Mekonomen Yehlove Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Globen! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 708 kunder tycker om Mekonomen Yehlove Globen

• Katri F
    Katri F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Efter byte av bromsskivor och -belägg kvarstod enligt mekonomen yehlove problemen med handbromsen (för låg bromskapacitet) och byte av ok krävdes. Jag kände mig osäker på bedömningen och gjorde en ombesikting och då blev parkeringsbromsen godkänd och jag slapp betala 2300 kr för något som funderade.
  • Inga Elisabet H
    Inga Elisabet H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Beställde tid för service samt bytte bromsar. Fick bra bemötande både på telefon och på verkstad.
  • Bengt Olof N
    Bengt Olof N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb insats på det problem som jag hade på bilen Kunde sitta i lokalen medan det åtgärdades
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bemötandet av personalen bra, dock väldiga problem att få loss de delar som behövdes för att laga bilen. Vilket resulterade i att den stod på verkstad i över 2 veckor....
  • Jorma T
    Jorma T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra priser,bra bemötande,snabb service, tydligt var som var gjord och icke -gjord.
  • Per Christer L
    Per Christer L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    service. bra bemötande, höll tiden, inga konstigheter. MEN spolarvätskan lär ju bara varit vattenpåfyllning. dagarna efter var det ca -3 g. och det gick inte att göra rent rutan... lite onödigt.
    //Christer
  • Leif Håkan H
    Leif Håkan H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Det var smidigt och bra.
    Och att det ingår försäkring var possitift.
  • Hans Niklas G
    Hans Niklas G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra verkstadsbesök som fixade allt medan jag väntade.
  • Lars Magnus D
    Lars Magnus D skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och smidigt. Kanske lite dyrt.
  • Per Erik Martin F
    Per Erik Martin F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket god upplevelse. Korrigerade reparation av dimljus kostnadsfritt, som vid första ingreppet inte höll.

Trevigt och korrekt bemötande.
  • Bengt Ingemar G
    Bengt Ingemar G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra. Jdjdfufudufufuffjfifjfifjfjfjfjfccjcfjckfkfkfifjfkfkfkckckc
  • Monika J
    Monika J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Proffsigt bemötande och tydlig prissättning.
  • Lennart Nyberg Balkong & Bygg Ab
    Lennart Nyberg Balkong & Bygg Ab skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Helt ok. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Rolf Helge E
    Rolf Helge E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och en positiv upplevelse
  • Anna Katarina L
    Anna Katarina L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Smidigt, hjälp snabbt då jag havererade 30 mil hemifrån...
  • Malin Viktoria B
    Malin Viktoria B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Super nöjd! Trevligt bemötande och allt gick så smidigt.
  • Annica Maria T
    Annica Maria T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevligt bemötande bade vid bokningstillfället, då via telefon och direct på plats vid in- och utlämning av bilen.
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevligt bemötande och snabb service.
  • Ulf Göran Holger K
    Ulf Göran Holger K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Service och byte av trasiga framfjädrar. Gick snabbt att boka och fick tid inom ett par dagar vilket inkluderade beställningen av fjädrarna. Bilen blev klar på några timmar och allmänt sett smidig in- och utlämning. Kommer fortsatt anlita verkstaden som ligger bra till för mig.
  • Susanne Margareta J
    Susanne Margareta J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Toppen bra jobb! Återkommer vid behov! Mvh Susanne Jansson
  • Gustaf Torbjörn B
    Gustaf Torbjörn B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra utfört arbete med en bra service och tevligt bemötande
  • Mats H
    Mats H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra o ärlig verkstad som spontant tar upp sånt är av värde för mig
  • Inga-lill Barbro Marita A
    Inga-lill Barbro Marita A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Var inte nöjd med att de inte fyllt i samma luft i framdäcken åtminstone..
  • Anders Tommy H
    Anders Tommy H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt utfört arbete o bra service till ett vettigt pris. Jag är nöjd!
  • Bengt Dahlgren Stockholm Ab
    Bengt Dahlgren Stockholm Ab skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Service av företagsbil. Tyvärr hade dom fel telenummer men dom visste ju vilket företag det gällde så när man märker att man inte svarar på telefon eller sms kanske man ska kontakta företaget och fråga. När jag sen ringer i flera dagar för att ta reda på om bilen är klar svarar man inte. Bilen lämnades också ute i snöoväder så jag fick spendera en halvtimme med att skrapa rutan innan jag kunde lämna.
  • Jerker L
    Jerker L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    När Mekonomen i Tyresö var stängd när jag kom dit, så blev jag lite besviken. Efter kontakt med Mekonomen Globen samt huvudkonturet fick jag fantastisk hjälp. Trots att dit inte fans inbokad tid, tog man hand om min bil direkt när jag kom dit. Stort tack till personalen på Globen samt huvudkontoret som löste det hela på ett mycket proffsigt sätt.
    2017-02-17 Mekonomen BilLivet Globen svarar Jerker L
    Tack Jerker! Trevlig helg.
    Med vänlig hälsning, Jonas Mekonomen Yehlove Globen
  • Bo E
    Bo E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra service, trevligt bemötande
  • Marit B
    Marit B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Förutom att klockan inte var ställd och koden till radion inte var angedd (vi vet inte vilken kod det är, Bilia brukar knappa in den) och att något har hänt med fönsterhissarna. Innan batteribytet kunde man hålla lite längre på knappen och då åkte hela fönstret ned utan att man höll kvar fingret nu fårtrycka helag tiden. Annars är vi nöjda😉
    2017-02-11 Mekonomen BilLivet Globen svarar Marit B
    Hej Marit! "Minnet" till fönsterhissarna brukar nollställas när man kopplar från batteriet. Precis som klockan och radiokoden i bilen. Detta har vi missat på din bil! Ber om ursäkt för detta.
    Om du kommer förbi med bilen så kan vi fixa det medan du tar en kopp kaffe. Du behöver inte boka tid, titta bara in mellan 7-17 måndag till fredag så löser vi det!
    Trevlig helg.
  • Karin E
    Karin E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Gott mottagande. Bra service.
    2017-02-11 Mekonomen BilLivet Globen svarar Karin E
    Tack Karin! Trevlig helg.
  • Leif A
    Leif A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Kan bli bättre på återkoppling. Sa att de skulle ringa, men de ringde.
  • Julia B
    Julia B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Åkte till Mekonomen i Globen direkt då jag åkt på ett flertal nedslag på besiktningen & dom tog in bilen direkt och fixade dessa problem samt besiktade om den åt mig & sen dess har bilen rullat på som den ska! Grymt trevlig & kunnig personal! Rekommenderas!
  • Eva A
    Eva A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevligt bemötande och bilen gick som smort efter.
  • Leif B
    Leif B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Växeltelefonister som är örsäljare är dåligt,ingen personkemi med folk som som kallar bilmekanikern för tekniker och säger "jag hör vad du säger, men".....hela tiden fast dom inte hör alls utan bara matar ut sina mantran.
    2017-02-11 Mekonomen BilLivet Globen svarar Leif B
    Hej Leif! Jag antar att "örsäljare" är ett stavfel och du menar försäljare?
    Vi har inga försäljare på vår verkstad. Vi har en verkstadschef, verkmästare, servicerådgivare och biltekniker. Sen har vi även en centralbokning som ska svara på de telefonsamtal vi på verkstaden inte hinner med. De som normalt sett svarar i telefon är servicerådgivare. Servicerådgivarna hjälper folk med rådgivning, tar emot bokningar, förmedlar informationen mellan tekniker och kund samt att de ser till att in och utlämning av bilen går så smidigt som möjligt.
    Anledningen till att man säger "tekniker" istället för "mekaniker" är för att deras yrkesroll är just biltekniker. I dagens verkstäder finns diagnostekniker, servicetekniker, tungtekniker osv. Anledningen till detta är för att verkstadsarbetet är mycket bredare i dag än vad det var för ett par år sedan när man valde att säga just "mekaniker".

Du är välkommen till oss så visar jag dig gärna runt och förklarar hur vi arbetar.
    Med vänlig hälsning, Jonas Mekonomen Yehlove Globen.
  • Parisa K
    Parisa K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag behövde vänta 2 dagar för att de skulle byta en däck så jag tog bilen till en annan verkstad.
    2017-02-11 Mekonomen BilLivet Globen svarar Parisa K
    Hej Parisa! Ibland så har vi fullt på verkstaden vilket leder till ett par dagars bokningstid, annars hinner vi inte med alla planerade jobb. Därför kan vi inte alltid hjälpa folk på en gång, när de kommer till oss. Önskar dig fortsatt trevlig helg!
  • Thi T
    Thi T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb och trevlig service. Rekommenderas
  • Rent & Buy Furniture F
    Rent & Buy Furniture F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Väldigt tillmötesgående och trevliga (men glömde kolla lysen till nummerplåten)
  • Josephine M
    Josephine M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fick reklamera jobb flertalet gånger. Men dem var hjälpsamma ändå. Priset var ok.
  • Peyman G
    Peyman G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Förra året köpte jag en produkt från Mekonomen som var tydlig och synliga fel på. När jag ville lämna in den till reparation fick jag dålig bemötande och efter 2 månder ringer en o säger att det finns ingen dukomentation på vad felet är på produkten som jag lämnade in..
    För ett par veckor sedan besökte jag Globens Mekonomen för att de hade bra pris på att byta trasig billampa och igen blev jag missnöjd. Denna gång pågrund av att jag anser att det är dålig arbete utfört samt att när jag fick bilen tillbaka efter 30-40 minuter luktade inne i bilen cigarett/tobak samt att bilstolen, speglar var omskusterat.
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Servade, reparerade och fick hjälp att ombesiktiga bilen. Bästa bemötandet jag fått på en bilverkstad.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Svårt, nästintill omöjligt, att få kontakt med verkstaden och de återkommer inte när man lämnar meddelande.
    2017-02-11 Mekonomen BilLivet Globen svarar Johanna B
    Hej Johanna! Jag är medveten om att vi är svåra att komma i kontakt med och det är därför vi har anlitat en centralbokning som ska kunna svara i telefon när vi inte hinner. Jag tycker såklart det är tråkigt att läget är så! Min önskan är att vi på verkstaden ska hinna svara på alla inkommande samtal, det känns mer personligt.
    Du är välkommen att komma förbi oss och ta en kopp kaffe så kan jag förklara lite hur vi jobbar och visa dig runt. Trevlig helg Johanna!
    Med vänlig hälsning, Jonas Stålne Mekonomen Yehlove Globen.
  • Bozena T
    Bozena T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    De skulle byta bakre stoppljus lampa. Ni glömde ettt verktyg på kanten av bagageluckan och sedan stängde luckan på verktyget vilket orsakade skador på skyddsgummidelen på kanten av bagageutrymmet i min bil.
  • Jan S
    Jan S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag är nöjd kund.Bemötandet var utmärkt.
  • Fia R
    Fia R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra och snabb service! Trevligt bemötande och snabb återkoppling på bokningsförfrågan!
  • Per G
    Per G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra. Dyrt. Tydlig info från meconomen. Felsökning ska inte behöva kosta 1500kr.
  • Attendo Individ O Familj
    Attendo Individ O Familj skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Ett mycket trevligt, personligt bemötande. Snabb återkoppling och snabbt åtgärdande. Nöjd! Tack.
  • Rolf B
    Rolf B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag har inget att klaga på. Trevligt bemötande vid inlämning och hämtning av min bil. Relativ snabb service vilket uppskattas.
  • Jan S
    Jan S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Glasbyte gick över förväntan snabbare än jag hade beräknat liksom service vid ett tidigare tillfälle till ett överkomligt pris.
  • Erik S
    Erik S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Service. Internetbokningen fungerade inte. Fanns ej bokning när jag anlände med bilen. Personalen på plats löste problemet även om det tog lite tid. Annars var allt bra!
  • Lena N
    Lena N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Utomordentligt utmärkt service, proffesionellt utfört reparationsarbete, snabb återkoppling
  • Björn U
    Björn U skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tyvärr en fullständigt felaktig diagnos som kostade mig 1500 kr. Riktigt riktigt dåligt
    2017-02-11 Mekonomen BilLivet Globen svarar Björn U
    Hej Björn! Tråkigt att höra att du inte är nöjd med vårt arbete. Kan jag få ditt reg.nr så kan jag titta närmare på ärendet? Alternativt om du ringer mig på 0855930100, eller hälsar på oss. Så kanske vi tillsammans kan hitta en lösning?
    Med vänlig hälsning, Jonas Stålne Mekonomen Yehlove Globen

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm