Alla kategorier AC Service Stockholms län Vallentuna Min Bil Min Bil Vallentuna

Min Bil Vallentuna

En del av Min Bilwww.minbil.se

Moränvägen 13, 186 40 Vallentuna — Visa karta

Här hos oss på Min Bil i Vallentuna erbjuder vi fordonsägare det bästa alternativet för service och reparationer av personbilar och lätta lastbilar. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt pris, ett bemötande som överträffar kundens förväntningar och ett tekniskt kunnande.

Vår ständiga ambition är alltid att vara överlägsna när det kommer till service eller reparation och kundservice är något vi ser som en livsstil. Vi är auktoriserade, förstår hur viktig bilen är och för alltid en öppen dialog. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 317 kunder tycker om Min Bil Vallentuna

• ANN L
    ANN L skrev om Min Bil Vallentuna
    Mammas bil står alltid längre än den tål. Toppenservice, hjälp med besiktning, hjälp med omedelbart fix för ombesiktning, och så ombesiktning. Så lätt för oss som kund. Läs mer
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Min Bil Vallentuna
    Bra bemötande men lite struligt.
    Trevligt och gott med Ahlgrens bilar. Läs mer
    2018-05-11 minbil V svarar Birgitta R
    Ja det blev lite struligt när din låsbult inte ville vara med längre, men vi försökte lösa det på bästa sätt.
    Välkommen åter.

• Agneta L
    Agneta L skrev om Min Bil Vallentuna
    Personligt och proffsigt bemötande!! Glada och trevliga , snabb hjälp 👍👍👍 Läs mer
  • Marie N
    Marie N skrev om Min Bil Vallentuna
    Bra bemötande. Fick dock inte nån info på mail.. Läs mer
  • Leif S
    Leif S skrev om Min Bil Vallentuna
    Bytte till sommarhjul på båda bilarna, inget att anmärka på. Mycket smidig onlinebokning! Läs mer
  • Åse N
    Åse N skrev om Min Bil Vallentuna
    Snabb o prisvärd service kopplat till mina behov dvs ålder på bilen Läs mer
  • Eva J
    Eva J skrev om Min Bil Vallentuna
    Lämnade in bilen för service och är mycket nöjd med det som utfördes och dessutom trevligt bemötande . Läs mer
  • Anneli H
    Anneli H skrev om Min Bil Vallentuna
    Däckskifte från vinterdäck till sommardäck. Utmärkt service och bra pris. Läs mer
  • Busch B
    Busch B skrev om Min Bil Vallentuna
    Första gångerna jag lämnade in bilen på service fick vi bra service och trevligt bemötande. Senaste två gångerna har de slarvat med bla att glömma skriva in i serviceboken och tagit extra betalt för icke utfört jobb. Visst de korrigerade felen men misstagen är oproffessionella. Får intrycket av att de inte hinner ta hand om sina kunder. Skärpning. Läs mer
    2018-05-08 minbil V svarar Busch B
    Oj! Det var inte den bilden vi vill ge våra kunder! Det är stressigt under däcksäsongen men detta är inte okej. Vi tar till oss av dina anmärkningar och jag ska prata med personalen om detta självklara. Nästa gång ska du få den vanliga possitiva upplevelsen av minbil Vallentuna. Tack för din feedback, den är viktig för oss.

• Linda E
    Linda E skrev om Min Bil Vallentuna
    Mkt bra bemötande o information ang vad som gjorts👍 Läs mer
  • Hans R
    Hans R skrev om Min Bil Vallentuna
    Ny kodad nyckel till min Saab 9-3. Bra bemötande, att Saab inte kunde tillverka nycklar som håller är inte Min Bils fel förstås.
    Har förutom en gång blivit bra bemött och återkommer gärna- Läs mer
  • Marie B
    Marie B skrev om Min Bil Vallentuna
    Fick mina nya däck som jag beställt av dackonline.com monterade, balanserade och omlagda.
    Utmärkt och snabb service med tid som passade mig. Läs mer
  • Marieannette F
    Marieannette F skrev om Min Bil Vallentuna
    Fantastiskt bemötande och snabb hjälp! Läs mer
  • Thomas R
    Thomas R skrev om Min Bil Vallentuna
    Trevligt och korrekt bemötande.
    Man känner sig viktig som kund. Läs mer
  • Stigrikardteodor E
    Stigrikardteodor E skrev om Min Bil Vallentuna
    Personalen var trevliga och hjälpsamma samt tillhandahöll efterfrågad tjänst och erbjöd även att ordna med ombesiktning. De var snabba och hörde av sig omgående. Läs mer
  • Nilsthore F
    Nilsthore F skrev om Min Bil Vallentuna
    Helt ok................................................................ Läs mer
  • Gabriella R
    Gabriella R skrev om Min Bil Vallentuna
    Helt otroligt företag som snabbt, vänligt och skickligt löste våra bilproblem !! Inte bara duktiga utan service minded utöver det mesta jag sett!
    Får jag någonsin bil problem i Sthlms trakten så åker jag definitivt dit!!
    Löste arbete, reservdelar och betalning, nycklar, hämtning av bilen på ett dygn!!!! TACK!!!! Läs mer
  • Ald Automotive Ab A
    Ald Automotive Ab A skrev om Min Bil Vallentuna
    Snabb och bra service när jag hade akuta problem Läs mer
  • John H
    John H skrev om Min Bil Vallentuna
    bra bemötandet.korrekt utförde arbete.mycket nöjd Läs mer
  • Jeanettevaldine H
    Jeanettevaldine H skrev om Min Bil Vallentuna
    Toppen bra service !

Jeanette Högbjörk Läs mer
  • Söderqvist S
    Söderqvist S skrev om Min Bil Vallentuna
    Mycket bra jobb, bra pris och föredömlig kundservice.
    Rekommenderas å det grövsta.. Läs mer
  • Carl Viktor A
    Carl Viktor A skrev om Min Bil Vallentuna
    Försökte ta väldigt mycket betalt för ett väldigt enkelt jobb där en billig del skulle kopplas i och ur. Hade jag inte varit bilkunnig hade det blivit dyrt. Men snabb service. Läs mer
    2018-02-01 minbil V svarar Carl Viktor A
    Hej.
    Jag kan tyvärr inte minnas situationen. Jag skulle vara tacksam om du kunde slå mig en signal, det kanske är något vi behöver titta på i vårt tidverk. Vi vill gärna använda oss av all information så vi kan ge så korrekta kostnadsförslag som möjligt.

• Pia Marg Torb K
    Pia Marg Torb K skrev om Min Bil Vallentuna
    Med kort varsel lyckas Min Bil Vallentuna hitta ledig tid. Stort tack för bra service och mottagande. Allt till lågpris. Mer än nöjd!/Peder Metz Läs mer
  • Hans G
    Hans G skrev om Min Bil Vallentuna
    Jag har använt Min Bil i Vallentuna under flera år med min gamla Audi A4 från 1999, som nu är såld, och de kommer nu få ta ansvaret för min nyare Audi likaväl. De försöker alltid hitta en tid som funkar, och snabbt åtgärda fel och ordna service. För min del har alltid bilen varit klar i tid, och priserna rimliga. Bemötandet är alltid bra och man får alltid svar på sina frågor. Kanonverkstad helt enkelt! Läs mer
    Min bil, minbil V gillar detta
  • Katarina L
    Katarina L skrev om Min Bil Vallentuna
    Katastrof! De missade ett allvarligt fel som tog bilprovningen 10 sekunder att identifiera. Läs mer
    2018-01-30 minbil V svarar Katarina L
    Hej.
    Alla är vi människor som kan göra fel, det är tack och lov sällsynt att vi missar något som detta.
    Vi har dock både lagat och ombesiktigat bilen utan kostnad för er och allt medan ni väntade ca 15min.
    Hoppas att bilen går bra idag och att vi får chansen framöver att bevisa att detta var en engångsföreteelse.

• Reza D
    Reza D skrev om Min Bil Vallentuna
    Kändes väldig bra och tryggt. De kanske inte är billigast på allt, men väldigt professionella. Läs mer
  • Staffan Carl Gunnar B
    Staffan Carl Gunnar B skrev om Min Bil Vallentuna
    Ok upplevelse.
    14000 mil service på min Volvo V70 i december. Lite stressade. När jag hämtade bilen fick jag upplysning om att bromsbeläggen borde bytas. Jag tycker att de kunde ringt och erbjudit sig att byta dom när bilen ändå var på verkstad. Lovade att lämna på bilbesiktning efter service men det hans inte med. Läs mer
    2018-01-30 minbil V svarar Staffan Carl Gunnar B
    Hej
    Normalt så ringer vi alltid upp om vi hittar något som bör åtgärdas just för att kunden ska slippa lämna bilen 2 gånger.
    Vi tar till oss detta och ser över vad som kan ha brustit.
    Besiktningen har öppet fram till 16:00 och det är inte alltid de har lediga tider på slutet av dagen dessvärre.

• Wei Y
    Wei Y skrev om Min Bil Vallentuna
    Very good experience for tyre storage and shifting, though the price is a little expensive. Läs mer
  • Sven Anders B
    Sven Anders B skrev om Min Bil Vallentuna
    Kontroll inför besiktning samt skiftning till vinterdäck.
    Det var helt ok. Läs mer
  • Ann Madeleine T
    Ann Madeleine T skrev om Min Bil Vallentuna
    Nr
    Jag heter Urban Simm
    Madeleine ägde den bilen för 5 år sedan
    HHW999
    Ni skiftade däck
    Ochjag är mycket nöjd Läs mer
  • Eva Ann-m L
    Eva Ann-m L skrev om Min Bil Vallentuna
    Proffsig och trevliga. Offert först med detaljer om vad som skulle gås igenom och allt stämde sedan med slutfakturan. Läs mer
  • Vladislav K
    Vladislav K skrev om Min Bil Vallentuna
    Hjulskiftet gick mycket smidigt. Läs mer
  • Annelie Maria B
    Annelie Maria B skrev om Min Bil Vallentuna
    Service av min Toyota Yaris som är 17 år "ung" . Enda besvikelsen att jag inte kontacktades om handbromsen! Vilket påpekades vid hämtning av bilen eftersom det skulle ha ringts om det var nåtfel. Läs mer
    2018-01-30 minbil V svarar Annelie Maria B
    Hej
    Vi tar till oss detta och ser över vad som kan ha brustit.

• Paula Elisabet L
    Paula Elisabet L skrev om Min Bil Vallentuna
    Däcklagning, trevliga, tillmötesgående och bra återkoppling. Läs mer
  • Björn Joel K
    Björn Joel K skrev om Min Bil Vallentuna
    Mycket bra mottagande och proffsigt utfört jobb. Läs mer
  • Catarina A
    Catarina A skrev om Min Bil Vallentuna
    Vinterdäckskifte från sommardäck och det gick snabbt och bra
    Och några tecken för textens skull text text Läs mer
  • Per Daniel G
    Per Daniel G skrev om Min Bil Vallentuna
    Lång väntetid, fick vänta i dryga 3 veckor på bedömning och offert. Ingen lånebil tillgänglig. Initiativet till kommunikation låg hos mig som kund hela tiden. De återkom aldrig enligt vad som utlovats. I övrigt trevliga och tillmötesgående. Läs mer
    2018-01-30 minbil V svarar Per Daniel G
    Hej
    Din bil kom till oss under en period då vi hade en bokningstid på ca 2 veckor, den lämnades av och vi lovade att titta på den så snart vi hade en lucka, dessvärre uppstod ingen lucka då vi hade stort tryck på verkstan och en man borta. Jag såg då till att bilen kom över till vår större systerverkstad i Sollentuna då de har större kapacitet. Efter deras felsökning fick du av mej 2 olika kostnadsförslag på motorbyte beroende på miltal på de begagnade motorerna samt ifall du ville byta koppling och ev.svänghjul i samband med motorbytet. Det tar lite tid att räkna på detta inkl. kontakten med bildemonteringarna. Du valde sen att hämta bilen olagad.
    Tråkigt att du har en negativ upplevelse av detta då vi gjorde allt i vår makt för att hjälpa dig.
    Du är hjärtligt välkommen igen. Vi vill gärna ge dig en positiv upplevelse av oss istället.

• Pia Maria Elisabet R
    Pia Maria Elisabet R skrev om Min Bil Vallentuna
    Trevligt bemötande när jag servade bilen sist - har varit kund länge och har blivit proffsigt behandlad - precis som min bil! Läs mer
  • Christina Charlotta S
    Christina Charlotta S skrev om Min Bil Vallentuna
    Jag är jättenöjd med mitt besök hos minbil i Vallentuna. Kommer tillbaka med nästa service eller om något annat krånglar med bilen. Läs mer
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Min Bil Vallentuna
    Som vanligt ett trevligt bemötande av personalen.
    Kom in med krånglande bil, fick redan nästa dag veta fel, ett nytt batteri behövdes och fick även bilen besiktigad. Jag har rekommenderat denna bilfirma till många bekanta. Vi har även lagt allt som har med firmabilen till samma ställe. Min Bil i Vallentuna är proffsiga, snabba och trevliga! Fast jag har en liten fransk bil som äter lampor, tas jag gladeligen emot!
    Det kan inte bli bättre! Läs mer
  • Nils Robert Emanuel A
    Nils Robert Emanuel A skrev om Min Bil Vallentuna
    Bra och korrekt bemötande.
    Lämnade in min bil för byte av bromsskivor, bromsklossar, glödlampor och kontroll av icke fungerande AC.
    Jag fick veta hur mycket det skulle kosta och hur lång tid det skulle ta. Det konstaterades snabbt att AC:n inte var värd att laga, samt att en drivknut behövde bytas, vilket också gjordes.
    Allt gick som förväntat och jag är lika nöjd som min far, som har lagat och servat samma bil, som nu är min, på denna verkstad tidigare. Rekommenderas. Läs mer
  • Kjell Mikael S
    Kjell Mikael S skrev om Min Bil Vallentuna
    Däckbyte. Snabbt och smidigt. Bra bokningsförfarande. Läs mer
  • Rita Renée M
    Rita Renée M skrev om Min Bil Vallentuna
    Bokade tid för däckskifte enkelt via Bokadirekt. Läs mer
  • Camilla Gunilla E
    Camilla Gunilla E skrev om Min Bil Vallentuna
    Jag fick hjälp att byta yttre drivknut som jag köpt själv samt göra en fyrhjulsinställning, jag har bara positivt att säga, toppen personal och hjälpsamma med både tid och lösning på bilhämt som ev hade blivit efter stängning

Toppen betyg Läs mer
  • Jaime Ernesto E
    Jaime Ernesto E skrev om Min Bil Vallentuna
    Mycket bra och trevlig personal. Läs mer
  • Hans Otto Henrik R
    Hans Otto Henrik R skrev om Min Bil Vallentuna
    Utmärkt, kom in i tid och bra utfört. Helt OK, samma som
    förra året. Läs mer
  • Ulf E
    Ulf E skrev om Min Bil Vallentuna
    Toppen!! Jag fick ett utmärkt bemötande och snabbt utfört arbete. Däcken förvaras på deras hotell. Läs mer
  • Jane Frida Karolina J
    Jane Frida Karolina J skrev om Min Bil Vallentuna