Michael Skoglund Begravningsbyrå AB

Michael Skoglund Begravningsbyrå AB

Välkommen till Michael Skoglund Begravningsbyrå AB!

Vi på Michael Skoglund Begravningsbyrå värnar om den personliga kontakten. Vi vet hur svårt det kan vara när en anhörig har gått bort. Därför kan du alltid känna dig trygg med att komma till oss för personlig rådgivning och hjälp.

Vi kan stå till tjänst med val av begravningsceremoni, musik, blommor, dödsannons, minnesstunden efteråt, kistor, urnor, val av gravplats, gravsten och mycket mer.

Vi är lyhörda inför dina önskemål och hjälper dig med det engagemang och höga kompetens som förväntas av en auktoriserad begravningsbyrå. Varmt välkommen!

Läs vad 80 kunder tycker om Michael Skoglund Begravningsbyrå AB 2

2021-03-31
    Vid min 100-åriga mors död sent en eftermiddag i sitt hem fick vi direkt kontakt med Monika på begravningsbyrån, som har verksamhet dygnet runt. Snabbt goda råd hur vi skulle göra.
    Möte på begravningsbyrån, när de öppnade dagen efter, där en professionell, lugn och effektiv planering gjordes tillsammans med oss anhöriga. Val av begravningstid, prästkontakt, dödsannons, andaktsprogram och tackannons förlöpte mycket smidigt. Mycket förtroendeingivande personal med goda rutiner för hela jordfästningens genomförande. Dessutom hjälp med gravsten och blivande bouppteckning, som ännu inte är genomfört. Ett stort Tack till Michael och hans personal.
    Tack för omdömet och tack så mycket för förtroendet och för att jag fick sjunga. Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-03-22
    Vi har fått mycket bra hjälp av begravningsbyrån. Trygg och kunnig personal. Tack för all hjälp
    Tack, vad fint att höra. Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund Begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-03-16
    Begravning
    Helt nöjd kunde ej bli bättre!
    Nils-Erik Hahn
    2021-03-16
    Begravning
    Bemött på en mycket fint sätt med stor respekt för vad som hänt oss.
    Lösningsinriktad.
    Otroligt fint bemötande av de små barnen som var med i kyrkan.
    2021-03-12
    Mycket bra bemötande. Klar och koncis information. Det kändes att de vet vad de håller på med
    Tack så mycket, vad fint att höra. Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-03-05
    Min mamma avled i hemmet i kretsen av barn o barnbarn.Vi kontaktade byrån som hjälpte oss att vi kunde välja kista hemifrån, sedan kom de hem klädde mamma fint. Gav oss tid för avsked. Mamma kördes till kyrkan och vi fick tid på byrån samma eftermiddag så att vi alla kunde delta. Bra info om vad som skulle hända och vilka beslut vi skulle ta. Fick svar på våra frågor.Vi är mycket nöjda hur vi blev bemötta.
    2021-03-04
    Proffsigt och seriöst bemötande i en svår stund som en begravning innebär
    2021-03-04
    Köpte "begravnings och boupptecknings paket" ..
    Fint bemötande och mina förväntningar infriades på ett bra sätt .

Kompetent och trevlig personal som ser människan bakom uppdraget !

Har bara god kritik att ge.
    2021-02-25
    Vi fick hjälp med en begravning och väl omhändertagen.
    Trevligt och kunnigt folk.
    2021-02-17
    Fantastiskt bemötande de gånger jag anlitat Michael Skoglunds Begravningsbyrå.

- De förstående
    - Pragmatiska
    - Flexibel
    - Tillmötesgående
    - Bra priser

Jag har anlitad dem 3ggr nu. Om det behövs mer av denna tjänst i framtiden så kommersat fortsätta anlita dem.
    2021-02-04
    Michael Skoglunds Begravningsbyrå levde väl upp till våra förhoppningar gällande service vid anhörigs dödsfall. Trots manfall i deras personal så läste man alla våra frågetecken och var ett bra stöd och support.
    Det enda lilla som stökade var vid själva akten och att video streamingen inte fungerade, detta försökte man lösa vilket uppskattades.
    2021-02-04
    Fantastiskt bemötande, då vi valde att inte ha begravning blev uppdraget med Michael Skoglund Begravsningsbyrå AB inte så stort men alla kontakt vi hade var otroligt smidigt och enkelt och väldigt proffsigt. Vi är så nöjda. Rekommenderar varmt!
    2021-02-03
    Mikael Skoglund har haft hand om båda mina föräldrars begravningar. Detta inom fyra månaders tidsintervall. Med stor omsorg och fint bemötande i en svår situation kände vi oss trygga och väl omhändertagna. Mikael och hans personal är ytterst professionella sin yrkesroll.
    Tack, vad fint att höra och tack så mycket för förtroendet att få ordna med begravningen och för att jag fick sjunga. Allt gott till Er alla! Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-01-31
    Varmt bemötande och trevlig personal.
    Väldigt nöjd med allt kring begravningen av min far.
    Tack, vad fint att höra och tack så mycket för förtroendet att få ordna med begravningen. Allt gott till Er alla! Mvh Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-01-29
    Mycket kompetent och proffesionellt,
    2021-01-29
    Proffsigt och mycket känsla i bemötandet. Både glatt och allvarligt med fin fingertoppskänsla. Saklig.
    2021-01-28
    Allt var utmärkt , inget att klaga på. Begravningsuppdrag åt mamma
    Lätt stämning trots det allvarliga.
    Mycket nöjd
    2021-01-22
    Micke fick förtroendet att ordna min mors begravning. Han gjorde det med stort och varmt engagemang, precis så som vi önskat och som vi visste att han skulle göra.
    Vi är mycket nöjda.
  • Bertil S
    skrev om Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-01-21
    Otroligt vänligt och proffsigt bemötande. Hela tiden följsamt och ändå personligt. Aldrig någon stress och samtidigt effektivt. Dessutom har Mickey en stor humor som kändes exakt rätt för mig.
    Tack, vad fint att höra och tack så mycket för förtroendet att få ordna med begravningen. Allt gott till Er alla! Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2021-01-21
    Lyhörda, varma och hjälpsamma människor.
    Jag och mina systrar är så nöjda!
    2021-01-20
    Värdigt, varmt, hjälpsamt bemötande. Kunde inte vara bättre!
    2021-01-13
    Begravningsakt - kistläggning, transport, arrangemang i kyrkan, sång, programkort och minnesbok. Proffesionellt bemötande. Blev mycket väl omhändertagen och fick svar på mina frågor.
    2021-01-07
    Hämtning i kista av avliden i hemmet på en söndag.
    Utforma dödsannons och annonserade i tidningar.
    Bokade begravningstid
    Beställning av blommor till kista och handblommor.
    Planera musiken och solosång
    Utforma tackannons.
    Mycket bra kontakt mellan begravningsbyrån och oss.
    2021-01-04
    Michael är den bästa man kan tänka sig.
    Vid min fars begravning ordnade han allt.
    Han såg till att vi kände oss omhändertagna och varmt bemötta.
    Då det var en borgerlig begravning höll Michael även i ceremonin på ett fantastiskt sätt.
    Bästa tänkbara!

// Pär
    2021-01-03
    En begravning
    Väldigt fint och respektfullt bemötande
    2020-12-27
    Fantastiskt fint omhändertagande hela vägen.
    2020-12-23
    Där den bästa begravningsbyrå Jag kan tänka mig Hej jag kan rekommendera dem till flera personer som ska ha begravningar de är helt underbara så älskar dem om det är så lycklig att de har hjälpt mig med min mammas begravning ett stort tack till dem God jul och gott nytt år på er alla
    2020-12-23
    Mycket fint bemötande både före under och efter begravningen.
    Motsvarade alla förväntningar.
    Stort tack till Mikael och hans medarbetare.
    2020-12-15
    Vi köpte en ”begravning”.
    Att det är mänskligt att glömma förstår jag men förväntar mig att en begravningsbyrå har rutiner för att inget skall glömmas på en begravning! Programblad som glöms bort kan tyckas vara en liten detalj men för anhöriga blir det en viktig del i ett avslut! Då den personen fr begravningsbyrån som var närvarande på begravningen hade fått informationen att vi valt bort programblad av sina kollegor vilket inte alls var fallet då jag både korrekturläst och godkänt dessa,det får mig att undra om det beror på för hög arbetsbelastning el bara ”den mänskliga faktorn” att de ”tror” att vi valt bort då det i själva verket är någon som glömt...
    I övrigt har bemötandet varit bra som helhet!
    Mvh Tina
    Tack för svar och omdöme! Detta ska inte få hända, men tyvärr hände det och drabbade Er. Programbladen var designade och klara, men ingen beställning gjordes vilket är endast vårt fel, ingen annans! Vi ber tusen gånger om ursäkt, samtidigt som vi ser över våra rutiner så det inte händer igen. Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
  • Sanne S
    skrev om Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2020-12-02
    Jag hade flera frågor efter en nära anhörigs bortgång. Michael Skoglunds Begravningsbyrå gav mig svar och ett varmt, samt respektfullt bemötande av oss alla. Allt kändes lugnt och enkelt. Ingen fråga var för dum. De var mycket tillmötesgående. Ett stort TACK!!
    2020-11-11
    Professionellt mottagande och personligt engagemang. Väldigt nöjd med allt kring begravningen av min mamma.
    2020-10-27
    Jag köpte en enkel , men vacker begravning för min syster och "lotsades" varsamt och respektfullt fram av bgravningsrådgivare Michael Olofsson.
    Bemötandet var varmt och professionellt!
    De överträffade mina förväntningar!
    Sammantaget är jag djupt tacksam över bemötandet och hjälp i ett sammanhang när sorgen över älskad anhörig lätt tar överhand.
    Varmt tack!!
    2020-10-19
    Vi hade träffat Michael tidigare vid begravningar och kändes självklart att vända oss till honom igen när det var dags att få hjälp inför en begravning.
    Allt funkade bra och vi är helnöjda.
    2020-10-15
    Vi fick ett bra och mycket proffsigt bemötande och genomförande av begravningen.
    Jag hade stora förväntningar av Michael Skoglund, och jag blev inte besviken. Jag skulle rekommendera MS alla dagar veckan.
    Jag är mycket nöjd!
    2020-10-14
    Bra hjälp vid omhändertagande vid dödsfall samt planering av begravning. Bra bemötande och tillgänglighet.
    2020-09-29
    Trevligt bemötande. Tillmötesgående.
    2020-09-23
    Jag,vi, vill varmt rekommendera Michael Skoglunds begravningsbyrå.
    Vi anlitade honom för att vi redan viste att allt skulle bli bra.
    Här finns de omtanke och förmåga att tillgodose allas behov.
    Det blev en mycket vacker begravning./Anki
    2020-09-02
    Bokning av tid i kyrkan för Begravning av min far bokning av mat efter begravningen Samt bouppteckning .
    2020-08-14
    Är mycket nöjd.Bra bemötande och värdigt hanterat.Synd att programkorten blev förtryckta.
    Tack, vad fint att höra och tack så mycket för förtroendet att få ordna med begravningen. Verkligen synd med programkorten, det tar vi till oss! Allt gott till Er alla! Mvh Mikael Olofsson Michael Skoglund begravningsbyrå Michael Skoglund Begravningsbyrå AB
    2020-08-12
    Michael Skoglund hjälpte oss att ordna ett fint avslut för vår far på ett mycket professionellt sätt. Stort tack.
    2020-08-11
    En begravning av min mamma. Blev mycket bra bemött och de lyssnade på våra önskemål och utförde dem mycket proffsigt och bra. Mycket nöjd.
    2020-07-29
    Vid min hustrus dödsfall valde vi Michael Skoglunds Begravninsbyrå att ombesörja begravningen. Vi blev bemötta på ett utmärkt sätt och de förväntningar och önskemål vi hade inför begravningen fylldes till fullo.
    2020-07-17
    Tack för en fantastiskt fin begravning av pappa. Ni är så proffesionella och vi fick ett fint avslut.
    2020-07-03
    Vi ”köpte”/fick alla tjänster inför, under och efter begravning. Sammanfattningsvis kan jag ange följande ledord som gäller för vår kontakt på Skoglunds - inlyssnande, Värdighet i bemötande , professionell vilket gav känsla av trygghet , inkännande , flexibel och effektiv. Precis det man behöver då man känner sorg och saknad . Man kan inte då ha fokus och koll på allt. På skoglunds fick vi värdig guidning och tydlighet i varje steg Och de ordnade med allt till och med minnesstund och solist. Ett exempel Dödsannons - vi nämde några ord om mamma och inom 15 min fanns ett fint passande förslag att grunna på. Inget besvär med ändringAr o dyl.
    2020-06-25
    Fint bemötande och trevlig personal
    2020-06-18
    Bestälde begravning för andra gången och personalen är trevlig,kunniga,och hjälpsamma
    2020-06-17
    Bra och proffsigt bemötande, engagerad och hjälpsam personal
    2020-06-14
    begravning
    respektfullt och naturligt
    trots corona epidemin blev det en fin begravning med vacker solosång,allt ordnades på ett lungt och fridfullt sätt. Min älskade mor hade säkert uppskattat det hela.
    2020-06-10
    Fantastiskt bemötande av alla inblandade. Blev tryggt vägledd genom hela processen. TACK!
    2020-06-07
    Begravningen av pappa och det var väldigt fint. Allt fungerade bra och det var mkt fint.