Mellby Garage

Välkommen till Mellby Garage!

Med över 60 år branschen är vi på Mellby Garage idag en av Sveriges största tillverkare av monteringsfärdiga garage och hos oss hittar du bland annat Sveriges billigaste garage. De garage vi levererar har alltid 10 års garanti och är byggda enligt konstens alla och regler. Vi hjälper dig att bygga garage till villan, enkelgarage, dubbelgarage, attefallsgarage, carport eller radgarage. Vissa av våra mindre garage kan även byggas bygglovsfritt.

Vill du veta mer om hur vi bygger våra garage är du varmt välkommen att besöka vår hemsida eller läs för all del om vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 79 kunder tycker om Mellby Garage 2

• 2022-01-17
    Väl bemött
    Fick bra hjälp och snabba svar
    2021-11-23
    Fantastiskt bra från början till slut! Kan varmt rekommendera Mellby garage. Allt fungerade friktionsfritt från ritning och bygglovsansökan till färdigt garage. Extra plus till Rifum Bygg som stod för entreprenaden! //Jonas Sundin Tyresö
    Tack Jonas för dina ord. Glädjande att läsa att du är nöjd med både oss och vår entreprenör. /Anna Mellby Garage
  • 2021-11-19
    Snabb leverans, väldigt bra och enkelt.
    Leveransen gick hur smidigt som helst.
    Tack Tobias för ditt fina omdöme.
    2021-10-14
    Mitt första möte med Mellby var jättebra. En jättetrevlig försäljare. Vi kom snabbt överens hur garaget skulle vara.bra leverans kändes jättekul att bygga upp .bra kvalitet. Bra support när man hade frågor om en del saker. Jag kännermej jättenöjd det har blivit så bra
    Hej Jan, det glädjer oss att läsa du är nöjd! Tack för dina fina ord. /Anna Mellby Garage
    2021-10-14
    Komplett leverans Trevlig bemötande
    Det enda negativa spik till ve och fasa vi har spik så barna kan ärva

Det finns skruv och vem spikar idag
    Det är det som drar ner betyget från full pott
    Hej Inger, tack för ditt omdöme. Vi tar med oss dina tankar kring spiken. Varför vi skickar med både rikligt med spik och skruv är för att göra garageleveransen komplett så att ni kunder själva har möjlighet att välja vilket alternativ som passar er bäst.
  • 2021-09-25
    Bra bemötande. Fick bra hjälp av säljaren och ändringar gjordes utan problem. Har inget att klaga på alls. Jag har hört gott om dem förut så de levde upp till mina förväntningar.

Köpte garage.
    Tack Mikael för ditt fina omdöme. /Anna Mellby Garage
    2021-09-03
    Vi valde Mellby garage som leverantör av vårt garage.
    Jag hade till en början problem med designverktyget på hemsidan att spara ner det garage jag själv konstruerat i deras program.
    Fick dock väldigt trevligt bemötande av personalen på telefon som hjälpte mig med allt.

Tyvärr skedde kontakten över sommaren och semestertider vilket gjorde att jag hade kontakt med tre olika personer på företaget, och det i sin tur ledde till missar i kommunikation då information föll bort mellan deras medarbetare. Detta orsakade mindre strul i samband med byggandet av garaget.

Jag har ändå upplevt företaget som hjälpsamma och trevliga i våra kontakter.
    Slutresultatet blev ett gediget och välbyggt garaget, så där finns inget att klaga på. Kanske inte billigast, men med bra kvalité.
    Hej Mats, tack för att du tagit dig tiden att dela din upplevelse och ge ditt omdöme. /Anna Mellby Garage
  • 2021-07-06
    Mycket bra bemötande o hjälpte till hela vägen till leverans av ett garage i byggsats.
    Tack så mycket för ditt fina omdöme! /Anna Mellby Garage
    2021-06-28
    Mellbygarage har varit lyhörda och hjälpt till med allt möjligt under byggnationen av vårt garage.
    Emma som vi hade att göra med från förfrågan till klart garage får våra varmaste rekommendationer.
    Härligt att höra att ni är nöjda och stort tack för omdömet!. /Anna Mellby Garage
    2021-06-02
    Köpte både hus och garage av Mellby,
    Fick bra och proffsig hjälp med mina önskemål.

Både hus och garage kom som utlovat och deras entreprenör ( Lärkängens bygg & Entreprenad AB)
    Höll också tidsplanen.

Rekommenderas starkt!!
    Hej Kalle! Glädjande att läsa att du är nöjd med både hus och garage-leverans. Tack så mycket för din fina rekommendation! /Anna Mellby Garage
    2021-05-25
    Köpte dubbel garage, mycke nöjd ned bemötande och byggsats. Hade ej förväntat mej så smidig byggsats, gick lätt att bygga trots lite kunskap i byggande. Jätte nöjd och rekommenderar starkt Mellby garage👍👍👍👍👍👍👍👍
    Hej Dan, så roligt att få läsa detta! Vi är glada att du är nöjd med ditt dubbelgarage och jättekul att du delade med dig av bilder både utvändigt och invändigt från garaget på vår Facebook 😃 /Anna Mellby Garage
    2021-05-22
    Vinterisolerat dubbelgarage med anpassade mått.
    Proffsigt tillmötesgående och engagemang hos säljaren.
    Tidsplaner och leverans fungerade utmärkt.
    Entrepenören skötte sig också utmärkt.
    På det hela taget är jag nöjd.
    Hej Kjell! Tack så mycket för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att läsa att du är nöjd! /Anna Mellby Garage
  • 2021-05-07
    Hjälpsamma, korrekta och professionella.
    Tack för dina ord André. /Anna Mellby Garage
    Vi köpte ett garage.

Företaget var väldigt hjälpsamma och vi hade 1000 frågor.

Instruktionerna var inte alltid tydliga men Mellby garage och dess anställda förklarade i detalj när något var oklart.

Vi är väldigt nöjda med Mellby garage.
    Tack för att ni delar med er av er upplevelse av oss! Och glad att höra att ni är nöjda. /Anna Mellby Garage
  • 2021-05-07
    Köpte en dubbelcarport med förråd. Fick trevligt och korrekt bemötande, upplevde att de kunde sin sak. Kort och gått är vi nöjda från start till mål.
    Tack så mycket Anders för ditt omdöme! /Anna Mellby Garage
    2021-05-05
    Extra isolerat enkel garage med sadeltak.

Mycket bra service, hela kedjan, från beställning till leverans samt rådgivning under byggnationen.

Mycket nöjd med garaget
    Hej Jan! Tack så mycket för ditt fina omdöme. Glad att höra att du är nöjd med både garage och oss. /Anna Mellby Garage
  • 2021-05-05
    Mycket tillmötesgående personer som jobbar på Mellby garage oavsett vilka önskemål och behov jag haft.
    Logisk beskrivning/ritning till 99%.
    Tack för ditt fina omdöme Thomas. Det glädjer oss att höra! /Anna Mellby Garage
  • 2021-04-14
    Jag köpte ett garage. Fick ett väldigt bra bemötande av säljaren och hela leveransen fungerade alldeles utmärkt.
    Tack Christer för ditt fina omdöme! /Anna Mellby Garage
  • 2021-04-10
    Vi köpte ett fristående garage från MellbyGarage för ca. 2 år sedan. Från den första kontakten var de professionella, hjälpte till med allt även bygglovet och val av material. Det hade blivit ett litet fel vid leveransen men en av ansvariga kom ner till oss personligen med saknade delar och monterade dem och såg till att allting var korrekt. Har sällan upplevt sån servicnivå hos någon annan.
    Stabilt garage från stabil firma, rekommenderas!
    Det glädjer oss att höra din positiva upplevelse av oss! Stort tack för att du tog dig tiden att ge ditt omdöme. /Anna Mellby Garage
  • 2021-04-09
    Jag är mycket nöjd med mitt Garage
    Jag rekommenderar Mellby Garage
    Det blev exakt som jag ville
    Mvh. Jerry i Björkvik
    Undebart att höra och stort tack för din rekommendation! /Anna Mellby Garage
    2021-04-08
    Garage, bra kvalité, personalen var tillmötesgående.
    Mina förväntningar uppfylldes till 100%
    Hej Arne! Det glädjer oss att läsa ditt fina omdöme och att vi uppfyllde dina förväntningar.
    2021-04-07
    Blev nöjd med dom fick vad jag hade beställt bra bemötande vid ev frågor
    Tack för ditt omdöme Johan. Härligt att höra att du är nöjd! /Anna Mellby Garage
  • 2021-03-17
    Vi beställde ett dubbelgarage med loft, allt som allt gick det väldigt smidigt från offert till leverans.

De hjälpte även till med att uppdatera våra bygglovsritningar efter det uppdagades att vi hade fel markhöjd utritat
  • Conny O
    skrev om Mellby Garage
    2021-02-13
    Köpte 80m2 garage m olika takstolar Inga problem utan att det läcker från garageport
    Tack så mycket Conny för ditt omdöme! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2021-02-11
    Hej !
    Jag köpte ett dubbelgarage med en stor port.
    Jag fick en offert på garagedelarna. Jag hade en byggfirma som gjöt plattan, reste upp byggsektionerna och la på takteglet. När leveransen kom i augusti hade vi tur med vädret, ingen nederbörd ifrån leveransen ifrån Vårgårda till att taket var fixat. Jag tycker det var snålt tilltaget med en timme, för att lasta av byggsektionerna ifrån lastbilen. Vid offertskrivning borde jag ha fått en beräknad totalkostnad av garagebygget.
    Thore Lundberg
    Tack så mycket Thore för ditt omdöme. Härligt att vädret visade sig från sin bästa sida under hela garagebygget. Tack för att du delar med dig av dina åsikter kring avlastning och offertskrivning. Det tar vi med oss! Önskar dig en fin kväll. /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • Uldis S
    skrev om Mellby Garage
    2021-02-11
    Jag köpte en byggsats attfallsgarage.Fick ett bra bemötande genom hela proceduren,och bra hjälp att tillgodose kommunen ,som hade onödigt mycket regler som skulle uppfyllas.Sammanfattat fungerade allt som jag hade förväntat mig.Bra kvalite’ och leverans på utsatt tid.Bra monterings- anvisning och plocklista.Jag kan varmt rekommendera produkten till mina bekanta.
    Tack Uldis för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att höra att du är nöjd och att vi levde upp till dina förväntningar. Ha en fin kväll! /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
  • 2020-11-28
    Hög materialkvalitet och bra design på garaget. Byggbeskrivningen stämde inte med mitt garage (nya beskrivningar var enligt Meklby Garage under framtagning). En del av virket i leveransen stämde inte med ritningar och byggbeskrivning.
    Hej Roland! Tack för ditt omdöme. Glad att du är nöjd med vår materialkvalitet och design. Det stämmer, vi håller på att ta fram nya byggbeskrivningar så att de ska stämma bättre överens med material och virke för det garaget som beställs. /Anna, Mellby Garage Mellby Garage
    2020-11-19
    Garage kombinerat med carport och förråd. Proffsigt bemött. Hjälpsamma med att förklara hela processen och gjorde inordning alla handlingar till bygglovsansökan.
    Lite bristande beskrivningar/ritningar kring viss montering enligt snickarn men överlag mycket väl genomtänkt och rejäla konstruktioner. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet.
    Hej Tomas, tack för fint omdöme och glad att höra att ni är nöjda! Bra att höra din åsikt om beskrivningarna. Vi tar med oss det och jobbar på att utveckla dem så att de blir tydligare.
  • 2020-11-09
    Jag hade gärna sett tydligare beskrivningar för hur man bygger upp en carport med förråd.
    Vi fick bra support när vi ringde och hade frågor.
    Överlag helt ok.
    Tack Therése för ditt omdöme och roligt att höra att du är nöjd med vår support.
    Bra input! Vi jobbar med att förbättra våra beskrivningar och är tacksam att du som kund delar med dig av din uppfattning så att vi vet vad vi behöver utveckla.
  • 2020-11-09
    Garage med specialanpassade mått.
    Väldigt bra bemötande, proffsigt, sakligt och när jag behövde göra anpassningar skedde det snabbt. Trevlig konversation överlag då man utöver verktyg på nätet behövde ha någon att reda ut detaljer med eller få rekommendationer innan och under bygget.
    Hade förväntat mig bra kvalitet på byggsats vilket det också var, leverans kom på utsatt tid och var komplett.
    Jättenöjd helt enkelt
    Hej Mikael! Tack så mycket för ditt fina omdöme. Glad att höra att du är jättenöjd med oss!
  • 2020-11-09
    Ett mycket smidigt sätt att bygga garage på, bra passform, bra kvalite´ och bra pris.
    Tack för ert omdöme!
    2020-11-08
    Garage+montering. Allt funkade utmärkt. Inga problem snabbt och enkelt +prisvärt.
    Tack så mycket för ditt omdöme, Sten. Glad att höra att du är nöjd!
  • 2020-11-08
    Bra support och hjälp från beställning till leverans. Fick bra hjälp med bygglov och och alla dokument som hör där till.
    Tack Martin för ditt omdöme!
    2020-11-07
    Bra leverans och ett bra system
    Köpte ett dubbelgarage som sattes upp av lokala sb´nickare. Bemötandet från företaget var mycket bra.
    Hej Lars! Tack för fint omdöme!
    2020-11-07
    Bra pris. Bra leverans. Kunde varit bättre beskrivning. Annars helt ok!
    Hej Robin, tack för ditt omdöme. Vi arbetar med att förbättra beskrivningarna och tar med oss din synpunkt.
  • 2020-11-06
    Garage

Trevligt bemötande av säljare
    Tack för ditt omdöme Joakim!
    2020-11-05
    För det priset hade jag förväntat mig bättre kontakt samt leverans
    Hej David, på din kommentar så förstår jag att du inte är helt nöjd med kontakten med oss och din leverans. Det är tråkigt att höra. Vad hade vi kunnat göra bättre i ditt fall? Hoppas du är nöjd med ditt garage.
    Köpte dubbelgarage.
    Bemötandet var professionell och vänlig.
    Jag förväntade mig att få bra service och kvalitets produkt. Jag fick båda.
    Hej Anja, tack för ditt omdöme! Fint att höra att vi levde upp till dina förväntningar.
    2020-11-05
    Garage, bra, saknade detaljspecifika ritningar vilket skapade lite frustration och mailväxlingar. Överlag nöjd
    Tack för ditt omdöme Petri. Bra att du delar med dig av din uppfattning av våra ritningar. Vi tar med oss din feedback i utvecklingen av dessa. Frustration är ingen rolig känsla!
    - Garage 80 m2
    -mycket bra och hjälpande behövande
    - hade inga större förväntningar initialt men de verkade seriösa och har därefter levt upp till dom
    - se ovan
    Tack så mycket för ditt omdöme Stefan. Glad att höra att du är nöjd!
    2020-11-05
    Vi köpte ett dubbelgarage och allt flöt perfekt från leverans till färdigt garage förutom att byggarna skulle ha en månad semester. och att grannen klagar över att taket bländar i övrigt är allt positivt.
    Hej Inger, tack så mycket för ditt omdöme!
    Carport med förråd.
    Vi blev väldigt bra bemötta.
    Allt fungerade bra och slutresultatet blev bättre än vi hade tänkt oss.
    Tack Gunnel för att du tar dig tiden att ge oss ett omdöme. Vi är mycket glada att ni är nöjda med både bemötandet från oss och slutresultatet på er carport!
  • 2020-11-05
    Vi beställde ett garage via dem.
    Vi skräddarsydde garaget med mått och utformning. De tillhanda höll ej samma ytterpanel vi har på huset så de gjorde garaget utan ytterpanel som jag fick köpa på annat håll.
    Vi hade inga större förväntningar mer än att allt skulle passa och att det skulle vara stabilt.
    Konstruktionen överträffade våra förväntningar med råge. Allt från offert, ritning, leverans, byggbeskrivningen överträffade verkligen allt vad vi kunnat tänka oss.
    När vi fått leveransen och påbörjat byggnationen noterade vi några missar som gjorts vad gäller stuprör samt felfärg på fönsterplåtar. Detta löste Mellby väldigt smidigt genom att skicka nytt. Det noterades även att gipset ej hade skickats med. Detta löste Mellby genom att sambeställa med vår beställning av ytterpanel. Riktigt bra jobbat.
    Det enda rättvisa betyget jag kan ge i helhet är att jag rekommenderar alla jag känner som skall bygga något att ta det via Mellby Garage. 5+ alla dagar I veckan
    Hej Magnus, tack för ditt omdöme! Det glädjer oss att höra att ni är mycket nöjda med både garaget i sig och oss som företag!
  • 2020-11-05
    Ordning o reda! Kanske att byggbeskrivningen skulle varit lättare att förstå. Nu var många bygg modeller i hop blandade.
    Vad är det som gäller mitt garage? Enbart bygg beskrivningen för det och inte en massa andra.
    Hej Magnus! Tack för att du tar dig tiden att ge oss ett omdöme. Vi är glada att du delar med dig av dina synpunkter gällande våra beskrivningar. Det gör att vi kan jobba på att förbättra dem.
  • 2020-11-05
    Köpte byggsats inkl. grundpaket.
    Det enda som var problem med var att jag fick mtrl. för ett garage 2 sektioner större. Det tog lite tid innan transportfirman hämtade överblivet mtrl.
    Det var inga som helst problem med mina kontakter med Mellby.
    Sammantaget är jag mycket nöjd med garaget.
    Hej Cronje!
    Tack för din feedback. Mycket roligt att höra att du är nöjd med ditt garage trots att vi levererade för mycket material till dig. Det är också glädjande att höra att du tyckte att kontakten med oss fungerade bra!
  • 2020-11-05
    Jag köpte ett dubbelgarage och bemötandet var jättebra,
    tyvärr fick jag två olika portar med diverse strul för att få rätt portar.
    Tack vare det drogs det totala betyget ner!!
    Hej Mikael, vi är ledsna att det blev strul med dina portar och förstår att sådant irriterar. Hoppas att du blev nöjd i slutändan med ditt garage och vi är glada att höra att du uppskattar vårt bemötande
  • 2020-05-24
    Hej, ganska nöjd men viss skillnad på säljarna och deras bemötande. Har fått minska vårt första förslag då det var för stort enl kommunala bestämmelser på vår gata. Fick kämpa för att priset för garaget skulle minska då vårt 1:a förslag var 60 kvadratmeter som sedan blev strax under 40.
    Vår byggare var trevlig och men lite slarvig så vi fick vara alerta. Han och byggkontrollanten hade svårt att komma överens om kontrollplanen, men då hjälpte Bengt Sahlberg på Mellby till på ett bra sätt och löste det hela.
    Ett problem var att vi fick det grundmålat med vit akrylfärg och målade det 2 ggr med falu röd akrylfärg men nu i vår.kommer vits ränder fram. Verkar som trät har krymt och vi tvingas måla en gång till! Det har också bildats svartmögel på den omålade takfoten, som byggaren sa att vi kunde vänta med att måla till våren då det blir varmare. Med kontakt med Mellby har de inte velat ersätta oss för extra färgkodtnader och mögelbehandlingar. Men vi anser att vi fått alltför fuktigt trä. Mellby hävdar att trät håller godkänt mått- men det kan ju vi aldrig kontrollera så här efteråt.
    Så deras inställning till detta är vi besvikna på.
    Hej Annika,
    Tack för er rekommendation. Det är tråkigt att ni inte är helt nöjda med vår leverans.
    Ni har beställt ett garage med grundmålad panel (gråvit grundfärg) samt omålad takfot av oss. I våra instruktioner beskriver vi hur byggnaden ska målas för att ni skall behålla den 10-års garanti som medföljer våra byggnader. I instruktionerna för utvändigt trä som ni fått står att att omålad panel ska grundmålas snarast eller senast 2 månader efter leverans. Eftersom detta inte gjorts har ni fått mögelpåväxt på takfoten.
    Vi har levererat panel som följer uppsatta fuktkrav. Panelens fuktighet på en byggnad varierar med luftfuktigheten och är det en period med lägre luftfuktighet än när ni målat så kommer panelen att torka och krympa vilket är fullt normalt. Då kan man tyvärr få ränder där panelbrädorna annars överlappar varandra. Det är viktigt att du även följer anvisningarna från din färgleverantör.
    Med vänliga hälsningar
    /Fredrik
  • 2020-05-10
    Ett Mellby garage
    Genom telefon o mail
    Ert trevligtb bemötande på alla sätt
    2020-05-08
    Vi köpte ett garage och de på Mellbys Garage var mycket professionella och hjälpsamma hela vägen. Vi fick ett krav av kommunen på en brandsäker dörr och fick ändra i leveransen tätt inpå men det var inga problem alls. Säljaren Hampus är kanon! Vi är mycket nöjda med allt 🙂
  • 2020-05-08
    Bra att ha att göra med. Bra info och hjälp inför planering och köp. Montagebeskrivningen var dock under all kritik. Iofs detaljerad men mycket rörig med bilagor hit och dit beroende på vilken garagemodell som var aktuell. Man fick läsa igenom många många gånger innan poletten trillade ner. Där finns mycket att förbättra och faktiskt skriva en montagebeskrivning som bara gäller den modell man beställt!
    Hej Anders och tack för din fina bedömning av vårt företag.
    Monteringsanvisningen jobbar vi ständigt med förbättringar av. Vi får både mycket beröm för monteringsanvisningen och andra som kommer med förslag till förbättringar. Vi tar till oss din kritik och tar med det i vårt förbättringsarbete.
    Tack igen och ha en bra dag
    /Fredrik