en del av Mgruppen

Birger Jarlsgatan 64A, 114 29 Stockholm — Visa karta

4.7 / 5 i betyg — 58 rekommendationer
Utbildningen riktar sig till dig som inom kort kommer att börja i en chefsroll, eller som har jobbat mindre än två som chef utan att ha genomgått någon tidigare ledarskapsutbildning. Ditt nya yrke kräver en salig blandning av sunt förnuft, teoretisk kunskap, personlig mognad och ett lärande som aldrig tar slut. Men en aha-upplevelse kan vi nästan lova redan nu. Du kommer att få höra andra sätta ord på känslor som du trodde att du var ensam om. De flesta nya chefer brottas nämligen med liknande problem, tvivel och glädjeämnen.

Läs vad 58 användare tycker om Ny som chef

• Johan A
    Johan A skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Kursens innehåll och framförallt det engagemang som kursen skapade hos deltagarna är närmast fantastiskt.
    Bokningsförvarandet var i jämförelse opersonligt och uppgifterna inför kursen skickades ut på ett sätt att jag (och flera med mig) inte hittade dem och/eller hade uppfattat att de tog en hel del tid att genomföra.
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Mycket bra introduktion till lederskap med både höjd och bredd.
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Kursen väckte många insikter och frågor. Jag har blivit introducerad till mängder av bra verktyg.
    Upplägget med att arbeta och diskutera i stor grupp, mindre grupper och individuell reflektion var ett utmärkt upplägg.
    Kursledaren var mycket kunnig.
  • Ann O
    Ann O skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Bra bemötande och mycket lärorik kurs. Lite för långsamt tempo mycket upprepningar och lite för mycket egna övningar, men bra ändå.
  • Jerker T
    Jerker T skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Bra och nyttig kurs, tung erfarenhet som förmedlas, användbara verktyg lärs ut på ett pedagogiskt och interaktivt sätt. Kompetent kursledning.
  • Thomas Z
    Thomas Z skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Mycket trevligt bemötande. Kursen var väldigt bra och mötte förväntningarna väl
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Bra bemötande, professionellt rakt igenom. Väldigt nöjd
  • Johanna V
    Johanna V skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Den här kursen gav mig verkliga verktyg för ledarskap. Det den gav mig ännu mer var ett nätverk av kollegor i liknande situation, väldigt värdefullt!
  • David S
    David S skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Första dagen va jag lite skeptisk till upplägget. Men allt visade sig redan dagen efter ha en mening och allt föll på plats. Utbildarna hade mitt fulla intresse hela tiden. De delgav sina egna uppelvelser och det gjorde allt mer trovärt och intressant. Det va proffisionellt utfört och utbildarna va jätte trevliga.
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag fick ett gott intryck av kursen med dess innehåll, kursledare och också de övningar vi gjorde. Skogshem och Wijk är perfekt ställa att vara på. Det som är svårt är att sedan använda sina nya kunskaper och applicera dem i det vardagliga arbetslivet. Några få summerande flyers med tips, verktyg att enkelt ta fram och titta på som en hjälp när man är tillbaka på jobbet skulle jag har uppskattat. Jag var dock väldigt nöjd efter kursen och har tagit med mig vissa guldkorn tillbaka.
  • Linda S
    Linda S skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Utbildningen överträffade mina förväntningar. Först tyckte jag att tempot var för lågt, men saker föll på plats allt eftersom. Det fanns en tydlig röd tråd genom hela programmet, upplägget kändes mycket väl genomtänkt och beprövat. Kursledaren Aurora var mycket kompetent och förtroendeingivande. Innehållet och budskapet passar mig som person och hur jag vill vara som chef. Jag är jättenöjd med utbildningen och skulle gärna rekommendera den till andra.
  • Anna H
    Anna H skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    med ett proffisionelt lugn, fick jag lära mej mycket över mina förväntningar
  • Peter E
    Peter E skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag tycker kursen klart motsvarade mina förväntningar jag hade inför kursen. Jag har kunnat ta med mig mycket bra kunskap och verktyg från kursen.
  • Sara R
    Sara R skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Väldigt bra bemötande och jag är oerhört glad att jag gick kursen. Den levde upp till alla mina förväntningar och lite till.
  • Hanna J
    Hanna J skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag kan verkligen rekommendera utbildningen Ny som chef. Att ta sig an en helt ny chefsroll är inte lätt. Jag hade höga förväntningar på att ha med mig användbara verktyg hem. Jag önskade praktisk och teoretisk kunskap inom vad chefsyrket innebar och hur man på bästa sätt får sin personal att jobba dit man vill. Jag fik med mig alla detta och lite till. Efter utbildningen känner jag mig trygg i mig själv och har verktygen och förutsättningarna som krävs för att att göra ett bra jobb. Ledarna och delatagrna var helt fantastiska.
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    En bra och gedigen utbildning baserat på många års forskning och med stort fokus på lärande genom aktivitet, reflektion och övning.

Centrala lokaler och bra logistik kring utbildningen.
  • Tobias K
    Tobias K skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jättebra. Lärorikt och intensivt.
  • Emilia H
    Emilia H skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag är mycket nöjd med kursen. Den gav både nya insikter och verktyg för mig som chef. Dessutom har jag fått ett nätverk av chefskollegor.
  • Abbas C
    Abbas C skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Välfungerande struktur, gott bemötande och bra lokaler. Kursen levde upp till mina förväntningar och jag fick med mig en del verktyg för att kunna fungera mer optimalt som en chef.
  • Emma Å
    Emma Å skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Ny som chef-kursen. Mycket bra kursledare (Aurora Sparre). Bra bemötande, gav ett mycket kompetent och erfaret intryck inom området, bra mix teori, praktiska övningar.
  • Anton P
    Anton P skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag hade höga förväntningar på kursen, som bygds upp av samtal med tidigare deltagare. Kursen bjöd på många aha upplevelser men framför allt verktyg att ändra sitt bettende i olika situationer.
    Kursen var uppdelat i två block där block två stod ut som extra givande men en anledning kan vara att grunden lades i block ett.
    Ett förbättrings förslag enligt min mening är att utöka kursen med en uppsamlings dag 4-5 månader efter avslutad kurs för reflektion och diskussion.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Gick mgruppns utbidlnig ny som chef och den gav mig många värdefulla verktyg och insikter i mitt arbete som chef. Jag kan varmt rekmmendera utbilningen till andra nya chefer.
  • Ulrica S
    Ulrica S skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    jag har fått ett bra bemötande... flummig fråga...
    jag hade inga förväntningar egentligen - hann inte- men blev positivt överraskad.
  • Markus H
    Markus H skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag gick på ubildningen ny som chef och. Kursledarna var väldigt skjusta och hade en röd genom hela utbildningen. Tyckte dom var väldigt duktiga på att knuta ihop säcken efter varje övning.
  • Monika N
    Monika N skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Trevligt bemött, toppen lärare, deltagare. Bra mat etc
  • Jörgen P
    Jörgen P skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jättebra kursledare mycket bra innehåll i kursen.
    Otroligt lärorikt och tankvärt.

Rekommenderas!
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Bra kurs och leverans var över förväntan! Bra teorier. Bra blandning av teori, eget arbete och övning (alltså rollspel)
  • Malin P
    Malin P skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Mycket bra utbildning. Hög kvalitet rakt igenom. Engagerande och erfaren kursledare!
  • Linda J
    Linda J skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Proffsigt bemötande. Förstod behoven. Jag har haft stor nytta av det jag fick till mig under kursen. Helt enligt min förväntan faktiskt. Materialet jag fick har jag bläddrat i många gånger.
  • Maria L
    Maria L skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Mgruppen gav ett mycket professionellt bemötande från början till slut.
    Jag är särskilt imponerad av de ledare vi hade på kursen för deras gedigna kunskaper och deras förmåga att lära ut och engagera. Jag fick erfarenheter och lärdomar som jag kommer att ha nytta av i hela mitt liv.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    En mycket omtyckt och stimulerande utbildning med bra och varierande innehåll med två stycken fantastikt bra kursledare. De kompletterade varandra på ett mycket proffsit sätt.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag gick utbildningen "ny som chef".
    Både bemtandet och innehållet i utbildningen var fantastiskt.
    Jag har nu arbetat som chef i ca. 2 år. Den här utbildningen gav mig alla grunder jag behövde och gav mig även verktyg för fortsatt utvekling.

Patrik Lindvall
  • Pernilla E
    Pernilla E skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Mycket positivt och bra bemötande från administration och kursledare.
    Kursledarna var mycket professionella och hade egna erfarenheter som de kunde dela med sig av. En mycket givande och utvecklande kurs som har gett mig mycket i hur jag ska bli en bättre chef och ledare.
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Bra, även om den i hög grad kändes som en svensk översättning av ett amerikanskt koncept, där kursledarna följde de förklaringsmodeller som följer av koncepten (vilket ibland innebar att de bortsåg från relevanta frågor och kommentarer).

Tyvärr lite för många kursdeltagare, vissa diskussioner och frågor tilläts ta väldigt lång tid trots att bara några få var inblandade - vi övriga fick sitta och vänta
  • Paulina S
    Paulina S skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Mycket bra bemötande. Kurs "Ny som chef"
    Överträffar förväntan.
    Tid för reflektion. Gruppen skapar innehåll och kvalite.
  • Ulrika D
    Ulrika D skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Fick ett mycket bra bemötande. Har absolut använt dessa lärdomar i vardagen.
  • Torbjörn N
    Torbjörn N skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Bra utbildning, många verktyg. Kursen rekommenderas till helt nya chefer.
  • Peter F
    Peter F skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Otroligt duktiga kursledare och fantastiska kursdeltagare samt ett högt tempo under långa dagar, gjorde kursen Ny som chef väldigt utvecklande, lärorik och intressant. Det gav verkligen masor av nya verktyg till min verktygslåda.
  • Anna-karin K
    Anna-karin K skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag gick kursen Ny som chef och kan verkligen rekommendera den till alla, både nya och gamla chefer. Kursen överträffade mina förväntningar.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Ny som Chef. Generellt, en mycket bra kurs. Relevant fastän jag redan varit chef i tre år. Användbara metoder och många tankeställare.
    Mycket bra bemötande, före, under och efter.
  • Leif K
    Leif K skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Väldigt bra kurs med många ögonöppnare för mej som ny chef.
    Många nyttiga verktyg och väldigt givande diskussioner.
    Oerhört kompetenta och trevliga kursledare.
  • Monika G
    Monika G skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Kursen Ny som chef med Mgruppgen fick mig, att känna mig ännu mer säker i mitt chefskap. Det som var så bra, var att vi deltagare kom från helt olika branscher, och att vi fick inte bara fick ett "verktyg", utan vi fick många. Flera av verktygen har även fungerat hemma med mina tonårsbarn.
  • Per A
    Per A skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    jag gick "Ny som chef-kursen" när jag varit chef i lite mer än ett år och den gav mig väldigt mycket att jobba vidare med. Verktyg och modeller, fördjupande samtal och reflektion. För att inte tala om utbytet med kollegorna på kursen.
    Kursledarna var rutinerade och inspirerande.
    Hade jag blivit ny chef idag skulle jag bara önska att få gå den så tidigt som möjligt i min chefsresa.
  • Bengt D
    Bengt D skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Ny som chef!
    Mycket bra bemötande från en väldigt kunnig personal! Kursen var över min förväntan och har stärkt mig i min nya roll som chef.
  • Jan H
    Jan H skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Ny som chef är en utmärkt kurs för den som börjar sin chefsbana. Mgruppen erbjuder erfarna lärare som är duktiga på att förmedla sin kunskap. Mixen av teori och övningar gör att steget till tillämpning på hemmaplan känns kort. Hela kursen är inriktad på hur man kan använda det man lärt sig i sin egen organisation.
  • Ola L
    Ola L skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag är nöjd ,skulle rekommendera "Ny som chef".
  • Roger B
    Roger B skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag är mycket nöjd med min utbildning jag fick under 6 underbara dagar under 2014.
  • Erik L
    Erik L skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Bra bemötande - positivt och trevligt.
  • Perjohan S
    Perjohan S skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Har fått ett bra bemötande
    Ny som chef

lever bra upp till förväntan
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Ny som chef en del av Mgruppen
    Jag tycker att det var en väl genomarbetad kurs som gav mig mycket.
UGL
Executive Master of Strategy