Janne Jouko P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Andra gången jag använder Mekonomen i Kista och är nöjd. Läs mer
  • Mats Peter P
    Mats Peter P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevligt bemötande vid bokningen. Fick bra specifierat kostnadsförslag att fundera över innan jag beställde service. Stor milservice samt byte hjullager och felsökning/reparation av AC. Blev uppringd vid tveksamheter för att ge mitt godkännande. Kunde hämta ut bilen på avtalad tid. Bra service och prisvärt Läs mer
  • Anders Erik H
    Anders Erik H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevlig kundmottagare som snabbt och smidigt satte sig in i vad jag ville ha utfört och på ett lika smidigt sätt bokade in mig på en tid där senare allt åtgärdades på ett bra sätt. Läs mer
  • Sven Robert S
    Sven Robert S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Utmärkt service! Trots att min bokning inte fanns i systemet så utförde dom servicen samma dag. Läs mer
  • Sven Patrick Antony L
    Sven Patrick Antony L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Service över förväntan. Jag kommer tillbaka. Läs mer
  • Ahmed Badawi Hassan A
    Ahmed Badawi Hassan A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Det var mycket bra service och trevliga personer Läs mer
  • Per Egon Anders J
    Per Egon Anders J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Allt var till stor belåtenhet. Läs mer
  • Ulf Kenneth R
    Ulf Kenneth R skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevlig personal ock bra service. Läs mer
  • Jan Michael F
    Jan Michael F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra bemötande
    Väl planerat och genomfört arbete
    Rent och snyggt i bilen Läs mer
  • Anders Harald E
    Anders Harald E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Den här gången är jag missnöjd. När jag lämmnade in bilen för service påpekade jag att det behövdes fyllas på kylarvätska, bilen varnade för låg nivå. När jag hämtade den och startade bilen var vätskan fortfarande för låg. Gick in och påpekade detta och fick påfyllning. Det gick i åtskilliga decilitrar. Det hela får mig att känna mig osäker på om de punkter som verkstan bockat av verkligen är gjorda. Läs mer
  • Jimmy Ingvar R
    Jimmy Ingvar R skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bemötandet var väldigt bra och jag upplevde att alla var trevliga och jobbade serviceinriktat. Läs mer
  • Oskar Gabriel K
    Oskar Gabriel K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Hej
    Jag lämnade in bilen för undermålig handbroms efter besiktning. Besiktningsprotokollet var tyvärr borta men det meddelade jag när jag lämnade bilen. På mekonomen sa dom att bakre höger vajer var dålig. Bra sa jag byt den så besiktigar jag själv. Dom bytte bägge vajrarna. Bra men handbromsen var precis lika dålig som tidigare 5900:- Har nu fixat det på egen hand. Bytte backarna och gjorde rent trummorna. Besiktigad och klart. Läs mer
  • Nrse Sverige Ab N
    Nrse Sverige Ab N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra utfört jobb, snabbt och ett riktigt trevlig personal mvh nrse Läs mer
  • Viveka F
    Viveka F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag tycker att jag har fått ett trevligt och korrekt bemötande
    Vi fick visserligen tillbaka bilen några dagar senare än beräknat men det är ingen större sak. Läs mer
  • Ellen Ö
    Ellen Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra bemötande av personalen men vi är missnöjda med resultatet.
    Ändå orsaken till att jag lämnar ”omdöme” er att tjatande från Reko genom sms. Att ni ber om referens er ok, att ni påminner én gång ok. Men sen räcker det! Skippa Reko eller se till att man som kund kan tacka nej. Läs mer
  • Christina T N
    Christina T N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Vi var på tillfälligt besök i Sollentuna och på ditvägen "hände" något med bilen.
    Vi fick mycket bra bemötande och hjälp innan vår hemresa.
    Vi fick byta fjädringarna fram, ni gjorde ett bra jobb.
    Vad vi däremot är mycket besvikna över är priset...
    Vi betalade 7200 kr. När vi pratade med vår verkstad som vi anlitar på hemmaplan hade samma arbete kostat 4300 kr.
    Vi fick alltså nästan betala dubbelt så mycket för detta! Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    utmärkt bemötande o proffsig service. Både rep och felsökning Läs mer
  • Per Anders W
    Per Anders W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevliga och kunniga. Rekommenderas! Läs mer
  • Anna Julia Karolina M
    Anna Julia Karolina M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra kundkontakt vid bokning av service och kort väntetid för åtgärd. Arbetet bra utfört med seriöstet och trevligt bemötande överlag, mycket nöjd och kommer att anlita dom igen . Läs mer
  • Veoliaswedenab V
    Veoliaswedenab V skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jätte kul o trevligt,men småkakorna bör byggas ut till semlor. Läs mer
  • Bartosz S
    Bartosz S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Melonomen funkar bra jag ar glad Läs mer
  • Panu E
    Panu E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    god service & återkoppling. xxxxxxxxxxxxxxxccxxxxxxxcxccxcccc Läs mer
  • Mickes Bildelar M
    Mickes Bildelar M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Otroligt hjälpsamma och duktiga. Set känns tryggt att lämna bilen hos som. Läs mer
  • Hiwa I
    Hiwa I skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Helt ok bemötande, man vet inte hur kunnig personalen är där. Varje gång jag lämnar in bilen finner jag nytt fel på den tyvärr. Har gått dit pga närheten och ok priser, men nu är det slut med det. Hellre betalar jag de extra tusenlapparna och hittar en ny mekaniker eller märkes. Läs mer
  • Fausto B
    Fausto B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevligt bemötande och kompetens Läs mer
  • Per-ola G
    Per-ola G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Helt ok !! Kunde kanske varit tydligare med vissa saker .. Läs mer
  • Astrid Ö
    Astrid Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Väldigt trevliga och kunniga. Återkopplar alltid innan vidare åtgärder. Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevlig personal, känns som att man kan lita på dom
    Jag HR använt Mekonomen kista några gånger nu och känner mig nöjd med dom. Läs mer
  • Wärns I Sollentuna Ab W
    Wärns I Sollentuna Ab W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevlig,kunnig och serviceinriktad personal ! Läs mer
  • Kent P
    Kent P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Fick hjälp med att reparera vindrutetorkaren bak på mitt fordon.
    Servicen och bemötandet från personalen har varit fanatiskt. Jag är mycket nöjd med er.
    Kommer att vända mig till er i fortsättningen i fall fel på fordonet uppkommer.
    Tack för hjälpen! Läs mer
  • Shahram M
    Shahram M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    En verkstad med professionell och ärlig personal som prioriterar kund för egennytta. Fler borde lära sig av er. Tack! Läs mer
  • Per O
    Per O skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra bemötande och service vid bromsbyte. Kort väntetid. Läs mer
  • Jian C
    Jian C skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    I changed break pad and disks both in front and rear in 2017 AUG.

Then i always hear strange sound on rear wheels, i dont know why. one time by coincides. I feel the rear wheels are warmer than front wheele, i realized must be something wrong with breaks. Maybe last time the installation job was bad. i was busy. finally booked a time in kista shop and check.
    First time employee told me rear bearing is broken. replace it will fixed problem. I payed 4000 sek. Including inspection fee which i.think i.should not pay it at all. I.didnt hear any noises so i suspect the bearing was good. I request to see the replaced part. but employee said it was scraped. I did feel good. When i drive home,the problem still there. I was very disappointed. I went to kista shop some days later and complain it, employee said they took the test drive last time , no any issue found. I had to ask a engineer go into and drive with me together. 10 mins later, he confirmed the problem. Then i book another time. This time your colleague said rear calipers was broken, need to replace. I have to pay another 6721sek.

All in all. I think i should not pay all these money ..at least the wheel bearing cost and redicules inspectione fee. I give two points because you fixed car in the end. Otherwise will be only one point. Läs mer
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Mycket bra service trevlig personal och bra priser Läs mer
  • Anders T
    Anders T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevligt bemötande. Enkelt att lämna in nära mitt arbete. Läs mer

Vågögatan 4, 164 40 Kista