Min Bil Vallentuna

En del av Min Bilwww.minbil.se

Moränvägen 13, 186 40 Vallentuna — Visa karta

Här hos oss på Min Bil i Vallentuna erbjuder vi fordonsägare det bästa alternativet för service och reparationer av personbilar och lätta lastbilar. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt pris, ett bemötande som överträffar kundens förväntningar och ett tekniskt kunnande.

Vår ständiga ambition är alltid att vara överlägsna när det kommer till service eller reparation och kundservice är något vi ser som en livsstil. Vi är auktoriserade, förstår hur viktig bilen är och för alltid en öppen dialog. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 433 kunder tycker om Min Bil Vallentuna

• 2020-07-06

Omar V skrev om Min Bil Vallentuna
    Hej har haft alla våra arbetsbilar där. Och dom är snabba och tar inga genvägar, Och bra bemötande och återkopplar alltid och berättar hur var och när. proffsigt bemötande.
    Och man känner sig trygg för dom vet vad dom talar om.
    Hade Vianor i Arninge förut. Och det kan jag säga att dom går inte ens att jämföra.
    REKOMMENDERAR VERKLIGEN MIN BIL Och Adrian med anställda Läs mer
  • Tomas B

2020-07-05

Tomas B skrev om Min Bil Vallentuna
    Jättebra service. Estimerade priset håller utan överraskningar. Läs mer
  • 2020-07-03

Lars E skrev om Min Bil Vallentuna
    Bra mottagande tydlig information inga konstiga tilläggs kostnader Läs mer
  • 2020-06-05

Lina L skrev om Min Bil Vallentuna
    Jag fick snabbt hjälp med att fixa bilen. Jag fick ett trevligt bemötande och personalen gick igenom vad de gjorde med bilen och varför kostnaden blev som den blev så det inte fanns några frågetecken. De jobbade snabbt och effektivt så jag fick tillbaka bilen samma dag. Allt som allt så var det över mina förväntningar och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-06-05

Emma K skrev om Min Bil Vallentuna
    Riktigt bra service och trevligt bemötande! Läs mer

Mohamm E skrev om Min Bil Vallentuna
    Jag byttade brömsbelägg till mon bil och gick bra .👍👍👍👍 Läs mer

Denis P skrev om Min Bil Vallentuna
    Hej,

Lämnade in min bil på en stor service då jag sen tidigare lämnat alla mina bilar här.

Den servicen man får hos MinBil är svårslagen och jag har aldrig varit nöjdare med hur man tar hand om kunden och bilen här.

Bilen i fråga är en sportbil som jag vill ska servas noga och genomgås grundligt vilket också gjorts vid detta tillfälle.

Jag rekommenderar MinBil i Vallentuna starkt och Adrian skall ha stort tack för all hjälp och bemötandet.

+++++ Läs mer

Karl L skrev om Min Bil Vallentuna
    Mi Bil utförde service och en reparation, mycket bra bemötande, kompetent personal och bra utfört arbete. Läs mer
  • 2020-06-03

Ulf L skrev om Min Bil Vallentuna
    Bra snabb service och trevlig personal Läs mer
  • 2020-05-08

Andrew A skrev om Min Bil Vallentuna
    Alltid bra bemöttes , bra service Läs mer
    2020-05-10 Min bil svarar Andrew A
    Hej Andrew
    Tack för dina fina ord - välkommen åter!

• 2020-05-07

Robin S skrev om Min Bil Vallentuna
    Det gick snabbt och smidigt att boka samt att jag fick ett trevligt bemötande vid in samt uthämtning.
    Service sköttes också snabbt och smidigt.
    Full pott i betyg där, men i slutändan blev det 4/5 då någon på verkstaden orsakat en mindre skada på metallringen runt startknappen på min bil. Läs mer
  • 2020-05-07

Ginger B skrev om Min Bil Vallentuna
    Jag köpte nya sommardäck som jag fick skiftade. Är mycket nöjd med bemötandet jag fick. Läs mer
    2020-05-10 Min bil svarar Ginger B
    Tack Ginger för dina fina ord - välkommen åter!

• Eva D

2020-05-06

Eva D skrev om Min Bil Vallentuna
    Utmärkt service och extra service ingick. Läs mer

Eva A skrev om Min Bil Vallentuna
    Perfekt allting , ger det lilla extra vad gäller service Läs mer
    2020-05-10 Min bil svarar Eva A
    Hej Eva - det lilla extra är viktigt för oss, tack för dina ord!
    Varmt välkommen åter!

Gun S skrev om Min Bil Vallentuna
    Alltid super trevligt o proffsigt! Sist tog detydligt längre än utlovade 3 timmar, annars hade det varit en 5:a!!👍 Läs mer

Nicole A skrev om Min Bil Vallentuna
    Skulle byta mina däck , som tydligen var fel fäljar på.. fick väldigt bra och snabb hjälp , slutade med nya däck som kom snabbt och jag blev uppringd direkt och kunde komma dit o få på dem direkt :) tackar för servicen! Läs mer
  • 2020-04-03

Karin O skrev om Min Bil Vallentuna
    Åkte akut för missljud, fick hjälp på en gång Läs mer
  • 2020-03-14

Linda E skrev om Min Bil Vallentuna
    Min bil i vallentuna. Service för bilen, trevligt bemötande och ärlighet mot kund.Gulligt med lilla godispåsen m algrens bilar vid hämtning😊 Läs mer
    2020-05-10 Min bil svarar Linda E
    Hej Linda
    Kul att du uppskattade besöket o visst är godisbilarna goda!
    Varmt välkommen åter
  • Katarina K

2020-02-13

Katarina K skrev om Min Bil Vallentuna
    Har alltid fått bra service och alltid blivit vänligt bemött hos Min Bil Vallentuna.
    På många andra verkstäder är det som tjej lätt att känna sig lurad när man betalar och åker hem efter en service eller reparation men aldrig hos Min Bil.
    Man vet att man får det man behöver och man betalar bara för det man får!
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-02-13

Vaula F skrev om Min Bil Vallentuna
    Byte batteri å nollställa databox. Allt blev bra. Läs mer

Ivan R skrev om Min Bil Vallentuna
    Bra service och bemötande, bra pris och kompetent personal Läs mer

Ulf E skrev om Min Bil Vallentuna
    Lämnade in bilen för felsökning, hade ett konstigt ljud på höger sida fram. Blev mycket vänligt bemött av mannen som skötte kundmottagningen. Satt kvar och väntade medan jobbet pågick. Felet åtgärdades snabbt Fick tom komma in och "titta" på felet, har aldrig hänt tidigare på någon verkstad.

Sammanfattnigsvis en mycket bra verkstad, som jag kommer att utnyttja i fortsättningen. Läs mer

Lars T skrev om Min Bil Vallentuna
    Byte av trasiga vindrutetorkare. Snabb återkoppling efter bokad tid på
    Nätet och tid samma dag.

Snabbt åtgärdat på plats . Läs mer
  • 2019-12-15

Gunn & Björn Hillding Ab G skrev om Min Bil Vallentuna
    vi lämnade in en släpkärra som inte godkänts då ena hjulet inte bromsade tillfredsställande påvänster hjul samt byte av ventil på höger däck.
    Faktura på ca 3000 kronor var hutlöst då vi bl a rengjort däck mm innan vilket man fakturerade för,
    Återbesöket hos bilbesiktningen visade exakt samma dåliga bromseffekt varför vi åkte tillbaks till Din Bil, dessutom hade man bytt ventilen på vänster sida. När vi komt tillbaks för att hämta släpet för ny besiktning så ville montören gå med för att "gulla" medf besiktningsmannen. Testet var då godkänt men när vi kom hem visade det sig att bromsen legat på hela tiden och det osade ordentligt och hjulet snurrade inte. Din Bil erbjöd att åtgärda ytterligare en gång men vi avböjde då vi fått nog av deras inkompetens. Undertecknad reklamerade då fakturan, montören var på plats men visade en otrevlig attityd slog i dörr mm.
    Stationschefen en kvinna räddade den infekterade stämningen och krediterade fakturan utom byte av ventil vilket vi godtog men oss kostade det tid och resor. Bättre attityd och kunnigare personal rekommenderas på motörsnivån. Läs mer
  • 2019-12-11

Sven J skrev om Min Bil Vallentuna
    Rep. Vindrutetorkare. Smidigt obra. Trevligt bemötande. Jag har själv drivit bilverkstad o vet hur e. Verkstad skall vara. Läs mer
  • 2019-12-11

Mirella P skrev om Min Bil Vallentuna
    Kunnig, trevlig bilmekaniker! ringde upp och meddelade att han hittat felet och att priset blir lägre än offerten. Läs mer
  • 2019-11-27

MICHAEL N skrev om Min Bil Vallentuna
    Bokade tid för däckhotell, däckskifte online nu i november. Bokning gjord tisdag fm till torsdag em. Vid ankomst konstaterades att däcken ej var där. Behövdes tydligen två dagar för att få hem dem. Ingen info om detta gavs vare sig vid bokning eller tidigare e-postkontakt med verkstaden. Poängterades dock noga att felet var mitt. Gick inte att få ny tid på fredag eftersom däcken inte skulle hinna dit tills dess heller. Gav i alla fall mig intrycket att någon glömt att beställa hem dem från början. Åkte till och från jobbet i lånad bil till ingen nytta. Fick dessutom göra om samma resa på måndagen veckan efter. Inte OK. Läs mer
  • 2019-10-22

Karin S skrev om Min Bil Vallentuna
    Bra bemötande, snabb service samt prisvärda. Klart nöjd. Läs mer
  • 2019-08-12

Janina Z skrev om Min Bil Vallentuna
    Trevlig personal, bra service. Läs mer

Simko M skrev om Min Bil Vallentuna
    Servive och byte av bromsskiva Läs mer

Eva P skrev om Min Bil Vallentuna
    mycket snabb service då en rem gått av till laddningen, de fixade detta omg. då detta är en ny bil behöver den all batterikraft. Läs mer

Eglé A skrev om Min Bil Vallentuna
    Personalen va trevlig och proffsig. Min. bil blev fixad snabbt och jag har inga klagomål alls. Kommer definitivt återkomma när behov uppstår. Läs mer

Per F skrev om Min Bil Vallentuna
    Bytte hjullager akut. Trots semestertider fixade man det.
    Bra bemötande, hjälpsamma att lösa problemet så fort som möjligt. Läs mer
  • 2019-08-10

Hamid T skrev om Min Bil Vallentuna
    Tyvär fuskare ch lura kunderna Läs mer
  • 2019-08-09

Stefan W skrev om Min Bil Vallentuna
    Hjälpte till med bromsbelägg och skivor med kort varsel. Läs mer
  • Patrik B

2019-08-09

Patrik B skrev om Min Bil Vallentuna
    Kan inte annat än ge full pott till gubbarna på Min Bil Vallentuna. De har tagit hand om min stackars bil som gång på gång under våren behövt hjälp med både det ena och det andra.

De inger förtroende och priserna känns hyggliga. De har aldrig behövt gå över det offererade priset även om de kanske skulle ha gjort det någon av gångerna.

Kommer absolut att komma tillbaka till verkstaden när jag behöver hjälp med "Raket-Golfen" igen. Läs mer
  • 2019-08-08

Simon I skrev om Min Bil Vallentuna
    De ersatte fläktremmen på min bil.

Blev väldigt trevligt och professionellt bemött.

Min förväntning var att de skulle analysera och åtgärda problemet med min bil, vilket de även gjorde. De levde med andra ord upp till mina förväntningar.

Trevligt, okomplicerat och snabbt. Läs mer
  • 2019-07-04

Rolf E skrev om Min Bil Vallentuna
    Byte av kamrem på Husbil. Bra bemötande och bra utfört jobb. De tipsade även om att oljefiltret så rostigt ut. Läs mer
  • 2019-07-04

Maria A skrev om Min Bil Vallentuna
    Min tjänst var 5000 miljard sevices.
    Mycket bra feedback vad ni hade gjort med bilen.
    Mycket uppskattat! Läs mer

Einar B skrev om Min Bil Vallentuna
    Korta väntetider, bra kvalitet på arbetet, trevligt bemötande. Läs mer

Stockholms Läns Sjukvårdsomr. S skrev om Min Bil Vallentuna
    Däckbyte mm.
    Bra bemött.
    De levde upp till förväntningar. Läs mer

Ingegerd L skrev om Min Bil Vallentuna
    Service 1000 mil/24 månader.
    Vänligt bemötande och snabb hantering.
    Förväntade mig service och fick det.
    Bra verkstad som tog in bilen på kort tid och utförde servicen. Bilen rullar än idag så de gjorde säkert ett bra jobb ;o) Läs mer
  • 2019-07-02

Per H skrev om Min Bil Vallentuna
    service
    mycket bra, hjälpsamma och okomplicerade
    nja, förväntningar på bilverkstäder är ju sälla speciellt höga, så det känns skönt med en verkstad som antingen är otroligt bra på att inte det ska synas att man bli lurad eller så är de ärliga, vilket det känns som man är i Vallentuna
    Tycker nog att beskrivningen av förväntningar speglar väl min upplevelse :-) Läs mer
  • 2019-07-01

Kajsa A skrev om Min Bil Vallentuna
    Lämnar in mina bilar där så länge Herr Söderman jobbar där !
    Mkt kompetent människa ! Läs mer
  • 2019-06-07

Hans S skrev om Min Bil Vallentuna
    Försäkringsärende bilmotor. Villle ha bilen till Åkersberga men Gjensidig bogserade bara till närmaste verkstad, så det var inget självval. Fick ett bra bemötande, men troligtvis har de försökt att bogsera igång bilen och förstört motorn ännu mer. Jag tog bilen därifrån. Läs mer
    2019-06-10 minbil V svarar Hans S
    Hej Hans.
    Så tråkigt att du upplevde det på det viset.
    Vår prelliminära bedömmning var att kamkjedjan kuggat över och jag försäkrar att bilen inte var trasigare vid utlämning än vid inlämning. Vi uppfattade det också som att du själv genom dina egna kontakter skulle "titta på" bilen då försäkringsbolaget inte ville stå för kostnaden för reparationen och därför hämtade bilen.
    Vi hoppas ändå att du fått bra hjälp med bilen och att allt är frid och fröjd idag.
    Har du några frågor är du alltid välkommen att ringa eller komma förbi.

Bästa hälsningar
    Håkan Söderman
    Verkstadschef
    08-68404440
  • 2019-06-06

Dagmar Å skrev om Min Bil Vallentuna
    Bra bemötande o snabb åtgärd på att få bromsröret bytt Läs mer
  • 2019-06-06

Lars R skrev om Min Bil Vallentuna
    Killarna på renaultverkstaden är alltid trevliga och aldrig omöjliga. När bilen krånglat har jag fått snabb hjälp trots att de har fullt schema. De gånger de utfört service på min bil, har jag alltid varit helt nöjd. Läs mer
  • 2019-05-14

Maud Marie Y skrev om Min Bil Vallentuna
    Bytt till sommarhjul köpte 2nya däck jättebra bemötande trevlig personal Läs mer
  • 2019-05-14

Christer Lennart C skrev om Min Bil Vallentuna
    Alltid ordentliga och trevliga Läs mer
  • 2019-05-13

Elisabeth N skrev om Min Bil Vallentuna
    Jag bokade service av min hästtransport. Jag blev bra och trevligt bemött vid bokningen. Jag bad dem särskilt titta på belysningen och kolla om allt var som det skulle. De ringde upp mig när allt var klart och meddelade att allt såg bra ut och jag kunde hämta min transport samma dag, vilket också var ett krav från mig att jag skulle kunna göra.
    Jag tycker att Min Bil Vallentuna är kompetent, seriös och har en trevlig och professionell personal. Läs mer
    minbil V, Min bil gillar detta

Moränvägen 13, 186 40 Vallentuna