Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Värmdö Mekonomen Mekonomen Hemmesta

Mekonomen Hemmesta

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Furubacksvägen 2, 139 33 Värmdö — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Hemmesta! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 253 kunder tycker om Mekonomen Hemmesta

• Lisbeth V
    Lisbeth V skrev om Mekonomen Hemmesta
    Jättetrevligt bemötande och utfört arbete ( service 6000 mil )
    Kommer gärna tillbaka
  • Björn L
    Björn L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Lite strul med bokningen men sedan gick allt bra.
  • Lars T
    Lars T skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trevligt bemötande bra service bra jobb mycket prisvärt!
    Rekommenderas.
  • Viktor G
    Viktor G skrev om Mekonomen Hemmesta
    Super bra och jättetrevligt bemötande
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bilservice och fått offert på vissa andra reparationskostnader. Bra bemötande av trevlig personal.
  • Christine H
    Christine H skrev om Mekonomen Hemmesta
    Jättefin service och trevlig personal. Rekommenderas varmt!
  • Carl F
    Carl F skrev om Mekonomen Hemmesta
    Serviceminded och trevlig personbil , hjälpte mig med husbilen trots det var utanför deras ordinarie område!!
  • Lars S
    Lars S skrev om Mekonomen Hemmesta
    Oljeservice, snabbt medan jag väntade. Kort väntetid.
  • Mats S
    Mats S skrev om Mekonomen Hemmesta
    Hjälp med byte av hjullager. Fick tid för reparation snabbt och billigast offert. Bra bemötande.
  • Inga-britt L
    Inga-britt L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Ingen svarade i telefon på två dagar -Dåligt
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Mekonomen Hemmesta
    Synd att som smutsade ner bilen och inte gjord rent efter sig 😕
  • Christopher L
    Christopher L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Mycket bra bemötande.
    Här både servat bilen och haft den inne på lagning. Varit nöjd alla gånger.
  • John S
    John S skrev om Mekonomen Hemmesta
    Utmärkt bemötande, rätt pris och bra rådgivning ger fortsatt förtroende.
  • Erik F
    Erik F skrev om Mekonomen Hemmesta
    Mycket trevligt bemötande. Var billigast för service på min gamla V70 av alla verkstäder på Värmdö. Nöjd!
  • Annika H
    Annika H skrev om Mekonomen Hemmesta
    Vi har servat och lagat våra bilar många gånger i Hemmesta mekonomen och alltid varit nöjda med service och bemötande. Vi brukar också lämna in bilarna på tvätt och är alltid nöjda. Vi kommer fortsätta att anlita verkstaden då den är mycket bra och ligger nära för oss.
  • Bror T
    Bror T skrev om Mekonomen Hemmesta
    Gott bemötande men slarvigt och dåligt arbete. Efter service som visade inga fel hos mekonomen tog jag bilen till en annan firma som hittade att båda hjullagren var helt kaputta. Ett märkbart fel som borde identifierats vid service,
  • Joel A
    Joel A skrev om Mekonomen Hemmesta
    Byte koppling. Trevligt bemötande hela vägen. Plus för lånebil.
  • Martin A
    Martin A skrev om Mekonomen Hemmesta
    Nya däck på fälgarna till ett pris som var cirka 40% lägre än vad gummiverkstäder i Stockholm city begärde. Mycket nöjd!
  • John S
    John S skrev om Mekonomen Hemmesta
    Jättebra mottagande, snabbt montage
    Kan verkligen rekommendera er verkstad
    Hälsn john
  • Christer V
    Christer V skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra bemötande förutom att man vägrade anteckna kamremsbytet i serviceboken vilket har en särskild ruta i Volvos bok. Man sa att man endast stämplar service ......Jag skulle spara kvittot i stället. Märklig inställning och inte acceptabel!
  • Ingmarie L
    Ingmarie L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Däckskifte. Trevligt bemötande och snabbt åtgärdat. Men på min bil så ska lufttrycket ställas om till sommarsemsor efter skifte. Jag hade uppskattat att även få hjälp med det eller att de påtalat att de inte gjort/kunnat ställa om sensorn, åtminstone prata med mig om det. Den som körde ut bilen måste ju sett att lampan larmade. Nästa ggn kommer jag därför att åka till Toyota verkstad.
  • Annika G
    Annika G skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trevliga. Kändes seriöst. Tack för trevligt bemötande
  • Carmatic Finans
    Carmatic Finans skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra och snabb service. Lätt och komma i kontakt med för tidsbokning.
  • Attitude Of Gratitude
    Attitude Of Gratitude skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra o trevlig service. Känner mej trygg med dom👍🏼
  • Jan G
    Jan G skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra service och kundbemötande
  • Mats G
    Mats G skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trevigt bemötande.
    Service och byte bakbord.
  • Reijo H
    Reijo H skrev om Mekonomen Hemmesta
    En extra dags väntan var ej beräknad annars
    Ok.
  • Matts L
    Matts L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Hur bra som helst! Snabbt och prisvärt!
  • Max B
    Max B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Allt en katastrof från början till slut.
  • Nacka Värmdö Maskin
    Nacka Värmdö Maskin skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra bemötande och snabb prisvärd service. Ett brett kunnande i deras lokaler.
  • Björn L
    Björn L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Mycket trevliga och tillmötesgående, bra service och hjälpsamma! Till det, rimliga priser och man går därifrån oväntat glad! :-)
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra mötande och en kreativ och ändamålsenlig lösning på problemet
  • Anders F
    Anders F skrev om Mekonomen Hemmesta
    Byte vinter till sommar-däck. Trevligt bemötande. Punktligt utförd
  • Erik B
    Erik B skrev om Mekonomen Hemmesta
    sämsta jag har varit med om. Dålig information och ingen kommunikation mellan anställda. Min dragkrok skulle repareras för godkännande på bilprovning. Första man gör er att bryta av nyckeln (sitter kvar) i låset. jag får ingen info och missar därmed möjligheten att åka till bilprovningen.
    Har hämtad bilen, inte betalt för reparation som blev sämre än när jag körde bilen ditt, och har fortfarande inte hört någonting från mekonomen.
    Nu har jag fixad alt via bättre verkstad och kommer aldrig mer till mekonomen.
  • Matts L
    Matts L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trevligt bemötande.
    Hög servicegrad.
  • Nevin A
    Nevin A skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra pris och service. Fick bara 4/5 för att de glömde boka lånebilen. Annars är jag nöjd.
  • Carl T
    Carl T skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra utfört arbete men er kundservice borde fungera bättre
  • Kristin A
    Kristin A skrev om Mekonomen Hemmesta
    bara bra! Lätt att boka via nätet, trevligt och lätt när jag kom in och lämnade bilen för service, snabb behandlign av bilen och lätt att hämta ut. Snabb beställning av den reservdel som behövdes. Det åtgärdades också snabb
  • Jürgen K
    Jürgen K skrev om Mekonomen Hemmesta
    Motorlampa lyser, Mekonomen släcker lampan och kör ett varv med bilen och lampan tänds inte igen. pris 1500:-. Dock tänds lampan igen efter en vecka. Bemötandet var trevligt men svårt att sätta ett bra betyg då ingenting gjordes åt problemet.
  • Mats B
    Mats B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Prisvärd och bra service .
    Byte ljullager på vår XC 60
  • Sven L
    Sven L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Inga problem. Smidig och bra service.
  • Lena S
    Lena S skrev om Mekonomen Hemmesta
    Var på service, gick utmärkt, åkte till besiktning, fick nedslag, åkte tillbaka till verkstan, de lovade att, inte bara fixa problemet, de skulle också besiktiga bilen åt mig inom månaden. "Inga problem, du behöver inte oroa dig" sas det. De hade inte tid men om 2 veckor kunde jag lämna in bilen, vilket jag gjorde. Dom skulle skicka ett SMS när den var klar att hämta. Efter en vecka, utan att jag hört nåt, började jag ring men kom aldrig fram, vid två tillfällen lämnade jag meddelande att de skulle ringa upp mig, utan resultat. Efter 10 dagar, på fredag eftermiddag åker jag dit och får då veta att de inte kunde göra något. Fick ingen förklaring till varför de inte ringt eller meddelat mig på något sätt. Fick nycklarna och kunde åka hem med en bil med körförbud. De skulle ringa efter reservdelar på måndag och därefter höra av sig till mig för att boka ny tid. En vecka har gått och ingen hör av sig och när jag ringt dem så är det ingen som svarar. Jag har återigen lämnat meddelande att bli uppringd men utan resultat. Jag litade på Mekonomen Hemmesta, kommer inte att åka dit nåt mer :-(
  • Flor N
    Flor N skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra erbjudande med däckskifte, fri lånebil och halva arbetskostnaden, bra service vid desken, kiring priser och tjänster o betalning. Allt var väldigt smidigt och professionell. Tack
    Flor y peter
  • Lars-gunnar L
    Lars-gunnar L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra kontakt före besök. Bra med online bokning. Bra få veta pris före besöket.
  • Jessica T
    Jessica T skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trevligt bemötande, bra service
  • Emma S
    Emma S skrev om Mekonomen Hemmesta
    Alltid väl mottagen på verkstaden o även denna gång. Känner att jag får hjälp med det som behövs o jag litar på att personalen gör ett bra jobb.
  • Anna D
    Anna D skrev om Mekonomen Hemmesta
    Behövde ringa upprepade gånger för att ens komma fram.
    Bra genomföer arbete men alldelles för svårt att få kontakt.
  • Pia A
    Pia A skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trevligt bemötande och nöjd med servicen!
  • Charlotta H
    Charlotta H skrev om Mekonomen Hemmesta
    Mkt bra! Trevligt bemötande och bra service. Gick snabbt och personalen ringde i god tid och meddelade när bilen beräknades bli klar.
  • Eivor G
    Eivor G skrev om Mekonomen Hemmesta
    Hej det var bra med allt utan kontroll av luften

Furubacksvägen 2, 139 33 Värmdö