Mekonomen Yehlove Globen

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Globen! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 767 kunder tycker om Mekonomen Yehlove Globen

• Pontus B
    Pontus B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Varning! Har servat bilen här ett par gånger och varje gång jag hämtat ut den har det varit "nya fel" som kostat mer än det ursprungliga jobbet. Senast funkade inte bakluckan...de tog 1050 kr i felsökningsavgift (arbetskostnad) och konstaterade att det var en trasig fjäder. När jag bad dem reparera det kostade det 1050 kr till för arbetet plus 40 kr för fjädern?! Känner mig grundlurad och kommer aldrig tillbaka.
  • Bengt L
    Jag är nöjd
    👍
  • Ristorante La Volpina
    Ristorante La Volpina skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabb service och trevligt bemötande
  • Sven G
    Sven G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Felsökning. Mycket bra bemötande och hjälpsam personal.
  • Roger G
    Roger G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra, Experter på Volvo 240
  • Mats G
    Mats G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Allting var jättebra. Linda är kanon. Fick bilen fixad och besiktigad. Att jag dessutom kunde hyra reservbil på plats var 100 %igt. Jag kommer att förbli kund hos er.
  • Lars I
    Lars I skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och utan några problem.
  • Anders R
    Anders R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    mycker bra. dom är seriösa och gör et bra jobb
  • Marianne Z
    Marianne Z skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevlig och bra tjej som kundmottagare +++
    Efter att ha betalat 2000:- i felsökning åkte jag 440 km för att hämta hem bilen. Motorn "startade till" sedan dog den nästan direkt. Kollade om bilen fick bensin, nej det fick den inte. Började från början och hällde i 5 liter bensin och sedan startade bilen som vanligt. Tankmätaren visade fel.
    2000:- i felsoökning, 1 dag ledigt från jobbet, 44 mil och 750:- för trailerhyra pga soppatorsk.
    Det tycker jag kass
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och service. Servicen gick snabbt och till ett bra pris.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande i hela processen.
    Gjorde en prisvärd 2000-milsservice.
    Glatt överraskad av att servicen var mer noggrant dokumenterad än motsvarande vid senaste servicen hos en märkesverkstad.
    Helt nöjd med besöket.
  • Carl F
    Carl F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tyvärr upplever jag inte mekonomen som helt ärliga. Har lämnat in bilen på service två gånger och jag har känt mig ganska lurad. Vi ville lämna in bilen på en årlig service och de påstår att saker måste bytas (men när man pratar med en bilmekaniker som man känner säger dem lite annorlunda). Jag kommer inte rekommender mekonomen för någon tyvärr.
  • Per M
    Per M skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Ej klar på utlovad tid. Otydliga öppettider.
  • Hans S
    Hans S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Lite lång väntetid på att få bilen fixad (byte av generator), en knapp vecka
  • Eva S
    Eva S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Det gick snabbt och lätt att boka tid för service. Bra genomgång vid service. Plus för gratis assistance-hjälp under ett år efter service.
  • Lena A
    Lena A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vi lämnade in bilen för att åtgärda och släcka två tvåor från besiktningen. Den delen av tjänsten är vi nöjda med. Halva den slutliga kostnaden handlade dock om ytterligare en åtgärd som vi inte hade bett om. Jag blev visserligen uppringd enligt överenskommelse för att efter diagnos av problemet med handbromsen ( den ena tvåan) få en prisangivelse. Jag förstod dock inte av de termer som användes att det pris som angavs i huvudsak gällde byte av färdbroms ( som vi inte hade någon anmärkning på). Det förstod jag först när vi hämtade bilen och kunde se fakturan. Jag anser att ni, när ni ringer med en prisangivelse, måste vara tydligare med vad priset är för den tjänst som man bett om och tydligt ange vad priset är för tilläggstjänster som ni rekomenderar. Som det nu var fick jag bara ett pris och jag trodde det avsåg reparation av det fel som jag lämnat in bilen för.
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    De gjorde mer än jag förväntade mig och mer än de tog betalt för.
    Det är ovanligt i dagens verkstadsindustri. Jag känner stort förtroende för dem då de faktiskt lagar det som är trasigt och inget annat.
  • Gerard S
    Gerard S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra och relativ (m)ekonomiskt!Tack.
  • Susanna Ö
    Susanna Ö skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vänligt och proffsigt bemötande.
  • Hellevi K
    Hellevi K skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tog alldeles för lång tid o var svårt att nå er!!!
  • Katarina N
    Katarina N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Besiktigade bilen ngr dagar sedan och som dom sa där, inte ok av en bilverkstad att INTE se att BÅDA BAKRE fjädrarna var BRUSTNA.... Speciellt som bilen visuellt besiktigas så det inte var någon skada...
    2017-06-05 Mekonomen BilLivet Globen svarar Katarina N
    Hej Katarina! Kan du kontakta mig på 0855930100 så kan jag titta på ditt ärende? Var din bil inne nyligen för service? Hur lång tid var det mellan verkstadsbesök och besiktning?
    /Jonas Verkstadschef
  • Lena V
    Lena V skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande och snabb service från båda personerna jag mötte.
  • Bengt G
    Bengt G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fungerade som planerat. Inga problem.
  • Zinaida A
    Zinaida A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag fick mycket dålig bemötande. Bilen fungerade inte efter reparationen men jag var tillsagt att jag ska betala mer för uterligare undersökning och reparation. När jag ifrågasatte pris på reparation var svaret : "du förstår ingenting, du måste vara glad att våra mekaniker undersökte din bil"
    2017-05-12 Mekonomen BilLivet Globen svarar Zinaida A
    Hej Zinaida! Jag tror att vi har missförstått varandra. Det du citerar att vi sagt till dig, skulle vi aldrig säga till en kund. Vi har försökt förklara för dig, men det verkar inte som vi förstår varandra. Jag önskar därför att du gärna kommer till oss igen, så kan vi göra ett nytt försök. Du är alltid välkommen!
    /Jonas Stålne Verkstadschef Mekonomen Yehlove Globen
  • Ola F
    Ola F skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket proffesionellt bemötande med tydlig prisbild i förväg av vad arbetet ska kosta. Dessutom väldigt effektiva när det gäller informera ändringar/tillägg i arbetet.
  • Petra R
    Petra R skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevlig bemötande och en utförlig förklaring vad som åtgärdats i bilen.
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    2300 upplevde jag som mycket pengar för att ta bort en dragkrok ,låset till dragkroken trasigt borttages detta var hela insatsen för 2300 före moms . Fick ett mycket. vänligt bemötande .
  • S Ahlén Medical Nordic
    S Ahlén Medical Nordic skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Funkade bra, tack så mkt.
    Med vänlig hälsning,
    David
  • Johnny W
    Johnny W skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Trevligt bemötande, bra information sedan kostar det alltid pengar att reparera en gammal bil 😁
  • Modou J
    Modou J skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jag tycker att det var ju bra faktiskt
  • Olof S
    Olof S skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Odrägligt att ni skickar sms!
  • Björn A
    Björn A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Däckbyte utfört utan problem. Bra bemötande vid bokning och besök.
  • Jaroslaw G
    Jaroslaw G skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Jätte bra jobbat med min bil.
  • Anne-lie A
    Anne-lie A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Fungerade bra. Trevligt bemötande
  • Maia A
    Maia A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra bemötande i kassan. Fick hjälp med att byta bromsskivor på bilen som inte en annan premium verkstad klarade av men tog betalt för. Så sammanfattningsvis en bra upplevelse som gör att jag kommer tillbaks som kund.
  • Dirk N
    Dirk N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och bra. Trevligt bemötande. Alltid ont om p-platser dock.
  • Matilda N
    Matilda N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Skulle byta en fjäder vänster fram vid däcket som gått sönder. Fick tillbaka bilen ojusterad för att det inte ingick utan skulle betala 1000kr till för att de skulle fixa det. Jag kan tycka att det ska ingå när man byter en sådan grej som är vital för bilens hjulinställning, men jag kan inget om bilar. Känner mig något lurad. Annars var jag nöjd, allt gick väldigt snabbt och lätt och de är trevliga.
    2017-05-07 Mekonomen BilLivet Globen svarar Matilda N
    Hej Matilda! Meningen är inte att du ska känna dig lurad på något sätt! När man gör ett ingrepp på fram eller bakvagn på bilar, så brukar vi rekommendera att man även gör en fyrhjulsmätning med justering.
    Detta är normalt sett inget som ingår, utan en tilläggstjänst som vi erbjuder. Anledningen till att det är just en tilläggstjänst och inget som ingår vid varje jobb, är för att ni kunder själva ska få välja om ni vill ha det utfört eller ej. I en del fall väljer kunder att avstå, men de flesta vill ha tillägget.
    I ditt fall är det nog helt enkelt så att vi har glömt att erbjuda dig det när du beställde arbetet.
    Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
    /Jonas Stålne Verkstadschef
    Mekonomen BilLivet Globen gillar detta
  • Erik A
    Erik A skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Snabbt och smidigt vid köp av fyra nya sommardäck!
  • Hans-peter B
    Hans-peter B skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Högsta betyg till dags dato....har kört så lite efter reparationen så jag vet inte resultatet av den än...men bemötande och förklaringen till reparationen var perfekt.
  • Anette N
    Anette N skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Hjälpsamm personal. Snabb service
  • Mikaela T
    Mikaela T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Tryggt, pedagogiskt förklarande.
    Två viktiga parametrar för kund som ni lever upp till!
  • Adam W
    Adam W skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Bra kund bemötande samt snabb service tid.
  • Nicolai Q
    Nicolai Q skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Service och byte av broms. Fick hjälp av Mekonomen med felsökning. Blev lite missförstånd men det kompenserades med en liten rabatt.
  • Charlotte T
    Charlotte T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Usel service, påbörjade arbete utan kostnadskontroll. Kommer aldrig anlita Mekonomen igen och alltid avråda andra att gå dit.
  • Per E
    Per E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Dålig kommunikation av vad som skall utföras och när.
    Utför fel saker, ej efterfrågade åtgärder.
    Kontrollerar men meddelar inte att åtgärd behövs.
    2017-05-04 Mekonomen BilLivet Globen svarar Per E
    Hej Per! Tråkigt att höra om ditt besök hos oss, men lärorikt! Jag hoppas du ändå känner dig nöjd med bemötandet du fick vid in och utlämning av bilen.
    Hälsa de andra på MVB öst från oss på verkstaden.
    /Jonas Stålne verkstadschef
  • Scott Sports Ab
    Scott Sports Ab skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Kanonservice och snabba puckar
  • Bertil L
    Bertil L skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Vänligt och korrekt bemötande. Tydliga förklaringar till de åtgärder som gjorts
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket, mycket dålig service. Reparationen höll 10 minuter och när jag försökte att få rättelse gick det inte. Skulle återkomma med förslag på lösning där jag skulle betala material men inte arbetskostnad, men man har inte återkommit och jag kan inte nå dem. Vnder mig till annan verkstad.
    2017-04-11 Mekonomen BilLivet Globen svarar Bengt P
    Hej Bengt. Det är tråkigt för mig att läsa om din upplevelse hos oss. Vill du skicka ett mail till mig med reg.nr så jag kan titta närmare på ditt ärende?
    Med vänlig hälsning Jonas Stålne Mekonomen Yehlove Globen
    Jonas.Stalne@yehlove.se
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mycket bra service, snabbt lagar
  • Eva E
    Eva E skrev om Mekonomen Yehlove Globen
    Mekonomen Globen är utmärkta. Inget att klaga på.

Trädskolevägen 5-11, 121 62 Stockholm