Alla kategorier Företagsutbildning Stockholms län Stockholm Norrmalm Mgruppen Grundläggande Ledarskapsprogrammet
Grundläggande Ledarskapsprogrammet

Grundläggande Ledarskapsprogrammet
en del av Mgruppen

Birger Jarlsgatan 64A, 114 29 Stockholm — Visa karta

4.7 / 5 i betyg — 43 rekommendationer
Utbildningen riktar sig till dig som har rollen att leda utan ”chefskap”. Du är teamledare, coach, projektledare eller har en annan titel som visar att du är en formellt utsedd ledare. Du har ansvar för budget och/eller resultat. Du är en del av ledningen men utan ”chefs-mandatet”. Du har en mellanroll som inte är glasklar i alla sammanhang. Du skall leva upp till de förväntningar som din chef har på dig men utan att kunna ”peka med hela handen”. Icke-chefens position är inte lätt att hantera och inte alltid lätt att förstå.

Läs vad 43 användare tycker om Grundläggande Ledarskapsprogrammet

• Kim M
    Kim M skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag tycker att kursen uppfyllde mina förväntningar, det blev dock väldigt långa dagar - hade hellre sett att kursen var en dag extra istället för så långa dagar. Bättre att få ägna den tiden åt att nätverka med övriga deltagare.
  • Mattias D
    Mattias D skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    En av den bästa utbildningen jag har varit med. Riktigt bra föreläsare.
  • Helena D
    Helena D skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    En mycket nyttig och rolig kurs med duktiga ledare och intressanta deltagare.
  • Tomas F
    Tomas F skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Allt var toppen. Det ända jag kan klaga på att det var lite för sena dagar
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Mycket bra blandning av både teori och praktik. Utbildningen har gett mig ökad självinsikt och att inse vikten av att reflektera i mitt ledarskap. Kan rekommendera Ledarskap för icke chefer varmt! Tydlig kontakt med Mgruppen både före och efter utbildningen.
    Tack övriga deltagare och kursledare för trevliga och givande dagar!
    // Mikael
  • Marie A
    Marie A skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag fick ett mycket bra bemötande från kursledarna. Jag tyckte att de kände av oss i gruppen, vilken kapacitet vi har och hur vi fungerar.
    Jag hade nog förväntat mig lite mer verktyg för det vardagliga arbetslivet, nu blev det mer gruppdynamiska övningar som var intressanta just där och då. Jag fick ändå några insikter som är bra att ha med sig i jobbet.
  • Mee N
    Mee N skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    jag är 100 % nöjd med både kursen och kursledarna.
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    En mycket givande kurs med både engagerade kursledare och kursdeltagare. Kursen höll hög nivå.
  • Christina K
    Christina K skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Suverän kurs som jag har haft otroligt stor nytta av.
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag fick ett fantastiskt bemötande. Det var en mycket bra kursledare och mycket trevliga och intresserade mötesdeltagare. Kursen uppfyllde mina förväntningar med råge.
  • Christina K
    Christina K skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Bemötandet var gott, bra ledarskap under kursen, samtal innan bokning om förväntningar så att jag skulle kunna välja rätt kurs. Upplevde att jag fick mer än jag förväntat mig. Bra att inte känna någon - på något sätt enklare att "öppna" upp.
  • Hampus L
    Hampus L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Helt suveräna ledare för utbildningen! Proffsiga och flexibla, vilka lyckades med konstycket att engagera samtliga - utmanande på ett sätt som fick en själv att söka svar inombords. Hitta sitt eget facit med användbara verktyg. För en gångs skull blev det en utbildning som man har nytta av på riktigt. Det var kött bakom flosklerna!
  • Angelica N
    Angelica N skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Endast halva kursen är genomförd så skulle hellre svara på denna enkät då hela kursen är genomförd.
    Hittills är det intressant och en bra kursledare.
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Snabbt tydligt enkelt anpassat.
    Miljön på Lidingö gav stora möjligheter till egen reflektion med hög kvalite.
  • Karin E
    Karin E skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jättebra! Bra innehåll som jag haft användning för. Kursledarna Maja och Peffe kommer jag sannolikt bära med mig för alltid, både i arbetet och privat.
  • Steffanie L
    Steffanie L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Otroligt bra utbildning med kompetenta och inspirerande ledare. Helt klart den bästa utbildningen jag gått!
  • Eivor L
    Eivor L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag är fantastiskt nöjd med utbildningen "Ledarskap för icke-chefer" som Mgruppen anordnade.
  • Carl K
    Carl K skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag gick Ledarskap för icke-chefer tidigare i år. Jag har gått flera ledarskapsutbildningar tidigare men denna höll verkligen toppklass.
  • Therese J
    Therese J skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    En fantasikt bra utbildning med mycket kompetenta ledare. Mycket matnyttigt att använda både i jobbet och på fritiden.
  • Annika K
    Annika K skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Kursen "Ledarskap för icke-chefer" gav mig många verktyg som är användbara i vardagen, både professionellt och icke-professionellt.
    Att övriga deltagare kom från helt skilda branscher samt att deltagarantalet (9st) var relativt litet ser jag som mycket positivt.
    Kursen var helt klart över förväntan.
  • Anders L
    Anders L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Bemötande: Bra, proffsigt och personligt
    Produkt/tjänst. Ledarskap för icke-chefer
    Förväntan uppfyldes.
    Upplevelse som kund. Mycket god
  • Petra Ö
    Petra Ö skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Väldigt bra. Mycket nöjd. Över alla förväntningar.
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Inspirerande och utvecklande med ypperlig och kunnig ledare. Rekommenderas varmt!
  • Johan L
    Johan L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Otroligt bra kurs som öppnade upp intresse och förståelse på ett helt nytt sätt. Känns som om kursen är starten på en ny och spännande resa.
    Upplägget och miljön var fantastisk på samma sätt som kursledaren var en otrolig insperation.
    Känns helt otroligt men jag har absolut ingenting negativt att säga utan anser att att helheten var fantastisk och kunde inte ha varit bättre.
  • Karl-johan K
    Karl-johan K skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Kursen ’Ledarskap för Icke Chefer’ gav mig träning i rollen som ledare, verktyg att använda i flertal situationer samt bekräftelse/återkoppling på hur jag är som ledare idag.
    Bra ledare och arbetsmiljö bidrog till en bra utbildning.
    /K-J Kördel
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Mycket bra och givande kurs som faktiskt medfört en varkatig förändring av mitt beteende.
  • Sanja L
    Sanja L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Ledarskap för icke-chefer
    Bra bemötande och fick svar på mina frågor
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    En mycket givande och inspirerande kurs för icke-chefer. Det ingår en hel del praktiska moment vilket bidrar till att kunskapen lättare går att ta till sig. Kan varmt rekommendera denna kurs till dig som har någon slags ledarroll i ditt arbete.
  • Karolina L
    Karolina L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Vi har köpt ledarskap för icke chefer. Det är en väldigt bra utbildning för de personer hos oss som leder större program och har en projektgrupp att leda. Utbildningen överensstämmer med de förväntningar medarbetarna har. Ibland kan dock utbildningen vara för något mer juniora medarbetare.
  • Kristina R
    Kristina R skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Mycket bra utbildning. Upplägget att ses 6 x 2 dagar rekommenderas! Bra kursledare och en mycket bra deltagargrupp gjorde att min verktygslåda har växt.
  • Mats H
    Mats H skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag kan starkt rekommendera Ledarskap för Icke-chefer och kursledaren Mikael. Innehållet är exakt vad jag förväntade mig och kursledaren Mikael var över alla förväntningar.
  • Marcus F
    Marcus F skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag fick ett mycket bra bemötande och de var hjälpsamma med allt från start. Utbildningen var precis det jag eftersökte och läraren var helt underbar.

Upplägg och lokal var väldigt bra för att kunna fokusera rätt och få ut så mycket som möjligt av kursen, sen hjälpte det ytterligare av att alla deltagare var så trvliga.
  • Freja A
    Freja A skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    En mycket bra ledarskapsutbildning. Bra praktiska övningar som varvas med teori. Bra kursledning som gör hela skillnaden!
  • Sara H
    Sara H skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Bra och genomtänkt utbildning.
  • Robin N
    Robin N skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Otroligt positivt och lugnt intryck. väldigt duktig på att låta alla vara med och god förståelse för att alla är olika.
  • Patrizia E
    Patrizia E skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Bra

Kurs

Helt ok
    ............................................
  • Sara L
    Sara L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Utbildningen uppfyllde mina förväntningar och var väldigt bred och innefattade många aspekter av ett ledarksap
  • Anna H
    Anna H skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Mycket kunnig och engagerad lärare, bra och användbart innehåll i kursen, bekväma lokaler och bra storlek på gruppen. Kan varmt rekommendera kursen till nyblivna- eller ledare med någon tids erfarenhet som vill få en djupare förståelse av- och förbättra sitt ledarskap.
  • Ola H
    Ola H skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Väldigt bra innehåll. Mycket tänkvärt i det som fördes fram och nyttiga övningar som komplement/praktik. Oerhört bra lett av Maja!
  • Frida K
    Frida K skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Jag har gått kursen Ledarskap för icke chefer. Det bemötande jag fått har varit jättebra, speciellt kursledaren har varit otroligt trevlig och duktig!

Kursen lever absolut upp till mina förväntningar. Rekommenderar den gärna.
  • Martin L
    Martin L skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Mycket bra utbildning som höll hög kvalitet hela vägen.
  • André S
    André S skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Mycket bra utbildning med många tänkvärda saker att ta med sig i sitt ledarskap.
  • Maria S
    Maria S skrev om Grundläggande Ledarskapsprogrammet en del av Mgruppen
    Utbildning Ledarskap för icke chefer

Utbildningen och ledaren var över förväntan.
Ny som chef
UGL