Mekonomen Yehlove Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Globen! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 789 kunder tycker om Mekonomen Yehlove Globen

• Murphy Erica W
    Murphy Erica W skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vi kommer igen! Mycket trevlig personal och fantastisk service.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Murphy Erica W
    Tack så mycket! Ni är välkomna.
    /Jonas Stålne Verkstadschef mekonomen Globen och Hemmesta
  • Helena M
    Helena M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag lämnade in min Audi för service, och bemötandet var väldigt bra liksom servicen, så vitt jag kan bedöma. En bra verkstad med bra kundmottagande.
    Helena.
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag fick prisuppgift på att reparationen av bilen skulle gå på 9600kr. När jag kollade runt med andra verkstäder skulle de ta hälften för samma jobb. Tillslut fixade en bekant bilen och insåg att allt mekonomen sa behövde göras inte stämde. Det landade på 220kr utan mekonomens "hjälp".
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Jonas A
    Hej Jonas! När vi utför en reparation måste vi vara beredda att lämna 3 års garanti på både arbete och reservdelar. Sen är det självklart en bedömningsfråga från person till person... Det din bekanta anser vara bra, kan en fackman se som dåligt och en besiktningsman se som trafikfarligt. Hoppas du förstår mig! Du är alltid välkommen till oss för en kopp kaffe så förklarar jag mer.
    Mvh Jonas Stålne Verkstadschef Mekonomen Globen och Hemmesta
  • Eva R
    Eva R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fantastiska, serviceinriktade och väldigt trevliga människor arbetar på Mekonomen, Globen.
    Jag lämnade in min bil för reparation och det enda minuset jag kan komma på är att det tog ngn dag mer att ordna än vad jag räknat med.
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt, bekvämt, proffsigt. Jag kom utan att ha bokat tid. Fick allt åtgärdat och kunde köra därifrån med en fungerande bil och trygg bil. Jättenöjd med priset.
  • Tommy C
    Tommy C skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och proffsigt,
    Servade firmans gamla V70
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Blev inte som jag tänkt mig. Fick åka tillbaka med bilen dan därpå. Uppenbarligen gjordes provkörningen efter reparation från verkstad tillbaka till p-plats.
    När jag hämtade bilen åkte jag några km. sedan var det kört. Det lät som jag åkte omkring med en bergborr. Det var de utbytta bromsskivorna och belägg som lät.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Thomas W
    Hej Thomas! Nya bromsar kan skrapa lite första biten man kör. Du har helt rätt i att vi borde kört in bromsarna, så du sluppit missljudet. Du är alltid välkommen tillbaka så kan jag eller mina kollegor visa dig.
    /Jonas Stålne Verkstadschef Mekonomen Globen och Hemmesta
  • Odd Å
    Odd Å skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande av kund tjänst i verkstaden
    Butiken suverän
    Men verkstaden har jag dålig erfarenhet av betalade ganska mycket samma fel var kvar
  • Gustaf R
    Gustaf R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Service, bra bemötande och service ftån personal
  • Isak E
    Isak E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Valde inge riktigt bolaget utan bilen mer hamnade där pga bärgning. Trevligt folk när man fick tag på dem och hyggligt pris.
  • David M
    David M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tack för den grymma servicen jag fick. Återkommer
  • Agneta Maria S
    Agneta Maria S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra återkoppling vid felsökning och förklaring av reparation
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och rådgivning efter diagnos av min bil.
  • Curt K
    Curt K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag lämnade in min bil på grundservice, det bemötande jag fick i kundmottagningen var jättefint, det var längesen som detta hände mig. Tack.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket svåra att få kontakt med över telefon. Behövde åka dit för att ställa mina frågor.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Henrik E
    Hej Henrik! Ja det stämmer: Vi är svåra att få tag i! Vi har endast 2 linjer in som väldigt ofta är fullbelagda. Därför har vi en centralbokningstjänst som ska ta emot alla samtal vi inte hinner med. Självklart är målet att kunna ta emot alla samtal själva, då vi gärna pratar med våra kunder, men där vi går bet tar "centralen" över. Hoppas du förstår vårt dilemma!
    Mvh Jonas Stålne Verkstadschef Mekonomen Globen och Hemmesta
  • Carin U
    Carin U skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket trevligt mottaget av tjejen (Linda tror jag hon hette).
    Servisen klar inom ut lovad tid.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Carin U
    Hej Carin! Jag ska framföra detta till Linda. Tack för det fina omdömet.
    Mvh Jonas Stålne Verkstadschef mekonomen Globen och Hemmesta.
  • Helena B
    Helena B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fick snabb och bra hjälp. Fick hjälp med att byta två framlyktor. De tog in bilen direkt och den var klar 20 min senare. Torsdag em i semestertider 👍
  • Per A
    Per A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag har blivit väldigt väl bemött men jag fick inte mitt problem löst. Jag har ringt er och bett er kontakta mig men ingen verkar vilja ringa tillbaka.
    Mvh/ Johan
  • Magela C
    Magela C skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Det tog 3 veckor innan man satt igång och låg bilen pga informationen om att man skulle laga bilen hamnade mellan stolarna
  • Petar D
    Petar D skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Felsökning av bil.
    Dem konstaterade samma fel som jag beskrivit men orsaken till felen konstaterade man inte. Hänvisade mig vidare till "någon" annan.
    Fick betala för felsökningen även fast jag blev lovad att debitering sker om fel hittas.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Petar D
    Hej Peter! Tråkigt att höra om din upplevelse hos oss. Du får gärna återkoppla till mig med reg.nr så kan jag titta närmare på ditt ärende.
    Maila till:
    Jonas.stalne@mekonomenbilverkstad.se

Mvh Jonas Stålne Verkstadschef mekonomen Globen och Hemmesta
  • Lars L
    Lars L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Allt funkade bra, snabbt och smidigt!
  • Peter S
    Peter S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bytte bromsar och gjorde service på bilen.
  • Pontus B
    Pontus B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Varning! Har servat bilen här ett par gånger och varje gång jag hämtat ut den har det varit "nya fel" som kostat mer än det ursprungliga jobbet. Senast funkade inte bakluckan...de tog 1050 kr i felsökningsavgift (arbetskostnad) och konstaterade att det var en trasig fjäder. När jag bad dem reparera det kostade det 1050 kr till för arbetet plus 40 kr för fjädern?! Känner mig grundlurad och kommer aldrig tillbaka.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Pontus B
    Hej Pontus! Tanken är inte att du ska känna dig lurad, men i en service så ingår byte av vissa delar samt kontroll av bilen. När man, på en service, påträffar fel enligt kontrollpunkterna, kontaktar vi kunden för att höra om denne vill åtgärda påträffande bristerna. Om man gör service ungefär en gång per år, är det ganska vanligt att nya fel påträffas. Hoppas du förstår Pontus.
    Du är alltid välkommen till oss.
    Mvh Jonas Stålne Mekonomen Globen och Hemmesta.
  • Bengt L
    Jag är nöjd
    👍
  • Ristorante La Volpina
    Ristorante La Volpina skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb service och trevligt bemötande
  • Sven G
    Sven G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Felsökning. Mycket bra bemötande och hjälpsam personal.
  • Roger G
    Roger G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra, Experter på Volvo 240
  • Mats G
    Mats G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Allting var jättebra. Linda är kanon. Fick bilen fixad och besiktigad. Att jag dessutom kunde hyra reservbil på plats var 100 %igt. Jag kommer att förbli kund hos er.
  • Lars I
    Lars I skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och utan några problem.
  • Anders R
    Anders R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    mycker bra. dom är seriösa och gör et bra jobb
  • Marianne Z
    Marianne Z skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevlig och bra tjej som kundmottagare +++
    Efter att ha betalat 2000:- i felsökning åkte jag 440 km för att hämta hem bilen. Motorn "startade till" sedan dog den nästan direkt. Kollade om bilen fick bensin, nej det fick den inte. Började från början och hällde i 5 liter bensin och sedan startade bilen som vanligt. Tankmätaren visade fel.
    2000:- i felsoökning, 1 dag ledigt från jobbet, 44 mil och 750:- för trailerhyra pga soppatorsk.
    Det tycker jag kass
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och service. Servicen gick snabbt och till ett bra pris.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande i hela processen.
    Gjorde en prisvärd 2000-milsservice.
    Glatt överraskad av att servicen var mer noggrant dokumenterad än motsvarande vid senaste servicen hos en märkesverkstad.
    Helt nöjd med besöket.
  • Carl F
    Carl F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tyvärr upplever jag inte mekonomen som helt ärliga. Har lämnat in bilen på service två gånger och jag har känt mig ganska lurad. Vi ville lämna in bilen på en årlig service och de påstår att saker måste bytas (men när man pratar med en bilmekaniker som man känner säger dem lite annorlunda). Jag kommer inte rekommender mekonomen för någon tyvärr.
  • Per M
    Per M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Ej klar på utlovad tid. Otydliga öppettider.
  • Hans S
    Hans S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Lite lång väntetid på att få bilen fixad (byte av generator), en knapp vecka
  • Eva S
    Eva S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Det gick snabbt och lätt att boka tid för service. Bra genomgång vid service. Plus för gratis assistance-hjälp under ett år efter service.
  • Lena A
    Lena A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vi lämnade in bilen för att åtgärda och släcka två tvåor från besiktningen. Den delen av tjänsten är vi nöjda med. Halva den slutliga kostnaden handlade dock om ytterligare en åtgärd som vi inte hade bett om. Jag blev visserligen uppringd enligt överenskommelse för att efter diagnos av problemet med handbromsen ( den ena tvåan) få en prisangivelse. Jag förstod dock inte av de termer som användes att det pris som angavs i huvudsak gällde byte av färdbroms ( som vi inte hade någon anmärkning på). Det förstod jag först när vi hämtade bilen och kunde se fakturan. Jag anser att ni, när ni ringer med en prisangivelse, måste vara tydligare med vad priset är för den tjänst som man bett om och tydligt ange vad priset är för tilläggstjänster som ni rekomenderar. Som det nu var fick jag bara ett pris och jag trodde det avsåg reparation av det fel som jag lämnat in bilen för.
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    De gjorde mer än jag förväntade mig och mer än de tog betalt för.
    Det är ovanligt i dagens verkstadsindustri. Jag känner stort förtroende för dem då de faktiskt lagar det som är trasigt och inget annat.
  • Gerard S
    Gerard S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra och relativ (m)ekonomiskt!Tack.
  • Susanna Ö
    Susanna Ö skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vänligt och proffsigt bemötande.
  • Hellevi K
    Hellevi K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tog alldeles för lång tid o var svårt att nå er!!!
  • Katarina N
    Katarina N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Besiktigade bilen ngr dagar sedan och som dom sa där, inte ok av en bilverkstad att INTE se att BÅDA BAKRE fjädrarna var BRUSTNA.... Speciellt som bilen visuellt besiktigas så det inte var någon skada...
    2017-06-05 Mekonomen BilLivet Globen svarar Katarina N
    Hej Katarina! Kan du kontakta mig på 0855930100 så kan jag titta på ditt ärende? Var din bil inne nyligen för service? Hur lång tid var det mellan verkstadsbesök och besiktning?
    /Jonas Verkstadschef
  • Lena V
    Lena V skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och snabb service från båda personerna jag mötte.
  • Bengt G
    Bengt G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fungerade som planerat. Inga problem.
  • Zinaida A
    Zinaida A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag fick mycket dålig bemötande. Bilen fungerade inte efter reparationen men jag var tillsagt att jag ska betala mer för uterligare undersökning och reparation. När jag ifrågasatte pris på reparation var svaret : "du förstår ingenting, du måste vara glad att våra mekaniker undersökte din bil"
    2017-05-12 Mekonomen BilLivet Globen svarar Zinaida A
    Hej Zinaida! Jag tror att vi har missförstått varandra. Det du citerar att vi sagt till dig, skulle vi aldrig säga till en kund. Vi har försökt förklara för dig, men det verkar inte som vi förstår varandra. Jag önskar därför att du gärna kommer till oss igen, så kan vi göra ett nytt försök. Du är alltid välkommen!
    /Jonas Stålne Verkstadschef Mekonomen Yehlove Globen
  • Ola F
    Ola F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket proffesionellt bemötande med tydlig prisbild i förväg av vad arbetet ska kosta. Dessutom väldigt effektiva när det gäller informera ändringar/tillägg i arbetet.
  • Petra R
    Petra R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevlig bemötande och en utförlig förklaring vad som åtgärdats i bilen.
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    2300 upplevde jag som mycket pengar för att ta bort en dragkrok ,låset till dragkroken trasigt borttages detta var hela insatsen för 2300 före moms . Fick ett mycket. vänligt bemötande .
  • S Ahlén Medical Nordic
    S Ahlén Medical Nordic skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Funkade bra, tack så mkt.
    Med vänlig hälsning,
    David