Mellby Garage

Mellby Garage

Välkommen till Mellby Garage!

Med över 60 år branschen är vi på Mellby Garage idag en av Sveriges största tillverkare av monteringsfärdiga garage och hos oss hittar du bland annat Sveriges billigaste garage. De garage vi levererar har alltid 10 års garanti och är byggda enligt konstens alla och regler. Vi hjälper dig att bygga garage till villan, enkelgarage, dubbelgarage, attefallsgarage, carport eller radgarage. Vissa av våra mindre garage kan även byggas bygglovsfritt.

Vill du veta mer om hur vi bygger våra garage är du varmt välkommen att besöka vår hemsida eller läs för all del om vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 67 kunder tycker om Mellby Garage 2

• 2021-05-07
    Hjälpsamma, korrekta och professionella.
    Vi köpte ett garage.

Företaget var väldigt hjälpsamma och vi hade 1000 frågor.

Instruktionerna var inte alltid tydliga men Mellby garage och dess anställda förklarade i detalj när något var oklart.

Vi är väldigt nöjda med Mellby garage.
  • 2021-05-07
    Köpte en dubbelcarport med förråd. Fick trevligt och korrekt bemötande, upplevde att de kunde sin sak. Kort och gått är vi nöjda från start till mål.
    2021-05-05
    Extra isolerat enkel garage med sadeltak.

Mycket bra service, hela kedjan, från beställning till leverans samt rådgivning under byggnationen.

Mycket nöjd med garaget
  • 2021-05-05
    Mycket tillmötesgående personer som jobbar på Mellby garage oavsett vilka önskemål och behov jag haft.
    Logisk beskrivning/ritning till 99%.
    Tack för ditt fina omdöme Thomas. Det glädjer oss att höra! /Anna Mellby Garage
  • 2021-04-14
    Jag köpte ett garage. Fick ett väldigt bra bemötande av säljaren och hela leveransen fungerade alldeles utmärkt.
    Tack Christer för ditt fina omdöme! /Anna Mellby Garage
  • 2021-04-10
    Vi köpte ett fristående garage från MellbyGarage för ca. 2 år sedan. Från den första kontakten var de professionella, hjälpte till med allt även bygglovet och val av material. Det hade blivit ett litet fel vid leveransen men en av ansvariga kom ner till oss personligen med saknade delar och monterade dem och såg till att allting var korrekt. Har sällan upplevt sån servicnivå hos någon annan.
    Stabilt garage från stabil firma, rekommenderas!
    Det glädjer oss att höra din positiva upplevelse av oss! Stort tack för att du tog dig tiden att ge ditt omdöme. /Anna Mellby Garage
  • 2021-04-09
    Jag är mycket nöjd med mitt Garage
    Jag rekommenderar Mellby Garage
    Det blev exakt som jag ville
    Mvh. Jerry i Björkvik
    Undebart att höra och stort tack för din rekommendation! /Anna Mellby Garage
    2021-04-08
    Garage, bra kvalité, personalen var tillmötesgående.
    Mina förväntningar uppfylldes till 100%
    Hej Arne! Det glädjer oss att läsa ditt fina omdöme och att vi uppfyllde dina förväntningar. /Anna Mellby Garage
    2021-04-07
    Blev nöjd med dom fick vad jag hade beställt bra bemötande vid ev frågor
    Tack för ditt omdöme Johan. Härligt att höra att du är nöjd! /Anna Mellby Garage
  • 2021-03-17
    Vi beställde ett dubbelgarage med loft, allt som allt gick det väldigt smidigt från offert till leverans.

De hjälpte även till med att uppdatera våra bygglovsritningar efter det uppdagades att vi hade fel markhöjd utritat
  • Conny O
    skrev om Mellby Garage
    2021-02-13
    Köpte 80m2 garage m olika takstolar Inga problem utan att det läcker från garageport
    Tack så mycket Conny för ditt omdöme! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2021-02-11
    Hej !
    Jag köpte ett dubbelgarage med en stor port.
    Jag fick en offert på garagedelarna. Jag hade en byggfirma som gjöt plattan, reste upp byggsektionerna och la på takteglet. När leveransen kom i augusti hade vi tur med vädret, ingen nederbörd ifrån leveransen ifrån Vårgårda till att taket var fixat. Jag tycker det var snålt tilltaget med en timme, för att lasta av byggsektionerna ifrån lastbilen. Vid offertskrivning borde jag ha fått en beräknad totalkostnad av garagebygget.
    Thore Lundberg
    Tack så mycket Thore för ditt omdöme. Härligt att vädret visade sig från sin bästa sida under hela garagebygget. Tack för att du delar med dig av dina åsikter kring avlastning och offertskrivning. Det tar vi med oss! Önskar dig en fin kväll. /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • Uldis S
    skrev om Mellby Garage
    2021-02-11
    Jag köpte en byggsats attfallsgarage.Fick ett bra bemötande genom hela proceduren,och bra hjälp att tillgodose kommunen ,som hade onödigt mycket regler som skulle uppfyllas.Sammanfattat fungerade allt som jag hade förväntat mig.Bra kvalite’ och leverans på utsatt tid.Bra monterings- anvisning och plocklista.Jag kan varmt rekommendera produkten till mina bekanta.
    Tack Uldis för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att höra att du är nöjd och att vi levde upp till dina förväntningar. Ha en fin kväll! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • 2020-11-28
    Hög materialkvalitet och bra design på garaget. Byggbeskrivningen stämde inte med mitt garage (nya beskrivningar var enligt Meklby Garage under framtagning). En del av virket i leveransen stämde inte med ritningar och byggbeskrivning.
    Hej Roland! Tack för ditt omdöme. Glad att du är nöjd med vår materialkvalitet och design. Det stämmer, vi håller på att ta fram nya byggbeskrivningar så att de ska stämma bättre överens med material och virke för det garaget som beställs. /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2020-11-19
    Garage kombinerat med carport och förråd. Proffsigt bemött. Hjälpsamma med att förklara hela processen och gjorde inordning alla handlingar till bygglovsansökan.
    Lite bristande beskrivningar/ritningar kring viss montering enligt snickarn men överlag mycket väl genomtänkt och rejäla konstruktioner. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet.
    Hej Tomas, tack för fint omdöme och glad att höra att ni är nöjda! Bra att höra din åsikt om beskrivningarna. Vi tar med oss det och jobbar på att utveckla dem så att de blir tydligare. /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • 2020-11-09
    Jag hade gärna sett tydligare beskrivningar för hur man bygger upp en carport med förråd.
    Vi fick bra support när vi ringde och hade frågor.
    Överlag helt ok.
    Tack Therése för ditt omdöme och roligt att höra att du är nöjd med vår support. Bra input! Vi jobbar med att förbättra våra beskrivningar och är tacksam att du som kund delar med dig av din uppfattning så att vi vet vad vi behöver utveckla. /Anna Mellby Garage
  • 2020-11-09
    Garage med specialanpassade mått.
    Väldigt bra bemötande, proffsigt, sakligt och när jag behövde göra anpassningar skedde det snabbt. Trevlig konversation överlag då man utöver verktyg på nätet behövde ha någon att reda ut detaljer med eller få rekommendationer innan och under bygget.
    Hade förväntat mig bra kvalitet på byggsats vilket det också var, leverans kom på utsatt tid och var komplett.
    Jättenöjd helt enkelt
    Hej Mikael! Tack så mycket för ditt fina omdöme. Glad att höra att du är jättenöjd med oss! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • 2020-11-09
    Ett mycket smidigt sätt att bygga garage på, bra passform, bra kvalite´ och bra pris.
    Tack för ert omdöme! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2020-11-08
    Garage+montering. Allt funkade utmärkt. Inga problem snabbt och enkelt +prisvärt.
    Tack så mycket för ditt omdöme, Sten. Glad att höra att du är nöjd! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • 2020-11-08
    Bra support och hjälp från beställning till leverans. Fick bra hjälp med bygglov och och alla dokument som hör där till.
    Tack Martin för ditt omdöme! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2020-11-07
    Bra leverans och ett bra system
    Köpte ett dubbelgarage som sattes upp av lokala sb´nickare. Bemötandet från företaget var mycket bra.
    Hej Lars! Tack för fint omdöme! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2020-11-07
    Bra pris. Bra leverans. Kunde varit bättre beskrivning. Annars helt ok!
    Hej Robin, tack för ditt omdöme. Vi arbetar med att förbättra beskrivningarna och tar med oss din synpunkt. /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • 2020-11-06
    Garage

Trevligt bemötande av säljare
    Tack för ditt omdöme Joakim! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2020-11-05
    För det priset hade jag förväntat mig bättre kontakt samt leverans
    Hej David, på din kommentar så förstår jag att du inte är helt nöjd med kontakten med oss och din leverans. Det är tråkigt att höra. Vad hade vi kunnat göra bättre i ditt fall? Hoppas du är nöjd med ditt garage. /Anna Mellby Garage
    Köpte dubbelgarage.
    Bemötandet var professionell och vänlig.
    Jag förväntade mig att få bra service och kvalitets produkt. Jag fick båda.
    Hej Anja, tack för ditt omdöme! Fint att höra att vi levde upp till dina förväntningar. /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2020-11-05
    Garage, bra, saknade detaljspecifika ritningar vilket skapade lite frustration och mailväxlingar. Överlag nöjd
    Tack för ditt omdöme Petri. Bra att du delar med dig av din uppfattning av våra ritningar. Vi tar med oss din feedback i utvecklingen av dessa. Frustration är ingen rolig känsla! /Anna Mellby Garage
    - Garage 80 m2
    -mycket bra och hjälpande behövande
    - hade inga större förväntningar initialt men de verkade seriösa och har därefter levt upp till dom
    - se ovan
    Tack så mycket för ditt omdöme Stefan. Glad att höra att du är nöjd! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2020-11-05
    Vi köpte ett dubbelgarage och allt flöt perfekt från leverans till färdigt garage förutom att byggarna skulle ha en månad semester. och att grannen klagar över att taket bländar i övrigt är allt positivt.
    Hej Inger, tack så mycket för ditt omdöme! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    Carport med förråd.
    Vi blev väldigt bra bemötta.
    Allt fungerade bra och slutresultatet blev bättre än vi hade tänkt oss.
    Tack Gunnel för att du tar dig tiden att ge oss ett omdöme. Vi är mycket glada att ni är nöjda med både bemötandet från oss och slutresultatet på er carport! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • 2020-11-05
    Vi beställde ett garage via dem.
    Vi skräddarsydde garaget med mått och utformning. De tillhanda höll ej samma ytterpanel vi har på huset så de gjorde garaget utan ytterpanel som jag fick köpa på annat håll.
    Vi hade inga större förväntningar mer än att allt skulle passa och att det skulle vara stabilt.
    Konstruktionen överträffade våra förväntningar med råge. Allt från offert, ritning, leverans, byggbeskrivningen överträffade verkligen allt vad vi kunnat tänka oss.
    När vi fått leveransen och påbörjat byggnationen noterade vi några missar som gjorts vad gäller stuprör samt felfärg på fönsterplåtar. Detta löste Mellby väldigt smidigt genom att skicka nytt. Det noterades även att gipset ej hade skickats med. Detta löste Mellby genom att sambeställa med vår beställning av ytterpanel. Riktigt bra jobbat.
    Det enda rättvisa betyget jag kan ge i helhet är att jag rekommenderar alla jag känner som skall bygga något att ta det via Mellby Garage. 5+ alla dagar I veckan
    Hej Magnus, tack för ditt omdöme! Det glädjer oss att höra att ni är mycket nöjda med både garaget i sig och oss som företag! /Anna Mellby Garage
  • 2020-11-05
    Ordning o reda! Kanske att byggbeskrivningen skulle varit lättare att förstå. Nu var många bygg modeller i hop blandade.
    Vad är det som gäller mitt garage? Enbart bygg beskrivningen för det och inte en massa andra.
    Hej Magnus! Tack för att du tar dig tiden att ge oss ett omdöme. Vi är glada att du delar med dig av dina synpunkter gällande våra beskrivningar. Det gör att vi kan jobba på att förbättra dem. /Anna Mellby Garage
  • 2020-11-05
    Köpte byggsats inkl. grundpaket.
    Det enda som var problem med var att jag fick mtrl. för ett garage 2 sektioner större. Det tog lite tid innan transportfirman hämtade överblivet mtrl.
    Det var inga som helst problem med mina kontakter med Mellby.
    Sammantaget är jag mycket nöjd med garaget.
    Hej Cronje! Tack för din feedback. Mycket roligt att höra att du är nöjd med ditt garage trots att vi levererade för mycket material till dig. Det är också glädjande att höra att du tyckte att kontakten med oss fungerade bra! /Anna Mellby Garage
  • 2020-11-05
    Jag köpte ett dubbelgarage och bemötandet var jättebra,
    tyvärr fick jag två olika portar med diverse strul för att få rätt portar.
    Tack vare det drogs det totala betyget ner!!
    Hej Mikael, vi är ledsna att det blev strul med dina portar och förstår att sådant irriterar. Hoppas att du blev nöjd i slutändan med ditt garage och vi är glada att höra att du uppskattar vårt bemötande /Anna Mellby Garage
  • 2020-05-24
    Hej, ganska nöjd men viss skillnad på säljarna och deras bemötande. Har fått minska vårt första förslag då det var för stort enl kommunala bestämmelser på vår gata. Fick kämpa för att priset för garaget skulle minska då vårt 1:a förslag var 60 kvadratmeter som sedan blev strax under 40.
    Vår byggare var trevlig och men lite slarvig så vi fick vara alerta. Han och byggkontrollanten hade svårt att komma överens om kontrollplanen, men då hjälpte Bengt Sahlberg på Mellby till på ett bra sätt och löste det hela.
    Ett problem var att vi fick det grundmålat med vit akrylfärg och målade det 2 ggr med falu röd akrylfärg men nu i vår.kommer vits ränder fram. Verkar som trät har krymt och vi tvingas måla en gång till! Det har också bildats svartmögel på den omålade takfoten, som byggaren sa att vi kunde vänta med att måla till våren då det blir varmare. Med kontakt med Mellby har de inte velat ersätta oss för extra färgkodtnader och mögelbehandlingar. Men vi anser att vi fått alltför fuktigt trä. Mellby hävdar att trät håller godkänt mått- men det kan ju vi aldrig kontrollera så här efteråt.
    Så deras inställning till detta är vi besvikna på.
    Hej Annika, Tack för er rekommendation. Det är tråkigt att ni inte är helt nöjda med vår leverans. Ni har beställt ett garage med grundmålad panel (gråvit grundfärg) samt omålad takfot av oss. I våra instruktioner beskriver vi hur byggnaden ska målas för att ni skall behålla den 10-års garanti som medföljer våra byggnader. I instruktionerna för utvändigt trä som ni fått står att att omålad panel ska grundmålas snarast eller senast 2 månader efter leverans. Eftersom detta inte gjorts har ni fått mögelpåväxt på takfoten. Vi har levererat panel som följer uppsatta fuktkrav. Panelens fuktighet på en byggnad varierar med luftfuktigheten och är det en period med lägre luftfuktighet än när ni målat så kommer panelen att torka och krympa vilket är fullt normalt. Då kan man tyvärr få ränder där panelbrädorna annars överlappar varandra. Det är viktigt att du även följer anvisningarna från din färgleverantör. Med vänliga hälsningar /Fredrik Mellby Garage
  • 2020-05-10
    Ett Mellby garage
    Genom telefon o mail
    Ert trevligtb bemötande på alla sätt
    2020-05-08
    Vi köpte ett garage och de på Mellbys Garage var mycket professionella och hjälpsamma hela vägen. Vi fick ett krav av kommunen på en brandsäker dörr och fick ändra i leveransen tätt inpå men det var inga problem alls. Säljaren Hampus är kanon! Vi är mycket nöjda med allt 🙂
  • 2020-05-08
    Bra att ha att göra med. Bra info och hjälp inför planering och köp. Montagebeskrivningen var dock under all kritik. Iofs detaljerad men mycket rörig med bilagor hit och dit beroende på vilken garagemodell som var aktuell. Man fick läsa igenom många många gånger innan poletten trillade ner. Där finns mycket att förbättra och faktiskt skriva en montagebeskrivning som bara gäller den modell man beställt!
    Hej Anders och tack för din fina bedömning av vårt företag. Monteringsanvisningen jobbar vi ständigt med förbättringar av. Vi får både mycket beröm för monteringsanvisningen och andra som kommer med förslag till förbättringar. Vi tar till oss din kritik och tar med det i vårt förbättringsarbete. Tack igen och ha en bra dag /Fredrik Mellby Garage
  • 2020-05-07
    Jag köpte ett garage i byggsats . Lite extra utrustat. Material är av bra kvalitet vilket gör montage snabbt och lätt. Kontakt med Mellby har och är lätt och trivsamt. Hög tjänsvillighet.
    Ďet är alltid trevligt och tryckt att ha med proffs att göra.
    Hej
    Jag köpte ett garage på 40kvm med ett oinrett loft ovanpå.
    Jag blev trevligt bemött och fick bra hjälp med det jag bad om.
    Leveransen motsvarade mina förväntningar och företaget levede upp till dessa.
    Jag upplevde att det var ett smidigt sätt att bygga garage på då det kom en färdig byggsats och att byggtiden var minimerad till ca 14 dagar.
    Jag köpte ett garage på 38 m2
    Jag blev väldigt väl bemött, Mellby Garage verkar vara väldigt lösningsinriktade
    Jag förväntade mig ett garage där allting passade ihop, att det bara var att snabbt skruva ihop. Tyvärr blev det inte riktigt så.
    Jag gjöt grunden själv enligt Mellby Garages ritningar,sedan visade det sig att porten inte fick plats, jag var tvungen att bila bort en bit av betong-klacken.
    Sammanfattningsvis så var det ändå en trevlig upplevelse, snabbt att montera, materialet stämde, hela garaget andas kvalitet
    Hej !
    Jag köpte en garagebyggsats på 50 m2 , jag blev väldigt bra bemött förutom några gånger, bl.a då jag ringde om garageportautomatiken, då jag frågade varför det lyser rött på motorn, om det vara ett larm, då tyckte han att jag skulle tejpa över lampan ???
    Jag fick också felaktiga uppgifter av en annan person när jag skulle montera garagemotorn, vilken höjd den ska sitta på, det orsakade att det blev en skada på översta plåten i porten.
    Fönstersektionerna var inte märkta tydligt vilka som skulle sitta på gaveln resp. långsidan. Detta orsakade att vi fick riva ner flera sektioner och göra om.
    Det var otydligt påvisat att hörnblocken till betongplattan var 59 centimeter, det fick vi göra om kvällen innan betongbilen skulle komma ,det var stressigt .
    Det var bara en person jag fick bra hjälp av, tyvärr tog han pappaledigt mitt i bygget. Dom andra jag hade kontakt med fick jag inget förtroende för.

/ Lars
    Hej Lars. Tråkigt att du är missnöjd med kontakten med vårt företag. Vi informerade dig om att det röda skenet är en indikator för portläget. Det går inte att stänga av den indikatorlampan och om det störde dig så är enda lösningen att sätta en tejp över den lilla led-lampan. Vi har inga noteringar om att du fått några problem med insättningshöjden av din portmotor och vi har heller inte någon reklamation registrerad. Montage av portmotor finns beskriven i monteringsanvisningen för portmotorn. Uppgift om vart de olika fönsterblocken ska sitta finns dels i montageplanen och det står även i botten av fönsterblocket om det är gavel eller långsideblock. L för långsida och G för gavel. Detta har vi informerat dig om när du ringde oss. Plattans mått är angiven i din grundritning och man måste kontrollmäta att man gjort plattan rätt. I grundanvisningen står det tydligt att hörnblocken är 590 mm. Det viktigaste är att man följer grundritningen och kontrollmäter mått för längd, bredd samt kryssmått som anges i din ritning. Jag hoppas att du ändå skall vara nöjd med ditt garage, annars får du gärna kontakta oss. Med vänliga hälsningar /Fredrik Mellby Garage
    Garage och montage.
    Bra bemötande.
    Förväntningar: ett garage snabbt och enkelt och så blev det.
    Hej Mikael. Tack för ditt omdöme. Tråkigt att vi inte lyckades bättre med att möta din förväntningar. Jag hoppas att du kommer att vara nöjd med ditt garage. Med vänliga hälsningar. /Fredrik Mellby Garage
    2020-05-06
    Köpte ett dubbelgarage på 90m2 och jag är mycket nöjd med mellby garage och kan verkligen rekommendera dom!
    Köpte garage- byggsats.
    Utmärkt bemötande.
    Stycklistan och monteringsanvisningen för garageporten var på polska. Detta var det enda negativa med hela leveransen!
    I övrigt är jag helt nöjd!
  • 2020-05-06
    Mellby Garage levererade ett toppgarage och bemötande på Mellby var suveränt. Mina förväntningar på garaget uppfylldes.
    Firman som Mellby kontrakterade för grund och resning av garaget var bra, men slarviga.
    Men på det hela taget, mycket nöjd.
    / Mikael
  • 2020-05-06
    Köpt Dubbelgarage med prefabricerade väggsektioner och byggsats.
    Allt har fungerat bra med någon mindre brist på material som löstes smidigt och väldigt bra av dem.
    Jag skulle med glädje rekommendera Mellby garage till annan köpare.
    Det motsvarar mina förväntningar.
    sedan kunde just min garage typ ha lite bättre instruktionsanvisning för montaget då det var ett brutet pulpettak. Det var lite fram och tillbaka i manualen för att man skulle göra alla moment rätt.
  • 2020-05-06
    Va väl bra vi fick byta lås vara hämta det i bårgårda
    trippel garage

Övervägande bra. Bra synpunkter och ideer på vad som kan göras snyggt och kostnadseffektivt.

kan tänka mej att göra fler affärer.
  • 2020-04-06
    Kunnig personal, snabb service, bra kvalitet