en del av Mgruppen

4.6 / 5 i betyg — 53 rekommendationer

Läs vad 53 användare tycker om UGL

• Catharina J
    Catharina J skrev om UGL en del av Mgruppen
    Var en väldigt bra erfarenhet. Den bästa erfarenhten kom pga vi från början inte visste vad alla arbetade med. Skulle annars direkt bli helt annolunda. Var mkt bra tankar/övningar som man kan ta med sig ut till sin verksamhet.
  • Eva S
    Eva S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bra bemötande och utbildning som var tankvärd
  • Adnan K
    Adnan K skrev om UGL en del av Mgruppen
    Ett UGL Kursen ihop med MGruppen var ett av de bässta ulevelsen jag varit med om.
  • Marcus N
    Marcus N skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag tyckte UGL-kursen var jättebra och gav mig verktyg att kunna jobba vidare med både på jobbet och privat. Jag känner att jag vågar säga mer på vad jag tycker och vågar generellt mer på jobbet. Det har gett mig en bra självinsikt och självförtroende.

Jag hamnade i en bra grupp där vi verkligen utvecklades mot slutet och det kändes vemodigt att splittras.
  • Berit J
    Berit J skrev om UGL en del av Mgruppen
    UGL kurs maj 2014
    Totala upplevelsen va fantastisk - att få vara en del av en grupps utveckling går inte att beskriva.
    Upplägget på kursen och ledarna va ett bra stöd i processen.
    Helhetsintrycket va helt perfekt - känslan och upplevelsen under kursen känns fortfarande.
  • Thomas B
    Thomas B skrev om UGL en del av Mgruppen
    Gått UGL-utbildningen, mycket professionella kursledare och jag lärde mig oerhört mycket om mig själv och hur jag fungerar i grupp. Tar ett par veckor efteråt att återhämta sig, men väldigt nyttig för framförallt personlig utveckling oavsett om man arbetar som ledare eller inte.
  • Ann S
    Ann S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag fick ett bra bemötande! UGL-kurs i Stockholm.
  • Sara E
    Sara E skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag gick UGL en vecka och gick därifrån med blandade intryck, tyckte det kunde varit intensivare, för mycket ansvar lades på gruppen och hade önskat att ledarna lade sig i mer i förloppet. Ändå lärde jag mig mycket om mig själv och tyckte det var väl investerad tid!
  • Jessica W
    Jessica W skrev om UGL en del av Mgruppen
    UGL kurs
    Väldigt bra och användbar kurs, ledarna var mycket bra - fick uppleva ett helt nytt sätt att leda en kurs på, både spännande och lite läskigt. Kursen var överförväntan, en utmaning på många sätt där man själv hela tiden fick bestämma hur långt utanför sin comfort zone man vill kliva.
  • Christina T
    Christina T skrev om UGL en del av Mgruppen
    Generellt bra bemötande, har inget speciellt att nämna
  • Per R
    Per R skrev om UGL en del av Mgruppen
    Kursen rekommenderas.
  • Helen S
    Helen S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bemötandet när jag väl kom i kontakt med någon var bra men verkade svårt att få igenom någon bokning.
    Gick på ledarskapskursen.

Kursen hade en bra tanke men är helt avhängig gruppsammansättningen som ej var bra i mitt fall.
    2015-05-22 Mgruppen svarar Helen S
    Tack för din rekommendation Helen. Vi tar till oss av din feedback. Tråkigt om effekten fick lida av att gruppen inte riktigt fungerade. Vi försöker sätta ihop dynamiska grupper av människor med olika bakgrund, kön och ålder, men ett stort ansvar ligger också på handledarna att få till kommunikationen och tilliten. Hoppas att utbildningen ändå gav dig någonting.
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bra!
    Mycket bra" verktyg" att ta med sig i både i sitt privata liv och i sitt arbete!

Med vänlig hälsning Birgitta Glenmark
  • Andreas D
    Andreas D skrev om UGL en del av Mgruppen
    Gick en UGL utbildning för ett år sedan, som hölls på Skogshem & Wijk.
    Upplevelsen både innan, under och efter kursen var toppen.
    Kändes både proffsigt och omhändertagande i alla möten.
    Ledare, lokaler, logi och kost under själva utbildningen var utmärkt! Man kunde fokusera helt och fullt på uppgiften.
    Kan verkligen rekommendera detta!
  • Susanne L
    Susanne L skrev om UGL en del av Mgruppen
    UGL-utbildningen hos Mgruppen är den i särklass bästa kurs jag har gått och hade gärna gått ett fortsättning. Den ligger där i "ryggmärgen" och påminner mig i vardagen om det som både utvecklar mig själv och hur min påverkan kan utveckla mina medarbetare i deras framgång. Utan att avslöja för mycket om innehållet i kursen så kan jag säga, den gav mig insikt, återkoppling och att jag idag står för min åsikt fullt ut i olika sammanhang.
  • Aina S
    Aina S skrev om UGL en del av Mgruppen
    bra och professionellt bemötande. Jag gick UGL
  • Thomas R
    Thomas R skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag fick ett mycket bra bemötande. Jag blev hela tiden uppdaterad då kursdatumet ändrades och fick själv välja kurstillfälle
  • Henrik N
    Henrik N skrev om UGL en del av Mgruppen
    Innan kursen strulade det lite med kallelsen, men det ordnade sig.

Väl på kursen har jag bara bra saker att säga! Bra utbildare, bra upplägg. Jag lärde mig jättemycket!
  • Andreas P
    Andreas P skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bra proffsigt bemötande.
    Upplevde att utbildningen motsvarade mina förväntningar
  • Mia E
    Mia E skrev om UGL en del av Mgruppen
    Det finns ett före och ett efter UGL-M-gruppen, en milstolpe! Tack för upplevelsen, jag är så nöjd!
  • Daniel L
    Daniel L skrev om UGL en del av Mgruppen
    Proffsigt genomförd och ledd UGL.
  • Ethel S
    Ethel S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Kommer inte ihåg eftersom det gått ett år sedan jag anmälde mig till UGL kursen,
  • Roman D
    Roman D skrev om UGL en del av Mgruppen
    fantastiskt lärorikt, med ett oväntat upplägg. mycket bra erfarenhet och behållning av kursen.
  • Linda A
    Linda A skrev om UGL en del av Mgruppen
    UGL

Viktig och bra utbildning, men missnöjd med den manlige kursledaren. Den kvinnliga var helt ok..
    2015-05-22 Mgruppen svarar Linda A
    Tack för din utvärdering Linda. Vi tar till oss av din feedback och för den vidare. Roligt att du tyckte om utbildningen i övrigt.
  • Volkan Y
    Volkan Y skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag blev bra bemött och köpte tjänsten "helpension".
    Jag tycker att företaget levde upp till mina förväntningar, bra kursställe ur geografisk perspektiv. Bra logi, bra mat,bra kursledare (tydliga)!

sen var själva kursen mycket givande o något alla skall prova på så fort man får chansen tycker jag!
  • Boel J
    Boel J skrev om UGL en del av Mgruppen
    UGL var en intressant upplevelse, bemötandet var fantastiskt och lärarna var inte så mycket närvarande - precis som det ska vara när gruppen sköter sig själv. När de var närvarande och instruerade eller ledde/sammanfattade så var de helt enkelt föredömliga, förstående, och helt emkelt toppen.
  • Anna B
    Anna B skrev om UGL en del av Mgruppen
    Den UGL-utbildning jag deltog i 2014 gav mig värdefull insikt kring de mjuka frågorna i en organisation - relationer och gruppdynamik. Lönsamhet kräver energi hos medarbetarna och att skapa energi kräver förståelse för mig själv och hur jag påverkar andra med mitt sätt. Kursledarna var oerhört erfarna och bidrog med både kunskap och personligt engagemang. Kurslokaler och mat var ypperliga. Om och när det blir aktuellt att gå fler kurser så kommer M-gruppen vara ett alternativ att utvärdera. Lycka till!
  • Camilla A
    Camilla A skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bra bemötande. Hade UGL-utbildning.
  • Sofia V
    Sofia V skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bra service och information. Utmärkt utbildning!
  • Niklas M
    Niklas M skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag gick UGL på vårkanten förra året, jag utvecklas fortfarande med hjälp av det jag upplevde på kursen. Jag är glad att jag valde att gå UGL.
  • Carina E
    Carina E skrev om UGL en del av Mgruppen
    Hur företaget är vet jag inte men utbildningen var mycket bra, över förväntan
  • Rickard S
    Rickard S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Min totala kundupplevelse är väldigt positiv.
  • Petra B
    Petra B skrev om UGL en del av Mgruppen
    De kursledarna vi hade på vår utbildningsvecka bidrog till att helhetsupplevelsen blev negativ tyvärr. Jag var inte ensam om bedömningen att vi möttes av kursledare som uppvisade brist på respekt och som aktivt valde att vara raljanta, korrigerande (trots inledningsanförande om att våga vara modiga).
    2015-05-19 Mgruppen svarar Petra B
    Tack för din utvärdering Petra. Tråkigt att du känner så. Vi tar till oss av din feedback och förmedlar den vidare till berörda personer.
  • Claes L
    Claes L skrev om UGL en del av Mgruppen
    UGL-utbildningen var en fantastisk upplevelse.
    I en miljö av stor tillit lär man sig mycket om sig själv och hur en grupp fungerar och utvecklas.
    Handledarna var mycket bra!
    Kan varmt rekommendera denna utbildning till alla!
  • Marie J
    Marie J skrev om UGL en del av Mgruppen
    Mycket bra bemötande och kurs.
  • Cecilia F
    Cecilia F skrev om UGL en del av Mgruppen
    Väldigt bra bemötande. Mycket bra handledare och trevligt boende med bra mat. Utbildningen i stort levde upp till mina förväntningar, och de var höga!
  • Niklas S
    Niklas S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Grundkursen UGL i Mgruppen var bland det bästa jag gjort i hela mitt liv - både professionellt och privat. Lärarna tog med på en spännande och lärorik resa både in i oss själva och gruppen. Genom ökad förståelse för, och bejakande av, våra olikheter blir vi bättre både som ledare och medmänniskor. Min förhoppning är att inom några år gå fortsättningskursen.
  • Annette W
    Annette W skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bemötandet på kursen var fantastiskt bra.

Jag kan varmt rekommendera UGL kursen till de personer som vill veta hur jag själv och andra fungerar i en grupp.
  • David J
    David J skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bra upplägg. Trevlig miljö och kunniga kursledare.
  • Carita C
    Carita C skrev om UGL en del av Mgruppen
    En lärorik utbildning med kunniga och engagerade handledare.
  • Maria S
    Maria S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag gick en UGL-utbildning i Båstad och är mycket nöjd.
  • Alexander T
    Alexander T skrev om UGL en del av Mgruppen
    Enfantadtisk utbildning som alla borde gå. Kursledarna var av högsta kvalitet och med fantastiskt engagemang.
  • Susanne R
    Susanne R skrev om UGL en del av Mgruppen
    Jag gick en UGL-kurs under en vecka i Båstad och hade ett helt fantastiskt bemötande med väldigt bra ledare och deltagare som var engagerade.
    Kursen har stärkt mitt självförtroende och gett mig nya insikter och verktyg som jag kan använda i mitt dagliga arbete. För mig var det en stark upplevelse som jag kommer bära med mig hela livet och är bland det bästa jag någonsin gjort för min egen skull. Jag kan varmt rekommendera alla att gå en UGL-kurs.
  • Pehr E
    Pehr E skrev om UGL en del av Mgruppen
    Vänligt och informativt bemötande.
    UGL-kurs, 5 dgrs internat.
    Hade förväntan om en grupp som ålders- och erfarenhetsmässigt var mer jämnt ihopsatt. Tyvärr infriades inte denna förväntan, varför resultatet hämmades.
    Hade också en förväntan om att höga krav skulle ställas på såväl grupp som individ under kursen. Frånvaron av detta skapade inte den gruppdynamik som jag anser att denna typ av personlig utveckling kräver.
    2015-05-19 Mgruppen svarar Pehr E
    Tack för din utvärdering Pehr. Vi tar till oss av din feedback.

Vi har ambitionen att så gott det går skapa dynamiska grupper med varierande bakgrund, kön och ålder, men vi kanske inte alltid lyckas helt.

Vad gäller höga krav på deltagarna är det förstås svårt att uttala sig om denna specifika situation, men enligt den revision av konceptet UGL som Försvarsmakten genomförde 2008, ska handledarna överlåta mer ansvar till deltagaren själv att gå så långt som hen känner sig beredd att gå. Detta gäller samtliga UGL-certifierade handledare i Sverige. Tidigare ställdes det som du säger högre ”krav” på både individen och gruppen att delta mer aktivt och utlämnande.
  • Torbjörn S
    Torbjörn S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Mycket bra bemötande och snabb respons vid förfrågan samt vid bokningen.
    Mgruppen har levererat beställd utbildning UGL enligt mina förväntningar.
  • Karin B
    Karin B skrev om UGL en del av Mgruppen
    5 dagars UGL-kurs.
    Bra bemötande.
    Nöjd kund, dvs kursdeltagare.
  • Michael R
    Michael R skrev om UGL en del av Mgruppen
    Bra bemötande, bra uppföljning under UGL utbildning
    Levde till 100 % upp till min förväntan. Duktiga handledare och bra koncept
  • Olivera F
    Olivera F skrev om UGL en del av Mgruppen
    Kontaktade själv M-gruppen för info om olika typer av ledarinriktade utbildningar. Jag blev proffsigt bemött och kunde, efter bra dialog vid ett par tillfällen, välja den kurs som passade mig bäst (=UGL, en vecka, internat). Bra ledare, bra sammansättning av grupp och bra utbildning enligt förväntan. Har vid flera tillfällen rekommenderat andra att gå samma program.
  • Zulma S
    Zulma S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Spännande kurs, utmanande och givande på många olika plan.
    Fick en och annan aha upplevelse och mig själv och andra.
  • Emelie S
    Emelie S skrev om UGL en del av Mgruppen
    Mycket utvecklande och givande dagar!
    Fantastiskt engagemang av handledare.
Ny som chef
Executive Master of Strategy