Mekonomen Yehlove Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Globen! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 659 kunder tycker om Mekonomen Yehlove Globen

• Björn U
    Björn U skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tyvärr en fullständigt felaktig diagnos som kostade mig 1500 kr. Riktigt riktigt dåligt
  • Sol-britt G
    Sol-britt G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb o bra setvice! Återkommer gärna.
  • Per E
    Per E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bildörren gick inte att stänga på förarsidan. Problemet kom när det frös ute. Behöves tre vändor in till Mekonomen innan de till slut bytte hela låskistan efter rekvisition av orginaldelar. Bemötandet i Kundtjänst var fantastiskt, Fredrik är oerhört bra i kontakten och förklarar, ringer upp och bryr sig. Sen var det bökigt att behöva lämna in och hämta bilen så många gånger innan man fattade beslutet att byta låset - men det är det svårt att uttala sig om som lekman.
  • Deborah M
    Deborah M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevligt bemötande och fick hjälp snabbt på Mekonomen i Globen
  • Edit T
    Edit T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra vänlig personal och snabbt åtgärdat mitt problem
  • Oü Sunstock
    Oü Sunstock skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket trevlig personal och bilen funkar Prå
  • Eva-lena E
    Eva-lena E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Är mycket nöjd med mycket trevligt bemötande och hur snabbt de fixade mina lampor på bilen. Kommer absolut att boka tid för service där i fortsättningen.
  • Profina Ab
    Profina Ab skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra.................................…
  • Ia M
    Ia M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt, smidigt och billigt! Trevliga och pålitliga.
  • Birgit F
    Birgit F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Ni försöker alltid hjälpa till ordna tider och fixa allt till det bästa. Jag får alltid vänta och det känns alltid bra . Arbetet görs ordentligt och inget slarv . Trevligt bemötande och trevlig personal
  • Johan L
    Johan L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fick tid snabbt, felsökning o åtgärd samma dag till ett rimligt pris. Rekommenderas.
  • Bo G
    Bo G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Relativt snabb handläggning med tanke på helger (jul och ny år). Bra information och lyhörd personal.
  • Towe N
    Towe N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt. Smidigt. Prisvärt. Åker säkert dit igen.
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag är nöjd med mitt däckbyte o bemötande på Meckonpmen
  • Anna S
    Anna S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra service. Jag har dock fått veta i efterhand att det lagligt sätt inte behöver vara samma däck på bilen. Det viktiga är att alla är dubb eller alla är friktionsdäck. Att de har samma märke har alltså ingen betydelse. Visste jag detta hade vi förstås bara bytt det söndriga däcket och detta borde de på mekonomen veta. Annars bra och snabb service.
    2017-01-17 Mekonomen BilLivet Globen svarar Anna S
    Hej Anna! Kul att du är nöjd med vår service! Det är helt rätt att det inte finns någon lag som säger att det måste vara samma fabrikat på däcken som sitter på bilen. Vår rekommendation är dock att man har samma mönsterdjup på varje axel. Dvs att man har friskt däck både vänster och höger fram eller bak. Till exempel: har du ett punkterat däck höger fram som måste bytas och vänster fram är i dåligt skick så rekommenderar vi byte av båda framdäcken. Anledningen är för framförallt i trafiksäkerhetssynpunkt, men även p.g.a bilens differential, ESP-system och andra system inte "mår bra" av att det sitter däck med olika storlek (mönsterdjupet påverkar storleken på däcket).
    Ha det bra Anna!
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne, verkstadschef mekonomen yehlove.
  • Skandinaviskaventbolaget
    Skandinaviskaventbolaget skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Utmärkt bemötande snabba tider grymt personal ! Starkt rekommendera
    2017-01-17 Mekonomen BilLivet Globen svarar Skandinaviskaventbolaget
    Tack så mycket!
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne verkstadschef mekonomen yehlove
  • Majne W
    Majne W skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Lämnade in bilen för en reklamation (bilfirman skulle stå för hela kostnaden). Mekonomen Yehlove Globen tog kontakt med bilfirman och gjorde en egen deal som inte stämde med den överenskommelse jag hade med bilfirman. När jag påtalade detta sa Mekonomen Yehlove Globen att allt skulle ordna sig. Jag skulle inte behöva betala något.

Resultatet: Bilfirman ringer och bråkar. De vägrar betala hela summan. Bilfirman tar kontakt med Mekonomen Yehlove Globen som i sin tur skickar räkningen till mig. Jag måste betala 2500 kronor till Mekonomen Yehlove Globen för en reklamation som inte skulle kostat mig något överhuvudtaget.

Känner mig blåst. Borde anlitat en annan bilverkstad som tagit hand om reklamationen på korrekt sätt.
    2017-01-17 Mekonomen BilLivet Globen svarar Majne W
    Hej Majne! Det är väldigt att höra om din upplevelse hos oss. Du är välkommen förbi mig här på verkstaden så kan jag titta närmare på ditt ärende och tillsammans kanske vi kan hitta en lösning?
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne verkstadschef mekonomen globen.
  • Byggvesta Development
    Byggvesta Development skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jättebra service och snabb hjälp. Fick tid för däckbyte inom tre dagar.
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och bra service tycker vi.
  • Rolf B
    Rolf B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Uselt! Ni lyckades inte ens hitta felet, trots dyra pengar!
    2017-01-17 Mekonomen BilLivet Globen svarar Rolf B
    Hej Rolf! Det är verkligen tråkigt att höra om din upplevelse hos oss. Kan jag få ditt reg.nr så kan jag titta närmare på ditt ärende?
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne verkstadschef mekonomen yehlove.
  • David S
    David S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Allt funkade smidigt och till ett hyfsat bra pris.
  • Kristofer K
    Kristofer K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Min bil lämnades in med bärgning pga skarpt mekaniskt oljud och skrapljud från bakre delen av bilen. Jag och bärgaren misstänkte att nåt var fel på drivlinan. Efter sju veckor på verkstad fick jag bilen tillbaka. Mekonomen Yehlove hade bytt ljuddämparen. Pris 8000kr. Bilen lät naturligtvis skit fortfarande och underkändes vid besiktningen (!) pga oljudet.
    Jag tänkte reklamera, men insåg att det skulle varit lönlöst. Verkstaden hade ju bytt min ljuddämpare och jag kunde ju inte påvisa att den inte behövde bytas i efterhand. Lämnade in bilen till en seriös verkstad och de hittade ett gigantiskt hål i diffen, omöjligt att missa.
    Så mitt betyg på Mekonomen Yehlove blir med råge underkänt.
    2017-01-17 Mekonomen BilLivet Globen svarar Kristofer K
    Hej Kristofer! Det är verkligen tråkigt att höra om din upplevelse hos oss. Kan jag få ditt reg.nr så kan jag titta närmare på ditt ärende?
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne verkstadschef mekonomen yehlove.
  • Nils E
    Nils E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag kommer aldrig igen att åka med min bil till mekonomen igen. När jag hade min bil hos er så sa ni att det skulle kosta 46000 för mig att laga bilen då motorn/batteriet/samt 2-3 andra saker var fel på. men jag tog då bilen till en annan verkstad som då såg att givaren till fläkten var sönder. och det var det ända så idag går min bil utan att betala 46000 för det. jag hoppas personer i mekonomen globen snart får sparken.
  • Karl A
    Karl A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fick bra hjälp. Flexibel och snabb service!
  • Annelie E
    Annelie E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra service med snabb handläggning, trevlig och tillmötesgående personal. Varmaste rekommendationer!!
  • Maria K
    Maria K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket väl mottagen och ett engagerat och seriöst jobb av bilmeken Jocke. Tack till en bra detektiv och bildoktor!
    Med vänlig hälsning, Cecilia Kugelberg.
  • Hans L
    Hans L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra .trevligt bemotaned. Bra prisforslag
    Totalkostnad enligt forslaget
  • Mira-cecilia V
    Mira-cecilia V skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande. Bra pris vid prisjämförelse. Gjorde jobbet bra.
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag lämnade in min bil på besiktning men blev lurad på flera saker de tyckte jag skulle laga. Som egentligen inte behövde lagas!
  • Klas B
    Klas B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jättetrevligt bemötande, snabbt o korrekt åtgärdades problemet. Busbra
  • Gunila J
    Gunila J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra och snabb reparation.
  • Johan H
    Johan H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra. Trevlig personal, bra service, bra läge. Bra väntetid.
  • Karl K
    Karl K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag tycker att det har fungerat bra! Bilen fixad på utsatt tid och enligt kostnaden vi kommit överens om.
  • Jocke
    Jocke skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Efter att bilen plötsligt strejkade blev jag ofrivilligt kund hos Mekonomen Globen. När bärgaren lämnat bilen blev jag uppringd, allt fungerade mycket smidigt och jag blev hela tiden väl bemött och informerad. Stort tack!
  • Eva E
    Eva E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra o trevlig personal
  • Sonja S
    Sonja S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag är mycket nöjd med mina kontakter med
    Mekonomen Globen. Har alltid blivit bra bemött, därför fortsätter jag att vända mig dit när jag behöver.
  • Elvira N
    Elvira N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra & snabb service! Håller de priser de lovar.
  • Bernt I
    Bernt I skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra kontakter med kundtjänst, helnöjd med verstadsjobbet
  • Martin S
    Martin S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb och bra sevice. Trevligt bemötande
  • Jane K
    Jane K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket trevligt bemötande och snabb reparation.
  • Nisse A
    Nisse A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    köpte däckhotell
    funkade bra, gick snabbt o lätt att byta.
  • Peter V
    Peter V skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande på stationen och servicen genomförd på bästa sett. Priset är väldigt positivt
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Killarna är schyssta och bemöter en vänligt på plats, jobbet är väl som på vilken verkstad som helst. Du lämnar in, betalar, hämtar ut. Kändes rätt dyrt för att vara mekonomen.
    Dock blev min bil inte klar? Lämnade in den för att min fönsterhiss hade pajat, dom beställde först fel del, så bilen blev försenad. Sen bytte dom fönsterhissmotorn och då lirade det, dock fungerar den inte till 110% då det är en styrenhet som glappar, vilket dom inte åtgärdat. Heller inte återkopplat om tid eller pris. Dåligt!

Tyckte bilen var smutsig när jag fick tillbaka den, både in och utvändigt, som att bilen inte var klar. Fick stå 20 minuter i mitt garage och städa ur den och dra bort maskeringstejp från taket??

Något som måste bli bättre är möjligheten att komma i kontakt med dom på verkstadsavdelningen, 9 av 10 fall kopplas man tillbaka till växeln, otroligt störande. Sen är återkopplingen rätt så dålig också, dom påstår att dom ska höra av sig med ett pris men det händer aldrig.

Så dom är trevliga på plats och när man väl får tag på dom i telefonen men inte mycket mer som är något att hänga i julgranen. Kommer med stor sannolikhet INTE lämna in bilen där igen. Rekommenderar tyvärr inte Mekonomen Globen.

MAX 2/5 i betyg.
  • Hans F
    Hans F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mitt besök avsåg hjulbyte. Fick ett bra bemötande och ett snabbt jobb utfört.
  • Jan J
    Jan J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och bra, inget att klaga på!
  • Jan H
    Jan H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt, bra, trevligt bemötande
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    I Globen blir man alltid väl bemött. Dom gör sitt bästa för snabb service även när man är sent ute med vinterdäcken. Tack
  • Ola H
    Ola H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fantastiskt bemötande och service. Kändes helt tryggt att lämna bilen hos er
  • Tor Z
    Tor Z skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Ok med service. Teknikern glömde locket till oljetanken uppe vid vindrutetorkare. Upptäckte att något skramlade och hittade locket där. Inte godkänt. För övrigt prisvärt och bra.
  • Pär A
    Pär A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb och riktigt bra service, med bra prisbild. Vart försenad men dom höll extra öppet så jag kunde hämta bilen samma dag. Har bara positivt att säga och kommer återkomma om jag får fler bekymmer med bilen

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm