Mekonomen Yehlove Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Globen! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 865 kunder tycker om Mekonomen Yehlove Globen

• Inger Margareta A
    Inger Margareta A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Ett byte av vinterdäck som de gav mig en tid trots att det var mkt bokat. Mkt vänlig personal i receptionen ich snabbt byte av däcken. Läs mer
  • Martina O
    Martina O skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Kom inte fram till verkstaden. Blev vid flera tillfällen kopplad till er kundtjänst som inte kunde boka en tid åt mig. De sa att någon från verkstaden skulle ringa upp vilket aldrig skedde. När jag ringde för kanske femte gången kom jag fram till verkstaden och därifrån har allt flutit på! Läs mer
  • Sven Nils Inge G
    Sven Nils Inge G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevligt bemötande. Tydliga besked. Läs mer
  • Helene J
    Helene J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Superbra service, fick rabatt pga försening, bra diskussion om vad som behövde åtgärdas akut och vad som kunde vänta så det passade min budget. Alla mina dubier är bortblåsta. I fortsättningen kommer jag ALLTID att anlita Mekonomen Globen! Läs mer
  • Gocciani Ab
    Gocciani Ab skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra service och bemötande. Proffsiga. Läs mer
  • Sarah Melanie V
    Sarah Melanie V skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Toppklass. Bra bemötande, snabb sevice och hyfsat pris. Byte av lampor. Läs mer
  • Anders T
    Anders T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    To: bilen inlämnad för nya pinnbultar då hjulet var på väg av och bröt av 4 av 5 hjulbultar
    Fre: telefon inget hände
    Lö-Sö: helg
    Må: telefon tekniker ska undersöka
    Ti: telefon tekniker berättar att 4 hjulbultar behöver bytas. Beställer nya.
    Ons: telefon inga hjulbultar har kommit
    To: telefon hjulbultar bytta och bilen klar. Betalar 2000 kr. Kör 2 km och känner skakningar i ratten. Går ut och känner med handen att muttrarna är lösa. Drar åt själv. Ringer och vill ha rabatt motsvarande ett däckskifte. Får inte det men de lovar gratis däckskifte om jag lämnar in bilen hos dem nästa gång.
    Skulle inte tro det va. Läs mer
  • Eva Margareta B
    Eva Margareta B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bästa bemötandet, fick hjälp på en gång att byta däck. Läs mer
  • Peter Michael L
    Peter Michael L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra service och kontakt med alla Läs mer
  • Maria Elisabeth M
    Maria Elisabeth M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och bra jobb gjort i verkstaden. Bilen blev dessutom klar lite tidigare. Läs mer
  • Susan Fujiko B
    Susan Fujiko B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bemötandet bra men hjulen var ej inställda (kalibrerade). Läs mer
  • Karl Tommy Emanuel Ö
    Karl Tommy Emanuel Ö skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra hjälm vid stor reparation. Bra återkoppling. Läs mer
  • Robert Mathias H
    Robert Mathias H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Helt ok utfört jobb, men inte att få vänta i över en timme för att få bytta däck. Läs mer
  • Samuel Torben E
    Samuel Torben E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    kort väntetid. Stor service gjord. Bilmeken ringde 2 gånger för att fråga om han skulle åtgärda saker och gav prisupplysning direkt. Trevligt bemötande från kundtjänst. Läs mer
  • Maria Helena F
    Maria Helena F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Byte bilbatteri utmärkt hjälp och trevligt bemött! Läs mer
  • Carl Wilhelm L
    Carl Wilhelm L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fantastisk service, akut lagning av punktering fredag em. Ska byta min vanliga verkstad mot Mekonomen Globen Läs mer
  • Norbert M
    Norbert M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag är nöjd med det bemötande jag fick i samband med den årliga bilservicen Läs mer
  • Enrique M
    Enrique M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Helt perfekt!! Lämnade in bilen på angiven tid, teknikern har varit i kontakt med mig och berättat om vad som gjorts på bilen samt att bilen var färdig . Lagom till stängning som lovat . Super Läs mer
  • Karl Herman Mattias H
    Karl Herman Mattias H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Hej, inga problem med hjulskifte o däckhotell. var svårt att få tid när jag ringde och bokade, och jag har aldrig fått det att funka via webb-bokning Läs mer
  • Ebbe Lennart H
    Ebbe Lennart H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Utmärkt service vid hjulskifte Läs mer
  • Lars Magnus H
    Lars Magnus H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Övre bromsljus hade slutat att fungera, satte ett tak på 1500:-, men det landade på ca 850:-. Mycket nöjd. Läs mer
  • Åsa Ingeborg H
    Åsa Ingeborg H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jättebra bemötande i kassa och uppföljning när bilen var färdig. Läs mer
  • Mats Henrik M
    Mats Henrik M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    .................................................................. Läs mer
  • Lennart Jan-åke J
    Lennart Jan-åke J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag är mycket nöjd med bemötande, mottagande och uppföljning under reparationen. Läs mer
  • Carl K
    Carl K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Däckbyte balansering. Bra snabb service! Bra pris! Läs mer
  • Anna Katarina H
    Anna Katarina H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Det mesta fungerade bra, men jag var förvånad över att oljan inte ingick i grundpriset liten service, byte olja och oljefilter. Sen byttes tändstift och luftfilter också. Ombesiktning skötte ni bra. Läs mer
  • Josephine Carina M
    Josephine Carina M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb service, fick tid dagen efter och bilar var klar samma dag jag lämnade. Läs mer
  • Hans Lennart L
    Hans Lennart L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bemötandet var bra. Byte av fläkthjul, allt bra. Läs mer
  • Ernst Arnold Tomas S
    Ernst Arnold Tomas S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Satte in en kupe värmare och motor värmare. Jag är mycket nöjd och fort gick det.Tack Läs mer
  • Anders Leif-olof J
    Anders Leif-olof J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag är nöjd med servicen kring mitt däckbyte. Fick en kopp kaffe medans jag väntade. Läs mer
  • Jonas Ingemar S
    Jonas Ingemar S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Suveränt! Allt gick smärtfritt och bilen var klar på utlovad tid. Läs mer
  • Ulrika D
    Ulrika D skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Lämnade in min bil för årlig service och fick ett helt fantastiskt bemötande från inlämning till upphämtning. Tydlig information om vad som behövde bytas och vad detta skulle kosta. Fick till och med en mycket pedagogisk teknisk genomgång i receptionen, då jag ej är kunnig i bilens alla delar. Mekonomen har överträffat alla mina förväntningar - och min upplevelse är rakt igenom mycket positiv. Läs mer
  • Hans Jimmy D
    Hans Jimmy D skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Byte av bromslangar påpekat vid besiktning. Det gick snabbt o bra att få bilen besiktigad samtidigt .Trevligt kundbemötande vid all kontakt och inga problem med ngt. Nöjd kund som gärna återkommer. Läs mer
  • Marie Elisabeth B
    Marie Elisabeth B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevlig och proffsig personal. Reparationen kostade bara 55% jämfört med Bilia! Läs mer
  • Pirkko Anneli S
    Pirkko Anneli S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mär jag kom och skulle hämta min bil hade ni ”glömt” byta däck på den. Men killen i kassan löste det som tur var.
    Tacksam om ni även ändrar namn då jag mu står som ägare på denna bil som tidigare stod på min mamma Läs mer
    2017-11-08 Jonas S svarar Pirkko Anneli S
    Hej! Jag är killen som stod i kassan när du kom och skulle hämta bilen... Verkligen ledsen för att vi missat dina däck! Förstår att det ställde till med lite stök för dig när du fick vänta lite extra.
    Du är alltid välkommen tillbaka- då ska jag inte missa dina däck! 😉
  • Björg Anneli P
    Björg Anneli P skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb service från start till klart. Trevligt bemötande. Sönderrostat rör till bensintanken. Kostnadsinfo.
    Nöjd kund. Läs mer
  • Stojanche K
    Stojanche K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Speedy and professional service.I took my car there for regular service and once for light bulb change. Very pleased with the service, highly recomend it. Läs mer
  • Peter Mikael H
    Peter Mikael H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket trevligt och servicemässigt bemötande rakt igenom.

Vi köpte nya däck som skulle fälgas på våra sommar alufälgar samt monteras på. Läs mer
  • Jörgen R
    Jörgen R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Allt ok ingen anmärkning får inte ihop 30 tecken Läs mer
  • Dick Urban K
    Dick Urban K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fantastiskt bra bemötande, trots att man egentligen hade stängt!
    Dessutom fick jag hjälp med hyrbil (också detta efter stängning) under de dagar jag hade min bil hos Mekonomen. Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och kunnig tekniker. Supernöjd med besöket. Läs mer
  • Lena Kristina R
    Lena Kristina R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Rekommenderar Mekonomen Globen starkt! Fredrik och Linda i kundmottagningen gör ett fantastiskt jobb! Gled in på en räkmacka och fick hjälp med bilen direkt.
    5 av 5 toasters Läs mer
  • Hannes P
    Hannes P skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Det var helt klockrent, allt gick smort ärliga med priser och produkter.
    Även hade dem koll på småfelen vi hade och frågade om det skall åtgärdas
    Rekommenderas starkt
    Vi på Norrorts BetongHåltagning AB skall anlita dem i fortsättningen
    Tack för bra jobb Läs mer
    2017-11-08 Jonas S svarar Hannes P
    Tack Hannes, det värmer.
    På återseende!

• Henrik Wictor E
    Henrik Wictor E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra service, bra utfört jobb.
    Liten miss i kommunikationen från deras sida då de inte meddelade att en del skulle flygas in från utlandet som skulle ta 4-5 extradagar. Läs mer
  • Sven Stefan B
    Sven Stefan B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vänligt, kunnigt och professionellt!! Läs mer
  • Lena Margareta R
    Lena Margareta R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket professionellt mötande.
    Hög servicenivå. Trevlig personal. Läs mer
  • Gunnar Magnus B
    Gunnar Magnus B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Försökte först boka online. Fick då prisuppgift på över 6000 kr. Ringde då och frågade varför priset var så högt. Fick då svaret att priset blir ca 2500 kr. Skapar känslan av att man kan bli lurad om man inte ifrågasätter era offerter. När jag lämnade in bilen var jag tydlig med att jag fått upp varningstext på instrumentpanelen om att "positionsljus ur funktion". När jag hämtade bilen sa ni att det inte var något fel på någon lampa. När jag kört en stund kom samma varningstext upp igen. Åkte tillbaka och en kille gick med mig ut till bilen. Det visade sig mycket riktigt att alla lampor inte fungerade. Även detta ger en känslka av att man kan bli lurad om man inte dubbelkollar och ifrågasätter. Läs mer
    2017-11-08 Jonas S svarar Gunnar Magnus B
    Hej Gunnar! Självklart ska du inte känna dig lurad hos oss. Vid online bokning brukar vi alltid gå igenom det ”manuellt” för en slutlig check innan vi lägger bokning och beställer delar. Om något skulle visa sig vara galet med online bokningen, så ringer vi upp kunden och går igenom bokningen över telefon för att slippa den här sortens missförstånd. I ditt fall har det helt enkelt missats.

Gällande lampan så kan det vara så att lampan fungerade när bilen var inne på verkstaden, men la av ute på parkeringen. Det låter otroligt, men det händer!

Ber om ursäkt för missförstånden och hoppas du är villig att ge oss en ny chans.

• Unn Moa Matsdotter C
    Unn Moa Matsdotter C skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Dyrt men trevligt. Prisförslag jag fick hos er var mer än dubbelt så dyrt som hos annan verkstad, som jag valde istället. Men personalen var trevlig! Läs mer
    2017-11-08 Jonas S svarar Unn Moa Matsdotter C
    Hej! Det är en tuff bransch med många aktörer och hård konkurrens, så det är svårt att vara billigast i alla lägen.
    Men om du kommer med en skriftlig offert från auktoriserad verkstad, så matchar vi den! (Oftast med råge 😉).
    Välkommen!

• Ulf Magnus T
    Ulf Magnus T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag beställde nya bromsskivor inklusive montering samt en bilbesiktning som skedde i samarbete med ett grannföretag till mekonomdn, Jag är nöjd med vad de har gjort, Läs mer
  • Olof Mattias O
    Olof Mattias O skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Service och AC-service. Allmänt bra bemötande vid lämning och hämtning av bilen. Bra påpekande om rost på främre skivor. Bromsade bort det innan besinning. Läs mer

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm