Alla kategorier Övrigt Stockholms län Sollentuna Mekonomen Bilverkstad R. T. Autoteknik AB

Mekonomen Bilverkstad R. T. Autoteknik AB

Bra jobb och snabbt utfört! Toppenbra !😀

Läs vad 3 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad R. T. Autoteknik AB

• C
    C skrev om Mekonomen Bilverkstad R. T. Autoteknik AB
    Lämna inte bilen på reparation här! Hade blivit varnad innan om att verkstaden var dålig, men trodde det var överdrivet. Tyvärr stämmer ryktet. Fick jättedåligt bemötande efter att ha haft bilen inne på reparation och det som skulle lagas inte blivit ordentligt gjort.
    Trycker på det igen, kan du lämna bilen någon annanstans så gör det!
  • Jonah L
    Jonah L skrev om Mekonomen Bilverkstad R. T. Autoteknik AB
    Jag har anlitat många bilverkstäder i Stockholmsområdet och R.T. Autoteknik AB är de enda som alltid varit fullständigt ärliga och ställt upp utan att någonsin ha en tendens till att försöka ta betalt i onödan.

Jag är själv en ganska duktig bilmekaniker och vet vad jag pratar om. R.T. Autoteknik AB vill jag rekommendera till alla bilägare. Har ni en MG, Rover eller Landrover så finns inget vettigt alternativ. PIK AB är riktiga skojare. Åk till R.T i Häggvik!!!

Något jag exempelvis kan nämna är att R.T. Autoteknik AB har vid två tillfällen kunnat lösa problem snabbare än beräknat och då på eget intiativ tagit mindre betalt. Det är om något tecken på en bra bilverkstad.
  • Karl
    Karl skrev om Mekonomen Bilverkstad R. T. Autoteknik AB
    Anledningen till att jag skriver detta är en bilreparation som jag blev missnöjd med. Bilen skulle byta bromsok fram. När det visade sig att bromsarna inte fungerade bra efter att jag fått tillbaka bilen ville jag att de skulle lufta bromsarna. Bromspedalen kändes som en svamp och av erfarenhet vet jag att det då troligen är luft i bromsarna.

Det jobbiga med den här verkstaden är att man får kämpa för att övertala servicepersonalen bakom disken. Jag vet inte om det gäller all personal, men den person jag pratade med verkade tro att det handlade om att vinna en diskussion pga argument snarare än att lyssna på vad kunden hade för anledning till klagomål.

Jag blev också vittne till en annan missnöjd kund som fick ungefär samma behandling. Verkstaden har svårt att ta ansvar för de jobb de gjort. Det finns alltid något att skylla på verkar det som. Och kunden har alltid ett underläge när verkstaden börjar använda facktermer och skylla på det ena och det andra. Den andra kunden fick gå därifrån besviken och jag tror knappast han kommer tillbaka.

Jag fick efter mycket tjat verkstaden att ta in bilen igen och lufta bromsarna. Jag valde då att vara med. När de var färdiga med bilen satte de inte tillbaka gummiskydden till luftnipplarna på bromsoken. Jag frågade om de inte skulle sätta tillbaks dem innan de sänkte ner bilen. Mekanikern hittade en eller två av locken på golvet och satte dit dem.
    Men de andra då, undrade jag? De fanns inte när vi började, svarade samme servicekille som tidigare haft en tråkigt stil. Jag är säkert en krävande kund, men vet också att de där gummiskydden satt på alla fyra bromsok när jag bytte till sommardäck senast.

Visst kan det ha varit så att de saknades, men jag tvivlar på det. Vad som är ännu värre tycker jag är att verkstadskillen säger att de är onödiga. Så något som sitter på bilen från fabrik är alltså så onödigt att en verkstad väljer att strunta i att sätta tillbaka efter reparation?
    Säkert behövs gummiskydden inte förrän nästa gång man ska lufta bromsarna. Det är först efter en vinter man upptäcker att det är en massa skit i nipplarna som gör att man får problem. Men det spelar ju mindre roll för denna verkstad, verkar det som. Då får de mer jobb och kan debitera fler timmar ...

Ja, till slut löste det sig för mig och bromsarna blev ok. Det mesta jag förlorat är tid. Men för den som inte har ork att stå på sig kan denna verkstad bil en stor besvikelse, även för plånboken.

Kanske är det så här på fler verkstäder, men denna verkstad är den där jag fått i särklass det sämsta bemötandet. Om du ska anlita R.T Autoteknik, kontrollera noga att jobbet är ordentligt gjort och det är en fördel om du är insatt i vilket jobb de ska göra.

Kuskvägen 2,, 191 60 Sollentuna