Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Rinkeby-Kista Kista Mekonomen Bilverkstad Kista

Vågögatan 4, 164 40 Kista — Visa karta

Välkommen till din Mekonomen Bilverkstad i Kista!

Vi hjälper dig med allt som har med din bil att göra, för att du ska kunna köra - och åka - säkert. Här kan du reparera ett stenskott eller byta hela glaspartier på din bil. Vi hjälper dig gärna med dina hjul, byter däck och kan förvara dem åt dig när du inte använder dem.

Hos Mekonomen får du alltid 3 års garanti på både arbete och reservdelar, som är av samma, eller bättre, kvalitet som originalet. Du behåller nybilsgarantin, får stämpel i serviceboken och dessutom ingår 1 års vägassistans när du servar bilen hos oss.

Vi är även en Mekonomen Fleetverkstad, vilket innebär fast timpris, en kontakt för dig och alla fördelar som kommer av att ha tillgång till över 250 verkstäder runtom i landet.
Mån-Tor: 07:00-18:00
Fre: 07:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 276 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Kista

• Ann-marie H
    Ann-marie H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jättebra bemötande och bra hjälp, men tyvärr är ett av de problem som jag sökte för, och som åtgärdades tillbaka igen..
  • Aldrin C
    Aldrin C skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Lämnade in bilen för service samt bad de kolla missljud i framvagnen och vibrationer. Blev senare uppringd och de informerade mig om att en bussning och ett gnällstag behövde bytas samt balansering av däck. När jag kommer det så läser jag protokollet och ser att min bil även läcker olja. Ställde lite frågor, men de kunde de inte svara på få och bad mig återkomma. Så det gjorde jag lite senare och inte mycket bättre svar fick jag då. Inte ens om bilen läcker mycket kunde jag får svar på. De skulle ha runt 8500kr för att fixa allt utom oljeläckan. De svävade iväg och sa att de kunde vara dyrt att åtgärda men att vidare felsökning måste göras. Då åkte jag till en Saab verkstad och där kunde de direkt konstatera vad som läckte och fick ett pris på 7000kr för att laga allt inklusive oljeläckaget. De tog inget för felsökningen av det heller:-)

Dessutom upptäckte jag att på serviceprotokollet hade man kryssat i att bilen inte läcker någon olja men att man senare i nästa protokoll står det att bilen läcker olja...
  • Krog T
    Krog T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Behövde byta framljusen och fick super bemötande!
  • Rosén B
    Rosén B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag kan rekomendera Mekonomen i Kista. Jag blev väl bemött och jobbet gjordes som förväntat/ micke
  • Lindeborg M
    Lindeborg M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Service av min bil och byte av reglage, även rådgivning vilketvar uppskattat.
  • Matti G
    Matti G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Fick snabbt en tid och service på bilen blev grundligt förklarad om vad som behövdes på just dessa x- tusen mil. Smidigt lämna in och löpande info samt när den var klar., toppen nöjd med både personal och service
  • Tahami-tehrani S
    Tahami-tehrani S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Men det lite för dyrt att komma till er.
  • Lindhe B
    Lindhe B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Reparation av trasig Citroën.
    Mycket trevligt bemötande.
  • Aslan M
    Aslan M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag har servat våra bil.bemötande var utmärkt.jag är nöjd m servisen
  • Nillius P
    Nillius P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Hjälpsamma, Utmärkt service, Bra återkoppling och information vid felsökning av lysande varningslampa samt efterföljande byte av slavcylinder
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Trevliga, kunniga och bra service.
  • Poppel V
    Poppel V skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    För ett par månader sedan hade jag problem med min Caddy som började koka. Fick den bärgad till Din Bil, men de tog betalt 5500:- för att titta på den och döma ut den som inte lönt att reparera, trots att den bara gått 8000 mil. Troligtvis skulle en motorrenovering behövas, bedömde de, men förklaringarna de hade kändes rätt luddiga.
    Jag chansade och körde bilen till Mekonomen för att se om de höll med. Det gjorde de inte alls, visade det sig! Två dagar senare hade de felanalyserat och bytt en trasig pump, samt lämnat tydliga anvisningar om påfyllning av glykol, allt till samma pris som Din Bils utdömning! Superbra!!!
    Helt fantastisk service också, stort tack för allt, bilen går som en klocka!
  • Ter-borch C
    Ter-borch C skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Lämnade in bilen för felsökning av däcken. Fick prosit och snabb hjälp
  • Jinton U
    Jinton U skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Mycket trevligt bemötande och hjälpte mig på dagen trots att jag inte bokat tid.
  • Wandemar U
    Wandemar U skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Byte av batteri snabbt o trevligt bemötande
  • Celle A
    Celle A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Alltid vänlig och intresserat bemötande. Bra genomgång om det som åtgärdats.
  • Moskuvaara M
    Moskuvaara M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Den senaste service var 10 000 mil service. Det var bra bemötande vid bokningen och på plats.
    Om man vill påpeka ngt. Var det att när de informerade om priset var det utan moms, jag var där som privatperson ( även bil står som privat.)
    Annars var allt bra 👍
  • Blommark C
    Blommark C skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Det var ett väldigt bra bemötande. Kanonservice. Kommer garanterat att återvända
  • Sami M
    Sami M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Enkelt att boka tid online och personalen på verkstaden var mycket trevlig, dessutom bara ett stenkast från jobbet så det kunde inte ha blvit smidigare. Priset för det utförda arbetet och delarna var väldigt bra. Första gången jag lämnat in bilen på en oberoende verkstad, men kommer inte bli den sista :).
  • Berth Ronnie T
    Berth Ronnie T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Service på bil
    Klara och tydliga besked med fast pris på planerat jobb. Hör alltid av sig vid avvikelser, mycket uppskattat. Blir det fel som orsakats av verkstaden tar dom kostnaden ur egen ficka. Inte billigaste verkstaden, men seriösa och duktiga mekaniker, och man får vad man betalar för
  • Tanja W
    Tanja W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Kom försent till min bokade tid, platschefen var trevlig och bad mig sätta mig ner för att ngn skulle ta min bil så snart det gick. Men sen åkte han iväg och hans medarbetare hade taskig attityd och sa att det ju vore bättre om man kunde komma i tid.
    Försökte boka en drop-in tid men systemet låg nere. Efter en timmars dryga kommentarer från besiktningsmännen åkte jag därifrån och bokade tid hos konkurrent. Så kan det gå...
  • Åke L
    Åke L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Allt bra. Kunden i centrum verkligen.
  • Gültekin F
    Gültekin F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jätte nöjd med service jag fick från Mekononomen. Competent och kund orienterad arbetare. Det var olja bytte och fordon check jag gjörde för min BMw. Kan rekommenderad absolut
  • Björn Jonas L
    Björn Jonas L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Lagning av ac.
    Enkel bokning på nätet.
    Suveränt bemötande på verkstaden.
  • Per Folke N
    Per Folke N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Beställde service på min gamla SAAB. Fick besked om att det inte var någon ide då den ändå var på fallrepet (trots att den var nybesikrigad). Fick service till slit och då var bemötande bra.
  • Hinners M
    Hinners M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Lite märkligt att behöva signera en arbetsorder för felsökning på 560kr när man redan visste vad felet var
    2017-08-28 Mekonomen Bilverkstad Kista svarar Hinners M
    Hej
    Att skriva på en arbetsorder är en säkerhet för er och för oss. Vi måste konstatera exakt vad som är fel för att jobbet skall bli
    fackmannamässigt utfört.I ert fall så skrev ni på en arbetsorder med en felsökning där felet konstaterades omedelbart, där ingreppet ingick i felsökningskostnaden och enbart material tillkom.
    Med vänlig hälsning
  • Cetin A
    Cetin A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    3 glödlampor som byttes på under 10 min. Snabbt o effektiv hantering .
  • Amir Masoud K
    Amir Masoud K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Har gjort dålig/fel service. Tar inte ansvar för sitt arbete. Nonchalant.
  • Azimi A
    Azimi A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Väldigt bra bemötande av personalen. Har alltid varit nöjd med Mekonomen.
  • Briceno Sandoval D
    Briceno Sandoval D skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Excellent service. The personal is amazing great service
  • Filip Priyank S
    Filip Priyank S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Inte bra. Min bil kunde inte köras när den kom hem pga mycket liten nivå kylarvätska vilket gjorde att jag fick tillkalla bärgare. Fick det åtgärdat dagen efter av samma verkstad dock borde de ha kollat nivån av kylarvätska efter byte av kamrem.
    2017-08-28 Mekonomen Bilverkstad Kista svarar Filip Priyank S
    Hej Filip.
    Det som hände med din bil var att en luftficka i kylsystemet inte hade släpp först du kom hem. Tyvärr så kan det hända och inget man kan veta då man varmkör bil efter reparation samt tittar att alla mätare samt att fläkt går igång och självklart kollar nivån på kylarvätska samt att det inte finns något läckage. I vissa fall kan det ta flera veckor innan en sådan luftficka släpper.
    Med vänlig hälsning
  • Martha Rosmira P
    Martha Rosmira P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra och snabb service med en bra dialog om vad som gjordes och ev behöver göras senare.
  • Lars Martin J
    Lars Martin J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Mycket proffsiga! Kan absolut rekommenderas.
  • Jessica Carina S
    Jessica Carina S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Tack för snabb och smidg service som tidigare besök perfekt service !
  • Inga Linnéa P
    Inga Linnéa P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Hittade fel och reparerade. Bra gjort
  • Anita Birgitta S
    Anita Birgitta S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Byte av kamrem. Fått ett mycket gott bemötande. Mvh Anita
  • Peter Juhani M
    Peter Juhani M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Snabb och bra service. Kunnig personal.
  • Jekaterina M
    Jekaterina M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Jag är imponerad av mekonomen i kistas förträffliga service. Min bil blev lagad, besiktigad och fixad till ett billigt pris. Snabbt och enkelt! Tack Mekonomen Kista!
  • Herrmann R
    Herrmann R skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Väldigt snabb och smidig service. Bra bemötande och trevligt gäng som jobbar där.
  • Al-bawi M
    Al-bawi M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Dem är perfekt. Rekommendera den
  • Kerstin I
    Kerstin I skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Måste bara säga att dom har väldigt trevligt benötande mot kunder och väldigt hjälpsamma tror nog art det är den västa verkstad jag varit på är även beredda att ta på sig egna fel om det så skulle vara så .alltså bästa verkstaden.
  • Sten K
    Sten K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Hade att göra med två olika "verkmästare" båda bra men den ena extra bra. Fick goda råd och möjlighet att diskutera alternativ på ett sätt som gav mig trygghet. Duktiga på återkoppling.
  • Linn J
    Linn J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Mycket bra, Trevligt bemötande, snabb återkoppling. Byte av sidoruta
  • Kerstin M
    Kerstin M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bokade service på min 14 år gamla bil via nätet, mycket enkelt att välja tid. Fick bekräftelse och påminnelse i lagom tid innan. Mycket trevligt bemötande, och en utförlig lista över vad som gjorts under servicen. Mycket nöjd!
  • Jan T
    Jan T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Allt funkade helt perfekt - jobbet var klart i tid och till min belåtenhet
  • Michael P
    Michael P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Toppenservice, bra pris och ett personligt och trevligt bemötande. Kommer definitivt tillbaka när det är dags för service igen!
  • Yi H
    Yi H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    bra service och snabbt. Rekkomenterad av kolleagor.
  • Edith M
    Edith M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Bra, snabb & smidig service! Trevlig personal! Mycket prisvärt!
    2017-08-28 Mekonomen Bilverkstad Kista svarar Edith M
    Hej Edith,
    Tack för dom fina orden:)
  • Bo P
    Bo P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    I min första kontakt med verkstaden per telefon var bemötandet trevligt och serviceinriktat.
    Jag var i behov av verkstadstjänst för byte av avgasröret. Jag fick en tid väldigt snabbt och arbetet skulle ske under dagen. På eftermiddagen blev jag kontaktat och fick beskedet att bilen inte skulle bli klar. Jag blev erbjuden en lånebil över helgen med beskedet att min bil skulle bli klar på måndag. Mycket riktigt, jag blev kontaktad att bilen var klar och hämtade bilen.
    Min upplevelse och förväntan överträffades då det var tydligt vem som är till för vem. Jag som kund blev bra och proffsigt hanterat genom hela min behov av hjälp och support.
    //Birgitta Persson
  • Ehsan D
    Ehsan D skrev om Mekonomen Bilverkstad Kista
    Mycket trevligt bemötande, bra service samt rådgivning. Och ett stort tack till Pierre för hans fantastiska servicekänsla och hjälpsamhet. Jag rekommenderar Mekonomen i Kista till alla. Ehsan

Vågögatan 4, 164 40 Kista