Mellby Garage

Lindbladsvägen 3B, 447 37 Vårgårda — Visa karta

Välkommen till Mellby Garage!

Med över 60 år branschen är vi på Mellby Garage idag en av Sveriges största tillverkare av monteringsfärdiga garage och hos oss hittar du bland annat Sveriges billigaste garage. De garage vi levererar har alltid 10 års garanti och är byggda enligt konstens alla och regler. Vi hjälper dig att bygga garage till villan, enkelgarage, dubbelgarage, attefallsgarage, carport eller radgarage. Vissa av våra mindre garage kan även byggas bygglovsfritt.

Vill du veta mer om hur vi bygger våra garage är du varmt välkommen att besöka vår hemsida eller läs för all del om vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 33 kunder tycker om Mellby Garage

• 2020-05-24

Annika W skrev om Mellby Garage
    Hej, ganska nöjd men viss skillnad på säljarna och deras bemötande. Har fått minska vårt första förslag då det var för stort enl kommunala bestämmelser på vår gata. Fick kämpa för att priset för garaget skulle minska då vårt 1:a förslag var 60 kvadratmeter som sedan blev strax under 40.
    Vår byggare var trevlig och men lite slarvig så vi fick vara alerta. Han och byggkontrollanten hade svårt att komma överens om kontrollplanen, men då hjälpte Bengt Sahlberg på Mellby till på ett bra sätt och löste det hela.
    Ett problem var att vi fick det grundmålat med vit akrylfärg och målade det 2 ggr med falu röd akrylfärg men nu i vår.kommer vits ränder fram. Verkar som trät har krymt och vi tvingas måla en gång till! Det har också bildats svartmögel på den omålade takfoten, som byggaren sa att vi kunde vänta med att måla till våren då det blir varmare. Med kontakt med Mellby har de inte velat ersätta oss för extra färgkodtnader och mögelbehandlingar. Men vi anser att vi fått alltför fuktigt trä. Mellby hävdar att trät håller godkänt mått- men det kan ju vi aldrig kontrollera så här efteråt.
    Så deras inställning till detta är vi besvikna på. Läs mer
    2020-05-25 Mellby Garage svarar Annika W
    Hej Annika,
    Tack för er rekommendation. Det är tråkigt att ni inte är helt nöjda med vår leverans.
    Ni har beställt ett garage med grundmålad panel (gråvit grundfärg) samt omålad takfot av oss. I våra instruktioner beskriver vi hur byggnaden ska målas för att ni skall behålla den 10-års garanti som medföljer våra byggnader. I instruktionerna för utvändigt trä som ni fått står att att omålad panel ska grundmålas snarast eller senast 2 månader efter leverans. Eftersom detta inte gjorts har ni fått mögelpåväxt på takfoten.
    Vi har levererat panel som följer uppsatta fuktkrav. Panelens fuktighet på en byggnad varierar med luftfuktigheten och är det en period med lägre luftfuktighet än när ni målat så kommer panelen att torka och krympa vilket är fullt normalt. Då kan man tyvärr få ränder där panelbrädorna annars överlappar varandra. Det är viktigt att du även följer anvisningarna från din färgleverantör.
  • 2020-05-10

Helén P skrev om Mellby Garage
    Ett Mellby garage
    Genom telefon o mail
    Ert trevligtb bemötande på alla sätt Läs mer
  • 2020-05-08

Daria S skrev om Mellby Garage
    Vi köpte ett garage och de på Mellbys Garage var mycket professionella och hjälpsamma hela vägen. Vi fick ett krav av kommunen på en brandsäker dörr och fick ändra i leveransen tätt inpå men det var inga problem alls. Säljaren Hampus är kanon! Vi är mycket nöjda med allt 🙂 Läs mer
  • 2020-05-08

Anders B skrev om Mellby Garage
    Bra att ha att göra med. Bra info och hjälp inför planering och köp. Montagebeskrivningen var dock under all kritik. Iofs detaljerad men mycket rörig med bilagor hit och dit beroende på vilken garagemodell som var aktuell. Man fick läsa igenom många många gånger innan poletten trillade ner. Där finns mycket att förbättra och faktiskt skriva en montagebeskrivning som bara gäller den modell man beställt! Läs mer
    2020-05-08 Mellby Garage svarar Anders B
    Hej Anders och tack för din fina bedömning av vårt företag.
    Monteringsanvisningen jobbar vi ständigt med förbättringar av. Vi får både mycket beröm för monteringsanvisningen och andra som kommer med förslag till förbättringar. Vi tar till oss din kritik och tar med det i vårt förbättringsarbete.
    Tack igen och ha en bra dag

Carl-gustav A skrev om Mellby Garage
    Jag köpte ett garage i byggsats . Lite extra utrustat. Material är av bra kvalitet vilket gör montage snabbt och lätt. Kontakt med Mellby har och är lätt och trivsamt. Hög tjänsvillighet.
    Ďet är alltid trevligt och tryckt att ha med proffs att göra. Läs mer

Per-Arne A skrev om Mellby Garage
    Hej
    Jag köpte ett garage på 40kvm med ett oinrett loft ovanpå.
    Jag blev trevligt bemött och fick bra hjälp med det jag bad om.
    Leveransen motsvarade mina förväntningar och företaget levede upp till dessa.
    Jag upplevde att det var ett smidigt sätt att bygga garage på då det kom en färdig byggsats och att byggtiden var minimerad till ca 14 dagar. Läs mer

Stefan H skrev om Mellby Garage
    Jag köpte ett garage på 38 m2
    Jag blev väldigt väl bemött, Mellby Garage verkar vara väldigt lösningsinriktade
    Jag förväntade mig ett garage där allting passade ihop, att det bara var att snabbt skruva ihop. Tyvärr blev det inte riktigt så.
    Jag gjöt grunden själv enligt Mellby Garages ritningar,sedan visade det sig att porten inte fick plats, jag var tvungen att bila bort en bit av betong-klacken.
    Sammanfattningsvis så var det ändå en trevlig upplevelse, snabbt att montera, materialet stämde, hela garaget andas kvalitet Läs mer

Lars N skrev om Mellby Garage
    Hej !
    Jag köpte en garagebyggsats på 50 m2 , jag blev väldigt bra bemött förutom några gånger, bl.a då jag ringde om garageportautomatiken, då jag frågade varför det lyser rött på motorn, om det vara ett larm, då tyckte han att jag skulle tejpa över lampan ???
    Jag fick också felaktiga uppgifter av en annan person när jag skulle montera garagemotorn, vilken höjd den ska sitta på, det orsakade att det blev en skada på översta plåten i porten.
    Fönstersektionerna var inte märkta tydligt vilka som skulle sitta på gaveln resp. långsidan. Detta orsakade att vi fick riva ner flera sektioner och göra om.
    Det var otydligt påvisat att hörnblocken till betongplattan var 59 centimeter, det fick vi göra om kvällen innan betongbilen skulle komma ,det var stressigt .
    Det var bara en person jag fick bra hjälp av, tyvärr tog han pappaledigt mitt i bygget. Dom andra jag hade kontakt med fick jag inget förtroende för.

/ Lars Läs mer
    2020-05-07 Mellby Garage svarar Lars N
    Hej Lars.
    Tråkigt att du är missnöjd med kontakten med vårt företag. Vi informerade dig om att det röda skenet är en indikator för portläget. Det går inte att stänga av den indikatorlampan och om det störde dig så är enda lösningen att sätta en tejp över den lilla led-lampan.

Vi har inga noteringar om att du fått några problem med insättningshöjden av din portmotor och vi har heller inte någon reklamation registrerad. Montage av portmotor finns beskriven i monteringsanvisningen för portmotorn.

Uppgift om vart de olika fönsterblocken ska sitta finns dels i montageplanen och det står även i botten av fönsterblocket om det är gavel eller långsideblock. L för långsida och G för gavel. Detta har vi informerat dig om när du ringde oss.

Plattans mått är angiven i din grundritning och man måste kontrollmäta att man gjort plattan rätt. I grundanvisningen står det tydligt att hörnblocken är 590 mm. Det viktigaste är att man följer grundritningen och kontrollmäter mått för längd, bredd samt kryssmått som anges i din ritning.

Jag hoppas att du ändå skall vara nöjd med ditt garage, annars får du gärna kontakta oss.

Mikael R skrev om Mellby Garage
    Garage och montage.
    Bra bemötande.
    Förväntningar: ett garage snabbt och enkelt och så blev det. Läs mer
    2020-05-07 Mellby Garage svarar Mikael R
    Hej Mikael.
    Tack för ditt omdöme. Tråkigt att vi inte lyckades bättre med att möta din förväntningar. Jag hoppas att du kommer att vara nöjd med ditt garage.
    Med vänliga hälsningar.

Adam S skrev om Mellby Garage
    Köpte ett dubbelgarage på 90m2 och jag är mycket nöjd med mellby garage och kan verkligen rekommendera dom! Läs mer

Hans K skrev om Mellby Garage
    Köpte garage- byggsats.
    Utmärkt bemötande.
    Stycklistan och monteringsanvisningen för garageporten var på polska. Detta var det enda negativa med hela leveransen!
    I övrigt är jag helt nöjd! Läs mer

Mikael B skrev om Mellby Garage
    Mellby Garage levererade ett toppgarage och bemötande på Mellby var suveränt. Mina förväntningar på garaget uppfylldes.
    Firman som Mellby kontrakterade för grund och resning av garaget var bra, men slarviga.
    Men på det hela taget, mycket nöjd.
    / Mikael Läs mer

Magnus S skrev om Mellby Garage
    Köpt Dubbelgarage med prefabricerade väggsektioner och byggsats.
    Allt har fungerat bra med någon mindre brist på material som löstes smidigt och väldigt bra av dem.
    Jag skulle med glädje rekommendera Mellby garage till annan köpare.
    Det motsvarar mina förväntningar.
    sedan kunde just min garage typ ha lite bättre instruktionsanvisning för montaget då det var ett brutet pulpettak. Det var lite fram och tillbaka i manualen för att man skulle göra alla moment rätt. Läs mer

Karl-erik L skrev om Mellby Garage
    Va väl bra vi fick byta lås vara hämta det i bårgårda Läs mer

Lars S skrev om Mellby Garage
    trippel garage

Övervägande bra. Bra synpunkter och ideer på vad som kan göras snyggt och kostnadseffektivt.

kan tänka mej att göra fler affärer. Läs mer
  • 2020-04-06

Henrik F skrev om Mellby Garage
    Kunnig personal, snabb service, bra kvalitet Läs mer
  • Tove D

2020-04-02

Tove D skrev om Mellby Garage
    Köpte ett garage och blev bemött som jag önskade produkten motsvarade alla mina förväntningar helt enkelt en nöjd kund Läs mer
  • 2020-04-02

Per L skrev om Mellby Garage
    Bra produkt, trevligt bemötande under hela processen. Läs mer
  • 2020-04-01

Jörgen A skrev om Mellby Garage
    Vi köpte ett dubbelgarage med montering. Mycket trevligt bemötande. Precis som våran önskan o beskrivning. Och det blev såå bra!! Mvh Läs mer
  • 2020-04-01

Leveransen kom i tid
    Stort tack till Jimmy Läs mer
  • 2020-03-27

Christian T skrev om Mellby Garage
    Jag köpte ett garage där bygget ingick. När byggarna kommer på plats så har det tyvärr varit frost under natten och det är lite is på plattan. Detta var så klart mitt ansvar, men eftersom jag aldrig byggt garage förut så hade jag ingen aning om att det skulle kunna vara ett problem. Byggarna hade fyra man på plats, och som kund skulle man ju kunna förvänta sig att fyra man kan lösa problemet och få bort isen mot en extra kostnad, plattan var ju ändå mitt ansvar. Vet ni vad de gör? De skickar iväg byggarna på ett annat uppdrag och debiterar mig 16 000 kr extra!!!! UTAN att hjälpa mig någonting! Jag hade till råga på allt en deadline att hålla pga att vi byggde huset samtidigt. Jag har aldrig känt mig så dåligt behandlad av en leverantör. Läs mer
    2020-03-30 Mellby Garage svarar Christian T
    Hej Christian. Eftersom det inte går att utläsa information om vilket projekt detta skulle vara så får vi svara mer allmänt.
    Som du skriver så är det enligt avtal din uppgift att se till att plattan var fri från is när byggarna kom så att de kunde påbörja montaget. Våra entreprenörer följer självklart Arbetsmiljöverkets föreskrifter. De får av säkerhetsskäl inte gå upp på en isbeklädd betongplatta med de skaderisker som är förenade med detta. De får inte heller gå upp på plattan och spetta eller försöka bränna bort isen eftersom det kan skada din platta och de riskerar att skada sig under tiden.
    Om de inte kan jobba med ditt projekt så som vi har kommit överens om så debiteras du för stillestånd. Byggarna har inte extraprojekt där de är beräknade att delta för säkerhets skull ifall de inte kan bygga ditt projekt. Vi planerar in alla projekt noga för att ni ska få era byggnader i tid och får inte mer betalt om vi skulle vara klara snabbare.

Det är tråkigt om du tycker att det är vi som har brustit i vår leverans. Jag hoppas ändå att du ska vara nöjd med ditt garage
    Med vänliga hälsningar.
    2020-04-01 Christian T svarar Mellby Garage
    Hej Mellby!
    Ert svar bekräftar bara min uppfattning av Mellby Garage. När allt går enligt plan är det lätt att vara en bra leverantör, det är när saker skiter sig som man får visa sitt rätta jag, och med er verkar det vara hänvisningar till paragrafer och föreskrifter som gäller. Det finns ingen känsla för hur man tar han om sin kund och får dem att känna sig trygga i sitt köp. Mitt råd till alla som funderar på att köpa ett Mellby Garage är att be till högre makter att inget går fel under leveransen, för Mellby kommer troligtvis enbart hänvisa till paragrafer.
    2020-04-01 Mellby Garage svarar Christian T
    Tråkigt om det är din uppfattning. De flest av våra kunder är väldigt nöjda med att vi har koll på och följer svensk lagstiftning. Alternativet tycker vi är mycket sämre. Du som kund och byggherre har enligt lagstiftningen oftast det övergripande ansvaret för arbetsmiljön vid ett bygge på din tomt. Du skulle kunna bli ställd inför rätta om en arbetsplatsolycka inträffar och säkerhetskraven inte har följts. Därför är det viktigt att ta hjälp av seriösa företag som kan ta på sig delar av arbetsmiljöansvaret samt ser till att lagstiftningen efterföljs vid ditt bygge.
    Det är även viktigt att vi båda parter som ingått ett avtal sköter våra ansvarsområden. I detta fall har du inte fullföljt dina ansvarsområden och därför blev det tyvärr en försening i byggprojektet som drabbar oss lika mycket som dig. Vi har flera hundra garagebyggnationer per år som ska levereras tid.

/Fredrik
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-12-08

Mats K skrev om Mellby Garage
    Funkade jättebra med vårt garagebygge och har fått bra support även efter leverans. Läs mer
  • 2019-12-06

Noreldin M skrev om Mellby Garage
    Köpte ett dubellgarage på 72kvm. Mycket bra kvalitet och allt följde med. Är jätte nöjd! Läs mer
  • 2019-12-05

Krister J skrev om Mellby Garage
    Garage utmärkt företaget levde upp till förväntningarna fick all hjälp jag behövde. Läs mer
  • 2019-12-05

Greger L skrev om Mellby Garage
    Allt med köpet och leverans av nyckelfärdigt garage har fungerat mycket bra. Mellby Garage har anlitat en seriös entrepenör som gjort ett bra arbete. Läs mer
  • 2019-01-15

Johan A skrev om Mellby Garage
    Tvåbilsgarage med loft.
    Väldigt trevligt bemötande av både säljare, kundtjänst mfl.
    Hade en liten del virke som jag hade synpunkter på ang. kvaliten men det löstes till det bästa utan konstigheter.
    Väldigt snabb och smärtfri leverans.
    En kanonaffär helt enkelt Läs mer
  • Roger T

2019-01-12

Roger T skrev om Mellby Garage
    Dubbelgarage sadeltak 9x6,20 lättbyggt, kastade upp det på fyra veckor utan hjälp, bra support på de frågor jag hade under bygget. Strulade lite med portarna. Sammantaget fem pluppar till Mellby. Rekommenderar Mellby Läs mer
  • Silvia O

2019-01-11

Silvia O skrev om Mellby Garage
    Jag köpte ett dubbelgarage med loft.
    Vi fick mycket bra hjälp före, under och efter köpet.

Personalen är proffsig, vänlig och mycket tillmötesgående.
    Jag förväntade mig hjälp och råd med planering, leverans i tid och all underlag för bygglovet i ordning.
    Mina förväntningar infriades helt.

I en leverans saknades det en del material och det var inga problem att rätta till detta.
    Garagebygget motsvarar mina förväntningar.

Jag är mycket nöjd med Mellby garage.

Silvia Läs mer
  • Oskari A

2019-01-10

Oskari A skrev om Mellby Garage
    Garage med loft
    Allt till mycket bra kvalitet, väl genomtänkt med beskrivningar och bilder. Mycket trevligt och proffsigt bemötande
    Skulle jag behöva något mer liknande skulle ju givetvis anlita Melby igen. Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2019-01-09

Moa B skrev om Mellby Garage
    Garage med carport bredvid och förråd. Snabb hjälp när vi stötte på problem och med ett trevlig bemötande.
    Absolut nöjd med allt. Läs mer
  • Daniel T

2019-01-09

Daniel T skrev om Mellby Garage
    Köpte carport m förråd i lösvirke. Bra kontakt med säljare; rådgivning och lösning. Bra bemötande från personal i övrigt. Processen fungerade smärtfritt kring order och leverans. , Gediget material, skapar kvalitetskänsla. Relativt enkel montering. Enda utvecklingspotentialen är möjligen lite bättre monteringsanvisningar för oss lekmän. Fick improvisera och googla en del moment. Läs mer
  • 2019-01-09

Göran S skrev om Mellby Garage
    Bra bemötande av säljaren. Garaget var enkelt att montera och vid frågor så var det bara att lyfta luren och ringa Mellby garage. Plus i kanten för hjälpen med allt pappersarbete som skall skickas in till kommunen. Läs mer
    Mellby Garage gillar detta
  • 2019-01-08

Erik L skrev om Mellby Garage
    Köpte en byggsats till ett garage, helt enligt mina önskemål. Kunde dra ifrån vissa detaljer som jag hade tillgång till själv. Mycket bra och trevligt bemötande från början till slut, och alla ingående delar höll god kvalitet. Även när delar av leveransen strulade ordnades detta snabbt och proffsigt. Läs mer
    Mellby Garage gillar detta

Lindbladsvägen 3B, 447 37 Vårgårda