Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Göteborg Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Sisjön

Mekonomen Bilverkstad Sisjön

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Otto Elanders Gata 4, 421 32 Västra frölunda / göteborg — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Sisjön! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 646 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Sisjön

• Bengt R
    Bengt R skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra bemötande i stort av personalen. God ambition med att man går ut i verkstad och kommer överens med mekanikern direkt, men tycker nog att det räcker med att mekanikern ringer för att beskriva fel och kostnad. Lite tidsödande att stå i kö till kassan och därefter hos mekanikern. Felsökningskostad är dock irriterande när jag dels kunde tipsa om vad jag trodde var felet, samma som Mekonomen lagade för ett halvår sedan, och dels när jag betalar för att få felet åtgärdat.
  • Lennart C
    Lennart C skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet vid kundtjänst och service arbetet
  • Per E
    Per E skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Satte på en avtagbar dragkrok då de hade erbjudande om detta. Gick snabbt och enkelt.
  • Birgit P
    Birgit P skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Ett fantastiskt och proffsigt bemötande
  • Ingegerd C
    Ingegerd C skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Fungerade bra men återkommer inte då det var för opersonligt och för stort jobb innan man ens fick komma för att få bilen lagad. Först beskriva fel på hemsidan (jag kan inget om bilar och kan därför inte beskriva felet- därför jag sökte hjälp hos en bilreparatör!!) sen uppringd av någon som sitter på ett kontor någonstans och sen besök för att kolla felet och sedan själva lagningsbesöket två veckor senare. För lång tid och för opersonligt som sagt, vill ha en dialog med mekanikern och förstå problemet och åtgärderna och få en diagnos på bilen i övrigt. Som sagt, alla var snälla de få sekunder man träffade dom i detta rullande bandliknande bilreparations fabriken (som dessutom var dyr) Begär inte någon lång samtalstid med reparatören men vill kunna åka därifrån och veta i vilket skick min bil är i. Jag gjorde service och bytte bromsar fram...tror jag det var något som var rostigt- detta var allt jag förstod av den knapphändiga informationen.
  • Claes H
    Claes H skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra service, tillfredställande resultat och ett gott kundbemötande.
  • Marc H
    Marc H skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Proffsigt och trevligt! Kom från en annan verkstad som bara hade fixat detaljerna jag nämnt istället för att lyssna på hela problemet. Killen på mekonomen fattade grejen och fixade problemet snabbt och lätt. Mycket bra!
  • Jason S
    Jason S skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra service och trevlig personal
  • Madelen S
    Madelen S skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bemötandet har varit bra, dock lämnades bilen ut trots att den var värre än tidigare. Räckte att starta motorn så hördes att felet kvarstod. Innebar därför två inlämningar så lite extra jobb men felet löstes tillslut så jag skall inte klaga.
  • Hemin S
    Hemin S skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Jag är mycket nöjd att jag lagade bilen hos Mekonom.
  • Lars-olof T
    Lars-olof T skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Jag lämnade in bilen för byte av bromsok höger bak. Bytet gick bra och bemötandet var bra, men då varningslampan för bromssystem ur funktion tändes när jag kommit 4 km och jag fick köra tillbaka till verkstaden för felsökning (för lite bromsolja i systemet, vilket man snabbt fixade) blir betyget tyvärr inte mer än två av fem.
  • Rita D
    Rita D skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Mycket bra reparation av bilen
  • Crab Controller R
    Crab Controller R skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Iämnat bil tidig morgon. Ingen kontakt under
    Dagen. På eftermiddag samma dag besöktes verkstaden för att betala/hämta ut bilen. Kontroll/felsökning hade endast gjorts chansen i vart fall hjullager vänster fram hade kunnat bytas då enligt felsökningen detta krävdes !!!!

Nu har vi anlitat annat företag åtgärda felen !
  • Svenska Vägrestauranger
    Svenska Vägrestauranger skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    1234567891011121314151617181920
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Kaotiskt mitt i ombyggnation.

Jag köpte service + reparation. Okunnig personal som inte ens visste hur man fäller upp taket.
    2017-06-05 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Daniel N
    Hej Daniel
    Ja vi flyttar och visst skapar det viss förvirring. Jag hoppas du skall trivas bättre hos oss i våra nya lokaler vid Eklanda efter inflyttning dit i juli. Med vänlig hälsning Jonas
  • Carin I
    Carin I skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Guldstjärna till Emil som gav min Forrd massa kärlek när motorlampan började lysa. En billig givare var problemet.
  • Anna L
    Anna L skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Tyvärr ej bra kommunikation med vetkstadstekniker. Saknade återkopplande telefonsamtal kring nyupptäckta fel som behövde årgärdas. När bilen skulle hämtas för andra gången saknades en åtgärd som var överenskommen. Som tur var mycket serviceminded person i kassan som kunde lösa det hela.
  • Axel J
    Axel J skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Dålig och mycket trött service. Välj annan verkstad - detta kändes inte helt seriöst
  • Carl B
    Carl B skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Med tanke på att jobbet inte slutfördes och jag har inte fått någon att ringa tillbaka till mig så skadan kan åtgärdas så kan jag inte rekommendera eran verkstad till någon.
    2017-05-16 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Carl B
    Hej Carl. Snälla kontakta oss på sisjon@mekonomenbilverkstad.se så vi får rett ut vad som kvarstår på din bil. Ber om ursäkt om ingen återkoppling skett. Med vänlig hälsning Jonas
  • Carl-jonas R
    Carl-jonas R skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra bemötande och uppdatering av hur det går.
  • Ragnar N
    Ragnar N skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bemötandet var OK! Trots att bilen ( GXD 572) var hos Mekonomen, Sisjön, i en vecka var den inte klar när jag skulle hämta den. Fick bilen dagen därpå. Då meddelades det att montören lyckats ha av en vakuumkoppling men att en provisorisk lagning genomförts. Nytt vakuumrör skulle beställas och jag skulle få ett meddelande när det kommit. Röret skulle bytas medan jag väntade. Nu har det gått över en vecka och inget har hänt trots två påringningar. Båda gångerna utlovades att ni skulle ringa tillbaka. Inga telefonsamtal ha kommit. Den 17/5 startar jag en långresa med bilen och vill gärna ha den provisoriska lagningen åtgärdad innan dess.
    Mitt telefonnummer: 0705 509151
    Tacksam för kontakt och besked!
    Med vänlig hälsning
    Ragnar Nordberg
    2017-05-16 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Ragnar N
    Hej Ragnar
    Bra att vi fick kontakt och jag hoppas bilen känns bra nu när vi bytt vakuumslangen.
    Välkommen åter! /Jonas
  • Ulla E
    Ulla E skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Skifte av vinterdäck till sommardäck. Snabbt och smidigt.
  • Lena L
    Lena L skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra bemötande, bra bemötande .Nu är ni tjatigs!!!
  • Ann F
    Ann F skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Helt nöjd med mitt besök. Bra mottagande, bra information.
  • Katarina F
    Katarina F skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Snabb och bra service! Kan rekomenderas
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Supernöjd förutom att ni hade sönder en hjulbult och dessvärre än gängningen så nu kan jag inte ha samtliga 5 bultar.
  • Lars-anders O
    Lars-anders O skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Den var mycket bra och arbetet blev väldigt bra utfört
  • Lena F
    Lena F skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Ok, trots att det blev skroten för bilen.
  • Mats B
    Mats B skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Besviken att priset som angavs på nätet inte stämde, från 2800 till 4100 för service.
    Satte i fel tändstift så bilen var obrukbar från fredag em till måndag morgon få det åtgärdades.
    Bra bemötande o snabbt fixat på måndagen
  • Ulla W
    Ulla W skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra och trevligt bemötande i receptionen. Däremot telefonservicen var dålig. Jag ringde vid flera tillfällen och kom aldrig fram på telefon. Därav betyget 3.Fick åka dit för att få beställa tid.
  • Johan N
    Johan N skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Mkt bra service. Snabbt svar på prisförfrågan, både över telefon och e-post. Trevligt personligt bemötande både i butik och verkstad. Verkstad hjälpte oss även med att sätta på en plastlist bak utan extra kostnad. Helnöjda!
  • Bo F
    Bo F skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bara bra. Det enda som jag är lite kritisk till är att montören ville att jag skulle byta alla muttrarna till bilens däck, jag hade köpt fyra nya för att jag vill ha blanka muttrar. Han ville byta alla. Men jag kanske köper nya när jag byter till vinter däcken som ligger på däck hotellet.
  • Nils J
    Nils J skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra och snabb service. Trevligt bemötande👍🏽. Lite brister i 'kaffe/te rummet! Fattades mjölk o tepåsar👎🏼👍🏽.
  • Annika P
    Annika P skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Kändes jättebra att lämna bilen på service hos Mekonomen! Bra och förtroendeingivande bemötande av kunniga personer och inte minst prisvärt :)
  • Siv D
    Siv D skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Fungerade inte med on-line bokning, fick datum som redan var fullbelagt. Bad om offert på byte om bromsklossar kom tilbaka med offert på kamremsbyte! När bilen var klar sa dom att en lampa blinka men dom hade inte tid alla kolla vad som var fel. men dom hittade annat dom gärna ville byta. Var inne personligen och berättade att vi inte var nöjda med servicen och reparation. fick då en tid 10 dgr bort när dom skulle kunna titta på det, uruselt mottagande.
    Och här hade jag tänkt lämna in en Audi för service och kamremsbytem tjena aldrig mer Mekonomen.
    2017-05-03 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Siv D
    Hej!

Kan inte minas vilken bil detta var, kontakta oss gärna igen så ska vi se till att lösa de på bästa sätt.

//Andreas
  • Robert J
    Robert J skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra bemötande och service från all personal och prisvärt.......................................
  • Lars E
    Lars E skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Nöjd med servicen, både bemötande, tillgänglighet mm
  • Madelaine W
    Madelaine W skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Snabb bra och trevlig personal, kan varmt rekommenderas.
    2017-05-03 Mekonomen BilLivet Sisjön svarar Madelaine W
    Tack för dina fina betyg! Välkommen åter.

//Andreas
  • Haris K
    Haris K skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Riktigt bra bemötande och väldigt bra utfört arbetet, rekommenderas varmt.
  • Ann-Louise S
    Ann-Louise S skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Alltid vänligt bemötande. Bra jobb. Känns förtroendegivande.
  • Marianne B
    Marianne B skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Snabbt och effektivt! Bra bemötande!
  • Arnold B
    Arnold B skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra service ,...........................................................
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Trevligt bemötande och snabb betjäning.
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Vänligt bemötande.
    Flexibilitet efter mina önskemål och behov.
    Mycket nöjd!
  • Irene B
    Irene B skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Perfekt. Fick snabbt tid och vänligt bemötande.
  • Gösta Ö
    Gösta Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Snabbt och bra. Mkt tjänstvillig o serviceinriktad mekaniker. Ska ni flytta verkstan från Sisjön?
  • Per A
    Per A skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Jag fick snabb hjälp på Mekonomen i Högsby med att fixa ABS-bromsarna på min 11 år gamla Saab 95.
    Inget att klaga på. Återkommer när det blir dax för nästa service.
  • Kristian K
    Kristian K skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bytte blinkerslamporna utan kostnad! Snyggt!
  • Peter A
    Peter A skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Jag är mycket nöjd med servicen på våra bilar
  • Andrei A
    Andrei A skrev om Mekonomen Bilverkstad Sisjön
    Bra besök. Allting verkar fungera som det skall på bilen.

Otto Elanders Gata 4, 421 32 Västra frölunda / göteborg