Alla kategorier Reservdelar Stockholms län Stockholm Rinkeby-Kista Kista Mekonomen Bilverkstad Kista

Mekonomen Bilverkstad Kista

Vågögatan 4, 164 40 Kista — Visa karta

Välkommen till din Mekonomen Bilverkstad i Kista!

Vi hjälper dig med allt som har med din bil att göra, för att du ska kunna köra, och åka, säkert. Här kan du reparera ett stenskott eller byta hela glaspartier på din bil. Vi hjälper dig gärna med dina hjul, byter däck och kan förvara dem åt dig när du inte använder dem.

Hos Mekonomen får du alltid 3 års garanti på både arbete och reservdelar, som är av samma, eller bättre, kvalitet som originalet. Du behåller nybilsgarantin, får stämpel i serviceboken och dessutom ingår 1 års vägassistans när du servar bilen hos oss.

Vi är även en Mekonomen Fleetverkstad, vilket innebär fast timpris, en kontakt för dig och alla fördelar som kommer av att ha tillgång till över 250 verkstäder runtom i landet.
Mån-Tor: 07:00-18:00

Syed Waseem N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Besiktning. Gick smidigt! Trevliga arbetare! Super!!! Läs mer
  • 2019-05-28

Frauke Christina Regi H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Alltid lika trevliga och hjälpsamma Läs mer
  • Marita Christina I

2019-05-26

Marita Christina I skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Ärliga med vad de kan och inte kan göra. Trevligt bemötande Läs mer
  • Kathrin Beate U

2019-05-22

Kathrin Beate U skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra snabb process, kunde varit trevligare personal. Läs mer
  • 2019-05-20

Rakhiba S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag trycker att bilen fick bra service. Smidig att boka tid. Lätt att få en lånebil. I helheten är jag nöjd., Läs mer
  • 2019-05-20

Karl Johan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Däcksförvaring och -byte. Funkar bra men kanske ingen tjänst där man kan sticka ut ordentligt. Läs mer

Lena Maria K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag hade beställt tid för däckbyte, men tyvärr tog det 1 timme innan min bil var klar, dåligt! Läs mer

Bo Lennart P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Enkel framhjulsinställning. Bra bemötande. Läs mer

Paul Aquiline Thirikw W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Lämnade in min Audi A5 för service och allt gick väldigt smidigt. Kanon bra service!! Läs mer

Zhanyu Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Mycket bra kundmottagning! Och bra service! Läs mer

Britt-marie Gunnevi I skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Positivt bemötande både i telefon och när jag lämnade in bilen på service. Trevlig och kompetent kundservice personal.

Sammanfattning
    Supernöjd kommer definitivt tillbaka 😊 Läs mer
  • 2019-05-17

Ali Akbar G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevlig personal
    Men det är nästan omöjligt att få ringa er, ni svarar nästan aldrig. Läs mer
  • 2019-05-16

Guowei Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    It is very good! When we have some problem with the tire pressure we get some good suggestion. Läs mer
  • 2019-05-16

Eva Kristina H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Service på bilen. Alltid lika trevligt att komma dit och som vanligt nöjd med utfört arbete. Läs mer
  • 2019-05-13

Glaskedjan Upplands Väsby G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    KANON FOLK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2019-05-13

Saba David A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Batteri. Bli bättre på att svara i telefon. Tack ! Läs mer
  • 2019-04-15

Haiwei G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bad service, and try to charge extra money for nothing. Läs mer
  • 2019-04-14

Anna Lalani E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Smidigt, snabbt, flexibelt med ändring av tider Läs mer
  • 2019-04-13

Carin L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bokade handbroms inställning, fick beskedet att alla bromsdetaljer fram och bak måste bytas. Nästa mekaniker var av helt annan uppfattning.
    Dessutom hör vi Örby Mekonomen personalen säga till varandra om en annan bil, ”Gör de så kan jag sälja hela bromssystemet”. Läs mer
  • 2019-04-12

Elham S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bad mig skrota bilen för den skulle ej gå igenom besktningen och kostnaderna för laga bilen var mer än vad bilen är värd. Gick till meca och de löste problemet för ca 3300 kr nästan hälften mindre än vad mekonomen initialt bad mig betala för reparationerna. Bilen är besiktad utan anmärkningar nu och rullar fint. Så lita inte på vad de säger, och det var sista gången jag besöker en mekonomen verkstad! Läs mer

Jan Gunnar Staffan F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Gjorde vad de skulle på utlovad tid så jag har inget att klaga på! Läs mer

Linnéa Amanda T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Service av bil samt felsökning. Snabb hjälp!! Läs mer

Waldemar D skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jättebra och snabbt service!
    Tack så mycket! Läs mer

Ghirmay Mebrahtu H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    service bromsbälgg
    dyrt men värt Läs mer
  • KIM H

2019-04-10

KIM H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Anlitade denna firma idag för en felsökning/åtgärd av krånglande handbroms och skifte till sommardäck.
    Fick ett varmt mottagande i verkstaden på morgonkvisten. Ett par timmar senare fick jag ett telefonsamtal och ett besked vad dom har kommit fram till och vad kalaset skulle kosta. ~3 timmar senare var reparationen och däckbytet ett faktum och de varma mottagandet i butiken fanns även kvar under eftermiddagen när jag hämtade ut bilen.
    Mycket trevlig verkstad. Det lär bli fler besök hit om/när det blir problem med bilen igen. Läs mer

Loghman Rashid B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Hej
    Jag tycker ni är best i test.
    Med vänlig hälsning,
    Loghman bamerni Läs mer

Patrick Jonas G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Senaste besöket handlade om att byta en lampa. Fick en tid dagen efter. Lampan byttes och jag behövde inte betala något. Jag får alltid snabb och korrekt service och därför anlitar jag Mekonomen i Kista. Läs mer

Knut Olof Oscar E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag köpte en service till min Pasat. Enkelt att boka, trevligt bemötande och bra pris. De sänkte till och med priser efter att jag hade bokat. Läs mer
  • 2019-04-08

George Henry Kurt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    En bra verkstad med proffsigt bemötande. Missade att återställa servicelampa men det var snabbt åtgärdat av dem dagarna efter blir jag märkte det. Läs mer
  • 2019-04-07

Christer Fredrik E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bytte till sommardäck. 2 st bultar på ett hjul har lossnat och dessutom en tredje var på väg att ramla ur. Låsbulten är borta dessutom.
    Vi körde omkring med 2 st bultar som höll v bakhjul. Bara tur att inte en olycka inträffat.

Återigen , bil nr 2 oljud från bakvagnen har plötsligt uppstått. In på Express service. fann felet snabbt. Vänster bakhjul dåligt fastsatt. 2 st muttrar gick att lossa med fingrarna. Läs mer
  • Fabian N

2019-04-07

Fabian N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag blev besviken över att man inte tog emot kontant betalning. Detta borde framgå tydligt på hemsidan. Jag vill inte att kontanterna skall försvinna från samhället! Läs mer
  • 2019-04-07

Anna Maria K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra service och bra bemötande. Gjorde det en extra kontroll av bromsarna som bildatorn tyckte skulle bytas men gjorde bedömningen att den klarar sig utan problem i flera hundra mil till. Läs mer
  • 2019-04-06

Marianne Elisabet J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Behövde hjälp med belysningen.
    Fick proffsig hjälp i telefonen och en tid nästa dag.
    Snabb och proffsigt mottagande och felet fixat medan jag väntade och till ett bra pris.
    Mycket nöjd med deras service. Läs mer
  • 2019-04-05

Nima Y skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Fick Bra bemötande och Bra pris. Läs mer
  • 2019-04-02

Kerstin Mari I skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Däckskifte, supersnabba, flexibla och jättetrevliga Läs mer
  • 2019-04-02

Sofia J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Fick tid snabbt och trevligt bemötande. Priset hamnade en tusenlapp under offerten, trevligt 😊 Läs mer
  • Gustav N

5. snabb leverans från inlämnad bil till klar att hämta
    6. rimliga priser Läs mer
  • 2019-03-20

Lars Patrik S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Det var som väntat, dock en dag extra men fick lånebil så ok Läs mer
  • 2019-03-19

HAIWEI G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    I put my car there the wednesday before last week because of some battery problems, first they said change the battery will be enough, then they said the alternator must be replaced as well, it costs 14 thousand kronor, which is quite expensive, I wanted my car to be fixed so I don't have any other choices.
    Two days later on friday they called me said they didn't find the special key/adaptor in my car to take off the wheel, I don't understand why they need to take off the wheel for a battery problem, I told them I put the key home(for safety reasons), and I know they have the same key in the workshop because when I did the service check there last year, they used their own key to take off the wheels. I asked them to use their key as before, and they said they would charge me extra money like several hundred for finding the key, otherwise I must go home and fetch my own key, which will take me one hour to do that, but for them, it's just several minutes to find the key. They insisted to charge me money if I want them to find the key and said "time is money", and even I go home and get the key, I can't get my car back that day as planned, because I will delay their work and can only get my car back the next week. It was 11am and they said they will close at 15:30(actually 16:00), I don't understand whey 4 hours is not enough for changing the battery, but I really needed the car so I had to accept the extra charge and got angry.
    After I got my car, I found that the driver seat is damaged, there’s an obviously scrape on it and even the thread is broken. I called them and drived my car there for them to check, the guy used his fingers cleaned the damaged part and then said it's just a normal worn out leather and the dirt is not "fresh"/ New. How can it be fresh if you keep rubbing it with your fingers for a long time?
    Before you go to the same workshop, think about it. Läs mer

Ekonomikontoret J & J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Mekonomen Kista har varit mycket kundorienterad och hjälp mig med diverse såväl service som fixa blinker, lampa, vindruta mm. Mycket nöjd m service. Läs mer

Sven Gunnar J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bilservice
    Jag blev väldigt bra bemött
    Jag tycker dom levde upp på mina förväntningar.
    Min upplevelse är odelat positiv. Läs mer
  • Nataly T

2019-03-18

Nataly T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    I needed to change a light bulb in the car.
    The service was very quick and personel was friendly and helpful.
    When the car was ready, I received a message to pick It up any time until 16, but when arrived there was a note on the door ’closed for lunch’ and had to wait outside in the cold for 35 minutes. Läs mer

Taoufik E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag har bokat service till min bil på nätet och det gick super smidigt ! Läs mer

Ismail Abdikadir A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra bemötande och goda service Läs mer
  • 2019-03-17

Emma Sophia S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Snabbt att få tid och prisvärt Läs mer

Ulf Magnus K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Snabb och bra service till bra pris Läs mer

Håkan Gunnar A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Byte Xenon ljus
    Jättebra bemötande, enkelt smidigt och bra på alla sätt o vis. Läs mer

Magdy R skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra och snabb service, hjälpsamma personal. Läs mer

Björn Ture K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Vattenläcka, fick hjälp beställa reservdel och bilen fick stå kvar. Vi hade regelbundna kontakter. Jag är nöjd efter besöket. Läs mer

Manerat C skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag tycker att ni jobbade snabbt och med bra service. Extra tack till er med arbetade som hjälpte och körde oss till bil uthyrare kl. 20.00 på lördagskvällen.

Mvh Manerat Läs mer

Vågögatan 4, 164 40 Kista