Mekonomen Yehlove Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Globen! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 807 kunder tycker om Mekonomen Yehlove Globen

• Martin L
    Martin L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra bemötande, bytet av ljuddämpare gick smärttfritt och snabbt.
  • Barbro N
    Barbro N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vänligt bemötande, bra information under arbetets gång, snabbt utfört arbete. Mycket nöjd! Kan verkligen rekommendera denna Mekonomen.
  • Rose-marie D
    Rose-marie D skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Allt gick hur smidigt som helst!
  • Marie-louise E
    Marie-louise E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bytt strålkastarlampor och fixat ACn.
    Snabb och bra hjälp och trevligt bemötande.
  • Märta H
    Märta H skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Väldigt trevlig och serviceminded person som stod i kassan. Själva arbetsutförandet var rätt utfört.
  • Lars J
    Lars J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag fick icke godkänd besiktning och ville ha hjälp av er för att få den godkänd. Ni skulle justera handbroms som var lite svag. Jag bokade tid och ni lagade trodde jag. Från verkstaden körde jag direkt till besiktningen. Inte godkänd. Vilken förvåning!
    Jag kör direkt till Mekonomen och var såklart lite besviken och förväntade mig en ursäkt att ni gjort fel. Därför blev jag paff när kundmottagaren säger "okej. Då måste du har gjort något med handbromsen. Kanske dragit för hårt" inget ursäkta kom. Inget tal om rabatt eller kompensation. Väldigt besviken bokade jag en ny tid.

När jag hände var jag inställd på att förhandla att jag skall kompensation. Säljaren (en trevlig kvinna) log och tittade på mig och såg mig. Hon. Fattade förstås min inställning från början. Hon hade fixat besiktningen dörr i dörr och såklart behövde jag inte betala lagning nr 1. Varför sa säljare 1 inget om att han kunde fixa besiktningen som ligger vägg i vägg. Tyvärr kan jag inte återkomma till verkstader jag inte litar på. Jag kan ej heller rekommenderar er för vänner som ber om råd
  • Emma M
    Emma M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra bemötande och fick bra med information.
  • Jan O
    Jan O skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevligt bemötande, snabbt svar på vad som behövdes repareras. Man höll även den tid som man sa att det skulle ta att fixa bilen. Har inget att klaga på då bilen nu funkar som den ska.
  • Anna E
    Anna E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra information inför genomgång o service av bilen. Bra tillgänglighet o öppettider.
  • Margarita M
    Margarita M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevlig persona. Bra bemötande. Snabb reparation.
  • Osvaldo M
    Osvaldo M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag lämnade bilen på stor service som gjordes under samma dag och i samband med detta fick jag veta om några fel som Mekonomen bjuder sig att åtgärda om jag önskar det. Några dagar senare ringde jag för att jag märkte ett litet fel på bilen efter jag lämnade den på Mekonomen och fick en ny tid väldigt fort och inga extrakostnader.. Båda gånger fick jag bra information och väldigt bra bemötande samt hjälpte mig personalen att hyra en bil från OK medan jag hade min bil hos Mekonomen.
  • Ann-britt G
    Ann-britt G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Toppen i allt....ett missljud vid avgasröret klarades av lätt o gjorde att det blev billigare än sagt
    Kommer använda mig av Mekonomen igen
  • Petter A
    Petter A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Helt magisk.. tjejen i kassan var inte bara snygg. Hon var även trevlig och kunnig! 10/10
  • Samman J
    Samman J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Extremt trevligt bemötande och hjälpsam personal
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag blev ofrivillig kund hos dem eftersom jag blev bärgad dit men det funka bra, killen som jobbade på lördagen när jag kom första gången var rätt otrevlig och nonchalant, samma kille var där när jag försökte hämta bilen lördagen efter, inget bra bemötande från honom men resten av personalen jag interagera med var mycket proffsiga
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Super bra!! Så nöjd. Hjälpsamma, snabba, noggranna, ärliga, bra kommunikation, enkelt att förstå, inga extra kostnader, helt enkelt pålitliga. Rekommenderas helt klart. Känns tryggt och bra. Kommer anlita er mer med säkerhet.
  • Linda S
    Linda S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bea service och trevligt bemötande. Bra med skriftlig återkoppling om vad de gjort med bilen. Kan rekommendera denna verkstad.
  • Sophia L
    Sophia L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mkt trevlig tjej i receptionen!! Mekanikern ringde också ang icke inräknad extra utgift. Det var ok.
  • Murphy Erica W
    Murphy Erica W skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vi kommer igen! Mycket trevlig personal och fantastisk service.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Murphy Erica W
    Tack så mycket! Ni är välkomna.
    /Jonas Stålne Verkstadschef mekonomen Globen och Hemmesta
  • Helena M
    Helena M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag lämnade in min Audi för service, och bemötandet var väldigt bra liksom servicen, så vitt jag kan bedöma. En bra verkstad med bra kundmottagande.
    Helena.
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag fick prisuppgift på att reparationen av bilen skulle gå på 9600kr. När jag kollade runt med andra verkstäder skulle de ta hälften för samma jobb. Tillslut fixade en bekant bilen och insåg att allt mekonomen sa behövde göras inte stämde. Det landade på 220kr utan mekonomens "hjälp".
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Jonas A
    Hej Jonas! När vi utför en reparation måste vi vara beredda att lämna 3 års garanti på både arbete och reservdelar. Sen är det självklart en bedömningsfråga från person till person... Det din bekanta anser vara bra, kan en fackman se som dåligt och en besiktningsman se som trafikfarligt. Hoppas du förstår mig! Du är alltid välkommen till oss för en kopp kaffe så förklarar jag mer.
    Mvh Jonas Stålne Verkstadschef Mekonomen Globen och Hemmesta
  • Eva R
    Eva R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fantastiska, serviceinriktade och väldigt trevliga människor arbetar på Mekonomen, Globen.
    Jag lämnade in min bil för reparation och det enda minuset jag kan komma på är att det tog ngn dag mer att ordna än vad jag räknat med.
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt, bekvämt, proffsigt. Jag kom utan att ha bokat tid. Fick allt åtgärdat och kunde köra därifrån med en fungerande bil och trygg bil. Jättenöjd med priset.
  • Tommy C
    Tommy C skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och proffsigt,
    Servade firmans gamla V70
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Blev inte som jag tänkt mig. Fick åka tillbaka med bilen dan därpå. Uppenbarligen gjordes provkörningen efter reparation från verkstad tillbaka till p-plats.
    När jag hämtade bilen åkte jag några km. sedan var det kört. Det lät som jag åkte omkring med en bergborr. Det var de utbytta bromsskivorna och belägg som lät.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Thomas W
    Hej Thomas! Nya bromsar kan skrapa lite första biten man kör. Du har helt rätt i att vi borde kört in bromsarna, så du sluppit missljudet. Du är alltid välkommen tillbaka så kan jag eller mina kollegor visa dig.
    /Jonas Stålne Verkstadschef Mekonomen Globen och Hemmesta
  • Odd Å
    Odd Å skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande av kund tjänst i verkstaden
    Butiken suverän
    Men verkstaden har jag dålig erfarenhet av betalade ganska mycket samma fel var kvar
  • Gustaf R
    Gustaf R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Service, bra bemötande och service ftån personal
  • Isak E
    Isak E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Valde inge riktigt bolaget utan bilen mer hamnade där pga bärgning. Trevligt folk när man fick tag på dem och hyggligt pris.
  • David M
    David M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tack för den grymma servicen jag fick. Återkommer
  • Agneta Maria S
    Agneta Maria S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra återkoppling vid felsökning och förklaring av reparation
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och rådgivning efter diagnos av min bil.
  • Curt K
    Curt K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag lämnade in min bil på grundservice, det bemötande jag fick i kundmottagningen var jättefint, det var längesen som detta hände mig. Tack.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket svåra att få kontakt med över telefon. Behövde åka dit för att ställa mina frågor.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Henrik E
    Hej Henrik! Ja det stämmer: Vi är svåra att få tag i! Vi har endast 2 linjer in som väldigt ofta är fullbelagda. Därför har vi en centralbokningstjänst som ska ta emot alla samtal vi inte hinner med. Självklart är målet att kunna ta emot alla samtal själva, då vi gärna pratar med våra kunder, men där vi går bet tar "centralen" över. Hoppas du förstår vårt dilemma!
    Mvh Jonas Stålne Verkstadschef Mekonomen Globen och Hemmesta
  • Carin U
    Carin U skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket trevligt mottaget av tjejen (Linda tror jag hon hette).
    Servisen klar inom ut lovad tid.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Carin U
    Hej Carin! Jag ska framföra detta till Linda. Tack för det fina omdömet.
    Mvh Jonas Stålne Verkstadschef mekonomen Globen och Hemmesta.
  • Helena B
    Helena B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fick snabb och bra hjälp. Fick hjälp med att byta två framlyktor. De tog in bilen direkt och den var klar 20 min senare. Torsdag em i semestertider 👍
  • Per A
    Per A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag har blivit väldigt väl bemött men jag fick inte mitt problem löst. Jag har ringt er och bett er kontakta mig men ingen verkar vilja ringa tillbaka.
    Mvh/ Johan
  • Magela C
    Magela C skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Det tog 3 veckor innan man satt igång och låg bilen pga informationen om att man skulle laga bilen hamnade mellan stolarna
  • Petar D
    Petar D skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Felsökning av bil.
    Dem konstaterade samma fel som jag beskrivit men orsaken till felen konstaterade man inte. Hänvisade mig vidare till "någon" annan.
    Fick betala för felsökningen även fast jag blev lovad att debitering sker om fel hittas.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Petar D
    Hej Peter! Tråkigt att höra om din upplevelse hos oss. Du får gärna återkoppla till mig med reg.nr så kan jag titta närmare på ditt ärende.
    Maila till:
    Jonas.stalne@mekonomenbilverkstad.se

Mvh Jonas Stålne Verkstadschef mekonomen Globen och Hemmesta
  • Lars L
    Lars L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Allt funkade bra, snabbt och smidigt!
  • Peter S
    Peter S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bytte bromsar och gjorde service på bilen.
  • Pontus B
    Pontus B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Varning! Har servat bilen här ett par gånger och varje gång jag hämtat ut den har det varit "nya fel" som kostat mer än det ursprungliga jobbet. Senast funkade inte bakluckan...de tog 1050 kr i felsökningsavgift (arbetskostnad) och konstaterade att det var en trasig fjäder. När jag bad dem reparera det kostade det 1050 kr till för arbetet plus 40 kr för fjädern?! Känner mig grundlurad och kommer aldrig tillbaka.
    2017-07-20 Mekonomen BilLivet Globen svarar Pontus B
    Hej Pontus! Tanken är inte att du ska känna dig lurad, men i en service så ingår byte av vissa delar samt kontroll av bilen. När man, på en service, påträffar fel enligt kontrollpunkterna, kontaktar vi kunden för att höra om denne vill åtgärda påträffande bristerna. Om man gör service ungefär en gång per år, är det ganska vanligt att nya fel påträffas. Hoppas du förstår Pontus.
    Du är alltid välkommen till oss.
    Mvh Jonas Stålne Mekonomen Globen och Hemmesta.
  • Bengt L
    Jag är nöjd
    👍
  • Ristorante La Volpina
    Ristorante La Volpina skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb service och trevligt bemötande
  • Sven G
    Sven G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Felsökning. Mycket bra bemötande och hjälpsam personal.
  • Roger G
    Roger G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra, Experter på Volvo 240
  • Mats G
    Mats G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Allting var jättebra. Linda är kanon. Fick bilen fixad och besiktigad. Att jag dessutom kunde hyra reservbil på plats var 100 %igt. Jag kommer att förbli kund hos er.
  • Lars I
    Lars I skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och utan några problem.
  • Anders R
    Anders R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    mycker bra. dom är seriösa och gör et bra jobb
  • Marianne Z
    Marianne Z skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevlig och bra tjej som kundmottagare +++
    Efter att ha betalat 2000:- i felsökning åkte jag 440 km för att hämta hem bilen. Motorn "startade till" sedan dog den nästan direkt. Kollade om bilen fick bensin, nej det fick den inte. Började från början och hällde i 5 liter bensin och sedan startade bilen som vanligt. Tankmätaren visade fel.
    2000:- i felsoökning, 1 dag ledigt från jobbet, 44 mil och 750:- för trailerhyra pga soppatorsk.
    Det tycker jag kass
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och service. Servicen gick snabbt och till ett bra pris.

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm