Mgruppen

Birger Jarlsgatan 64A, 114 29 Stockholm — Visa karta

Mgruppen har 85 års erfarenhet av ledarskap och management - med den erfarenheten kan vi säga att vi är specialister på ledarskap. Vårt erbjudande innehåller utbildningar och kurser för både nya och erfarna chefer och ledare, samt att vi tillhandahåller Nordens största Executive MBA.

I takt med att behoven både individuellt och i näringslivet, har förändrats genom åren, har också vi utvecklats. Grundkonceptet håller än idag; Mgruppen ska leverera gedigna ledarskapsutbildningar med fokus på personlig utveckling och personligt ledarskap.

Vi erbjuder idag en unik bredd i våra ledarskapsutbildningar som sträcker sig över tre dimensioner: leda mig själv, leda andra och leda verksamhet.

Detta gör att vi kan hjälpa ledare och chefer på alla nivåer i en verksamhet. Oavsett om du vill lära dig mer om hur du agerar som informell ledare, i en nyfunnen eller mångårig chefsposition, som projektledare eller annan ledarroll, finns det en utbildning anpassad efter just dina behov.

Utveckla ditt personliga ledarskap med oss på Mgruppen!

Läs vad 406 kunder tycker om Mgruppen

• Christian I
    Christian I skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bemötande var bra. Tycker att kursen levde upp till det flesta av mina förväntningar - dock måste jag beklaga våra kursledare brist att styra gruppen när en av deltagarna tydligt blev allvarligt psykisk påverkat och kändes inte alls stabil.
  • Åke L
    Åke L skrev om UGL en del av Mgruppen
    Mycket bra bemötande både före under och efter kursen. Professionellt och givande!
  • Erik M
    Erik M skrev om UGL en del av Mgruppen
    Utvecklande teoretiskt och praktiskt, trevligt. Beskrivningen av kursen var närmast skrämmande i utskicken, och jag hade uppskattat en förklaring till varför det är lite hemligt hur kursuppläggen går till. Jag hade velat veta innan att anledningen till hemlighetsmakeriet är att olika människor får ut lite olika saker av kursen, och att man ska gå in med mer öppet sinne. Inte att det händer något märkligt eller obehagligt.
  • Jarkko K
    Jarkko K skrev om Chef i produktionen en del av Mgruppen
    Jätte men en massa tips på hur en Ledare skall agera samt att Erfarenhetsutbytet mellan andra deltagare på
    Kursen är Jätte bra
  • Linda H
    Linda H skrev om Executive Master of Human Resources en del av Mgruppen
    Executive Master of Human Resources har väl mött mina förväntningar så här långt i programmet. Ett relevant och professionellt upplägg som ger både kunskap och nya tankar, som är möjliga att omsätta i praktiken. Möte och möjlighet till erfarenhetsutbyte med kollegor inom HR ger en extra viktig dimension till programmet.
  • Björn L
    Björn L skrev om Executive Master of Strategy en del av Mgruppen
    Intressanta föreläsare för det mesta. Ger praktiska verktyg att ta med i strategiarbetet på hemmaplan.
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Teamledarskap i produktionen en del av Mgruppen
    Bra bemötande.
    Uppfyllde förväntningarna.
  • Maria L
    Maria L skrev om UGL en del av Mgruppen
    Enda anledningen till att jag inte ger betyget Uselt är att jag faktiskt fick bra kontakt och hade bra diskussioner med de flesta som gick utbildningen samtidigt som jag gjorde.
    I övrigt var det under all kritik. Riktigt Uselt!
    Vi hade en deltagare som förstörde hela upplevelse/utbildningen och två lärare/mentorer som inte tog tag i situationen i tid så att vi hade kunnat få en vettig utbildning. Det var sent på tredje dagen som de överhuvudtaget pratade med mannen, men då var det för sent. Gruppen hade redan slutit sig och vågade inte agera för att kunna ta till sig av utbildningen. Dessutom lät de mannen stanna kvar, vilket gjorde att hela utbildningen faktiskt blev förstörd. Jag har talta med många kollegor som gått UGL och deras upplevelse av sina utbildningar är inte ens i närheten av min. Jag fick faktiskt inte ut ett skit av den! Tråkigt med tanke på att den kostade mycket och jag la ner en hel vecka på det.
    Sen tycker jag att det var orättvist inte bara mot resten av gruppen, utan även mot mannen som "förstörde" allt. Han mådde ju inte bra och borde inte fått vara kvar.
    Nä jag ångrar mig, jag sätter betyget uselt!
    2017-04-10 Mgruppen svarar Maria L
    Hej Maria,

Jag beklagar verkligen att din upplevelse av UGL inte varit bra. Vi tar med oss dina åsikter till både handledare och programansvariga. Vill gärna prata med dig personligen och försöker nå dig under dagen.

• Caroline N
    Caroline N skrev om UGL en del av Mgruppen
    Intensivt men väldigt lärorikt!
  • Katarina N
    Katarina N skrev om Executive Master of Human Resources en del av Mgruppen
    Utbildningens föreläsare håller genomgående hög kvalitet. Det finns en röd tråd genom de olika avsnitten - trots olika fokus och teman.
  • Jonas J
    Jag hade stora förväntningar på programmet och de har faktiskt infriat. Känner att det har givit mig mycket energi, nya verktyg och en större nyfikenhet till hur jag kan utveckla mig som ledare.
    Man känner sig väl omhändertagen och får lagom mycket information. Inte minst så får man lära känna många andra trevliga människor som man delar erfarenheterna med och kan bygga nätverk med.
  • Anders W
    Anders W skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Det var en mycket givande kurs som gav mig många nya verktyg att använda.
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Bra bemötande och stort och bra innehåll
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Utbildningen var mycket bra, lärorik, intressant och intensiv. Lärarna var mycket bra båda två - kompletterade varandra. bra mix av teori och gruppaktivitet. Det enda jag hade önskat att det funnits tid till att gå igenom mitt eget resultat, individuellt. Men som helhet en mycket bra utbildning.
  • Anna L
    Anna L skrev om UGL en del av Mgruppen
    Min upplevelse var tyvärr inte så bra då en person i gruppen inte mådde psykiskt bra. Hela processen blev förstörd på grund av detta. Jag upplevde att jag inte vågade prata och ge feedback eftersom jag kände att det skulle kunna få personen att må ännu sämre. Jag hade önskat att kursledarna tagit honom ur kursen när jag tänker så här i efterhand.
    2017-04-10 Mgruppen svarar Anna L
    Hej Anna,
    jag beklagar verkligen att din upplevelse av UGL inte blev bra!
    Ringer dig gärna i dagarna för att prata igenom det.

• Charlotta F
    Charlotta F skrev om Management Acceleration Program en del av Mgruppen
    Jag har köpt en ledarskapsutbildning som levde upp till mina förväntningar till fullo. Jag har tidigare varit på utbildning hos M-Gruppen och även då var jag mycket nöjd.
  • Inger A
    Inger A skrev om Teamledarskap i produktionen en del av Mgruppen
    Lära sig att lyssna innan du pratar. Möta folk med öppet sinne. Vara rak och ärlig. Jobba tillsammans med dina arbetskamrater, inget översitteri.
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Executive Master of Finance en del av Mgruppen
    En väldigt bra utbildning med professionell och lyhörd projektledning, rekommenderar den verkligen!
  • Anna N
    Anna N skrev om Executive Master of Human Resources en del av Mgruppen
    Jag tycker att Executive Master of Human Resources (ej ännu avslutad då det är 2 moduler kvar) hittills har hållit mycket hög kvalitet. Ett professionellt uppbyggt program med fantastiskt inspirerande föreläsare och ämnen. Lyx är ordet som jag först kommer på vad gäller att få möjlighet att delta på denna utbildning - ett privilegium!
    Martin L, Mgruppen gillar detta
  • Rusmir R
    Rusmir R skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Det började lite segt men successivt blev det som man förväntat sig.
  • Kristina K
    Kristina K skrev om Projektledarprogrammet en del av Mgruppen
    Bra kurs i trevlig miljö. Bra lärare.
  • Christian K
    Christian K skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    En mycket bra kurs, kanske något intensiv och forserad men väldigt bra.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Executive Master of Finance en del av Mgruppen
    Bra planerat.
    väldigt bra föreläsare.
    Jag fick praktisk använding av kursen direct på min arbetsplats.
  • Halil J
    Halil J skrev om Chef i produktionen en del av Mgruppen
    Jag kan rekommendera att det är väldigt nyttigt
  • Sara B
    Sara B skrev om Förstärk ditt ledarskap en del av Mgruppen
    Kursledaren tomas var mkt proffsig i sitt ledarskap av kursen. Gruppen är alltid betydelsefull och den var kanonbra. Arrangemang på konferensgården var också utmärkt.
  • Åsa I
    Åsa I skrev om Management Acceleration Program en del av Mgruppen
    Professionellt bemötande och ett ledarutvecklingsprogram med hög kvalitet i de olika blocken. Lett till insikter om mig själv, styrkor och utvecklingsområden. Användbara verktyg i ledarskapets olika delar.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Mycket nyttiga dagar med "refresh" för mig som chef sedan länge, att gå Ny som chef kursen. Här finns alltid inslag som jag som chef kan behöva uppdatera i vår föränderliga värld.
  • Peter G
    Peter G skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag vill kort beskriva det som proffsigt, personligt och inspirerande.
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Management Acceleration Program en del av Mgruppen
    Jag gick en EMP-Kurs på 8 dagar. Mycket duktiga och trevliga med riktigt bra föreläsare. En av de bästa kurserna jag gått.
    Kristina gillar detta
  • Susanne W
    Susanne W skrev om Executive Master of Human Resources en del av Mgruppen
    Ett mycket bra program där både föreläsarna och deltagarna berikar programmet. Utbildningen har hittills levt upp till mina förväntningar. Det är en bra blandning av föreläsningar och värdefulla diskussionsgrupper. Jag har fått med mig tankar och verktyg att jobba vidare med i min egen organisation samt ett nytt HR-nätverk.
  • Tina P
    Tina P skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag är jättenöjd med utbildningen. Den motsvarade verkligen mina förväntningar. Jag uppskattar också möjligheterna till nätverkande och interaktion med andra. Jag har fått några nya vänner som jag kommer att hålla fortsatt kontakt med. Vi ska ha en återträff i maj.
  • Malin C
    Malin C skrev om UGL en del av Mgruppen
    Utb. motsvarade mina förväntningar och jag är verkligen nöjd! Lärde mig mkt om mig själv och människorna runt omkring mig.
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag fick ett bra bemötande av kursledare och personalen på stället vi var på.

Utbildningen motsvarade min förväntningar och över dem

Har jätte mycket nytta av det vi lärde oss när man möter människor på jobbet och utanför.

Önskar att man kunde få lära sig mer
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Mycket bra kurs! Annorlunda på så sätt att det gavs mycket tid för reflektion vilket jag tycker behövs för en ledarskapskurs. Bra blandning mellan övningar och teori. Lagom stor grupp (vi var 14 st) och toppen att få en "hemmagrupp", de fyra personerna kom jag verkligen nära! Jag är verkligen glad över att ha gått denna kurs eftersom det känns som jag nu har fler verktyg för hur jag ska hantera situationer som dyker upp som chef. Fokus på situationsanpassat ledarskap vilket är något jag verkligen tror på men vi hann även med massor av annat!
  • David S
    David S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Mycket bra bemötande. Jag visste inte vad jag kunde förvänta mig av UGL. Jag tycker det var en lärorik och utvecklande upplevelse.
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Mycket bra kurs som gav mig flera nyttiga insikter att ta med mig hem. Bemötande innan och under kursen var proffisigt och bra.
  • Niklas B
    Niklas B skrev om UGL en del av Mgruppen
    Hade inga förväntingar, men var en väldigt bra upplevlese.

Mgruppen var bra.
  • Villem R
    Villem R skrev om UGL en del av Mgruppen
    En utbildning som inte alls levde upp till förväntningarna. Många diskussioner utan direkt styrning, utmaning eller uppföljning samt allt detta i ett ortoligt lågt tempo. Hade hoppats att alla diskussioner och arbeten skulle summeras ihop i slutet och hoppats på att finna en röd tråd men det uteblev helt och det fanns inte i utbildningen någon tydlig analys eller feedback på gruppens arbete. Mycket av utbildningen handlar om att reflektera och ge feedback till varandra på genomförda aktiviteter men då utbildningen bara är en vecka och utan att utmana gruppen tidigt så blir det svår att kunna ge relevant feedback. Mycket av återkopplingen på individnivå kom istället att handla om saker som skedde på fikarasten eller utanför programmet vilket givetvis kan vara intressant men jag är övertygad om att det skulle vara ännu mer intressant att utmana gruppen ordentligt och sedan se hur individer och en själv agerar och lägga fokus på en mer relevant diskussion kring det.
    2017-04-07 Mgruppen svarar Villem R
    Tack för din feedback Villem!
    UGL är ett färdigt koncept som är framtaget av Försvarshögskolan och hålls av certifierade handledare. Utbildningen utvecklas kontinuerligt och din feedback är viktig - vi tar med oss dina åsikter till berörda.
    Pratar gärna mer om detta om du har tid för ett samtal idag.

• Nicholas L
    Nicholas L skrev om UGL en del av Mgruppen
    Fantastiskt. Långt över förväntan, som ändå var hög.
  • Pontus A
    Pontus A skrev om Teamledarskap i produktionen en del av Mgruppen
    Väldigt givande och trevligt. Bra mat och lagom längd på sessioner.
  • Per W
    Per W skrev om UGL en del av Mgruppen
    UGL kursen har möt mina förväntningar, jag fick några aha upplevelser men i det stora hela så fick jag ut vad jag hade förväntat mig.
    En mycket användbar kurs i dagliga livet, fler borde gå den.
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Chef i produktionen en del av Mgruppen
    En väldigt bra upplägg av utbildningen. Mycket samtal, grupp arbete samt att man slipper titta på dum burken.
    Man kommer väldigt nära varandra
  • Jeanette A
    Jeanette A skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Kursen levde väl upp till mina förväntningar. Jag lärde mig mycket om ledarskap och väldigt mycket om mig själv.
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Management Acceleration Program en del av Mgruppen
    Professionellt företag med högkvalitativ utbildning.
  • Karin O
    Karin O skrev om Management Acceleration Program en del av Mgruppen
    Mycket bra utbildning med varierande och kunniga föreläsare. Utbildningen fyllde mycket väl syfte och mål.
    Mgruppen, Kristina gillar detta
    Bra lokaler
    Bra ledare
  • Mattias N
    Mattias N skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bemötande var toppklass. UGL levde mer än väl upp till mina förväntningar, snarare högt över. Önskar alla hade möjlighet att få gå UGL hos Mgruppen.
  • Maria S
    Maria S skrev om Executive Master of Strategy en del av Mgruppen
    Bemötandet från M-gruppen från start till genomförande är utmärkt. Lyhört, informativt och kunnigt.

Upplevelsen är överlag att utbildningen är proffsigt upplagd och genomtänkt. Sedan håller inte alla föreläsare samma höga nivå, men det kompenseras av bra kurslitteratur och inte minst samtalen i grupperna med den samlade erfarenhet som finns där hos gruppernas medlemmar.

Som kund vill jag gärna att kunskapen ges möjlighet till påfyllnad vid enskilda tillfällen efter kursavslut. Det kan ske på olika platser och kan även vara längre än några timmars föreläsning för att erbjuda ett varierat utbud av påfyllnad.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Executive Master of Finance en del av Mgruppen
    EMoF hade en mycket kompetent och lyhörd kursledning som kunde leda och anpassa programmet. Föreläsarna under utbildningen höll också genomgående bra kvalitet.
    För mig gav utbildningen en ökad förståelse för sambanden mellan företagets finansiering och lönsamhet som jag tar med mig i arbetet.
  • Peter A
    Peter A skrev om UGL en del av Mgruppen
    Ett bra bemötande,UGL levde upp till mina förväntningar.
    Fick en bra upplevelse hos UGL på Mgruppen.

Birger Jarlsgatan 64A, 114 29 Stockholm